Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös tuon metrimäärän tallennuksen tietokantaan saa kieltää määräaikaiskatsastuksessa?
 
Miksi se kieltää pitäisi? Ei ole yhtään järkevää syytä ellei halua huijata pienentämällä autonsa kilometrejä.

"Miksi salata kiintolevyn sisältö, eihän sinulla ole mitään salattavaa?"
"Miksi et kertoisi salasanaasi meille, eihän sinulla ole mitään salaisuuksia koneellasi?"

Niin. Mielestäni tuollainen vaihtoehto on tällä hetkellä olemassa, ko. tiedon tallennuksesta saa kieltäytyä. Jos siitä haluaa itse vetää jotain johtopäätöksiä niin ok.
 
"Miksi salata kiintolevyn sisältö, eihän sinulla ole mitään salattavaa?"
"Miksi et kertoisi salasanaasi meille, eihän sinulla ole mitään salaisuuksia koneellasi?"

Niin. Mielestäni tuollainen vaihtoehto on tällä hetkellä olemassa, ko. tiedon tallennuksesta saa kieltäytyä. Jos siitä haluaa itse vetää jotain johtopäätöksiä niin ok.
Jep saa kieltäytyä, mittarin ruuvaaminen alaspäin ei ole Suomessa laitonta, ja katsastusinssi ei ole velvoitettu toimenpiteisiin jos kilometrit kasvamisen sijaan pienenevät vuosittaisissa määräaikaiskatsastuksissa (jos ei kiellä niiden tallennusta). Kumma että kaikenmaailman byrokratiaa täältä löytyy, mutta noissa asioissa on hällä väliä -asenne viranomaisella.
 
Aika harvoin on tullut käytettyä penkinlämmittimiä. Yleensä kylmässä autossa paleltaa käsivarsia, jolloin ei tunnu siltä, että penkinlämmitin auttaisi asiaa ollenkaan, vaikka käytännössä mutkan kautta niin varmasti tekisikin. Noh, nykyään on kyllä sisätilan lämmitin, jonka ansiosta penkinlämmittimille on vielä vähemmän tarvetta.

Jos olisi nahkapenkit, niin sitten varmaan tulisi käytettyä penkinlämmittimiä. Itselläni on ollut aina kangaspenkit, mutta olin joskus kylmän Volvon kyydissä, ja kylmät nahkapenkit olivat kyllä aika hirveät.
Eiks siinä volvossa ollut persgrillejä? Mulla v70ssä on ainakin jopa taakse myös ja kyllä lämpeää (ykkönenkin monesti turhan kuuma ja kolme tasoa; pitäis varmaan hommata sopivat vermeet, kun huhua kuullut, että lämpötasoja sais softasta säädettyä:think:) Puolinahoillakin tosi kiva varuste ja ei iskiaksesta kärsivä mutsikaan ole valitellut.
 
Eiks siinä volvossa ollut persgrillejä? Mulla v70ssä on ainakin jopa taakse myös ja kyllä lämpeää (ykkönenkin monesti turhan kuuma ja kolme tasoa; pitäis varmaan hommata sopivat vermeet, kun huhua kuullut, että lämpötasoja sais softasta säädettyä:think:) Puolinahoillakin tosi kiva varuste ja ei iskiaksesta kärsivä mutsikaan ole valitellut.
En tiedä oliko, mutta kyse oli vain parin kilometrin siirtymästä lounasravintolaan ja takaisin. En kysynyt kuskilta.
 
Mercedes-Benz SLK 55 AMG KLEEMANN K2, 400hp/580Nm/300kmh Avoauto 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto SLK missä myyjän mukaan 163000 mittarissa, auto tuotu saksasta -17, veropäätös siitä saatu saman vuoden kesäkuussa ja tullin veropäätöksessä on kilometrit 225000 https://www.vero.fi/contentassets/f3326d05d3954bed9c1686a17917754d/vuosi-2017-autot.pdf. Keneenkäs nyt uskotaan, viranomaiseen?
Onhan tuolla veropäätöksissä yksi 2004 77tkm ajettuna tuotu.
 
Noista persgrilleistä vielä, itse olen pitänyt niitä täytenä turhuutena kun taas emännän mielestä parasta ikinä. Syykin lopulta valkeni mulle kun yksi päivä hyppäsin pakkasilla ilman toppahousuja autoon, persehän siinä jäätyi. Lienee siis kiinni myös vaatetustottumuksista ja siitä lämmittääkö auton sisätiloja miten ennen liikkeellelähtöä.
 
Kuvailit juuri tilanteet mitkä tekevät aktiivikruisesta niin huikean, edellä olevan nopeus seilaa eli normi vakkarin käyttö on mahdotonta ellet aseta sitä selkeästi alemmaksi kuin edellä olevan hitain nopeus.
Mitään nykimistä ei ainakaan bmw ratkaisussa ole vaan säätelee erittäin miellyttävästi vauhtia. (tottakai jos säätää sen että ajaa ns. perseessä kiinni niin meno on äkkinäisempää)
Jos on enemmän kaistoja niin ei ala jarruttelemaan jos käyttää vilkkua kun meinaa vaihtaa kaistaa vaikka edessä olisikin joku hidastelija.
Voi olla valmistajien välillä eroa miten toimii mutta sun kokemukset on ainakin jostain muusta kun bemarista.

Ainakin ne aktiivikruiset, joita olen itse kokeillut ovat olleet tuossa tilanteessa paljon nykivämpiä, kuin se että säätelisin nopeutta ihan itse kaasun asennolla.
Aktiivikruise tekee turhia kiihdytyksiä ja jarrutuksia edellä ajavan perässä, kun taas itse ajaessa näät jo kaukaa että jonossa tapahtuu jotain vaikkapa kolmen auton päässä ja voit antaa auton vain rullata vapaalla.
Jokainen aktiivikruise on myös ruvennut himmailemaan, kun tarkoituksena on ollut mennä edellä ajavasta hitaammasta ajoneuvosta ohi.

On tullut koeajettua useampi päivä ja pidemmät pätkät Mersun, BMW:n, VAG:in, Volvon ja Toyotan ratkaisuilla, eikä mikään niistä ole tuntunut niin miellyttävältä, että olisin viitsinyt pitää aktiivivakkaria päällä paria kymmentä kilometriä pidempään tai että viitsisin sellaisesta maksaa autoa tilatessani extraa.

Et ole ilmeisesti täysnahoilla talvella ajellut? Ehdoton vaatimus penkinlämmittimet, jos kylmästä joutuu liikkeelle lähtemään.
Aktiivikruise vaatii hetken totuttelun, ennekuin sen kanssa on ns. sinut. Sen jälkeen ihan hyvä varuste.

Nahoilla ja penkinlämmittimillä varustettu BMW E46 325Xi oli omistuksessa kaksi talvea ja nahoilla sekä penkinlämmittimillä varustettu Volvo V70 D5 AWD oli kolme talvea, eikä minulla ollut koskaan penkinlämmitin päällä eikä sen päälle laittaminen tullut edes mieleen.
Molemmilla tuli lähdettyä monia kertoja talvessa kylmänä, vaikka Volvossa polttoainelämmitin olikin.

Vaikka olen ajanut aktiivikruisen kanssa useammalla autolla ja pidempiä siivuja, en ole siltikään kokenut sitä mitenkään hyödylliseksi lisävarusteeksi.
 
Jokainen aktiivikruise on myös ruvennut himmailemaan, kun tarkoituksena on ollut mennä edellä ajavasta hitaammasta ajoneuvosta ohi.

Tämä on se mikä itselläkin eniten häiritsee. Eihän tarkoitus ole roikkua missään autojonossa kuin köyhän talon porsaat, vaan tehdään se oma ajosuoritus jouhevasti alusta loppuun ja jos sitä porukkaa alkaa tulla perse edellä vastaan niistä mennään ohi ja pidetään yllä sitä omaa valittua nopeutta.

Asiaan. Tässä pelottavan halpa Spider kesäksi naurettavalla kuvauksella ja lippispäällä varustettuna. Uhka vai mahdollisuus?:

 

Ajan henkeen sopiva Corona :comp:

Eipä noitakaan enää muuten montaa myynnissä ole.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan vajaa 1000 kauppaa tehty vuorokauden aikana. Luulisi koronaviruksen iskevän autokaupoille, kun ihmisillä on enemmän kiire hamstraamaan vessapaperia ja tonnikalaa supermarketeista
 
A5 nelikko. Ei kamala hinta kilsoihin nähden mutta eikös tässäkin ollut se sama öljysyöppömoottori? Ei mainintaa korjauksesta Audi A5 Sportback 2,0 TFSI 155 quattro S-tronic Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
No jos nyt pitäisi laittaa lotto menemään tuon ja vaikka tämän:

... välillä, niin ei kestäisi nanosekuntia kauempaa valita tätä jälkimmäistä... :D
 
Citroen C5 2.0i-16 VTR Break 5d Rahoitus 0% käsirahalla Seuraaava katsastus 11/2020 Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Peugeot 407 2.0 Rahoitus 0% käsirahalla Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä liikkeessä fixari tekee näyttäviä kebab-tuunauksia. En uskaltanut katsoa valikoimaa kovin pitkään. :)
Ehkä taktiikka onkin löytää autoille rescue-koti jossa kromilistat hellästi irroitetaan? c5.jpg407.jpg
:sgiggle: Ja muutenkin C5 räjäyttää verkkokalvot ihan vakionakin. Nuo vielä lisäksi
:stmi:
 
Mercedes-Benz SLK 55 AMG KLEEMANN K2, 400hp/580Nm/300kmh Avoauto 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto SLK missä myyjän mukaan 163000 mittarissa, auto tuotu saksasta -17, veropäätös siitä saatu saman vuoden kesäkuussa ja tullin veropäätöksessä on kilometrit 225000 https://www.vero.fi/contentassets/f3326d05d3954bed9c1686a17917754d/vuosi-2017-autot.pdf. Keneenkäs nyt uskotaan, viranomaiseen?
225 tkm ajettu luultavasti etnisen saksalaisen tai Puolan fiksauspajan kautta kulkenut=mällätty, AMG-mese mittari ruuvattuna. Mikä voisikaan mennä vikaan.
 
Voisko joku selventää mistä toi 225000km nyt on kaivettu? Itse löydän kyseiselle autolle kilometrimääräksi verotuksessa 98tkm. Kyseinen myyjä on sen verran mersuharrastajia, että auton taustat on varmasti tarkistettu autoa hakiessa eikä kyseessä ole mikään kolaripeli.
1584533163495.png


Tuolta voi lisäinfoja lukea laitteesta.
 

Liitteet

  • 1584533163513.png
    1584533163513.png
    9 KB · Luettu: 20
@juu-zo Autoa tuotaessa ajokilometrit vaikuttaa veropäätökseen.

Tottakai, kyllä minä sen ymmärrän. En vain tiedä miksi heti on pitänyt olettaa että tämä on se 2017 verotettu eniten ajettu slk 55 amg kun niitä on kuitenkin verotettu kyseisenä vuonna yhteensä 8kpl. Kilometrit näillä 8 kappaleella vaihtelee 67-225tkm välillä ja jotenkin on tänne vedetty heti oletus että tämä on se kyseinen auto jossa kilometrejä on ilmoitettu eniten. Tälle autolle on kuitenkin verotukseen ilmoitettu juuri se oikea 98tkm kun auto on haettu saksasta 94tkm ajettuna ja sieltä ajeltu laivaan yms.
 
Tottakai, kyllä minä sen ymmärrän. En vain tiedä miksi heti on pitänyt olettaa että tämä on se 2017 verotettu eniten ajettu slk 55 amg kun niitä on kuitenkin verotettu kyseisenä vuonna yhteensä 8kpl. Kilometrit näillä 8 kappaleella vaihtelee 67-225tkm välillä ja jotenkin on tänne vedetty heti oletus että tämä on se kyseinen auto jossa kilometrejä on ilmoitettu eniten. Tälle autolle on kuitenkin verotukseen ilmoitettu juuri se oikea 98tkm kun auto on haettu saksasta 94tkm ajettuna ja sieltä ajeltu laivaan yms.

Pahoittelut, luin väärin, ja taisin senkin jälkeen vielä ymmärtää väärin.

Jatkakaa.
 
Voisko joku selventää mistä toi 225000km nyt on kaivettu? Itse löydän kyseiselle autolle kilometrimääräksi verotuksessa 98tkm. Kyseinen myyjä on sen verran mersuharrastajia, että auton taustat on varmasti tarkistettu autoa hakiessa eikä kyseessä ole mikään kolaripeli.
1584533163495.png


Tuolta voi lisäinfoja lukea laitteesta.
Sulla taitaa olla väärä auto, kun rekisteröity 2005, kun ilmossa ja Mersuforumilla sanotaan rekisteröidyn 8/2004. Eli oikeampi varmaan tämä
1584533787876.png


Myöskin sun linkkaama päätös on annettu maaliskuussa 2017, kun noutomatka tapahtui vasta huhtikuussa, eli tuo yksilö se ei ainakaan ole.
 

Liitteet

  • 1584533787845.png
    1584533787845.png
    25 KB · Luettu: 6
Sulla taitaa olla väärä auto, kun rekisteröity 2005, kun ilmossa ja Mersuforumilla sanotaan rekisteröidyn 8/2004. Eli oikeampi varmaan tämä
1584533787876.png


Myöskin sun linkkaama päätös on annettu maaliskuussa 2017, kun noutomatka tapahtui vasta huhtikuussa, eli tuo yksilö se ei ainakaan ole.

Kiitos, tämä selventää asiaa.
 
Kiitos, tämä selventää asiaa.
Eihän tässä pitäisi olla mitään epäselvää kun hakee tullin taulukosta tuon ensirekisteröintipäivämäärän mukaan. Siihen täsmääviä yksilöitä kun löytyy vain yksi tullin taulukosta.

Traficomista katsoo OYY-963 (kyseisen Kleemann SLK:n rekisterinumero) Rekisteröintipvm.:20040810

Veropäätös taulukosta:
MERCEDES-BENZ SLK 55 AMG 5.4 2D AVO AUT 265KW
20170619 20040810 225 (000) 17 521,35 4 783,32

Myöskin Moutine iloitsee tuolla autonsa tuontithreadissa 22.06.2017: ”Veropäätös tuli ja meni maksuun saman tein ja kilvet hain.”

Täsmää aika hyvin tuohon taulukon 19.06.2017 päätökseen?
 
Viimeksi muokattu:
A5 nelikko. Ei kamala hinta kilsoihin nähden mutta eikös tässäkin ollut se sama öljysyöppömoottori? Ei mainintaa korjauksesta Audi A5 Sportback 2,0 TFSI 155 quattro S-tronic Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Noinniinkuin periaatteessa mitään nelivetoja kannata ostaa, ellet asu jossain korvessa, tai käy mökillä jossain korvessa ympäri vuoden ja viikottain. Jakolaatikot ja muut himmelit hajoavat, ja korjaus maksaa pirusti. Audia nyt muutenkaan tietenkään kannata ostaa.
 
Noinniinkuin periaatteessa mitään nelivetoja kannata ostaa, ellet asu jossain korvessa, tai käy mökillä jossain korvessa ympäri vuoden ja viikottain. Jakolaatikot ja muut himmelit hajoavat, ja korjaus maksaa pirusti. Audia nyt muutenkaan tietenkään kannata ostaa.
Joo ne hajoaa :sholiday:

Myöskin kannattaa välttää ilmastointia, keskuslukkoa ja oikeastaan kaikkea muutakin.
 
... välillä, niin ei kestäisi nanosekuntia kauempaa valita tätä jälkimmäistä... :D

Vähän huono verrata bensaa ja dieseliä ja vielä huonompi verrata 4-ovista ja 2-ovista. Voin tietty sen uskoa, että 3.0TDI on luotettavampi moottoritekniikka kuin 2.0TFSI
 
Joo nelikolla missään mitään tee ja jatkot siinä jossain neliveto vai ei tjsp ketjussa
 
Noinniinkuin periaatteessa mitään nelivetoja kannata ostaa, ellet asu jossain korvessa, tai käy mökillä jossain korvessa ympäri vuoden ja viikottain. Jakolaatikot ja muut himmelit hajoavat, ja korjaus maksaa pirusti. Audia nyt muutenkaan tietenkään kannata ostaa.

Audin nelivedosta omalta kohdalta ei ole tietoa kuin yhdestä A8:sta ja kahdesta S6:sta. Näissä ei ainakaan ollut valittamista nelivedon osalta vaan toimivat kyllä ihan hyvin vaikka olivat vanhempia kuin tuo linkitetty mihin viittasit. Myös A- ja S-sarjan nelivedossa taitaa olla eroina Haldex ja Torsen, jos en väärin muista tai ainakin noissa mitkä itse olen omistanut.

Etu- tai takaveto ei ole oikein kuumottanut omaa ostomakua ikinä, mutta näistä jos pitäisi valita niin takaveto olisi se mieluisampi vaihtoehto.

Sitten mitä nelivetoon tulee. Neliveto on sitten ihan toinen lukunsa vrt. vajaavetoiset. Otan kuvioon mukaan myös, kun autossa alkaa olla tehoa mikä pitää saada välitettyä tiehen ilman, että ajatteli liiallisella sutimisella mennä eteenpäin eli lue ei kiihdykään enää kunnolla. Tässä kohtaa neliveto on äärimmäisen hyvä, koska se välittää parhaiten tehon tiehen kelillä kuin kelillä. Mitä huonompi keli niin sitä makeampi näillä vehkeillä on ajaa. Puhun vain omalta kohdalta tässä siitä mikä vetotapa on kunkku, en siitä millä on ihan kiva ajaa. Mutta en myöskään kritisoi sitä mikäli joku haluaa ostaa ja ajaa vajaavetoisilla. Omistaja sen päättää aika usein, että mikä miellyttää niin vetotavaltaan, polttoaineeltaan kuin tehoiltaan.

Mietin aikoinaan, että mikä siinä on osalla ihmisistä ajattelussa, kun jollain on ollut neliveto ja sitten on vaihtamassa tuota autoa pois. Ilmoituksessa lukee, että en ota vaihdossa vajaavetoisia vaan pitää olla neliveto. No se kyllä selvisi omalla kohdalla siinä vaiheessa, kun oli päässyt nelivedolla ajamaan ja vaihtoi takaisiin vajaavetoiseen autoon. Ei mennyt kovinkaan pitkään, kun palasin takaisin nelivedon pariin.
 
Jatkot vetotavoista vaikka tonne jooko, varsinkin kun tuostakin jankkauksesta on melkein kaikki sanottu jo siellä:

 
Joko joku on kysynyt sitä tai myyjä lukee/kirjoittaa tänne palstalle :D
Tuon ikäisten Audien kanssa ensimmäinen puhelu / viesti menee jotenkin näin. "Onko öljynkulutusremppa tehty jo? Moi, soittelen sun autosta...) Itsekkin katselin tuota samaa yksilöä netissä, mutta oleellisesti siitä on jätetty S-linet ruksimatta.
 
Tuon ikäisten Audien kanssa ensimmäinen puhelu / viesti menee jotenkin näin. "Onko öljynkulutusremppa tehty jo? Moi, soittelen sun autosta...) Itsekkin katselin tuota samaa yksilöä netissä, mutta oleellisesti siitä on jätetty S-linet ruksimatta.

Siksi onkin erikoista, että joku jättää se aluksi pois ilmoituksesta, kun sellainen on kuitenkin tehtynä. :D
 
Moottoripuoli on siis rempattu tuossa A5 bensassa, mutta mites sen jatkeena oleva s-tronic? Tuon ikäiset ovat hieman huonossa maineessa mekatroniikkavikojen takia, toki ei ne kaikki hajoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 586
Viestejä
4 501 249
Jäsenet
74 228
Uusin jäsen
JustinCase

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom