Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 929
Onko tori millainen paikka tehdä kauppoja. Oletteko joutuneet kusetukseen yms. Mitä se varmistettu jäsen tarkoittaa , lisääkö se muka oikeasti luotettavuutta. No ainakin tekijä on tässä tapauksessa vahvistanut tilinsä.? Kertokaapa kokemuksia näistä missä maksettu etukäteen postit yms.
No mitä jos vaikka lukisit tätä lankaa? Täällähän niitä kokemuksia nimenomaan löytyy. Ja toiseen kysymykseesi löytyi vastaus muutaman sekunnin googletuksella: https://tuki.tori.fi/hc/fi/articles/10846774780178-Vahva-tunnistautuminen-Torissa
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
186
Niin kyllä osaan googlettaa ei ole siitä kiinni. Lähinnä tän forkan kokemuksia, no bad feelings. Ihmisistä tullut turhan töykeitä kun vain kysyy jotain. Ihmeellinen maailma. Ainiin thanks for the link you give. Luin tuon tori jutun, mutta kun se ei tunnu olevan mikään merkitys sillä onko vahvistanut vai ei tai onko ollut 1v vai 10v. Ennen sai niitä profiileja useita. Itselläkin siellä useampi tili kun joskus muistanut kirjautua/tunnuksia niin jäi niitä vanhoja. Meinaan muusikot forkka,volvomiehet,ylilauta kaikki tsekattu ja tuntuu että torista tullut ns kusiluola. Mutta joo itellä tuuria ollut noissa kaupoissa vaikka yli 400e etukäteismaksuja laittanut itse. Mutta itse asiaan. MIKSI tori ei voi ottaa käyttöön sinne sitä palautusjuttua, kuten esim::vanha kunnon huutonet , silloin jo 20v huutonet oli sellainen miksi ei siis tori näiin herrranvuonna 2023. Kuhan pähkäilen. Suojaavatko he omalla tavallansa voroja/pitkä kynsisiä. No aika paljon sai pelkästään vesa keskinen omilla kaupoillaan muutoksia siellä aikaan, mut ei jos matti meikäläinen ivalonjoen toiselta puolen tekee ni sanotaan tyyliin että oletko tyhmä, miksi annoit etukäteen rahaa, moni on samaa sanonut että itse kusetetulle ollaan törkeämpiä kuin kusettajalle.
No onneksi luottokortti on siitä hyvä että maksun saa peruttua niin sanotusti. Saisi tulla sama näihin pikasiirto yms palveluihin kanssa. Miksikö? Minulla kesti 2.5 vuotta saada 58€ takaisin , sain toki ja hyvänmielen siitä että tuomittiin, kun en suostunut sovitteluun, vaan käräjöimään lähdin. Vetosin käräjillä ihan yh äitien puolestakin että tälläinen pitää saada loppumaan ja siihen auttaisi esim. tori.fi palvelussa oleva palaute puekku alapeukku systeemi, jonka voisi vain vahvistetun oston/myynnin jälkeen laittaa, Lisä edittinä laitan vielä sen että miettinyt juuri tämän maan tilannetta ihan kaikinpuolin, niin väkisin en tiedä miksi tulee mieleen että nuo tuollaiset kusettajat lisääntyy. Ai miksikö? sen takia että ihmisten tukia jos liikaa leikataan niin ihmisen on silti syötävä ja tultava toimeen, ja jos on vuodesta toiseen töitä hakenut eikä ole päässyt niin tuskin se tulee tukia leikkaamallakaan pääsemään, Minä ymmärrän toki jos on joku elämäntapa työtön yms, mutta minulla itsellä ei ole heitä vastaan ei niin mitään ei ole koskaan heistä ollut minulle harmia, Ja kyllä ihan joka veroeurosta mieluummin maksan ihan kotimaisille ,sepoille tepoille tiinoille ja tainoille kuin elintasopakolaiselle. Enkä ole rasistikaan. Ihminen mikä paljon pohtii , ja miettii sellainen olen. Meinaan on ruettava ajattelemaan. 2024 tulee olemaan tiukempaa tiukempi jo valmiiksi tiukassa asemissa oleville se on selvä. Jos leikkaukset menee läpi. Itse en suosi tuollaista menettelyä ja ihmettelen miten suomi voi vuosi toisen jälkeen olla "huomauttelun" kohteena perustulosta yms. Ei mene aina onnenkarkit tasan, samaan aikaan kun kiristetään kaikkea toitotetaan siitä että rikollisuus ja lisääntyvä nettipetos/rikos asiat saatava kuntoon niin tehdään siitä entistä helpommin toteutettavaa. Koska kohta siellä ei ole pelkät nistit ,tulottomat yms huijaamassa vaan ihan vauvasta vaariin vain sen takia että pysyisi ruuassa. Onhan se aika selvä syy yhteys ainakin minusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
Niin kyllä osaan googlettaa ei ole siitä kiinni. Lähinnä tän forkan kokemuksia, no bad feelings. Ihmisistä tullut turhan töykeitä kun vain kysyy jotain. Ihmeellinen maailma. Ainiin thanks for the link you give. Luin tuon tori jutun, mutta kun se ei tunnu olevan mikään merkitys sillä onko vahvistanut vai ei tai onko ollut 1v vai 10v. Ennen sai niitä profiileja useita. Itselläkin siellä useampi tili kun joskus muistanut kirjautua/tunnuksia niin jäi niitä vanhoja. Meinaan muusikot forkka,volvomiehet,ylilauta kaikki tsekattu ja tuntuu että torista tullut ns kusiluola. Mutta joo itellä tuuria ollut noissa kaupoissa vaikka yli 400e etukäteismaksuja laittanut itse. Mutta itse asiaan. MIKSI tori ei voi ottaa käyttöön sinne sitä palautusjuttua, kuten esim::vanha kunnon huutonet , silloin jo 20v huutonet oli sellainen miksi ei siis tori näiin herrranvuonna 2023. Kuhan pähkäilen. Suojaavatko he omalla tavallansa voroja/pitkä kynsisiä. No aika paljon sai pelkästään vesa keskinen omilla kaupoillaan muutoksia siellä aikaan, mut ei jos matti meikäläinen ivalonjoen toiselta puolen tekee ni sanotaan tyyliin että oletko tyhmä, miksi annoit etukäteen rahaa, moni on samaa sanonut että itse kusetetulle ollaan törkeämpiä kuin kusettajalle.
No onneksi luottokortti on siitä hyvä että maksun saa peruttua niin sanotusti. Saisi tulla sama näihin pikasiirto yms palveluihin kanssa. Miksikö? Minulla kesti 2.5 vuotta saada 58€ takaisin , sain toki ja hyvänmielen siitä että tuomittiin, kun en suostunut sovitteluun, vaan käräjöimään lähdin. Vetosin käräjillä ihan yh äitien puolestakin että tälläinen pitää saada loppumaan ja siihen auttaisi esim. tori.fi palvelussa oleva palaute puekku alapeukku systeemi, jonka voisi vain vahvistetun oston/myynnin jälkeen laittaa, Lisä edittinä laitan vielä sen että miettinyt juuri tämän maan tilannetta ihan kaikinpuolin, niin väkisin en tiedä miksi tulee mieleen että nuo tuollaiset kusettajat lisääntyy. Ai miksikö? sen takia että ihmisten tukia jos liikaa leikataan niin ihmisen on silti syötävä ja tultava toimeen, ja jos on vuodesta toiseen töitä hakenut eikä ole päässyt niin tuskin se tulee tukia leikkaamallakaan pääsemään, Minä ymmärrän toki jos on joku elämäntapa työtön yms, mutta minulla itsellä ei ole heitä vastaan ei niin mitään ei ole koskaan heistä ollut minulle harmia, Ja kyllä ihan joka veroeurosta mieluummin maksan ihan kotimaisille ,sepoille tepoille tiinoille ja tainoille kuin elintasopakolaiselle. Enkä ole rasistikaan. Ihminen mikä paljon pohtii , ja miettii sellainen olen. Meinaan on ruettava ajattelemaan. 2024 tulee olemaan tiukempaa tiukempi jo valmiiksi tiukassa asemissa oleville se on selvä. Jos leikkaukset menee läpi. Itse en suosi tuollaista menettelyä ja ihmettelen miten suomi voi vuosi toisen jälkeen olla "huomauttelun" kohteena perustulosta yms. Ei mene aina onnenkarkit tasan, samaan aikaan kun kiristetään kaikkea toitotetaan siitä että rikollisuus ja lisääntyvä nettipetos/rikos asiat saatava kuntoon niin tehdään siitä entistä helpommin toteutettavaa. Koska kohta siellä ei ole pelkät nistit ,tulottomat yms huijaamassa vaan ihan vauvasta vaariin vain sen takia että pysyisi ruuassa. Onhan se aika selvä syy yhteys ainakin minusta.
Aikamoinen wall of text ilman kappalejakoa = vaikea luettava.

Torilla ei ole sen takia palaute systeemiä kun sen ylläpito maksaa. Heillä menee varmaan nytkin ihan tarpeeksi aikaa kaikenlaiseen asiakaspalveluun puhumattakaan, että tulisi itq vinq vonq vanq:t kun sain aiheettoman negan yms. Vaikka 99% kaupoista olisi ongelmattomia niin se jämä prosentti ja sen jämä prosentinkin promillet voi todennäköisesti työllistää uskomattoman paljon jos/kun sinne päätyy ihmisiä jotka ovat vähän haastavampia ja heillä ei ole muutakuin aikaa työllistää milloin mitäkin instanssia.

Huutiksella on, mutta se tosiaan maksaa jos tekee enempi kauppaa ja ehtivät pelotella ihmiset pois alustalta aikanaan kiinankrääsä myyjillä jotka varmaan jonkun euron toivat kassaan vs. tavalliset käyttäjät. Heillä oli vähän lyhytnäköinen bisnesplän mikä toi hetken helpotuksen kassavirtaan, mutta tappoi käytännössä alustan.

Tuohon peruutus ehtojen tuomiseen pikasiirtopalveluihin. Voihan sitä käyttää vaikka paypalia jos myyjä siihen suostuu. Paypal on myös maksullinen. MP ei ole, jos MP ottaisi tuollaista palvelua käyttöön mikä vaatii lisää asikaspalvelua se tulisi myös maksulliseksi.

Helppoa on vaatia kaikennäköisiä palveluja, mutta tosiasiassa suurin osa ihmisistä ei niistä halua maksaa. Vähän sama se on kaikessa muussakin kaikkea pitäs saada, mutta kun hintalappu selviää niin kiinnostus tippuu aika nopsaa.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
510
Tori.fi:ssä eräs kusettaja onnistui huijaamaan meikää 2021 myymällä olemattoman puhelimen olemattomine postikuluineen yhteensä 55,90 eurolla. Tein tietty rikosilmoituksen, ja tässä jokunen viikko sitten tippui paperinippu käräjäoikeudesta: kaverille tyttöystävineen lätkitty k.o. petoksesta ja 17 muusta rikoksesta tuomiot. Ihan ok, mutta ilmeisesti mun pitäisi skannata koko helkkarin 29-sivuinen pumaska liitteeksi ulosottolaitokselle, että olisi mitään saumaa koskaan saada rahoja takaisin. :x3: Ei tuossa oikein tuntipalkoille pääse, vaikka joskus jotain takaisin tulisikin... Mutta kaippa se silti ihan periaatteesta täytyy.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 986
Tori.fi:ssä eräs kusettaja onnistui huijaamaan meikää 2021 myymällä olemattoman puhelimen olemattomine postikuluineen yhteensä 55,90 eurolla. Tein tietty rikosilmoituksen, ja tässä jokunen viikko sitten tippui paperinippu käräjäoikeudesta: kaverille tyttöystävineen lätkitty k.o. petoksesta ja 17 muusta rikoksesta tuomiot. Ihan ok, mutta ilmeisesti mun pitäisi skannata koko helkkarin 29-sivuinen pumaska liitteeksi ulosottolaitokselle, että olisi mitään saumaa koskaan saada rahoja takaisin. :x3: Ei tuossa oikein tuntipalkoille pääse, vaikka joskus jotain takaisin tulisikin... Mutta kaippa se silti ihan periaatteesta täytyy.
Jos jollain tutulla tai vaikka töissä on skanneri arkinsyöttölaitteella, niin tuolla saa hetkessä tuon nivaskan skannailtua esim. PDF-tiedostoksi.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 033
Tori.fi:ssä eräs kusettaja onnistui huijaamaan meikää 2021 myymällä olemattoman puhelimen olemattomine postikuluineen yhteensä 55,90 eurolla. Tein tietty rikosilmoituksen, ja tässä jokunen viikko sitten tippui paperinippu käräjäoikeudesta: kaverille tyttöystävineen lätkitty k.o. petoksesta ja 17 muusta rikoksesta tuomiot. Ihan ok, mutta ilmeisesti mun pitäisi skannata koko helkkarin 29-sivuinen pumaska liitteeksi ulosottolaitokselle, että olisi mitään saumaa koskaan saada rahoja takaisin. :x3: Ei tuossa oikein tuntipalkoille pääse, vaikka joskus jotain takaisin tulisikin... Mutta kaippa se silti ihan periaatteesta täytyy.
Ainakin Helsingin kaupungissa on kirjastoissa käytössä sellaiset kopiokoneet, joilla käy tuollaisen paperipinon skannaaminen käden käänteessä (kone imee papereita pinosyöttökaukalosta).

Jos joudut skannaamaan yksitellen jokaisen arkin, ota asia musiikin kuunteluna, eli skannaile niitä samalla kun kuuntelet musiikkia. Eli ehdottomasti tee se skannaus, ei päästetä huijareita liian helpolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 212
29 kuvaa puhelimella ei ole hirveän iso urakka :)
Toki pieni lisä vaiva, jos se pitää pistää PDF:ksi tai muuksi. Appia siihenkin varmasti löytyy.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 322
29 sivun skannaaminen nyt ei ole kummoinen urakka edes yksitellen lasilta skannaten, vaikka tietenkin arkinsyöttölaitteella kaikkein kivuttomin. Hyvä väline on myös jokaisella taskussa.. paperipinkka keittiön pöydälle hyvän valon alle ja räpsräpsräps, siinä ei kauan mene kun on 29 kuvaa otettu ja tulee varsin hyvä jos yhtään osaa pitää kameraa suorassa, ei mahdottoman paljon häviä kunnolliselle skannaukselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
En kyllä itse skannannut mitään, siinä on se joku tuomion numero mikä riitti 5v sitten jos oikein muistan. Uusin ulosoton hiljattain ja joo on edelleen perseauki. Meinasin unohtaa mutta sattumalta tuli mieleen ja helppo oli uusia ulosottoviraston sivuilla. Nyt laitoin kalenteriin muistutuksen...

e: oli kanssa tollanen sarjakusettaa ja pitkä lista uhreja...
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
886
Tori.fi:ssä eräs kusettaja onnistui huijaamaan meikää 2021 myymällä olemattoman puhelimen olemattomine postikuluineen yhteensä 55,90 eurolla. Tein tietty rikosilmoituksen, ja tässä jokunen viikko sitten tippui paperinippu käräjäoikeudesta: kaverille tyttöystävineen lätkitty k.o. petoksesta ja 17 muusta rikoksesta tuomiot. Ihan ok, mutta ilmeisesti mun pitäisi skannata koko helkkarin 29-sivuinen pumaska liitteeksi ulosottolaitokselle, että olisi mitään saumaa koskaan saada rahoja takaisin. :x3: Ei tuossa oikein tuntipalkoille pääse, vaikka joskus jotain takaisin tulisikin... Mutta kaippa se silti ihan periaatteesta täytyy.
Sain tuon PDF:n kun pyysin sähköpostilla oikeuslaitokselta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 757
Siis hetkinen... facen marketplace, kolme vuotta vanha profiili ilman mitään tietoja

Ok otan mutta haluaisin tulla huomenna, mutta tällä hetkellä minulla on kiire töissä, lähetän FEDEX-postittajan kotiisi antamaan rahasi käteisenä ja noutamaan tavaran
Jokuhan tässä mättää mutta milläs tätä voi vedättää, vai miten toimia. Eka kerta kun omalle kohdalle sattuu.:confused:
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 615
Siis hetkinen... facen marketplace, kolme vuotta vanha profiili ilman mitään tietoja



Jokuhan tässä mättää mutta milläs tätä voi vedättää, vai miten toimia. Eka kerta kun omalle kohdalle sattuu.:confused:
Seuraavaksi pyytää ennakolta rahaa ton lähetin maksamiseksi tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 548

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
676
Jep, tuolla avattu yksi skenaario: Uusi huijaus: Ole varovainen, kun myyt tavaroitasi verkossa

"Henkilö on kiinnostunut ostamaan tavaran, mutta kertoo asuvansa ulkomailla. Siksi hän ei voi noutaa tavaraa, mutta on valmis järjestämään noudon kuljetusliikkeen kautta, ja lupaa vielä maksaa rahdin. Ja kaiken hyvän lisäksi hän kertoo, että kuljettaja tuo rahat kirjekuoressa, kun tavara noudetaan.

Ostajalla on kuitenkin pieni ehto. Ostaja haluaa, että kuljetusliike vakuuttaa lähetyksen 150 prosentin osuudella tavaran arvosta. Ostajan mukaan tämä summa on mukana rahakuoressa, kun tavara noudetaan. Mutta samalla ostaja kuitenkin haluaa, että myyjä maksaa etukäteen vakuutuskulut, koska ostaja kerran maksaa rahdin."

Edit: hidas, mutta tuleepahan selväksi :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 757
Seuraavaksi pyytää ennakolta rahaa ton lähetin maksamiseksi tms.
Ookei, taas tuli viestiä, tarvii nimen, osoitteen, sähköpostiosoitteen. No nimihän näkyy, voisin käyttää toista osoitetta (mihin oikeasti mulla on pääsy) ja spostejakin löytyy. Jätänkö tähän vai jatkanko tuon kanssa mitään.?
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
676
Ookei, taas tuli viestiä, tarvii nimen, osoitteen, sähköpostiosoitteen. No nimihän näkyy, voisin käyttää toista osoitetta (mihin oikeasti mulla on pääsy) ja spostejakin löytyy. Jätänkö tähän vai jatkanko tuon kanssa mitään.?
Et jatka, anna rahasi mieluummin vaikka eläinsuojeluyhdistykselle. 100 prosenttinen huijaus ja rahaa et tule tuolta saamaan.

Tai no voit tietysti ihan mielenkiinnosta jatkaa ja antaa vaikka feikkitietoja ja katsoa mitä tapahtuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 757
Joo, pistin huijarin estoon, näköjään ei löydy sopivaa vaihtoehtoa ilmiantaa tuota. Kerta se on ensimmäinenkin, vaikka näistä on välillä tullut luettua.
En jatka tuota juttua sen enempää. Kiitokset nopeista neuvoista kaikille!
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 309
Näitä huijaus yrityksiä tulee aina välillä torissa. Alkaa yleensä "voitko laittaa s-postia henkilölle x, hänellä ei ole syystä y pääsyä tänne toriin".
Kerran seurasin yhden tuollaisen ketjun läpällä loppuun ja silloin kusetusta yritettiin tähän tyyliin:
Halusi että tuote lähetettäisiin britteihin (jokin postilokero kun googletteli) ja että maksavat ennakkoon tilisiirtona. No olivat maksavinaan ja laittoivat kuvankaappausta tilisiirrosta. Tässä kohtaa vielä ihmettelin että mitenhä tää kusetus nyt toimii, mutta kohta tulikin mailia että pankki jäädyttänyt siirron ja suostuu vapauttamaan vasta kun näkevät että paketti on lähtenyt suomesta. Jatkoin peliä ihan omaksi ilokseni ja ite loin feikki lähetystunnuksen jonka annoin. Tässä vaiheessa huijari nosti panoksia ja tuli "pankilta" virallisen oloinen maili että tuote pitää lähettää heti tai pitävät rahat itsellään, kova kiire oli toki. Tän perään "ostajan" hätäinen viesti että lähetä lähetä tai menettää rahansa. Tuossa sitten itse jatkoin leikkiä ja totesin että sain neuvoteltua hänen pankin kanssaan ja he vapauttivat rahat jotka nyt minun tilillä. ensin tuli random hämmentynyt viesti, mutta taisi aika nopeaa tajuta että leikin vaan hänen kanssaan ja tuhlaan aikaa ja alko melkonen vittuilu viesti tulva. Olin burner gmaili tilin luonu ihan tätä varten niin ei spammikään haitannut :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 314
2018 eli 5v sitten joku kusetti 30€ PS4 pelin myynnillä tori.fi ja eilen tuli ulosotosta summa korkoinen takaisin, rikosilmoitus kannattaa aina tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Multa kusetettiin 50€ pari-kolme vuotta sitten Torissa ja oikeusrekisterikeskukselta tuli vaan päätös ettei esitutkintaa toimiteta. Perusteluina, että niin pieni summa ja epäilty olisi saaanut korkeintaan sakkoja teosta.
Eipä tuosta hyötyny kukaan muu kuin kusettaja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 344
Multa kusetettiin 10€ huhtikuussa torissa ja eilen sain jo päätöksen ulosotosta eli tässä noin 6kk aikana on suoritettu poliisitutkinta, oikeudenkäynti ja ulosmittaus. Täytyy kehua viranomaisten toimintaa kaikinpuolin.

Jälkeenpäin kun on muutaman kerran tullut huijatuksi niin 95% voi välttää sillä, että pyytää tavaroista kunnon kuvat tai tarkempia kuvia jostain kohtaa. Esim myyjä lähettää tavarasta edestäpäin kuvan pyytää siitä takaapäin niin suurin osa myyjistä häviää tai muuttuu kiireiseksi tmv. eikä enää kuulu mitään. Ainoastaan kerran on tullut vastaan sellainen jolla selkeästi oli tavara kun lähetteli niin paljon kuvia. Pari kertaa tosin on joku jonka kanssa ennen tehnyt kauppaa vienyt rahat joten kokonaan ei voi mitenkään välttyä.

Kyllä rikosilmoitus kannattaa aina tehdä. Poliisi odottaa tapausten kertymistä ja laittaa nippuna syyttäjälle. Ton ulosoton voi tosiaan tehdä sillä tapausnumerolla. Siinä ettei tee rikosilmoitusta tekee ainoastaan palveluksen huijarille ja karhunpalveluksen sille joku joutuu uhriksi sen takia, että huijari pystyi jatkamaan toimintaansa pidempään.
 
Liittynyt
06.06.2023
Viestejä
115
Esim myyjä lähettää tavarasta edestäpäin kuvan pyytää siitä takaapäin niin suurin osa myyjistä häviää tai muuttuu kiireiseksi tmv. eikä enää kuulu mitään.
No eipä itseänikään kyllä kiinnostele jotain kympin-parin tai ylipäätään alle satasen romuja ruveta kuvaamaan erikseen jostain eri kuvakulmista jollekin random heebolle vaikken mitään torihuijauksia harrastakaan. Sieltä kun yleensä tulee sitten kuitenkin vastauksena se joku 50% haistapaskatarjous jos tulee mitään. Arvostan vapaa-aikaani enemmän ja niin varmaan moni muukin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 344
No eipä itseänikään kyllä kiinnostele jotain kympin-parin tai ylipäätään alle satasen romuja ruveta kuvaamaan erikseen jostain eri kuvakulmista jollekin random heebolle vaikken mitään torihuijauksia harrastakaan. Sieltä kun yleensä tulee sitten kuitenkin vastauksena se joku 50% haistapaskatarjous jos tulee mitään. Arvostan vapaa-aikaani enemmän ja niin varmaan moni muukin.
Itse en ainakaan luota jos myyjä ei jaksa edes myytävästä kohteesta ottaa kuvia, että näkisi mitä myydään ja missä kunnossa, että myyjä jaksaisi sitä postiinkaan viedä tai sitten just tarjoaa sen minimin sillä oletuksella, että kun sieltä jotain paljastuu maksoikin sen minimit niin ei haittaa. Kuitenkin tuolla kikalla, että pyytänyt on välttänyt ne kusetukset tai ainakin noi tunnukset järjestäin päätynyt banneihin täälläkin mitä epäillyt. Tietysti jos on joku enemmän kauppaa tehnyt kymmenillä hyvillä palautteilla eri tilanne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 958
Omasta mielestä toki kannattaa kuvata ajatuksella ja hyvin jo ilmoitusta tehdessä mutta en itsekkään alkaisi joka mahdollisesta kulmasta ottamaan lisäkuvia johonkin 10 euron tuotteeseen.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 929
No eipä itseänikään kyllä kiinnostele jotain kympin-parin tai ylipäätään alle satasen romuja ruveta kuvaamaan erikseen jostain eri kuvakulmista jollekin random heebolle vaikken mitään torihuijauksia harrastakaan. Sieltä kun yleensä tulee sitten kuitenkin vastauksena se joku 50% haistapaskatarjous jos tulee mitään. Arvostan vapaa-aikaani enemmän ja niin varmaan moni muukin.
Sitten lienee aika turha ylipäänsä myydä Torissa mitään. Tässä puhutaan parin minuutin hommasta, melko kallista on vapaa-aikasi, jos se tuntuu ylitsepääsemättömältä.
 
Liittynyt
06.06.2023
Viestejä
115
Sitten lienee aika turha ylipäänsä myydä Torissa mitään. Tässä puhutaan parin minuutin hommasta, melko kallista on vapaa-aikasi, jos se tuntuu ylitsepääsemättömältä.
No hyvinpä nuo on tähän asti menneet tavarat kaupaksi ihan ilman mitään lisäjumppaakin jonkin pirjo-petterin mieltymyksien mukaan. Mitään ei oo jäänyt toistaiseksi myymättä noin muutaman sadan ilmoituksen jälkeen.

Toki saa jokainen sykkiä niinkuin haluaa ihan vapaasti, ei siinä. Ei kuitenkaan kannata ihmetellä jos kaikkia ei ylimääräinen värkkääminen jaksa hirveästi kiinnostella jos ei jollekin alkuperäiset kuvat kelpaile. Niitä pareja minuutteja saa tuhlata sitten yhden jos toisen kanssa kun sille tielle kerran lähtee.

Se, ettei moisiin pyyntöihin reagoi ei tee vielä kenestäkään myyjästä oletusarvoisesti koijaria, mikä oli alkuperäinen pointti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 344
No hyvinpä nuo on tähän asti menneet tavarat kaupaksi ihan ilman mitään lisäjumppaakin jonkin pirjo-petterin mieltymyksien mukaan. Mitään ei oo jäänyt toistaiseksi myymättä noin muutaman sadan ilmoituksen jälkeen.

Toki saa jokainen sykkiä niinkuin haluaa ihan vapaasti, ei siinä. Ei kuitenkaan kannata ihmetellä jos kaikkia ei ylimääräinen värkkääminen jaksa hirveästi kiinnostella jos ei jollekin alkuperäiset kuvat kelpaile. Niitä pareja minuutteja saa tuhlata sitten yhden jos toisen kanssa kun sille tielle kerran lähtee.

Se, ettei moisiin pyyntöihin reagoi ei tee vielä kenestäkään myyjästä oletusarvoisesti koijaria, mikä oli alkuperäinen pointti.
Todennäköisesti osaat ottaa niitä kuvia lähtökohtaisesti. Kuitenkin ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun tuotteesta on se yksi kuva joka otettu humalassa heiluen jolloin ei saa mitään selvää.

Tosiaan pyyntöihin vastaamattomuus ei tee koijaria, mutta lähes kaikki huijaukset voidaan tuolla kikalla kiertää ainakin omien kokemusten mukaan kun tässä kesällä varmasti yli 10 huijausta tullut vastaan. Pelkästään täälläkin taitaa olla tullut jo 4 varmaa. Tietysti on aina niitä yksittäisiä joilla on tavara tmv. mutta kovinkaan moni huijari harvoin osaa mitään photoshoppailla tmv. Niitä yksittäisiä kuvia taas on helppo googlesta tai muiden ilmoituksista viedä. Nykyäänhän monet huijarit pyytää oikeilta myyjiltä lisäkuvia ja huijaa niiden avulla.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
No hyvinpä nuo on tähän asti menneet tavarat kaupaksi ihan ilman mitään lisäjumppaakin jonkin pirjo-petterin mieltymyksien mukaan. Mitään ei oo jäänyt toistaiseksi myymättä noin muutaman sadan ilmoituksen jälkeen.

Toki saa jokainen sykkiä niinkuin haluaa ihan vapaasti, ei siinä. Ei kuitenkaan kannata ihmetellä jos kaikkia ei ylimääräinen värkkääminen jaksa hirveästi kiinnostella jos ei jollekin alkuperäiset kuvat kelpaile. Niitä pareja minuutteja saa tuhlata sitten yhden jos toisen kanssa kun sille tielle kerran lähtee.

Se, ettei moisiin pyyntöihin reagoi ei tee vielä kenestäkään myyjästä oletusarvoisesti koijaria, mikä oli alkuperäinen pointti.
Huvitti vain että "kauppiaspalaute : 0" ja pari kk vanha tunnus.

Ei toki tarkoita mitään, onhan ne muutamat sadat kaupat voitu muuallakin tehdä.

Edit: äh olin olevinani tuolla kauppa-alueen keskustelussa jossa vitsi olisi toiminut paremmin..
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
465
Aika paljon näyttää vaihtelevan tuo kuinka kauan kestää rikosilmoituksen meneminen ns. loppuun asti:hmm: Omalla pikkusen yli 700€ euron huijauskeissillä oli 2 vuotispäivä juuri ja 2kk sitten jätin tiedustelupyynnön mutta eipä oo kuulunut:lol: Ehkä vielä joskus pääsee sen ulosoton sille mulkerolle laittamaan tai sitten ei.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
240
Kertokaapas te jotka olette Ebaytä kätttäneet myyjänä ja ostajana, että kuinka helppoa/kivaa/ärsyttävää/sietämätöntä sen käyttö on? Olen tähän asti onnistunut välttämään paikan, mutta nyt ajatellut josko alkaisi ulkomaalaisille myymään krääsää.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 322
Kertokaapas te jotka olette Ebaytä kätttäneet myyjänä ja ostajana, että kuinka helppoa/kivaa/ärsyttävää/sietämätöntä sen käyttö on? Olen tähän asti onnistunut välttämään paikan, mutta nyt ajatellut josko alkaisi ulkomaalaisille myymään krääsää.
Ostajana toimii äärimmäisen hyvin. Myyjänä on aika kova jumppa että saa homman aluksi käyntiin ja oppii talon tavoille. Ilmoitusten jättäminen sinänsä on helppoa sen jälkeen, suurin ongelma on rahditusten miettiminen ja kokonaisvaltainen finanssipuolen hahmottaminen. Pieniä kuluja tulee vähän sieltä täältä eri muodoissa, tarkoituksella tehty vaikeasti hahmotettavaksi. Kaikki kulut kun laskee yhteen, on kulut karkeasti noin 20% hieman tuotteen hinnasta ja kategoriasta riippuen. Jos jotakin menee tavalla tai toisella pieleen, on ebay (ja sen jälkeen paypal ja sen jälkeen luottokorttiyhtiö) aina ostajan puolella ja melko herkästi joutuu rahat palauttamaan, mahdollisesti jopa kuukausien päästä, varpaillaan saa myyjä olla. Jos kuvailet myyntiartikkelisi "krääsäksi" voin sanoa suoraan, että unohda..
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
240
Ostajana toimii äärimmäisen hyvin. Myyjänä on aika kova jumppa että saa homman aluksi käyntiin ja oppii talon tavoille. Ilmoitusten jättäminen sinänsä on helppoa sen jälkeen, suurin ongelma on rahditusten miettiminen ja kokonaisvaltainen finanssipuolen hahmottaminen. Pieniä kuluja tulee vähän sieltä täältä eri muodoissa, tarkoituksella tehty vaikeasti hahmotettavaksi. Kaikki kulut kun laskee yhteen, on kulut karkeasti noin 20% hieman tuotteen hinnasta ja kategoriasta riippuen. Jos jotakin menee tavalla tai toisella pieleen, on ebay (ja sen jälkeen paypal ja sen jälkeen luottokorttiyhtiö) aina ostajan puolella ja melko herkästi joutuu rahat palauttamaan, mahdollisesti jopa kuukausien päästä, varpaillaan saa myyjä olla. Jos kuvailet myyntiartikkelisi "krääsäksi" voin sanoa suoraan, että unohda..

Tätä vähän pelkäsinkin. Ei tuotteeni sinänsä "krääsää" ole, mutta käytettyjä osia lähinnä ajattelin myydä, kuntotestattuna toki. Huutonetissä tämä toimi hyvin, kauppa kävi ja ostajat oli tyytyväisiä, mutta pelottaa vähän näiden ulkomaalaisten kanssa, kun siellä on enemmän venkuloita vastassa. Keksivät kaikenlaisia metkuja, vaikka lähettäisi ihan toimivaa tavaraa. Voivat myös väittää, että eivät koskaan saaneet tuotetta, en tiedä miten hyvin paketinseuranta toimii tuolla. Kyllä se sylettää, jos itse toimii rehdisti ja vastapuoli sitten ei. Taidan vielä miettiä kahteen kertaan ennenkuin tuohon leikkiin lähden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 757
Huuto.netissä ajattelin kokeilla yhtä kampetta myydä. Jos siinä on se kohta osta heti! Niin poistanee mahdollisuuden ettei kukaan onnistu ostamaan sitä eurolla? Yhdelle kaverille kävi niin että osti pilkkahintaan melko kalliin vehkeen kun myyjä ei pistänyt sille mitään pohjahintaan ja joutui myymään tyyliin kympillä. Tuosta nyt joku vuosi aikaa... meinaan etten itse mokaa mitään kun en ole tuota ennen käyttänyt.
Sitten itse tavara on tehtaan paketissa kyllä, siinä vaan ei ole mitään styroksia tai muutakaan, jos posti tai matkahuolto runnoo sen hajalle niin mitäs sitten tehdään.

Maksutavat? Mobilepay, tilisiirto (lähtee vasta kun rahat näkyy tilillä) tai nouto ja käteinen jos lähiseudulta mielellään löytyy ostaja. Muuta huomioitavaa yleisesti kysyy neitsyt?
 
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
64
Jep, tuolla avattu yksi skenaario: Uusi huijaus: Ole varovainen, kun myyt tavaroitasi verkossa

"Henkilö on kiinnostunut ostamaan tavaran, mutta kertoo asuvansa ulkomailla. Siksi hän ei voi noutaa tavaraa, mutta on valmis järjestämään noudon kuljetusliikkeen kautta, ja lupaa vielä maksaa rahdin. Ja kaiken hyvän lisäksi hän kertoo, että kuljettaja tuo rahat kirjekuoressa, kun tavara noudetaan.

Ostajalla on kuitenkin pieni ehto. Ostaja haluaa, että kuljetusliike vakuuttaa lähetyksen 150 prosentin osuudella tavaran arvosta. Ostajan mukaan tämä summa on mukana rahakuoressa, kun tavara noudetaan. Mutta samalla ostaja kuitenkin haluaa, että myyjä maksaa etukäteen vakuutuskulut, koska ostaja kerran maksaa rahdin."

Edit: hidas, mutta tuleepahan selväksi :D
Vuosia vanha ulkomaalaisten käyttämä keino, nyt taas lisääntymään päin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
963
Multa kusetettiin 50€ pari-kolme vuotta sitten Torissa ja oikeusrekisterikeskukselta tuli vaan päätös ettei esitutkintaa toimiteta. Perusteluina, että niin pieni summa ja epäilty olisi saaanut korkeintaan sakkoja teosta.
Eipä tuosta hyötyny kukaan muu kuin kusettaja.
Mulla tais mennä vajaa pari vuotta, niin poliisi soitteli, että jos haluut rahas, niin soita tekijän faijalle, se makselee rikosuhreille "sovitteluna". Tekijä oli alaikäinen - ei tuomiota.

En oikeasti vieläkään tajua miten ja miksi Torista tuli suosittu vs. Huuto.net, kun toisessa on toimiva systeemi, vahvistukset ja palautteet ja ihan samalla tavalla voi myydä suoraan JA ILMAN MITÄÄN HELVETIN PRIVAVIESTEJÄ. Painaa vaan osta ja paketti saapuu postitse.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 322
Sitten itse tavara on tehtaan paketissa kyllä, siinä vaan ei ole mitään styroksia tai muutakaan, jos posti tai matkahuolto runnoo sen hajalle niin mitäs sitten tehdään.

Maksutavat? Mobilepay, tilisiirto (lähtee vasta kun rahat näkyy tilillä) tai nouto ja käteinen jos lähiseudulta mielellään löytyy ostaja. Muuta huomioitavaa yleisesti kysyy neitsyt?
Myyjä vastaa paketin kunnosta perille asti, eli myyjä vastaa ostajalle jos tavara särkyy matkalla. Myyjä voi sitten sen jälkeen yrittää setviä asiaa postin kanssa. Jos posti joskus edes ylipäätänsä vastaa korvauspyyntöön ja jopa toteaa sen aiheelliseksi, on mahdollinen korvaus kilohinnalla, eli yleensä köytännössä ei mitään.
Nouto käteisellä tai tilisiirto etukäteen, niin että omalla laitteellasi näet rahan saapuneen ennen lähetystä/luovutusta, nämä on ne idioottivarmat. Mahtaa mobilepaykin olla ok, en ole siihen perehtynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 200
Mulla tais mennä vajaa pari vuotta, niin poliisi soitteli, että jos haluut rahas, niin soita tekijän faijalle, se makselee rikosuhreille "sovitteluna". Tekijä oli alaikäinen - ei tuomiota.

En oikeasti vieläkään tajua miten ja miksi Torista tuli suosittu vs. Huuto.net, kun toisessa on toimiva systeemi, vahvistukset ja palautteet ja ihan samalla tavalla voi myydä suoraan JA ILMAN MITÄÄN HELVETIN PRIVAVIESTEJÄ. Painaa vaan osta ja paketti saapuu postitse.
Huutonetissä tuli maksullisia lisukkeita yms. sen jälkeen kun IS/Sanoma Oy osti sen toiminnan 2005.
 
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
64
Myyjä vastaa paketin kunnosta perille asti, eli myyjä vastaa ostajalle jos tavara särkyy matkalla. Myyjä voi sitten sen jälkeen yrittää setviä asiaa postin kanssa. Jos posti joskus edes ylipäätänsä vastaa korvauspyyntöön ja jopa toteaa sen aiheelliseksi, on mahdollinen korvaus kilohinnalla, eli yleensä köytännössä ei mitään.
Nouto käteisellä tai tilisiirto etukäteen, niin että omalla laitteellasi näet rahan saapuneen ennen lähetystä/luovutusta, nämä on ne idioottivarmat. Mahtaa mobilepaykin olla ok, en ole siihen perehtynyt.
Postilta helvetin vaikea saada korvauksia vaurioituneesta/kadonneesta paketista, Matkahuollolla homma pelannut omakohtaisesti erittäin hyvin ja monella muullakin ihmisolennolla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
963
Huutonetissä tuli maksullisia lisukkeita yms. sen jälkeen kun IS/Sanoma Oy osti sen toiminnan 2005.
Mutta ei kai ne siirtäneet mitään ihmeellistä perusjuttua maksulliseksi? En ainakaan muista...viimeksi käynyt kauppaa siellä joku kolmisen vuotta sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 200
Mutta ei kai ne siirtäneet mitään ihmeellistä perusjuttua maksulliseksi? En ainakaan muista...viimeksi käynyt kauppaa siellä joku kolmisen vuotta sitten.
Muistaakseni et voi lähettää yksityisviestiä jos et ole ottanut käyttöön jotain maksullista palvelua. En tosin itse ole myynyt siellä mitään vuosiin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
963
Muistaakseni et voi lähettää yksityisviestiä jos et ole ottanut käyttöön jotain maksullista palvelua. En tosin itse ole myynyt siellä mitään vuosiin.
Nojoo, tollanen olis kyllä hanurista, vaikka itse ostan mielummin ilman mitään kanssakäymistä. Ei vaan jaksa venkoilua tai tinkaamista ja tyhjiä lupauksia ja "varailuja" ja "jonoja" pätkääkään :D Ei tulis mieleenkään myydä mitään FB Marketplacessa, jos FB:ssä vielä olisin.

Näemmä privat on maksullisia Tilaa Huuto Plus -edut käyttöösi - Huuto Plus - Huuto.net
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 958
Noista yksityisviesteistä ei omasta mielestä juurikaan hyötyä ole. Ilman maksullista palvelua voit siis vastaanottaa muiden lähettämiä viestejä ja vastata niihin, et vain voi aloittaa keskustelua kenenkään kanssa. Ennen noiden kautta tuli lähinnä tarjousehdotuksia huuto.netin ohi myymisestä sekä vajaiden "10% pyyntihinnasta" -tarjouksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 200
Noista yksityisviesteistä ei omasta mielestä juurikaan hyötyä ole. Ilman maksullista palvelua voit siis vastaanottaa muiden lähettämiä viestejä ja vastata niihin, et vain voi aloittaa keskustelua kenenkään kanssa. Ennen noiden kautta tuli lähinnä tarjousehdotuksia huuto.netin ohi myymisestä sekä vajaiden "10% pyyntihinnasta" -tarjouksia.
Yksityisviesteistä nimenomaan on hyötyä ja samalla voi pudottaa pois ja blokata nämä kitisijät "myytkö puoleen hintaan" sekä muut epämääräiset ostajaehdokkaat.
Tämä on Torissa hyvin toimiva systeemi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 958
Yksityisviesteistä nimenomaan on hyötyä ja samalla voi pudottaa pois ja blokata nämä kitisijät "myytkö puoleen hintaan" sekä muut epämääräiset ostajaehdokkaat.
Tämä on Torissa hyvin toimiva systeemi.
Eikös tässä puhuttu nimenomaan huuto.netin yksityisviesteistä. Näitä ohikyselijöitä ei nyky vuosina siellä kauheasti ole ei ole kyllä kahta kertaa koskaan samaa heeboa sattunut kyseljjäksi.

Edit: Ja itsellä ei kaupanteossa siis kiinnosta lätistä paskaa vaan hinta on tämä tai sitten korkein tarjous. Mitä vähemmän kommunikointia, sitä helpompaa ja sujuvampaa.
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
886
Mulla tais mennä vajaa pari vuotta, niin poliisi soitteli, että jos haluut rahas, niin soita tekijän faijalle, se makselee rikosuhreille "sovitteluna". Tekijä oli alaikäinen - ei tuomiota.

En oikeasti vieläkään tajua miten ja miksi Torista tuli suosittu vs. Huuto.net, kun toisessa on toimiva systeemi, vahvistukset ja palautteet ja ihan samalla tavalla voi myydä suoraan JA ILMAN MITÄÄN HELVETIN PRIVAVIESTEJÄ. Painaa vaan osta ja paketti saapuu postitse.
Huuto.net kusi sivustonsa kun antoi kiinakrääsäkauppiaiden täyttää kaikki kategoriat roinallaan. Ei koskaan oikein tokeentunut siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 958
Koska nuo "Suurmyyjät" maksoivat suojelurahaa huuto.netille ilmoitusten määrän mukaisesti eli huuto.net sai niiltä rahaa myös ilman kaupan kauppaa (toki toteutuneista kaupoista otettiin vielä proviisio) niin silloisella omistajalla oli lyhyellä aikavälillä rahallinen insentiivi olla puuttumatta tuohon. Nykyisinhän tuota yritysten toimintaa on suitsittu ja uudistettu mutta tuota vuosien heitteilläolon seurausta on hankala paikkoa, varsinkaan kun nykyisin vaihtoehtoisia markkinapaikkoja on muitakin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
963
Yksityisviesteistä nimenomaan on hyötyä ja samalla voi pudottaa pois ja blokata nämä kitisijät "myytkö puoleen hintaan" sekä muut epämääräiset ostajaehdokkaat.
Tämä on Torissa hyvin toimiva systeemi.
En oikein ymmärrä miten se toimii torissa hyvin, jos jengi voi massana kysellä "myytkö eurolla" tai varaatko huomiselle tmv. Jos hinta on kohdallaan, niin vois vaan painaa osta ja yhteystiedot lähtis samantien tmv. kuten huutonetissä tapahtuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 200
En oikein ymmärrä miten se toimii torissa hyvin, jos jengi voi massana kysellä "myytkö eurolla" tai varaatko huomiselle tmv. Jos hinta on kohdallaan, niin vois vaan painaa osta ja yhteystiedot lähtis samantien tmv. kuten huutonetissä tapahtuu.
Kuten mainitsin, niin Torissa pystyy blokkaamaan typerät kyselijät ilman että tarvitsee vastailla heille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 975
Viestejä
4 246 143
Jäsenet
71 265
Uusin jäsen
Kriba

Hinta.fi

Ylös Bottom