Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Miten tota bemaria on muka millään lailla pilattu :confused:

No ensinnäkin tummentamalla etuvilkut ja sumarit ja asentamalla ei-originaali äänenvaimennin jossa ulostulot ylöspäin. Ja haiskahtaa myös, että madallettu ainakin etupäätä.

Monessa muussa autossa ei tuunaus sinänsä haittaisi, mutta omasta mielestä tuollaiset harvinaiset klassikot on parhaimmillaan täysin alkuperäisinä tai sitä vastaavina. Toki näen, että tuossa kyseisessä yksilössä on haettu kokomustaa ulkoasua pl. vanteet, mutta parempi olisi orkkiksena.
 
No ensinnäkin tummentamalla etuvilkut ja sumarit ja asentamalla ei-originaali äänenvaimennin jossa ulostulot ylöspäin. Ja haiskahtaa myös, että madallettu ainakin etupäätä.

Monessa muussa autossa ei tuunaus sinänsä haittaisi, mutta omasta mielestä tuollaiset harvinaiset klassikot on parhaimmillaan täysin alkuperäisinä tai sitä vastaavina. Toki näen, että tuossa kyseisessä yksilössä on haettu kokomustaa ulkoasua pl. vanteet, mutta parempi olisi orkkiksena.
Eli 60k auto täysin pilattu muutamien satasten osilla -> ei jatkoon...
 
Varmaan esitetty, että on hankittu ihan uudet kesägummit? Ja sentään michelinit, ei mitkään linglongit :D

Tekstissä ollut kuitenkaan mainintaa uusista renkaista. Komeat renkaat kyllä noin muuten. Voisin kyllä hyvin ostaa, jos oma auto olisi käynyt kaupaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan esitetty, että on hankittu ihan uudet kesägummit? Ja sentään michelinit, ei mitkään linglongit :D

On ollut vuosien varrella kesärenkaina ihan kalliita merkkirenkaita ja sitten ihan jotain ns. halppisrenkaita. Tähän omat kokemukset, että LingLongit on olleet yksi parhaista halpakumeista tossa kadulla on ollut hinta/laatu. Pito on ollut hyvä niin kuivalla kuin vesikelillä. Ollut nelivedon alla. Sen verran pitää myös olla renkaalla nopeusluokitusta, että kestää ajaa myös.

Edit. mut tuossa myynti-kuvissa juuri esittelyä varten ne kuvat on.
 
Eikö tuo ollu jo toissavuonna lootavikasena myynnissä vai muistelenko omiani
 
Milloinkohan koronan tiimoilta autokaupat alkavat aggressiivisesti pienentämään / kierrättämään varastojaan?

Ainakana itsellä ei ole oikein mitään kummempia peliliikkeitä pistänyt silmään. Jotain korkotarjouksia tjsp., joita nyt löytyy muutenkin.
 
Milloinkohan koronan tiimoilta autokaupat alkavat aggressiivisesti pienentämään / kierrättämään varastojaan?

Ainakana itsellä ei ole oikein mitään kummempia peliliikkeitä pistänyt silmään. Jotain korkotarjouksia tjsp., joita nyt löytyy muutenkin.

Tänään just kuulin että erään ison toimijan myyjille jaettu YT lappuja. Säästö se on sekin noin ensialkuun. Varaston pienentäminen ilman isoja tappioita onkin sitten asia erikseen, ehkä sekin nähdään vielä.
 
Eikai niillä sille ole mitään väliä joka tuon on uutena ostanut. Mutta noilla asioilla lienee väliä sille joka tuon kymppitonnilla(?) ostaa huutokaupasta. Sama homma kun Caynne turbo s:llä. Noita saa puoli-ilmaiseksi ostettua, koska käyttö- ja huoltokulut on ihan poskettomat.
Koko vänkääminenhän alkoi siitä että jouku ihmetteli että 12 pyttyiseen Touaregiin oli kertynyt kilometrejä, koska oletus oli että sellainen ostettaisiin talliin 4. tai 5. autoksi.

Eihän tuon hintaluokan auto tule sen halvemmaksi käyttää, vaikka sen myyntiarvo iän myötä laskeekin.
 
Vaikuttaa aika hyväkuntoiselta hot-hatchilta Renault Clio RS 197 2.0-16V Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Hot hatch (shortened from hot hatchback) is a high-performance version of a mass-produced hatchback car. "
Tuota on myyty monta vuotta, mitään vikaa siinä ei ole ja tosiaan pidetty hyvin, todella hyvin!
kyllä jotakin vikaa on varmasti jossain jos 115tkm ajettuun autoon on vaihdettu tollanen lista osia eikä siinä edes ole kaikkea lueteltu.onko sitten ranskalaisen rapeaa laatua,joko poljettu ihan surutta tai suattaapi olla tai suattaapi olla olematta että olis mittariakin vähän ruuvattu.
eihän ratin nahkakaan noilla km määrillä mene vaihtokuntoon,ellei sitä joku paskasäkki käytä puruluuna.
kaiken kruunaa huoltokirja johon Antti on rustaillu omia nimmareitaan :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
kyllä jotakin vikaa on varmasti jossain jos 115tkm ajettuun autoon on vaihdettu tollanen lista osia eikä siinä edes ole kaikkea lueteltu.onko sitten ranskalaisen rapeaa laatua,joko poljettu ihan surutta tai suattaapi olla tai suattaapi olla olematta että olis mittariakin vähän ruuvattu.
eihän ratin nahkakaan noilla km määrillä mene vaihtokuntoon,ellei sitä joku paskasäkki käytä puruluuna.
kaiken kruunaa huoltokirja johon Antti on rustaillu omia nimmareitaan :rofl:

Ei kannata huudella ellet tunne koko kaveria ja hänen autohistoriaa :facepalm:

Tuo kaveri vaihtaa osia siksi että auto näyttäisi uudelta, ei siksi että jokin olisi rikki.

Tuolta voit lukea koko auton historian niin näet mitä tehty ja miksi, rahaa ei ole kyllä sitten penniäkään säästelty tuon kanssa ja mitään järkeä koko hommassa ei ole sillä omiaan tuosta ei tule koskaan pois saamaan ellei laita talliin tuossa kunnossa 20v odottamaan parempia aikoja.

 
Viimeksi muokattu:
Ei kannata huudella ellet tunne koko kaveria ja hänen autohistoriaa :facepalm:

Tuo kaveri vaihtaa osia siksi että auto näyttäisi uudelta, ei siksi että jokin olisi rikki.

Tuolta voit lukea koko auton historian niin näet mitä tehty ja miksi, rahaa ei ole kyllä sitten penniäkään säästelty tuon kanssa ja mitään järkeä koko hommassa ei ole sillä omiaan tuosta ei tule koskaan pois saamaan ellei laita talliin tuossa kunnossa 20v odottamaan parempia aikoja.


Clion omistaja/myyjä taitaa kirjoitella tännekin foorumille. Tai ainakin eräällä toisella tietotekniikka-aiheisella foorumilla on esitellyt omaa (ei isukin) kalustoaan. Aiemmat esitellyt ja myydyt autot ovat ainakin olleet aika priimakuntoisia. Ei toki poista sitä faktaa, että vaikeahan tuollaiselle autolle on tuohon hintaan ostajaa löytää.
 
Clion omistaja/myyjä taitaa kirjoitella tännekin foorumille. Tai ainakin eräällä toisella tietotekniikka-aiheisella foorumilla on esitellyt omaa (ei isukin) kalustoaan. Aiemmat esitellyt ja myydyt autot ovat ainakin olleet aika priimakuntoisia. Ei toki poista sitä faktaa, että vaikeahan tuollaiselle autolle on tuohon hintaan ostajaa löytää.

Ei mun mielestä toi 9k€ ole tuosta edes kovin paha hinta, maksaahan joku 10v vanhasta audin romusta millä ajettu 2x enemmän 20k€ ja on vielä ylpeä ostoksestaan ;)

Toki ostajakunta on pieni ja eikä auto koon puolesta ole välttämättä kovin käytännöllinen, mutta kesä/harrasteautoksi olisi kyllä houkutteleva...
 
Onko tuon hinta nyt edes mitenkään erityisen kova?
Toki jostain Keski-Euroopasta vois hakea jollain 5 k€, mutta siihen kun iskee verot ja muut kulut päälle niin samoissa ollaan.
 
Jos harrasteautoa ja mahdollista arvonnousua ajattelee, niin omasta mielestä suunnilleen samassa hintaluokassa tässä olisi enemmän potentiaalia Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive Coupe 2d Coupé 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Clion 2.0 on melko tavallinen moottori vuosituhannen vaihteesta, Alfassa taas viimeinen ”Busso”.

Kyllä mä sanoisin että aika paljon erikoisempi moottori cliossa on jos vertaa ihan litra/hp, alfassa 3,2l kone missä vain 239hv kun clion 2l on jo 197hv. Isosta moottorista saa helpommin hevosvoimia vaikka ei edes yritä, mutta pienestä se vaatii tietotaitoa ja 100hv/l ei ole tavanoimainen luku perusmoottorissa, varsinki vapaastihengittävässä.

Alfa on ihan erilainen auto ja hieno omassa elementissään eli kruisailuun, mutta radalla tuo clio vie alfaa kuin litran mittaa mutta maantiellä ei varmasti se mukavin auto.
 
Kevyessä autokuumeessa tuli vastaan tämmöinen Nissan Juke 1,6L DIG-T Tekna 4WD MCVT Eleg Alloy Lea - Neliveto // Automaatti // Nahkasisusta // Navi // 190HV Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto Hieman alkoikin tuo hinta epäilyttämään kun sama liike myy saman ikäistä ja varusteiltaan täysin samanlaista ~3t€ kalliimmalla. Osaako joku tietävämpi sanoa mistä tuo hintaero vois johtua? Jättääkö liikkeeseen vai kiireellä kauppoja hieromaan? :hmm:

Onhan sillä toisella(jos tarkoitat sitä harmaata) ajettu 50tkm vähemmän.
 
Kevyessä autokuumeessa tuli vastaan tämmöinen Nissan Juke 1,6L DIG-T Tekna 4WD MCVT Eleg Alloy Lea - Neliveto // Automaatti // Nahkasisusta // Navi // 190HV Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto Hieman alkoikin tuo hinta epäilyttämään kun sama liike myy saman ikäistä ja varusteiltaan täysin samanlaista ~3t€ kalliimmalla. Osaako joku tietävämpi sanoa mistä tuo hintaero vois johtua? Jättääkö liikkeeseen vai kiireellä kauppoja hieromaan? :hmm:
Tosiaan vähemmän ajettu, kuten jo sanottiin - mutta ei tuollaiseen hintaeroon tarvita kuin että toinen tuli "paremmalla kaupalla" sisälle vaihdossa ja autosta halutaan päästä järjellisessä ajassa eroon.

Tuo ei nyt ole mikään myyntihitti; pieni, "liikaa" tehoja perus tuulipukukansalla mutta liian äänekäs (ja ilmeisesti kuminauhavariaattorilla varustettu) premiumkansalle, "persoonallinen" (lue "ruma") ulkonäkö, jne... Niin hinnoittelemalla pääsee paremmin eroon. :D
 
Ei kannata huudella ellet tunne koko kaveria ja hänen autohistoriaa :facepalm:

Tuo kaveri vaihtaa osia siksi että auto näyttäisi uudelta, ei siksi että jokin olisi rikki.

Tuolta voit lukea koko auton historian niin näet mitä tehty ja miksi, rahaa ei ole kyllä sitten penniäkään säästelty tuon kanssa ja mitään järkeä koko hommassa ei ole sillä omiaan tuosta ei tule koskaan pois saamaan ellei laita talliin tuossa kunnossa 20v odottamaan parempia aikoja.

pakko seon huudella kun noin epäilyttävä tapaus.

renault foorumilla mainitsee useammassa kohtaa " Ei tätä nyt sentään ole brittityyliin säilytetty ilmakuplassa, olen ajanut tällä päivittäin töihin ja kauppaan. Toki myös mutkapätkiä. "
mittariin kuitenkin tullut 12tkm kolmessa vuodessa,osia vaihdeltu useampi kottikärryllinen.alustan niveliä vaihdettu kun väljiä,oven sarana vaihdettu,kuskin penkin kiinnikkeet painunu linttaan,etujouset menny poikki,öljypohjan tiivisteet vuotanu jne... eli ei niiden vaihtoo nyt ihan harrastelun piikkiin voi laittaa.
sieltä myös selviää että sitä on kolarikorjattu jo ensimmäisen omistajan aikana ja Antti poika maalaillu vähän lisää.

kenkää seon ainakin saanu ja mittarilukema epäilyttää,mutta onko renaultin laatu sitten noin paskaa?

en kyllä ihmettele yhtään jos ei kaupaksi mene,ennenkö hinta laskee reilusti.
 
Viimeksi muokattu:
pakko seon huudella kun noin epäilyttävä tapaus.

renault foorumilla mainitsee useammassa kohtaa " Ei tätä nyt sentään ole brittityyliin säilytetty ilmakuplassa, olen ajanut tällä päivittäin töihin ja kauppaan. Toki myös mutkapätkiä. "
mittariin kuitenkin tullut 12tkm kolmessa vuodessa,osia vaihdeltu useampi kottikärryllinen.alustan niveliä vaihdettu kun väljiä,oven sarana vaihdettu,kuskin penkin kiinnikkeet painunu linttaan,etujouset menny poikki,öljypohjan tiivisteet vuotanu jne... eli ei niiden vaihtoo nyt ihan harrastelun piikkiin voi laittaa.
sieltä myös selviää että sitä on kolarikorjattu jo ensimmäisen omistajan aikana ja Antti poika maalaillu vähän lisää.

kenkää seon ainakin saanu ja mittarilukema epäilyttää,mutta onko renaultin laatu sitten noin paskaa?

Meinaat ettei autolla saa ajaa?

Koiranluut jotenkin ihmeellisiä niveliä kun pitänyt 100tkm aikana vaihtaa (pakko kai niitä on vaihtaa jos edellinen omistaja ei ole vaihtanut) ja mielummin niitä muutaman kympin niveliä vaihtaa kuin koko moottoria esimerkiksi eräällä konsernissa? Kerro yksikin auto missä ei tuollaiset penkit mene rikki jos niihin istutaan väärin ja 99% omistajista istuu ne pilalle ja ylipäätänsä jokainen vika on ihan tavallinen tuon ikäisessä autossa, mutta korjaukset on tehty rahaa säästämättä ja korjattu paremmiksi kuin tehtaaltä lähtiessä, onko se huono sitten että on korjattu jos on korjattavaa?

Kertoo kaverin tarkkuudesta jotain kun tämän näköistä kylkeä rupeaa maalauttamaan uudestaan että saa huonosti tehdyn korjauksen pois, kuinka moni oikeasti rupeaa tuollaiseen? Saatikka kun tilataan mittatilauksena uusi ratin verhoilu niin ei ole se halvin vaihtoehto.

Jos toi on epäilyttävä tapaus niin onnea ja menestystä.


Paremmassa kunnossahan toi on kun silloin ostettaessa ja mehän ei tiedetä miten sitä on käsitelty ensimäisellä omistajalla, kuvista päätellen ei välttämättä parhaalla mahdollisella tavalla.
 

Liitteet

  • clio.JPG
    clio.JPG
    162,1 KB · Luettu: 163
Viimeksi muokattu:
Meinaat ettei autolla saa ajaa?

Koiranluut jotenkin ihmeellisiä niveliä kun pitänyt 100tkm aikana vaihtaa (pakko kai niitä on vaihtaa jos edellinen omistaja ei ole vaihtanut) ja mielummin niitä muutaman kympin niveliä vaihtaa kuin koko moottoria esimerkiksi eräällä konsernissa? Kerro yksikin auto missä ei tuollaiset penkit mene rikki jos niihin istutaan väärin ja 99% omistajista istuu ne pilalle ja ylipäätänsä jokainen vika on ihan tavallinen tuon ikäisessä autossa, mutta korjaukset on tehty rahaa säästämättä ja korjattu paremmiksi kuin tehtaaltä lähtiessä, onko se huono sitten että on korjattu jos on korjattavaa?

Kertoo kaverin tarkkuudesta jotain kun tämän näköistä kylkeä rupeaa maalauttamaan uudestaan että saa huonosti tehdyn korjauksen pois, kuinka moni oikeasti rupeaa tuollaiseen? Saatikka kun tilataan mittatilauksena uusi ratin verhoilu niin ei ole se halvin vaihtoehto.

Jos toi on epäilyttävä tapaus niin onnea ja menestystä.


Paremmassa kunnossahan toi on kun silloin ostettaessa ja mehän ei tiedetä miten sitä on käsitelty ensimäisellä omistajalla, kuvista päätellen ei välttämättä parhaalla mahdollisella tavalla.
tottakai autolla saa ajaa,minähän epäilinkin kun tuolla ei mukamas ole ajettu.

en ole ikänä joutunu itse vaihtaan tai kuullut vaihdettavan noin paljon alustan osia noilla kilometreillä.myönnän kyllä että en ole renaulttien enkä tämän "erään konsernin" kanssa niin kauheasti ollutkaan tekemisissä.niissähän se saattaa olla normaalia.

nyt sain kyllä päivän naurut,miten istutaan väärin kuskin penkillä?:rofl2:
kyllä penkit on surkeeta laatua jos ei edes tuon vertaa kestä ajoa(jos nyt pitää paikkansa).

muutta sulla taitaa olla niin rakkautta renaulttia tai tuota myyjää kohtaan että turha väitellä.
 
Ai miten istutaan väärin? Et varmaan ole liikenteessä ikinä nähnyt ihmistä, joka istuu autossaan ns. puoltavasti. Eli nojaten vahvasti esimerkiksi oikealle. Tuo tapa syö penkin kuin penkin sivuttaistuen.

Tai noustaan autosta niin, että koko painolla tuetaan sivuttaistuesta joko kädellä tai takapuolella.
 
Kyllä sporttipenkkeihin vain valitettavasti pystyy istahtamaan väärin. Ja niissä jopa voi istua väärin. Sen voi jopa ns säätää väärin niin että istuinosa kuluu tolkuttoman nopeasti (asia jonka joudun itse valitettavan monessa mallissa tekemään pitkien jalkojen takia).
 
olenhan mää nähnyt lintassa olevia penkkejä,mutta niillä on ajanut reilusti yli 100kg painavat miehet useamman 100tkm.
lähtökohtasesti ei tullut mieleenkään kenenkään aikuisen miehen kokoisen ostavan autoa jossa on lasten turvaistuimet(sporrtipenkit) etupenkkeinä.
 
olenhan mää nähnyt lintassa olevia penkkejä,mutta niillä on ajanut reilusti yli 100kg painavat miehet useamman 100tkm.
lähtökohtasesti ei tullut mieleenkään kenenkään aikuisen miehen kokoisen ostavan autoa jossa on lasten turvaistuimet(sporrtipenkit) etupenkkeinä.
Ihmisiä kun on moneen lähtöön... Jotkut meistä tuntevat olonsa turvalliseksi vain noissa lasten turvaistuimissa (kai traumoja lapsuudessa tms).
 
olenhan mää nähnyt lintassa olevia penkkejä,mutta niillä on ajanut reilusti yli 100kg painavat miehet useamman 100tkm.
lähtökohtasesti ei tullut mieleenkään kenenkään aikuisen miehen kokoisen ostavan autoa jossa on lasten turvaistuimet(sporrtipenkit) etupenkkeinä.

Valitettavasti se ei vaadi isoja ajomääriä autolle, että sen penkin saa raiskattua. Toisissa toki helpommin kuin toisissa, laaduissa on varmasti eroja. Hyvänä esimerkkinä työkaverin peugeot 206, jonka osti käytettynä ja vähän ajettuna (120tkm). Autoa oli pitänyt joku niin päin helvettiä kuin olla voi, huoltokirja hukassa, kuskinpenkki rikottu juurikin väärin istumalla, sisusta aivan paskainen, kytkin loppuu poltettu jne. Ai miksikö osti, no kun halvalla sai ja laittoi itse ihan siistiin kuntoon.
 
olenhan mää nähnyt lintassa olevia penkkejä,mutta niillä on ajanut reilusti yli 100kg painavat miehet useamman 100tkm.
lähtökohtasesti ei tullut mieleenkään kenenkään aikuisen miehen kokoisen ostavan autoa jossa on lasten turvaistuimet(sporrtipenkit) etupenkkeinä.
Ei kait sillä painolla ole merkitystä siihen, että meneekö penkki huonoon kuntoon vai ei vaan lähinnä tapa, jolla istutaan autossa / istuudutaan autoon / noustaan autosta.

Esimerkkinä vaikkapa moninkertaisesti kalliimpi Audin S3:


Kuskinpenkki vasemmasta reunasta todennäköisesti tuen menettäneenä. Oikea reuna kuin iskemätön. Kuski istunut penkissään päin helvettiä.
 
Mä sanoisin noin puhtaasti perstuntumalla että se vaikuttaa enemmän miten siihen penkkiin istuu kuin se miten siinä istuu.

Siis tuo lausehan on täysin järjetön, mutta eikö tuo ole ihan oikein? Tajuuko kaikki mitä mä tarkoitan?:hmm:
 
Kyllä mä sanoisin että aika paljon erikoisempi moottori cliossa on jos vertaa ihan litra/hp, alfassa 3,2l kone missä vain 239hv kun clion 2l on jo 197hv. Isosta moottorista saa helpommin hevosvoimia vaikka ei edes yritä, mutta pienestä se vaatii tietotaitoa ja 100hv/l ei ole tavanoimainen luku perusmoottorissa, varsinki vapaastihengittävässä.

Alfa on ihan erilainen auto ja hieno omassa elementissään eli kruisailuun, mutta radalla tuo clio vie alfaa kuin litran mittaa mutta maantiellä ei varmasti se mukavin auto.
Olet aivan oikeassa että Cliossa on tiukempi kone ja varmasti nopeampi radalla. Mutta sillä kun ei ole tekemistä keräilyarvon kanssa, vaan siihen vaikuttaa enemmälti fiilis ja erikoisuus. Ei kai kukaan vanhoilla jenkki V8:llakaan aja sen takia että niissä on hyvät litratehot tai ovat nopeita radalla. No, ymmärrän kyllä että tartuit varmaan tuohon että kuvailin sitä 2.0 aika tavalliseksi myllyksi. No sitä mieltä olen kyllä vieläkin, rivi4 on sieluton moottori ja ne pitää kaikki melko samanlaista pörinää viritysasteesta riippumatta, ja muistuttaa ääneltään 90% liikenteessä olevilta autoilta(eli niiltä rivinelosilta) joten ei mitään erikoista siltä rintamalta.
Tuo 3.2 V6 nousee sitä erikoisemmaksi ja haluttavammaksi myllyksi mitä pidemmälle downsizing villitys 3- ja nelisylinteriin menee. Sen huomaa että 147 ja 156 GTA:n hinnat ovat jo ampaisseet nousuun, luultavasti GT seuraa pian perässä. Renaultilta Clio V6 on jo näyttänyt mitä hinnalle tapahtuu kun koko paketti moottoria myöten on selkeästi massasta poikkeava. (Tähtitieteellisen kalliin ja haluttavan Clio V6 litrateho muuten sama kuin Busson, kun tuli tuo puheeksi)
 
Viimeksi muokattu:
Olet aivan oikeassa että Cliossa on tiukempi kone ja varmasti nopeampi radalla. Mutta sillä kun ei ole tekemistä keräilyarvon kanssa, vaan siihen vaikuttaa enemmälti fiilis ja erikoisuus. Ei kai kukaan vanhoilla jenkki V8:llakaan aja sen takia että niissä on hyvät litratehot tai ovat nopeita radalla. No, ymmärrän kyllä että tartuit varmaan tuohon että kuvailin sitä 2.0 aika tavalliseksi myllyksi. No sitä mieltä olen kyllä vieläkin, rivi4 on sieluton moottori ja ne pitää kaikki melko samanlaista pörinää viritysasteesta riippumatta, ja muistuttaa ääneltään 90% liikenteessä olevilta autoilta(eli niiltä rivinelosilta) joten ei mitään erikoista siltä rintamalta.
Tuo 3.2 V6 nousee sitä erikoisemmaksi ja haluttavammaksi myllyksi mitä pidemmälle downsizing villitys 3- ja nelisylinteriin menee. Sen huomaa että 147 ja 156 GTA:n hinnat ovat jo ampaisseet nousuun, luultavasti GT seuraa pian perässä. Renaultilta Clio V6 on jo näyttänyt mitä hinnalle tapahtuu kun koko paketti moottoria myöten on selkeästi massasta poikkeava. (Tähtitieteellisen kalliin ja haluttavan Clio V6 litrateho muuten sama kuin Busson, kun tuli tuo puheeksi)
Muuten aikalailla samaa mieltä (paitsi että hauskojakin/erikoisia/muuten veikeitä 4sylinterisiä on) mutta pakko sanoa että 3pyttyiset sentään kuulostavat erilaiselta ja omaavat sentään omanlaisensa luonteen vs 4syl ns "normikoneet".
 
Muuten aikalailla samaa mieltä (paitsi että hauskojakin/erikoisia/muuten veikeitä 4sylinterisiä on) mutta pakko sanoa että 3pyttyiset sentään kuulostavat erilaiselta ja omaavat sentään omanlaisensa luonteen vs 4syl ns "normikoneet".
Kyllä, kolme on parempi kuin neljä. Jopa uuden Fiat 500:n kaksisylinteristäkin joku lehden arvostelija taisi mainita hauskan/sporttisen kuuloiseksi kokemukseksi, en epäile, poikkeaa massasta.
Kuitenkin se taas että näitä uusia ~litran koneita tehdään voimakkaan/urheilullisen kuuloisiksi keinotekoisesti kaiken maailman paukkeilla ja pieruilla, tai sisälle soitettavilla synteettisillä äänillä niin :thumbsdown:.
 
Rellu on hienossa kunnossa, mutta itseäkin vähän kyllä kiehtoo lisäsylinterit, joten varmaan itselle sopis tuo Alfa paremmin. Nyt on käytössä CLK mersu, jossa on V6 kone ja upeat äänet, aika paljon tulee kyllä kenkää annettua ihan äänimaailman takia. Nelonen kuulostaa aika tylsältä näin keskimäärin, ehkä turbona vähän parempi. Kolmesylinterisiä on taas ollut aika vähän tarjolla tehokoneina, pl. viime vuodet. Vitonen on ehkä ollut enemmän esimerkkinä tästä kuin kolmonen.
 
Täytyy kyllä sanoa, että harvoin kuulee kehuttavan jotain 3 sylinteristä :D Mitä enemmän litroja, sitä enemmän luonnollista vääntöä alarekisterissä ilman turboviivettä ja valitettavasti 4 sylinterinen on yleensä litroiltaan isompi. Jos haluaa auton moottoria fiilistellä niin heitän noi alle 5 sylinteriset kyllä kaikki sinne paskakoppaan ja siksi omassa autossa sylintereitä onkin rivissä pitkittäin 6kpl
 
Täytyy kyllä sanoa, että harvoin kuulee kehuttavan jotain 3 sylinteristä :D Mitä enemmän litroja, sitä enemmän luonnollista vääntöä alarekisterissä ilman turboviivettä ja valitettavasti 4 sylinterinen on yleensä litroiltaan isompi. Jos haluaa auton moottoria fiilistellä niin heitän noi alle 5 sylinteriset kyllä kaikki sinne paskakoppaan ja siksi omassa autossa sylintereitä onkin rivissä pitkittäin 6kpl

Toi on sama ku jenkkiharrastaja sanoisi sinulle, että kaikki alle 5L ja 8cyl koneet on pelkkiä starttimoottoreita.

Edit. BMW omassa käytössäsi?
 
Omalla kohdalla on aivan sama kuinka monta sylinteriä on kunhan se on ahdettu. Tästä hyvänä esimerkkinä. Mennään vaikka vielä 5v taaksepäin niin ahdetut jenkit olivat hyvin harvassa, koska luotettiin siihen litratilavuuteen ja vääntöön. Sitten oli jenkit mihin oli asennettu mekaaninenahdin kuka halusi tehoa enemmän kuin vain vaparikoneena jossa voi myös olla ilokaasut antamassa lisää kulkuja. Nykyään sitten tilanne onkin toinen. Viimeksi, kun kävin ajamassa kisoissa niin siellä oli 9/10 jenkkiautosta turbotettu. Eli he ovat myös jenkkiharrastuspuolella vihdoin ymmärtäneet, että pikkuiset japsit ja eurooppalaiset autot ovat alkaneet menemään niin lujaa pienillä koneillansa, että on ollut pakko alkaa tekemään nykypäivän muutoksia jenkkeihin mikäli niihinkin haluaa oikeasti kulkua lisää.
 
Täytyy kyllä sanoa, että harvoin kuulee kehuttavan jotain 3 sylinteristä :D Mitä enemmän litroja, sitä enemmän luonnollista vääntöä alarekisterissä ilman turboviivettä ja valitettavasti 4 sylinterinen on yleensä litroiltaan isompi. Jos haluaa auton moottoria fiilistellä niin heitän noi alle 5 sylinteriset kyllä kaikki sinne paskakoppaan ja siksi omassa autossa sylintereitä onkin rivissä pitkittäin 6kpl

Mulla ollut muutamia V6 bensa-autoja ja piti ihan tarkistaa millaisia vääntöjä niissä on ollut. Ei ainakaan ajossa tunnu mitenkään alarekisterissä.
Ford Mondeo st220, 2967 cm3,
166 kW (226 hv) @ 6150 r/min,
285 Nm @ 4900 r/min

Alfa 156 2492 cm3
140 kW (192 hv) @ 6300 r/min
218 Nm @ 5000 r/min

Verrokkina Golf MK4 1984 cm3.
85 kW (115 hv) @ 5400 r/min
172 Nm @ 3200 r/min

Äkkiseltään ajateltuna Alfassa tosi huonosti vääntöä vrt. koneen tilavuus. Ahdettu 1.8 -2.0 -litrainen 4-syl. paljon miellyttävämpi normaalissa ajossa.
 
Toi on sama ku jenkkiharrastaja sanoisi sinulle, että kaikki alle 5L ja 8cyl koneet on pelkkiä starttimoottoreita.

Edit. BMW omassa käytössäsi?
Mulla on tollanen nissanin skyline kesäkäytössä. Ja kyllähän jenkit voi olla mitä mieltä tahansa, mutta fakta on se, että euroopassa nykyään noita vitos, kutos, kasi jne koneita on autoissa suht vähän ja ne lisäsylinterit kyllä selkeästi tuo neloseen tai jopa pienempiin verrattuna lisänsä. Rivikoneissa isompi määrä sylintereitähän tarkoittaa korkeampaa taajuutta ulos työntävää konetta suhteessa kierroksiin.
Mulla ollut muutamia V6 bensa-autoja ja piti ihan tarkistaa millaisia vääntöjä niissä on ollut. Ei ainakaan ajossa tunnu mitenkään alarekisterissä.
Ford Mondeo st220, 2967 cm3,
166 kW (226 hv) @ 6150 r/min,
285 Nm @ 4900 r/min

Alfa 156 2492 cm3
140 kW (192 hv) @ 6300 r/min
218 Nm @ 5000 r/min

Verrokkina Golf MK4 1984 cm3.
85 kW (115 hv) @ 5400 r/min
172 Nm @ 3200 r/min

Äkkiseltään ajateltuna Alfassa tosi huonosti vääntöä vrt. koneen tilavuus. Ahdettu 1.8 -2.0 -litrainen 4-syl. paljon miellyttävämpi normaalissa ajossa.
Meinasin siis lähinä, että isompi kone kyllä liikkelle lähdettäessä jne vääntää vahvemmin vaikka tollanen tilavuudeltaan pienempi virikone olisikin tehoiltaan kovempi. Etenkin ahtimen heräilyssä litratilavuus ratkaisee myös aika paljon.

Itseasiassahan tää keskustelu lähti vähän laukalle, koska alunperin 4 sylinterinen 2 litranen virivaparikone oli verrokkina alfan V6 jossa viritysaste matalampi ja sitten alettiinkin kehua 3 sylinterisiä, koska niissä on kutoskoneen äänimaailmaa jne.
 
Viimeksi muokattu:
Meinasin siis lähinä, että isompi kone kyllä liikkelle lähdettäessä jne vääntää vahvemmin vaikka tollanen tilavuudeltaan pienempi virikone olisikin tehoiltaan kovempi. Etenkin ahtimen heräilyssä litratilavuus ratkaisee myös aika paljon.

Periaatteessa noin mutta käytännössä moottorin luonteen lisäksi vaikuttaa vaihdevälit ja auton paino. Omasta mielestä Hyundai Getz 1.4 oli kevyempi ja helpompi lähtemään liikkeelle kun v6 Mondeo. Olen myös huollon sijaisautona saanut 3-syl Fiestan ja oli ihan hauska eikä tuntunut laiskalta. En muista miten väänsi, ei ainakaan huonona jäänyt mieleen. Äänet oli hyvät. Tällä hetkellä meillä on 3.0tdi eikä ole ikävä bensakutosia.

Skylinestä vielä mieleen: Niitä nuorena ihaili lehdissä ja autopeleissä. Sitten kun pääsi tutun R33 skylinen kyytiin niin olihan se hieno kokemus ja tehokas auto mutta kun näytti ihan Almeralta sisältä. Hirveästi ei nissani ollut panostanut urheiluautomaiseen ohjaamoon. Penkitkin ruutukuosilla eivätkä mitään kuppimallisia.
 
Periaatteessa noin mutta käytännössä moottorin luonteen lisäksi vaikuttaa vaihdevälit ja auton paino. Omasta mielestä Hyundai Getz 1.4 oli kevyempi ja helpompi lähtemään liikkeelle kun v6 Mondeo. Olen myös huollon sijaisautona saanut 3-syl Fiestan ja oli ihan hauska eikä tuntunut laiskalta. En muista miten väänsi, ei ainakaan huonona jäänyt mieleen. Äänet oli hyvät. Tällä hetkellä meillä on 3.0tdi eikä ole ikävä bensakutosia.

Skylinestä vielä mieleen: Niitä nuorena ihaili lehdissä ja autopeleissä. Sitten kun pääsi tutun R33 skylinen kyytiin niin olihan se hieno kokemus ja tehokas auto mutta kun näytti ihan Almeralta sisältä. Hirveästi ei nissani ollut panostanut urheiluautomaiseen ohjaamoon. Penkitkin ruutukuosilla eivätkä mitään kuppimallisia.
Joo itsellä on nyt myös r33 skylle ja on vaatinut vähän päivitystä eli käytännössä gt-r mallin alcantaratyyliset kuppimaisemmat istuimet, uutta nahkarattia, siistit lisämittarit ja uuden mankan ja pientä kosmeettista maalailua noille kojelaudan muoviosille, jotta tuosta välittyy vähän sporttisempi fiilis. R32 olisi todennäköisesti valinta muuten, mutta sellaisenkin aiemmin omistaneena täytyy sanoa, että toi r33 on vaan koneeltaan ja alustaltaan parempi ajettava vaikka r32 sellaselta rata-automaisemmalta tuntuikin. Jos unohtaa tollasen japsiautomaisen sisustan olemassaolon niin tollanen on kyllä yhdistelmänä ajettavuutta, tehoja, viripotentiaalia ja hintaa, erinomainen paketti sporttiseksi autoksi jos vaan korjaushommat luonnistuu omasta takaa.
 
R34 on jo sisustaltaan vähän parempi kuin noi aikaisemmat, mutta eipä sitä käy kieltäminen, että aika monen sporttijapsin sisusta on aika ankea. R34 GT mallilla olen ajanut ja se oli ihan mukava laite, turboa olis kaivannut vaan lisäksi :)
 
Oma mielipide on kyllä se, että R32 sisusta on noista porukan tuntemista 32-34 skylleistä selkeästi persoonallisin jos ei lasketa mukaan r34 getarin sitä ajotietokonetta g-voimanäytöllä jne :D
 
@jonesky12345

R32-34 on oikein siistejä autoja varsinkin RB26 DETT koneella. Samoin kuin neloskoppanen Supra 2JZ-GTE koneella. ei valittamista miltään osin.

Itselläni on 4cyl 2.5L turbo. Se on mielestäni oikein balanssissa oleva kone. En tarvitse tuohon lisäsylintereitä omalla kohdalla ainakaan. On siis ollut esim. Audin S6 2.2 20v Turbo 5cyl, 8cyl 4.2 koneella olevia Audeja. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa tavalla tai toisella. Siitä ei pääse mihinkään.
 
Täytyy kyllä sanoa, että harvoin kuulee kehuttavan jotain 3 sylinteristä :D Mitä enemmän litroja, sitä enemmän luonnollista vääntöä alarekisterissä ilman turboviivettä ja valitettavasti 4 sylinterinen on yleensä litroiltaan isompi. Jos haluaa auton moottoria fiilistellä niin heitän noi alle 5 sylinteriset kyllä kaikki sinne paskakoppaan ja siksi omassa autossa sylintereitä onkin rivissä pitkittäin 6kpl
On 3-sylinterissä hyvät äänet. Sehän kuulostaa samalta kuin suora kutonen, mutta puolilla kierroksilla. Mutta muuta hyvää ei noissa sitten olekkaan.
 
@jonesky12345

R32-34 on oikein siistejä autoja varsinkin RB26 DETT koneella. Samoin kuin neloskoppanen Supra 2JZ-GTE koneella. ei valittamista miltään osin.

Itselläni on 4cyl 2.5L turbo. Se on mielestäni oikein balanssissa oleva kone. En tarvitse tuohon lisäsylintereitä omalla kohdalla ainakaan. On siis ollut esim. Audin S6 2.2 20v Turbo 5cyl, 8cyl 4.2 koneella olevia Audeja. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa tavalla tai toisella. Siitä ei pääse mihinkään.
Sinkkuturbolla toi rb26 on melkein sama kone kuin rb25det, twineillä noita ei monella olekaan enää. Enemmän siinä on se neliveto vs takaveto aspekti mikä painaa sit lopullisessa valinnassa.
 
Sinkkuturbolla toi rb26 on melkein sama kone kuin rb25det, twineillä noita ei monella olekaan enää. Enemmän siinä on se neliveto vs takaveto aspekti mikä painaa sit lopullisessa valinnassa.

Joo RB26 on nelikkona ollut aina. On niissä käsittääkseni aika paljon eroa lohkoinakin. RB26 2.6L ja GTS koneet 2L tai 2.5L muitaakseni takavetoisina. Mut originellinä on tosiaan RB26 twin jonka potentiaali on rajattu ennen kuin alkaa menemään vaihtoon osia. Yleensä kuten sanoit sinkuksi muuttuu.

Voi muistikin jo tehdä yksityiskohta tepposia et muistan väärin lohkot.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
265 496
Viestejä
4 595 970
Jäsenet
75 661
Uusin jäsen
evzuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom