Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 752
Tehtiin tori.fissä noutokaupat ihan sillä perinteisellä viestijutulla, "anna numero niin sovitaan tarkemmin".

Noh kaupat sujui hyvin ja annoin positiivisen palautteen kun sitä kysyttiin seuraavan kerran kirjautuessa.

Vasta jälkikäteen tuli mieleen, että mistähän tori tiesi että olin "the ostaja" kun käytännössä itse kaupankäynti
tapahtui kaiken ulkopuolella? Ilmoitusta poistaessa tulee kai kysely "Tein kaupat torin ulkopuolella" mutta ei siinä
kysellä mitään tarkempia tietoja. Yhdisteleekö siellä joku manuaalisesti asioita verottajan vaatimuksesta, vai enkö
vain tajua mistään mitään?
Tostaha oli muutama viesti sitten puhetta

Kun myyjä sulkee ilmoituksen merkkaamalla sen myydyksi, Tori kysyy myyjältä käyttäjää joiden kanssa myyjä oli kommunikoinut kohteesta, että kuka näistä oli ostaja. Myyjä tällöin merkkaa ostajan.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
600
Tein eilen ensimmäisen myyntini ToriDiilillä ja ihan mukavan helppo systeemi tää näyttäis myyjällekin olevan :thumbsup: Tilitieto-ongelman ratkaisin tekemällä tätä paskaa varten kokonaan uuden pankkitilin, niiden määrälle kun ei näytä S-Pankissa olevan rajoituksia. Rajoittaahan tämä ToriDiilin säännöillä pelaaminen toki ilmoituksia tietyn tyyppisiksi, mutta voittaa IMO sen vanhan arpomisen ja ihmettelyn kaiken maailman debiilien kanssa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
388
Kysymys Ebay ostokseen liittyen, en oo hirveesti sieltä ostellu niin vähän epävarma tuosta money back guaranteesta ja mahdollisista huijareista.

Ostin urheilukortin 26.7 ebaystä , maksu niiden kautta paypal
Lähetys ilman seurantaa 31.7 ebayssä arvio toimituksesta 12.8-26.8

Kortti Unkarista, eikä sitä ole kuulunut/näkynyt vielä. Laitoin viestin myyjälle ja se sanoi tsekkaavansa tilanteen. Ilmoitti eilen että oli joku moka ja lähetti kortin eilen (antoi seuranta numeron joka löytyy postin seurannasta nyt, kuljetuksessa Unkarissa)

Kattelin sen arvosteluita ja siel oli:
Never ship the item but marked as shipped. Never respond. Seller BE AWARE!

92% arvostelut sillä

Onks tässä mitään riskiä että se jotenkin huijaa? Lähetti vaikka nyt jonku kura kortin ja jotenkin onnistuu välttämään ton money back guaranteen? Tuol oli kaiken maailman dediksiä liittyen noihin valituksiin..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
344
Tein eilen ensimmäisen myyntini ToriDiilillä ja ihan mukavan helppo systeemi tää näyttäis myyjällekin olevan :thumbsup: Tilitieto-ongelman ratkaisin tekemällä tätä paskaa varten kokonaan uuden pankkitilin, niiden määrälle kun ei näytä S-Pankissa olevan rajoituksia. Rajoittaahan tämä ToriDiilin säännöillä pelaaminen toki ilmoituksia tietyn tyyppisiksi, mutta voittaa IMO sen vanhan arpomisen ja ihmettelyn kaiken maailman debiilien kanssa...
Mulla kanssa sama juttu, tosin 3 myyntiä takana diilillä.

Erillinen tili S-Pankissa luotu tuota varten. Arkisin maksu tulee parin tunnin sisällä siitä kun diili hyväksytty.

En mitään kallista ole vielä myynyt tuota kautta mutta varmuuden vuoksi olen kuvannut paketoinnin ja viennin postin pisteeseen paikallisen kaupan parkkipaikalla. Toivottavasti näille ei tule tarvetta.
 
Liittynyt
27.04.2021
Viestejä
263
Tein eilen ensimmäisen myyntini ToriDiilillä ja ihan mukavan helppo systeemi tää näyttäis myyjällekin olevan :thumbsup: Tilitieto-ongelman ratkaisin tekemällä tätä paskaa varten kokonaan uuden pankkitilin, niiden määrälle kun ei näytä S-Pankissa olevan rajoituksia. Rajoittaahan tämä ToriDiilin säännöillä pelaaminen toki ilmoituksia tietyn tyyppisiksi, mutta voittaa IMO sen vanhan arpomisen ja ihmettelyn kaiken maailman debiilien kanssa...
2 tiliä on s-pankissa maksuttomia, useammasta peritään sitten maksua. Jos oikein muistan.
 
Liittynyt
22.06.2019
Viestejä
106
Tehtiin tori.fissä noutokaupat ihan sillä perinteisellä viestijutulla, "anna numero niin sovitaan tarkemmin".

...

Vasta jälkikäteen tuli mieleen, että mistähän tori tiesi että olin "the ostaja" kun käytännössä itse kaupankäynti
tapahtui kaiken ulkopuolella?
Kun myyjä merkitsee ilmoituksen myydyksi, hän voi halutessaan valita kenen kanssa kauppa tehtiin. Muutoin ei arvostelupyyntöä ostajalle tule. Ostajan valinta onnistuu jos hänen kanssa on käyty Tori -keskustelua, eli vaihdettu yksikin viesti, sinun tapauksessasi tuo "anna numero niin sovitaan tarkemmin". Viestien sisällöllä tuskin on tässä mitään merkitystä, vaikka siellä olisi haistateltu toisille pitkät ja varsinaiset kaupat sovittu jotain muuta kanavaa pitkin. Tietty mahdollisia erimielisyyksiä on helpompi ratkoa jos kommunikointi on tallessa jossain. Torin ulkopuoliseksi kaupaksi laskettaneen sellainen kaupankäynti jossa tieto myytävästä tuotteesta on saatu muualta kun Torista ja kaupat myös tehty sen ulkopuolella.

Edit: Jaa olihan tähän jo vastattu pariinkin kertaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
56
Kysymys Ebay ostokseen liittyen, en oo hirveesti sieltä ostellu niin vähän epävarma tuosta money back guaranteesta ja mahdollisista huijareista.

Ostin urheilukortin 26.7 ebaystä , maksu niiden kautta paypal
Lähetys ilman seurantaa 31.7 ebayssä arvio toimituksesta 12.8-26.8

Kortti Unkarista, eikä sitä ole kuulunut/näkynyt vielä. Laitoin viestin myyjälle ja se sanoi tsekkaavansa tilanteen. Ilmoitti eilen että oli joku moka ja lähetti kortin eilen (antoi seuranta numeron joka löytyy postin seurannasta nyt, kuljetuksessa Unkarissa)

Kattelin sen arvosteluita ja siel oli:
Never ship the item but marked as shipped. Never respond. Seller BE AWARE!

92% arvostelut sillä

Onks tässä mitään riskiä että se jotenkin huijaa? Lähetti vaikka nyt jonku kura kortin ja jotenkin onnistuu välttämään ton money back guaranteen? Tuol oli kaiken maailman dediksiä liittyen noihin valituksiin..
Jos lähettää ilman seurantakoodia niin voit tehdä Item Not Received MBG valituksen vaikka tavara tulisikin ja vastaisi kuvausta, toki varsin ikävää olisi moinen. Ilman seurantakoodia myyjä ei tiedä puhutko kakkaa, arvailla voi. eBay katsoo vain että jaa koodia ei ole eli ei todisteita että toimitettu perille.

Seurantakoodi suojaa Item Not Received -tapauksia vastaan jos koodi näyttää että toimitettu perille, mutta ei Item Not As Described -tapauksia eli jos tuote ei vastaa kuvausta niin myyjän pitää hyväksyä palautus ja jos haluaa että palautat tuotteen niin maksaa myös kuljetus joka ei taida onnistua kun asuu toisessa maassa, en ole varma. Käsittääkseni kansainvälisissä kaupoissa noissa tilanteissa koitetaan neuvotella hyvitys tai sitten myyjä vaan kiroaa ja toteaa että pidä tuote ja ota rahat takaisin.

MBG tapauksissa on hyvä muistaa aikarajat minkä kuluessa sen voi tehdä ja se että jos luot valituksen ja suljet sen niin olet käyttänyt MBG oikeutesi, joskus myyjät voivat pyytää sulkemaan valituksen jonka jälkeen sitten lähettäisivät tavaran, mutta eivätpä välttämättä lähetäkään. Chargeback -valitus luottokorttiyhtiölle on mahdollisesti vielä vaihtoehtona tuonkin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 833
Jaa, se on Toriin tietokonekomponentteihin ilmestyny mahdollisuus rajata tyypin (elikkä kategorian) mukaan noita ilmotuksia. :)
 
Liittynyt
25.08.2024
Viestejä
6
Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.

1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 425
Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.

1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
Tyhmältähän tuo tuntuu, jos ja kun itse tunnollisesti poistaa tuotteen listoilta myynnin jälkeen, mutta kun ikävän moni ei niin tee. Osa sopii myös kaikenlaisia varauksia useamman päivän päähän ja pitää tuotteen silti listoilla siltä varalta, ettei se menekään kaupaksi varaajalle.

Siksi on ihan ymmärrettävää, että ensin kysytään onko tuote vielä myytävänä. Toki samalla voi laittaa muutakin kysymystä, jos on kysyttävää, niin ei tarvitse pompotella niin paljoa viestejä edestakaisin. Jos taas noita kyselyitä tulee samalta ihmiseltä useita, niin sitten vaan blokkilistaa käyttöön, kun ei sellaisten kanssa kannata tuhlata aikaa.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
600
Osa sopii myös kaikenlaisia varauksia useamman päivän päähän ja pitää tuotteen silti listoilla siltä varalta, ettei se menekään kaupaksi varaajalle.
Jep. Puhe on halpaa – vasta kun raha on vaihtanut omistajaa, kohde menee kiinni. Toki itse pyrin näissä tapauksissa ilmoittelemaan kiinnostuneille, että ovat jonossa sijalla se ja se, niin voivat sitten reagoida kuten tykkäävät, on se sitten odottamaan jääminen tai eteenpäin siirtyminen.

EDIT. Ja en enää viitsi muokkailla Tori-ilmoituksiani lisätäkseni sitä "varattu"-tekstiä tmv., koska ne tuntuvat aina sen seurauksena menevän tarkistukseen. Pari kertaa kestänyt n. 12 tuntia siinä ja ilmoitus on tietty ollut sen ajan pois näkyviltä.
 
Liittynyt
25.01.2022
Viestejä
176
Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.

1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
Jos tuote on vähänkään järkevän hintainen, niin yleensä heitän myyjälle vakiolauseen "Moi, jos tuote on vielä myynnissä, niin minä ostan".
 

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 752
Jos tuote on vähänkään järkevän hintainen, niin yleensä heitän myyjälle vakiolauseen "Moi, jos tuote on vielä myynnissä, niin minä ostan".
Juurikin näin. Suoraan asiaan.

Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.

1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
Joo ja usein nämä samat heput sit jättää viestittelyn siihen, ikään kuin vaa halusivat tietää onko se myynnissä :D
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
231
Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.

1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
Se myös kun ilmotukseen selkeästi kirjotettu että voin myös postittaa, tosi moni ostajaehdokkaista kysyy että onnistuuko postitus.. :facepalm:

Ei isoja juttuja, mutta pidemmän päälle jokseenkin rasittavaa.
 

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 752
Se myös kun ilmotukseen selkeästi kirjotettu että voin myös postittaa, tosi moni ostajaehdokkaista kysyy että onnistuuko postitus.. :facepalm:

Ei isoja juttuja, mutta pidemmän päälle jokseenkin rasittavaa.
Mulle alko eräs mamu kerran aukoon päätä, ku en suostunut toimittaan tuotetta hänelle :D Ilmoituksessa kun oli "lähetys" mainittu. Siinä sit selitin, että lähetys, ei toimitus. En muista menikö perille, mut oli rasittava tapaus.
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 367
Se on monelle tuo kommunikointi vaikeaa. En tajua miksei voi laittaa kaikkia kysymyksiä samaan viestiin, vaan tulee yksi kysmys kerrallaan 6-12h välein. Välillä tullu mieleen että joillekin taitaa olla tuollainen kirjoitetun tekstin tuottaminen niin tuskaista ettei pysty kuin yhden lyhyen lauseen kerrallaan tuottamaan ja vaatii sitten akkujen latausta vähintään sen puoli vuorokautta ennen seuraavaa.
Nykyään alkanut itsekkin ignoraamaan nämä "vieläkö myynnisä" kaverit. Yleensä vastauksesta riippumatta ei enään mitään reagointia tai toinen yleinen on "saat puolet pyynnistä" tarjouksia. Muistelisin joskus että tälläisenkin kanssa päästy kauppoihin, mutta melko iso poikkeus.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
304
Taannoisen tuotteeni myynnistä syntynyttä pohdintaa...mitä arvon toriraati on mieltä, jos olen ostanut tuotteen kaupasta sanotaan nyt vaikka vähän yli puoli vuotta sitten, käyttänyt sitä tosin vain muutaman kerran, peruskokeiluja ja laittanut sitten myyntiin. Tuotteella on useamman vuoden takuu ja kuitti seuraa mukana. Kumpiko sen jälleenmyyntiarvon oikeasti määrittää, tuotteen ikä vai kuinka paljon sitä on käytetty?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 889
Viestejä
4 366 830
Jäsenet
72 703
Uusin jäsen
Artware

Hinta.fi

Ylös Bottom