Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Välillä käy myös niin, että jos on ottanut itse "liian hyvän" kuvan, se ei kelpaa torille ja menee koko ilmoitus hylkyyn sen takia, koska joku algoritmi (tai ihmismoderaattori?) pitää sitä valmistajan kuvana tms eikä usko itse otetuksi.Torissa ei saa laittaa niitä tuotekuvia valmistajan sivustolta, vaan pitää olla oma kännykkäräpsy. Siksi ne kuvat on pääosin huonompia kuin huudossa.
Itse myin viime viikolla itseasiassa torissa samsung tabletin tunnistautuneena käyttäjänä, ja ilmoitin että postitus on mahdollista mutta ainoastaan niin että rahat tilillä -> paketti postiin.![]()
En tiedä mahtaako muuta hyötyä olla tuosta, ehkä ostajalla parempi luotto myyjään kun on kunnolla tunnistautunut? (näkyy myynti ilmoituksessa ainakin)
Voi joillekin lisätä turvallisuuden tunnetta kyllä, mutta todellisuudessa poliisi kyllä saa tilinumeronkin perusteella ihan samat tiedot, ei se "tunnistautuminen" siihen mitään vaikuta. (no joo voihan siinä teoriassa joku tilibulvaani vielä olla välissä, mutta ei sekään juuri tutkintaa hidastane)..sanoin ettei oikeastaan ole muuta keinoa kuin luottaa, että olen tunnistautunut palvelun käyttäjä ja jos kusettaisin niin rikosilmoituksen avulla poliisi saa minun oikeat henkilötiedot..
..Kyllä se luottoa lisää ostajalle juuri tuolla että jos joutuisi kusetetuksi, on sun oikeat henkilötiedot torilla tunnistautuneena käyttäjänä jolloin poliisi saa tiedot pyydettäessä torista.
Voi joillekin lisätä turvallisuuden tunnetta kyllä, mutta todellisuudessa poliisi kyllä saa tilinumeronkin perusteella ihan samat tiedot, ei se "tunnistautuminen" siihen mitään vaikuta. (no joo voihan siinä teoriassa joku tilibulvaani vielä olla välissä, mutta ei sekään juuri tutkintaa hidastane)
Itse myin viime viikolla itseasiassa torissa samsung tabletin tunnistautuneena käyttäjänä, ja ilmoitin että postitus on mahdollista mutta ainoastaan niin että rahat tilillä -> paketti postiin.
ostaja kysyi mahdollisuutta postiennakkoon johon kieltäydyin pelkona että jättää noutamatta. Hän kysyi sitten että miten voi olla varma että tabi tosiaan tulee, niin sanoin ettei oikeastaan ole muuta keinoa kuin luottaa, että olen tunnistautunut palvelun käyttäjä ja jos kusettaisin niin rikosilmoituksen avulla poliisi saa minun oikeat henkilötiedot.
Toki mainitsin että olen useita kertoja postitse myynyt ja aina asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Suostui sitten maksamaan rahat pivon kautta ja paketti lähti maksusta 30min sisällä postiin kuljetettavaksiKyllä se luottoa lisää ostajalle juuri tuolla että jos joutuisi kusetetuksi, on sun oikeat henkilötiedot torilla tunnistautuneena käyttäjänä jolloin poliisi saa tiedot pyydettäessä torista.
Hyöty on siinä, että narkkipete ei voi tehdä uutta tunnusta, kun vanha on bannattu. Pahimpia sarjakusettajia ainankin karsii. Ammattikusettajilla saattoi ennen olla kymmeniä nimimerkkejä ja satoja uhreja. Hyvä askel, vaikka en vielä kään sitä uusinta RTX:ää postilla ostaisi.Voihan huijarikin "tunnistautua". Mitä tuo tunnistautuminen käytännössä tarkoittaa esim ongelmatilanteissa? Pelkkä markkinajippo?
tunnistautuminen tapahtuu pankkitunnuksia käyttäen, jolloin tori saa käyttäjän oikeat henkilötiedot ja mahdollisissa väärinkäytöksissä, poliisi saa tiedot pyytämällä jolloin tekijä tunnistetaan ja saadaan syytteeseen tarvittaessa.Voihan huijarikin "tunnistautua". Mitä tuo tunnistautuminen käytännössä tarkoittaa esim ongelmatilanteissa? Pelkkä markkinajippo?
Itse myin viime viikolla itseasiassa torissa samsung tabletin tunnistautuneena käyttäjänä, ja ilmoitin että postitus on mahdollista mutta ainoastaan niin että rahat tilillä -> paketti postiin.
ostaja kysyi mahdollisuutta postiennakkoon johon kieltäydyin pelkona että jättää noutamatta. Hän kysyi sitten että miten voi olla varma että tabi tosiaan tulee, niin sanoin ettei oikeastaan ole muuta keinoa kuin luottaa, että olen tunnistautunut palvelun käyttäjä ja jos kusettaisin niin rikosilmoituksen avulla poliisi saa minun oikeat henkilötiedot.
Toki mainitsin että olen useita kertoja postitse myynyt ja aina asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Suostui sitten maksamaan rahat pivon kautta ja paketti lähti maksusta 30min sisällä postiin kuljetettavaksiKyllä se luottoa lisää ostajalle juuri tuolla että jos joutuisi kusetetuksi, on sun oikeat henkilötiedot torilla tunnistautuneena käyttäjänä jolloin poliisi saa tiedot pyydettäessä torista.
tunnistautuminen tapahtuu pankkitunnuksia käyttäen, jolloin tori saa käyttäjän oikeat henkilötiedot ja mahdollisissa väärinkäytöksissä, poliisi saa tiedot pyytämällä jolloin tekijä tunnistetaan ja saadaan syytteeseen tarvittaessa.
tunnistautuminen tapahtuu pankkitunnuksia käyttäen, jolloin tori saa käyttäjän oikeat henkilötiedot ja mahdollisissa väärinkäytöksissä, poliisi saa tiedot pyytämällä jolloin tekijä tunnistetaan ja saadaan syytteeseen tarvittaessa.
Nyt on aika tornari, ku ominaisuus tuli iha vastikkää toriin. Toki toi on mahollista, jos on 11 sukulaista, jotka antaa henkkarinsa tohon...e: ei oo mahottomuus, että ns. kovilla tekijöillä ois tunnareita läjäkaupalla. Mut, toi on niin tuore uudistus, että tuskin on 11 tunnistautunutta käyttäjätunnusta ollut, ku ei takuulla ole ehtinyt vielä ees tutkintaan, jossa toi olis selvinnyt.Kaveria kusetettiin jokinaika sitten. Tyyppi joka jäi kiinni niin hänellä oli 11 tunnusta toriin jotka kaikki oli tunnistautuneita.
Nyt on aika tornari, ku ominaisuus tuli iha vastikkää toriin. Toki toi on mahollista, jos on 11 sukulaista, jotka antaa henkkarinsa tohon...e: ei oo mahottomuus, että ns. kovilla tekijöillä ois tunnareita läjäkaupalla. Mut, toi on niin tuore uudistus, että tuskin on 11 tunnistautunutta käyttäjätunnusta ollut, ku ei takuulla ole ehtinyt vielä ees tutkintaan, jossa toi olis selvinnyt.
Onhan nuo paketit kamalan hintaisia nykyään, mutta toisaalta on tullut ostettua harvinasempia osia yms kahdellakympillä ja siihen 60e postit päällePosti on kyllä tehokkaasti tuhonnut kaikki pikkudiilit. Miten lähetät jonkun 10€ ohjaustangon (posteineen) 8e postimaksuilla? Jää jopa 2€. Pitäisi olla joku 3€ toripaketti, jotta homma kannattaa.
Nyt tavara roikkuu vuositolkulla torissa kunnes joku samalta paikkakunnalta tarvitsee.
Muutama kysymys ebay:sta.
Onko väliä mille ebay sivulle (.com tai .de esim) pistää tavaraa myyntiin?
Onko ebayssä myyminen edes järkevää suomalaisena?
Jokusen verran pitäisi myydä mm. erilaisia vanhoja englanninkielisiä harrastekirjoja. Myydyksi kyllä saa Suomessakin, mutta ulkomailla hinnat on moninkertaiset (esim.1 kirja Suomessa menisi varmaan ~10€, kun ulkomailla näkyy myytävän vähän väliä ~30-40€ hintaan) kysynnän takia.
Onko jollakin tietämystä aiheesta täällä?
Miten siinä sit vielä 2 vuoden takuu on?Tää on kyllä sinnikäs kaveri. Myynyt tota 3090:stä noin vuoden tai puolitoista Torissa. Alkuun hinta oli 2½ tonnia, nyt sentään vähän alle 2:
![]()
Myyty! Ei ilmoitusta.
www.tori.fi
Voin vain kuvitella hintapoliisien viestien määrää.
Miten siinä sit vielä 2 vuoden takuu on?
Taitaa olla tapaus "vituiks meni trokaus ja nyt vituttaa, mut en luovuta".Kysymällä myyjältä varmistuu, mutta taitaa olla vain pitänyt ilmoituksen muuttamattomana koko ajan. Muistelen, että ilmoitus pysynyt ihan samanlaisena. Muutaman viestin vaihdoin myyjän kanssa mielenkiinnosta joskus noin vuosi sitten, kun oli silloin jo jotain noin tonnin yleistä hintatasoa kalliimpi hinta. En lähtenyt itse sen enempää tyrkyttämään neuvoja hinnasta. Taisin toivotella tsempit myyntiin.
Tuolla hinnalla saa jo rtx 4090 uutena kaupasta.Tää on kyllä sinnikäs kaveri. Myynyt tota 3090:stä noin vuoden tai puolitoista Torissa. Alkuun hinta oli 2½ tonnia, nyt sentään vähän alle 2:
![]()
Myyty! Ei ilmoitusta.
www.tori.fi
Voin vain kuvitella hintapoliisien viestien määrää.
Tuli satunnainen ajatus mieleen, että onko torissa postitusmyynnissä mitään mahdollisuutta varmistaa, että ostaja on täysi-ikäinen?
Muutama k18 peli löytyi nurkista pölyttymästä (gta5 esim.) ja jokusen euron noista voisi saada, mutta alaikäiselle k18 pelin luovutushan ei ole sallittua niin tuli tuo varmistus mietintään.
Jonkun verran myynyt auton osia ebayn kautta. Rahtipalvelua ja tilille rahat etukäteen toimii kohtuullisesti. Varsinkin isompien osien kanssa. Hereillä saa kyllä olla, videolle pakkaus tapahtuma.Olen myynyt ebayssä. Tosin siitä on vuosia.
Ole helvetin tarkka postikulujen ja postin kanssa. Käyttäjä voi haluta halvimman postin ilman seurantaa. Siihen ei pidä koskaan suostua. Lisäksi kannattaa katsoa, kauan kestää perille, kun siellä on kusettajaostajia. Kusettajaostaja ostaa tuotteen huonolla seurannalla tai hitaalla postilla. Heti, kun on mahdollista laittaa dispute, niin kusettajaostaja laittaa sen ja "paketti ei ole vielä tullut". Siksi mieluummin luotettavalla ja nopealla postilla, vaikka maksaisi enemmän. Ebay on tässä ostajan puolella aina, niin myyjillä on hankalaa. Kun paketti joskus tulee, sillä ei ole enää väliä. Ostaja sai sen jo ilmaiseksi.
Toinen kusettajaostaja sanoo sinun lähettäneen kiviä. Siksi kuva lähetettävästä asiasta ennen lähetystä ja paketista.
Varsinkin, jos USA:han myyt, näitä tulee. Itse myin englanninkielisiä tuotteita Englantiin ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Terveisin: Member since: Dec 20, 1999 (100% positive feedback (514))
Mitenköhän muut nettikaupat sen tarkistaa? Esim cdon.com tai verkkokauppa.com ? Pyydä valokuva ajokortista?Tuli satunnainen ajatus mieleen, että onko torissa postitusmyynnissä mitään mahdollisuutta varmistaa, että ostaja on täysi-ikäinen?
Usein jää toi kysymysmerkkikin poisItse kun torissa olen myynyt, niin pyrin hinnoittelemaan tuotteet realistisesti, yleensä saman kategorian halvimpien mukaan. Silti tulee näitä jotka tarjoaa 100e tuotteesta esim 50e, näille vastaan takas et erikoistarjous hälle 150e. varsinkin heille joiden ainoa viesti on "50€?" eikä mitään muuta...
Itse taas hinnoittelen tuotteet aina hieman yläkanttiin, kun suurin osa ostajista on kuitenkin niitä renkaanpotkijoita jotka saavat suurta tyydytystä kun onnistuvat tinkaamaan hintaa alaspäin.Itse kun torissa olen myynyt, niin pyrin hinnoittelemaan tuotteet realistisesti, yleensä saman kategorian halvimpien mukaan. Silti tulee näitä jotka tarjoaa 100e tuotteesta esim 50e, näille vastaan takas et erikoistarjous hälle 150e. varsinkin heille joiden ainoa viesti on "50€?" eikä mitään muuta...
Hyvin usein käy niin, että alkaa myyjää kaduttamaan, tai sitten joku tarjosi enemmän ja ahneus iski...tajusikohan myyjä vain että hintaa olikin reilusti alakanttiin ja halusi perua kaupat. No sain rahat ja elämä jatkuu mutta aika outo fiilis jäi.
Voi kun liiketalous olisikin näin yksinkertaista...Itse taas hinnoittelen tuotteet aina hieman yläkanttiin, kun suurin osa ostajista on kuitenkin niitä renkaanpotkijoita jotka saavat suurta tyydytystä kun onnistuvat tinkaamaan hintaa alaspäin.
Eli pyyntihinta = haluttu hinta + tinkivara.
Ehdottomasti pitäisi myynti-ilmoituksessa olla hinta näkyvissä. Edes joku hinta, että on jotain mistä lähteä sitten keskustelua jatkamaan. Huutonetti parempi paikka silloin, jos ei tiedä yhtään mitä siihen hinnaksi pitäisi laittaa eikä yhtään viitsi tehdä taustatyötä.
Tuskastuttavaa yrittää ostaa jotakin, josta myyjäkään ei tiedä millä raaskisi luopua. Usein ei myöskään tiedä mitä on edes myymässä.
Jos laitan hinnan koko paketille, joku kysyy voinko ostaa tuon ja tuerikseenEhdottomasti pitäisi myynti-ilmoituksessa olla hinta näkyvissä. Edes joku hinta, että on jotain mistä lähteä sitten keskustelua jatkamaan. Huutonetti parempi paikka silloin, jos ei tiedä yhtään mitä siihen hinnaksi pitäisi laittaa eikä yhtään viitsi tehdä taustatyötä.
Tuskastuttavaa yrittää ostaa jotakin, josta myyjäkään ei tiedä millä raaskisi luopua. Usein ei myöskään tiedä mitä on edes myymässä.
Mun tapauksessa kyseessä on 100+ nimikettä joille en ole ilmoitukseen laittanut hintaa erikseen tai kokonaisuutena. Ne jotka oikeasti haluavat ostaa kysyvät hinnan ja jos kelpaa niin kaupat tulee.Ehdottomasti samaa mieltä, itse olen lähtenyt siitä, että jos myyjä ei osaa tai halua sanoa hintapyyntiä myymälleen tavaralle, niin silloin myyjä ei ole tosissaan, enkä minäkään jaksa vaivautua.
Pahimmillaan olen törmännyt ammattimaiseen autojobbariin, joka ei halunnut sanoa eräälle vähän erikoisemmalle kohteelle mitään hintaa, tuli vain "tarjoa jotain". Sitten kun ekan tarjouksen tein, niin veti herneen nenään, kun tarjosin liian vähän. Todella raivostuttavaa.
Sitten on nämä huumoriveikot jotka tarjoaa sen 10% pyydetystä.
tuo on muuten ihan myynti taktiikka joka toimii osaan. Osa alkaa sitten sovittelemaan myyjan pahaa mielta silla etta tarjoaa yli hintaa kun meni noin mokanneeksi. Ihan samanlaista paskaa kuin se etta soitetaan pomolle etta saako myyda tahan hintaan jota kaytetaan siihen etta tinkaus loppuu.Pahimmillaan olen törmännyt ammattimaiseen autojobbariin, joka ei halunnut sanoa eräälle vähän erikoisemmalle kohteelle mitään hintaa, tuli vain "tarjoa jotain". Sitten kun ekan tarjouksen tein, niin veti herneen nenään, kun tarjosin liian vähän. Todella raivostuttavaa.
tuo on muuten ihan myynti taktiikka joka toimii osaan. Osa alkaa sitten sovittelemaan myyjan pahaa mielta silla etta tarjoaa yli hintaa kun meni noin mokanneeksi. Ihan samanlaista paskaa kuin se etta soitetaan pomolle etta saako myyda tahan hintaan jota kaytetaan siihen etta tinkaus loppuu.