Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Voimaa on mutta on hintaakin kohta 25v vanhalla bemulla https://www.nettiauto.com/bmw/328/13395009
Ei tuo kallis ole, jos vertaa siihen mitä kaikkea tuolle on tehty.

17 k€ on äkkiä käytetty, jos ostaa 5000-6000 €:lla hyvän aihion ja rupeaa rakentelemaan, äkkiä uppoaa pelkästään noihin koneen hiluihin kymppi ja siihen päälle vielä voimansiirron sekä alustan hilppeet ja korin maalaukset, niin äkkiä on pari kymppiä aihion päälle selällään.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ainakin E36 coupen hinnat ovat niin nousussa, että liekö sama edessä tuolla uudemmallakin korimallilla, kun niitä kohta loppuunpoljettuina paalataan. Olisi kuitenkin varmaan arvokkaampi, jos sama juurta jaksain entisöinti olisi tehty vakio-osilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Ainakin E36 coupen hinnat ovat niin nousussa, että liekö sama edessä tuolla uudemmallakin korimallilla, kun niitä kohta loppuunpoljettuina paalataan. Olisi kuitenkin varmaan arvokkaampi, jos sama juurta jaksain entisöinti olisi tehty vakio-osilla.
Kyllä hyvät E46:set ovat hinnoissaan, tosin tuo pre-facelift 328Ci malli M52 koneella ei ole se paras versio, vaan 330Ci M54B30:llä ja täysillä M-sport hiluilla on se kaikkein halutuin malli, jos ei puhuta M3:sista.

Paha sanoa, onko tuolla enemmän arvoa turbotettuna, kuin orkkiksena, kaverini möin joskus vuonna 2016 tuon 2000 mallisen todella hyväkuntoisen ja maltillisesti ajetun 328Ci:n lähes orginaali kunnossa pois 15 k€ hintaan.
Auto oli 3 vuotta Simexin / Autostudion esittelyautona, mutta lähes kaikki muutokset olivat palautettavissa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
338
Noh noh… eurooppalaisissa Tojotissa taitaa olla enemmänkin yläkerta/100tkm ja kokomoottori/200tkm.
Lootia sitten vähän mallista riippuen. Ainakin Turkissa valmistettuun Corollaan ei tahtonut lootaa löytyä, kun ne menee kaikki. Tuohon ei käynyt briteissä valmistetun loota.
Brittitojotalla mittarissa 360tkm ja avaamaton kone ja alusta koskematon, mikä muu diesel pystyy samaan?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
338
Kaikki PSA 2.0 tdci-koneet joita on Fordissa, Volvossa, sitikassa ja pösössä ainakin. AInakin ne ennen urealaitteita about 2010 ennen/jälkeen.
Se on toinen hyvä, erona Toyotaan se, että Toyotaan ei näytä menevän alustan osaa samaa tahtia, kun kestää melkein puolimiljoonaa alusta. Lähinnä kun joku väitti ettei "euro" tojot kestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Brittitojotalla mittarissa 360tkm ja avaamaton kone ja alusta koskematon, mikä muu diesel pystyy samaan?
Mulla oli vw Passat sillä erittäin luotettavalla 1.9TDI 100hv moottorilla. 575tkm mittarissa. Pösön 2.0HDI tosiaan myös ilmeisesti hyvä.

Jopa se väärin suunniletu 2.5TDI V6 on nyt mennyt 347tkm, mutta ei silti toimi aivan niin hyvin, kun tuo enemmän ajettu 1.9TDI.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
338
Ja tämä erittäin kattava tilastosi kattoi yhden auton, jolla on ajettu tasaisessa saaressa ja säilytetty kuivassa tallissa?
Ei tietoa missä aiemmat omistajat ajelleet, näkyy nuo kestävän ihan "paskat" tyyppivikaiset 2.0 ja 2.2 koneetkin kun varsin kiitettäviä määriä rullattu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
948
Moneen Toyotaan oot vaihtanu yläkertaa 100tkm ja alakertaa 200tkm ajettuna niinkuin alkuperäinen viestisi uhosi?
En mä niitä ite vaihtanut, mutta kaks uutta Avensista (ei takseja vaan omia), 2.0TD. Kansiremontit muistaakseni 120 ja 150tkm. Ei ne paljoa sen pidempää sitten meillä olleet. Naapurin 2.2 pisti kanget lohkosta jossain 250tkm.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
338
En mä niitä ite vaihtanut, mutta kaks uutta Avensista (ei takseja vaan omia), 2.0TDI. Kansiremontit muistaakseni 120 ja 150tkm. Ei ne paljoa sen pidempää sitten meillä olleet. Naapurin 2.2 pisti kanget lohkosta jossain 250tkm.
Tyyppivikaiset 200x-2012. Niitäkin löytyy aika paljon ajettuja kannenvaihdon jälkeen. Oma 2012 missä ei pitäisi olla enää ko. Ongelmaa. En silti yleistäisi kaikkien euro tojotien luotettavuutta heikoksi yhden tyyppivikaisen konesukupolven vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
948
Tyyppivikaiset 200x-2012. Niitäkin löytyy aika paljon ajettuja kannenvaihdon jälkeen. Oma 2012 missä ei pitäisi olla enää ko. Ongelmaa. En silti yleistäisi kaikkien euro tojotien luotettavuutta heikoksi yhden tyyppivikaisen konesukupolven vuoksi.
Sama kai sitten pätee myös VAG autoihin, ettei yks huono TSI sukupolvi kaikista mätää tee?

Ihan ilman sarvia ja hampaita, kaikilta merkeiltä löytyy hyviä ja huonoja tekniikoita. Mutta se tojotan kulta-ajan muistot tulee paljolti sielä ennen 2000 lukua, kun Toyotalla ajoi tuplat mitä muilla vastaavan hintaisilla. Erityisesti noi alle 2l bensakoneet, sekä Hiluxit ja Hiacet.
Ei nää nykyiset ole enään samalla tapaa erinomaisia (Dieselitkin ostetaan muilta merkeiltä, esim. BMW:ltä ja PSA:lta).
Jos se Toyota palvelee sua hyvin, niin ei se ole multa pois. Päin vastoin tosi hienoa. Mutta en kyllä itse maksaisi mistään Toyotan yleisestä luotettavuudesta extraa muihin nähden.
Netti on täynnä juttua, jos haluaa tutusta. Vaikka tuosta:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
338
Sama kai sitten pätee myös VAG autoihin, ettei yks huono TSI sukupolvi kaikista mätää tee?

Ihan ilman sarvia ja hampaita, kaikilta merkeiltä löytyy hyviä ja huonoja tekniikoita. Mutta se tojotan kulta-ajan muistot tulee paljolti sielä ennen 2000 lukua, kun Toyotalla ajoi tuplat mitä muilla vastaavan hintaisilla. Erityisesti noi alle 2l bensakoneet, sekä Hiluxit ja Hiacet.
Ei nää nykyiset ole enään samalla tapaa erinomaisia (Dieselitkin ostetaan muilta merkeiltä, esim. BMW:ltä ja PSA:lta).
Jos se Toyota palvelee sua hyvin, niin ei se ole multa pois. Päin vastoin tosi hienoa. Mutta en kyllä itse maksaisi mistään Toyotan yleisestä luotettavuudesta extraa muihin nähden.
Netti on täynnä juttua, jos haluaa tutusta. Vaikka tuosta:
Lähipiirissä mitä kokemuksia muilla autoista kyllä ne tojotat on vaan kestänyt paremmin vaikka kaikki heittämällä 2000-luvun vehkeitä, paras erään naisen käytössä ollut Corolla mikä on aivan hirveällä pidolla ja öljyjäkään ei ole joka vuosi vaihdeltu silti käy ja kukkuu edelleen 550tkm mittarissa. Eise maine aivan tuulesta ole tempaistu, enkä itse millään tavalla fanita Tojotaa ensimmäinen tuota lajia itsellä, koska omastakin mielestä usein ylihintaisia muihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
948
Lähipiirissä mitä kokemuksia muilla autoista kyllä ne tojotat on vaan kestänyt paremmin vaikka kaikki heittämällä 2000-luvun vehkeitä, paras erään naisen käytössä ollut Corolla mikä on aivan hirveällä pidolla ja öljyjäkään ei ole joka vuosi vaihdeltu silti käy ja kukkuu edelleen 550tkm mittarissa. Eise maine aivan tuulesta ole tempaistu, enkä itse millään tavalla fanita Tojotaa ensimmäinen tuota lajia itsellä, koska omastakin mielestä usein ylihintaisia muihin.
Noh miten vain. En osaa sanoa muiden öljynvaihdoista, kun en ole niitä vahtinut. Mutta ei ole tuo omakaan toinen auto räjähtänyt, vaikkei ole Japanista ja vaikka on jo 15kk öljynvaihdosta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tekniikka vaihto parempaan koppaan...
Onko sinulla tästä tietoa, vai oliko pelkkä arvaus?
Jos on tietoa, niin mikä tekniikka tuossa oli kiinni?

Aika erikoinen Corolla, tosin sisältä tavismalli ja moottorina 4A-FE.

Oma arvaukseni on, että into rakenteluun on loppunut, kun on saat takapyörät vetämään ja koppa maaliin.
Tosin @Dr. Who mainitsema paremman tekniikan siirto uuteen koppaan ja sisustan palautus entiselleen on täysin mahdollinen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko sinulla tästä tietoa, vai oliko pelkkä arvaus?
Jos on tietoa, niin mikä tekniikka tuossa oli kiinni?



Oma arvaukseni on, että into rakenteluun on loppunut, kun on saat takapyörät vetämään ja koppa maaliin.
Tosin @Dr. Who mainitsema paremman tekniikan siirto uuteen koppaan ja sisustan palautus entiselleen on täysin mahdollinen.
Eiku siis arvelin vain että alkuperäinen 4wd koppa ollut huono ja jonka tekniikka siirretty sitten tavis koppaan joka maalattu ja teipattu, mutta muuten sisusta vakio?

" Autoon on vaihdettu AWD voimansiirto ja samalla kori ja tekniikka käyty läpi. " ja ihan muutoskatsastettu tuolle nelivedolle...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Eiku siis arvelin vain että alkuperäinen 4wd koppa ollut huono ja jonka tekniikka siirretty sitten tavis koppaan joka maalattu ja teipattu, mutta muuten sisusta vakio?

" Autoon on vaihdettu AWD voimansiirto ja samalla kori ja tekniikka käyty läpi. " ja ihan muutoskatsastettu tuolle nelivedolle...
Aa, on siinä noinkin voinut käydä.

Luulin että tarkoitit sitä että siellä on ollut joku parempi motti jatkona ja se olisi nostettu talteen seuraavaa projektia varten.

Itse kun ajattelin, että joko tuossa on jäänyt rakentelu kesken, eikä siellä koskaan olekaan ollut mitään tehokkaampaa tekniikkaa tai "sporttisempaa" sisustaa taikka sitten siellä on ollut ja ne on nostettu talteen jatkokäyttöä varten ja laitettu vakiot tilalle.

Tuollaisen 4WD tekniikan siirron terveempään koppaan ja "uuden" kopan maalaamisen vielä ymmärrän, mutta sitten jos siitä ruvetaan rakentamaan WRC "replicaa" ilman että laitetaan parempaa tekniikkaa tai WRC henkistä sisustaa tuntuu oudolta idealta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Aa, on siinä noinkin voinut käydä.

Luulin että tarkoitit sitä että siellä on ollut joku parempi motti jatkona ja se olisi nostettu talteen seuraavaa projektia varten.

Itse kun ajattelin, että joko tuossa on jäänyt rakentelu kesken, eikä siellä koskaan olekaan ollut mitään tehokkaampaa tekniikkaa tai "sporttisempaa" sisustaa taikka sitten siellä on ollut ja ne on nostettu talteen jatkokäyttöä varten ja laitettu vakiot tilalle.

Tuollaisen 4WD tekniikan siirron terveempään koppaan ja "uuden" kopan maalaamisen vielä ymmärrän, mutta sitten jos siitä ruvetaan rakentamaan WRC "replicaa" ilman että laitetaan parempaa tekniikkaa tai WRC henkistä sisustaa tuntuu oudolta idealta.
Tuohon kun vaihtaa nokat, pakosarja, putkisto ym niin ihan mukava vapari moottori, toki 4A-GE olisi sitten se ultimaattinen vapari...

Ehkä tuo toimisi paremmin ilman WRC-teippejä...
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Tuommoisessa pienessä kierroskoneessa neliveto tuntuu lähinnä tehon haaskaamiselta siirtohäviöihin vaikka olisi sitten 4A-GE, kyllähän tuo 2.0 tbo huutelis nokalle että olisi enemmän iloa kuin toyotan harmaata arkea.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 942
Enää puuttuu takaveto, V6-keskimoottori ja kaikki muu, että olisi mitään yhteistä ilmoituksen lopun mainostetuilla Clio V6 -linkeillä myytävään autoon.
Ylläri ettei konehuoneesta ole kuvaa. Ei välttämättä nouse ne ostohousut jalkaan sieltä nilkoista kun näkee 2l sen v6:n sijaan. Ainiin mutta se konehuone onkin kuskin penkin takana..
Kiva hinta cliosta korisarjalla.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 004
Enää puuttuu takaveto, V6-keskimoottori ja kaikki muu, että olisi mitään yhteistä ilmoituksen lopun mainostetuilla Clio V6 -linkeillä myytävään autoon.
Eli loppuun ajettu perus Clio, johon luultavasti itse räpelletty nuo V6 koriosat (vai onko perus Clioa saanut samoilla koripaloilla uutena?). Pitäisi varmaan vielä tarkistaa rekkarin perusteella tekniset tiedot, voihan tuo olla että uusi käyttäjä valinnut väärän version ja tiedot on mitä on kyseisessä kohteessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Perus Clioa ei ole koskaan saanut tuolla sarjalla.

Mainittu tuossa ilmoituksessa, että Uudenkaupungin tehtaan korisarja. Minkäköhän tehtaan?

Löytääkö joku tuon edellisen ilmoituksen, joka linkissä on:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
EVX-201
RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0 16V Sport 2004 179hv
TIETOA AUTOSTA
  • Korimalli:Viistoperä
  • Moottorityyppi:Bensiinimoottori
  • Käyttövoima:Bensiini
  • Polttoaineen syöttö:Imusarjaruiskutus/kaasutin
  • Vetotapa:Etuveto
  • Sylinteriluku:4
  • Sylinteritilavuus:1998
  • Vuosimalli:2004
  • Rekisteröintipvm.:20040426
  • Vaihteisto:Käsivaihteinen
  • Alustanumero:VF1CB220F31262480
  • Moottorikoodi:F4R-738
  • Ryhmäkoodi:RN Fi0365
  • Ajoneuvotyyppi:pB
  • Rengaskoko:185/55R15 M+S
  • Omamassa kg:1130
  • Pituus mm:3800
  • Kokonaismassa kg:1490
  • Moottoriteho kW:132
  • Moottoriteho hv:179
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
144
Voin vain kuvitella kun joku harvinaiseksi V6-malliksi päältäpäin tunnistava tulee ihmeissään kurkistelemaan takaikkunasta moottoria niin siellä näkyykin:



eikä:


kiva siinä sitten selitellä uudenkaupungin korisarjasta :rofl:
 
Viimeksi muokattu:

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480

Aina sitä joskus valitellaan, kun kuvat on otettu perunalla pimeässä tai sisäkuvia ei ole.
Taitaa olla samaa sarjaa kuin "kuva tulossa" ilmoitukset. En oo ikinä oikeen ymmärtänyt miks niin moni autoliike laittaa myynti-ilmotuksen ennen ku autosta on edes kuvia otettu, koko ilmotushan on täysin arvoton (ainakin itelle) ilman niitä niin mitä järkeä kiirehtiä?
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 352
Taitaa olla samaa sarjaa kuin "kuva tulossa" ilmoitukset. En oo ikinä oikeen ymmärtänyt miks niin moni autoliike laittaa myynti-ilmotuksen ennen ku autosta on edes kuvia otettu, koko ilmotushan on täysin arvoton (ainakin itelle) ilman niitä niin mitä järkeä kiirehtiä?
Ideahan siinä on se että mahdollisimman monta silmäparia näkee ilmoituksen, joku voisi soittaa vaikka heti ja lähteä kaupoille, jos auton vaikuttaa muuten hyvältä. Jos siinä vaikka menisi 15min ylimääräistä että ottaa ensin kuvat ja sitten tekaisee ilmoituksen, niin siinä kerkeää monta mahdollista ostajaa mennä ohi ja ostaa toisesta liikkeestä vastaavan pelin.

Teoriassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Ideahan siinä on se että mahdollisimman monta silmäparia näkee ilmoituksen, joku voisi soittaa vaikka heti ja lähteä kaupoille, jos auton vaikuttaa muuten hyvältä. Jos siinä vaikka menisi 15min ylimääräistä että ottaa ensin kuvat ja sitten tekaisee ilmoituksen, niin siinä kerkeää monta mahdollista ostajaa mennä ohi ja ostaa toisesta liikkeestä vastaavan pelin.

Teoriassa.
Niin, tai siis pääasiassahan autoliikkeet hakevat mahdollisimman nopeaa varaston kiertoa kun kyseessä on niin pääomavaltainen ala. Sen takia kamux, saka yms. volyymiin perustuvat liikkeet laittavat kamppeet aina mahdollisimman nopeasti myyntiin. Kyllähän siellä on myyjillä paljon kanta-asiakkaita ja vakkariasiakaspohjaa jotka saattavat sitten soittaa luottomyyjälle että minkäslainen peli on kyseessä. Ja vaikka ei olisikaan mitään kantiksia niin joku joka saattaa etsiä jollain varustekombolla olevaa autoa, saattaa hyvinkin kiinnostua.

Kun katsoo kuinka nopea varaston kierto keskimäärin vaikka kamuxilla on, niin kyllähän he ihan jäljillä asiassa ovat vaikka foorumeilla näille kuville naureskellaankin.

Saksalaisilta myyjiltä olen useammankin kerran kuullut vastauksen "katso netistä, ihan samanlainen se on kuin kaikki muutkin golfit", kun olen jostain kikkareesta kysellyt kuvia. Paras myyntimies sanoi että miksi sitten kyselet jos et edes tiedä miltä se auto näyttää?
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Taitaa olla samaa sarjaa kuin "kuva tulossa" ilmoitukset. En oo ikinä oikeen ymmärtänyt miks niin moni autoliike laittaa myynti-ilmotuksen ennen ku autosta on edes kuvia otettu, koko ilmotushan on täysin arvoton (ainakin itelle) ilman niitä niin mitä järkeä kiirehtiä?
Nojaa, joskus kävi niin että oli todella edulliseen hintaan VW Touareg V6 TDI myynnissä, ja kilometrejä oli jo lähes puoli miljoonaa. Kuvia ei ollut vielä, joten pikaisesti Kamuxiin katsomaan, ja autohan oli täydellisen uuden veroinen sisältä, ei edes maalit ollut kulunu tietyistä katkaisijoista, mitä ne herkästi tuon ikäisissä volkkareissa tekee. Liekkö kukaan edes istunut ikinä kuskin vieressä tai takapenkillä.

Lopuksi vielä hyvitti vanhasta Vitarasta kolmatta tonnia, mikä ei tuntunut menevän edes ilmaiseksi nettiautossa kaupaksi (tosin tämäkin oli myyty jo sitten seuraavana päivänä).
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 307
Ei edes ole hieno, noi on ihan järkyttäviä ajaa ja takavetoisena täysin hyödytön talvella. Sisällä täynnä ämpärimuovia ilman mitään mukavuuksia.
Ok. Sul on ollut tuollainen? Eipä noi kovin suosittuja ole Euroopassa vaikka jenkeissä saanut hyvät arvostelut varsinkin luotettavuudesta. Pidetään selväsi parempana kuin vastaavaa Lincolnia.

Niin toi yksilö ei ole pelkästään takaveto vaan ”4WD” kytkettävä neliveto lo/hi asetuksella, ei toki suositella jatkuvaan ajoon tai pitävälle pinnalle. ”AWD” malli on jatkuva neliveto jolla voi ajaa nelivedolla motarilla.

Saahan tuolla hinnalla Foresterinkin joo. Parempi neliveto mutta tiloissa ja vetokyvyssä häviää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
"Kyllä tämä Canon kamera on kuule parenpi kuin jotkut tyhmät pienet kännykamerat. Tää canoni on maksanut 7000markkaa perkele! Oli koko kylän ensimmäinen tikikamera!" Ja sillä 2mpix digikameralla, jossa optiikkaa hoitaa perunan kuori niin otetaan kaikki kuvat ja esitellään että kuinka hyviä kuvia tuleekaan. "Kamerat kameroina ja puhelimet puhelimina"
Ihan kuin sen kamran parhauden tekee niin gigapekselit?

vaimolla onpi laatikossa vanha cännärin EOS-1D ja piirtää kyllä niin nätisti kunnon lasin kanssa...

Samaten laukussa kulkeva "ikivanha" Leican X2 ottaa hintsusti hienompia "kuvia" kun moni uudempi megagigakamera.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 522
Viestejä
4 202 349
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom