Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä tietojen viilaus riittää nettiautossa, että ilmoitus merkkaantuu päivitetyksi?

Ei tarvitse välttämättä viilata mitään, kunhan avaa-muokkaa-tallentaa

Autoliikkeet tiputtaa monesti kympin kerrallaan tyyliin 9990e -> 9980e niin suosikkilistaaja saa ilmoituksen alennetusta hinnasta :D
 
Mikä tietojen viilaus riittää nettiautossa, että ilmoitus merkkaantuu päivitetyksi? Tuntuu että autoliikkeet on löytänyt jonkin keinon jolla saa nostettua ilmoituksia olemattomilla muutoksilla.

Esimerkiksi välilyönnin kun lisää tekstiin niin se ainakin riitti että tulee tuo "Päivitetty 24h". Tämä toki yksityismyyjän tunnuksilla.
 
Esimerkiksi välilyönnin kun lisää tekstiin niin se ainakin riitti että tulee tuo "Päivitetty 24h". Tämä toki yksityismyyjän tunnuksilla.

Kuten jo laitoin, ei tarvitse lisätä edes sitä välilyöntiä. Riittää että muokkaa ja tallentaa ilmoituksen niin siitä tulee "päivitetty 24h".

Pääkuvia moni uppaaja vaihtelee, ettei ole aina se sama :psmoke:
 
Kuten jo laitoin, ei tarvitse lisätä edes sitä välilyöntiä. Riittää että muokkaa ja tallentaa ilmoituksen niin siitä tulee "päivitetty 24h".

Pääkuvia moni uppaaja vaihtelee, ettei ole aina se sama :psmoke:
Enpä ole sitten huomannut, tai sitten tuo on muutunut. Vuosi sitten tuli viimeksi autoa myytyä.
 
On kans jännä millasella aikataululla tai viiveellä autoliikkeet laittaa myyntiin tulleen auton myyntiin. Saka ja erityisesti Kamux tuntuu laittavan auton samantien Nettiautoon ku se siitä on ns. kaupat tai vaihtokaupat tehty. Kuvat suoraan ajosta ja myyntiin. Menossa pesuun! Toisilla taas sitte menee viikkoja, kuukausia ennen ku auto näkyy myynnissä missään.

Edellistä edeltävä auto ei koskaan näkyny missään nettisivuilla tai nettiautossa, tais mennä joku puoli vuotta ja sitte oli omistaja vaihtunu. Nyt edeltävä auto vaihtui uuteen pari viikkoa sitten eikä tuo ole vielä ilmestynyt myyntiin.
 
Hyvä aihio autohifiin mihin ite ostaisin. ja ruostekorjauksien opetteluun myös, takakaaret ja takaluukut noista happanee herkästi. Mutta ketteriä ajettavia.

Juu ei siis ollut mitään vittuilua.. Yks kaveri tuollaisen joskus hetken mielijohteesta hommasi ~8v sitten, ja totesi ettei siinä ole oikein mitään hyvää..

En nyt tarkkaan muista että oliko syynä se ettei käytännössä eroa mitenkään mummomallin 206:sta vai se että vituttaa vaan ajaessa. En nyt ihan
ekana suosittelisi autohifi-aihioksikaan, koska se sportPug homma taisi kuolla noin 20v sitten, koska tuossa ei pellit kestä eikä mikään muukaan.
 
Jos tuo ei ole mätä, niin sisusta pois, kuppipenkki kuskille, semisliksit alle ja radalle. Hauskahan tuollainen varmasti on ajaa ja täyttää aika hyvin hot hatchin määritelmän.

Painoa alle 1000kg ja tehtaalta lähtiessä 180hp tms 2-litraisesta rivinelosesta niin jos kuski osaa asiansa niin jää taakse moni tehokkaampi auto.
 
Jos tuo ei ole mätä, niin sisusta pois, kuppipenkki kuskille, semisliksit alle ja radalle..

Tuo RC:n penkki on jo aika "kuppipenkki" verrattuna vaikka 206 GTI:n penkkiin. Selvästi korkeammat sivuttaistuet selässä ja jaloissa. Isolla takamuksella siihen ei kannata änkeytetyä :D
 
Hae pois, eihän tuossa montaa tonnia köyhdy. Vähän parempi sähköpyörä maksaa saman verran.

Hakisinkin, jos ei olis tässä katkolla että joudunko takas koulunpenkille tai pitkälle saikulle. Viimeiset 3.5kk sairastellut töiden takia.
 
Juu ei siis ollut mitään vittuilua.. Yks kaveri tuollaisen joskus hetken mielijohteesta hommasi ~8v sitten, ja totesi ettei siinä ole oikein mitään hyvää..

En nyt tarkkaan muista että oliko syynä se ettei käytännössä eroa mitenkään mummomallin 206:sta vai se että vituttaa vaan ajaessa. En nyt ihan
ekana suosittelisi autohifi-aihioksikaan, koska se sportPug homma taisi kuolla noin 20v sitten, koska tuossa ei pellit kestä eikä mikään muukaan.

Tuon hyvyys autohifiharrastukseen perustuu siihen, että kojelaudan nurkissa on paljon tilaa isoille keskiäänille, sekä hansikaslokeron tilalle voi rakentaa subwoofer-kotelon. Ja koko settiä saa sitten ohjattua halutessaan vaikka yhdellä päätteellä. Ei ole ihan jokaisessa autossa nuo mahdollisuudet. Lisäksi kun vararengaskin sijaitsee kontin alla, tavaratilaan voi rakentaa vaikka mitä, ilman että on kusessa jos rengas menee korjauskelvottomaksi tien päällä.
 
Noita (ekan sukupolven) malleja on melkein mahdoton löytää noilla kilometreillä. Oispa kakskymppiä ylimääräistä.

Sinänsä harmi että amisteltu ja kuitenkin plyyshipenkeillä. Nahoilla, yksivärisenä ja orkkis-alustalla tuo voisi olla ihan arvokaskin peli. Eihän tuossakaan mitään peruuttamatonta ole tehty, mutta kyllähän se vähän niin on että se museointiin ostava ei halua sitä laitetta missä lokarinkaaret on rusinalla, pohja lommoilla ja raavittu jokaiseen hidasteeseen ja sisälokarit sun muut silppuna koska CDLC.

Eikä siinä, itsekin kyllä tuollaisen tontittaisin ja laittaisin isot kiekot, mutta siihen kelpaisi joku 400tkm ajettu alustaltaan finaalissa oleva peli, kun on sitten kuitenkin ihan kamala ajaa sen madalluksen jälkeen. Ulkoa päin näyttää ihan samalta kuitenkin. Mutta tuning.
 
On kans jännä millasella aikataululla tai viiveellä autoliikkeet laittaa myyntiin tulleen auton myyntiin. Saka ja erityisesti Kamux tuntuu laittavan auton samantien Nettiautoon ku se siitä on ns. kaupat tai vaihtokaupat tehty. Kuvat suoraan ajosta ja myyntiin. Menossa pesuun! Toisilla taas sitte menee viikkoja, kuukausia ennen ku auto näkyy myynnissä missään.
En itse pysty käsittämään, että miksi etenkin nämä liikkeet laittavat aivan paskaisen auton - niin sisältä kuin ulkoa - myyntiin #menossapesuun maininnalla. Kannattaisiko puunata ensin ja sitten myyntiin? Vai meneekö joku oikeasti potkimaan paskaisen auton renkaita, etenkin jos hintapyyntö on kymppitonnin paikkeilla tai yli?
 
En itse pysty käsittämään, että miksi etenkin nämä liikkeet laittavat aivan paskaisen auton - niin sisältä kuin ulkoa - myyntiin #menossapesuun maininnalla. Kannattaisiko puunata ensin ja sitten myyntiin? Vai meneekö joku oikeasti potkimaan paskaisen auton renkaita, etenkin jos hintapyyntö on kymppitonnin paikkeilla tai yli?
Samaa olen funtsinut. Ainut tilanne jossa keksin toimintatavasta mitään hyötyä on joidenkin "haluttujen" mallien saaminen nopeammin hakuvahteihin. Esim. joku C- tai E-sarja AMG-paketilla, A4 tai A6 S-linena, 3- tai 5-sarjan BMW M-Sportina + moottorilla, värillä ja varusteilla.

Siitä paskaiseta kuvasta kuitenkin erottaa onko se ilmoituksen "väri: sininen" tumman vai vaalean sininen vs pelkkä "kuva myöhemmin!". Tai onko siellä iso- vai pieninäyttöinen navi tai ruskeasta nahkapenkistä onko se kerma, konjakki vai satula. Itselleni kun katselin Audin A5:sta, siitä paskaisestakin autossa kuvasta pystyi näkemään onko oikeasti autossa etututkia, kun varustelistaus sanoi "pysäköintitutkat".

Mutta menisikö kukaan paskaisen kuvan perusteella katsomaan Golf, Octavia, Qashqai, vakimallin 316d jne, tuskin. Tarjontaa on muutenkin riittävästi ja käytettyä ostaessa pystyy vaikuttamaan osittain väriinkin...
 
Samaa olen funtsinut. Ainut tilanne jossa keksin toimintatavasta mitään hyötyä on joidenkin "haluttujen" mallien saaminen nopeammin hakuvahteihin. Esim. joku C- tai E-sarja AMG-paketilla, A4 tai A6 S-linena, 3- tai 5-sarjan BMW M-Sportina + moottorilla, värillä ja varusteilla.

Siitä paskaiseta kuvasta kuitenkin erottaa onko se ilmoituksen "väri: sininen" tumman vai vaalean sininen vs pelkkä "kuva myöhemmin!". Tai onko siellä iso- vai pieninäyttöinen navi tai ruskeasta nahkapenkistä onko se kerma, konjakki vai satula. Itselleni kun katselin Audin A5:sta, siitä paskaisestakin autossa kuvasta pystyi näkemään onko oikeasti autossa etututkia, kun varustelistaus sanoi "pysäköintitutkat".

Mutta menisikö kukaan paskaisen kuvan perusteella katsomaan Golf, Octavia, Qashqai, vakimallin 316d jne, tuskin. Tarjontaa on muutenkin riittävästi ja käytettyä ostaessa pystyy vaikuttamaan osittain väriinkin...

Mikä tahansa auto voi olla haluttu jos oikea ostaja näkee tai hakuvahtiin osuu. Tarjontaa voi olla riittävästi mutta harvemmin lähiliikkeissä usempaa samanlaista yksilöä löytyy. Hyvänä esimerkkinä uusi koppainen phev Octavia hyvinkin ”bulkki auto” reilu 100 kpl nettiautossa myynnissä mutta esim. satakunnassa vain 4 kpl.

Itselleni edellistä etsiessä pelkkä runko- tai rekisterinumero riittivät varustelistauksen löytymiseen, jolla näki onko tarvetta enempää perehtyä yksilöön.

En tiedä onko toinenkaan ääripää parempi täysin silikonilla puleerattu jalat eivät tahdo kumimatolla tai polkimilla pysyä, kun niin pirun liukkaita.
 
En itse pysty käsittämään, että miksi etenkin nämä liikkeet laittavat aivan paskaisen auton - niin sisältä kuin ulkoa - myyntiin #menossapesuun maininnalla. Kannattaisiko puunata ensin ja sitten myyntiin? Vai meneekö joku oikeasti potkimaan paskaisen auton renkaita, etenkin jos hintapyyntö on kymppitonnin paikkeilla tai yli?
Kyllähän se syy on kamux/saka/bilar etc. akselilla se varaston kierron nopeus. Pääoman on kierrettävä ja varaston keski-ikä lienee 30pvä paikkeilla, tuon ylittävät on jo auttamatta käsiin vanhentuneita ja vaatii toimenpiteitä. Tästä johtuen ei voida odotella useita päiviä sitä myynti-ilmoituksen tekoa ja kuvilla se on varmasti todettu myyvemmäksi, kuin ilman kuvia. Vaikka auto sitten olisi likainen. Kamux ja Saka myy vuositasolla sen verran autoja, että väitän heidän olevan asiasta paremmin perillä kuin mattimeikäläisen joka ei halua ostaa "likaista autoa".
 
Nettiauton ainoa myynnissä oleva 206 RC

Jos ei isompaa vikaa ole niin no brainer ja value proposition. Tuskin löytyy muualta tuohon hintaan noilla kilometreilla. Vanhempien hot hatchien hinnat ovat nousussa Euroopassa. Toki pösö eli eiköhän siinäkin remppaamista tule.
 
Noniin, viimein saapui oma entinen vaihdokiksi päässyt auto nettiautoon. Vähän harmittaa, mutta sellaista se elämä välillä on kun jostain täytyy luopua saadaakseen jotain muuta. Jos ois paalua ja tilat missä pitää niin tämä yksilö lepäisi siellä.


Saavat kyllä hetken tuolla hintaa sitä myydä, mutta toisaalta on varmasti paras mitä nyt on myynnissä. Erikoista on myös, että suht oleellisia asioita on myynti-ilmoituksen spekseistä jätetty pois siihen nähden mitä mulla oli siinä speksattu, mitä autoon on tehty ja mitä siinä on. Mutta ymmärrän liikkeen näkökulmasta, ne laittaa siihen ne asiat mitä järjestelmä antaa ja se piisaa. Loppu on sitten positiivista tai negatiivista yllätystä autoa ostavalle.

Eikä myyjä edes ollut katsonut mun myynti-ilmoitusta kun autoa menin viimeistä kertaa viemään liikeeseen ja hakemaan uutta autoa kotiin. :D
 
Tuollaisena RC:n ymmärtäisin, mutta oikeasta aihiosta tuo on tietty rakennettu kun GTI. Sitte taas jos miettii mallilyhennettä RC vs GTI niin kyllä se GTI nostattaa mielikuvia enemmän kuin joku RC, Rally Car?

Gti on lussumpi kuin RC 136hv vs 177hv. "RC on kaksilitraisesta 206 GTI:stä jatkokehitetty painos, joka saanee pienten GTI-autojen ystävien pulssin kiihtymään "


Harva on omistanut 206 RC:n mutta minä olen :psmoke:
 
Alusta sora-asetuksilla? Kas kun ei ole diesel ja pakuksi rekattu. :D

Tuollaisena RC:n ymmärtäisin, mutta oikeasta aihiosta tuo on tietty rakennettu kun GTI. Sitte taas jos miettii mallilyhennettä RC vs GTI niin kyllä se GTI nostattaa mielikuvia enemmän kuin joku RC, Rally Car?
Sehän just oikein, sillä edellytyksellä että tolpat vastaa korkeutta ja on oikeat rallitolpat. Kaariahan ei ole ja tuskin koria on vahvistettukaan.
 
Etuvedoksi liikahtaa kuitenkin kivasti, softattuna ++300hv niin ei paljon enempää kestä etuvetoinen

Liikahtaa kyllä. Tuollainen voisi kelvata vähän ajettuna tuunaamattomana versiona, mutta taitaa olla nykypäivänä jo yksisarvinen. Tuollakin sammakolla on hintaa aika melkoisesti noin vanhaksi autoksi.
 
Siisti vm. 2018 Audi A3 sedan pienillä kilsoilla. Mutta luenko minä nyt ihan päin prinkkalaa, kun huoltotulosteessa on työmääräyksen nro 0001, että auto olisi käynyt ensimmäisen kerran öljynvaihdossa vasta kuusi vuotta luovutuksen jälkeen?


1711566943620.png
 
Siisti vm. 2018 Audi A3 sedan pienillä kilsoilla. Mutta luenko minä nyt ihan päin prinkkalaa, kun huoltotulosteessa on työmääräyksen nro 0001, että auto olisi käynyt ensimmäisen kerran öljynvaihdossa vasta kuusi vuotta luovutuksen jälkeen?


1711566943620.png
Työmääräysnumero on korjaamon työmääräyksen numero eikä siis yleensä tarkoita muuta. Todennäkösesti tuossa laitettu vaan joku luku tuohon sähköisen huoltokirjan kohtaan.

Toki voihan se olla, että nyt vasta huollettu ensimmäisen kerran, mutta se ei tuosta lapusta selviä. Varmaankin tarkoitus kuvalla on se, että remmi vaihdettu ja muutenkin juuri "huollettu".
 
Jakohihna 31 tuhatta ajettuun autoon. Luulisi, että silloin on muutenkin huollettu marmorilla viimeisen päälle.
 
”Jakohihnan vaihtoväli 210tkm / 6 vuotta” kallis auto pitää vaikkei paljoa ajaisikaan
 
”Jakohihnan vaihtoväli 210tkm / 6 vuotta” kallis auto pitää vaikkei paljoa ajaisikaan

n.500€-700€ jakopääjobi vesipumpun kanssa. Varmaan halvemmalla pääsee kun tilaa osat aeromotorsilta (setti 140€ tai ilman vesipumppua jakohihnahilut 65€ :D)
 
Eikös tuossa konetyypissä vesipumppu ole vaihteiston puolella ja erillisellä hihnalla? Näin muistan jostain lukeneeni. Jos pitää paikkansa, niin vesipumppuahan ei välttämättä tarvitse vaihtaa jakohihnan kanssa samaan aikaan.
 
Eikös tuossa konetyypissä vesipumppu ole vaihteiston puolella ja erillisellä hihnalla? Näin muistan jostain lukeneeni. Jos pitää paikkansa, niin vesipumppuahan ei välttämättä tarvitse vaihtaa jakohihnan kanssa samaan aikaan.

Oli tahi ei, mutta jos tosi vähän tulee kilsoja niin turhapa sitä on muutenkaan vaihtaa joka ikinen kerta. Jos tietää paljonko sillä on kilsoja ajettu.

Esim: Itellä Audissa tullu 5v aikana joku 10tkm. En tosiaankaan vaihda hihnasarjan lisäksi vesipumppua tänävuonna, koska se ei 10tkm aikana muutu miksikään. Jakohihnan vaihtoväli oli joku 180tkm/5v, eli monesti vesipumpulla vedetään aika paljon enemmän ongelmitta. Huonolla tuurilla saat jonkun maanantaikappalepumpun (jos ei käytä oem) ja ongelma alkaakin jo vaihdosta :D Järkeä saa käyttää jos ei ole takuullinen auto, miksi maksaa täysin turhasta.
 
Hieno muumiauto.

R Seat Sport Cubra *Powered by WTCC champion* 2.O bensa turbo +265hv, RG Sport korisarja (puskurit, helmat ,takaspoileri, takadiffuusori, lokarit, On levee!, Bull X putkisto, D2 alustasarja, H&R levikepalat edesä 15mm ja takana 20mm 2 X erikoisvanteet
 
Tarkoittaakohan tämä kolariautoa?

Alkuperäinen käyttöönottopäivä 4.11.2016

1.omistaja 4.11.2016 - 6.10.2017 LänsiAuto Leasing Oy, HELSINKI Asiakaslaji: Yritys
1.haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 LänsiAuto Leasing Oy, HELSINKI Asiakaslaji: Yritys Hallintasuhde: Leasing
Muu haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 Länsiauto Oy HELSINKI Asiakaslaji: Yritys
Muu haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 Yksityinen Yksityinen Asiakaslaji: Yksityinen

6.10.2017 - 5.6.2018 Tavallinen poisto
1.omistaja 6.10.2017 - 3.8.2018 LÄNSIAUTO OY VANTAA Asiakaslaji: Yritys


1.haltija 3.8.2018 - 8.10.2021 yksityishenkilö Asiakaslaji: Yksityinen Hallintasuhde: Muu

Eikö leasingit ole yleensä 12kk? Miksi leasing olisi päättynyt jo kuukauden etuajassa? Ja sen jälkeen auto olisi seisonut lokakuusta elokuuhun autoliikkeen pihassa?
 
Tarkoittaakohan tämä kolariautoa?

Alkuperäinen käyttöönottopäivä 4.11.2016

1.omistaja 4.11.2016 - 6.10.2017 LänsiAuto Leasing Oy, HELSINKI Asiakaslaji: Yritys
1.haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 LänsiAuto Leasing Oy, HELSINKI Asiakaslaji: Yritys Hallintasuhde: Leasing
Muu haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 Länsiauto Oy HELSINKI Asiakaslaji: Yritys
Muu haltija 4.11.2016 - 6.10.2017 Yksityinen Yksityinen Asiakaslaji: Yksityinen

6.10.2017 - 5.6.2018 Tavallinen poisto
1.omistaja 6.10.2017 - 3.8.2018 LÄNSIAUTO OY VANTAA Asiakaslaji: Yritys


1.haltija 3.8.2018 - 8.10.2021 yksityishenkilö Asiakaslaji: Yksityinen Hallintasuhde: Muu

Eikö leasingit ole yleensä 12kk? Miksi leasing olisi päättynyt jo kuukauden etuajassa? Ja sen jälkeen auto olisi seisonut lokakuusta elokuuhun autoliikkeen pihassa?
Lunariautor merkitään vauriotuneena poisto ja omistajaksi tyypillisesti vakuutusyhtiö.
 
R Seat Sport Cubra *Powered by WTCC champion* 2.O bensa turbo +265hv, RG Sport korisarja (puskurit, helmat ,takaspoileri, takadiffuusori, lokarit, On levee!, Bull X putkisto, D2 alustasarja, H&R levikepalat edesä 15mm ja takana 20mm 2 X erikoisvanteet
Kyllä, eniten tuossa hämmentää tuo keula. Tosin omaan silmään tuon mallin Seatit on olleet aina jotenkin kummallisia ja luotaan työntäviä. Yak.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 821
Viestejä
4 587 944
Jäsenet
75 494
Uusin jäsen
toke1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom