Nettiauto - keskustelu, löydöt

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onhan ne uudempaa muutaman vuoden uudempaa, mutta 300tkm ajetusta 5650€ :beye: tai 2004 5900€:facepalm:

tuota ne hinnat on....
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Nämä Avensikset ovat ilmeisesti kullasta tehtyjä?

Veijo tekee tuota kuulemma harrasteena:D

Kyllä sieltä vain kylänmiehet käyvät toisinaan autoja ostamassa kun eivät kauemmaksi viitsi lähteä, melko hissuksiin tosin kauppa käy.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Kaikissa yllä olevissa vanhoissa Tojotissa on todennäköisesti vielä enemmän kilometrejä jäljellä kuin uusissa pikkuturboissa Volkswagen -konsernilta tai Fordilta ja ne ovat vielä kalliimpia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Kaikissa yllä olevissa vanhoissa Tojotissa on todennäköisesti vielä enemmän kilometrejä jäljellä kuin uusissa pikkuturboissa Volkswagen -konsernilta tai Fordilta ja ne ovat vielä kalliimpia.
Noh noh… eurooppalaisissa Tojotissa taitaa olla enemmänkin yläkerta/100tkm ja kokomoottori/200tkm.
Lootia sitten vähän mallista riippuen. Ainakin Turkissa valmistettuun Corollaan ei tahtonut lootaa löytyä, kun ne menee kaikki. Tuohon ei käynyt briteissä valmistetun loota.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Nuo vanhojen tojotien hinnat on kyllä ihan älyttömiä. Samaan rahaan saa paljon enemmänkin autoa
Tuntuu että toyota kuin toyota, myin juuri Yaris hybridin pois samalla hinnalla kun ostin 2v ja 28tkm sitten...

Toki kun Suomessa auto on pyhän lehmän asemassa verotuksen takia niin ihmekkös tuo...

Euroopassa se satasien auto on suomessa tuhansissa euroissa...

Autot | Osassa Suomea ajetaan ikälopuilla autoilla – HS:n laskurilla voit verrata oman autosi ikää kotikuntasi autoihin: Autot | Osassa Suomea ajetaan ikälopuilla autoilla – HS:n laskurilla voit verrata oman autosi ikää kotikuntasi autoihin
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Siinä missä Tojotat on "ylihintaisia" niin vastaavasti samalla logiikalla ranskalaiset on "alihintaisia".
Näin on. 20 vuotta meni neljän eri käytetyn ranskiksen kanssa ja oli kyllä hinta-laatusuhde kohdallaan. Esim 6,5-vuotiaana ja 65 tkm ajettuna 7 tonnilla ostettu Scenic 163 hv 2,0T koneella, lasikatolla jne. Kun laitoin sen myyntiin Toriin, niin suomipoika tarjosi 50 %, mutta jonka Ukrainan poika osti hintapyynnillä ja ajoi Ukrainaan syksyllä 2021.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Siinä missä Tojotat on "ylihintaisia" niin vastaavasti samalla logiikalla ranskalaiset on "alihintaisia".

Mikä selittää tuota, että juuri lapissa hinnat ovat lähteneet käsistä?
Lapissa teitä suolataan huomattavasti vähemmän kuin etelässä, joten aito "Lappi-auto" on pelleiltään paremmassa kunnossa kuin etelässä toistuvasti suolakylvyssä uitettu. Toinen on sitten se, että ainakin yleinen käsitys on että jos on kaksi yhtä paljon ajettua autoa, joista ensimmäisellä on ajettu pitkää siivua ja toisella pyöritelty lyhyttä pätkää kaupungissa, tuo ensin mainittu on paremmassa kunnossa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Itselläni oli peräkkäin kaksi citroen xantiaa, samanikäisiä ja mallisia. Toisella oli ajettu 228tkm kaupunkiympäristössä ja toinen oli 380tkm ajettu Lapista. Noista kahdesta ei pystynyt puhumaan edes samana päivänä, enemmän ajettu Lapin auto oli joka suhteessa kuin uusi verrattuna vähemmän ajettuun. Toki ylläpidolla on merkitystä mutta Lapin autolla oli ajettu pääasiassa vain pitkää matkaa. Vaihteensiirto, nitinät, katkaisijat jne tuntuivat lähes samalta kuin uudessa autossa siinä missä tuo kaupungista tullut lotisi, kolisi sekä ratti oli kulunut ja vaihteensiirto oli epätarkka jne.
 

Vladimir Computin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
205
Voit ostaa "vastaavan" alle tonnilla vaikka tuosta. Voit parin vuoden välein ostaa aina tarvittaessa uuden tonnin laitteen jos meinaat että tojota kestää tuosta vielä 20vuotta no problem. https://m.nettiauto.com/nissan/micra/13135854?vifAdCount=14&vifNav=Y

Jos haluaa uudempaa puolestaan https://m.nettiauto.com/ford/focus/13348589?vifAdCount=15&vifNav=Y

Tai sitten uudempaa.
Verrattuna tori kappaleisiin
Eli ei käytännössä juuri mitään, 2006 ~300tkm ajettua octaviaa ,jne..
Käytetyt on vaan suomessa ihan poskettomissa hinnoissa , ei voi mitään
 

Vladimir Computin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
205
Juu ei löytynyt kuin muutama tuhat osumaa, kun katsoi pelkkiä bensoja ;) tojotahan sentään tarjooa keskimäärin manuaali-ikkunat "räjähtävää tehoa", ei tuollaista vanhaa anjovista kovin korkealle kannata arvottaa. Ei se mitään vastinetta ainakaan rahalle tarjoa.

En tiedä mistä Octavian keksit kun en sellaista linkannut.
Keksin ihan siitä kun etsin nettiautosta autoja hintahaarukassa 3500-5000€

Ja kyllä , arvotan ainakin henkilökohtaisesti tuollaisen -06 vuoden anjoviksen Dacia logania ylemmäksi

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Voimaa on mutta on hintaakin kohta 25v vanhalla bemulla https://www.nettiauto.com/bmw/328/13395009
Ei tuo kallis ole, jos vertaa siihen mitä kaikkea tuolle on tehty.

17 k€ on äkkiä käytetty, jos ostaa 5000-6000 €:lla hyvän aihion ja rupeaa rakentelemaan, äkkiä uppoaa pelkästään noihin koneen hiluihin kymppi ja siihen päälle vielä voimansiirron sekä alustan hilppeet ja korin maalaukset, niin äkkiä on pari kymppiä aihion päälle selällään.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ainakin E36 coupen hinnat ovat niin nousussa, että liekö sama edessä tuolla uudemmallakin korimallilla, kun niitä kohta loppuunpoljettuina paalataan. Olisi kuitenkin varmaan arvokkaampi, jos sama juurta jaksain entisöinti olisi tehty vakio-osilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Ainakin E36 coupen hinnat ovat niin nousussa, että liekö sama edessä tuolla uudemmallakin korimallilla, kun niitä kohta loppuunpoljettuina paalataan. Olisi kuitenkin varmaan arvokkaampi, jos sama juurta jaksain entisöinti olisi tehty vakio-osilla.
Kyllä hyvät E46:set ovat hinnoissaan, tosin tuo pre-facelift 328Ci malli M52 koneella ei ole se paras versio, vaan 330Ci M54B30:llä ja täysillä M-sport hiluilla on se kaikkein halutuin malli, jos ei puhuta M3:sista.

Paha sanoa, onko tuolla enemmän arvoa turbotettuna, kuin orkkiksena, kaverini möin joskus vuonna 2016 tuon 2000 mallisen todella hyväkuntoisen ja maltillisesti ajetun 328Ci:n lähes orginaali kunnossa pois 15 k€ hintaan.
Auto oli 3 vuotta Simexin / Autostudion esittelyautona, mutta lähes kaikki muutokset olivat palautettavissa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
330
Noh noh… eurooppalaisissa Tojotissa taitaa olla enemmänkin yläkerta/100tkm ja kokomoottori/200tkm.
Lootia sitten vähän mallista riippuen. Ainakin Turkissa valmistettuun Corollaan ei tahtonut lootaa löytyä, kun ne menee kaikki. Tuohon ei käynyt briteissä valmistetun loota.
Brittitojotalla mittarissa 360tkm ja avaamaton kone ja alusta koskematon, mikä muu diesel pystyy samaan?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
330
Kaikki PSA 2.0 tdci-koneet joita on Fordissa, Volvossa, sitikassa ja pösössä ainakin. AInakin ne ennen urealaitteita about 2010 ennen/jälkeen.
Se on toinen hyvä, erona Toyotaan se, että Toyotaan ei näytä menevän alustan osaa samaa tahtia, kun kestää melkein puolimiljoonaa alusta. Lähinnä kun joku väitti ettei "euro" tojot kestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Brittitojotalla mittarissa 360tkm ja avaamaton kone ja alusta koskematon, mikä muu diesel pystyy samaan?
Mulla oli vw Passat sillä erittäin luotettavalla 1.9TDI 100hv moottorilla. 575tkm mittarissa. Pösön 2.0HDI tosiaan myös ilmeisesti hyvä.

Jopa se väärin suunniletu 2.5TDI V6 on nyt mennyt 347tkm, mutta ei silti toimi aivan niin hyvin, kun tuo enemmän ajettu 1.9TDI.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
330
Ja tämä erittäin kattava tilastosi kattoi yhden auton, jolla on ajettu tasaisessa saaressa ja säilytetty kuivassa tallissa?
Ei tietoa missä aiemmat omistajat ajelleet, näkyy nuo kestävän ihan "paskat" tyyppivikaiset 2.0 ja 2.2 koneetkin kun varsin kiitettäviä määriä rullattu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Moneen Toyotaan oot vaihtanu yläkertaa 100tkm ja alakertaa 200tkm ajettuna niinkuin alkuperäinen viestisi uhosi?
En mä niitä ite vaihtanut, mutta kaks uutta Avensista (ei takseja vaan omia), 2.0TD. Kansiremontit muistaakseni 120 ja 150tkm. Ei ne paljoa sen pidempää sitten meillä olleet. Naapurin 2.2 pisti kanget lohkosta jossain 250tkm.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
330
En mä niitä ite vaihtanut, mutta kaks uutta Avensista (ei takseja vaan omia), 2.0TDI. Kansiremontit muistaakseni 120 ja 150tkm. Ei ne paljoa sen pidempää sitten meillä olleet. Naapurin 2.2 pisti kanget lohkosta jossain 250tkm.
Tyyppivikaiset 200x-2012. Niitäkin löytyy aika paljon ajettuja kannenvaihdon jälkeen. Oma 2012 missä ei pitäisi olla enää ko. Ongelmaa. En silti yleistäisi kaikkien euro tojotien luotettavuutta heikoksi yhden tyyppivikaisen konesukupolven vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Tyyppivikaiset 200x-2012. Niitäkin löytyy aika paljon ajettuja kannenvaihdon jälkeen. Oma 2012 missä ei pitäisi olla enää ko. Ongelmaa. En silti yleistäisi kaikkien euro tojotien luotettavuutta heikoksi yhden tyyppivikaisen konesukupolven vuoksi.
Sama kai sitten pätee myös VAG autoihin, ettei yks huono TSI sukupolvi kaikista mätää tee?

Ihan ilman sarvia ja hampaita, kaikilta merkeiltä löytyy hyviä ja huonoja tekniikoita. Mutta se tojotan kulta-ajan muistot tulee paljolti sielä ennen 2000 lukua, kun Toyotalla ajoi tuplat mitä muilla vastaavan hintaisilla. Erityisesti noi alle 2l bensakoneet, sekä Hiluxit ja Hiacet.
Ei nää nykyiset ole enään samalla tapaa erinomaisia (Dieselitkin ostetaan muilta merkeiltä, esim. BMW:ltä ja PSA:lta).
Jos se Toyota palvelee sua hyvin, niin ei se ole multa pois. Päin vastoin tosi hienoa. Mutta en kyllä itse maksaisi mistään Toyotan yleisestä luotettavuudesta extraa muihin nähden.
Netti on täynnä juttua, jos haluaa tutusta. Vaikka tuosta:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
330
Sama kai sitten pätee myös VAG autoihin, ettei yks huono TSI sukupolvi kaikista mätää tee?

Ihan ilman sarvia ja hampaita, kaikilta merkeiltä löytyy hyviä ja huonoja tekniikoita. Mutta se tojotan kulta-ajan muistot tulee paljolti sielä ennen 2000 lukua, kun Toyotalla ajoi tuplat mitä muilla vastaavan hintaisilla. Erityisesti noi alle 2l bensakoneet, sekä Hiluxit ja Hiacet.
Ei nää nykyiset ole enään samalla tapaa erinomaisia (Dieselitkin ostetaan muilta merkeiltä, esim. BMW:ltä ja PSA:lta).
Jos se Toyota palvelee sua hyvin, niin ei se ole multa pois. Päin vastoin tosi hienoa. Mutta en kyllä itse maksaisi mistään Toyotan yleisestä luotettavuudesta extraa muihin nähden.
Netti on täynnä juttua, jos haluaa tutusta. Vaikka tuosta:
Lähipiirissä mitä kokemuksia muilla autoista kyllä ne tojotat on vaan kestänyt paremmin vaikka kaikki heittämällä 2000-luvun vehkeitä, paras erään naisen käytössä ollut Corolla mikä on aivan hirveällä pidolla ja öljyjäkään ei ole joka vuosi vaihdeltu silti käy ja kukkuu edelleen 550tkm mittarissa. Eise maine aivan tuulesta ole tempaistu, enkä itse millään tavalla fanita Tojotaa ensimmäinen tuota lajia itsellä, koska omastakin mielestä usein ylihintaisia muihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Lähipiirissä mitä kokemuksia muilla autoista kyllä ne tojotat on vaan kestänyt paremmin vaikka kaikki heittämällä 2000-luvun vehkeitä, paras erään naisen käytössä ollut Corolla mikä on aivan hirveällä pidolla ja öljyjäkään ei ole joka vuosi vaihdeltu silti käy ja kukkuu edelleen 550tkm mittarissa. Eise maine aivan tuulesta ole tempaistu, enkä itse millään tavalla fanita Tojotaa ensimmäinen tuota lajia itsellä, koska omastakin mielestä usein ylihintaisia muihin.
Noh miten vain. En osaa sanoa muiden öljynvaihdoista, kun en ole niitä vahtinut. Mutta ei ole tuo omakaan toinen auto räjähtänyt, vaikkei ole Japanista ja vaikka on jo 15kk öljynvaihdosta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tekniikka vaihto parempaan koppaan...
Onko sinulla tästä tietoa, vai oliko pelkkä arvaus?
Jos on tietoa, niin mikä tekniikka tuossa oli kiinni?

Aika erikoinen Corolla, tosin sisältä tavismalli ja moottorina 4A-FE.

Oma arvaukseni on, että into rakenteluun on loppunut, kun on saat takapyörät vetämään ja koppa maaliin.
Tosin @Dr. Who mainitsema paremman tekniikan siirto uuteen koppaan ja sisustan palautus entiselleen on täysin mahdollinen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onko sinulla tästä tietoa, vai oliko pelkkä arvaus?
Jos on tietoa, niin mikä tekniikka tuossa oli kiinni?



Oma arvaukseni on, että into rakenteluun on loppunut, kun on saat takapyörät vetämään ja koppa maaliin.
Tosin @Dr. Who mainitsema paremman tekniikan siirto uuteen koppaan ja sisustan palautus entiselleen on täysin mahdollinen.
Eiku siis arvelin vain että alkuperäinen 4wd koppa ollut huono ja jonka tekniikka siirretty sitten tavis koppaan joka maalattu ja teipattu, mutta muuten sisusta vakio?

" Autoon on vaihdettu AWD voimansiirto ja samalla kori ja tekniikka käyty läpi. " ja ihan muutoskatsastettu tuolle nelivedolle...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Eiku siis arvelin vain että alkuperäinen 4wd koppa ollut huono ja jonka tekniikka siirretty sitten tavis koppaan joka maalattu ja teipattu, mutta muuten sisusta vakio?

" Autoon on vaihdettu AWD voimansiirto ja samalla kori ja tekniikka käyty läpi. " ja ihan muutoskatsastettu tuolle nelivedolle...
Aa, on siinä noinkin voinut käydä.

Luulin että tarkoitit sitä että siellä on ollut joku parempi motti jatkona ja se olisi nostettu talteen seuraavaa projektia varten.

Itse kun ajattelin, että joko tuossa on jäänyt rakentelu kesken, eikä siellä koskaan olekaan ollut mitään tehokkaampaa tekniikkaa tai "sporttisempaa" sisustaa taikka sitten siellä on ollut ja ne on nostettu talteen jatkokäyttöä varten ja laitettu vakiot tilalle.

Tuollaisen 4WD tekniikan siirron terveempään koppaan ja "uuden" kopan maalaamisen vielä ymmärrän, mutta sitten jos siitä ruvetaan rakentamaan WRC "replicaa" ilman että laitetaan parempaa tekniikkaa tai WRC henkistä sisustaa tuntuu oudolta idealta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Aa, on siinä noinkin voinut käydä.

Luulin että tarkoitit sitä että siellä on ollut joku parempi motti jatkona ja se olisi nostettu talteen seuraavaa projektia varten.

Itse kun ajattelin, että joko tuossa on jäänyt rakentelu kesken, eikä siellä koskaan olekaan ollut mitään tehokkaampaa tekniikkaa tai "sporttisempaa" sisustaa taikka sitten siellä on ollut ja ne on nostettu talteen jatkokäyttöä varten ja laitettu vakiot tilalle.

Tuollaisen 4WD tekniikan siirron terveempään koppaan ja "uuden" kopan maalaamisen vielä ymmärrän, mutta sitten jos siitä ruvetaan rakentamaan WRC "replicaa" ilman että laitetaan parempaa tekniikkaa tai WRC henkistä sisustaa tuntuu oudolta idealta.
Tuohon kun vaihtaa nokat, pakosarja, putkisto ym niin ihan mukava vapari moottori, toki 4A-GE olisi sitten se ultimaattinen vapari...

Ehkä tuo toimisi paremmin ilman WRC-teippejä...
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
Tuommoisessa pienessä kierroskoneessa neliveto tuntuu lähinnä tehon haaskaamiselta siirtohäviöihin vaikka olisi sitten 4A-GE, kyllähän tuo 2.0 tbo huutelis nokalle että olisi enemmän iloa kuin toyotan harmaata arkea.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Enää puuttuu takaveto, V6-keskimoottori ja kaikki muu, että olisi mitään yhteistä ilmoituksen lopun mainostetuilla Clio V6 -linkeillä myytävään autoon.
Ylläri ettei konehuoneesta ole kuvaa. Ei välttämättä nouse ne ostohousut jalkaan sieltä nilkoista kun näkee 2l sen v6:n sijaan. Ainiin mutta se konehuone onkin kuskin penkin takana..
Kiva hinta cliosta korisarjalla.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
987
Enää puuttuu takaveto, V6-keskimoottori ja kaikki muu, että olisi mitään yhteistä ilmoituksen lopun mainostetuilla Clio V6 -linkeillä myytävään autoon.
Eli loppuun ajettu perus Clio, johon luultavasti itse räpelletty nuo V6 koriosat (vai onko perus Clioa saanut samoilla koripaloilla uutena?). Pitäisi varmaan vielä tarkistaa rekkarin perusteella tekniset tiedot, voihan tuo olla että uusi käyttäjä valinnut väärän version ja tiedot on mitä on kyseisessä kohteessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Perus Clioa ei ole koskaan saanut tuolla sarjalla.

Mainittu tuossa ilmoituksessa, että Uudenkaupungin tehtaan korisarja. Minkäköhän tehtaan?

Löytääkö joku tuon edellisen ilmoituksen, joka linkissä on:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
143
EVX-201
RENAULT CLIO II (BB0/1/2_, CB0/1/2_) 2.0 16V Sport 2004 179hv
TIETOA AUTOSTA
  • Korimalli:Viistoperä
  • Moottorityyppi:Bensiinimoottori
  • Käyttövoima:Bensiini
  • Polttoaineen syöttö:Imusarjaruiskutus/kaasutin
  • Vetotapa:Etuveto
  • Sylinteriluku:4
  • Sylinteritilavuus:1998
  • Vuosimalli:2004
  • Rekisteröintipvm.:20040426
  • Vaihteisto:Käsivaihteinen
  • Alustanumero:VF1CB220F31262480
  • Moottorikoodi:F4R-738
  • Ryhmäkoodi:RN Fi0365
  • Ajoneuvotyyppi:pB
  • Rengaskoko:185/55R15 M+S
  • Omamassa kg:1130
  • Pituus mm:3800
  • Kokonaismassa kg:1490
  • Moottoriteho kW:132
  • Moottoriteho hv:179
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 321
Viestejä
4 157 211
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom