Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Paremmin myy kuvilla likaisesta autosta kuin "Kuvat tulossa" plakaatilla. Osa heidän tapaansa yrittävät saada kiertoajan pienemmäksi. Sakalla ja Kamuxilla kuitenkin niin paljon autoja pyörii että fiksarille voi muutaman päivän jono olla.
Tähän aikaan vuodesta varmaan rengasralli vaikuttaa. Monessa paikassa myös pesumahdollisuus myymälän takapihalla eli auton saa pestä myyjä tai vaikka siirtokuski jos töiltään ehtii. Monesti auto menee myös kaupaksi ennen fiksausta joten kate jää isommaksi.
 
Paremmin myy kuvilla likaisesta autosta kuin "Kuvat tulossa" plakaatilla. Osa heidän tapaansa yrittävät saada kiertoajan pienemmäksi. Sakalla ja Kamuxilla kuitenkin niin paljon autoja pyörii että fiksarille voi muutaman päivän jono olla.

Likaisestakin autosta näkee usein juttuja joita ei näe noista "kuvat tulossa" placeholdereista. Itse en välitä pätkääkään siitä onko auto kuvissa likainen vai ei, siitä näkee sisustan, vanteet, tarkemman värin, osin myös erilaisia spekseistä puuttuvia asioita kuten isommat näytöt, digimittarit, adaptiivisen cruisen, keylessin näkee joskus etc. jos nämä on unohtuneet kiireessä spekseistä (usein nämä jää pois jostain syystä). Auton saa varmasti pestynä kuitenkin nähdä ennen kauppojen tekoa. Pyytää vaan että ennen kuin allekirjoitan laput niin auto pitäis olla pestynä, että näkyy kaikki kolhut etc. paremmin.

Ei se siis mua ainakaan estä kiinnostumasta autosta, enemmän tuo "kuvat tulossa" on sellainen, että en edes harkitse autoa ennen kuin ne kuvat näkee edes jotenkin.
 
Fiksaamattomissa kuvissa on tietty se hyvä puoli, että näkee suurimmat naarmut ja muut vauriot heti, ettei tarvitse mennä paikan päälle pettymään siihen fiksarin fillerillä "piilottamaan" koko kyljen mittaiseen naarmuun, jota ei kuvista nää.
Tietty silloin auton päällä ei saa olla tuuman vahvuista kurakerrosta.

Lisäksi fiksaamattomista kuvista saa jonkinlaisen käsityksen millaisella pidolla auto on ollut.
 
Ottaisitko itse kihla/vihkisormusta veke ajaessasi autoa normi liikenteessä? Plus oman auton kannalta inhottavasti jotkut meistä eivät edusta perus tylsää suomalaista korumakua aka hopeaa tai 14karaatin kultaa timantti ainoana kivenä mielellään onttoina mahdollisimman halpoina koruina...

Noh, varmaan ottaisin arkisormukseksi sitten jonkin vähän neutraalimman. Itseä ainakin automiehenä vituttaisi jos ratit olisi aina riekaleina jonkun sormuksen takia.

Korumaustasi en viitsi kommentoida mitään kun en tiedä millaista käytät, eikä se muutenkaan liittyne tähän keskusteluun.
 
Viimeksi muokattu:
ratti ja vaihdekeppi vähän viittaisi johonkin muuhun ku 90tkm ajettuun mutta onhan voinut olla sopivasti uponneena niin mennyt pilalle senkin takia.

No nyt on jo 114 000km ajettu, aika hyvin viikonlopun jälkeen tullut kilsoja mittariin :D
 
"Lambda anturi pitää vaihtaa, siitä johtuen moottorin varoitusvalo palaa. "

Kannattaisi se anturi vaihtaa jos vika on pelkästään siinä....... :hmm: Voisi autokauppakin sujua paremmin kuin jos moottorin varoitusvalo palaa jo koeajolla :D
 
Ottaisitko itse kihla/vihkisormusta veke ajaessasi autoa normi liikenteessä? Plus oman auton kannalta inhottavasti jotkut meistä eivät edusta perus tylsää suomalaista korumakua aka hopeaa tai 14karaatin kultaa timantti ainoana kivenä mielellään onttoina mahdollisimman halpoina koruina...
En olisi ottanut, ja tietyn ajan jälkeen ei olisi edes saanut irti kun 10v. takana:bored:
No lähti se loppujen lopuksi:tup:
 
Mercedes-Benz SL 350 Roadster 2d A BLACK SERIES 20 Nettiautossa tällä hetkellä kaksi Black series -korisarjalla varustettua mersua, toisessa asiaa ei sentään erityisemmin mainosteta mutta tätä myydään erittäin harvinaisena Black seriesina, 3,7L kuutosella :facepalm:

Kuten AMG korisarjalla varustettuja mainostetaan usein AMG:na. Tuossa ei sentäs ollut badgejä takana ja kyljissä kuten yleensä. Tuo ylempänä linkattu ei muuten ole Black Seriesin korisarjalla, vaan jonkun puolalaisen koripajan tekele. Kovasti on lyöty korisarjalle jälleenmyyntiarvoa molemmissa, kun vertailee muihin vastaaviin samoilla spekseillä.

Maailman tylsin urheiluauto

Mikä tuosta zetasta tekee urheiluauton?
 
Kuten AMG korisarjalla varustettuja mainostetaan usein AMG:na. Tuossa ei sentäs ollut badgejä takana ja kyljissä kuten yleensä. Tuo ylempänä linkattu ei muuten ole Black Seriesin korisarjalla, vaan jonkun puolalaisen koripajan tekele. Kovasti on lyöty korisarjalle jälleenmyyntiarvoa molemmissa, kun vertailee muihin vastaaviin samoilla spekseillä.
Niin kai se olisi liikaa vaadittu merkitä seuraavan tyylin korisarjan valmistaja, niin olisi rehellisempi ilmoitus.
Kovia hintoja noista muokkauksista otetaan, menee kyllä ihan ulkomaan hintojen kanssa linjassa nuo kotimaisetkin.
IMO: Livenä tuolla korisarjalla varustettu SL on kyllä rajun näköinen kampe, ja näyttää paljon kalliimmalta merssulta että tavallaan ymmärrän tuon mukanaan tuoman hintalisän.
 

Näköjään juu kovissa hinnoissa tuollakin. Mitähän lie BS korisarjan ovh. :hmm: Tuo puolalainen korisarja näyttäis olevan 3500e. Toki työt ja muut siihen päälle, mutta tuo violetti tuntuu silti vähän ylihinnoitellulta, kun normi viissatasta saa 10k halvemmalla.

Olishan se tietenkin kätevää, jos modauksista saisi aina omat pois :cigar:
 
Kuten AMG korisarjalla varustettuja mainostetaan usein AMG:na. Tuossa ei sentäs ollut badgejä takana ja kyljissä kuten yleensä. Tuo ylempänä linkattu ei muuten ole Black Seriesin korisarjalla, vaan jonkun puolalaisen koripajan tekele. Kovasti on lyöty korisarjalle jälleenmyyntiarvoa molemmissa, kun vertailee muihin vastaaviin samoilla spekseillä.



Mikä tuosta zetasta tekee urheiluauton?
Se on rakennettu urheiluautoksi, urheilullisia ja "fiilistä" tuovia ominaisuuksia silmälläpitäen. Äkkiseltään huomattavasti mielenkiintoisempi, kuin esim saman aikakauden Audi tt, joka on mauttomampi, selvästi tehottomampi ja monessa tapauksessa jopa vetää väärästä päästä. Näkyy saaneen aikanaan aika paljon palkintojakin tuo zeta.

 
Näköjään juu kovissa hinnoissa tuollakin. Mitähän lie BS korisarjan ovh. :hmm: Tuo puolalainen korisarja näyttäis olevan 3500e. Toki työt ja muut siihen päälle, mutta tuo violetti tuntuu silti vähän ylihinnoitellulta, kun normi viissatasta saa 10k halvemmalla.

Olishan se tietenkin kätevää, jos modauksista saisi aina omat pois :cigar:
Joo kyllä tuolla violetilla varmaan jotain 5000€ profittia haetaan rakentelusta, jos tuosta myyntihinnasta muutaman tonnin saisi pois niin voisi varmaan hyvillä mielen ostaa jos on vaan hyvin rakennettu. Ei ainakaan ylihintainen ole ulkomailla myytäviin verrattuna, veroineen ym. kuluineen ei alle 30k€ varmasti tuollaista Suomeen löydä/uita.
 
Zetahan on oikeinkin hauska auto. Kuskin osaamattomuutta jos ei pysty laulattamaan.
Kannattaa hommata joku perus 530d ja onanoida sen "väännölle" siinä tapauksessa.
 
Itsehän pidän NA Koppaista MX5 Mazdaakin urheiluautona vaikka se ei kyllä kovin sporttinen edes ole.

Edit: niin näköjään pitää kaiken tietävä wikikin Sports car - Wikipedia
Eihän tuo oikeastaan ole edes mikään maku tai fiilisjuttu, jostain varmaan löytyy ihan virallinen määritelmäkin urheiluautolle. Joku nokkelampi voi sen googlettaa.
 
Niin, urheiluautollehan on ihan tuollainen määritelmä, joka ei perustu mielipiteisiin vaan auton ominaisuuksiin. Autokerhot ja -tapahtumat menee tämän määritelmän mukaan. Joitain rajatapauksia tietysti on, mutta pääpiirteittään tuosta määritelmästä ollaan aika yhtenäistä mieltä.

Mutta aina löytyy näitä, jotka haluavat määritellä urheiluautoja oman mutunsa periaatteella. Tappelu syntyy sitten siitä, kun toiset kannattavat tuota "virallista" määritystä ja toiset sitä omaa mutuaan.
 
Mikä on tämä Zeta? Joko olen blokannut porukkaa likaa tai en vain muuten näe mihin tarkelleen viitataan. BMW Z3/4/5?
Ajoin kesällä BMW Z4 335is Msportilla LA - SF - LA ja välilä kun highway veti hyvin ja sai päästää surutta menemään, oli fiilis aika makee. Toki siitä puuttuu se 100hp ja alustasta pari puslaa tms vähän löysiä et ei ihan sikana saanut kantata mut valoista lähtiessä sai 245 renkaat ulvomaan, muijan kans... ;)
 
Mikä on tämä Zeta? Joko olen blokannut porukkaa likaa tai en vain muuten näe mihin tarkelleen viitataan. BMW Z3/4/5?
Ajoin kesällä BMW Z4 335is Msportilla LA - SF - LA ja välilä kun highway veti hyvin ja sai päästää surutta menemään, oli fiilis aika makee. Toki siitä puuttuu se 100hp ja alustasta pari puslaa tms vähän löysiä et ei ihan sikana saanut kantata mut valoista lähtiessä sai 245 renkaat ulvomaan, muijan kans... ;)
Tuosta kyse.
 
Mikä on tämä Zeta? Joko olen blokannut porukkaa likaa tai en vain muuten näe mihin tarkelleen viitataan. BMW Z3/4/5?
Ajoin kesällä BMW Z4 335is Msportilla LA - SF - LA ja välilä kun highway veti hyvin ja sai päästää surutta menemään, oli fiilis aika makee. Toki siitä puuttuu se 100hp ja alustasta pari puslaa tms vähän löysiä et ei ihan sikana saanut kantata mut valoista lähtiessä sai 245 renkaat ulvomaan, muijan kans... ;)
Tuolla ylhäällä mainittiin tämä Nissanin 350Z

... onhan tuo samaa grand tourer / urheiluauto jatkumoa kuin 240Z ja muut Nissanin Z-sarjalaiset joista käsittääkseni kaikki kuuluvat tuohon sports car categoriaan.
 
Se joka ei pidä tuota nissanin zetaa urheiluautona ei ole sellaista koskaan luultavasti ajanut. Autohan on jo vakioalustalla erinomainen ajettava. Tehosta voin olla samaa mieltä että sitä saisi olla se 100hv lisää.
P.S onhan se vähän muovisen oloinen sisältä.
 
Se joka ei pidä tuota nissanin zetaa urheiluautona ei ole sellaista koskaan luultavasti ajanut. Autohan on jo vakioalustalla erinomainen ajettava. Tehosta voin olla samaa mieltä että sitä saisi olla se 100hv lisää.
P.S onhan se vähän muovisen oloinen sisältä.

Joo, tuon yleisen "urheiluauto" termin allehan menee paljon erilaisia autoja, mutta varsinaisia "urheiluautoja" ei rekisterikilpien välissä ole muita kuin ralliautoja. Suoraanajokilpailut ei ole urheilua.

Sinänsä, kiistellähän voi mistä tahansa autoluokasta, ja kuuluuko jokin auto siihen vai ei. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, vaikka väärä olisikin. Tässä juuri pari viikkoa sitten väännettiin erään isännän kanssa cross-overin ja katumaasturin erosta.. Bonuksena vielä se meinasi että SUV ja katumaasturi ovat "aivan eri luokan autoja". Hyvä väittely siitä saatiin. :)
 
Joo, tuon yleisen "urheiluauto" termin allehan menee paljon erilaisia autoja, mutta varsinaisia "urheiluautoja" ei rekisterikilpien välissä ole muita kuin ralliautoja.
Hä? Meinaatko siirtoajossa olevia ralliautoja urheiluautoksi? Mutta katu Ferraria et pidä urheiluautona.
 
Joo, tuon yleisen "urheiluauto" termin allehan menee paljon erilaisia autoja, mutta varsinaisia "urheiluautoja" ei rekisterikilpien välissä ole muita kuin ralliautoja. Suoraanajokilpailut ei ole urheilua.
Ralliautohan ei ole urheiluauto ainakaan. Ralliauto on kilpa-auto.

Plus ralliautot "perustuu" muutenkin perusautoihin, joten ne ei senkään takia olis urheiluautoja.
 
Hyvä esimerkki siitä kuinka noita termejä voi väännellä mielensä mukaan, jos lähdetään siitä että tuo virallinen määritelmä ei päde.

Siis en ole sitä mieltä että ralliautot olisivat urheiluautoja, vaikka urheiluautolla voi rallia ajaakin.
 
Hyvä esimerkki siitä kuinka noita termejä voi väännellä mielensä mukaan, jos lähdetään siitä että tuo virallinen määritelmä ei päde.
Toi sun määritelmä on kyllä ehkä eniten väärä mitä oon ite törmännyt. En ole ennen kuullut kenenkään kyseenalaistavan sitä osaa, että urheiluauto on katulaillinen.
 
Sports Car Club of Helsinki sivuilta löytyy heidän kokoama lista urheilu- ja GT-autoista. Sivuilla on myös seikkaperäinen kuvaus millainen urheiluauto on. http://www.scch.fi/scch/wp-content/uploads/2019/08/urheiluautolista-03_14-1.pdf

"Urheiluautoiksi on katsottu autot jotka:
  • Ovat kaksipaikkaisia ja joiden suunnittelussa on tähdätty keveyteen, hyvään teho/painosuhteeseen, hyvään käsiteltävyyteen, urheilulliseen ajotuntumaan ja hyvään suorituskykyyn.
  • Ihanteellisimmillaan urheiluauton painosuhde (etu/taka) on 50/50.
  • Aikaisemmin urheiluauton piti olla takavetoinen, mutta autotehtaiden kehitysohjelmien myötä nelivetoiset tai jopa etuvetoiset autot ovat tulleet urheiluautojen kategoriaan.
  • Urheiluautossa voi olla myös takaistuin mikäli auton korin muodot sen mahdollistavat, mutta nelipaikkaisuus ei saa olla suunnittelun lähtökohta. Urheiluauton takapenkki on rekisteröity korkeintaan kahdelle hengelle ja on käytettävyydeltään sopiva vain tilapäiseen käyttöön. Myös urheiluautojen replicat/kitcar-versiot on saatettu kerhon autolistassa hyväksyä urheiluautoksi.
  • Urheiluauton kori ei ole käytössä automerkin muissa malleissa.
Ihanteellinen urheiluauto on korkeintaan kaksipaikkainen, avonainen, huippunopeudeltaan ja kiihtyvyydeltään aikakautensa nopeimpia. Sen teho/paino suhde on alle 6kg/hv ja autolla on kansainvälistä kilpailumenestystä"

Ettei meni ihan offtopiciksi niin:

Nuo ovat nimenomaan sporttipenkit, jotka tunnistaa helpoiten tuosta istuintyynyn keskiosan kohoumasta. Varustekoodi vielä "S481 Sports Seat". Lisäksi tuohon on ollut saatavilla vähän eri muotoinen kokonahkainen lounge sporttipenkki "makkarakuosilla" ja harvinainen Recaro. En ole ihan varma onko Recaroa ollut saatavilla muihin kuin JCW-malleihin. Cooper S linkattu auto ei kyllä ole. Cooper S on aina tuossa korimallissa bensa ja niistä se on helpoin tunnistaa konepellin scoopista. Mk1 Cooper S, scoopin alla oli välijäähdytin, mutta mk2 konepellin ilmanotto on vain "koriste" sillä välijäähdytin on keulassa.
Vasta sisäänajettu S4. Ei mainintaa isoista remonteista, ovatkohan ne kohta ovella jos on vain ajettu.... Audi S4 Avant 3.0 V6 TFSI 245 kw quattro | JOKA POJAN UNELMA! | TÄSTÄ EI MAHDOLLISUUDET LOPU! | Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuo remmiahdettu S4 on ihan luotettavan maineessa koneeltaan, muutenhan tuo ei poikkea juurikaan normimalleista. Toki 250tkm+ ajettu A4 kaipaa mahdollisesti jo muutenkin isompia remppoja. Myös 250tkm 10v+ ajettu mikä vaan premium voi alkaa kaivata isompaa huolenpitoa :lol:
 
Toi sun määritelmä on kyllä ehkä eniten väärä mitä oon ite törmännyt. En ole ennen kuullut kenenkään kyseenalaistavan sitä osaa, että urheiluauto on katulaillinen.
No provohan se tietysti oli, mutta kyllähän tuotakin väittämää pystyy puolustamaan siinä missä sitäkin että tuo Z-datsuni ei olisi urheiluauto.

Ehkä hieman järkevämmät väittelyt saa aikaan joistain epämääräisemmistä autoista, jotka ovat esim jonkin perus neliovisen hieman matalampia kaksiovisia versioita, voidaanko ne lukea urheiluautoiksi..
 
Itse aika vahvasti tällä hetkellä mietin, mitä ihmeen väliä on urheiluauton määrittelyllä ja miten kukanenkin sen kokee.
No tuon pari viestiä sitten postatun kerhon jäsenyys ja tapahtumat vaativat urheiluauton. Siksi siitä on melkosta vääntämistä ollutkin.

Itse taas tämän keskustelun aloittaneen nissanin kohdalta lähinnä pohdin miksi ihmeessä se postattiin tänne. Omistaja halusi mainostaa myyntiään? Vastaavan "urheiluauton" saa puoleen hintaan ja ulkomuodoltaan tyypillistä nissan outoilua.
 
Itse taas tämän keskustelun aloittaneen nissanin kohdalta lähinnä pohdin miksi ihmeessä se postattiin tänne. Omistaja halusi mainostaa myyntiään? Vastaavan "urheiluauton" saa puoleen hintaan ja ulkomuodoltaan tyypillistä nissan outoilua.

No on se minusta ihan nätti auto ja erikoinen väri, on tänne paljon tylsempiäkin postattu. Ihmeellistä nillittämistä :hmm: Enkä ole missään kohtaa väittänyt sitä urheiluautoksi
 
No tuon pari viestiä sitten postatun kerhon jäsenyys ja tapahtumat vaativat urheiluauton. Siksi siitä on melkosta vääntämistä ollutkin.

Itse taas tämän keskustelun aloittaneen nissanin kohdalta lähinnä pohdin miksi ihmeessä se postattiin tänne. Omistaja halusi mainostaa myyntiään? Vastaavan "urheiluauton" saa puoleen hintaan ja ulkomuodoltaan tyypillistä nissan outoilua.

Kerhothan saavat ihan itse määritellä kuka kelpaa jäseneksi ja kuka ei joten sinänsä turha siitä on täällä väitellä tai sen kerhon käsitystä asiasta minään yleisenä totuutena on esitellä. Jokainen varmasti määrittelee ihan itse itselleen mitä on ostamassa tai mihin kategoriaan mikin auto oman pään sisässä kuuluu.
 
Joo, mutta helpottaisi keskustelua jos terminologia olisi edes suunnilleen yhteneväinen.

Mitä sellaista keskustelua se helpottaa jossa ei olisi tarkoitus puhua autoryhmien määritelmistä? Helpommalla pääsee varmasti vaikka keskustelemalla eri automalleista niiden ominaisuuksien jne kautta kuin siitä kuuluuko auto x kenenkin mielestä mihin ryhmään.
 
No tuon pari viestiä sitten postatun kerhon jäsenyys ja tapahtumat vaativat urheiluauton. Siksi siitä on melkosta vääntämistä ollutkin.

Itse taas tämän keskustelun aloittaneen nissanin kohdalta lähinnä pohdin miksi ihmeessä se postattiin tänne. Omistaja halusi mainostaa myyntiään? Vastaavan "urheiluauton" saa puoleen hintaan ja ulkomuodoltaan tyypillistä nissan outoilua.

Mikäs on vastaava urheiluauto puoleen hintaan?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 515
Viestejä
4 596 141
Jäsenet
75 665
Uusin jäsen
Verset

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom