Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Vähänkään erikoisemmissa vehkeissä pitää aina itse selvittää kaikki, geelitukka lyö vain sen mitä kone tarjoaa vaikka olisi tarkempaa tietoa saanut laitteen tullessa sisäänkin.
Teippien poisto käsittääkseni voi olla ihan tehtävissä tai täysi katastrofihomma, riippuu ilmeisesti paljon mitä tavaraa käytetty teippauksessa. Onhan saksalaiset taksitkin kaikki teipattuja ja tulevat suomeen sitten virheettömällä maalipinnalla, mutta joku halvin pingpong-teippi ydinjätteellä jatketulla liimalla sitten eri asia...
Ja se vielä että minkälainen maalipinta sieltä teipin alta paljastuu, kun ei ole mikään uusi kuvio vetää teippi pintaan maalin sijasta jos on jotain vahinkoa ollut tai maalipinta kulahtanut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Eikös tuo hintapyynti ole ihan "Suomi-tasoa", eikä erityisen kallis? Saksasta voi toki löytyä alla kolmen kympin joitain, mutta verot taitavat edelleen olla parinkympin luokkaa. Eli tuon halvemmalla ei juuri S7 irtoa.

En tiedä onko tuo tuon "arvoinen" sinänsä, mutta epäreilua redusoida "10 vuotta vanha X auto"-tyyliin kun Audejakin on niin monenlaisia. Erikoisemmat ja alkujaan kalliimmat voivat säilyttää vaikka neljäsosan hinnastaan vuosikymmenen vanhanakin, kuten toki monet muutkin autot. Joidenkin arvo voi jopa uudesta noustakin!
Tästä syystä itsellä on aina tapana ostaa ns. malliston lippulaiva tai mahdollisimman hyvin varusteltu malli niin ei tarvi myydessä niin kauheasti ihmetellä ku hinta on tippunut ku lehmänhäntä.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
903
Tästä syystä itsellä on aina tapana ostaa ns. malliston lippulaiva tai mahdollisimman hyvin varusteltu malli niin ei tarvi myydessä niin kauheasti ihmetellä ku hinta on tippunut ku lehmänhäntä.
Noin toimien todennäköisesti juuri maksimoi arvon aleneman. Itse suosittelenkin ostamaan käytetyn auton vasta, kun sen hinta on uudesta tippunut vähintää 100k€. Sähköautot hieman sekoittavat tuota konseptia, koska ovat veroalen takia uutena niin halpoja.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
281
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
463

"Pientä" laittamista mutta tässä on sitä jotain:love:
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
991
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
Ainakin huonosti varustellut saattavat karkoittaa ostajat. Ainakin itsellä (kuten varmaan muillakin) on ne ns. pakolliset varusteet joiden puuttuminen on täysi deal breaker. Sitten on sellaista kiva olla, mutta selviää ilmankin ja sitten niitä turhia hömpötyksiä. Itselle esimerkki täysin pakollisesta on ratinlämmitys ja turhasta kaikki matriisi/laser/jne valot. Joku noihin valoihin tarttuu niin syy on että autoilen lähinnä PK-seudulla jossa todistetusti moni selviää kokonaan ilman valoja ja lisäksi noiden erikoisvalojen mahdollinen uusiminen on tosi kallista lystiä.

Ehkä karvalakeinta on näissä tyypillisissä premium leasing merkeissä (Audi/BMW) on perusväri valkoinen tai musta. Ne on itselle ainakin tosi vaikeita hankkia. Yksi musta auto on ollut, loput jonkin värisiä enkä kyllä aio palata noihin värittömiin.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 717
Voisi kuvitella, että hyvin varustellut mallit voi säilyttää arvoaan paremmin ihan siksikin, ettei niitä vain myydä alkuunkaan paljoa. Tai ainakin minulla on sellainen käsitys, että aika suuri osa myytävistä autoista on lopulta aika karvalakkimalleja.
Itse väittäisin melkein päinvastoin. Mitä kalliimpi auto niin sitä enemmän se menettää arvoa käytettynä, molemmilla tavoilla suhteellisesti ja absoluuttisesti. Paremmin varusteltu auto on toki käytettynä arvokkaampi kuin karvalakkimalli, mutta enemmän nuo varusteet menettää sitä arvoa kuin se itse auto. Varusteissa on tietenkin eroa, jokin tehokkaampi moottori, neliveto, yms. enemmän vaikuttaa käytetyn arvoon. Mutta on myös aika paljon varusteita, joille käytetyssä annetaan hyvin vähän tai ei ollenkaan arvoa (esim. kosmeettiset varustelut, kaiutinjärjestelmät, yms.). Näihin jälkimmäisiin saa uutta ostaessa helposti palamaan tonneja tai kymppitonnejakin, sitten käytetyn ostajan mielestä ne on parhaimmillaan "ihan kiva, mutta en maksa yhtään lisää" tason juttuja.

Poikkeuksia on kyllä olemassa, mutta pitää mennä todella erikoiseen ja harvinaisiin autoihin, jos haluaa että auto säilyttää hyvin arvonsa. Tai sitten pitää kulua pitkä aika, jollain 50+ vuoden aikajaksolla voi hyvinkin arvo jopa kasvaa alkuperäisestä.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
443
Kyllä. Käytetyn auton varusteiden arvo laskee lähes aina kovempaa tahtia kuin koko auton.

Parhaat diilit saa ostamalla hyvin varustellun auton vähän käytettynä, jolloin ensimmäinen omistaja on usein maksanut suoraan omasta pussistaan 70-90% varusteiden koko hinnasta. Sitten omassa omistuksessasi joudut kärsimään enää melkein pelkästään auton keskimääräistä arvonalenemaa, kun varusteiden osuus hinnasta on enää erittäin vähäinen.

Uutena jos auton ostaa, niin hyvin varusteltu toki on myöhemmin helpompi myytävä - mutta sillä ei yleensä ole merkitystä, kun ostaja on suurimmassa osassa tapauksista kuitenkin autoliike ja silloin ei varusteilla ole muuta väliä kuin hyvityshinta. Autoliike ei kieltäydy kaupoista jonkin varusteen puutteen takia, vaikka yksityishenkilö niin voikin tehdä. Mutta varusteista ei myydessä juuri koskaan hyvitetä hyvällä prosentilla alkuperäishinnasta.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 354

Oishan tommonen ehdottomasti pähee laite. Ei vaan taida meikäläisen tuloilla olla millään tapaa realistista haaveilla näistä.. Ja hinnathan ei ole ainakaan laskussa
:btooth:
Joo muistan kun näitä oli Suomessakin myynnissä ja hinnat alimmillaan 30-40 tonnin tienoilla. Auton profiili on hieno ja sehän on alumiini monokokki.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 272
Viestejä
4 213 039
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom