Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu

Ajan henkeen sopiva Corona :comp:

Eipä noitakaan enää muuten montaa myynnissä ole.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan vajaa 1000 kauppaa tehty vuorokauden aikana. Luulisi koronaviruksen iskevän autokaupoille, kun ihmisillä on enemmän kiire hamstraamaan vessapaperia ja tonnikalaa supermarketeista
 
A5 nelikko. Ei kamala hinta kilsoihin nähden mutta eikös tässäkin ollut se sama öljysyöppömoottori? Ei mainintaa korjauksesta Audi A5 Sportback 2,0 TFSI 155 quattro S-tronic Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
No jos nyt pitäisi laittaa lotto menemään tuon ja vaikka tämän:

... välillä, niin ei kestäisi nanosekuntia kauempaa valita tätä jälkimmäistä... :D
 
Citroen C5 2.0i-16 VTR Break 5d Rahoitus 0% käsirahalla Seuraaava katsastus 11/2020 Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Peugeot 407 2.0 Rahoitus 0% käsirahalla Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä liikkeessä fixari tekee näyttäviä kebab-tuunauksia. En uskaltanut katsoa valikoimaa kovin pitkään. :)
Ehkä taktiikka onkin löytää autoille rescue-koti jossa kromilistat hellästi irroitetaan? c5.jpg407.jpg
:sgiggle: Ja muutenkin C5 räjäyttää verkkokalvot ihan vakionakin. Nuo vielä lisäksi
:stmi:
 
Mercedes-Benz SLK 55 AMG KLEEMANN K2, 400hp/580Nm/300kmh Avoauto 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto SLK missä myyjän mukaan 163000 mittarissa, auto tuotu saksasta -17, veropäätös siitä saatu saman vuoden kesäkuussa ja tullin veropäätöksessä on kilometrit 225000 https://www.vero.fi/contentassets/f3326d05d3954bed9c1686a17917754d/vuosi-2017-autot.pdf. Keneenkäs nyt uskotaan, viranomaiseen?
225 tkm ajettu luultavasti etnisen saksalaisen tai Puolan fiksauspajan kautta kulkenut=mällätty, AMG-mese mittari ruuvattuna. Mikä voisikaan mennä vikaan.
 
Voisko joku selventää mistä toi 225000km nyt on kaivettu? Itse löydän kyseiselle autolle kilometrimääräksi verotuksessa 98tkm. Kyseinen myyjä on sen verran mersuharrastajia, että auton taustat on varmasti tarkistettu autoa hakiessa eikä kyseessä ole mikään kolaripeli.
1584533163495.png


Tuolta voi lisäinfoja lukea laitteesta.
 

Liitteet

  • 1584533163513.png
    1584533163513.png
    9 KB · Luettu: 20
@juu-zo Autoa tuotaessa ajokilometrit vaikuttaa veropäätökseen.

Tottakai, kyllä minä sen ymmärrän. En vain tiedä miksi heti on pitänyt olettaa että tämä on se 2017 verotettu eniten ajettu slk 55 amg kun niitä on kuitenkin verotettu kyseisenä vuonna yhteensä 8kpl. Kilometrit näillä 8 kappaleella vaihtelee 67-225tkm välillä ja jotenkin on tänne vedetty heti oletus että tämä on se kyseinen auto jossa kilometrejä on ilmoitettu eniten. Tälle autolle on kuitenkin verotukseen ilmoitettu juuri se oikea 98tkm kun auto on haettu saksasta 94tkm ajettuna ja sieltä ajeltu laivaan yms.
 
Tottakai, kyllä minä sen ymmärrän. En vain tiedä miksi heti on pitänyt olettaa että tämä on se 2017 verotettu eniten ajettu slk 55 amg kun niitä on kuitenkin verotettu kyseisenä vuonna yhteensä 8kpl. Kilometrit näillä 8 kappaleella vaihtelee 67-225tkm välillä ja jotenkin on tänne vedetty heti oletus että tämä on se kyseinen auto jossa kilometrejä on ilmoitettu eniten. Tälle autolle on kuitenkin verotukseen ilmoitettu juuri se oikea 98tkm kun auto on haettu saksasta 94tkm ajettuna ja sieltä ajeltu laivaan yms.

Pahoittelut, luin väärin, ja taisin senkin jälkeen vielä ymmärtää väärin.

Jatkakaa.
 
Voisko joku selventää mistä toi 225000km nyt on kaivettu? Itse löydän kyseiselle autolle kilometrimääräksi verotuksessa 98tkm. Kyseinen myyjä on sen verran mersuharrastajia, että auton taustat on varmasti tarkistettu autoa hakiessa eikä kyseessä ole mikään kolaripeli.
1584533163495.png


Tuolta voi lisäinfoja lukea laitteesta.
Sulla taitaa olla väärä auto, kun rekisteröity 2005, kun ilmossa ja Mersuforumilla sanotaan rekisteröidyn 8/2004. Eli oikeampi varmaan tämä
1584533787876.png


Myöskin sun linkkaama päätös on annettu maaliskuussa 2017, kun noutomatka tapahtui vasta huhtikuussa, eli tuo yksilö se ei ainakaan ole.
 

Liitteet

  • 1584533787845.png
    1584533787845.png
    25 KB · Luettu: 6
Sulla taitaa olla väärä auto, kun rekisteröity 2005, kun ilmossa ja Mersuforumilla sanotaan rekisteröidyn 8/2004. Eli oikeampi varmaan tämä
1584533787876.png


Myöskin sun linkkaama päätös on annettu maaliskuussa 2017, kun noutomatka tapahtui vasta huhtikuussa, eli tuo yksilö se ei ainakaan ole.

Kiitos, tämä selventää asiaa.
 
Kiitos, tämä selventää asiaa.
Eihän tässä pitäisi olla mitään epäselvää kun hakee tullin taulukosta tuon ensirekisteröintipäivämäärän mukaan. Siihen täsmääviä yksilöitä kun löytyy vain yksi tullin taulukosta.

Traficomista katsoo OYY-963 (kyseisen Kleemann SLK:n rekisterinumero) Rekisteröintipvm.:20040810

Veropäätös taulukosta:
MERCEDES-BENZ SLK 55 AMG 5.4 2D AVO AUT 265KW
20170619 20040810 225 (000) 17 521,35 4 783,32

Myöskin Moutine iloitsee tuolla autonsa tuontithreadissa 22.06.2017: ”Veropäätös tuli ja meni maksuun saman tein ja kilvet hain.”

Täsmää aika hyvin tuohon taulukon 19.06.2017 päätökseen?
 
Viimeksi muokattu:
A5 nelikko. Ei kamala hinta kilsoihin nähden mutta eikös tässäkin ollut se sama öljysyöppömoottori? Ei mainintaa korjauksesta Audi A5 Sportback 2,0 TFSI 155 quattro S-tronic Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Noinniinkuin periaatteessa mitään nelivetoja kannata ostaa, ellet asu jossain korvessa, tai käy mökillä jossain korvessa ympäri vuoden ja viikottain. Jakolaatikot ja muut himmelit hajoavat, ja korjaus maksaa pirusti. Audia nyt muutenkaan tietenkään kannata ostaa.
 
Noinniinkuin periaatteessa mitään nelivetoja kannata ostaa, ellet asu jossain korvessa, tai käy mökillä jossain korvessa ympäri vuoden ja viikottain. Jakolaatikot ja muut himmelit hajoavat, ja korjaus maksaa pirusti. Audia nyt muutenkaan tietenkään kannata ostaa.
Joo ne hajoaa :sholiday:

Myöskin kannattaa välttää ilmastointia, keskuslukkoa ja oikeastaan kaikkea muutakin.
 
... välillä, niin ei kestäisi nanosekuntia kauempaa valita tätä jälkimmäistä... :D

Vähän huono verrata bensaa ja dieseliä ja vielä huonompi verrata 4-ovista ja 2-ovista. Voin tietty sen uskoa, että 3.0TDI on luotettavampi moottoritekniikka kuin 2.0TFSI
 
Joo nelikolla missään mitään tee ja jatkot siinä jossain neliveto vai ei tjsp ketjussa
 
Noinniinkuin periaatteessa mitään nelivetoja kannata ostaa, ellet asu jossain korvessa, tai käy mökillä jossain korvessa ympäri vuoden ja viikottain. Jakolaatikot ja muut himmelit hajoavat, ja korjaus maksaa pirusti. Audia nyt muutenkaan tietenkään kannata ostaa.

Audin nelivedosta omalta kohdalta ei ole tietoa kuin yhdestä A8:sta ja kahdesta S6:sta. Näissä ei ainakaan ollut valittamista nelivedon osalta vaan toimivat kyllä ihan hyvin vaikka olivat vanhempia kuin tuo linkitetty mihin viittasit. Myös A- ja S-sarjan nelivedossa taitaa olla eroina Haldex ja Torsen, jos en väärin muista tai ainakin noissa mitkä itse olen omistanut.

Etu- tai takaveto ei ole oikein kuumottanut omaa ostomakua ikinä, mutta näistä jos pitäisi valita niin takaveto olisi se mieluisampi vaihtoehto.

Sitten mitä nelivetoon tulee. Neliveto on sitten ihan toinen lukunsa vrt. vajaavetoiset. Otan kuvioon mukaan myös, kun autossa alkaa olla tehoa mikä pitää saada välitettyä tiehen ilman, että ajatteli liiallisella sutimisella mennä eteenpäin eli lue ei kiihdykään enää kunnolla. Tässä kohtaa neliveto on äärimmäisen hyvä, koska se välittää parhaiten tehon tiehen kelillä kuin kelillä. Mitä huonompi keli niin sitä makeampi näillä vehkeillä on ajaa. Puhun vain omalta kohdalta tässä siitä mikä vetotapa on kunkku, en siitä millä on ihan kiva ajaa. Mutta en myöskään kritisoi sitä mikäli joku haluaa ostaa ja ajaa vajaavetoisilla. Omistaja sen päättää aika usein, että mikä miellyttää niin vetotavaltaan, polttoaineeltaan kuin tehoiltaan.

Mietin aikoinaan, että mikä siinä on osalla ihmisistä ajattelussa, kun jollain on ollut neliveto ja sitten on vaihtamassa tuota autoa pois. Ilmoituksessa lukee, että en ota vaihdossa vajaavetoisia vaan pitää olla neliveto. No se kyllä selvisi omalla kohdalla siinä vaiheessa, kun oli päässyt nelivedolla ajamaan ja vaihtoi takaisiin vajaavetoiseen autoon. Ei mennyt kovinkaan pitkään, kun palasin takaisin nelivedon pariin.
 
Jatkot vetotavoista vaikka tonne jooko, varsinkin kun tuostakin jankkauksesta on melkein kaikki sanottu jo siellä:

 
Joko joku on kysynyt sitä tai myyjä lukee/kirjoittaa tänne palstalle :D
Tuon ikäisten Audien kanssa ensimmäinen puhelu / viesti menee jotenkin näin. "Onko öljynkulutusremppa tehty jo? Moi, soittelen sun autosta...) Itsekkin katselin tuota samaa yksilöä netissä, mutta oleellisesti siitä on jätetty S-linet ruksimatta.
 
Tuon ikäisten Audien kanssa ensimmäinen puhelu / viesti menee jotenkin näin. "Onko öljynkulutusremppa tehty jo? Moi, soittelen sun autosta...) Itsekkin katselin tuota samaa yksilöä netissä, mutta oleellisesti siitä on jätetty S-linet ruksimatta.

Siksi onkin erikoista, että joku jättää se aluksi pois ilmoituksesta, kun sellainen on kuitenkin tehtynä. :D
 
Moottoripuoli on siis rempattu tuossa A5 bensassa, mutta mites sen jatkeena oleva s-tronic? Tuon ikäiset ovat hieman huonossa maineessa mekatroniikkavikojen takia, toki ei ne kaikki hajoa.
 
Onko kukaan seurannut ovatko liikkeet laskeneet coronan takia hintoja? Kulut juoksee, mutta jos kauppa ei käy, niin kannattaa myydä vähän pienemmälläkin katteella?
 
Yksityisillä kauppa takkuaa varmaan vielä pahemmin. Ei aikaisemminkaan autot oikein liikkuneet +10 000e hintaluokassa ja nyt vielä vähemmän
 
Onko kukaan seurannut ovatko liikkeet laskeneet coronan takia hintoja? Kulut juoksee, mutta jos kauppa ei käy, niin kannattaa myydä vähän pienemmälläkin katteella?
Nettiautossa parissa ilmoituksessa puhuttiin jostain nettomyynneistä ja erikoistarjouksista. Noh, markkinointikikkoja nuo taitavat suurimmakseen olla.
 
Jotain nollakorkoja ja 0.99-1.3 tarjouksia on näkynyt, vähän olen kyttäillyt kun tekisi mieli vaihtaa. Näyttää olevan pääasiassa pienemmissä putiikeissa käytetyille autoille.
 
Nettiautossa näyttäisi olevan vajaa 1000 kauppaa tehty vuorokauden aikana. Luulisi koronaviruksen iskevän autokaupoille, kun ihmisillä on enemmän kiire hamstraamaan vessapaperia ja tonnikalaa supermarketeista

Alkaako korona jo pikkuhiljaa puremaan autokauppaan, nyt 623 myytyä autoa vuorokaudessa. Yllättävän paljon, luulisi että autokaupat olisivat tosiaan tässä maailmantilanteessa täysin jäissä mutta näemmä vielä kauppa käy...:rolleyes:
 
Löytysköhän tästä jotain epäilyttävää, jos jaksaisi kaivaa alustanumeron...

 
Alkaako korona jo pikkuhiljaa puremaan autokauppaan, nyt 623 myytyä autoa vuorokaudessa. Yllättävän paljon, luulisi että autokaupat olisivat tosiaan tässä maailmantilanteessa täysin jäissä mutta näemmä vielä kauppa käy...:rolleyes:
Kuka nyt tässä tilanteessa haluaa julkisilla mennä -> ostetaan auto...
 
Löytysköhän tästä jotain epäilyttävää, jos jaksaisi kaivaa alustanumeron...

ratti ja vaihdekeppi vähän viittaisi johonkin muuhun ku 90tkm ajettuun mutta onhan voinut olla sopivasti uponneena niin mennyt pilalle senkin takia.
 
ratti ja vaihdekeppi vähän viittaisi johonkin muuhun ku 90tkm ajettuun mutta onhan voinut olla sopivasti uponneena niin mennyt pilalle senkin takia.
Ei noistakaan aina voi päätellä aukottomasti. Usein kyllä, muttei todellakaan aina. Itsellä esim oma auto on alle 20tkm ajettu ja ratti näyttää kyllä takuulla enemmän kilsoja imeneeltä koska pari terävää titaanisormusta syö kummasti nahkaan jälkiä...
 
Itellä tulis mieleen että voisko ne sormukset ottaa pois?
Ottaisitko itse kihla/vihkisormusta veke ajaessasi autoa normi liikenteessä? Plus oman auton kannalta inhottavasti jotkut meistä eivät edusta perus tylsää suomalaista korumakua aka hopeaa tai 14karaatin kultaa timantti ainoana kivenä mielellään onttoina mahdollisimman halpoina koruina...
 
Löytysköhän tästä jotain epäilyttävää, jos jaksaisi kaivaa alustanumeron...

Mikähän himo eräillä autoliikkeillä on työntää autoja likaisina myyntikuviin? Fiksi maksaa luokkaa parisataa ja tämän jälkeen auton myyvyys on varmasti luokkaa kovempi.

Möin oman autoni vasta Sakalle ja siellä auto oli reippaassa kevätroiskeessa vajaan viikon, ennenkuin saivat myyvemmät kuvat autosta.
 
Mikähän himo eräillä autoliikkeillä on työntää autoja likaisina myyntikuviin? Fiksi maksaa luokkaa parisataa ja tämän jälkeen auton myyvyys on varmasti luokkaa kovempi.

Möin oman autoni vasta Sakalle ja siellä auto oli reippaassa kevätroiskeessa vajaan viikon, ennenkuin saivat myyvemmät kuvat autosta.

Paremmin myy kuvilla likaisesta autosta kuin "Kuvat tulossa" plakaatilla. Osa heidän tapaansa yrittävät saada kiertoajan pienemmäksi. Sakalla ja Kamuxilla kuitenkin niin paljon autoja pyörii että fiksarille voi muutaman päivän jono olla.
 
Mikähän himo eräillä autoliikkeillä on työntää autoja likaisina myyntikuviin? Fiksi maksaa luokkaa parisataa ja tämän jälkeen auton myyvyys on varmasti luokkaa kovempi.

Möin oman autoni vasta Sakalle ja siellä auto oli reippaassa kevätroiskeessa vajaan viikon, ennenkuin saivat myyvemmät kuvat autosta.

Oletko huomannut, että näissä auto myymälöissä usein parikymppisiä jonneja "myyjinä". Olisko siinä se syy
 
ratti ja vaihdekeppi vähän viittaisi johonkin muuhun ku 90tkm ajettuun mutta onhan voinut olla sopivasti uponneena niin mennyt pilalle senkin takia.

Alustanumerolla selviäisi nopeasti mutta kun Biltemasta ei löydy tietoja eikä viitsi Trafilta kaivaa. Oliko muita vaihtoehtoja?
 
Sakalla ja Kamuxilla on pyrkimys mahdollisimman nopeaan kiertoaikaan ja siihen ettei autoille tarvitsisi tehdä yhtään enempää, kuin vaaditaan.
Eli jos hyvä tuuri käy, niin auto on myyty jo ennen fiksausta, jolloin sille tarvitse tehdä muuta kuin perus päällipesu ja nopea sisutan putsaus ennen luovutusta, joka taas tarkoittaa enemmän provikkaa myyjälle ja lisää katetta Kamuxille/Sakalle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 518
Viestejä
4 596 195
Jäsenet
75 665
Uusin jäsen
Verset

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom