Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tullut mieleenkään tuollainen scenaario. Katista saanee jotain, kone voi kelvata jollekin vielä noilla kilsoilla. Voit olla oikeassakin.
Hyväkoppaisesta menee kaupaksi umpiot, puskurit, ovet, lasit etc.
Alkaa olla sitä ikäluokkaa että pertsat ostelee osia käytettynä sen minkä niitä vielä saa.
 
Täytyy vissiin kokeilla seuraavassa autonmyynnissä itsekin tekoälyä, vois toimia vaikka kuinka hyvin :rofl:
 
Youtubekin sen tietää, että Kamuxilla kaikki ovat uskovaisia... :D


1716493353212.png
 
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.
 
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.
No jos ei oikeiden V8 AMG:iden esimerkiksi äänimaailma ole tuttu ostajalle, tai yleensäkään isojen bensamoottorien ääni / ominaisuudet / fiilis, niin kai tuollainen pieni pörisijä menee vaikka jollekin ilmastohuolet tiedostavalle veetille joka haluaa vain näyttää hyvältä rantabulevardilla tukka mintissä.

pointti on siis se että AMG on muutakin kuin vain suorituskykyarvot, muutoinhan esim. uusi 4-pyttyinen C63 AMG hybridi olisi myyntimenestys kun se on nopeampi kuin koskaan, mutta toisin kävi, otsikot ovat: 4-Cylinder Mercedes-AMG C63 Sales Reportedly Utterly Disappointing In Germany
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.

Tuo on sellaisen parturikampaaja rouvan urheiluauton aika, näyttää kivalta ulko ja päältä, mutta ei niitä menohaluja sitten oikein olekkaan.
 
Mikä on se tilanne jossa tuollaisella ei pärjäisi? Joku katukisa?
Sanoinko että tuolla ei pärjäisi? Tuollainen 6,6s nollasta sataan on juuri ja juuri vähän nopeampi kuin se perus farkku perheauto joten mitään ihmeellistä vauhdin hurmaa tuollainen ei tarjoa, näyttää vain hienolta asiasta ymmärtämättömälle.
 
Sanoinko että tuolla ei pärjäisi? Tuollainen 6,6s nollasta sataan on juuri ja juuri vähän nopeampi kuin se perus farkku perheauto joten mitään ihmeellistä vauhdin hurmaa tuollainen ei tarjoa, näyttää vain hienolta asiasta ymmärtämättömälle.
No jos se kiihtyvyys suoralla on tärkeintä. En ole tuollaisella koskaan ajanut, mutta mietin että olisiko muuten hauskempi ajaa kuin joku perhefarkku.
 
No jos se kiihtyvyys suoralla on tärkeintä. En ole tuollaisella koskaan ajanut, mutta mietin että olisiko muuten hauskempi ajaa kuin joku perhefarkku.
No mutta mähän sanoin että toi on sellainen parturikampaaja urheiluauto, näyttää hyvältä asiasta tietämättömälle mutta ei ole mikään oikea urheiluauto.

En missään sanonut että etteikö tuolla pärjäisi ja etteikö olisi hyvä ajaa, totesin vain että 6,6s ei ole mikään ihmeellinen aika.
 
Toisaalta 0-100 6.6 sekuntia. Voiko suomen teillä oikeastaan kaivata paljoa enempää? Ehkä jos haluaa käydä ajamassa jossain radalla.

Ihan riittävä kiihtyvyys IMHO, avossa vauhti tuntuu paremmin. Tuollainen ei ole muutenkaan ihan optimi radalle kun painoa on ja silti ei mikään jäykkä kori. Vähän vaarallinenkin jos sattuu menemään katolleen.

Se mersun V6 kuulostaa ainakin SL:ssä kivalta, muistaakseni saa myös tohon linkin malliin. Luotettavuudesta ei mitään tietoa.

@Dunlop joo liike näemmä nimen perusteella on suunnattu puumille :) En sitten tiedä sun oikeasta urheiluautosta, onko Mazda MX-5?
 
On kyllä possulle hinta keksitty, aivan posketon. Hieman nettiä selailemalla tulin lopputulokseen, että tuossa on puolet liikaa. Olkoonkin, että veroja tulee päälle melko summa, vaan ei tuo edes uutena maksanut tuota määrää verojen kanssa. Oletan, että tuo tosiaan on rekisterissä, vaikka asia ei varsinaisesti ilmene ilmoituksesta.

Vai jäikö minulta jotain ymmärtämättä?
 
Harvinainen Leksa, jopa ohjaus vasemmalla. Varmaan ihan hyvä auto sillä tavalla poikkeukselliselle ihmiselle, joka ei halua rasvata näppejään harrasteauton kanssa . Hinnasta ei kyllä mitään käsitystä, koska nuita ei varmasti Suomessa monta ole. Halvemmalla saa V8 autoja esim. mussea, camaroa ja C63. Paljonko harvinaisuus voi nostaa hintaa? Luotettavuudessa mikään em. autoista ei kyllä Leksaa haasta, mutta onko se harrasteauton kanssa niin tärkeää?
 
Ei kai Escort ole vielä niin retroa, että neljä ja puoli tonnia kannattaisi maksaa?


Ford Escort
1.6i Delta 4d A
4 500 €
Valkoinen metalliväri porrasperä henkilöauto
EIE-561 - Helsinki, Uusimaa
Mittarilukema
119 709 km
Moottori
1.6 l, Bensiini
Vuosimalli
1997 (ensirek. 5-1997)
Vaihteisto
Automaatti
Vetotapa
Etuveto
Katsastettu
5-2024
Omistajia
3
 
Ei kai Escort ole vielä niin retroa, että neljä ja puoli tonnia kannattaisi maksaa?

Auto kuin auto, kunhan on pienet kilsat ikään nähden niin hintaa on aina. Tutkimusten mukaan suomalainen arvostaa käytetyssä autossa eniten pieniä kilometreja.
 
Melkonen kasa paskaa. Tollaset markettistereoviritykset kyllä automaattisesti saa kääntämään katseen autossa kuin autossa. Jos niitä Hifejä ei osata asentaa kunnolla, niin varmaan kaikki muukin sitten ranetettu.
 
Kohtuukilsoilla (yleensä näillä on ajettu 300 000km) oleva 130i tullut myyntiin, veikkaan että menee parissa viikossa https://classic.nettiauto.com/bmw/130/14348166

Keulakolaroitu tai vaihdettu tarvikeloksut. Itseasiassa etulyhdyt kyllä kiiltää niin kovasti, että voihan olla vain otettu puskuri lyhtyjen kiillottamisen tai muun vaihdon vuoksi irti ja laitettu vaan puskuri huonosti takaisin paikalleen, mene ja tiedä.. Hmm no tuonti peli, katsastuksessa 2023 ollut kehotus, että lähivalojen korkeussäätö ei toimi. Tuotu sentäs rehellisesti Saksasta.

Ninja-edittinä vielä nettiautoilmossahan tosiaan lukee, että etututkien piuha poikki. Kaikki aikaisempi siis pelkkää sattumaa ja spekulaatio. ;)
 
Joo, ei kyllä vaikuttaisi meikäläisen ostopäätökseen jos jeesuksen vanhaan bemarin räppänään on joskus tehty jotain maalailuja. En tiedä onko maailmassa yhtään tuollaista johon ei olisi jotain raapaisua maalattu uusiksi. Näin karrikoiden.
 
No, en nyt ota tähän kyseiseen tapaukseen sinänsä mitään kantaa, enkä ala Sherlokkailemaan taikka kaivelemaan tarkempaa historiaa mistään, kun piha täynnä autoja, eikä niin paljoa kiinnosta. Mainitsin vain huomiot mitä itselle herätti, kun on tullut noita Bemareita harrastettua yhdelle eliniälle varmaan riittävästi.
Ekana se että on esim. loksut vaihdettu ja maalautettu, mikä on hyvin yleistä tuon ikäisissä, niin jos on tehty siististi niin ei keikuta mun venettä. Mun pointti oli se toinen skenaario, eli keulakolari. Etulamput vaihdettu (tai kiillotettu), lokasuojat ei istu konepeltiin ja valoihin nähden, korkeussäätö ei valoissa toimi ja etututkien piuha poikki. Kovin monta sattumaa kerralla keulan alueelle. Myyjä vielä lisäksi erikseen itse nostaa esille tuon maalipaksuus asian, miksi? Ja myynti-ilmoituksessa mm. ei mitään mainintaa tuosta korkeussäädöstä, tai ei ainakaan lue, että sille olisi mitään viimeisen vuoden aikana tehty. Herättää heti suurta luottamusta.

Itse olen sen verran tällä pallolla jo matkaa tehnyt, niin se että joku myynti-ilmoitukseen, nyt ihan siis mihin vaan ilmoitukseen, jotain kirjoittaa ja yrittää saada tavaransa myydyksi, niin itse pidän sen todistusarvoa yhtään mistään äärimmäisen vähäisenä. Hypoteettisesti jos olisi (mikä tahansa) auto mällätty uutena saksassa vuonna 2008 ja korjattu valtuutetun korjaamon toimesta tehtaan osilla, niin pitäisin äärimmäisen ihmeellisenä, että maalipaksuus ei olisi sama. Siihen aikaan tuohonkin Bemariin on saanut valmiiksi tehdasmaalatut osat Saksan marmorilta.

Nyt sitten se, kun ongelma ei ole lokasuojien uusiminen ja niiden maalauttaminen ammattimaalarilla, vaan jos olisi hypoteettisesti 16 vuotta sitten mällätty peli, niin ne ongelmat alkavat yleensä viiveellä. Ja juuri noin, että kun niitä on edes ammattiliikkeiden vaikea saada fiksattua tismalleen samanlaiseksi kuin tehtaalla vaikka olisikin oiottu runkoaisat takaisin speksien sisään (kun speksit on väljemmät kuin mitä se on tehtaan linjastolta ulos rullatessa), kun joku moottorin johtonippu menee 1 cm vinoon ja väärin asennetuksi, niin +15 vuodessa tapahtuu ihmeellisiä asioita. Tai esim. erittäin vittumaista ottaa sisälokaria irti, kun et saakaan sitä millään takaisin kiinni ilman hullua patentointia, kun suhteessa toisiinsa kaikki ruuvinpaikat pari milliä vinossa. Ja tällainen pohdiskelu on vain näin autoharrastajan näkökulmasta tällaista riskienhallintaa (ja spekulointia).
 
En tiedä onko parempaakaan ketjua, mutta:

Autokauppa Xbil on ajautunut talousongelmiin ja keikkuu konkurssin partaalla. Ylöjärveläisyhtiö on lopettanut kaikki kivijalkamyymälänsä.

En ostaisi tuolta nyt mitään. Myyjän virhevastuulle kun saa heittää hyvästit konkurssin yhteydessä.
 
Ja varovainen saa muutenkin olla, kun ala painii nyt suurimpien vaikeuksien kanssa (mm. sähköautojen arvonalenema) vuosikausiin.
Ei varmasti ole XBIL ainoa joka siinä teslahuumassa painoi varastoon 2-3 millillä sähköautoa ja kauppa seisahtui kuin seinään.

Itse suuntaisin katseen ehkä hiukan pidempään toimineisiin vakavaraisiin tahoihin jos olisin autoa ostamassa.
 
Niin, eli konkurssihakemus jätetään siis tänään.


Yhtä kaikki, toivottavasti kukaan ei erehdy mitään kauppaa loppuun saattamaan tässä välissä.
En nyt löytänyt lähdettä, mutta jossain kerrottiin tyyliin että yhteistyökumppaneille myyty rahoituksella autoja takaisinostosopimuksella. Ja yhtiö ei niitä lunastanut ennen konkurssia ja nyt toki myöhästä.
Niissä sama ongelma kuin se mihin yhtiö kaatu, eli autojen arvo romahti, eli rahoitussopparin loppuerä suurempi kuin auton arvo, tai oikeastaan paljon pahempi , auton kauppahinta ollut korkeahko (liike saanut rahat), ja rahoitus tehty alkujaankin tavallista isommalla jäänösarvolla (kk maksu pieni), näin saatu yhteistyökumppanille halpa-auto. lupaamalla lunastaa auto jäänösarvolla.
Nyt sitten pihassa auto, josta maksanut ylihintaa ja josta velkaa reilusti enemmän kuin sen arvo + isompikorko. vastineeksi tästä on ahkerasti mainostanut myyjää.

Ilmeiseti uhrina pienituloisia urheilijoita ym.

Edit, löyty juttua yle.fi

Kuusisto saisi käyttöönsä Tesla Model Y:n, jonka arvoksi autokauppa määritteli 68 000 euroa. Tätä vastaan Kuusiston pitäisi markkinoida autoliikettä somekanavillaan vähintään kerran kuussa ja osallistua Xbilin tapahtumiin.
...

Mikä tärkeintä, Kuusistolle oli luvattu mahdollisuus auton vaihtamiseen tai palauttamiseen jäännösarvollaan Xbilille sopimuksen kestettyä 9–12 kuukautta


Edit:
Foorumillakin jotain satunnaisia postauksia missä Xbil tarjouksia kehuttu.
-Kuukausimaksu oli edullinen ja minulle kerrottiin, ettei ole riskiä auton arvon alenemasta
...
Väännöstä huolimatta hänelle jäi käsiinsä Tesla Model Y ja yli 60 000 euron lainavelka rahoitusyhtiölle autosta, jonka arvo romahti viime vuonna 40 000 euroon. Pelkästään auton arvon alenema tuottaa Kuusistolle yli 20 000 euron tappion someyhteistyöstä, jossa autoliikkeen mukaan ei pitänyt olla riskejä.
Toinen esimerkki
Somevaikuttaja Tiina sanoo, että niin ikään hänelle luvattiin, että Xbil lunastaa tai vaihtaa auton vuoden käytön jälkeen jäännösarvollaan. Näin ei tapahtunut. Someyhteistyön seurauksena hänellä on 62 000 euron velka autosta, jonka arvo on nyt 35 000 euroa.

Edit
Kummelli "kyllä mää niistä maksoin"
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
264 821
Viestejä
4 587 951
Jäsenet
75 494
Uusin jäsen
toke1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom