Sattui ekan kerran tämmöinenkin puliveivaus, että satuin olemaan kärppänä ostamassa tuotetta heti, kun se Torin puolelta hyväksyttiin/julkaistiin ja hintakin oli erittäin halpa. Siinä sitten kauppoja heti lukkoon, että ostan pois ja voin noutaa samantien.
Meni hetki myyjällä vastatessa ja yhtäkkiä tavaran hintakin yli tuplaantui viestien vaihdon yhteydessä.
Tais olla niin paljon kysyntää, että tuli toisiin ajatuksiin hinnan suhteen.
Myyjä voi myös ilmoitusta luodessa tehdä virheen.
Lähtökohtaisesti nettikaupoissa ainakun joku tarjoaa danske bankkia = kusetus. Toki vähän ikävä ks. pankin asiakkaille tai pankille itselleen leimautua kusetuspankiksi. Mutta kerran ovat tollasen mega kämmin tehneet mitä suuri osa kusettajista hyödyntää niin voi voi. Saisivat tehdä jonkun totaalisen ulkoasu päivityksen ja senkin jälkeen pitäisi mainostaa niin, että suurin osa kansasta tietäisi millainen heidän uusi mobiilipankki on. Varmaan ihanan kallista joten tulevat elämään aika pitkään kusetuspankin leimalla.
Mistään ihmeestä suurin osa tietäisi miltä danske bankin mobiilisovellus tai verkkopankki näyttää? Ja erityisesti mobiilisovelluksen ulkonäöllä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Eihän mobiilisovelluksesta voi mitenkään päätellä onko se oikea. Toi demosovellus on vain mahdollistanut että sen että kädettömätkin huijarit voivat sitä käyttää.
Ne ihmiset jotka luottaa johonkin "demopankkiin" luottaa viime kädessä siihen että se toinen osapuoli ei ole kusettaja. Koska kusettaja voi pyörittää omalla laitteellaan ihan mitä tahansa feikkisovelluksia joka vain näyttää aidolta. Ei siinä ole mitään merkitystä onko se jonkun pankin julkaisema demosovellus vai ei koska sitä sovellusta ei voi mitenkään varmistaa. Sillä on vaan merkitystä sille kusettajalle, se oli helpompi kuin yrittää tehdä oma/metsästää jonkun toisen tekemä feikkisovellus, tai opetella miten selaimella verkkopankissa nopeasti muokataan maksukuitin tilinumero.
Feikkiverkkopankin väärentäminen on vaativampaa, mutta sekin hyvin mahdollista. Tälläisten kusetusten onnistuminen laskee olemattomaksi kun ei vain luota ventovieraiden laitteisiin.
"Esimerkiksi pivo:lla ei ole mitään euro rajaa ja sopii about kaikille pankeille. Jos ei tollasta pysty asentamaan niin jääkööt danske siirtoilija ilman kauppoja."
Mä en välttämättä asentaisi Pivoa. Mulla oli joskus siirto käytössä, mutta sitten kun kokeilin pivoa, siinä yhdeydessä tuli joku hämärä viesti nordealta koskien siirtoa. Mä ihmettelin vähän asiaa koska jos siirto käyttää/on kytköksissä nordeaan, niin OK. Mutta miten Pivo on kytköksissä nordeaan, koska sehän on ainakin alunperin ollut OP:n. Siis sen viestin perusteella ei ehkä voi samaa puhelinnumeroa käyttää Siirrossa ja Pivossa. Ihan suoraan siinä ei väitetty oikein mitään konkreettista. Sitten mä yritin katsella sitä Siirtoa. Siinä oli rekisteröinti(tms.) mennyt umpeen. Tulkitsin siis että se oli lakannut toimimasta koska olin yrittänyt käyttää sitä samaa puhelinnumeroa Pivossa. Yritin ottaa sitä uudestaan käyttöön. Toisin kuin alunperin, tällä kertaa se vaati käyttöoikeutta mun tiliin mm. katsellakseen varsin kattavasti tilitapahtumia. Tietystikään en antanut moiseen lupaa. Jollain tapaa myös sen Pivon rekisteröinti jäi mulla kesken, mutta sitä ei mulla koskaan ollut käytössäkään.
Pivossa muitaakseni oli ainakin ongelmana se, että yrittäessä tunnistautua siihen mobiilipankilla, joka kerta kun vaihdoin pois siitä siirto-sovelluksesta mobiilipankkiin(hyväksyäkseni sen lähettämän tunnistautumispyynnin), niin sen Pivon kirjautuminen meni vanhaksi. Kokeilin vaikka kuinka monta kertaa muttei se koskaan onnistunut, tuli mielikuva että se uloskirjaa mun samantien pois siitä kun vaihdan siitä sovelluksesta ulos.(tämä voi olla android versioon liittyvä rajoitus/bugi, koska mulla on vanha android.) Myöhemmin mielestäni yritin sitten verkkopankkitunnuksilla(se sovellus pyörittää sisällään selainta), kun olin löytänyt avainkoodilistan jota en tuolloin ollut juuri enää käyttänyt, mutta jollain tapaa se Pivon rekisteröinti siis jäi kuitenkin kesken. Mielestäni tuo Siirron toiminnan lakkaaminen tapahtui alunperin ensi yrityksellä, ennen tuota tunnistautumisen ongelmaa.
Pivosta nyt en osaa sanoa varmasti kun en edes saanut sitä otettua käyttöön, mutta selkeästi ainakin tuo Siirto on toteutettu tavalla että he eivät halua että kuka tahansa käyttää sitä. Voihan olla että mobilepaykin nykyisellään vaatii moisia uusilta käyttäjiltä, mutta se ei ainakaan mulla ole itsestään lakannut toimimasta vaikka olen julkeasti yrittänyt käyttää samaa numeroa kilpailijan mobiilimaksusovelluksella.