Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Se joka ei pidä tuota nissanin zetaa urheiluautona ei ole sellaista koskaan luultavasti ajanut. Autohan on jo vakioalustalla erinomainen ajettava. Tehosta voin olla samaa mieltä että sitä saisi olla se 100hv lisää.
P.S onhan se vähän muovisen oloinen sisältä.

Joo, tuon yleisen "urheiluauto" termin allehan menee paljon erilaisia autoja, mutta varsinaisia "urheiluautoja" ei rekisterikilpien välissä ole muita kuin ralliautoja. Suoraanajokilpailut ei ole urheilua.

Sinänsä, kiistellähän voi mistä tahansa autoluokasta, ja kuuluuko jokin auto siihen vai ei. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, vaikka väärä olisikin. Tässä juuri pari viikkoa sitten väännettiin erään isännän kanssa cross-overin ja katumaasturin erosta.. Bonuksena vielä se meinasi että SUV ja katumaasturi ovat "aivan eri luokan autoja". Hyvä väittely siitä saatiin. :)
 
Joo, tuon yleisen "urheiluauto" termin allehan menee paljon erilaisia autoja, mutta varsinaisia "urheiluautoja" ei rekisterikilpien välissä ole muita kuin ralliautoja.
Hä? Meinaatko siirtoajossa olevia ralliautoja urheiluautoksi? Mutta katu Ferraria et pidä urheiluautona.
 
Joo, tuon yleisen "urheiluauto" termin allehan menee paljon erilaisia autoja, mutta varsinaisia "urheiluautoja" ei rekisterikilpien välissä ole muita kuin ralliautoja. Suoraanajokilpailut ei ole urheilua.
Ralliautohan ei ole urheiluauto ainakaan. Ralliauto on kilpa-auto.

Plus ralliautot "perustuu" muutenkin perusautoihin, joten ne ei senkään takia olis urheiluautoja.
 
Hyvä esimerkki siitä kuinka noita termejä voi väännellä mielensä mukaan, jos lähdetään siitä että tuo virallinen määritelmä ei päde.

Siis en ole sitä mieltä että ralliautot olisivat urheiluautoja, vaikka urheiluautolla voi rallia ajaakin.
 
Hyvä esimerkki siitä kuinka noita termejä voi väännellä mielensä mukaan, jos lähdetään siitä että tuo virallinen määritelmä ei päde.
Toi sun määritelmä on kyllä ehkä eniten väärä mitä oon ite törmännyt. En ole ennen kuullut kenenkään kyseenalaistavan sitä osaa, että urheiluauto on katulaillinen.
 
Sports Car Club of Helsinki sivuilta löytyy heidän kokoama lista urheilu- ja GT-autoista. Sivuilla on myös seikkaperäinen kuvaus millainen urheiluauto on. http://www.scch.fi/scch/wp-content/uploads/2019/08/urheiluautolista-03_14-1.pdf

"Urheiluautoiksi on katsottu autot jotka:
  • Ovat kaksipaikkaisia ja joiden suunnittelussa on tähdätty keveyteen, hyvään teho/painosuhteeseen, hyvään käsiteltävyyteen, urheilulliseen ajotuntumaan ja hyvään suorituskykyyn.
  • Ihanteellisimmillaan urheiluauton painosuhde (etu/taka) on 50/50.
  • Aikaisemmin urheiluauton piti olla takavetoinen, mutta autotehtaiden kehitysohjelmien myötä nelivetoiset tai jopa etuvetoiset autot ovat tulleet urheiluautojen kategoriaan.
  • Urheiluautossa voi olla myös takaistuin mikäli auton korin muodot sen mahdollistavat, mutta nelipaikkaisuus ei saa olla suunnittelun lähtökohta. Urheiluauton takapenkki on rekisteröity korkeintaan kahdelle hengelle ja on käytettävyydeltään sopiva vain tilapäiseen käyttöön. Myös urheiluautojen replicat/kitcar-versiot on saatettu kerhon autolistassa hyväksyä urheiluautoksi.
  • Urheiluauton kori ei ole käytössä automerkin muissa malleissa.
Ihanteellinen urheiluauto on korkeintaan kaksipaikkainen, avonainen, huippunopeudeltaan ja kiihtyvyydeltään aikakautensa nopeimpia. Sen teho/paino suhde on alle 6kg/hv ja autolla on kansainvälistä kilpailumenestystä"

Ettei meni ihan offtopiciksi niin:

Nuo ovat nimenomaan sporttipenkit, jotka tunnistaa helpoiten tuosta istuintyynyn keskiosan kohoumasta. Varustekoodi vielä "S481 Sports Seat". Lisäksi tuohon on ollut saatavilla vähän eri muotoinen kokonahkainen lounge sporttipenkki "makkarakuosilla" ja harvinainen Recaro. En ole ihan varma onko Recaroa ollut saatavilla muihin kuin JCW-malleihin. Cooper S linkattu auto ei kyllä ole. Cooper S on aina tuossa korimallissa bensa ja niistä se on helpoin tunnistaa konepellin scoopista. Mk1 Cooper S, scoopin alla oli välijäähdytin, mutta mk2 konepellin ilmanotto on vain "koriste" sillä välijäähdytin on keulassa.
Vasta sisäänajettu S4. Ei mainintaa isoista remonteista, ovatkohan ne kohta ovella jos on vain ajettu.... Audi S4 Avant 3.0 V6 TFSI 245 kw quattro | JOKA POJAN UNELMA! | TÄSTÄ EI MAHDOLLISUUDET LOPU! | Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuo remmiahdettu S4 on ihan luotettavan maineessa koneeltaan, muutenhan tuo ei poikkea juurikaan normimalleista. Toki 250tkm+ ajettu A4 kaipaa mahdollisesti jo muutenkin isompia remppoja. Myös 250tkm 10v+ ajettu mikä vaan premium voi alkaa kaivata isompaa huolenpitoa :lol:
 
Toi sun määritelmä on kyllä ehkä eniten väärä mitä oon ite törmännyt. En ole ennen kuullut kenenkään kyseenalaistavan sitä osaa, että urheiluauto on katulaillinen.
No provohan se tietysti oli, mutta kyllähän tuotakin väittämää pystyy puolustamaan siinä missä sitäkin että tuo Z-datsuni ei olisi urheiluauto.

Ehkä hieman järkevämmät väittelyt saa aikaan joistain epämääräisemmistä autoista, jotka ovat esim jonkin perus neliovisen hieman matalampia kaksiovisia versioita, voidaanko ne lukea urheiluautoiksi..
 
Itse aika vahvasti tällä hetkellä mietin, mitä ihmeen väliä on urheiluauton määrittelyllä ja miten kukanenkin sen kokee.
No tuon pari viestiä sitten postatun kerhon jäsenyys ja tapahtumat vaativat urheiluauton. Siksi siitä on melkosta vääntämistä ollutkin.

Itse taas tämän keskustelun aloittaneen nissanin kohdalta lähinnä pohdin miksi ihmeessä se postattiin tänne. Omistaja halusi mainostaa myyntiään? Vastaavan "urheiluauton" saa puoleen hintaan ja ulkomuodoltaan tyypillistä nissan outoilua.
 
Itse taas tämän keskustelun aloittaneen nissanin kohdalta lähinnä pohdin miksi ihmeessä se postattiin tänne. Omistaja halusi mainostaa myyntiään? Vastaavan "urheiluauton" saa puoleen hintaan ja ulkomuodoltaan tyypillistä nissan outoilua.

No on se minusta ihan nätti auto ja erikoinen väri, on tänne paljon tylsempiäkin postattu. Ihmeellistä nillittämistä :hmm: Enkä ole missään kohtaa väittänyt sitä urheiluautoksi
 
No tuon pari viestiä sitten postatun kerhon jäsenyys ja tapahtumat vaativat urheiluauton. Siksi siitä on melkosta vääntämistä ollutkin.

Itse taas tämän keskustelun aloittaneen nissanin kohdalta lähinnä pohdin miksi ihmeessä se postattiin tänne. Omistaja halusi mainostaa myyntiään? Vastaavan "urheiluauton" saa puoleen hintaan ja ulkomuodoltaan tyypillistä nissan outoilua.

Kerhothan saavat ihan itse määritellä kuka kelpaa jäseneksi ja kuka ei joten sinänsä turha siitä on täällä väitellä tai sen kerhon käsitystä asiasta minään yleisenä totuutena on esitellä. Jokainen varmasti määrittelee ihan itse itselleen mitä on ostamassa tai mihin kategoriaan mikin auto oman pään sisässä kuuluu.
 
Joo, mutta helpottaisi keskustelua jos terminologia olisi edes suunnilleen yhteneväinen.

Mitä sellaista keskustelua se helpottaa jossa ei olisi tarkoitus puhua autoryhmien määritelmistä? Helpommalla pääsee varmasti vaikka keskustelemalla eri automalleista niiden ominaisuuksien jne kautta kuin siitä kuuluuko auto x kenenkin mielestä mihin ryhmään.
 
No tuon pari viestiä sitten postatun kerhon jäsenyys ja tapahtumat vaativat urheiluauton. Siksi siitä on melkosta vääntämistä ollutkin.

Itse taas tämän keskustelun aloittaneen nissanin kohdalta lähinnä pohdin miksi ihmeessä se postattiin tänne. Omistaja halusi mainostaa myyntiään? Vastaavan "urheiluauton" saa puoleen hintaan ja ulkomuodoltaan tyypillistä nissan outoilua.

Mikäs on vastaava urheiluauto puoleen hintaan?
 
Onneksi euroopassa on luotu segmentit eri autoluokille, niin joku muu on miettinyt puolestasi mikä on urheiluauto! Tuossa vähän alkuun mitkä niitä ovat: Luokka:S-segmentin autot – Wikipedia
Omasta mielestä yksi hyvä urheiluauton merkki on pieni omamassan ja kokonaismassan erotus, se kertoo ettei autoa ole esim. suunniteltu tavarankuljetukseen tai muuten käytännölliseksi laitteeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Vin: WBAPH7C59BE674643
Pikaisella googletuksella ei selvinnyt varsinaista kolarihistoriaa, mutta ainahan nuo jenkkituonnit epäilyttävä.

Ei välttämättä. Muutama prosentti on suomalaisten mukanaan tuomia muuttoautoja ja näissä ei välttämättä ole mitään sen epäilyttävempää kuin "suomi-autoissakaan"
 

Siinä mielessä jännä että tuo on vanhemman mallin imusarjaruiskutteisella N52 koneella, vaikka onkin LCI. Kaikissa 2007 eteenpäin valmistetuissa kuuspyttysissä E90 bemareissa jotka on alunperin myyty eurooppaan on suoraruiskutteinen N53 kone.

Aika paska diili tuo on kyllä mun mielestä, hinnassa ~6k€ liikaa, kun tuossa ei oikeastaan edes ole varusteita poislukien nahkapenkit, kattoluukku ja HIFI äänentoisto. Tuohon hintaan saisi vastaavilla kilsoilla olevan "euro"-auton kunnon varusteilla, paremmalla koneella, ja jäisi vielä pari touhutonnia taskun pohjalle.
 
On tässäkin vielä hintaa, varsinkin kun löytyy pikkuvikojakin Audi A4 Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

On kyllä kaverilla pyynti aivan lepässä. No mutta on ainakin hyvää myytävää pitkäksi aikaa :joy:

Hirveätä lisäinvestointia tuolla pyynnillä ei tarvitsisi tehdä niin saisi pikkasen erilaisen pelin alle. Vaikkakin moottori muuttuu mutta silti.

 
En ole itse koskaan uskaltanut ostaa näitä "pienellä laitolla kuntoon" autoja. Ajattelis että jos ne oikeasti saa kuntoon tunnin huollolla liikkeessä niin ne korjattaisiin ennen myyntiä. Eikä ostaja voi tietää tuleeko joku tärinä huonosta renkaasta vai vetoakseleista
 
On kyllä kaverilla pyynti aivan lepässä. No mutta on ainakin hyvää myytävää pitkäksi aikaa :joy:

Hirveätä lisäinvestointia tuolla pyynnillä ei tarvitsisi tehdä niin saisi pikkasen erilaisen pelin alle. Vaikkakin moottori muuttuu mutta silti.

Sen enempää tuohon ylihinnoiteltuun A4:n puuttumatta; onhan tuo nyt ihan eri laitos vaikka toki uudempi onkin. Ei kannata puhua 50hv tehottomammasta "four bangerista" edes samassa lauseessa kuin V6:sta. Ja ennen kuin joku softaamisen 2.0 TDI:lle mainitsee, niin tuon 3.0:n stage-1:n on jo yli 270hv. 300 pelkälläö softalla ei ole mahdoton idea...
 
Ajattelis että jos ne oikeasti saa kuntoon tunnin huollolla liikkeessä niin ne korjattaisiin ennen myyntiä
Riippuu paljon liikkeestä ja varmaan osittain myös myyjästä. Jos pistää pirssin eteenpäin korjaamatta sitä niin joka kerta kun asiakas ei viitsi/älyä/muista reklamoida asiasta on lisää myyjän provikoihin.
 
Riippuu paljon liikkeestä ja varmaan osittain myös myyjästä. Jos pistää pirssin eteenpäin korjaamatta sitä niin joka kerta kun asiakas ei viitsi/älyä/muista reklamoida asiasta on lisää myyjän provikoihin.
Kyllä kyllä mutta vähentää ainakin täällä ostohaluja jos sanotaan että tulee X -asian vaihtamalla kuntoon. Liikkeestä ostamalla saakin varmasti taistella hyvityksistä jos ei ollutkaan pelkkä luvattu anturi. Yksityisissä asioidessa taas ei ole mitään suojaa tai takuuta vikoihin. Parhaimpana tämä että ilmastointi vaatii täytön. Varmasti vaatii ja ehkä jotain muutakin korjattavaksi että pysyy aineet sisällä. Ei ole varmaan helppoa autoliikkeilläkään kun ihmiset tuo piilovikaisia tai korjauskelvottomia vaihtoon. Muutaman tällaisen itsekin ostanut. Mahtavaa selvitellä satunnaisia tärinöitä ja tutinoita jota ei ilmennyt heti oston yhteydessä.
 

En jaksa selata ketjua, että onko ollut aiemmin, mutta hieno klassikko on pilattu totaalisen epäonnistuneella thyningilla.

Originaalina 15ke voisi olla ihan realistinen, nyt ehkä pari tonnia kun pilattu lasikuituosilla.

edit: Näköjään siellä on useampikin enemmän tai vähemmän pilattu klassikko.


Tämä on ehkä hieman paremmalla maulla toteutettu, mutta täysin originaalina hintapyyntö olisi edes jotenkin perusteltu, nyt ei.
 

En jaksa selata ketjua, että onko ollut aiemmin, mutta hieno klassikko on pilattu totaalisen epäonnistuneella thyningilla.

Originaalina 15ke voisi olla ihan realistinen, nyt ehkä pari tonnia kun pilattu lasikuituosilla.

edit: Näköjään siellä on useampikin enemmän tai vähemmän pilattu klassikko.


Tämä on ehkä hieman paremmalla maulla toteutettu, mutta täysin originaalina hintapyyntö olisi edes jotenkin perusteltu, nyt ei.
Onkohan korona-ajat vaikuttanut ylellisyystuotteiden kuten kalliiden urheiluautojen myyntiin, kun pitänyt tuommosia jobbari-tason ropposia ottaa myyntiin, että saa Schoderuskin vessapaperia.
 
Joopa joo, mulla on just 10 vuotta vanha auto jossa ollut jo 5 vuotta peruutuskamera pois pelistä.Anturit maksaa 7€ kpl. Fleabäyssä + pikkupullo kilikalia 15€ antureitten maalaukseen mutta jos nuo haluaa vahtaa niin pitää purkaa koko takapuskuri irti ja puolet sisustuksen puolelta takaluukusta...ja takapuskuri on taas "yhtä puuta" takana sisäloksujen ja miljoonan muun nippelin kanssa, pohjapanssari, putkea, letkua, sähköjohtoa, bennsatankin suodatinta juu neim it.

Jos on jollekin perutuskamera sen arvoinen niin siitä vaan...itse en päivää upota moiseen hommaan ja halvin tarjous korjaamolta minkä pyysin oli 6h eli reilut 420€ ja liikkeen kautta4 anturia à 70€.ei maksa vaivaa mokoma, ei rahallisesti eikä ajallisesti vaikka itse tekisit.
 
Viimeksi muokattu:
"Alkuvuodesta 2019 tuotu saksasta"

Yritetään tehdä pientä tiliä, tuskin on maksanut noilla kilsoilla veroinaankaan yli 15000e kilvitettynä :D

No ei tainnut olla tuodessa 21" kiekkoja, jotka nostavat arvoa ainakin 5 k€... Autoveroa maksettu 2747,48 € 173tkm ajettuna. Yllättävän kohtuu hinnalla noita v6 koneisia näyttää Suomestakin saavan faceliftattuna.

 
Oikeasti vähän erikoisempaa kalustoa kuin A4:set joita löytyy tusinasta kolmetoista - W12 Touareg. Yllättävää kyllä näyttää oikeasti olleen aika rehdisti käytetty auto. Katkasijoissa ja penkissä reilusti kulumaa ja mittarissa aika hyvin metrejä. Jotenkin luulisi tälläisten lähinnä seisseen paikallaan.

 
Hienolla värillä oleva Mini ja pienillä kilsoilla ikäisekseen mutta kuskinpenkin sivuttaistuen on jo turvavyö hinkannut lähes puhki :itku:

 
Oikeasti vähän erikoisempaa kalustoa kuin A4:set joita löytyy tusinasta kolmetoista - W12 Touareg. Yllättävää kyllä näyttää oikeasti olleen aika rehdisti käytetty auto. Katkasijoissa ja penkissä reilusti kulumaa ja mittarissa aika hyvin metrejä. Jotenkin luulisi tälläisten lähinnä seisseen paikallaan.

Miksi kukaan ostaisi tuollaisen auton seisomaan paikallaan?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 596
Viestejä
4 501 685
Jäsenet
74 233
Uusin jäsen
Pitkiss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom