Kuvailit juuri tilanteet mitkä tekevät aktiivikruisesta niin huikean, edellä olevan nopeus seilaa eli normi vakkarin käyttö on mahdotonta ellet aseta sitä selkeästi alemmaksi kuin edellä olevan hitain nopeus.
Mitään nykimistä ei ainakaan bmw ratkaisussa ole vaan säätelee erittäin miellyttävästi vauhtia. (tottakai jos säätää sen että ajaa ns. perseessä kiinni niin meno on äkkinäisempää)
Jos on enemmän kaistoja niin ei ala jarruttelemaan jos käyttää vilkkua kun meinaa vaihtaa kaistaa vaikka edessä olisikin joku hidastelija.
Voi olla valmistajien välillä eroa miten toimii mutta sun kokemukset on ainakin jostain muusta kun bemarista.
Ainakin ne aktiivikruiset, joita olen itse kokeillut ovat olleet tuossa tilanteessa paljon nykivämpiä, kuin se että säätelisin nopeutta ihan itse kaasun asennolla.
Aktiivikruise tekee turhia kiihdytyksiä ja jarrutuksia edellä ajavan perässä, kun taas itse ajaessa näät jo kaukaa että jonossa tapahtuu jotain vaikkapa kolmen auton päässä ja voit antaa auton vain rullata vapaalla.
Jokainen aktiivikruise on myös ruvennut himmailemaan, kun tarkoituksena on ollut mennä edellä ajavasta hitaammasta ajoneuvosta ohi.
On tullut koeajettua useampi päivä ja pidemmät pätkät Mersun, BMW:n, VAG:in, Volvon ja Toyotan ratkaisuilla, eikä mikään niistä ole tuntunut niin miellyttävältä, että olisin viitsinyt pitää aktiivivakkaria päällä paria kymmentä kilometriä pidempään tai että viitsisin sellaisesta maksaa autoa tilatessani extraa.
Et ole ilmeisesti täysnahoilla talvella ajellut? Ehdoton vaatimus penkinlämmittimet, jos kylmästä joutuu liikkeelle lähtemään.
Aktiivikruise vaatii hetken totuttelun, ennekuin sen kanssa on ns. sinut. Sen jälkeen ihan hyvä varuste.
Nahoilla ja penkinlämmittimillä varustettu BMW E46 325Xi oli omistuksessa kaksi talvea ja nahoilla sekä penkinlämmittimillä varustettu Volvo V70 D5 AWD oli kolme talvea, eikä minulla ollut koskaan penkinlämmitin päällä eikä sen päälle laittaminen tullut edes mieleen.
Molemmilla tuli lähdettyä monia kertoja talvessa kylmänä, vaikka Volvossa polttoainelämmitin olikin.
Vaikka olen ajanut aktiivikruisen kanssa useammalla autolla ja pidempiä siivuja, en ole siltikään kokenut sitä mitenkään hyödylliseksi lisävarusteeksi.