Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Olen ollut huuto.netin aktiivinen käyttäjä 2007 lähtien.
Se kiinaromun spämmääjien invaasio lähestulkoon tappoi koko sivuston. Ilmeisesti pakon sanelemana sen hetkinen sivuston omistaja estikin sitten tuon väärille osastoille spämmäämisen.
Heikensivätpä nuo myös ilmaisia ominaisuuksia pikkuhiljaa. En enää edes muista mitä kaikkea siirrettiin maksullisen jäsenyyden taakse. Ainakin aiemmin sai myydä 100 kohdetta 12kk aikana, ennen kuin päätyi tehomyyjäksi ja joutui maksamaan provisiota myynneistä. Tämä raja on nykyään 50.
Tehomyyjä status on aina 12kk voimassa, jos 50 kauppaa tuossa ajassa ylittyy. Mulla toi status pysyi 2 vuotta voimassa vaikka en ollut myynyt mitään yli vuoteen.
Jossain vaiheessa toimiva sivusto myös päätettiin korjata rikki. Mobiilissa visuaalinen sekasotku ja ruma kuin mikä. Tietokoneversio oli täysin rikki, kun oltiin menty mobiiliversio edellä. Tämä kyllä korjattiin aika nopeasti.
Ylläpito myös tuntuu olevan haluton korjaamaan sivulla esiintyviä ongelmia. Yksi esimerkki on korotusautomaatin asettaminen, kun olet jotehnyt korkeimman tarjouksen. Korotusautomaatin asettaminen on jostain syystä yhtäkuin huuto itseäsi vastaan ja näin ollen ostajalle tulee yksi ylimääräinen hinnan korotus. Tästä on useampi ostaja mulle valitetellut ja olen siitä ylläpidolle joskus ilmoittanut, mutta ei se korjaannu.

Huuto.net on tosiaan hyvä kanava myydä erilaista keräilytavaraa ja muuta hitaasti menevää, mutta vaikeasti löydettävää vanhaa tavaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 926
Minusta kans huudossa menee parhaiten keräilytavara. Sellaista "rompetta" on siellä melkein edes turha koitta myydä koska tuntuu menevän olemattomasti kaupaksi edes jollain tasolla järkevällä hinnalla.

Jos muistan oikein niin huuto.net kusettiin sinä aikakautena kun se oli Sanoman omistuksessa väärillä muutoksilla ja toisaalta välinpitämättömyydellä kiinan romun kanssa. Nykyään kiinanromu on saatu onneksi siellä kuriin uuden omistajan toimesta, mutta aiheutettujen vahinkojen korjaus on vaikeaa.

Heh, Wikipediasta:
Keväällä 2013 palvelun ilmettä muutettiin uudella ulkoasulla ja logolla. Samalla se sai tunnuslauseen ”Suomen eniten kaikkea”
Vuoden 2013 alusta lähtien tehomyyjä-statuksen on saanut myymällä 50 kohdetta viimeisen vuoden aikana. Välityspalkkiota korotettiin vastaavasti 4,9 prosenttiin.
Vuonna 2012 Huuto.netissä solmittiin yli 3,2 miljoonaa todennettua kauppaa, joiden myyntihinta oli yhteensä 89 miljoonaa euroa. Seuraavana vuonna kauppojen määrä väheni 2,6 miljoonaan ja myyntihintojen summa 76 miljoonaan euroon.
Kuulostaa ihan uudistumiselta käyttäjien ehdoilla. Olisi kiva tietää samat luvut nykypäivänä.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 385

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Onkohan lippuja ostaessa LiputOn.fi:ssä mitään miinuspuolia? Pitäisi ostaa yksi festarilippu ja tuolta saisi lipun kympin halvemmalla kuin suoraan Tiketistä.

Huononeeko siis ehdot esim. jälleenmyynnin osalta?
Vissii siinä ihan uuden lipun itsellensä saa ja myyty lippu mitätöidään. Kuvittelis ainaki pikaisesti, että "ihan sama" lippu samoilla ehdoilla. Pointtina palvelulla ku lienee helppo tapa päästä eroon lipusta jota ei käytä. Jälleenmyydähän niitä voi vaikka tapahtuman porteilla ostajan vastuulla, jos tahtoo :p

3. Lippujen palauttaminen

Palvelun kautta ostettuja lippuja ei voi palauttaa niiden myyjälle, mutta ne voi asettaa Palveluun uudelleen myytäviksi. Palvelun kautta hankittuihin lippuihin pätee Tiketin palautusehdot.
Käyttäjällä, joka on asettanut lipunmyyntiin, ei ole oikeutta purkaa palvelun kautta toteutunutta kauppaa.

e: Mut en sit tiedä tuleeko noihin kaikkiin ostettuihin lippuihin nimi vaikkei myytävässä olisi? Tuskinpa, mut kunhan mietin.
Voinko myydä nimettyjä lippuja LiputOn-palvelussa?

Kyllä voit. Nimi vaihtuu lipussa samalla, kun toimitamme lipun uudelle ostajalle.
 
Viimeksi muokattu:

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 088
Näyttävästi toriin tullut mahdollisuus vahvaan tunnistautumiseen, ja sillä saa merkinnän omaan tunnukseen :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
766
Tulipa pitkästä aikaa huijari torissa vastaan, itsellä siis ostoilmoitus lasitavarasta.
Ihan fiksun tuntuinen myyjä tarjoaa osaa siitä mitä etsin, hintapyyntökin ihan realistinen arvoon nähden. Mutta kun heitin vastatarjouksena postit samaan hintaan johon suostui suoraan kun oli viemässä muitakin paketteja tänään postiin alkoi hälytyskellot soida, tähän vielä päälle liettualainen tilinumero.
Pyysin kuvia ja tuli kolme erikokoista ja kas kummaa nämähän löytyivät heti googlen kuvahaulla , tämän jälkeen vielä koitti väittää ettei ole tullut samoja kuvia itselle vastaan :lol:
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 270
Torissa ei saa laittaa niitä tuotekuvia valmistajan sivustolta, vaan pitää olla oma kännykkäräpsy. Siksi ne kuvat on pääosin huonompia kuin huudossa.
Välillä käy myös niin, että jos on ottanut itse "liian hyvän" kuvan, se ei kelpaa torille ja menee koko ilmoitus hylkyyn sen takia, koska joku algoritmi (tai ihmismoderaattori?) pitää sitä valmistajan kuvana tms eikä usko itse otetuksi.
Tori myös pienentää ja pakkaa hyvän ja laadukkaankin kuvan todella heikoksi, saisi olla niin, että siitä "isot kuvat" napista aukeaisi kuva kunnollisella resoluutiolla, nythän se ei juurikaan kuvaa isonna.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
215


En tiedä mahtaako muuta hyötyä olla tuosta, ehkä ostajalla parempi luotto myyjään kun on kunnolla tunnistautunut? (näkyy myynti ilmoituksessa ainakin)
Itse myin viime viikolla itseasiassa torissa samsung tabletin tunnistautuneena käyttäjänä, ja ilmoitin että postitus on mahdollista mutta ainoastaan niin että rahat tilillä -> paketti postiin.

ostaja kysyi mahdollisuutta postiennakkoon johon kieltäydyin pelkona että jättää noutamatta. Hän kysyi sitten että miten voi olla varma että tabi tosiaan tulee, niin sanoin ettei oikeastaan ole muuta keinoa kuin luottaa, että olen tunnistautunut palvelun käyttäjä ja jos kusettaisin niin rikosilmoituksen avulla poliisi saa minun oikeat henkilötiedot.

Toki mainitsin että olen useita kertoja postitse myynyt ja aina asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Suostui sitten maksamaan rahat pivon kautta ja paketti lähti maksusta 30min sisällä postiin kuljetettavaksi :) Kyllä se luottoa lisää ostajalle juuri tuolla että jos joutuisi kusetetuksi, on sun oikeat henkilötiedot torilla tunnistautuneena käyttäjänä jolloin poliisi saa tiedot pyydettäessä torista.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 270
..sanoin ettei oikeastaan ole muuta keinoa kuin luottaa, että olen tunnistautunut palvelun käyttäjä ja jos kusettaisin niin rikosilmoituksen avulla poliisi saa minun oikeat henkilötiedot..
..Kyllä se luottoa lisää ostajalle juuri tuolla että jos joutuisi kusetetuksi, on sun oikeat henkilötiedot torilla tunnistautuneena käyttäjänä jolloin poliisi saa tiedot pyydettäessä torista.
Voi joillekin lisätä turvallisuuden tunnetta kyllä, mutta todellisuudessa poliisi kyllä saa tilinumeronkin perusteella ihan samat tiedot, ei se "tunnistautuminen" siihen mitään vaikuta. (no joo voihan siinä teoriassa joku tilibulvaani vielä olla välissä, mutta ei sekään juuri tutkintaa hidastane)
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 862
Voi joillekin lisätä turvallisuuden tunnetta kyllä, mutta todellisuudessa poliisi kyllä saa tilinumeronkin perusteella ihan samat tiedot, ei se "tunnistautuminen" siihen mitään vaikuta. (no joo voihan siinä teoriassa joku tilibulvaani vielä olla välissä, mutta ei sekään juuri tutkintaa hidastane)
Itse olen ajatellut, että Torista poistetaan pysyvästi ne huijauksiin syyllistyneet tunnistautuneet ostajat ja myyjät ja annetaan sille hetulle ja siihen sidotuille tunnuksille ikuinen "banni".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
778
Itse myin viime viikolla itseasiassa torissa samsung tabletin tunnistautuneena käyttäjänä, ja ilmoitin että postitus on mahdollista mutta ainoastaan niin että rahat tilillä -> paketti postiin.

ostaja kysyi mahdollisuutta postiennakkoon johon kieltäydyin pelkona että jättää noutamatta. Hän kysyi sitten että miten voi olla varma että tabi tosiaan tulee, niin sanoin ettei oikeastaan ole muuta keinoa kuin luottaa, että olen tunnistautunut palvelun käyttäjä ja jos kusettaisin niin rikosilmoituksen avulla poliisi saa minun oikeat henkilötiedot.

Toki mainitsin että olen useita kertoja postitse myynyt ja aina asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Suostui sitten maksamaan rahat pivon kautta ja paketti lähti maksusta 30min sisällä postiin kuljetettavaksi :) Kyllä se luottoa lisää ostajalle juuri tuolla että jos joutuisi kusetetuksi, on sun oikeat henkilötiedot torilla tunnistautuneena käyttäjänä jolloin poliisi saa tiedot pyydettäessä torista.
Pari kertaa postiennakkojutuissa olen ehdottanut että maksaa lähetyskulut tuplana ennakkoon jolloin oma riski minimoituu jos ostaja ei lunastakaan tuotetta...viimeks noin kuukausi sitten noin 400e tavarasta ja homma toimi.
Vähensin tottakai sitten toi toisen puoliskon kuluista siinä postiennakkosummassa....ostajalle jää pieni riski mutta myyjälle ei tule tappiota jos paketti palautuu, koskaan ei tosin ole palautunut tällä systeemillä

Huutonetin puolelta just tuli vajaa viikko sitten käräjäoikeuteen kutsu, oli yks huijaustapaus jossa itse olen asianomistajana, vaikka ei ole tapana langeta kovin helposti noihin niin myyjällä oli toistasataa positiivista palautetta ilman yhtään negaa (siinä vaiheessa kun ostin tuotteen) niin tulin huijatuks, näköjään tuli moni muukin koska oli paperissa että on 11 asianomistajsa kaiken kaikkiaan...aina ei näköjään palautteiseiinkaan voi luottaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Voihan huijarikin "tunnistautua". Mitä tuo tunnistautuminen käytännössä tarkoittaa esim ongelmatilanteissa? Pelkkä markkinajippo?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Voihan huijarikin "tunnistautua". Mitä tuo tunnistautuminen käytännössä tarkoittaa esim ongelmatilanteissa? Pelkkä markkinajippo?
Hyöty on siinä, että narkkipete ei voi tehdä uutta tunnusta, kun vanha on bannattu. Pahimpia sarjakusettajia ainankin karsii. Ammattikusettajilla saattoi ennen olla kymmeniä nimimerkkejä ja satoja uhreja. Hyvä askel, vaikka en vielä kään sitä uusinta RTX:ää postilla ostaisi.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
215
Voihan huijarikin "tunnistautua". Mitä tuo tunnistautuminen käytännössä tarkoittaa esim ongelmatilanteissa? Pelkkä markkinajippo?
tunnistautuminen tapahtuu pankkitunnuksia käyttäen, jolloin tori saa käyttäjän oikeat henkilötiedot ja mahdollisissa väärinkäytöksissä, poliisi saa tiedot pyytämällä jolloin tekijä tunnistetaan ja saadaan syytteeseen tarvittaessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 717
Itse myin viime viikolla itseasiassa torissa samsung tabletin tunnistautuneena käyttäjänä, ja ilmoitin että postitus on mahdollista mutta ainoastaan niin että rahat tilillä -> paketti postiin.

ostaja kysyi mahdollisuutta postiennakkoon johon kieltäydyin pelkona että jättää noutamatta. Hän kysyi sitten että miten voi olla varma että tabi tosiaan tulee, niin sanoin ettei oikeastaan ole muuta keinoa kuin luottaa, että olen tunnistautunut palvelun käyttäjä ja jos kusettaisin niin rikosilmoituksen avulla poliisi saa minun oikeat henkilötiedot.

Toki mainitsin että olen useita kertoja postitse myynyt ja aina asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä. Suostui sitten maksamaan rahat pivon kautta ja paketti lähti maksusta 30min sisällä postiin kuljetettavaksi :) Kyllä se luottoa lisää ostajalle juuri tuolla että jos joutuisi kusetetuksi, on sun oikeat henkilötiedot torilla tunnistautuneena käyttäjänä jolloin poliisi saa tiedot pyydettäessä torista.
tunnistautuminen tapahtuu pankkitunnuksia käyttäen, jolloin tori saa käyttäjän oikeat henkilötiedot ja mahdollisissa väärinkäytöksissä, poliisi saa tiedot pyytämällä jolloin tekijä tunnistetaan ja saadaan syytteeseen tarvittaessa.
Tämä ei edelleenkään ole tunnistautumisesta saatava hyöty. Poliisi saa ne tiedot kyllä tilinumeron, puhelinnumeron tai muun kautta, mitä ikinä nyt maksuun käytätkään.

Hyöty tulee pidemmällä aikavälillä jos ja kun Tori estää aiemmin tunnistautuneita huijariksi osoittautuneita luomasta uutta tunnistautunutta tiliä. Tämänkin kohdalla tosin kysymykseksi jää se, että miten Tori luotettavasti saa tiedon siitä että joku on huijari.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
954
tunnistautuminen tapahtuu pankkitunnuksia käyttäen, jolloin tori saa käyttäjän oikeat henkilötiedot ja mahdollisissa väärinkäytöksissä, poliisi saa tiedot pyytämällä jolloin tekijä tunnistetaan ja saadaan syytteeseen tarvittaessa.
Kaveria kusetettiin jokinaika sitten. Tyyppi joka jäi kiinni niin hänellä oli 11 tunnusta toriin jotka kaikki oli tunnistautuneita.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Kaveria kusetettiin jokinaika sitten. Tyyppi joka jäi kiinni niin hänellä oli 11 tunnusta toriin jotka kaikki oli tunnistautuneita.
Nyt on aika tornari, ku ominaisuus tuli iha vastikkää toriin. Toki toi on mahollista, jos on 11 sukulaista, jotka antaa henkkarinsa tohon...e: ei oo mahottomuus, että ns. kovilla tekijöillä ois tunnareita läjäkaupalla. Mut, toi on niin tuore uudistus, että tuskin on 11 tunnistautunutta käyttäjätunnusta ollut, ku ei takuulla ole ehtinyt vielä ees tutkintaan, jossa toi olis selvinnyt.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 624
Nyt on aika tornari, ku ominaisuus tuli iha vastikkää toriin. Toki toi on mahollista, jos on 11 sukulaista, jotka antaa henkkarinsa tohon...e: ei oo mahottomuus, että ns. kovilla tekijöillä ois tunnareita läjäkaupalla. Mut, toi on niin tuore uudistus, että tuskin on 11 tunnistautunutta käyttäjätunnusta ollut, ku ei takuulla ole ehtinyt vielä ees tutkintaan, jossa toi olis selvinnyt.
Tunnistautumisen voi siirtää uuteen profiiliin. Häviää silloin vanhasta toki, eli samaan aikaan voi olla vain yksi.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
184
Muutama kysymys ebay:sta.

Onko väliä mille ebay sivulle (.com tai .de esim) pistää tavaraa myyntiin?

Onko ebayssä myyminen edes järkevää suomalaisena?

Jokusen verran pitäisi myydä mm. erilaisia vanhoja englanninkielisiä harrastekirjoja. Myydyksi kyllä saa Suomessakin, mutta ulkomailla hinnat on moninkertaiset (esim.1 kirja Suomessa menisi varmaan ~10€, kun ulkomailla näkyy myytävän vähän väliä ~30-40€ hintaan) kysynnän takia.

Onko jollakin tietämystä aiheesta täällä?
 
Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
26
Jos laitat jollekin Euro eBay -sivulle niin ei mene mitään valuuttamuunnospalkkioita. Saksan eBay myös muutti aika radikaalisti noita kuluja, jos myyt sen kautta Saksaan niin ei mene mitään ja jos jonnekin muualle niin kulut ovat hyvin pienet verrattuna aiempaan. En tiedä miten kauan tämä mahtaa olla voimassa. Kun laitat jollekin maakohtaiselle sivulle tavaraa myyntiin niin sinun on suostuttava lähettämään sinne ja muut maat ovat sitten valinnaisia.
 

nobanplease

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.05.2023
Viestejä
11
Posti on kyllä tehokkaasti tuhonnut kaikki pikkudiilit. Miten lähetät jonkun 10€ ohjaustangon (posteineen) 8e postimaksuilla? Jää jopa 2€. Pitäisi olla joku 3€ toripaketti, jotta homma kannattaa.
Nyt tavara roikkuu vuositolkulla torissa kunnes joku samalta paikkakunnalta tarvitsee.
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
353
Posti on kyllä tehokkaasti tuhonnut kaikki pikkudiilit. Miten lähetät jonkun 10€ ohjaustangon (posteineen) 8e postimaksuilla? Jää jopa 2€. Pitäisi olla joku 3€ toripaketti, jotta homma kannattaa.
Nyt tavara roikkuu vuositolkulla torissa kunnes joku samalta paikkakunnalta tarvitsee.
Onhan nuo paketit kamalan hintaisia nykyään, mutta toisaalta on tullut ostettua harvinasempia osia yms kahdellakympillä ja siihen 60e postit päälle
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Halvin postipaketti kymmenisen vuotta sitten taisi maksaa 7.2€. Inflaation huomioon ottaen ainakin pienien pakettien lähettäminen on oikeastaan halvempaa nykyään. Toki S-Paketti maksoi ennen 5.9€, mutta en kyllä muista mitään kultaisia aikoja jolloin pakettien lähettäminen oli paljon halvempaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 157
Muutama kysymys ebay:sta.

Onko väliä mille ebay sivulle (.com tai .de esim) pistää tavaraa myyntiin?

Onko ebayssä myyminen edes järkevää suomalaisena?

Jokusen verran pitäisi myydä mm. erilaisia vanhoja englanninkielisiä harrastekirjoja. Myydyksi kyllä saa Suomessakin, mutta ulkomailla hinnat on moninkertaiset (esim.1 kirja Suomessa menisi varmaan ~10€, kun ulkomailla näkyy myytävän vähän väliä ~30-40€ hintaan) kysynnän takia.

Onko jollakin tietämystä aiheesta täällä?
Olen myynyt ebayssä. Tosin siitä on vuosia.

Ole helvetin tarkka postikulujen ja postin kanssa. Käyttäjä voi haluta halvimman postin ilman seurantaa. Siihen ei pidä koskaan suostua. Lisäksi kannattaa katsoa, kauan kestää perille, kun siellä on kusettajaostajia. Kusettajaostaja ostaa tuotteen huonolla seurannalla tai hitaalla postilla. Heti, kun on mahdollista laittaa dispute, niin kusettajaostaja laittaa sen ja "paketti ei ole vielä tullut". Siksi mieluummin luotettavalla ja nopealla postilla, vaikka maksaisi enemmän. Ebay on tässä ostajan puolella aina, niin myyjillä on hankalaa. Kun paketti joskus tulee, sillä ei ole enää väliä. Ostaja sai sen jo ilmaiseksi.

Toinen kusettajaostaja sanoo sinun lähettäneen kiviä. Siksi kuva lähetettävästä asiasta ennen lähetystä ja paketista.

Varsinkin, jos USA:han myyt, näitä tulee. Itse myin englanninkielisiä tuotteita Englantiin ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Terveisin: Member since: Dec 20, 1999 (100% positive feedback (514))
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 736
Mä joskus harkitsin myymistä tuolla mutta juurikin noiden myyjään kohdistuvien riskien takia en lähtenyt siihen. Myymäni halpa tavara ei olisi mahdollistanut seurannan käyttöä postituksessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
778
Aika hankalaks tehty tuolla myyminen nykyään....muistan joskus 1-2 vuotta sitten että kokeilin jotain laittaa niin meni ilmotuksen tekoon yli puol tuntia. ja välityspalkkiotkin on kasvaneet sen verran vanhoista ajoista että ei tosta hirveesti jää käteen.

Member since: 20-Mar-00
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 889
Tää on kyllä sinnikäs kaveri. Myynyt tota 3090:stä noin vuoden tai puolitoista Torissa. Alkuun hinta oli 2½ tonnia, nyt sentään vähän alle 2:

Voin vain kuvitella hintapoliisien viestien määrää.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 889
Miten siinä sit vielä 2 vuoden takuu on?
Kysymällä myyjältä varmistuu, mutta taitaa olla vain pitänyt ilmoituksen muuttamattomana koko ajan. Muistelen, että ilmoitus pysynyt ihan samanlaisena. Muutaman viestin vaihdoin myyjän kanssa mielenkiinnosta joskus noin vuosi sitten, kun oli silloin jo jotain noin tonnin yleistä hintatasoa kalliimpi hinta. En lähtenyt itse sen enempää tyrkyttämään neuvoja hinnasta. Taisin toivotella tsempit myyntiin.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Kysymällä myyjältä varmistuu, mutta taitaa olla vain pitänyt ilmoituksen muuttamattomana koko ajan. Muistelen, että ilmoitus pysynyt ihan samanlaisena. Muutaman viestin vaihdoin myyjän kanssa mielenkiinnosta joskus noin vuosi sitten, kun oli silloin jo jotain noin tonnin yleistä hintatasoa kalliimpi hinta. En lähtenyt itse sen enempää tyrkyttämään neuvoja hinnasta. Taisin toivotella tsempit myyntiin.
Taitaa olla tapaus "vituiks meni trokaus ja nyt vituttaa, mut en luovuta".
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 200
Tää on kyllä sinnikäs kaveri. Myynyt tota 3090:stä noin vuoden tai puolitoista Torissa. Alkuun hinta oli 2½ tonnia, nyt sentään vähän alle 2:

Voin vain kuvitella hintapoliisien viestien määrää.
Tuolla hinnalla saa jo rtx 4090 uutena kaupasta.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
184
Tuli satunnainen ajatus mieleen, että onko torissa postitusmyynnissä mitään mahdollisuutta varmistaa, että ostaja on täysi-ikäinen?

Muutama k18 peli löytyi nurkista pölyttymästä (gta5 esim.) ja jokusen euron noista voisi saada, mutta alaikäiselle k18 pelin luovutushan ei ole sallittua niin tuli tuo varmistus mietintään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
778
Tuli satunnainen ajatus mieleen, että onko torissa postitusmyynnissä mitään mahdollisuutta varmistaa, että ostaja on täysi-ikäinen?

Muutama k18 peli löytyi nurkista pölyttymästä (gta5 esim.) ja jokusen euron noista voisi saada, mutta alaikäiselle k18 pelin luovutushan ei ole sallittua niin tuli tuo varmistus mietintään.
Eipä taida olla.....korkeintaan noutokaupoilla niin ulkonäöltä ehkä näkee iän suurinpiirtein. itselläni ei ole koskaan tullu edes mieleen joku ikäjuttu kun tutun penskat pelaillu jotain gta:ta jo reilu 10 vuotiaana kun se on hauskaa ajella ja varastella autoja ym.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Olen myynyt ebayssä. Tosin siitä on vuosia.

Ole helvetin tarkka postikulujen ja postin kanssa. Käyttäjä voi haluta halvimman postin ilman seurantaa. Siihen ei pidä koskaan suostua. Lisäksi kannattaa katsoa, kauan kestää perille, kun siellä on kusettajaostajia. Kusettajaostaja ostaa tuotteen huonolla seurannalla tai hitaalla postilla. Heti, kun on mahdollista laittaa dispute, niin kusettajaostaja laittaa sen ja "paketti ei ole vielä tullut". Siksi mieluummin luotettavalla ja nopealla postilla, vaikka maksaisi enemmän. Ebay on tässä ostajan puolella aina, niin myyjillä on hankalaa. Kun paketti joskus tulee, sillä ei ole enää väliä. Ostaja sai sen jo ilmaiseksi.

Toinen kusettajaostaja sanoo sinun lähettäneen kiviä. Siksi kuva lähetettävästä asiasta ennen lähetystä ja paketista.

Varsinkin, jos USA:han myyt, näitä tulee. Itse myin englanninkielisiä tuotteita Englantiin ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Terveisin: Member since: Dec 20, 1999 (100% positive feedback (514))
Jonkun verran myynyt auton osia ebayn kautta. Rahtipalvelua ja tilille rahat etukäteen toimii kohtuullisesti. Varsinkin isompien osien kanssa. Hereillä saa kyllä olla, videolle pakkaus tapahtuma.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 270
Vituttaa torimyyjät, jotka myy tavaraa ainoastaan (liian)isossa ja epämääräisessä köntässä. Kuolinpesän tyhjentäjät tms. Ymmärrän, että on halu päästä tavarasta eroon eikä jokaista nippeliä myydä erikseen, mutta silti voisi järkeä vähän käyttää.
Juuri oli yksi potentiaalinen kauppa: tiskikone, runkopatjasänky, iso umpipuinen kirjoituspöytä, kirjahylly, ruohonleikkuri, läjä työkaluja ja läjä muuta pikkusälää. Kaikki vietävä pois, ei myydä mitään erikseen.
Mielestäni pitää olla kyllä aika pöljä myyjä näillä tiedoilla vaikka hinta olikin koko pompsille kyllä ihan sopiva. Nämä kaikki saa varmasti helposti myytyä tai annettua ilmaiseksi eteenpäin(no vanha runkopatja ehkä vähän nihkeämpi saada menemään), mutta on huomattavasti vaikeampaa löytää joku joka vie kaiken kerralla. Olisin jopa maksanut koko summan, mutta en olisi halunnut kaikkea viedä mukanani kun ei kyytiin mahdu, mutta ei kelvannut myyjälle.
Vähän jos myyjät enemmän käyttäisi aivojaan ja tämänkaltaisissa tilanteissa edes vähän rajaisi tavaroita saman aiheen eriin, olisi sekä osto että myynti huomattavasti helpompaa. Tai jos vaikka aluksi olisikin tarkoitus myydä koko kuorma kerralla, on pelkkää hölmöyttä olla joustamatta alkuperäisestä ajatuksestaan. Sama juttu josku käynyt autojen kanssa. Auto myynnissä: samalla kaupalla pitää viedä pihasta pois 1 tai 2 "varaosaautoa". Periaatteessa voi olla hyväkin diili ostajalle, mutta on se ihan eri juttu kuljettaa kaksi tai kolme raatoa kuin yksi joka itsessään on ajokuntoinen.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
239
Tori.fi myyjät kyllä pistää välillä V-käyrän nousemaan urakalla.

Nytkin yhtä peliä metsästäneenä kysyin ensimmäiseltä myyjältä, että voin maksaa pyydetyn hinnan, onnistuuko postitus? Viesti luettu/nähty, ei vastausta ja ilmoitus poistunut seuraavaan aamuun mennessä.

Toinen myyjä sama homma, tarjosin noudolla ja tinkasin vähän hintaa tästä syystä > luettu, ei vastattu.

Näköjään turha odottaa perus oletuksena normaalia käyttäytymistä täällä internentin maailmassa, varsinkin nykyjään.

Toki ymmärrän, että varmasti jokaista asiallista viestiä kohden tulee kymmenen aivotonta, mutta kyllä silti pitäisi jaksaa pysyä asiallisena, varsinkin jos yhtään enenpää käyttää ja myy kyseisillä kauppa-alustoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 737
On siellä ostajina samanlaisia idiootteja. Parhaimmat tarjonnut jotain ja vastausviesti on vielä kuukausi myöhemminkin lukematta :). Millä ihmeen logiikalla tämä porukka toimii…

Sitten on se ryhmä joka kuuluu luokkaan ”ei ole sellaista pyyntiä tuotteella etteikö voisi tarjota 75% sen alle”. Näille vastannut vittuillakseni että pistän roskiin kuin myisin ko. hinnalla - menee osalle tunteisiin :). Viimeinen tämmöinen oli langattomat kuulokkeet avaamattomassa paketissa joiden ovh ollut 90€ pintaan ja ennen mallin poistumista markkinoilta löytyi jotain yksittäisiä 60€ hintoja kaupoista ja torissa porukka myi samoja käytettynä 40-50€ hinnalla. Pistin hinnaksi 40€ niin eikö joku ”tarjonnut” 10€, haettiin lopulta ovelta 37€ hinnalla (ostaja itte tarjos tuon), mutta kuitenkin löi 40€ seteleinä käteen :).
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
215
Itse kun torissa olen myynyt, niin pyrin hinnoittelemaan tuotteet realistisesti, yleensä saman kategorian halvimpien mukaan. Silti tulee näitä jotka tarjoaa 100e tuotteesta esim 50e, näille vastaan takas et erikoistarjous hälle 150e. varsinkin heille joiden ainoa viesti on "50€?" eikä mitään muuta...
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 407
Itse kun torissa olen myynyt, niin pyrin hinnoittelemaan tuotteet realistisesti, yleensä saman kategorian halvimpien mukaan. Silti tulee näitä jotka tarjoaa 100e tuotteesta esim 50e, näille vastaan takas et erikoistarjous hälle 150e. varsinkin heille joiden ainoa viesti on "50€?" eikä mitään muuta...
Usein jää toi kysymysmerkkikin pois :D "50".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 997
Parhaita on ne kenen kanssa sovitaan nouto ja hinta. Sitten alkavat vielä tinkaamaan kun tulevat tai kertovat että on vain x rahaa. Ei enempää.

Miksi edes vaivautuvat…
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Itse kun torissa olen myynyt, niin pyrin hinnoittelemaan tuotteet realistisesti, yleensä saman kategorian halvimpien mukaan. Silti tulee näitä jotka tarjoaa 100e tuotteesta esim 50e, näille vastaan takas et erikoistarjous hälle 150e. varsinkin heille joiden ainoa viesti on "50€?" eikä mitään muuta...
Itse taas hinnoittelen tuotteet aina hieman yläkanttiin, kun suurin osa ostajista on kuitenkin niitä renkaanpotkijoita jotka saavat suurta tyydytystä kun onnistuvat tinkaamaan hintaa alaspäin.

Eli pyyntihinta = haluttu hinta + tinkivara.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 270
Pelkästään kokemattomuutta kaupanteossa jos tinkimisestä tai liian alhaisista tarjouksista ottaa itseensä. Kaupankäyntiin nyt vaan yhtenä oleellisena osana kuuluu se tinkiminen, myös ne alaleuattomat tarjoukset. Apteekissa sitten ne apteekin hinnat.
Alhaiseen tarjoukseen joku typerä vastaheitto vain todennäköisesti tyssää potentiaalisen kaupan heti alkuunsa. Hinnasta kinaaminen tai jo sovitusta hinnasta vielä uudestaan tinkiminen on taas asia erikseen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
334
Mulla on useampia elokuvia ja tv-sarjoja torissa myynnissä, 5 päivän sisällä 17 viestiä joista 4 johtanut kauppoihin.
Loput 13 joihin olen vastannut ovat vastaamisen jälkeen, 2 viestiä toimitettu vastauksen jälkeen, 6 viestiä nähty mutta ei vastausta, 5 vastausta kiitos jätän väliin.

Samoista tuotteista useita hintakyselyitä eri käyttäjiltä, en tiedä sitten jos vaikka on sama kaveri ja kokeilee saako eri käyttäjillä eri hintaa.

Ilmoitus on ilman hintoja tarkoituksella mutta voi olla että hinnoittelen leffat ilmoitukseen tässä lähiviikkoina.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 270
Ehdottomasti pitäisi myynti-ilmoituksessa olla hinta näkyvissä. Edes joku hinta, että on jotain mistä lähteä sitten keskustelua jatkamaan. Huutonetti parempi paikka silloin, jos ei tiedä yhtään mitä siihen hinnaksi pitäisi laittaa eikä yhtään viitsi tehdä taustatyötä.
Tuskastuttavaa yrittää ostaa jotakin, josta myyjäkään ei tiedä millä raaskisi luopua. Usein ei myöskään tiedä mitä on edes myymässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
360
Torista koitin ostaa läppäriä melkosella alihinnalla, joo tiedän haiskahti kusetus jo alkuunsa mutta tunnistautunu käyttäjä ja ei kauhean iso summa (130€) niin päätin ottaa riskin. Perjantaina maksoin lupas lähettää viikonlopun aikana, maanantaina laittoi viestiä että tuli yllättävä työmatka ja ei pysty lähettään niin palautti rahat. Onko tämmöinen pikavippaus yleistä vai tajusikohan myyjä vain että hintaa olikin reilusti alakanttiin ja halusi perua kaupat. No sain rahat ja elämä jatkuu mutta aika outo fiilis jäi.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 270
..tajusikohan myyjä vain että hintaa olikin reilusti alakanttiin ja halusi perua kaupat. No sain rahat ja elämä jatkuu mutta aika outo fiilis jäi.
Hyvin usein käy niin, että alkaa myyjää kaduttamaan, tai sitten joku tarjosi enemmän ja ahneus iski.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Itse taas hinnoittelen tuotteet aina hieman yläkanttiin, kun suurin osa ostajista on kuitenkin niitä renkaanpotkijoita jotka saavat suurta tyydytystä kun onnistuvat tinkaamaan hintaa alaspäin.

Eli pyyntihinta = haluttu hinta + tinkivara.
Voi kun liiketalous olisikin näin yksinkertaista...
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
503
Ehdottomasti pitäisi myynti-ilmoituksessa olla hinta näkyvissä. Edes joku hinta, että on jotain mistä lähteä sitten keskustelua jatkamaan. Huutonetti parempi paikka silloin, jos ei tiedä yhtään mitä siihen hinnaksi pitäisi laittaa eikä yhtään viitsi tehdä taustatyötä.
Tuskastuttavaa yrittää ostaa jotakin, josta myyjäkään ei tiedä millä raaskisi luopua. Usein ei myöskään tiedä mitä on edes myymässä.
Ehdottomasti samaa mieltä, itse olen lähtenyt siitä, että jos myyjä ei osaa tai halua sanoa hintapyyntiä myymälleen tavaralle, niin silloin myyjä ei ole tosissaan, enkä minäkään jaksa vaivautua.

Pahimmillaan olen törmännyt ammattimaiseen autojobbariin, joka ei halunnut sanoa eräälle vähän erikoisemmalle kohteelle mitään hintaa, tuli vain "tarjoa jotain". Sitten kun ekan tarjouksen tein, niin veti herneen nenään, kun tarjosin liian vähän. Todella raivostuttavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AIF
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 300
Viestejä
4 219 020
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom