Näkyisikin, mutta ainakin mun testeissä näkyi vain tyly 404 sen aikaa, kun kohde oli kytättävänä.Kaikki muutokset menee torin tarkistuksen kautta. Sitä ennen siellä pitäisi näkyä se vanha ilmoitus.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näkyisikin, mutta ainakin mun testeissä näkyi vain tyly 404 sen aikaa, kun kohde oli kytättävänä.Kaikki muutokset menee torin tarkistuksen kautta. Sitä ennen siellä pitäisi näkyä se vanha ilmoitus.
Sähän voit kommentoida sitä saatua palautetta ja lieventää sitä. Ajan myötä tuollaiset on varmasti vähässä merkityksessä, kun useimmille kertyy palautteita, ja tällöin jokaisen oma tyyli tulee esille.
Samaten nyt kun myyjätkin altistuu palautteelle niin siinä voi olla eroa miten eri asioita ilmaisee, vaikka päämäärä olisi sama.
Näin luonnollisesti myös tein ja kokonaispalautteessa tuo jo nyt katoaa, tässä oli vain omasta mielestä torin suunnitellussa typerä yksityskohta, et voi enää ostajaakaan painostaa omaa palautetta muuttamalla korjaamaan omasta mielestä turhaa negatiivista palautetta.
Enenevissä määrin tuntuu ihmisillä olevan kiinnostusta toridiiliin. Suojaahan tuo tosiaan tarjoaa, ostajalle. Itse käytännössä olen aina myyjänä, koska ostajana Torikaupoissa haluan noutaa tuotteen, niin ei ole epäselvää kunnossa tms.Toridiiliä olen nyt jo pariinkin otteeseen käyttänyt ostamiseen ja myymiseen, melkeimpä pakko koska Huuto.netissä ei oikein ole ostajia ja tuo Toridiili tietenkin on ostajan kannalta melko positiivinen ominaisuus jota osataan vaatia, itsekin viitsin nyt ostella sen avulla Torista.
Myyjä on paremmassa suojassa idioottien kanssa vääntämiseltä, senkus hyväksyy tarjouksen ja paketti matkaan vaan. Mutta joo, ostajallehan tuo tuo turvaa, ostaja siitä maksaakin.Mikä tässä nyt suojaa myyjää?
Tämä jo itsessään riittää mulle syyksi suosia sitä ostajana aina kun mahdollista, ihan riittävästi tullutkin jo rahoitettua näiden hyvien herrojen ja rouvien kevyttä viihdekäyttöä...Toki toridiilistä ei saa samantien rahoja käyttöön, joten suurimmat pirinistit varmaan pitäytyvät sen käytöstä
Kukaan muu ei nähtävästi tähän vastannut, joten joo, on myyjäkohtainen. Tarkemmin ottaen länsimaissa kyse taitaa olla siitä käyttääkö myyjä Ebayn (maapäätteestä riippumatta) postitusjärjestelmää vai kiikuttaako fyysisesti itse postiin. Taitaa olla jotain yhteistyötä Pitney Bowesin kanssa ainakin jenkkipäässä ja sieltä noi toimii tasaisen varmasti. Briteistä on mulle tullut paljon näitä "taxes paid" -lähetyksiä, mitkä on kuitenkin jääneet suomen tulliin, koska ebayn IOSS numeroa ei oo pakettikorttiin merkitty. Pari euroa postille ei siitä pahemmin haittaa, mutta masentava viikon jumitus Vantaalla on enemmän sääntö kuin poikkeus.Kysymys Ebay.co.uk:sta
Olisin ostamassa tuotetta sieltä ja ko myyjällä lukee vain toimituskulut.
Löin tuotteen ostoskoriin olettaen että Ebay hoitaa tullit/alv jne mutta ei.
Onko näin että tullien/alv poistaminen/lisääminen on myyjäkohtaista?
?Briteistä on mulle tullut paljon näitä "taxes paid" -lähetyksiä, mitkä on kuitenkin jääneet suomen tulliin, koska ebayn IOSS numeroa ei oo pakettikorttiin merkitty. Pari euroa postille ei siitä pahemmin haittaa, mutta masentava viikon jumitus Vantaalla on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Hmm. Mulla on sellainen olo, että posti olisi maksattanut sen euron tai parin käsittelymaksun noissakin tapauksissa, mutta voin olla väärässä. Siitä on melko pitkään kun mulle on tollainen tapaus viimeksi tullut ja sen jälkeen monta ihan aiheellista tullausta suorittanut, joten voin sekoittaakin asiat.?
Eihän siitä Postille kuulu mitään lunnasrahoja maksaa, jos ALV on jo maksettu lähetysvaiheessa. Tullaat vaan paketin suoraan, merkkaat sinne lähetystunnuksen, arvon ja IOSS-numeron, niin kohta lähtee loota matkaan ja Posti jää nuolemaan näppejään.
Joo ei tartte tehdä muuta kuin tullata tulli.fi. Lähetys vapautuu automaattisesti päivän parin päästä.Hmm. Mulla on sellainen olo, että posti olisi maksattanut sen euron tai parin käsittelymaksun noissakin tapauksissa, mutta voin olla väärässä. Siitä on melko pitkään kun mulle on tollainen tapaus viimeksi tullut ja sen jälkeen monta ihan aiheellista tullausta suorittanut, joten voin sekoittaakin asiat.
Mutta Vantaan (tulli?) postissa jumitus, siitä olen varma. Viimeksi lähettäjältä englannista Vantaalle kesti kaksi päivää vähemmän kuin Vantaalta Turun nurkille![]()
Huuto.netin ylläpitoa ei ole kiinnostanut pitkään aikaan jos raportoit sääntöjen vastaisesta ilmoituksesta. Eli ei koske pelkästään piraattituotteita.![]()
Haku - Huuto.net
Osta, myy ja huutokauppaa tavarasi helposti Huuto.netissä! Katso käytetyt pelit, pyörät ja muut kiinnostavat kohteet, sekä luo oma ilmoituksesi nopeasti!www.huuto.net
Jaksaako joku muu ilmoittaa tuosta väärennettyjen tuotteiden myyjästä Huuto.netin ylläpidolle? Itse olen jo kaksi kertaa keväällä, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Varmistin jopa Lenovolta että kyseessä eivät ole aidot tuotteet (mikäli se muistimäärän/hinnan perusteella ei vielä ole täysin ilmeistä)... Saanut negankin feikki-ssd:stään, johon antanut negan kostopalautteena. Ihmeellistä toimintaa Huudolta.
![]()
Haku - Huuto.net
Osta, myy ja huutokauppaa tavarasi helposti Huuto.netissä! Katso käytetyt pelit, pyörät ja muut kiinnostavat kohteet, sekä luo oma ilmoituksesi nopeasti!www.huuto.net
Jaksaako joku muu ilmoittaa tuosta väärennettyjen tuotteiden myyjästä Huuto.netin ylläpidolle? Itse olen jo kaksi kertaa keväällä, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Varmistin jopa Lenovolta että kyseessä eivät ole aidot tuotteet (mikäli se muistimäärän/hinnan perusteella ei vielä ole täysin ilmeistä)... Saanut negankin feikki-ssd:stään, johon antanut negan kostopalautteena. Ihmeellistä toimintaa Huudolta.
Tuossa on ongelmana että myyjällä on myös riittävä määrä tuoreita positiivisia palautteita myynneistä. Ei oikein minkään ylläpidolla ole mitään saumaa lähteä tuollaisia yksittäisiä tuotteita katsomaan tarkemmin. Noista näkyvistä Lenovon tuotteista ei ole mitään helppoa mahdollisuutta määritellä että ne ovat feikkejä.
Tuo on kyllä huono että väkisin tuollaiset selvät väärennetyt levyt ja kortit, jos ne just ja just ovat nimelliskapasiteetiltaan oikein, niin ne luultavasti kuluvat nopeasti rikki.
Ei, eivät ole kapasiteetiltaan oikein, vaan tiedostojärjestelmään on feikattu liian suuri kapasiteetti. Tyypillisesti oikea kapasiteetti on muutamia kymmeniä gigoja. Ongelmana vaan monet ostajat eivät kopioi muistille suuria/paljon tiedostoja tai testaa tuotetta ohjelmalla joka tämän paljastaa.
12 eurolla ei saa teran microsd-korttia eikä 7 eurolla 2 teran usb-muistia.
Tässä selityksessä ei ole järjen hiventäkään. Kaikkea se leipä elättää."Epälen että koko pelinkirjaston kopioiti ei onnistu. kovalevylle.Kaikki suojaus päivytykset herjaa laitonta kopiointi"
Ostajalla taisi olla juuri tuo 24h noutamisesta aikaa tarkistaa tuote ja mahdollisesti valittaa. Jos ei tee mitään, rahat tulee myyjälle automaattisesti.Moro!
Tässä miettiny myyjän kannalta tuota Toridiiliä.
Onko kenelläkään tullut vastaan että: Ostaja ostanut tuotteen -> tuote lähetetty. Ostaja ei vastaa 24h aikana ja samalla häviää kuin tuhka tuuleen ja pitää tuotteen itsellään.
Onko tuossa myyjällä mitään takuita tommosen keissin varalta, että rahat saa jokatapauksessa?
Moro!
Tässä miettiny myyjän kannalta tuota Toridiiliä.
Onko kenelläkään tullut vastaan että: Ostaja ostanut tuotteen -> tuote lähetetty. Ostaja ei vastaa 24h aikana ja samalla häviää kuin tuhka tuuleen ja pitää tuotteen itsellään.
Onko tuossa myyjällä mitään takuita tommosen keissin varalta, että rahat saa jokatapauksessa?
Myyjällä onTulipa ensimmäisen kerran kokeiltua toridiiliä, tavara oli muutenkin vähän turhan halpa ettei ilman tuota olisi tullut edes ostettua.
Tästä nyt neljä päivää ja paketti ei ole vielä saapunut postille, saapa nähdä onko tässä jokin kusetuksen yritys kokeilussa.
Myyjällä on viikko aikaa lähettää paketti, eli vielä ehtii.
No, vastaavasti teet sitten unboxing-videon jossa näkyy ehjä paketti osoitetietoineen jne. Jos paketista löytyy tiiliskivi niin onpahan jotain vastineeksi.10 päivää aikaa lukee ainakin viestissä.
Vähän miettinyt et onkohan tuossa ollut tarkoitus venyttää postitus viimeiseen päivään, laittaa vaan jotain romua pakettiin. Sitten kun ostaja riitauttaa niin myyjä laittaa jonkun pakkausvideon tms, tuollainen meinaan tuli joskus eBayssa vastaan.
Käsi pystyyn virheen merkiksi, muistin väärin. 10 päivää olisi näemmä mullakin ollut omien pakettieni kanssa.10 päivää aikaa lukee ainakin viestissä.
Ei voi, eikä nollaa.Mitvit, eikö Torissa voi syöttää hintakenttiin desimaalilukuja? Johan on taas hienosti keksitty, hyvä hyvä
Joo tarkemmin hintoja miettiessä noi ovat myös kapasiteetiltaan feikkejä. Plus tuo myyjän vähän omituinen kommentti tuosta "Samsungin" levystä kai tarkoittaa samaa.
"Epälen että koko pelinkirjaston kopioiti ei onnistu. kovalevylle.Kaikki suojaus päivytykset herjaa laitonta kopiointi"
Kai tuokin touhu oikenee kunhan ostajat huomaavat asian. Noita SSD levyjä on myyty kaksi joista siis jo toisesta on tullut negatiivinen.
![]()
Haku - Huuto.net
Hyvä. Vois lopettaa loputkin osastot kun pelkkiä häiriköitä jäljellä uudistuksen jälkeen.tori näemmä lopettaa autojen ja muitten ajoneuvojen myynnin tässä kuussa
Ennen oli ihan normaalia myydä postilla riskit tiedostaen, mutta nyt kun välissä on kolmas osapuoli jonka vastuullisten motivaatio selvitellä ristiriitoja on riippuvaista kulloisenkin työntekijän mielentilasta, niin vaikea on enää kehenkään luottaa.Kuten zeniitti vastasikin:
Lisäksi:
- Ostajalla on 24 tuntia aikaa tarkastaa ja hyväksyä paketti
- Mikäli ostaja ei reagoi 24 tunnin kuluessa tai hyväksyy paketin Torin kautta, rahat siirretään myyjälle.
"Ostaja on velvollinen noutamaan tavarat noutopisteestä kuljetusliikkeen asettaman määräajan kuluessa. Jos tavaroita ei noudeta määräajassa, se palautetaan Myyjälle. Jos tavarat palautetaan Myyjälle ostajan noutamatta jättämisen, puutteellisen osoitteen tai muun vastaavan syyn vuoksi, tavarat veloitetaan edelleen Ostajalta ja ostohinta maksetaan Myyjälle. Myyjällä ei ole oikeutta korvaukseen, jos tavarat vahingoittuvat tai katoavat paluukuljetuksen aikana."
Miksi pitäisi voida syöttää desimaalilukuja torihintoihin? T: Simo vaatehuoneeltaMitvit, eikö Torissa voi syöttää hintakenttiin desimaalilukuja? Johan on taas hienosti keksitty, hyvä hyvä
Olisko ne niitä kuuluisia "leuattomia tarjouksia" nämäkin?Miksi pitäisi voida syöttää desimaalilukuja torihintoihin? T: Simo vaatehuoneelta
Ilmeisesti, muutama päivä sitten sovin kaupat yhdestä noin 80e tuotteesta, mutta sitä ei pääse hakemaan myyjältä, kun se ei olekaan myyjällä itsellään, vaan toisaalla (ilmeisesti kuolinpesä tms) 60km päässä kauempana. Myyjä sanoi suoraan, että ei tiedä koska sen pääsee hakemaan, kun ei ole bensarahaa..Ei vaan, taitaa noissa torikaupoissa olla paikoitellen elämä senteistä kiinni.
Ensin pitää antaa kaikki tilitiedot ja sitten vielä maksaa postikulut. /sJahas, nyt on tullut tällainenkin mahdollisuus.
![]()
tori näemmä lopettaa autojen ja muitten ajoneuvojen myynnin tässä kuussa
Se, Tori ei pysty noista autokaupoista tienaamaan.Mikähän tässä lienee takana, autoihin ei voi käyttää Toridiiliä?
Jännä homma, koska siellä oli paljon autoliikkeidenkin ilmoituksia. Mikähän tässä lienee takana, autoihin ei voi käyttää Toridiiliä?
Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.
1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
ToriDiili kauppamuotona lienee ihan OK niin kauan kun rehellinen myyjä saa myytyä tavaransa rehelliselle ostajalle. Sitten kun ostajapuolella tulee vastaan se sutkaaja niin homma hankaloituu huomattavasti. Tässä viestiketjussa ei taida olla vielä ainuttakaan tapausta esillä jossa ToriDiili-kauppojen ostajataho olisi riitauttanut kauppa-aktin, ensimmäistä sellaista tapausta mielenkiinnolla odottelen.Pitkään vastustin tuota diiliä, mutta avasin uuden tilin pankkiin vain sitä varten.
Nyt on 8 kauppaa takana ja hyvin on mennyt. Ostajia on ollut laidasta laitaan ja tuotekategoriat sieltä täältä.
Tähän asti ostajat on hyväksyneet paketit heti noudon jälkeen. Toisaalta onhan tavarat olleet sitä mitä ilmoituksessa luvattiinkin.
Ja juuri tätä varten suojaan selustani dokumentoimalla paketoinnin ja postin tiskille toimittamisen.ToriDiili kauppamuotona lienee ihan OK niin kauan kun rehellinen myyjä saa myytyä tavaransa rehelliselle ostajalle. Sitten kun ostajapuolella tulee vastaan se sutkaaja niin homma hankaloituu huomattavasti. Tässä viestiketjussa ei taida olla vielä ainuttakaan tapausta esillä jossa ToriDiili-kauppojen ostajataho olisi riitauttanut kauppa-aktin, ensimmäistä sellaista tapausta mielenkiinnolla odottelen.
Minkälaisista summista Tori ilmoittaa verottajalle?Toridiilin kautta tehdyssä kaupassa on se varjopuoli, että Tori ilmoittaa todennetuista kaupanteoista viranomaisille tietyn toimintarajamäärän ylittyessä, joka taas palvelee helposti verottajan digitaalista rahankeräysjärjestelmää
Veroa maksetaan kun myyntivoitto ylittää 5000 euroa... saa aika paljon myydä ennen tuota.Toridiilin kautta tehdyssä kaupassa on se varjopuoli, että Tori ilmoittaa todennetuista kaupanteoista viranomaisille tietyn toimintarajamäärän ylittyessä, joka taas palvelee helposti verottajan digitaalista rahankeräysjärjestelmää
Se on kokonaismyynti. Olikohan torimyynneistä lähtevä ilmoitus parista tonnista tjn. Kauheasti noista eivät vaan halua pitää melua, ettei ihmiset ala varomaan verottajaa. Voihan samalla heebolla olla vaikka missä myyntejä vetämässä, niin rajat voi kyllä paukua. huuto.net, keltainen pörssi ja mitä näitä kauppapaikkoja nyt on. + Uuden tavaran myynnistä pitää maksaa heti verotVeroa maksetaan kun myyntivoitto ylittää 5000 euroa... saa aika paljon myydä ennen tuota.
Edit: Kirpputorimyynti