Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi kukaan ostaisi tuollaisen auton seisomaan paikallaan?
No jotenkin nyt en uskoisi että W12 koneella oleva Touareg olisi kenelläkään käyttöautona - todennäköisimmin ehkä se neljäs tai viides auto tallissa jolla ei niin paljoa ajeta.
 
No jotenkin nyt en uskoisi että W12 koneella oleva Touareg olisi kenelläkään käyttöautona - todennäköisimmin ehkä se neljäs tai viides auto tallissa jolla ei niin paljoa ajeta.
Niinhän sitä kuvittelisi mutta oma kokemus noista isokoneisista Touaregeista on että niillä ajettiin. Tuo meinaan yllätti kun itse olin VAG huollossa ja noissa oli yllättävän paljon kilometrejä yllättävän nopeasti uudesta. Ja omistajia ei tuntunut liikaa kiinnostavan kalliit öljyt tai huollot :D.
 
No jotenkin nyt en uskoisi että W12 koneella oleva Touareg olisi kenelläkään käyttöautona - todennäköisimmin ehkä se neljäs tai viides auto tallissa jolla ei niin paljoa ajeta.

Onhan tuo nyt hemmetin hyvä auto. Ainoa "vika" on se että bensaa menee reilusti, mutta suhteessa hintaan vähemmän se bensaa kuluttaa kuin joku tarjousooppeli.. Vai meinaatko että jos on pinkka kunnossa ostellaan hyviä autoja talliin seisomaan, mutta kärvistellään arkiajot jollain yariksella? Jos siellä tallissa seisoo käyttämättömiä autoja ne on todennäköisemmin jotain urheiluautoja.
 
Onhan tuo nyt hemmetin hyvä auto. Ainoa "vika" on se että bensaa menee reilusti, mutta suhteessa hintaan vähemmän se bensaa kuluttaa kuin joku tarjousooppeli.. Vai meinaatko että jos on pinkka kunnossa ostellaan hyviä autoja talliin seisomaan, mutta kärvistellään arkiajot jollain yariksella? Jos siellä tallissa seisoo käyttämättömiä autoja ne on todennäköisemmin jotain urheiluautoja.
Eikös noissa w12 koneissa ollut onneton jakopää ala polkupyöränketju? ja ajoneuvoverot noissa ainakin on poskettomat.
 
No jotenkin nyt en uskoisi että W12 koneella oleva Touareg olisi kenelläkään käyttöautona - todennäköisimmin ehkä se neljäs tai viides auto tallissa jolla ei niin paljoa ajeta.

Miksei? Onhan sitä porukkaa vaikka kuinka joilla ainoana autona isoimmalla bensamyllyllä oleva citymaasturi tai iso sedan. on se sitten V8 parilla ahtimella tai V12.
Eihän tuollainen Touareg mikään sunnuntai-iltapäivien fiilistelylaite ole vaikka olisi millä koneella.
 
Oikeasti vähän erikoisempaa kalustoa kuin A4:set joita löytyy tusinasta kolmetoista - W12 Touareg. Yllättävää kyllä näyttää oikeasti olleen aika rehdisti käytetty auto. Katkasijoissa ja penkissä reilusti kulumaa ja mittarissa aika hyvin metrejä. Jotenkin luulisi tälläisten lähinnä seisseen paikallaan.


Ainakin Touaregeissä oli jotain tyyppivikaa noiden katkaisijoiden softtouch-päällysteen kanssa, kesii käsittääkseni erittäin helposti irti. Jossain youtube-pätkässä rapsuttelivat noita irti ja laittoivat tarroja päälle. Sinänsä pikkuvika, joka ei vaikuta edes toimintaan, mutta auto menee ihan törkeän näköiseksi sisältä.

Edit: löysin tubepätkän.
 
Mitä tekemistä jakopäänremontilla on ajettujen kilometrien kanssa...
OIkeastaan kyse ole ajettavista kilometreistä, eikä niinkään siitä onko niitä jo ajettu..

Siis, jos ostaa yli 100000€ auton, niin ei kai sitä nyt talliin jätetä siksi että siitä mahdollisesti jakopää paukahtaa, tai bensa maksaa kaksi penniä litra, tai siksi että siitä pitää maksaa markka kuukaudessa käyttömäksua (joka ei muutenkaan vaikuta ajomäärään).

Kyllähän isot mukavat ja tehokkaat autot ostetaan nimenomaan ajettavaksi, eikä ne ajamisen rahalliset kulut ole millään tasolla määräävä tekijä.
 
OIkeastaan kyse ole ajettavista kilometreistä, eikä niinkään siitä onko niitä jo ajettu..

Siis, jos ostaa yli 100000€ auton, niin ei kai sitä nyt talliin jätetä siksi että siitä mahdollisesti jakopää paukahtaa, tai bensa maksaa kaksi penniä litra, tai siksi että siitä pitää maksaa markka kuukaudessa käyttömäksua (joka ei muutenkaan vaikuta ajomäärään).

Kyllähän isot mukavat ja tehokkaat autot ostetaan nimenomaan ajettavaksi, eikä ne ajamisen rahalliset kulut ole millään tasolla määräävä tekijä.

Eikai niillä sille ole mitään väliä joka tuon on uutena ostanut. Mutta noilla asioilla lienee väliä sille joka tuon kymppitonnilla(?) ostaa huutokaupasta. Sama homma kun Caynne turbo s:llä. Noita saa puoli-ilmaiseksi ostettua, koska käyttö- ja huoltokulut on ihan poskettomat.
 
Eikai niillä sille ole mitään väliä joka tuon on uutena ostanut. Mutta noilla asioilla lienee väliä sille joka tuon kymppitonnilla(?) ostaa huutokaupasta. Sama homma kun Caynne turbo s:llä. Noita saa puoli-ilmaiseksi ostettua, koska käyttö- ja huoltokulut on ihan poskettomat.

Vanhemmiten vähän sama ku mersuissa ja bemareissa, 700 saa samaan rahaan ku 300.
 
Eikai niillä sille ole mitään väliä joka tuon on uutena ostanut. Mutta noilla asioilla lienee väliä sille joka tuon kymppitonnilla(?) ostaa huutokaupasta. Sama homma kun Caynne turbo s:llä. Noita saa puoli-ilmaiseksi ostettua, koska käyttö- ja huoltokulut on ihan poskettomat.

Olet erittäin oikeassa. Nythän se on myyty hintaan 7300€. 15 vuotias 250tkm ajettu nuhjuinen volkkari minkä omistaminen ei ole mikään halpa juttu.
 

En jaksa selata ketjua, että onko ollut aiemmin, mutta hieno klassikko on pilattu totaalisen epäonnistuneella thyningilla.

Originaalina 15ke voisi olla ihan realistinen, nyt ehkä pari tonnia kun pilattu lasikuituosilla.

edit: Näköjään siellä on useampikin enemmän tai vähemmän pilattu klassikko.


Tämä on ehkä hieman paremmalla maulla toteutettu, mutta täysin originaalina hintapyyntö olisi edes jotenkin perusteltu, nyt ei.
Miten tota bemaria on muka millään lailla pilattu :confused:
 
Miten tota bemaria on muka millään lailla pilattu :confused:

No ensinnäkin tummentamalla etuvilkut ja sumarit ja asentamalla ei-originaali äänenvaimennin jossa ulostulot ylöspäin. Ja haiskahtaa myös, että madallettu ainakin etupäätä.

Monessa muussa autossa ei tuunaus sinänsä haittaisi, mutta omasta mielestä tuollaiset harvinaiset klassikot on parhaimmillaan täysin alkuperäisinä tai sitä vastaavina. Toki näen, että tuossa kyseisessä yksilössä on haettu kokomustaa ulkoasua pl. vanteet, mutta parempi olisi orkkiksena.
 
No ensinnäkin tummentamalla etuvilkut ja sumarit ja asentamalla ei-originaali äänenvaimennin jossa ulostulot ylöspäin. Ja haiskahtaa myös, että madallettu ainakin etupäätä.

Monessa muussa autossa ei tuunaus sinänsä haittaisi, mutta omasta mielestä tuollaiset harvinaiset klassikot on parhaimmillaan täysin alkuperäisinä tai sitä vastaavina. Toki näen, että tuossa kyseisessä yksilössä on haettu kokomustaa ulkoasua pl. vanteet, mutta parempi olisi orkkiksena.
Eli 60k auto täysin pilattu muutamien satasten osilla -> ei jatkoon...
 
Varmaan esitetty, että on hankittu ihan uudet kesägummit? Ja sentään michelinit, ei mitkään linglongit :D

Tekstissä ollut kuitenkaan mainintaa uusista renkaista. Komeat renkaat kyllä noin muuten. Voisin kyllä hyvin ostaa, jos oma auto olisi käynyt kaupaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan esitetty, että on hankittu ihan uudet kesägummit? Ja sentään michelinit, ei mitkään linglongit :D

On ollut vuosien varrella kesärenkaina ihan kalliita merkkirenkaita ja sitten ihan jotain ns. halppisrenkaita. Tähän omat kokemukset, että LingLongit on olleet yksi parhaista halpakumeista tossa kadulla on ollut hinta/laatu. Pito on ollut hyvä niin kuivalla kuin vesikelillä. Ollut nelivedon alla. Sen verran pitää myös olla renkaalla nopeusluokitusta, että kestää ajaa myös.

Edit. mut tuossa myynti-kuvissa juuri esittelyä varten ne kuvat on.
 
Eikö tuo ollu jo toissavuonna lootavikasena myynnissä vai muistelenko omiani
 
Milloinkohan koronan tiimoilta autokaupat alkavat aggressiivisesti pienentämään / kierrättämään varastojaan?

Ainakana itsellä ei ole oikein mitään kummempia peliliikkeitä pistänyt silmään. Jotain korkotarjouksia tjsp., joita nyt löytyy muutenkin.
 
Milloinkohan koronan tiimoilta autokaupat alkavat aggressiivisesti pienentämään / kierrättämään varastojaan?

Ainakana itsellä ei ole oikein mitään kummempia peliliikkeitä pistänyt silmään. Jotain korkotarjouksia tjsp., joita nyt löytyy muutenkin.

Tänään just kuulin että erään ison toimijan myyjille jaettu YT lappuja. Säästö se on sekin noin ensialkuun. Varaston pienentäminen ilman isoja tappioita onkin sitten asia erikseen, ehkä sekin nähdään vielä.
 
Eikai niillä sille ole mitään väliä joka tuon on uutena ostanut. Mutta noilla asioilla lienee väliä sille joka tuon kymppitonnilla(?) ostaa huutokaupasta. Sama homma kun Caynne turbo s:llä. Noita saa puoli-ilmaiseksi ostettua, koska käyttö- ja huoltokulut on ihan poskettomat.
Koko vänkääminenhän alkoi siitä että jouku ihmetteli että 12 pyttyiseen Touaregiin oli kertynyt kilometrejä, koska oletus oli että sellainen ostettaisiin talliin 4. tai 5. autoksi.

Eihän tuon hintaluokan auto tule sen halvemmaksi käyttää, vaikka sen myyntiarvo iän myötä laskeekin.
 
Vaikuttaa aika hyväkuntoiselta hot-hatchilta Renault Clio RS 197 2.0-16V Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Hot hatch (shortened from hot hatchback) is a high-performance version of a mass-produced hatchback car. "
Tuota on myyty monta vuotta, mitään vikaa siinä ei ole ja tosiaan pidetty hyvin, todella hyvin!
kyllä jotakin vikaa on varmasti jossain jos 115tkm ajettuun autoon on vaihdettu tollanen lista osia eikä siinä edes ole kaikkea lueteltu.onko sitten ranskalaisen rapeaa laatua,joko poljettu ihan surutta tai suattaapi olla tai suattaapi olla olematta että olis mittariakin vähän ruuvattu.
eihän ratin nahkakaan noilla km määrillä mene vaihtokuntoon,ellei sitä joku paskasäkki käytä puruluuna.
kaiken kruunaa huoltokirja johon Antti on rustaillu omia nimmareitaan :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
kyllä jotakin vikaa on varmasti jossain jos 115tkm ajettuun autoon on vaihdettu tollanen lista osia eikä siinä edes ole kaikkea lueteltu.onko sitten ranskalaisen rapeaa laatua,joko poljettu ihan surutta tai suattaapi olla tai suattaapi olla olematta että olis mittariakin vähän ruuvattu.
eihän ratin nahkakaan noilla km määrillä mene vaihtokuntoon,ellei sitä joku paskasäkki käytä puruluuna.
kaiken kruunaa huoltokirja johon Antti on rustaillu omia nimmareitaan :rofl:

Ei kannata huudella ellet tunne koko kaveria ja hänen autohistoriaa :facepalm:

Tuo kaveri vaihtaa osia siksi että auto näyttäisi uudelta, ei siksi että jokin olisi rikki.

Tuolta voit lukea koko auton historian niin näet mitä tehty ja miksi, rahaa ei ole kyllä sitten penniäkään säästelty tuon kanssa ja mitään järkeä koko hommassa ei ole sillä omiaan tuosta ei tule koskaan pois saamaan ellei laita talliin tuossa kunnossa 20v odottamaan parempia aikoja.

 
Viimeksi muokattu:
Ei kannata huudella ellet tunne koko kaveria ja hänen autohistoriaa :facepalm:

Tuo kaveri vaihtaa osia siksi että auto näyttäisi uudelta, ei siksi että jokin olisi rikki.

Tuolta voit lukea koko auton historian niin näet mitä tehty ja miksi, rahaa ei ole kyllä sitten penniäkään säästelty tuon kanssa ja mitään järkeä koko hommassa ei ole sillä omiaan tuosta ei tule koskaan pois saamaan ellei laita talliin tuossa kunnossa 20v odottamaan parempia aikoja.


Clion omistaja/myyjä taitaa kirjoitella tännekin foorumille. Tai ainakin eräällä toisella tietotekniikka-aiheisella foorumilla on esitellyt omaa (ei isukin) kalustoaan. Aiemmat esitellyt ja myydyt autot ovat ainakin olleet aika priimakuntoisia. Ei toki poista sitä faktaa, että vaikeahan tuollaiselle autolle on tuohon hintaan ostajaa löytää.
 
Clion omistaja/myyjä taitaa kirjoitella tännekin foorumille. Tai ainakin eräällä toisella tietotekniikka-aiheisella foorumilla on esitellyt omaa (ei isukin) kalustoaan. Aiemmat esitellyt ja myydyt autot ovat ainakin olleet aika priimakuntoisia. Ei toki poista sitä faktaa, että vaikeahan tuollaiselle autolle on tuohon hintaan ostajaa löytää.

Ei mun mielestä toi 9k€ ole tuosta edes kovin paha hinta, maksaahan joku 10v vanhasta audin romusta millä ajettu 2x enemmän 20k€ ja on vielä ylpeä ostoksestaan ;)

Toki ostajakunta on pieni ja eikä auto koon puolesta ole välttämättä kovin käytännöllinen, mutta kesä/harrasteautoksi olisi kyllä houkutteleva...
 
Onko tuon hinta nyt edes mitenkään erityisen kova?
Toki jostain Keski-Euroopasta vois hakea jollain 5 k€, mutta siihen kun iskee verot ja muut kulut päälle niin samoissa ollaan.
 
Jos harrasteautoa ja mahdollista arvonnousua ajattelee, niin omasta mielestä suunnilleen samassa hintaluokassa tässä olisi enemmän potentiaalia Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive Coupe 2d Coupé 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Clion 2.0 on melko tavallinen moottori vuosituhannen vaihteesta, Alfassa taas viimeinen ”Busso”.

Kyllä mä sanoisin että aika paljon erikoisempi moottori cliossa on jos vertaa ihan litra/hp, alfassa 3,2l kone missä vain 239hv kun clion 2l on jo 197hv. Isosta moottorista saa helpommin hevosvoimia vaikka ei edes yritä, mutta pienestä se vaatii tietotaitoa ja 100hv/l ei ole tavanoimainen luku perusmoottorissa, varsinki vapaastihengittävässä.

Alfa on ihan erilainen auto ja hieno omassa elementissään eli kruisailuun, mutta radalla tuo clio vie alfaa kuin litran mittaa mutta maantiellä ei varmasti se mukavin auto.
 
Kevyessä autokuumeessa tuli vastaan tämmöinen Nissan Juke 1,6L DIG-T Tekna 4WD MCVT Eleg Alloy Lea - Neliveto // Automaatti // Nahkasisusta // Navi // 190HV Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto Hieman alkoikin tuo hinta epäilyttämään kun sama liike myy saman ikäistä ja varusteiltaan täysin samanlaista ~3t€ kalliimmalla. Osaako joku tietävämpi sanoa mistä tuo hintaero vois johtua? Jättääkö liikkeeseen vai kiireellä kauppoja hieromaan? :hmm:

Onhan sillä toisella(jos tarkoitat sitä harmaata) ajettu 50tkm vähemmän.
 
Kevyessä autokuumeessa tuli vastaan tämmöinen Nissan Juke 1,6L DIG-T Tekna 4WD MCVT Eleg Alloy Lea - Neliveto // Automaatti // Nahkasisusta // Navi // 190HV Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto Hieman alkoikin tuo hinta epäilyttämään kun sama liike myy saman ikäistä ja varusteiltaan täysin samanlaista ~3t€ kalliimmalla. Osaako joku tietävämpi sanoa mistä tuo hintaero vois johtua? Jättääkö liikkeeseen vai kiireellä kauppoja hieromaan? :hmm:
Tosiaan vähemmän ajettu, kuten jo sanottiin - mutta ei tuollaiseen hintaeroon tarvita kuin että toinen tuli "paremmalla kaupalla" sisälle vaihdossa ja autosta halutaan päästä järjellisessä ajassa eroon.

Tuo ei nyt ole mikään myyntihitti; pieni, "liikaa" tehoja perus tuulipukukansalla mutta liian äänekäs (ja ilmeisesti kuminauhavariaattorilla varustettu) premiumkansalle, "persoonallinen" (lue "ruma") ulkonäkö, jne... Niin hinnoittelemalla pääsee paremmin eroon. :D
 
Ei kannata huudella ellet tunne koko kaveria ja hänen autohistoriaa :facepalm:

Tuo kaveri vaihtaa osia siksi että auto näyttäisi uudelta, ei siksi että jokin olisi rikki.

Tuolta voit lukea koko auton historian niin näet mitä tehty ja miksi, rahaa ei ole kyllä sitten penniäkään säästelty tuon kanssa ja mitään järkeä koko hommassa ei ole sillä omiaan tuosta ei tule koskaan pois saamaan ellei laita talliin tuossa kunnossa 20v odottamaan parempia aikoja.

pakko seon huudella kun noin epäilyttävä tapaus.

renault foorumilla mainitsee useammassa kohtaa " Ei tätä nyt sentään ole brittityyliin säilytetty ilmakuplassa, olen ajanut tällä päivittäin töihin ja kauppaan. Toki myös mutkapätkiä. "
mittariin kuitenkin tullut 12tkm kolmessa vuodessa,osia vaihdeltu useampi kottikärryllinen.alustan niveliä vaihdettu kun väljiä,oven sarana vaihdettu,kuskin penkin kiinnikkeet painunu linttaan,etujouset menny poikki,öljypohjan tiivisteet vuotanu jne... eli ei niiden vaihtoo nyt ihan harrastelun piikkiin voi laittaa.
sieltä myös selviää että sitä on kolarikorjattu jo ensimmäisen omistajan aikana ja Antti poika maalaillu vähän lisää.

kenkää seon ainakin saanu ja mittarilukema epäilyttää,mutta onko renaultin laatu sitten noin paskaa?

en kyllä ihmettele yhtään jos ei kaupaksi mene,ennenkö hinta laskee reilusti.
 
Viimeksi muokattu:
pakko seon huudella kun noin epäilyttävä tapaus.

renault foorumilla mainitsee useammassa kohtaa " Ei tätä nyt sentään ole brittityyliin säilytetty ilmakuplassa, olen ajanut tällä päivittäin töihin ja kauppaan. Toki myös mutkapätkiä. "
mittariin kuitenkin tullut 12tkm kolmessa vuodessa,osia vaihdeltu useampi kottikärryllinen.alustan niveliä vaihdettu kun väljiä,oven sarana vaihdettu,kuskin penkin kiinnikkeet painunu linttaan,etujouset menny poikki,öljypohjan tiivisteet vuotanu jne... eli ei niiden vaihtoo nyt ihan harrastelun piikkiin voi laittaa.
sieltä myös selviää että sitä on kolarikorjattu jo ensimmäisen omistajan aikana ja Antti poika maalaillu vähän lisää.

kenkää seon ainakin saanu ja mittarilukema epäilyttää,mutta onko renaultin laatu sitten noin paskaa?

Meinaat ettei autolla saa ajaa?

Koiranluut jotenkin ihmeellisiä niveliä kun pitänyt 100tkm aikana vaihtaa (pakko kai niitä on vaihtaa jos edellinen omistaja ei ole vaihtanut) ja mielummin niitä muutaman kympin niveliä vaihtaa kuin koko moottoria esimerkiksi eräällä konsernissa? Kerro yksikin auto missä ei tuollaiset penkit mene rikki jos niihin istutaan väärin ja 99% omistajista istuu ne pilalle ja ylipäätänsä jokainen vika on ihan tavallinen tuon ikäisessä autossa, mutta korjaukset on tehty rahaa säästämättä ja korjattu paremmiksi kuin tehtaaltä lähtiessä, onko se huono sitten että on korjattu jos on korjattavaa?

Kertoo kaverin tarkkuudesta jotain kun tämän näköistä kylkeä rupeaa maalauttamaan uudestaan että saa huonosti tehdyn korjauksen pois, kuinka moni oikeasti rupeaa tuollaiseen? Saatikka kun tilataan mittatilauksena uusi ratin verhoilu niin ei ole se halvin vaihtoehto.

Jos toi on epäilyttävä tapaus niin onnea ja menestystä.


Paremmassa kunnossahan toi on kun silloin ostettaessa ja mehän ei tiedetä miten sitä on käsitelty ensimäisellä omistajalla, kuvista päätellen ei välttämättä parhaalla mahdollisella tavalla.
 

Liitteet

  • clio.JPG
    clio.JPG
    162,1 KB · Luettu: 163
Viimeksi muokattu:
Meinaat ettei autolla saa ajaa?

Koiranluut jotenkin ihmeellisiä niveliä kun pitänyt 100tkm aikana vaihtaa (pakko kai niitä on vaihtaa jos edellinen omistaja ei ole vaihtanut) ja mielummin niitä muutaman kympin niveliä vaihtaa kuin koko moottoria esimerkiksi eräällä konsernissa? Kerro yksikin auto missä ei tuollaiset penkit mene rikki jos niihin istutaan väärin ja 99% omistajista istuu ne pilalle ja ylipäätänsä jokainen vika on ihan tavallinen tuon ikäisessä autossa, mutta korjaukset on tehty rahaa säästämättä ja korjattu paremmiksi kuin tehtaaltä lähtiessä, onko se huono sitten että on korjattu jos on korjattavaa?

Kertoo kaverin tarkkuudesta jotain kun tämän näköistä kylkeä rupeaa maalauttamaan uudestaan että saa huonosti tehdyn korjauksen pois, kuinka moni oikeasti rupeaa tuollaiseen? Saatikka kun tilataan mittatilauksena uusi ratin verhoilu niin ei ole se halvin vaihtoehto.

Jos toi on epäilyttävä tapaus niin onnea ja menestystä.


Paremmassa kunnossahan toi on kun silloin ostettaessa ja mehän ei tiedetä miten sitä on käsitelty ensimäisellä omistajalla, kuvista päätellen ei välttämättä parhaalla mahdollisella tavalla.
tottakai autolla saa ajaa,minähän epäilinkin kun tuolla ei mukamas ole ajettu.

en ole ikänä joutunu itse vaihtaan tai kuullut vaihdettavan noin paljon alustan osia noilla kilometreillä.myönnän kyllä että en ole renaulttien enkä tämän "erään konsernin" kanssa niin kauheasti ollutkaan tekemisissä.niissähän se saattaa olla normaalia.

nyt sain kyllä päivän naurut,miten istutaan väärin kuskin penkillä?:rofl2:
kyllä penkit on surkeeta laatua jos ei edes tuon vertaa kestä ajoa(jos nyt pitää paikkansa).

muutta sulla taitaa olla niin rakkautta renaulttia tai tuota myyjää kohtaan että turha väitellä.
 
Ai miten istutaan väärin? Et varmaan ole liikenteessä ikinä nähnyt ihmistä, joka istuu autossaan ns. puoltavasti. Eli nojaten vahvasti esimerkiksi oikealle. Tuo tapa syö penkin kuin penkin sivuttaistuen.

Tai noustaan autosta niin, että koko painolla tuetaan sivuttaistuesta joko kädellä tai takapuolella.
 
Kyllä sporttipenkkeihin vain valitettavasti pystyy istahtamaan väärin. Ja niissä jopa voi istua väärin. Sen voi jopa ns säätää väärin niin että istuinosa kuluu tolkuttoman nopeasti (asia jonka joudun itse valitettavan monessa mallissa tekemään pitkien jalkojen takia).
 
olenhan mää nähnyt lintassa olevia penkkejä,mutta niillä on ajanut reilusti yli 100kg painavat miehet useamman 100tkm.
lähtökohtasesti ei tullut mieleenkään kenenkään aikuisen miehen kokoisen ostavan autoa jossa on lasten turvaistuimet(sporrtipenkit) etupenkkeinä.
 
olenhan mää nähnyt lintassa olevia penkkejä,mutta niillä on ajanut reilusti yli 100kg painavat miehet useamman 100tkm.
lähtökohtasesti ei tullut mieleenkään kenenkään aikuisen miehen kokoisen ostavan autoa jossa on lasten turvaistuimet(sporrtipenkit) etupenkkeinä.
Ihmisiä kun on moneen lähtöön... Jotkut meistä tuntevat olonsa turvalliseksi vain noissa lasten turvaistuimissa (kai traumoja lapsuudessa tms).
 
olenhan mää nähnyt lintassa olevia penkkejä,mutta niillä on ajanut reilusti yli 100kg painavat miehet useamman 100tkm.
lähtökohtasesti ei tullut mieleenkään kenenkään aikuisen miehen kokoisen ostavan autoa jossa on lasten turvaistuimet(sporrtipenkit) etupenkkeinä.

Valitettavasti se ei vaadi isoja ajomääriä autolle, että sen penkin saa raiskattua. Toisissa toki helpommin kuin toisissa, laaduissa on varmasti eroja. Hyvänä esimerkkinä työkaverin peugeot 206, jonka osti käytettynä ja vähän ajettuna (120tkm). Autoa oli pitänyt joku niin päin helvettiä kuin olla voi, huoltokirja hukassa, kuskinpenkki rikottu juurikin väärin istumalla, sisusta aivan paskainen, kytkin loppuu poltettu jne. Ai miksikö osti, no kun halvalla sai ja laittoi itse ihan siistiin kuntoon.
 
olenhan mää nähnyt lintassa olevia penkkejä,mutta niillä on ajanut reilusti yli 100kg painavat miehet useamman 100tkm.
lähtökohtasesti ei tullut mieleenkään kenenkään aikuisen miehen kokoisen ostavan autoa jossa on lasten turvaistuimet(sporrtipenkit) etupenkkeinä.
Ei kait sillä painolla ole merkitystä siihen, että meneekö penkki huonoon kuntoon vai ei vaan lähinnä tapa, jolla istutaan autossa / istuudutaan autoon / noustaan autosta.

Esimerkkinä vaikkapa moninkertaisesti kalliimpi Audin S3:


Kuskinpenkki vasemmasta reunasta todennäköisesti tuen menettäneenä. Oikea reuna kuin iskemätön. Kuski istunut penkissään päin helvettiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 596
Viestejä
4 501 685
Jäsenet
74 233
Uusin jäsen
Pitkiss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom