Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoittaakohan tämä kolariautoa?

Alkuperäinen käyttöönottopäivä 4.11.2016

1.omistaja 4.11.2016 - 6.10.2017 LänsiAuto Leasing Oy, HELSINKI Asiakaslaji: Yritys
1.haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 LänsiAuto Leasing Oy, HELSINKI Asiakaslaji: Yritys Hallintasuhde: Leasing
Muu haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 Länsiauto Oy HELSINKI Asiakaslaji: Yritys
Muu haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 Yksityinen Yksityinen Asiakaslaji: Yksityinen

6.10.2017 - 5.6.2018 Tavallinen poisto
1.omistaja 6.10.2017 - 3.8.2018 LÄNSIAUTO OY VANTAA Asiakaslaji: Yritys


1.haltija 3.8.2018 - 8.10.2021 yksityishenkilö Asiakaslaji: Yksityinen Hallintasuhde: Muu

Eikö leasingit ole yleensä 12kk? Miksi leasing olisi päättynyt jo kuukauden etuajassa? Ja sen jälkeen auto olisi seisonut lokakuusta elokuuhun autoliikkeen pihassa?

Tavallinen poisto on liikennekäytöstä poisto jota liikkeet tekee kun ottaa auton myyntivarastoon. Ei mitään tekemistä kolarien kanssa.
Katkenneita liisareita on myynnissä jatkuvasti. Esim yritysleasingissa työpaikat vaihtuu ja auto ei seuraa perässä.
 
Tuohan on täyttä kusetusta. Käsittelymaksu 29e/kk, niin tulee siinä korkoa autolle ihan "kivasti" vaikka onkin "nollakorko"...
Vissiin päivitetty ilmoitusta, koska kyllä se oikeasti nollakorkoinen ja kuluinen on.
Kertaluoton esimerkkilaskelmana 20 000€ ajoneuvoon ilman käsirahaa, ilman viimeistä isompaa erää: kiinteä korko 0%, perustamismaksu 0€, toimistomaksu 0€, käsittelymaksu 0€/kk, maksuaika 72kk, kuukausierä 277, 78€, todellinen luottohinta 20 000€, todellinen vuosikorko 0 %. Maksuhäiriömerkintä ei ole välttämättä este rahoituksen saamiselle.
 
Oma vanha Jeeppi leasing-yhtiöllä myytävänä:

Jeep Wrangler 2,0 PHEV AT8 4x4 Sahara SF, Adaptiivinen vakkari, Lämmitettävä ratti, Kamera - Korkotarjous 3,35 %+kulut Maastoauto SUV 2022 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jos haluaa elämässä kerrankin tehdä jotain erilailla kuin naapuri ja haluaa autoiluun ihan uuden twistin, suosittelen käyttöautoksi :cigarbeye:
Vetomassa 1500kg? Ajattelen, että tuon näköisessä autossa pitäisi olla täysi vetomassa (3,5t). Etuvedoissakin on enemmän.
 
Nelimukinen plugari...

Edit: lainaus unohtui, mutta viittaan siis tuohon vetomassakommenttiin.
 
Nelimukinen plugari...

Edit: lainaus unohtui, mutta viittaan siis tuohon vetomassakommenttiin.
Eihän se mitään tarkoita. Ensimmäinen mitä tuli mieleen tuon mahdolliseksi kilpailijaksi oli defender nelimukinen plugari missä on 3500 vetomassa.
 
Pitäisi erottua värillä, kun kesäisenä iltana Porvoon jokibulevardia pitkin rullailee katto avoimena eteenpäin https://www.nettiauto.com/bmw/135/13936195

Ainoa ”vika” on automaatti!

Voin käydä koeajamassa jos auto kiinnostaa. Sinänsä olisi mielenkiintoista verrata ajettavuutta kun samansuuntaiset speksit kuin omassa Boxsterissa. Ja onhan tuossa takapenkki…

Z3 oli kerran päivän lainassa, hauska auto oli.
 
En ole ostamassa nyt bemaria, massasta erottava väri sattui nettiautoa selaillessa silmään.
 

Audin omistajalla runosuoni sykkinyt pitkään ja hartaasti.

Hintapyyntikin 10 vuotta vanhasta Audi S7 mallista on 55 tuhatta euroa.

Eikös tuo hintapyynti ole ihan "Suomi-tasoa", eikä erityisen kallis? Saksasta voi toki löytyä alla kolmen kympin joitain, mutta verot taitavat edelleen olla parinkympin luokkaa. Eli tuon halvemmalla ei juuri S7 irtoa.

En tiedä onko tuo tuon "arvoinen" sinänsä, mutta epäreilua redusoida "10 vuotta vanha X auto"-tyyliin kun Audejakin on niin monenlaisia. Erikoisemmat ja alkujaan kalliimmat voivat säilyttää vaikka neljäsosan hinnastaan vuosikymmenen vanhanakin, kuten toki monet muutkin autot. Joidenkin arvo voi jopa uudesta noustakin!
 
Eikös tuo hintapyynti ole ihan "Suomi-tasoa", eikä erityisen kallis? Saksasta voi toki löytyä alla kolmen kympin joitain, mutta verot taitavat edelleen olla parinkympin luokkaa. Eli tuon halvemmalla ei juuri S7 irtoa.

En tiedä onko tuo tuon "arvoinen" sinänsä, mutta epäreilua redusoida "10 vuotta vanha X auto"-tyyliin kun Audejakin on niin monenlaisia. Erikoisemmat ja alkujaan kalliimmat voivat säilyttää vaikka neljäsosan hinnastaan vuosikymmenen vanhanakin, kuten toki monet muutkin autot. Joidenkin arvo voi jopa uudesta noustakin!
Kuvitelkaa vielä, että tuon ovh on ilmeisesti ollut 220t. Ihan järjettömän paljon sulanut hinnasta.
 
Ainoa ”vika” on automaatti!

Voin käydä koeajamassa jos auto kiinnostaa. Sinänsä olisi mielenkiintoista verrata ajettavuutta kun samansuuntaiset speksit kuin omassa Boxsterissa. Ja onhan tuossa takapenkki…

Z3 oli kerran päivän lainassa, hauska auto oli.

Jos löytyy aikaa ja innostusta ajaa niin voisin ottaa raportin vastaan. Tuo on tuossa hakuagentissa pyörinyt jo hetken kun mietin että olisiko tuo malli hyvä korvaamaan Zetaa. Kaksipaikkaisella jää turhan paljon ajoja tekemättä sen takia kun siihen mahtuu vain maksimissaan puolet pesueesta kerrallaan, niin edes etäisesti nelipaikkainen voisi olla fiksumpi.

Teipattuhan tuo näyttää olevan mutta alta pitäisi löytyä ihan hyvä väri itsessäänkin eli "Sparkling-graphit metallic (A22)". Katon pitäisi olla samaa sarjaa eli hieman hopeaan taittava, kuvissa näyttää mustalta mikä voisi kieliä että vaihdettu: "Convert. top, anthracite, silver effect"
Jos mistään pääsee haistelemaan että onko kolhuhistoriaa tai siihen viittaavaa olisi hyvä ja tietysti yleinen fiilis että kuinka vempula alusta on, siitä saa hieman osviittaa onko ollut jollain poljettavana ja kumia polteltu automaatillakin. Muuten automaatti kelpaa itselle, nykyinen on manuaali mutta normiajo kuitenkin 90% sellaista missä automaagi mukavampi niin ei haittais.

Poppikoneet pitäisi olla jonkinlaisen kun on navi pro mutta tuskin ihan premium.
 
Teipattuhan tuo näyttää olevan mutta alta pitäisi löytyä ihan hyvä väri itsessäänkin eli "Sparkling-graphit metallic (A22)".

Tuokin on mielestäni erikoinen myynti-ilmoitus kun siinä ei edes mainita että auto on teipattu. Joitain teipattuja autoja itsekin joskus katsellut, mutta epäilyttää noiden kesto. Eli jos haluaa autoa pitää pitkään ja ehkä teippi on ollut pinnassa jo muutaman vuoden niin saakohan sitä enää sitten ikinä irti maalipintaa vahingoittamatta?
 
Tuokin on mielestäni erikoinen myynti-ilmoitus kun siinä ei edes mainita että auto on teipattu. Joitain teipattuja autoja itsekin joskus katsellut, mutta epäilyttää noiden kesto. Eli jos haluaa autoa pitää pitkään ja ehkä teippi on ollut pinnassa jo muutaman vuoden niin saakohan sitä enää sitten ikinä irti maalipintaa vahingoittamatta?

Vähänkään erikoisemmissa vehkeissä pitää aina itse selvittää kaikki, geelitukka lyö vain sen mitä kone tarjoaa vaikka olisi tarkempaa tietoa saanut laitteen tullessa sisäänkin.
Teippien poisto käsittääkseni voi olla ihan tehtävissä tai täysi katastrofihomma, riippuu ilmeisesti paljon mitä tavaraa käytetty teippauksessa. Onhan saksalaiset taksitkin kaikki teipattuja ja tulevat suomeen sitten virheettömällä maalipinnalla, mutta joku halvin pingpong-teippi ydinjätteellä jatketulla liimalla sitten eri asia...
 
Vähänkään erikoisemmissa vehkeissä pitää aina itse selvittää kaikki, geelitukka lyö vain sen mitä kone tarjoaa vaikka olisi tarkempaa tietoa saanut laitteen tullessa sisäänkin.
Teippien poisto käsittääkseni voi olla ihan tehtävissä tai täysi katastrofihomma, riippuu ilmeisesti paljon mitä tavaraa käytetty teippauksessa. Onhan saksalaiset taksitkin kaikki teipattuja ja tulevat suomeen sitten virheettömällä maalipinnalla, mutta joku halvin pingpong-teippi ydinjätteellä jatketulla liimalla sitten eri asia...
Ja se vielä että minkälainen maalipinta sieltä teipin alta paljastuu, kun ei ole mikään uusi kuvio vetää teippi pintaan maalin sijasta jos on jotain vahinkoa ollut tai maalipinta kulahtanut.
 
Eikös tuo hintapyynti ole ihan "Suomi-tasoa", eikä erityisen kallis? Saksasta voi toki löytyä alla kolmen kympin joitain, mutta verot taitavat edelleen olla parinkympin luokkaa. Eli tuon halvemmalla ei juuri S7 irtoa.

En tiedä onko tuo tuon "arvoinen" sinänsä, mutta epäreilua redusoida "10 vuotta vanha X auto"-tyyliin kun Audejakin on niin monenlaisia. Erikoisemmat ja alkujaan kalliimmat voivat säilyttää vaikka neljäsosan hinnastaan vuosikymmenen vanhanakin, kuten toki monet muutkin autot. Joidenkin arvo voi jopa uudesta noustakin!

Tästä syystä itsellä on aina tapana ostaa ns. malliston lippulaiva tai mahdollisimman hyvin varusteltu malli niin ei tarvi myydessä niin kauheasti ihmetellä ku hinta on tippunut ku lehmänhäntä.
 
Tästä syystä itsellä on aina tapana ostaa ns. malliston lippulaiva tai mahdollisimman hyvin varusteltu malli niin ei tarvi myydessä niin kauheasti ihmetellä ku hinta on tippunut ku lehmänhäntä.
Noin toimien todennäköisesti juuri maksimoi arvon aleneman. Itse suosittelenkin ostamaan käytetyn auton vasta, kun sen hinta on uudesta tippunut vähintää 100k€. Sähköautot hieman sekoittavat tuota konseptia, koska ovat veroalen takia uutena niin halpoja.
 
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
 
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.

Ainakin huonosti varustellut saattavat karkoittaa ostajat. Ainakin itsellä (kuten varmaan muillakin) on ne ns. pakolliset varusteet joiden puuttuminen on täysi deal breaker. Sitten on sellaista kiva olla, mutta selviää ilmankin ja sitten niitä turhia hömpötyksiä. Itselle esimerkki täysin pakollisesta on ratinlämmitys ja turhasta kaikki matriisi/laser/jne valot. Joku noihin valoihin tarttuu niin syy on että autoilen lähinnä PK-seudulla jossa todistetusti moni selviää kokonaan ilman valoja ja lisäksi noiden erikoisvalojen mahdollinen uusiminen on tosi kallista lystiä.

Ehkä karvalakeinta on näissä tyypillisissä premium leasing merkeissä (Audi/BMW) on perusväri valkoinen tai musta. Ne on itselle ainakin tosi vaikeita hankkia. Yksi musta auto on ollut, loput jonkin värisiä enkä kyllä aio palata noihin värittömiin.
 
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
Itse väittäisin melkein päinvastoin. Mitä kalliimpi auto niin sitä enemmän se menettää arvoa käytettynä, molemmilla tavoilla suhteellisesti ja absoluuttisesti. Paremmin varusteltu auto on toki käytettynä arvokkaampi kuin karvalakkimalli, mutta enemmän nuo varusteet menettää sitä arvoa kuin se itse auto. Varusteissa on tietenkin eroa, jokin tehokkaampi moottori, neliveto, yms. enemmän vaikuttaa käytetyn arvoon. Mutta on myös aika paljon varusteita, joille käytetyssä annetaan hyvin vähän tai ei ollenkaan arvoa (esim. kosmeettiset varustelut, kaiutinjärjestelmät, yms.). Näihin jälkimmäisiin saa uutta ostaessa helposti palamaan tonneja tai kymppitonnejakin, sitten käytetyn ostajan mielestä ne on parhaimmillaan "ihan kiva, mutta en maksa yhtään lisää" tason juttuja.

Poikkeuksia on kyllä olemassa, mutta pitää mennä todella erikoiseen ja harvinaisiin autoihin, jos haluaa että auto säilyttää hyvin arvonsa. Tai sitten pitää kulua pitkä aika, jollain 50+ vuoden aikajaksolla voi hyvinkin arvo jopa kasvaa alkuperäisestä.
 
Kyllä. Käytetyn auton varusteiden arvo laskee lähes aina kovempaa tahtia kuin koko auton.

Parhaat diilit saa ostamalla hyvin varustellun auton vähän käytettynä, jolloin ensimmäinen omistaja on usein maksanut suoraan omasta pussistaan 70-90% varusteiden koko hinnasta. Sitten omassa omistuksessasi joudut kärsimään enää melkein pelkästään auton keskimääräistä arvonalenemaa, kun varusteiden osuus hinnasta on enää erittäin vähäinen.

Uutena jos auton ostaa, niin hyvin varusteltu toki on myöhemmin helpompi myytävä - mutta sillä ei yleensä ole merkitystä, kun ostaja on suurimmassa osassa tapauksista kuitenkin autoliike ja silloin ei varusteilla ole muuta väliä kuin hyvityshinta. Autoliike ei kieltäydy kaupoista jonkin varusteen puutteen takia, vaikka yksityishenkilö niin voikin tehdä. Mutta varusteista ei myydessä juuri koskaan hyvitetä hyvällä prosentilla alkuperäishinnasta.
 

Oishan tommonen ehdottomasti pähee laite. Ei vaan taida meikäläisen tuloilla olla millään tapaa realistista haaveilla näistä.. Ja hinnathan ei ole ainakaan laskussa
:btooth:

Joo muistan kun näitä oli Suomessakin myynnissä ja hinnat alimmillaan 30-40 tonnin tienoilla. Auton profiili on hieno ja sehän on alumiini monokokki.
 
No jaa. Samanlaisia tuntuu jatkuvasti olevan liikkeellä. Ebay lipat, halpis tonttisatsi ja kiinalaiset vanteet.
En nyt minään ihan super-hienona pidä. Perus-siististi pidetyn oloinen, mutta sitten aivan karvalakkivarusteet. Sporttipenkit on sentään. Ulkonäkö varmaan ehkä enemmän Junioriosaston mieleen.

Propsit siitä että on manuaali ja bensa-vapari, toki vielä kivempi olisi jos olisi s-moottori tai edes 330.
Sinänsä hinta vaikuttaa erikoiselta kun jos harrastetta on hankkimassa, niin e90 M3:a sai ainakin jossain kohtaa siihen 30te pintaan ja pitää varmasti paremmin arvonsa ja on muutenkin autoa aika paljon enemmän. e46 m3 taitaa saada sitäkin halvemmalla.

Vähän väliinputoajamalli, tosin en kyllä jaksa uskoa että tuo ilmoituksen auto on oikeasti 20te arvoinen.
 
Muistaakseni ko. Bemari on Imerin toimesta täällä Turun seudulla ainakin kertaalleen ollut vähän sieltä ja täältä rikki ja kaikkea, kun tehot yllättivät kurdin/irakilaisen/whatever. Eikä maalipintakaan ihan kunnossa ole, kilometritkin niin ja näin.
 
520+250? Eihän tuo nyt ole mitään? Joku purkupisnesmiäs myy siitä varaosia kahdella tonilla.
 
520+250? Eihän tuo nyt ole mitään? Joku purkupisnesmiäs myy siitä varaosia kahdella tonilla.

Ei tullut mieleenkään tuollainen scenaario. Katista saanee jotain, kone voi kelvata jollekin vielä noilla kilsoilla. Voit olla oikeassakin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 821
Viestejä
4 587 951
Jäsenet
75 494
Uusin jäsen
toke1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom