Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan seurannut ovatko liikkeet laskeneet coronan takia hintoja? Kulut juoksee, mutta jos kauppa ei käy, niin kannattaa myydä vähän pienemmälläkin katteella?
 
Yksityisillä kauppa takkuaa varmaan vielä pahemmin. Ei aikaisemminkaan autot oikein liikkuneet +10 000e hintaluokassa ja nyt vielä vähemmän
 
Onko kukaan seurannut ovatko liikkeet laskeneet coronan takia hintoja? Kulut juoksee, mutta jos kauppa ei käy, niin kannattaa myydä vähän pienemmälläkin katteella?
Nettiautossa parissa ilmoituksessa puhuttiin jostain nettomyynneistä ja erikoistarjouksista. Noh, markkinointikikkoja nuo taitavat suurimmakseen olla.
 
Jotain nollakorkoja ja 0.99-1.3 tarjouksia on näkynyt, vähän olen kyttäillyt kun tekisi mieli vaihtaa. Näyttää olevan pääasiassa pienemmissä putiikeissa käytetyille autoille.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan vajaa 1000 kauppaa tehty vuorokauden aikana. Luulisi koronaviruksen iskevän autokaupoille, kun ihmisillä on enemmän kiire hamstraamaan vessapaperia ja tonnikalaa supermarketeista

Alkaako korona jo pikkuhiljaa puremaan autokauppaan, nyt 623 myytyä autoa vuorokaudessa. Yllättävän paljon, luulisi että autokaupat olisivat tosiaan tässä maailmantilanteessa täysin jäissä mutta näemmä vielä kauppa käy...:rolleyes:
 
Löytysköhän tästä jotain epäilyttävää, jos jaksaisi kaivaa alustanumeron...

 
Alkaako korona jo pikkuhiljaa puremaan autokauppaan, nyt 623 myytyä autoa vuorokaudessa. Yllättävän paljon, luulisi että autokaupat olisivat tosiaan tässä maailmantilanteessa täysin jäissä mutta näemmä vielä kauppa käy...:rolleyes:
Kuka nyt tässä tilanteessa haluaa julkisilla mennä -> ostetaan auto...
 
Löytysköhän tästä jotain epäilyttävää, jos jaksaisi kaivaa alustanumeron...

ratti ja vaihdekeppi vähän viittaisi johonkin muuhun ku 90tkm ajettuun mutta onhan voinut olla sopivasti uponneena niin mennyt pilalle senkin takia.
 
ratti ja vaihdekeppi vähän viittaisi johonkin muuhun ku 90tkm ajettuun mutta onhan voinut olla sopivasti uponneena niin mennyt pilalle senkin takia.
Ei noistakaan aina voi päätellä aukottomasti. Usein kyllä, muttei todellakaan aina. Itsellä esim oma auto on alle 20tkm ajettu ja ratti näyttää kyllä takuulla enemmän kilsoja imeneeltä koska pari terävää titaanisormusta syö kummasti nahkaan jälkiä...
 
Itellä tulis mieleen että voisko ne sormukset ottaa pois?
Ottaisitko itse kihla/vihkisormusta veke ajaessasi autoa normi liikenteessä? Plus oman auton kannalta inhottavasti jotkut meistä eivät edusta perus tylsää suomalaista korumakua aka hopeaa tai 14karaatin kultaa timantti ainoana kivenä mielellään onttoina mahdollisimman halpoina koruina...
 
Löytysköhän tästä jotain epäilyttävää, jos jaksaisi kaivaa alustanumeron...

Mikähän himo eräillä autoliikkeillä on työntää autoja likaisina myyntikuviin? Fiksi maksaa luokkaa parisataa ja tämän jälkeen auton myyvyys on varmasti luokkaa kovempi.

Möin oman autoni vasta Sakalle ja siellä auto oli reippaassa kevätroiskeessa vajaan viikon, ennenkuin saivat myyvemmät kuvat autosta.
 
Mikähän himo eräillä autoliikkeillä on työntää autoja likaisina myyntikuviin? Fiksi maksaa luokkaa parisataa ja tämän jälkeen auton myyvyys on varmasti luokkaa kovempi.

Möin oman autoni vasta Sakalle ja siellä auto oli reippaassa kevätroiskeessa vajaan viikon, ennenkuin saivat myyvemmät kuvat autosta.

Paremmin myy kuvilla likaisesta autosta kuin "Kuvat tulossa" plakaatilla. Osa heidän tapaansa yrittävät saada kiertoajan pienemmäksi. Sakalla ja Kamuxilla kuitenkin niin paljon autoja pyörii että fiksarille voi muutaman päivän jono olla.
 
Mikähän himo eräillä autoliikkeillä on työntää autoja likaisina myyntikuviin? Fiksi maksaa luokkaa parisataa ja tämän jälkeen auton myyvyys on varmasti luokkaa kovempi.

Möin oman autoni vasta Sakalle ja siellä auto oli reippaassa kevätroiskeessa vajaan viikon, ennenkuin saivat myyvemmät kuvat autosta.

Oletko huomannut, että näissä auto myymälöissä usein parikymppisiä jonneja "myyjinä". Olisko siinä se syy
 
ratti ja vaihdekeppi vähän viittaisi johonkin muuhun ku 90tkm ajettuun mutta onhan voinut olla sopivasti uponneena niin mennyt pilalle senkin takia.

Alustanumerolla selviäisi nopeasti mutta kun Biltemasta ei löydy tietoja eikä viitsi Trafilta kaivaa. Oliko muita vaihtoehtoja?
 
Sakalla ja Kamuxilla on pyrkimys mahdollisimman nopeaan kiertoaikaan ja siihen ettei autoille tarvitsisi tehdä yhtään enempää, kuin vaaditaan.
Eli jos hyvä tuuri käy, niin auto on myyty jo ennen fiksausta, jolloin sille tarvitse tehdä muuta kuin perus päällipesu ja nopea sisutan putsaus ennen luovutusta, joka taas tarkoittaa enemmän provikkaa myyjälle ja lisää katetta Kamuxille/Sakalle.
 
Paremmin myy kuvilla likaisesta autosta kuin "Kuvat tulossa" plakaatilla. Osa heidän tapaansa yrittävät saada kiertoajan pienemmäksi. Sakalla ja Kamuxilla kuitenkin niin paljon autoja pyörii että fiksarille voi muutaman päivän jono olla.
Tähän aikaan vuodesta varmaan rengasralli vaikuttaa. Monessa paikassa myös pesumahdollisuus myymälän takapihalla eli auton saa pestä myyjä tai vaikka siirtokuski jos töiltään ehtii. Monesti auto menee myös kaupaksi ennen fiksausta joten kate jää isommaksi.
 
Paremmin myy kuvilla likaisesta autosta kuin "Kuvat tulossa" plakaatilla. Osa heidän tapaansa yrittävät saada kiertoajan pienemmäksi. Sakalla ja Kamuxilla kuitenkin niin paljon autoja pyörii että fiksarille voi muutaman päivän jono olla.

Likaisestakin autosta näkee usein juttuja joita ei näe noista "kuvat tulossa" placeholdereista. Itse en välitä pätkääkään siitä onko auto kuvissa likainen vai ei, siitä näkee sisustan, vanteet, tarkemman värin, osin myös erilaisia spekseistä puuttuvia asioita kuten isommat näytöt, digimittarit, adaptiivisen cruisen, keylessin näkee joskus etc. jos nämä on unohtuneet kiireessä spekseistä (usein nämä jää pois jostain syystä). Auton saa varmasti pestynä kuitenkin nähdä ennen kauppojen tekoa. Pyytää vaan että ennen kuin allekirjoitan laput niin auto pitäis olla pestynä, että näkyy kaikki kolhut etc. paremmin.

Ei se siis mua ainakaan estä kiinnostumasta autosta, enemmän tuo "kuvat tulossa" on sellainen, että en edes harkitse autoa ennen kuin ne kuvat näkee edes jotenkin.
 
Fiksaamattomissa kuvissa on tietty se hyvä puoli, että näkee suurimmat naarmut ja muut vauriot heti, ettei tarvitse mennä paikan päälle pettymään siihen fiksarin fillerillä "piilottamaan" koko kyljen mittaiseen naarmuun, jota ei kuvista nää.
Tietty silloin auton päällä ei saa olla tuuman vahvuista kurakerrosta.

Lisäksi fiksaamattomista kuvista saa jonkinlaisen käsityksen millaisella pidolla auto on ollut.
 
Ottaisitko itse kihla/vihkisormusta veke ajaessasi autoa normi liikenteessä? Plus oman auton kannalta inhottavasti jotkut meistä eivät edusta perus tylsää suomalaista korumakua aka hopeaa tai 14karaatin kultaa timantti ainoana kivenä mielellään onttoina mahdollisimman halpoina koruina...

Noh, varmaan ottaisin arkisormukseksi sitten jonkin vähän neutraalimman. Itseä ainakin automiehenä vituttaisi jos ratit olisi aina riekaleina jonkun sormuksen takia.

Korumaustasi en viitsi kommentoida mitään kun en tiedä millaista käytät, eikä se muutenkaan liittyne tähän keskusteluun.
 
Viimeksi muokattu:
ratti ja vaihdekeppi vähän viittaisi johonkin muuhun ku 90tkm ajettuun mutta onhan voinut olla sopivasti uponneena niin mennyt pilalle senkin takia.

No nyt on jo 114 000km ajettu, aika hyvin viikonlopun jälkeen tullut kilsoja mittariin :D
 
"Lambda anturi pitää vaihtaa, siitä johtuen moottorin varoitusvalo palaa. "

Kannattaisi se anturi vaihtaa jos vika on pelkästään siinä....... :hmm: Voisi autokauppakin sujua paremmin kuin jos moottorin varoitusvalo palaa jo koeajolla :D
 
Ottaisitko itse kihla/vihkisormusta veke ajaessasi autoa normi liikenteessä? Plus oman auton kannalta inhottavasti jotkut meistä eivät edusta perus tylsää suomalaista korumakua aka hopeaa tai 14karaatin kultaa timantti ainoana kivenä mielellään onttoina mahdollisimman halpoina koruina...
En olisi ottanut, ja tietyn ajan jälkeen ei olisi edes saanut irti kun 10v. takana:bored:
No lähti se loppujen lopuksi:tup:
 
Mercedes-Benz SL 350 Roadster 2d A BLACK SERIES 20 Nettiautossa tällä hetkellä kaksi Black series -korisarjalla varustettua mersua, toisessa asiaa ei sentään erityisemmin mainosteta mutta tätä myydään erittäin harvinaisena Black seriesina, 3,7L kuutosella :facepalm:

Kuten AMG korisarjalla varustettuja mainostetaan usein AMG:na. Tuossa ei sentäs ollut badgejä takana ja kyljissä kuten yleensä. Tuo ylempänä linkattu ei muuten ole Black Seriesin korisarjalla, vaan jonkun puolalaisen koripajan tekele. Kovasti on lyöty korisarjalle jälleenmyyntiarvoa molemmissa, kun vertailee muihin vastaaviin samoilla spekseillä.

Maailman tylsin urheiluauto

Mikä tuosta zetasta tekee urheiluauton?
 
Kuten AMG korisarjalla varustettuja mainostetaan usein AMG:na. Tuossa ei sentäs ollut badgejä takana ja kyljissä kuten yleensä. Tuo ylempänä linkattu ei muuten ole Black Seriesin korisarjalla, vaan jonkun puolalaisen koripajan tekele. Kovasti on lyöty korisarjalle jälleenmyyntiarvoa molemmissa, kun vertailee muihin vastaaviin samoilla spekseillä.
Niin kai se olisi liikaa vaadittu merkitä seuraavan tyylin korisarjan valmistaja, niin olisi rehellisempi ilmoitus.
Kovia hintoja noista muokkauksista otetaan, menee kyllä ihan ulkomaan hintojen kanssa linjassa nuo kotimaisetkin.
IMO: Livenä tuolla korisarjalla varustettu SL on kyllä rajun näköinen kampe, ja näyttää paljon kalliimmalta merssulta että tavallaan ymmärrän tuon mukanaan tuoman hintalisän.
 

Näköjään juu kovissa hinnoissa tuollakin. Mitähän lie BS korisarjan ovh. :hmm: Tuo puolalainen korisarja näyttäis olevan 3500e. Toki työt ja muut siihen päälle, mutta tuo violetti tuntuu silti vähän ylihinnoitellulta, kun normi viissatasta saa 10k halvemmalla.

Olishan se tietenkin kätevää, jos modauksista saisi aina omat pois :cigar:
 
Kuten AMG korisarjalla varustettuja mainostetaan usein AMG:na. Tuossa ei sentäs ollut badgejä takana ja kyljissä kuten yleensä. Tuo ylempänä linkattu ei muuten ole Black Seriesin korisarjalla, vaan jonkun puolalaisen koripajan tekele. Kovasti on lyöty korisarjalle jälleenmyyntiarvoa molemmissa, kun vertailee muihin vastaaviin samoilla spekseillä.



Mikä tuosta zetasta tekee urheiluauton?
Se on rakennettu urheiluautoksi, urheilullisia ja "fiilistä" tuovia ominaisuuksia silmälläpitäen. Äkkiseltään huomattavasti mielenkiintoisempi, kuin esim saman aikakauden Audi tt, joka on mauttomampi, selvästi tehottomampi ja monessa tapauksessa jopa vetää väärästä päästä. Näkyy saaneen aikanaan aika paljon palkintojakin tuo zeta.

 
Näköjään juu kovissa hinnoissa tuollakin. Mitähän lie BS korisarjan ovh. :hmm: Tuo puolalainen korisarja näyttäis olevan 3500e. Toki työt ja muut siihen päälle, mutta tuo violetti tuntuu silti vähän ylihinnoitellulta, kun normi viissatasta saa 10k halvemmalla.

Olishan se tietenkin kätevää, jos modauksista saisi aina omat pois :cigar:
Joo kyllä tuolla violetilla varmaan jotain 5000€ profittia haetaan rakentelusta, jos tuosta myyntihinnasta muutaman tonnin saisi pois niin voisi varmaan hyvillä mielen ostaa jos on vaan hyvin rakennettu. Ei ainakaan ylihintainen ole ulkomailla myytäviin verrattuna, veroineen ym. kuluineen ei alle 30k€ varmasti tuollaista Suomeen löydä/uita.
 
Zetahan on oikeinkin hauska auto. Kuskin osaamattomuutta jos ei pysty laulattamaan.
Kannattaa hommata joku perus 530d ja onanoida sen "väännölle" siinä tapauksessa.
 
Itsehän pidän NA Koppaista MX5 Mazdaakin urheiluautona vaikka se ei kyllä kovin sporttinen edes ole.

Edit: niin näköjään pitää kaiken tietävä wikikin Sports car - Wikipedia
Eihän tuo oikeastaan ole edes mikään maku tai fiilisjuttu, jostain varmaan löytyy ihan virallinen määritelmäkin urheiluautolle. Joku nokkelampi voi sen googlettaa.
 
Niin, urheiluautollehan on ihan tuollainen määritelmä, joka ei perustu mielipiteisiin vaan auton ominaisuuksiin. Autokerhot ja -tapahtumat menee tämän määritelmän mukaan. Joitain rajatapauksia tietysti on, mutta pääpiirteittään tuosta määritelmästä ollaan aika yhtenäistä mieltä.

Mutta aina löytyy näitä, jotka haluavat määritellä urheiluautoja oman mutunsa periaatteella. Tappelu syntyy sitten siitä, kun toiset kannattavat tuota "virallista" määritystä ja toiset sitä omaa mutuaan.
 
Mikä on tämä Zeta? Joko olen blokannut porukkaa likaa tai en vain muuten näe mihin tarkelleen viitataan. BMW Z3/4/5?
Ajoin kesällä BMW Z4 335is Msportilla LA - SF - LA ja välilä kun highway veti hyvin ja sai päästää surutta menemään, oli fiilis aika makee. Toki siitä puuttuu se 100hp ja alustasta pari puslaa tms vähän löysiä et ei ihan sikana saanut kantata mut valoista lähtiessä sai 245 renkaat ulvomaan, muijan kans... ;)
 
Mikä on tämä Zeta? Joko olen blokannut porukkaa likaa tai en vain muuten näe mihin tarkelleen viitataan. BMW Z3/4/5?
Ajoin kesällä BMW Z4 335is Msportilla LA - SF - LA ja välilä kun highway veti hyvin ja sai päästää surutta menemään, oli fiilis aika makee. Toki siitä puuttuu se 100hp ja alustasta pari puslaa tms vähän löysiä et ei ihan sikana saanut kantata mut valoista lähtiessä sai 245 renkaat ulvomaan, muijan kans... ;)
Tuosta kyse.
 
Mikä on tämä Zeta? Joko olen blokannut porukkaa likaa tai en vain muuten näe mihin tarkelleen viitataan. BMW Z3/4/5?
Ajoin kesällä BMW Z4 335is Msportilla LA - SF - LA ja välilä kun highway veti hyvin ja sai päästää surutta menemään, oli fiilis aika makee. Toki siitä puuttuu se 100hp ja alustasta pari puslaa tms vähän löysiä et ei ihan sikana saanut kantata mut valoista lähtiessä sai 245 renkaat ulvomaan, muijan kans... ;)
Tuolla ylhäällä mainittiin tämä Nissanin 350Z

... onhan tuo samaa grand tourer / urheiluauto jatkumoa kuin 240Z ja muut Nissanin Z-sarjalaiset joista käsittääkseni kaikki kuuluvat tuohon sports car categoriaan.
 
Se joka ei pidä tuota nissanin zetaa urheiluautona ei ole sellaista koskaan luultavasti ajanut. Autohan on jo vakioalustalla erinomainen ajettava. Tehosta voin olla samaa mieltä että sitä saisi olla se 100hv lisää.
P.S onhan se vähän muovisen oloinen sisältä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 638
Jäsenet
74 371
Uusin jäsen
garlicbun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom