Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla kanssa sama juttu, tosin 3 myyntiä takana diilillä.Tein eilen ensimmäisen myyntini ToriDiilillä ja ihan mukavan helppo systeemi tää näyttäis myyjällekin olevan Tilitieto-ongelman ratkaisin tekemällä tätä paskaa varten kokonaan uuden pankkitilin, niiden määrälle kun ei näytä S-Pankissa olevan rajoituksia. Rajoittaahan tämä ToriDiilin säännöillä pelaaminen toki ilmoituksia tietyn tyyppisiksi, mutta voittaa IMO sen vanhan arpomisen ja ihmettelyn kaiken maailman debiilien kanssa...
2 tiliä on s-pankissa maksuttomia, useammasta peritään sitten maksua. Jos oikein muistan.Tein eilen ensimmäisen myyntini ToriDiilillä ja ihan mukavan helppo systeemi tää näyttäis myyjällekin olevan Tilitieto-ongelman ratkaisin tekemällä tätä paskaa varten kokonaan uuden pankkitilin, niiden määrälle kun ei näytä S-Pankissa olevan rajoituksia. Rajoittaahan tämä ToriDiilin säännöillä pelaaminen toki ilmoituksia tietyn tyyppisiksi, mutta voittaa IMO sen vanhan arpomisen ja ihmettelyn kaiken maailman debiilien kanssa...
Tehtiin tori.fissä noutokaupat ihan sillä perinteisellä viestijutulla, "anna numero niin sovitaan tarkemmin".
...
Vasta jälkikäteen tuli mieleen, että mistähän tori tiesi että olin "the ostaja" kun käytännössä itse kaupankäynti
tapahtui kaiken ulkopuolella?
Mulla on tällä hetkellä 6 tiliä, ei ne mitään maksa.2 tiliä on s-pankissa maksuttomia, useammasta peritään sitten maksua. Jos oikein muistan.
2 tiliä on s-pankissa maksuttomia, useammasta peritään sitten maksua. Jos oikein muistan.
Kysymys Ebay ostokseen liittyen, en oo hirveesti sieltä ostellu niin vähän epävarma tuosta money back guaranteesta ja mahdollisista huijareista.
Ostin urheilukortin 26.7 ebaystä , maksu niiden kautta paypal
Lähetys ilman seurantaa 31.7 ebayssä arvio toimituksesta 12.8-26.8
Kortti Unkarista, eikä sitä ole kuulunut/näkynyt vielä. Laitoin viestin myyjälle ja se sanoi tsekkaavansa tilanteen. Ilmoitti eilen että oli joku moka ja lähetti kortin eilen (antoi seuranta numeron joka löytyy postin seurannasta nyt, kuljetuksessa Unkarissa)
Kattelin sen arvosteluita ja siel oli:
Never ship the item but marked as shipped. Never respond. Seller BE AWARE!
92% arvostelut sillä
Onks tässä mitään riskiä että se jotenkin huijaa? Lähetti vaikka nyt jonku kura kortin ja jotenkin onnistuu välttämään ton money back guaranteen? Tuol oli kaiken maailman dediksiä liittyen noihin valituksiin..
Joo, nyt menikin tilit ja kortit sekaisin.Korteissa on tuollainen raja, ei tileissä.
Tyhmältähän tuo tuntuu, jos ja kun itse tunnollisesti poistaa tuotteen listoilta myynnin jälkeen, mutta kun ikävän moni ei niin tee. Osa sopii myös kaikenlaisia varauksia useamman päivän päähän ja pitää tuotteen silti listoilla siltä varalta, ettei se menekään kaupaksi varaajalle.Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.
1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
Jep. Puhe on halpaa – vasta kun raha on vaihtanut omistajaa, kohde menee kiinni. Toki itse pyrin näissä tapauksissa ilmoittelemaan kiinnostuneille, että ovat jonossa sijalla se ja se, niin voivat sitten reagoida kuten tykkäävät, on se sitten odottamaan jääminen tai eteenpäin siirtyminen.Osa sopii myös kaikenlaisia varauksia useamman päivän päähän ja pitää tuotteen silti listoilla siltä varalta, ettei se menekään kaupaksi varaajalle.
Jos tuote on vähänkään järkevän hintainen, niin yleensä heitän myyjälle vakiolauseen "Moi, jos tuote on vielä myynnissä, niin minä ostan".Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.
1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
Juurikin näin. Suoraan asiaan.Jos tuote on vähänkään järkevän hintainen, niin yleensä heitän myyjälle vakiolauseen "Moi, jos tuote on vielä myynnissä, niin minä ostan".
Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.
1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
Nämä tyhjänpäiväiset kyselyt. Jos tavara on kaupan niin se todellakin on myynnissä ja vapaana. Jos ei niin poistan ilmoituksen.
1000x kertaa:
"Onko myynnissä?" -> "On"
"Onko vielä vapaana?" -> "On"
Mulle alko eräs mamu kerran aukoon päätä, ku en suostunut toimittaan tuotetta hänelle Ilmoituksessa kun oli "lähetys" mainittu. Siinä sit selitin, että lähetys, ei toimitus. En muista menikö perille, mut oli rasittava tapaus.Se myös kun ilmotukseen selkeästi kirjotettu että voin myös postittaa, tosi moni ostajaehdokkaista kysyy että onnistuuko postitus..
Ei isoja juttuja, mutta pidemmän päälle jokseenkin rasittavaa.
Tuotteen kunto loppupeleissä. Ikä tietty kans vaikuttaa, jos vaikkapa uusia malleja tulee markkinoille jne.Kumpiko sen jälleenmyyntiarvon oikeasti määrittää, tuotteen ikä vai kuinka paljon sitä on käytetty?
Tämä on niin tuotekohtaista että hankala suorilta sanoa, mutta jos ei nyt mikään ajan kanssa itsekseen lahoava tuote näin yleisesti niin kyllä se kunto enemmän ratkaisee ainakin omassa arvoasteikossa.Taannoisen tuotteeni myynnistä syntynyttä pohdintaa...mitä arvon toriraati on mieltä, jos olen ostanut tuotteen kaupasta sanotaan nyt vaikka vähän yli puoli vuotta sitten, käyttänyt sitä tosin vain muutaman kerran, peruskokeiluja ja laittanut sitten myyntiin. Tuotteella on useamman vuoden takuu ja kuitti seuraa mukana. Kumpiko sen jälleenmyyntiarvon oikeasti määrittää, tuotteen ikä vai kuinka paljon sitä on käytetty?
Taannoisen tuotteeni myynnistä syntynyttä pohdintaa...mitä arvon toriraati on mieltä, jos olen ostanut tuotteen kaupasta sanotaan nyt vaikka vähän yli puoli vuotta sitten, käyttänyt sitä tosin vain muutaman kerran, peruskokeiluja ja laittanut sitten myyntiin. Tuotteella on useamman vuoden takuu ja kuitti seuraa mukana. Kumpiko sen jälleenmyyntiarvon oikeasti määrittää, tuotteen ikä vai kuinka paljon sitä on käytetty?
Se on monelle tuo kommunikointi vaikeaa. En tajua miksei voi laittaa kaikkia kysymyksiä samaan viestiin, vaan tulee yksi kysmys kerrallaan 6-12h välein. Välillä tullu mieleen että joillekin taitaa olla tuollainen kirjoitetun tekstin tuottaminen niin tuskaista ettei pysty kuin yhden lyhyen lauseen kerrallaan tuottamaan ja vaatii sitten akkujen latausta vähintään sen puoli vuorokautta ennen seuraavaa.
Oisit vastannut, että mikäs poikakoti, lahjoitan ne itseO: Moi onko toi XX vielä jäljellä
M: Moi, on
O: Monta kautta sulla on siihen?
M: *copypastella tieto ilmoituksesta*
O: Paljon sulla on tiukka hinta niille? lahjoitan ne tuonne poika kotiin ja tuota sarjaa juuri halusivat sinne
O: Onko ne minkälaisessa kunnossa?
Hieno homma, jos joku ostaa torista tavaraa lahjottaakseen sen eteenpäin, mutta oon vähän skeptinen ja tuntuu yritykseltä saada 15 euron tavaran hintaa alaspäin...
M: Mikäs poikakoti on kyseessä? Voisin lahjoittaa nämä heille suoraanOisit vastannut, että mikäs poikakoti, lahjoitan ne itse
Hmm.. Miksi et myynyt? Oli ehkä aluksi vaikee, mut oli sit valmis ostaan.Mun kannattais varmaan lahjottaa nämä sarjat jollekin taholle, kun verenpaine nousee näiden tinkijöiden takia.
Kyseessä siis (omasta mielestä kiinnostava) tv-sarja boksi, jossa 4 kautta + 1 extra levy hintaan 15e. Ovh on jotain 60e.
Seuraava ostajakandidaatti samasta tuotteesta:
O: Moi, onko XX vielä saatavilla?
M: Moi, on
O: Onko jokainen dvd kunnossa ja näkyy?
O: Missä sijaitsee?
M: Kaikki levyt toimivat hienosti silloin kun niitä viimeeksi katsoin. Levyt olleet monta vuotta katsomatta. En kehtaisi toimimattomia levyjä myydä
M: YY sijaitsee
O: Mikä aika sinulle sopisi huomenna?
O: Ja mikä olisi se viimeinen hinta ?
M: Mitä olet mieltä, kannattaisko mun hinnoitella nuo XX korkeammalle kun jengi yrittää tingata 15 euron hintapyynnistä?
O: En mä vaan tiiä ehkä tinkiminen kuuluu vanhan tavaran myyntiin
O: Mut kysyin vaan et jos vois tinkiä
O: Mut jos se ei käy niin voin mä ne ottaa mihin aikaan tuun YY?
O: Niin oletko myymässä?
M: En ole. Hyvää jatkoa
O: Oletko jotenkin jakomielitautinen? Ota ihmeellä pois myynnistä jos et kestä tinkimistä etkä halua myydä
Tässä on tismalleen sama tilanne, mistä joku täällä foorumilla kirjoitti (ostajana). Eli myyjä vetää herneen nenukkaan ja kaupat jää toteutumatta kun ostaja yrittää tingata myyjän mielestä sopivasti hinnoitellusta tuotteesta, vaikka ostaja olisi ollut valmis maksamaan täyden hintapyynnin.
O: Mut jos se ei käy niin voin mä ne ottaa mihin aikaan tuun YY?
Tämä. Suosittelisin että myyjä heittää levyt suosiolla roskakoriin ja ei stressaa sen enempää itseään hankalilla kauppakumppaneilla.Hmm.. Miksi et myynyt? Oli ehkä aluksi vaikee, mut oli sit valmis ostaan.
En myynyt koska vedin herneen nenukkaan, kun olin hinnoitellut tuotteen 5e edullisemmaksi kuin halvin vastaava tuote (20e) ja ostajakandidaatti yrittää vielä tingata hinnasta.Hmm.. Miksi et myynyt? Oli ehkä aluksi vaikee, mut oli sit valmis ostaan.
Kiitos suosituksesta. Kuulostaa järkevältä.Tämä. Suosittelisin että myyjä heittää levyt suosiolla roskakoriin ja ei stressaa sen enempää itseään hankalilla kauppakumppaneilla.
Kun tuollainen viaton kysymys vähän niinkuin kuuluu kaupankäynnin etikettiin.En myynyt koska vedin herneen nenukkaan, kun olin hinnoitellut tuotteen 5e edullisemmaksi kuin halvin vastaava tuote (20e) ja ostajakandidaatti yrittää vielä tingata hinnasta.
Kun tuollainen viaton kysymys vähän niinkuin kuuluu kaupankäynnin etikettiin.
Nyt kyllä peiliinkatsomisen paikka. Ihan normaalia tuollainen tinkaaminen/tinkaus yritys torissa. Jätti kuitenkin suosiolla siihen josta sinä kuitenkin tunnuit vetäväsi herneet joka rööriin.Mun kannattais varmaan lahjottaa nämä sarjat jollekin taholle, kun verenpaine nousee näiden tinkijöiden takia.
Kyseessä siis (omasta mielestä kiinnostava) tv-sarja boksi, jossa 4 kautta + 1 extra levy hintaan 15e. Ovh on jotain 60e.
Seuraava ostajakandidaatti samasta tuotteesta:
O: Moi, onko XX vielä saatavilla?
M: Moi, on
O: Onko jokainen dvd kunnossa ja näkyy?
O: Missä sijaitsee?
M: Kaikki levyt toimivat hienosti silloin kun niitä viimeeksi katsoin. Levyt olleet monta vuotta katsomatta. En kehtaisi toimimattomia levyjä myydä
M: YY sijaitsee
O: Mikä aika sinulle sopisi huomenna?
O: Ja mikä olisi se viimeinen hinta ?
M: Mitä olet mieltä, kannattaisko mun hinnoitella nuo XX korkeammalle kun jengi yrittää tingata 15 euron hintapyynnistä?
O: En mä vaan tiiä ehkä tinkiminen kuuluu vanhan tavaran myyntiin
O: Mut kysyin vaan et jos vois tinkiä
O: Mut jos se ei käy niin voin mä ne ottaa mihin aikaan tuun YY?
O: Niin oletko myymässä?
M: En ole. Hyvää jatkoa
O: Oletko jotenkin jakomielitautinen? Ota ihmeellä pois myynnistä jos et kestä tinkimistä etkä halua myydä
Tässä on tismalleen sama tilanne, mistä joku täällä foorumilla kirjoitti (ostajana). Eli myyjä vetää herneen nenukkaan ja kaupat jää toteutumatta kun ostaja yrittää tingata myyjän mielestä sopivasti hinnoitellusta tuotteesta, vaikka ostaja olisi ollut valmis maksamaan täyden hintapyynnin.
Tyhmäähän tuollainen "mikä viimenen hinta" kysmys on, mutta todella yleistä torissa, eipä niistä mieltään pidä pahoittaa. Tosin aika harva tuon kysymyksen kysyjä on oikeasti mitään ostamassa.Ei kuulu. Tarjouksia (järkeviä sellaisia) saa esittää, viimeisen hinnan kysyjille annetaan hinnaksi alkuperäistä pyyntiä kovempi tai laitetaan suoraan estoon.
Ei ole myyjän tehtävä alkaa tinkimään itse itseään vastaan kun ostaja ei itse sitä kykene tekemään.
Kyllähän tuossa voi laittaa muistutusviestin, että ei sitten jälkikäteen rupea valittamaan liiallisesti. Voi tietysti olla, että henkilö ei ole syystä tai toisesta saanut niitä ilmoituksia, jos ei ole esim. Postin sovellus käytössä tai ei tarkista sähköpostiaan.Kuinka useasti muistuttelisitte ostajaa?
Tapaus:
Lähetin viimeviikolla paketin jonka hän maksoi etukäteen mobilepayllä.
Viimeinen noutopäivä on 29 päivä eli 2 päivän päästä.
Ei ole vieläkään noutanut pakettia.
Annanko postin hoitaa muistutukset vai laitanko tori viestiä, mikä homma?
Muistuttaisin, että ei voi perua ja jos ei nouda niin lähetän uudelleen vain uusilla postimaksuilla.
Jos ostaja on maksanut tuotteen ja sen postituksen niin eikös tuote ole sen jälkeen ns. ostajan omistuksessa? Sanoisin että on ostajan häpeä jos ei syystä taikka toisesta vaivaudu ajoissa lunastamaan hänelle tulevaa lähetystä. Jos lähetys palautuu sinulle, niin ajattelitko itse maksaa palautuksesta tulevat postimaksut että saat paketin lunastettua?Kuinka useasti muistuttelisitte ostajaa?
Tapaus:
Lähetin viimeviikolla paketin jonka hän maksoi etukäteen mobilepayllä.
Viimeinen noutopäivä on 29 päivä eli 2 päivän päästä.
Ei ole vieläkään noutanut pakettia.
Annanko postin hoitaa muistutukset vai laitanko tori viestiä, mikä homma?
Muistuttaisin, että ei voi perua ja jos ei nouda niin lähetän uudelleen vain uusilla postimaksuilla.
Aika paljon kauppaa tehnyt täällä ja torin puolella eikä ole tainut koskaan kukaan jättää pakettia noutamatta. Tuo että haetaan viimeisenä päivänä taas sitten on todella yleistä. Enpä ole koskaan kokenut asiaksi alkaa muistuttelemaan paketista. Kuten ylläoleva kirjoittaja mainitsikin, tässä vaiheessa paketti on ostajan omaisuutta ja hänen vastuullaan.Kyllähän tuossa voi laittaa muistutusviestin, että ei sitten jälkikäteen rupea valittamaan liiallisesti. Voi tietysti olla, että henkilö ei ole syystä tai toisesta saanut niitä ilmoituksia, jos ei ole esim. Postin sovellus käytössä tai ei tarkista sähköpostiaan.
Jotkut toki on kiireisiä/laiskoja, että hakevat sen tavaran ihan viimeisenä säilytyspäivänä, jos kyseessä tavara mitä ei tarvitse käyttää juuri heti.
Tämä on niin tuotekohtaista että hankala suorilta sanoa, mutta jos ei nyt mikään ajan kanssa itsekseen lahoava tuote näin yleisesti niin kyllä se kunto enemmän ratkaisee ainakin omassa arvoasteikossa.
Eihän tähän ole mitään oikeaa vastausta, vaan riippuu paljon tuotteesta. On aika eri asia, onko kyseessä vaikka joku elektroninen laite, merkkivaate tai vaikka huonekalu. Toki jos tuotteessa on takuu ja sillä on jotain merkitystä, niin kyseessä lienee joku tekninen laite.
Kysymyksiä tulee mieleen vaikkapa se, onko ko. vekotin kurantti, eli edelleen ajantasainen malli, vai jo alunperin poistoalesta ostettu vanha versio. Millä hinnalla uuden samanlaisen saa juuri nyt halvimmalla. Onko käyttömäärä ja kunto todettavissa yksiselitteisesti, vai joutuuko ostaja luottamaan vain sanaasi siitä, että käyttö on ollut vähäistä. Takuun jäljellä olevalla kestollakin voi olla ostajalle merkitystä, samoin kuin sillä miten todennäköistä on että laitteeseen voi tulla takuuaikana jotain vikoja, ja voiko takuuasioiden hoitoa vaikeuttaa se, jos tuote on vaihtanut omistajaa. Ja tietysti markkina yleisesti vaikuttaa, onko esim. vastaavia käytettyjä vastaavaan hintaan myynnissä paljon vai vähän.
Oikea hinta tällaisessa voi olla mitä tahansa vaikkapa välillä 50% - 80% uuden (halvimmasta) hinnasta.
Edit: Lisätään nyt vielä, että hintaluokka ja euromääräinen hintaero uuteenkin vaikuttaa. Jos kampe maksaa uutena 100€ niin en juuri 50€ enempää maksaisi yksityiseltä ostetusta käytetystä, kunnosta viis. Jos taas kyse on 2000€ laitteesta, niin 1500€ tai enemmänkin voi olla järkevä hinta, tuossa säästää kuitenkin uuteen verrattuna jo satasia jos kyse on aidosti uudenveroisesta käytetystä.
Takuulla on ainoastaan merkitystä jos sitä kunnioitetaan. Muuten takuupapereilla voi pyyhkiä perseensä.
Jos upotat uuden iPhonen järveen ja viet sen Poweriin. Niin et taatusti saa uutta kouraan samantein.
XXL ei suostunut vaihtamaan rikkinäistä maasturin runkoa vaikka oli takuuta jäljellä. No myin sen paskan pois. Ja XXL boikottiin.
Kiekoista oli menneet pinnat paskaksi. Vaikka oli takuuta niin ei ottaneet kiekkoja takaisin. No sain varapinnat ja nippelit ja rakensin kiekot itse uudestaan. Tämä siis ulkomaalaisen valmistajan kanssa.
Tosin sain kyllä varaosat ilmaiseksi. Ja ihan mielelläni rakentelen kiekot itselleni joten meni ihan ok. Paljon paremmin toimi kuin XXL:n kanssa.
Myin joskus torissa maasturin jollekin. Se oli paskonut sen samointein ja halusi rahat. Sori mutta toridiilit tapahtuu perävalotakuulla.
Ainkin jonkun sähkölaitteen kyseessä ollessa on aivan sama montako kertaa myyjä väittää laitetta käyttäneensä, kun sitä ei välttämättä pysty mistään todentamaan. Laite voi näyttää täysin uudelta, mutta on todellisuudessa ollut päällä 24/7. Varsinkin torissa myyntiteksti painaa melko vähän, kun ei myyjän luotettavuudesta ole mitään käryä. Takuun voimassaololla on pieni merkitys, mutta en itse mitään 80% hintaa kyllä maksaisi.
Jostain halvasta sohvasta kyllä näkee ja tuntee jos siinä on joku ryhävalas maannut puoli vuotta väitetyn muutaman kerran asemesta.
Eli täysin tuoteriippuvaista, kuten ylempänäkin todettiin.
No en kyllä lähtisi tällä tavoin yleistämään. Suurimmaksi osaksi oikein mallikkaasti sujuneet kaupat kantisten kanssa. Muiden kanssa saattaakin joutua enemmän arpomaan. T. KokemusasiantuntijaSuomalaiset jäävät kotiin venyttelemään esinahkaa kun ei edes viitsitä ilmestyä paikalle. Ja laittaa negatiivista palautetta perään.