Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 767
Mikä ongelma siinä tilisiirrossa on jos tavara vaihtaa omistajaa vasta sen jälkeen kun tilisiirtona maksetut rahat näkyvät myyjän tilillä?
No, en ihan lähivuosina ole tällaisiin törmännyt. Jokainen oikea ostaja tuo käteistä tai maksaa MobilePayllä. Tilisiirtäjät on tulossa saman päivänä hakemaan tavarat ja katoaa kuin pieru saharaan, kun sanoo ettei ihan noin homma toimi.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
No, en ihan lähivuosina ole tällaisiin törmännyt. Jokainen oikea ostaja tuo käteistä tai maksaa MobilePayllä. Tilisiirtäjät on tulossa saman päivänä hakemaan tavarat ja katoaa kuin pieru saharaan, kun sanoo ettei ihan noin homma toimi.
Kyllä se näin on. Jos et pysty maksamaan käteisellä tai mobilePay niin jotain hämärää. (toki jos jostain kauempaa toimii niin sitten eri asia) Olen itse viimeisen ~10v aikana tainnut myydä ja ostaa kerran jotenkin muuten kuin käteisellä/MP. Jonkun huonekalun kun kaveri kauempaa osti, niin laittoi rahat tilille ja postitin kun näkyi suoritus mulla, kerran ostin puhelimen niin en jaksanut käteisellä vaan menin paikan päälle ja tein tilisiirron siinä sen kaverin nähden (en muista miksei MP käynyt,enkö käyttänyt sitä silloin? tästä on aikaa joku 4-5v).

Eihän toki tilisiirrossa mitään ihmeellistä ole mun mielestä jos kaupat tehdään sen jälkeen kun suoritus näkyy omalla tilillä...on vaan hieman jäykkä ja ostajana en tuollaista vaihtoehtoa kyllä käytä että maksaisin jotain ennakkoon.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Itselle ihan ok millä maksaa, jos etukäteen painotan, että en luovuta tavaraa ennen kuin tilisiirto näkyy tilillä. Ilman tuota olisi monet kaupat jääneet tekemättä. Jos tyyppi jotenkin epäilyttävä, kyse kalliista tuotteesta ja epäilen ettei em. viesti ole mennyt perille, saatan jättää harvoissa tapauksissa väliin.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 767
Itselle ihan ok millä maksaa, jos etukäteen painotan, että en luovuta tavaraa ennen kuin tilisiirto näkyy tilillä.
Juuri tätä tarkoitin tuossa yllä. Ei ole vuosiin tilisiirrolla maksavia näkynyt, jotka noutavat tavaran. Kun ilmoittaa, että pitää rahojen näkyä tilillä ensin, niin loppuu kiinnostus tai katoaa koko kaveri.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 301
Mikä ongelma siinä tilisiirrossa on jos tavara vaihtaa omistajaa vasta sen jälkeen kun tilisiirtona maksetut rahat näkyvät myyjän tilillä?
Joskus vuosia sitten ollut uutisointia vedätyksistä joissa siirto onnistuneesti peruttu. (varovainen siirtää maksun ensin toiselle tilille niin että ko tili jää tyhjäksi)

Jos ei mistään viisinumeroisista autokaupoista kyse , vaan jostain satasten-tonnin kaupoista, jos ostaja vetäytyy suorilta sen takia ettei tilisiirto käy, niin tulee kyllä mieleen että onko joku vedätysyritys. Vaivautuu ottamaan yhteyttä, mutta luopuu noinhelpolla.


Jos kyse jostain tuotteesta/kaupasta jossa oleellista myyjän tunnistaminen ja vahvanmaksu documenttien jääminen kaupasta, niin tilisiirrolla voi olla merkitystä, mutta sen voisi sanoa suoraan ja sopia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Helvetti kun taas joutui kokemaan stereotypioiden paikkansa pitävyyttä. Mulla on reilun tonnin älyluuri Torissa myynnissä. Tänään tuli kaks ostajaa tekemään kauppoja aika suoraviivaisen Tori-viestittelyn jälkeen, kaks noin 25v romaninaista, kätevästi koronamaskien kanssa, heidän puhelinnumeroaankaan en tiennyt ja käyttämänsä nimikin todennäköisesti keksitty. No, puhelimen tsekkaus ei paljon kiinnostanut, vaan heti tekemään tilisiirtoa OP:n mobiilipankkiapilla. Siinä kun katselin vierestä, niin heti näin, että tilillä saldo 11€. Siinä sitten teki jonkinlaisen "hyväksytyn maksun", mutta ei se tietenkään näyttänyt siltä, että mihinkään lähti. Oli puhe, että koska itselläni tili eri pankissa, niin katson tilisiirron tekemisen vierestä ja se riittää. Huomautin asiasta, niin alkoi sekava puhelimen äppien venkslaus edes taas ja ihmeellinen selittely siitä, kuinka maksu muka olisi lähteny jne., ja mm, siksi tilillä vain 11€, koska maksu meni. Aika nopeasti totesin, että homma ihan perseestä ja kauppoja ei tule ja laitoin tyttöset matkaan. Mietin vaan, että tommoset kun päästää joku vanhempi ihminen sisään tai henkilö, joka ei uskalla olla luovuttamatta kallista kauppatavaraa, niin paskimmillaan nämä kusettajat voivat jopa onnistua perseilyssään.
On näitä porsastelijoita sattunut omallekin kohdalle.

Mullehan soitti viime syksynä hädissään yksi Tori-tyyppi, jonka kanssa olin aiemmin tehnyt kaupat. Oli kansallispukujoukkio juuri vienyt lähes tonnin puhelimen ilmeisesti Dansken Vp-demosovellushuijauksella. Pitkä puhelu; autoin parhaani mukaan. Taisin jotain kertoa aiemmin omista kokemuksistani, niin soitti sitten ekana mulle. Saatana kun suututti sen puolesta.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 263
Mun mielestä maksutapaa oleellisempaa on etukäteen sopia toiminta- ja maksutapa ja sitten edetä sen mukaan. En ainakaan itse myydessäni aseta liikoja rajoitteita etukäteen ilmoitusta laatiessa. Jos ei muuta ole erikseen sovittu etukäteen on maksutapa tavaraa noudettaessa käteinen. Yleensä kaikki muutkin maksutavat ja järjestelyt on sovittavissa, mutta siitä on keskusteltava etukäteen, eikä siinä vaiheessa kun ollaan jo treffeillä siellä huoltsikan pihassa aleta ihmettelemään jonkun tilisiirron tai osamaksun kanssa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Mun mielestä maksutapaa oleellisempaa on etukäteen sopia toiminta- ja maksutapa ja sitten edetä sen mukaan. En ainakaan itse myydessäni aseta liikoja rajoitteita etukäteen ilmoitusta laatiessa. Jos ei muuta ole erikseen sovittu etukäteen on maksutapa tavaraa noudettaessa käteinen. Yleensä kaikki muutkin maksutavat ja järjestelyt on sovittavissa, mutta siitä on keskusteltava etukäteen, eikä siinä vaiheessa kun ollaan jo treffeillä siellä huoltsikan pihassa aleta ihmettelemään jonkun tilisiirron tai osamaksun kanssa.
Juurikin näin. Osa vaan on niinkin uunoja, että olettaa myyjälle olevan vaihtoraha, siis johonkin pieninkiin <50€ hilukauppoihin. Törkeimmät yrittää sillä verukkeella saada alennusta, kun ei ole itsellä sopivaa rahaa mukana. Asialliset taas maksaa ylimäärää. Parhaimmillaan tainnut saada tuosta syystä 80€ kaupoista satasen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
334
Minusta nykyaikana ei tarvii sopia mitään, vähän kärjistäen. Tavara vaihtaa omistajaa, kun raha on liikkunut. Toki jos myyjänä joutuisin vaikka liikkumaan jonnekin, silloin varmistaisin että maksu onnistuu samantien. Mutta en kyllä millin vertaa enää jaksa edes keskustella ostajan kanssa maksamisen vaikeuksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 447
Minusta nykyaikana ei tarvii sopia mitään, vähän kärjistäen. Tavara vaihtaa omistajaa, kun raha on liikkunut. Toki jos myyjänä joutuisin vaikka liikkumaan jonnekin, silloin varmistaisin että maksu onnistuu samantien. Mutta en kyllä millin vertaa enää jaksa edes keskustella ostajan kanssa maksamisen vaikeuksista.
Näinpä. Ihan sama millä siirtää jos eurot näkyy. Jos ei näy niin tavara jää tulematta mukaan. Parina vuonna ollut mobilepay siirrot täynnä niin silloin ilmoittelin porukoille, että pivolla onnistuu. Moni olettaa, että mp löytyy kaikilta. Käteistä ei oikein mieluusti kyllä ota jos mennään isoihin summiin kun sen kanssa pelaaminen on aika ikävää. Tonni/kk saa tallettaa ja silti kysellään ummet ja lammet mistä rikollisesta toiminnasta nämäkin eurot nyt olet tilillesi laittanut.

Kerran olin menossa hakemaan näykesteriä vähän kauempaa ja toiselle myynnissä olleelle löyty ostaja samoilta suunnilta. Vienti kortin kohdalla kyselin miten maksu ja samassa viestissä taisi olla käteinen/op/spankki/pivo sopii mulle. Vastauksena tuli danske bank voi maksaa :D. Joo mä olen viemässä 1500€ näyttistä jollekkin hermannille 150km päähän ja hän maksaa danske bankilla. Ei tullut kauppoja yllättäen...

Lähtökohtaisesti nettikaupoissa ainakun joku tarjoaa danske bankkia = kusetus. Toki vähän ikävä ks. pankin asiakkaille tai pankille itselleen leimautua kusetuspankiksi. Mutta kerran ovat tollasen mega kämmin tehneet mitä suuri osa kusettajista hyödyntää niin voi voi. Saisivat tehdä jonkun totaalisen ulkoasu päivityksen ja senkin jälkeen pitäisi mainostaa niin, että suurin osa kansasta tietäisi millainen heidän uusi mobiilipankki on. Varmaan ihanan kallista joten tulevat elämään aika pitkään kusetuspankin leimalla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296
Vastauksena tuli danske bank voi maksaa :D. Joo mä olen viemässä 1500€ näyttistä jollekkin hermannille 150km päähän ja hän maksaa danske bankilla. Ei tullut kauppoja yllättäen...

Lähtökohtaisesti nettikaupoissa ainakun joku tarjoaa danske bankkia = kusetus.
Danske pankillakin maksaessa (pitäis näkyä) näkyy osuuspankissa heti, kun molemmilla pankeilla on sepa-pikasiirrot käytössä lähetyksen ja vastaanoton puolesta. Tiedä sit mistä lähtien.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
Danske pankillakin maksaessa (pitäis näkyä) näkyy osuuspankissa heti, kun molemmilla pankeilla on sepa-pikasiirrot käytössä lähetyksen ja vastaanoton puolesta. Tiedä sit mistä lähtien.
Voihan noita Danske demopankki rosvoja kiusata sillä, että sanookin itse että sehän sattui hyvin kun hänellä itselläänkin on Danske pankin tili niin hyvin onnistuu maksu sillä niin voi heti tarkistaa rahan saapumisen tilille ja sen tarkistettuaan kun se on tullut omalle tilille tavara vaihtaa omistajaa siinä paikan päällä.

Sitten naureskella itse miten alkaa kiemurella rosvo, että miten ei onnistukkaan kuitenkaan se Danske verkkopankilla maksu vaan jotain muuta yrittää keksiä.

Tietenkään niitä rosvoja ei kannata kasvokkain lähteä tapaamaan kauppojen merkeissä kun siinä voi Kyöstillä löytyäkkin yllättäen "Mora-visa" taskusta ja sillä maksutavalla parempi antaa se tonnin iPhone vaikka kuin ottaa maksuvälineestä keuhkoon tai sydämeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 447
Danske pankillakin maksaessa (pitäis näkyä) näkyy osuuspankissa heti, kun molemmilla pankeilla on sepa-pikasiirrot käytössä lähetyksen ja vastaanoton puolesta. Tiedä sit mistä lähtien.
Joo hakiessa voi kokeilla vaikka Danskea ja jäädä pihalle odottelemaan jos eurot ei heti näy, mutta vienti kaupoilla haluan olla kyllä 100% varma, että eurot näkyy. Danske siirron vihjailu on niin vahva kusetus epäily, että ei kiitos ajella tervehtimään mahdollista rikollista.

Esimerkiksi pivo:lla ei ole mitään euro rajaa ja sopii about kaikille pankeille. Jos ei tollasta pysty asentamaan niin jääkööt danske siirtoilija ilman kauppoja.

Harmi kun en tuosta ottanut viestiketkua talteen. Tuli sieltä sitten vaikka mitä meriselitystä kun ehdotin, että asentaa pivon tai hakee käteistä.

e: Jääkö nuo viestit jonnekkin torin backlogiin kun ei näytä säästävän vuotta taaksepäin. Ikävä jos jotain pitäisi kaivella niin eipä löydy enää mitään. Ennen oli jees kun sähköpostiin tuli myös tori viestin sisältö. Nyt voi kattella vaan, jotta joo on siinä viestiä jonkun hermannin kanssa vaihdettu mutta mitään tarkkaa tietoa sisällöstä enää.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 318
Se on kyllä oikeasti huikeaa, miten järjettömän suosittu kauppapaikka tori.fi on siihen nähden, että se on käytettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan ihan silkkaa veristä visvaripulia. Haku toimii miten sattuu, hakuvahti toimii ihan miten sattuu, mobiiliversio toimii ihan miten sattuu, viestit ei tunnu välillä menevän läpi, mitään ostaja/myyjäpalautesysteemiä ei ole, mitään sisäistä maksusysteemiä ei ole jne. Ehkä tuossa on vaan se, että kriittinen käyttäjämassa on saavutettu, niin kaikki käyttää sitä koska "kaikki käyttää sitä" ja se on ilmainen, joten aika pirun vaikea minkään kilpailevan palvelunkaan on tuohon kisaan lähteä.

Aina kyllä vituttaa kun tuota paskasaittia käyttää ostamiseen tai myymiseen. Toisaalta ehkä vain 15% vitutuksesta on saitin paskuutta ja loput myyjien ja ostajien paskuutta. :D
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 301
Se on kyllä oikeasti huikeaa, miten järjettömän suosittu kauppapaikka tori.fi on siihen nähden, että se on käytettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan ihan silkkaa veristä visvaripulia. ...
Suosion taustalla ilmeisesti se että siellä on kaikki rosvota ja muut puliveivarit halpoine saalineen. Eli myyminen helppoa.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 241
Torista löytyy helmiä ja sikoja. Helmet toki tuppaavat menemään alta aikayksikön, mutta paistaa se päivä joskus risukasaankin. Kaksi ihan hyvää moottorisahakauppaa olen vuoden sisällä tehnyt ja muutaman akun löytänyt akkuporakoneeseen.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Sattui ekan kerran tämmöinenkin puliveivaus, että satuin olemaan kärppänä ostamassa tuotetta heti, kun se Torin puolelta hyväksyttiin/julkaistiin ja hintakin oli erittäin halpa. Siinä sitten kauppoja heti lukkoon, että ostan pois ja voin noutaa samantien.
Meni hetki myyjällä vastatessa ja yhtäkkiä tavaran hintakin yli tuplaantui viestien vaihdon yhteydessä.
Tais olla niin paljon kysyntää, että tuli toisiin ajatuksiin hinnan suhteen.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 152
Sattui ekan kerran tämmöinenkin puliveivaus, että satuin olemaan kärppänä ostamassa tuotetta heti, kun se Torin puolelta hyväksyttiin/julkaistiin ja hintakin oli erittäin halpa. Siinä sitten kauppoja heti lukkoon, että ostan pois ja voin noutaa samantien.
Meni hetki myyjällä vastatessa ja yhtäkkiä tavaran hintakin yli tuplaantui viestien vaihdon yhteydessä.
Tais olla niin paljon kysyntää, että tuli toisiin ajatuksiin hinnan suhteen.
No, torissa kaikki on mahdollista. Täällä ja huuto.netissä kaupat on sitovia.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
532
Sattui ekan kerran tämmöinenkin puliveivaus, että satuin olemaan kärppänä ostamassa tuotetta heti, kun se Torin puolelta hyväksyttiin/julkaistiin ja hintakin oli erittäin halpa. Siinä sitten kauppoja heti lukkoon, että ostan pois ja voin noutaa samantien.
Meni hetki myyjällä vastatessa ja yhtäkkiä tavaran hintakin yli tuplaantui viestien vaihdon yhteydessä.
Tais olla niin paljon kysyntää, että tuli toisiin ajatuksiin hinnan suhteen.
Normaalia torin kaupankäyntietiikkaa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 310
Torin hyvä puoli on että siellä saa myydyksi melkein mitä vaan. Aiakaskunta on paljon laajempi kuin missään dedikoiduilla harraste sivustoilla/foorumeilla. Esimerkiksi kaikki hifijutut menee nopeasti.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Normaalia torin kaupankäyntietiikkaa.
No siis toi oli ihan uutta. Vielä sen ymmärtäisin, että tuotteen poistaa ja laittaa uudestaan päivitetyllä hinnalla myyntiin.
Osa haluaa oikeasti tavarasta eroon nopeasti jollain nimellisellä hinnalla ja osa taas ei osaa hinnoitella, joten saattavat tulla katumapäälle liian halvan hinnan takia, joka ilmenee vasta siinä vaiheessa, kun vartissa tulee iso kasa ostajia jonoon.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 426
Jos teille kay niin että tulette katumapaallle hinnoittelun kanssa niin kannattaa sanoa ostajille että hei sori se tuote hajosi. En voikkaan myydä sita. Ja viikon päästä uudelleen myyntiin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Sattui ekan kerran tämmöinenkin puliveivaus, että satuin olemaan kärppänä ostamassa tuotetta heti, kun se Torin puolelta hyväksyttiin/julkaistiin ja hintakin oli erittäin halpa. Siinä sitten kauppoja heti lukkoon, että ostan pois ja voin noutaa samantien.
Meni hetki myyjällä vastatessa ja yhtäkkiä tavaran hintakin yli tuplaantui viestien vaihdon yhteydessä.
Tais olla niin paljon kysyntää, että tuli toisiin ajatuksiin hinnan suhteen.
Myyjä voi myös ilmoitusta luodessa tehdä virheen.

Lähtökohtaisesti nettikaupoissa ainakun joku tarjoaa danske bankkia = kusetus. Toki vähän ikävä ks. pankin asiakkaille tai pankille itselleen leimautua kusetuspankiksi. Mutta kerran ovat tollasen mega kämmin tehneet mitä suuri osa kusettajista hyödyntää niin voi voi. Saisivat tehdä jonkun totaalisen ulkoasu päivityksen ja senkin jälkeen pitäisi mainostaa niin, että suurin osa kansasta tietäisi millainen heidän uusi mobiilipankki on. Varmaan ihanan kallista joten tulevat elämään aika pitkään kusetuspankin leimalla.
Mistään ihmeestä suurin osa tietäisi miltä danske bankin mobiilisovellus tai verkkopankki näyttää? Ja erityisesti mobiilisovelluksen ulkonäöllä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Eihän mobiilisovelluksesta voi mitenkään päätellä onko se oikea. Toi demosovellus on vain mahdollistanut että sen että kädettömätkin huijarit voivat sitä käyttää.

Ne ihmiset jotka luottaa johonkin "demopankkiin" luottaa viime kädessä siihen että se toinen osapuoli ei ole kusettaja. Koska kusettaja voi pyörittää omalla laitteellaan ihan mitä tahansa feikkisovelluksia joka vain näyttää aidolta. Ei siinä ole mitään merkitystä onko se jonkun pankin julkaisema demosovellus vai ei koska sitä sovellusta ei voi mitenkään varmistaa. Sillä on vaan merkitystä sille kusettajalle, se oli helpompi kuin yrittää tehdä oma/metsästää jonkun toisen tekemä feikkisovellus, tai opetella miten selaimella verkkopankissa nopeasti muokataan maksukuitin tilinumero.

Feikkiverkkopankin väärentäminen on vaativampaa, mutta sekin hyvin mahdollista. Tälläisten kusetusten onnistuminen laskee olemattomaksi kun ei vain luota ventovieraiden laitteisiin.

"Esimerkiksi pivo:lla ei ole mitään euro rajaa ja sopii about kaikille pankeille. Jos ei tollasta pysty asentamaan niin jääkööt danske siirtoilija ilman kauppoja."

Mä en välttämättä asentaisi Pivoa. Mulla oli joskus siirto käytössä, mutta sitten kun kokeilin pivoa, siinä yhdeydessä tuli joku hämärä viesti nordealta koskien siirtoa. Mä ihmettelin vähän asiaa koska jos siirto käyttää/on kytköksissä nordeaan, niin OK. Mutta miten Pivo on kytköksissä nordeaan, koska sehän on ainakin alunperin ollut OP:n. Siis sen viestin perusteella ei ehkä voi samaa puhelinnumeroa käyttää Siirrossa ja Pivossa. Ihan suoraan siinä ei väitetty oikein mitään konkreettista. Sitten mä yritin katsella sitä Siirtoa. Siinä oli rekisteröinti(tms.) mennyt umpeen. Tulkitsin siis että se oli lakannut toimimasta koska olin yrittänyt käyttää sitä samaa puhelinnumeroa Pivossa. Yritin ottaa sitä uudestaan käyttöön. Toisin kuin alunperin, tällä kertaa se vaati käyttöoikeutta mun tiliin mm. katsellakseen varsin kattavasti tilitapahtumia. Tietystikään en antanut moiseen lupaa. Jollain tapaa myös sen Pivon rekisteröinti jäi mulla kesken, mutta sitä ei mulla koskaan ollut käytössäkään.

Pivossa muitaakseni oli ainakin ongelmana se, että yrittäessä tunnistautua siihen mobiilipankilla, joka kerta kun vaihdoin pois siitä siirto-sovelluksesta mobiilipankkiin(hyväksyäkseni sen lähettämän tunnistautumispyynnin), niin sen Pivon kirjautuminen meni vanhaksi. Kokeilin vaikka kuinka monta kertaa muttei se koskaan onnistunut, tuli mielikuva että se uloskirjaa mun samantien pois siitä kun vaihdan siitä sovelluksesta ulos.(tämä voi olla android versioon liittyvä rajoitus/bugi, koska mulla on vanha android.) Myöhemmin mielestäni yritin sitten verkkopankkitunnuksilla(se sovellus pyörittää sisällään selainta), kun olin löytänyt avainkoodilistan jota en tuolloin ollut juuri enää käyttänyt, mutta jollain tapaa se Pivon rekisteröinti siis jäi kuitenkin kesken. Mielestäni tuo Siirron toiminnan lakkaaminen tapahtui alunperin ensi yrityksellä, ennen tuota tunnistautumisen ongelmaa.

Pivosta nyt en osaa sanoa varmasti kun en edes saanut sitä otettua käyttöön, mutta selkeästi ainakin tuo Siirto on toteutettu tavalla että he eivät halua että kuka tahansa käyttää sitä. Voihan olla että mobilepaykin nykyisellään vaatii moisia uusilta käyttäjiltä, mutta se ei ainakaan mulla ole itsestään lakannut toimimasta vaikka olen julkeasti yrittänyt käyttää samaa numeroa kilpailijan mobiilimaksusovelluksella.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 251
Myyjä voi myös ilmoitusta luodessa tehdä virheen.



Mistään ihmeestä suurin osa tietäisi miltä danske bankin mobiilisovellus tai verkkopankki näyttää? Ja erityisesti mobiilisovelluksen ulkonäöllä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Eihän mobiilisovelluksesta voi mitenkään päätellä onko se oikea. Toi demosovellus on vain mahdollistanut että sen että kädettömätkin huijarit voivat sitä käyttää.

Ne ihmiset jotka luottaa johonkin "demopankkiin" luottaa viime kädessä siihen että se toinen osapuoli ei ole kusettaja. Koska kusettaja voi pyörittää omalla laitteellaan ihan mitä tahansa feikkisovelluksia joka vain näyttää aidolta. Ei siinä ole mitään merkitystä onko se jonkun pankin julkaisema demosovellus vai ei koska sitä sovellusta ei voi mitenkään varmistaa. Sillä on vaan merkitystä sille kusettajalle, se oli helpompi kuin yrittää tehdä oma/metsästää jonkun toisen tekemä feikkisovellus, tai opetella miten selaimella verkkopankissa nopeasti muokataan maksukuitin tilinumero.

Feikkiverkkopankin väärentäminen on vaativampaa, mutta sekin hyvin mahdollista. Tälläisten kusetusten onnistuminen laskee olemattomaksi kun ei vain luota ventovieraiden laitteisiin.

"Esimerkiksi pivo:lla ei ole mitään euro rajaa ja sopii about kaikille pankeille. Jos ei tollasta pysty asentamaan niin jääkööt danske siirtoilija ilman kauppoja."

Mä en välttämättä asentaisi Pivoa. Mulla oli joskus siirto käytössä, mutta sitten kun kokeilin pivoa, siinä yhdeydessä tuli joku hämärä viesti nordealta koskien siirtoa. Mä ihmettelin vähän asiaa koska jos siirto käyttää/on kytköksissä nordeaan, niin OK. Mutta miten Pivo on kytköksissä nordeaan, koska sehän on ainakin alunperin ollut OP:n. Siis sen viestin perusteella ei ehkä voi samaa puhelinnumeroa käyttää Siirrossa ja Pivossa. Ihan suoraan siinä ei väitetty oikein mitään konkreettista. Sitten mä yritin katsella sitä Siirtoa. Siinä oli rekisteröinti(tms.) mennyt umpeen. Tulkitsin siis että se oli lakannut toimimasta koska olin yrittänyt käyttää sitä samaa puhelinnumeroa Pivossa. Yritin ottaa sitä uudestaan käyttöön. Toisin kuin alunperin, tällä kertaa se vaati käyttöoikeutta mun tiliin mm. katsellakseen varsin kattavasti tilitapahtumia. Tietystikään en antanut moiseen lupaa. Jollain tapaa myös sen Pivon rekisteröinti jäi mulla kesken, mutta sitä ei mulla koskaan ollut käytössäkään.

Pivossa muitaakseni oli ainakin ongelmana se, että yrittäessä tunnistautua siihen mobiilipankilla, joka kerta kun vaihdoin pois siitä siirto-sovelluksesta mobiilipankkiin(hyväksyäkseni sen lähettämän tunnistautumispyynnin), niin sen Pivon kirjautuminen meni vanhaksi. Kokeilin vaikka kuinka monta kertaa muttei se koskaan onnistunut, tuli mielikuva että se uloskirjaa mun samantien pois siitä kun vaihdan siitä sovelluksesta ulos.(tämä voi olla android versioon liittyvä rajoitus/bugi, koska mulla on vanha android.) Myöhemmin mielestäni yritin sitten verkkopankkitunnuksilla(se sovellus pyörittää sisällään selainta), kun olin löytänyt avainkoodilistan jota en tuolloin ollut juuri enää käyttänyt, mutta jollain tapaa se Pivon rekisteröinti siis jäi kuitenkin kesken. Mielestäni tuo Siirron toiminnan lakkaaminen tapahtui alunperin ensi yrityksellä, ennen tuota tunnistautumisen ongelmaa.

Pivosta nyt en osaa sanoa varmasti kun en edes saanut sitä otettua käyttöön, mutta selkeästi ainakin tuo Siirto on toteutettu tavalla että he eivät halua että kuka tahansa käyttää sitä. Voihan olla että mobilepaykin nykyisellään vaatii moisia uusilta käyttäjiltä, mutta se ei ainakaan mulla ole itsestään lakannut toimimasta vaikka olen julkeasti yrittänyt käyttää samaa numeroa kilpailijan mobiilimaksusovelluksella.
Pivo/siirto ovat käytännössä sama asia. Riippuu pankista millä nimellä kutsuvat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 447
Mistään ihmeestä suurin osa tietäisi miltä danske bankin mobiilisovellus tai verkkopankki näyttää? Ja erityisesti mobiilisovelluksen ulkonäöllä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Eihän mobiilisovelluksesta voi mitenkään päätellä onko se oikea. Toi demosovellus on vain mahdollistanut että sen että kädettömätkin huijarit voivat sitä käyttää.
Tämähän ongelma oli jo mainittu tuossa viestissä mitä lainasit? " Mutta kerran ovat tollasen mega kämmin tehneet mitä suuri osa kusettajista hyödyntää niin voi voi. Saisivat tehdä jonkun totaalisen ulkoasu päivityksen ja senkin jälkeen pitäisi mainostaa niin, että suurin osa kansasta tietäisi millainen heidän uusi mobiilipankki on. Varmaan ihanan kallista joten tulevat elämään aika pitkään kusetuspankin leimalla. "

Ne ihmiset jotka luottaa johonkin "demopankkiin" luottaa viime kädessä siihen että se toinen osapuoli ei ole kusettaja. Koska kusettaja voi pyörittää omalla laitteellaan ihan mitä tahansa feikkisovelluksia joka vain näyttää aidolta. Ei siinä ole mitään merkitystä onko se jonkun pankin julkaisema demosovellus vai ei koska sitä sovellusta ei voi mitenkään varmistaa. Sillä on vaan merkitystä sille kusettajalle, se oli helpompi kuin yrittää tehdä oma/metsästää jonkun toisen tekemä feikkisovellus, tai opetella miten selaimella verkkopankissa nopeasti muokataan maksukuitin tilinumero.

Feikkiverkkopankin väärentäminen on vaativampaa, mutta sekin hyvin mahdollista. Tälläisten kusetusten onnistuminen laskee olemattomaksi kun ei vain luota ventovieraiden laitteisiin.
Kerroppa nyt jotain muita pankkien tai maksunsiirto sovellusten kusetus äppejä jota käytössä? Ei taida olla. Kyllä se on vaan ja ainoastaan dasnke bankin demosovellus millä porukkaa on kusetettu jo vuosia. Miten nouto tilanteessa tehdään väärennetään maksukuitin tilinumero? vs. tulee siinä sun naaman edessä pokkana laittamaan tilisiirron...
Sitten potentitaalisen kusettajan tapaamisessa on aina tämä juttu minkä Lucas laittoikin: "Tietenkään niitä rosvoja ei kannata kasvokkain lähteä tapaamaan kauppojen merkeissä kun siinä voi Kyöstillä löytyäkkin yllättäen "Mora-visa" taskusta ja sillä maksutavalla parempi antaa se tonnin iPhone vaikka kuin ottaa maksuvälineestä keuhkoon tai sydämeen."

"Esimerkiksi pivo:lla ei ole mitään euro rajaa ja sopii about kaikille pankeille. Jos ei tollasta pysty asentamaan niin jääkööt danske siirtoilija ilman kauppoja."

Mä en välttämättä asentaisi Pivoa. Mulla oli joskus siirto käytössä, mutta sitten kun kokeilin pivoa, siinä yhdeydessä tuli joku hämärä viesti nordealta koskien siirtoa. Mä ihmettelin vähän asiaa koska jos siirto käyttää/on kytköksissä nordeaan, niin OK. Mutta miten Pivo on kytköksissä nordeaan, koska sehän on ainakin alunperin ollut OP:n. Siis sen viestin perusteella ei ehkä voi samaa puhelinnumeroa käyttää Siirrossa ja Pivossa. Ihan suoraan siinä ei väitetty oikein mitään konkreettista. Sitten mä yritin katsella sitä Siirtoa. Siinä oli rekisteröinti(tms.) mennyt umpeen. Tulkitsin siis että se oli lakannut toimimasta koska olin yrittänyt käyttää sitä samaa puhelinnumeroa Pivossa. Yritin ottaa sitä uudestaan käyttöön. Toisin kuin alunperin, tällä kertaa se vaati käyttöoikeutta mun tiliin mm. katsellakseen varsin kattavasti tilitapahtumia. Tietystikään en antanut moiseen lupaa. Jollain tapaa myös sen Pivon rekisteröinti jäi mulla kesken, mutta sitä ei mulla koskaan ollut käytössäkään.

Pivossa muitaakseni oli ainakin ongelmana se, että yrittäessä tunnistautua siihen mobiilipankilla, joka kerta kun vaihdoin pois siitä siirto-sovelluksesta mobiilipankkiin(hyväksyäkseni sen lähettämän tunnistautumispyynnin), niin sen Pivon kirjautuminen meni vanhaksi. Kokeilin vaikka kuinka monta kertaa muttei se koskaan onnistunut, tuli mielikuva että se uloskirjaa mun samantien pois siitä kun vaihdan siitä sovelluksesta ulos.(tämä voi olla android versioon liittyvä rajoitus/bugi, koska mulla on vanha android.) Myöhemmin mielestäni yritin sitten verkkopankkitunnuksilla(se sovellus pyörittää sisällään selainta), kun olin löytänyt avainkoodilistan jota en tuolloin ollut juuri enää käyttänyt, mutta jollain tapaa se Pivon rekisteröinti siis jäi kuitenkin kesken. Mielestäni tuo Siirron toiminnan lakkaaminen tapahtui alunperin ensi yrityksellä, ennen tuota tunnistautumisen ongelmaa.

Pivosta nyt en osaa sanoa varmasti kun en edes saanut sitä otettua käyttöön, mutta selkeästi ainakin tuo Siirto on toteutettu tavalla että he eivät halua että kuka tahansa käyttää sitä. Voihan olla että mobilepaykin nykyisellään vaatii moisia uusilta käyttäjiltä, mutta se ei ainakaan mulla ole itsestään lakannut toimimasta vaikka olen julkeasti yrittänyt käyttää samaa numeroa kilpailijan mobiilimaksusovelluksella.
Pivo ja siirto on erillisiä, mutta toimii kyllä ristiin rastiin siirrot ja samalla numerolla. Kyllä sen joku tyyppi otti ihan noudeattaessa käyttöön kun ei ollut lukenut, että mp ei käy. Että saa ihan parissa minuutissa otettua käyttöön.

Voit ihan vapaasti jatkaa danske bankin käyttöä, mutta älä ihmettele jos on ennakkoluuloja osalla porukasta eikä joku jaksa ajella metriäkään jos sillä yrität maksaa.

Se nyt vaan on fakta, että tori kauppa ja ehdotetaan Danskea eikä mikään muu käy niin kyseessä on todella suurella todennäköisyydellä kusettaja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Hyvin toimii Torin ilmoitusten etukäteistarkistus:

Muistan kun kerran tuli myytävänä vastaan puoliksi syöty leipä. Toisaalta sitten joskus todella vaikea saada omia asiallisia ilmoituksia julkaistuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Tänään myös raportoin asiattomasta ilmoituksesta, kun joku valopää oli laittanut annetaan osastolle ison kasan aikanaan purettuja mineriittilevyjä. Ilmoitus onneksi poistui suht vikkelään.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 310
Tänään myös raportoin asiattomasta ilmoituksesta, kun joku valopää oli laittanut annetaan osastolle ison kasan aikanaan purettuja mineriittilevyjä. Ilmoitus onneksi poistui suht vikkelään.
Ei sano mineriitti mitään onko se jotain asbestia tai jotain muuta ongelmajätettä?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Sisältää asbestia.
Sehän riippuu ihan miltä vuosikymmeneltä ne on. Jostain vanhasta <-70 luvun talosta, niin joo sisältää asbestia, mutta voi olla ihan vaan kivilevyjäkin.
Joo ja ongelmajätettä, mutta itse kun purin talosta mineriitit, niin kyllä oli jonkin verran kiinnostusta ehjiin varapaloihin joillain.
En siis mainostanut/tarjonnut kylläkään missään kauppapaikalla, mutta kuitenkin.
Ihmisillä on vaan tapana yrittää "antaa ilmaiseksi" kaikkea, jonka hävittäminen maksaa.
Ja älytöntähän tossa asbestia sisältävässä mineriitissä on se, että kaupungista riippuen sen hävittäminen voi olla joko ilmaista, tai ihan helvetin kallista. Tommosen hävittäminen pitäisi olla ilmaista, jotta se ei päädy väärään paikkaan.
 
Liittynyt
12.01.2023
Viestejä
34
Normaalia torin kaupankäyntietiikkaa.
Juu, sitä se on. Torissa ei käytännössä ole hyvän kaupankäynnin sääntöjä käytössä. Basaarimeininkiä.
Useasti on käynyt niin, että vaikka ostajana kaupat on jo sovittu (olen sanonut ostavani tuotteen pyydetyllä hinnalla) ja viestittely on ollut nopeaa (max. muutaman tunnin viive), niin ne ei ole varmat ennen kuin tavara on oikeasti käsissäsi. Usein siinä kohtaa kun kysyy nouto-osoitetta niin myyjä ghostaa tai sitten tulee viesti vähän ennen sovittua noutoajankohtaa että meni jo.
Itsekin laitan myös nykyään myynti-ilmoitukseen, että en pidä varattuna ja myydään nopeimmalle hakijalle, koska usein ostajista ei ole kuulunut päiviin mitään sen jälkeen kun ovat sanoneet ostavansa tuotteen. Näin ainakin tietävät etten pidä varattuna ellei kaupat ole jo mielestäni sovittu, joka on yleensä kun nouto on sovittu (jos ostaja ei ghostaa, niin nouto sovitaan heti kaupan hyväksymisen jälkeen).
e: typoja
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Paljon tuntuu olevan noita tori.fi ja ongelmallisia kokemuksia. Eikö Huuto.netiä enää käytetä? En ole pitkään aikaan ostanut/myynyt mitään, mutta aikoinaan tuli tehtyä paljonkin kauppoja, ne oli onnistuneita tapauksia muistaakseni yhtä lukuun ottamatta. Huuto.netissä siis.

Ai niin, tein kauppaa vain tunnistatuneiden kanssa, ehkä se vaikutti asiaan jonkin verran. Tori.fi en tiedä oikein mitään, huonoja kokemuksia tuntuu olevan usein (tosin harvoinpa sitä positiivisista keskustellaan).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 123
Paljon tuntuu olevan noita tori.fi ja ongelmallisia kokemuksia. Eikö Huuto.netiä enää käytetä? En ole pitkään aikaan ostanut/myynyt mitään, mutta aikoinaan tuli tehtyä paljonkin kauppoja, ne oli onnistuneita tapauksia muistaakseni yhtä lukuun ottamatta. Huuto.netissä siis.

Ai niin, tein kauppaa vain tunnistatuneiden kanssa, ehkä se vaikutti asiaan jonkin verran. Tori.fi en tiedä oikein mitään, huonoja kokemuksia tuntuu olevan usein (tosin harvoinpa sitä positiivisista keskustellaan).
Toriin tuli tunnistautuminen, olisiko se nyt viime viikolla?

Ajattelin antaa sille taas mahdollisuuden, mutta eipä kauppa käy.

Huonoja kauppakokemuksia on torista vuodesta 2016, mutta aina välillä koetan, josko meno olisi parantunut. Siellä kun tosiaan on kaikki.

--

Huuto.net on ollut käytössä, mutta siellä aina ostaa ulkopaikkakuntalaiset ja nyt ei ole oikein niin pientä myyntävää, että voisi huoletta ja halvalla postittaa.
Täällä on helpointa myydä, koska porukka tietää, mitä ostaa ja minulla on sata positiivista palautetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 713
Paljon tuntuu olevan noita tori.fi ja ongelmallisia kokemuksia. Eikö Huuto.netiä enää käytetä? En ole pitkään aikaan ostanut/myynyt mitään, mutta aikoinaan tuli tehtyä paljonkin kauppoja, ne oli onnistuneita tapauksia muistaakseni yhtä lukuun ottamatta. Huuto.netissä siis.

Ai niin, tein kauppaa vain tunnistatuneiden kanssa, ehkä se vaikutti asiaan jonkin verran. Tori.fi en tiedä oikein mitään, huonoja kokemuksia tuntuu olevan usein (tosin harvoinpa sitä positiivisista keskustellaan).
Huuto.net antoi varmaan jo vuosikymmen sitten pesiytyä sinne läjäpäin erilaisia rihkamakauppiaita, jotka täyttää joka ikisen kategorian ties millä romulla (myös kategoriaan liittymättömällä). Tämä luonnollisesti tuhosi kategorioiden selailtavuuden, ja ainoa tapa ostajana löytää mitään oli jos olit jo etukäteen päättänyt täsmällisen mallin mitä sitten kämäisellä hakutoiminnolla koitit metsästää.

Huutoa kiinnosti vain se rihkamakauppiailta saatu tulovirta, eikä ostajapäästä tai tavallisista yksittäistavaroiden myyjistä piitattu paskaakaan. Tämä karkotti etenkin kaikki ostajat, ja perässä sitten lähti myös suurin osa myyjistä kun tavara ei enää mennyt kaupaksi. Saivat sitä mitä tilasivat, eikä oikeastaan ole ikävä.

Toriinhan tuli nyt myös tuo tunnistautuminen mahdolliseksi ihan vähän aikaa sitten. Ei maksa käyttäjälle mitään, joten kauppakumppania voi hyvin pyytää tunnistautumaan (jos ei ole sitä jo tehnyt). Vielä kun saisivat hakuun filtterin, että näyttäisi vain tunnistautuneet.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 301
Huuto.net antoi varmaan jo vuosikymmen sitten pesiytyä sinne läjäpäin erilaisia rihkamakauppiaita, jotka täyttää joka ikisen kategorian ties millä romulla (myös kategoriaan liittymättömällä). Tämä luonnollisesti tuhosi kategorioiden selailtavuuden, ja ainoa tapa ostajana löytää mitään oli jos olit jo etukäteen päättänyt täsmällisen mallin mitä sitten kämäisellä hakutoiminnolla koitit metsästää.

Huutoa kiinnosti vain se rihkamakauppiailta saatu tulovirta, eikä ostajapäästä tai tavallisista yksittäistavaroiden myyjistä piitattu paskaakaan. Tämä karkotti etenkin kaikki ostajat, ja perässä sitten lähti myös suurin osa myyjistä kun tavara ei enää mennyt kaupaksi. Saivat sitä mitä tilasivat, eikä oikeastaan ole ikävä.

Toriinhan tuli nyt myös tuo tunnistautuminen mahdolliseksi ihan vähän aikaa sitten. Ei maksa käyttäjälle mitään, joten kauppakumppania voi hyvin pyytää tunnistautumaan (jos ei ole sitä jo tehnyt). Vielä kun saisivat hakuun filtterin, että näyttäisi vain tunnistautuneet.
Huutonetin ongelma oli miten tehdä tervettä liiketoimintaa, yksityis myyjät tottuneet veloituksettomaan palveluun, eikä ostajatkaan halunneet maksaa.
Ongelma oli myös siinä että idea oli huutokauppa, mikä ei taasen kaikkeen ollut oikein hyvä, sitä tosin korjailtiin, mutta oliko vähän liianmyöhään kilpailun myötä.

Tori sitten tuli markkinoille jossa oli hyvää kaikki se mikä huudossa huonoa, mutta ei mitään hyviä huutonetin systeemistä

Ei Torillakaan helppoa, kilpailijoina on sitten some jättien palvelut, joilla taasen ansaintalokiikat kunnossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 447
Huuto.net antoi varmaan jo vuosikymmen sitten pesiytyä sinne läjäpäin erilaisia rihkamakauppiaita, jotka täyttää joka ikisen kategorian ties millä romulla (myös kategoriaan liittymättömällä). Tämä luonnollisesti tuhosi kategorioiden selailtavuuden, ja ainoa tapa ostajana löytää mitään oli jos olit jo etukäteen päättänyt täsmällisen mallin mitä sitten kämäisellä hakutoiminnolla koitit metsästää.

Huutoa kiinnosti vain se rihkamakauppiailta saatu tulovirta, eikä ostajapäästä tai tavallisista yksittäistavaroiden myyjistä piitattu paskaakaan. Tämä karkotti etenkin kaikki ostajat, ja perässä sitten lähti myös suurin osa myyjistä kun tavara ei enää mennyt kaupaksi. Saivat sitä mitä tilasivat, eikä oikeastaan ole ikävä.

Toriinhan tuli nyt myös tuo tunnistautuminen mahdolliseksi ihan vähän aikaa sitten. Ei maksa käyttäjälle mitään, joten kauppakumppania voi hyvin pyytää tunnistautumaan (jos ei ole sitä jo tehnyt). Vielä kun saisivat hakuun filtterin, että näyttäisi vain tunnistautuneet.
On se huutis vaan silti niin pajon parempi kuin tori myymisen ja ostamisen kannalta ennen ja nykyään. Mutta joo noin menivät tekemään... 13v sitten selailin aika paljon RC kamaa ja voi veljet, että vitutti huutiksessa kun 70% aihe-alueen ilmoituksista oli AA ja AAA akkuja yms. talmaa täynnä.

Nykyään sitä ei edes melkein muista käyttää :). Myyjänä tykkäsin erityisesti kun renkaan potkinta on tasoa nolla. Samoin ostajana huutokauppa tai osta heti aika huoleton. Torin kautta koskaan tiedä yhtään mitään... Tunnistautuminen ei paljon paranna. Ehkä sieltä häviää joku trollaaja tai isoin määrä kusettajista, mutta ei ne nyt ongelma muutenkaan ole omalla kohdalla ollut. Vaan se, että koskaan tiedä tuleeko kauppoja. Ihan tunnistautuneet ihmiset voi jatkaa perusperseilyä miten tykkää ja kun palaute järjestelmää ei ole niin ei tartte kiinnostaakkaan.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 318
Huuto.netissä on ärsyttävä lähinnä tuo huutokaupan hitaus ja sen vaatima kyttäys. Muutenkin hinnat tuntuu olevan usein aika korkeita, koska ne on joko valmiiksi hinnoiteltu epärealistisen ylös tai sitten jostain tarpeeksi alas, jolloin syntyy helposti tarjouskiima ja hinta pomppaa älyttömäksi. Myyjälle toki kiva tilanne.

Torissa kyllä tykkään ostajana siitä, että voin vaan todeta, että HP OK, tulen hakemaan tunnin sisään. Joskus harvoin saatan vähän tinkaista, jos mielestäni hinta on hieman liian korkea. Yleensä en kuitenkaan jaksa vaivautua, vaan suosin myyjiä, jotka osaavat hinnoitella tuotteensa suoraan järkevästi.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
Huuto.net antoi varmaan jo vuosikymmen sitten pesiytyä sinne läjäpäin erilaisia rihkamakauppiaita, jotka täyttää joka ikisen kategorian ties millä romulla (myös kategoriaan liittymättömällä). Tämä luonnollisesti tuhosi kategorioiden selailtavuuden, ja ainoa tapa ostajana löytää mitään oli jos olit jo etukäteen päättänyt täsmällisen mallin mitä sitten kämäisellä hakutoiminnolla koitit metsästää.
Ääni tälle. Ne Toriin kymmenen vuotta sitten pesiytyneet uuden ylihintaisen Kiinan rihkaman kauppiaat spammasivät ilmoituksensa täyteen kaikenlaisia hakusanoja jotka eivät välttämättä mitenkään edes liittyneet kyseiseen tuotteeseen. Tyyliin Motorola Moto G älypuhelimen suojakalvon myynti-ilmoitukseen oli spammatty perään vielä sata muutakin puhelimerkkiä ja mallia Applen luureista lähtien ja kaikenlaista akku ja suojakuori nimeä.

Lopulta siellä ei sitten sen spämmisonnan alta löytänyt järjerjellisessä ajassa mitään mitä oli etsimässä ja lopetin sen käytön kokonaan.

Ilmeisesti moni muukin päätyi samaan. Ehkä se Huuto.net haluasi karkottaa kaikki myyjät, jotka eivät ole myymässä uutta Kiinan rihkamaa ylihintaan, ja kaikki asiakkaat jotka eivät ole kiinnostuneita ostamaan sitä ylihintaista Kiinan rihkamaa. Hyvin se siinä onnistui kieltämättä.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Muistaakseni olen viimeksi käyttänyt Huuto.nettiä kun ostin jonkun pelin sieltä joskus 10v (??) sitten. Silloin mielestäni ei onnistunut kysellä tuotteesta lisätietoja tai ostaa suoraan tai jotain muuta hankalaa, jos ei ollut maksullinen asiakas. Ainakin mulle jäi mieleen että oli hankala käyttää ilmaisena tuota mutta käytinkin palvelua todella vähän.

Tori taas ampuu osittain itseään jalkaan sillä että siellä ei ole ollut tunnistautumista (hyvä jos nyt vihdoin ovat sen saaneet). Mä ehdotin jo aikaa sitten että laittaisivat jonkun 10 cent tai jonkun vastaavan hyvin pienen maksun per ilmoitus. Tämä vähentäisi roskan myyntiä paljon, siellä on kovasti tuotteita jotka maksaa 2-10€ , suurin osa arvotonta tavaraa. Tai ehkä voisi olla "roskapuoli" erikseen jossa näkyy kaikki ilmoitukset ja sit maksullinen puoli jossa käyttäjälle näkyisivät vain nuo maksulliset ilmoitukset. Nythän tori on muuttanut ilmoitusten jättämistä hieman että ei voi jatkuvasti kopioida omaa vanhaa ilmoitustaan vaan siinä pitäisi olla eri kuvaa sun muuta, tämä varmasti vähentää ilmoitusmassaa ja sitä että ilmoituksia tulee koko ajan uudelleen ja uudelleen. Torin huono puoli on myös (ainakin niiden juttujen osalta joita itse katselen) että seassa on yritysten ilmoituksia, itse mielummin yritän tehdä löytöjä yksityisiltä, en yrityksiltä ja omaa ilmoitusten selailua lähinnä häiritsee noi yritysten ilmoitukset. Ymmärrän että niistä tori saa rahaa.

Ehkä Suomessa voisi olla markkinoita jollekin portaalille joka olisi suht yksinkertainen (torin tapaan), vaatisi tunnistautumisen ja olisi käyttäjälle maksuton/hyvin pieni maksu. Palvelu voisi saada rahaa noista ilmoituksen jättämismaksuista (pieni maksu mutta iso massa toisi rahaa) ja tietysti mainoksista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 301
On se huutis vaan silti niin pajon parempi kuin tori myymisen ja ostamisen kannalta ennen ja nykyään
Jos ei Metan palveluihin mene, niin Torin vahvuus on se että siellä on ne ei nörtit, ja ainakin joskus se ilmoituksen sinne pysty vain jättään. Jos oli jotain mikä menee huomenna tai vuoden päästä. Huonontunut on kuten moni sanonut, tosin tuo aiemmin kerrottu tunnistus juttu oli kova juttu.

Jos haluaa jotain ostaa, niin "kansan" tavarassa huutonetti tuntuu hiljentyneen ja vähästä osa sitten vähän vaikeaan kuuloisia myyjiä. Mutta kyllä se palaute, historia, niin myyjän kuin yleensä ilmoitusten josta pysty markkinahintaa katsomaan, on / oli iso juttu.

Perusongelmahan noissa ilmoituksissa on molemmissa ja varsinkin torissa se ettei niistä selviä mitä myydään, ja osittain sen takia vaikea löydettävyys. Se on ensisijaisesti myyjän tyhmyyttä. Mutta kyllä se ostajaakin ärsyttää jos etsii jotain sellaista mitä ei tahdo kotinurkilta löytyä.

Tori, nega listalla, osa ehkä parantunut
- Myyjä voi myydä tehtailla "tunnuksia", no se tuo sitä tarjontaa
- Jos tarvii luottamusta myyjään, tai ostajaan, niin ei voi sitä luottamusta kerätä.
- Myydyt(poistetut) ilmoitukset katoaa, bittiavaruuteen.

No noiden puutteiden idea kai olla houkutteleva myyntipaikka "halvalla" myyjille, ja uskon että on tehonnut, halpaa fillari ja työkalu tarjonta tuo ostajia.

Joku taianomainen haku saisi olla, joka kaivaa siitä perunakuvasta ja kahdesta sanasta että mitä siinä myydään. Jos ne uuvatit nyt sen illmon tekee puhelimella, niin mikä siinä kuvanottamisessa vaikeaa, joo ehdottomasti voi syyttää palveluakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 713
Torin huono puoli on myös (ainakin niiden juttujen osalta joita itse katselen) että seassa on yritysten ilmoituksia, itse mielummin yritän tehdä löytöjä yksityisiltä, en yrityksiltä ja omaa ilmoitusten selailua lähinnä häiritsee noi yritysten ilmoitukset. Ymmärrän että niistä tori saa rahaa.
Sähän voit Torissa siinä heti tuotelistauksen alussa valita vaihtoehdoista "Kaikki", "Yksityinen" ja "Yritys", jos haluat suodattaa noi firmojen tuotteet pois.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 241
En edes muistanut huutonetin olemassaoloa ennen kuin tämä ketju muistutti. Mutta sen mitä vilkaisin nopeasti esim. moottorisahatarjontaa, niin kyllä tori voittaa 6-0. Huutonetissä on suurin osa jonkun puretun sahan ylihinnoitettuja osia, joista samalla myyjällä on kymmeniä ilmoja. Tai sitten uusia laitteita niin ikään epärealistisilla hinnoilla. Jos siellä joku käytetty saha onkin joukossa, niin näyttivät lähinnä museokamalta.

Jonkun toisen myyntiartikkelin osalta tilanne voi olla parempi, mutta koska olen viime aikoina etsinyt käytettyä moottorisahaa ja kaksi sellaista Torin kautta ostanutkin, niin otin siis sahat esimerkiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Sähän voit Torissa siinä heti tuotelistauksen alussa valita vaihtoehdoista "Kaikki", "Yksityinen" ja "Yritys", jos haluat suodattaa noi firmojen tuotteet pois.
Ah,tämähän oli loistava lisäys! Tänks,en tajua miten tuo menny aiemmin ohi.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
303
Jonkun toisen myyntiartikkelin osalta tilanne voi olla parempi, mutta koska olen viime aikoina etsinyt käytettyä moottorisahaa ja kaksi sellaista Torin kautta ostanutkin, niin otin siis sahat esimerkiksi.
Moottorisahoista en ymmärrä mitään, mutta otin nyt muutaman itseä kiinnostavan myyntiartikkelin (retro- ja audio-elektroniikka, pelikonsolit) esimerkiksi niin kyllä Huudosta on paljon miellyttävämpi moiset ostaa kuin arvailla Torin kanssa. Huudossa on yleensä suht hyvät kuvat, selvä hinta kerrottuna (tinkiähän aina voi yrittää, joskus jopa myyjä tarjoaa "Ehdota hintaa" napin) ja muutenkin myynti-ilmoitus on yleensä sellainen että tavarasta halutaan päästä eroon. Huutokaupat ovat asia erikseen mutta toisaalta niissäkin myyjä on asettanut minimihinnan ja sen jälkeen se on ostajien välinen asia mitä ovat valmiita maksamaan.

Myös yhdellä silmäyksellä näkee myyjän aktiivisuuden vuosien varrelta ja palautteiden sävyn. Itse maksan mielummin vaikka hieman extraa jos on jokin haluamani tuote minkä voin ostaa nappia painamalla, kuin että lähden käyttämään aikaani kaiken maailman kyselyihin.

Torissa yleensä on joku yksi himmeä kuva, kuvaus on luokkaa "myydään laite x" ja sitten saa tivata tarkempaa mallia ja valmistuspäiviä yms. olennaisuuksia, ja vastaus tulee usein päivien viiveellä. Joskus vielä hinnaksi on ilmoitettu vaan joku "Tarjoa" mikä on yhtä tyhjän kanssa, koska ei ole yhtään mitään kuvaa millaista hintaluokkaa myyjä on vailla. Turhaa ajan haaskausta kysellä tuollaisia olennaisuuksia mitkä voisi myyjä jo päättää valmiiksi.

Lisäksi saa kuumotella myyjän luotettavuuden suhteen enemmän ja muutenkin tuntuu että siellä on enemmän kaikkia toopeja myymässä.

Mutta siis toki takana on myös monia kymmeniä hyviä Tori.fi kauppoja joissa ilmoitus on ollut asiallinen, myyjä vastannut heti ja kaupat sujuneet muutenkin mutkitta. Toisaalta ainoat huijatuksi joutumiset ovat tapahtuneet nimenomaan Torissa, koska ei ole ollut mitään järkeviä keinoja tunnistaa myyjää koijariksi pelkän ilmoituksen perusteella. Huuto.netissä on lähinnä ollut muutama sellainen myyjä jotka ovat hitailleet tuotteen lähetyksen kanssa viikkotolkulla, mutta ovat loppujen lopuksi sen kyllä lähettäneet. Yleensä sujuneet kaupat ihan hyvin siellä.

Varmasti molemmista löytyy sekä hyviä että huonoja myyjiä, mutta itselle sattuneet pääasiassa Huuto.netissä melko paljon kamaa myyviä tyyppejä kauppakumppaneiksi, joiden kanssa yleensä on sujunut moitteetta. Tori.fi:ssä taas tuntunut olevan melkoisesti näitä muutaman kimpsun ja kampsun omista nurkista myyviä, joilla ei oikein ole kaupanteko hanskassa ja joiden mielestä on ostajan syy jos hän myyjänä joutuu käyttämään aikaa esim. tuotteen speksien ilmoittamiseen tai sen valokuvaamiseen.

Myyjän kannalta sitten Tori.fi taitaa olla kertaluokkaa parempi paikka, jonka takia sinne varmaan herkemmin satunnainen ilmoitus laitetaankin kuin Huuto.netiin joka ehkä näkyy sitten tarjonnassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 123
Torissa yleensä on joku yksi himmeä kuva, kuvaus on luokkaa "myydään laite x" ja sitten saa tivata tarkempaa mallia ja valmistuspäiviä yms. olennaisuuksia, ja vastaus tulee usein päivien viiveellä. Joskus vielä hinnaksi on ilmoitettu vaan joku "Tarjoa" mikä on yhtä tyhjän kanssa, koska ei ole yhtään mitään kuvaa millaista hintaluokkaa myyjä on vailla. Turhaa ajan haaskausta kysellä tuollaisia olennaisuuksia mitkä voisi myyjä jo päättää valmiiksi.
Torissa ei saa laittaa niitä tuotekuvia valmistajan sivustolta, vaan pitää olla oma kännykkäräpsy. Siksi ne kuvat on pääosin huonompia kuin huudossa.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 241
Moottorisahoista en ymmärrä mitään, mutta otin nyt muutaman itseä kiinnostavan myyntiartikkelin (retro- ja audio-elektroniikka, pelikonsolit) esimerkiksi niin kyllä Huudosta on paljon miellyttävämpi moiset ostaa kuin arvailla Torin kanssa. Huudossa on yleensä suht hyvät kuvat, selvä hinta kerrottuna (tinkiähän aina voi yrittää, joskus jopa myyjä tarjoaa "Ehdota hintaa" napin) ja muutenkin myynti-ilmoitus on yleensä sellainen että tavarasta halutaan päästä eroon. Huutokaupat ovat asia erikseen mutta toisaalta niissäkin myyjä on asettanut minimihinnan ja sen jälkeen se on ostajien välinen asia mitä ovat valmiita maksamaan.

Myös yhdellä silmäyksellä näkee myyjän aktiivisuuden vuosien varrelta ja palautteiden sävyn. Itse maksan mielummin vaikka hieman extraa jos on jokin haluamani tuote minkä voin ostaa nappia painamalla, kuin että lähden käyttämään aikaani kaiken maailman kyselyihin.

Torissa yleensä on joku yksi himmeä kuva, kuvaus on luokkaa "myydään laite x" ja sitten saa tivata tarkempaa mallia ja valmistuspäiviä yms. olennaisuuksia, ja vastaus tulee usein päivien viiveellä. Joskus vielä hinnaksi on ilmoitettu vaan joku "Tarjoa" mikä on yhtä tyhjän kanssa, koska ei ole yhtään mitään kuvaa millaista hintaluokkaa myyjä on vailla. Turhaa ajan haaskausta kysellä tuollaisia olennaisuuksia mitkä voisi myyjä jo päättää valmiiksi.

Lisäksi saa kuumotella myyjän luotettavuuden suhteen enemmän ja muutenkin tuntuu että siellä on enemmän kaikkia toopeja myymässä.

Mutta siis toki takana on myös monia kymmeniä hyviä Tori.fi kauppoja joissa ilmoitus on ollut asiallinen, myyjä vastannut heti ja kaupat sujuneet muutenkin mutkitta. Toisaalta ainoat huijatuksi joutumiset ovat tapahtuneet nimenomaan Torissa, koska ei ole ollut mitään järkeviä keinoja tunnistaa myyjää koijariksi pelkän ilmoituksen perusteella. Huuto.netissä on lähinnä ollut muutama sellainen myyjä jotka ovat hitailleet tuotteen lähetyksen kanssa viikkotolkulla, mutta ovat loppujen lopuksi sen kyllä lähettäneet. Yleensä sujuneet kaupat ihan hyvin siellä.

Varmasti molemmista löytyy sekä hyviä että huonoja myyjiä, mutta itselle sattuneet pääasiassa Huuto.netissä melko paljon kamaa myyviä tyyppejä kauppakumppaneiksi, joiden kanssa yleensä on sujunut moitteetta. Tori.fi:ssä taas tuntunut olevan melkoisesti näitä muutaman kimpsun ja kampsun omista nurkista myyviä, joilla ei oikein ole kaupanteko hanskassa ja joiden mielestä on ostajan syy jos hän myyjänä joutuu käyttämään aikaa esim. tuotteen speksien ilmoittamiseen tai sen valokuvaamiseen.

Myyjän kannalta sitten Tori.fi taitaa olla kertaluokkaa parempi paikka, jonka takia sinne varmaan herkemmin satunnainen ilmoitus laitetaankin kuin Huuto.netiin joka ehkä näkyy sitten tarjonnassa.

Itse en ainakaan välttämättä etsi mitään aktiivista myyjää tai ammattitrokaria, koska heillä homman tarkoituksena on tienata kaupankäynnillä rahaa, ei päästä ylimääräisestä romusta eroon. Jos esim. tytär myy kuolleelta isältään jäänyttä moottorisahaa, niin tuskin on puoliammattimaisesta trokarista kyse. Tietysti positiiviset palautteet ovat jonkinlainen tae siitä, että myyjä ei ihan pahimmasta päästä oleva huijari todennäköisesti ole.

Kuviin voisi tietysti moni myyjä panostaa vähän enemmän, mutta sama pätee muutenkin ilmoitusten sisältöön. Riistakameraa kun olin hommaamassa niin hinnat olivat usein ihan liikkeen tasoa, vaikka kyseessä olisi ollut kolme vuotta vanha laite, koska "kerran kokeiltu". Myöskään edes merkkiä ja mallia ei ole tarvis näköjään ilmoon laittaa. Riistakamera on riistakamera... :lol:

Itse jos saisin päättää, niin joku hinta, esim 1€ olisi ilmoituksilla. Nyt näkee liikaa niitä "Myydään (5000€ arvoinen) auto 10000 eurolla (jos joku on niin hullu että maksaa)." Sellaista lottoamista, että periaatteessa en ole myymässä mutta kokeillaan nyt jos joku urpo erehtyisi maksamaan. Toista se oli silloin ennen Keltaista Pörssiä ym. myyntikanavia, kun pienin rivi-ilmoitus maksoi sunnuntain Hesariin 300 markkaa. Ei viitsinyt huvikseen ilmoitella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
303
Torissa ei saa laittaa niitä tuotekuvia valmistajan sivustolta, vaan pitää olla oma kännykkäräpsy. Siksi ne kuvat on pääosin huonompia kuin huudossa.
No en tietenkään halua käytettyä tavaraa ostaessa nähdä mitään valmistajan promokuvia, osaan ne googlata itsekin jos en muuten tiedä. Mutta kännykkäräpsyjäkin on monentasoisia, näkisi nyt edes sen onko minkä värinen tuote, onko siinä vaikkapa kaikki badget ja tarrat tallella ja mahdollisesti jotain tarkempia koodeja jos myyjä ei osaa niitä käsin kirjoittaa kuvaukseen. Ja onko kuinka naarmuinen/likainen yms. Pelkkä "Toimiva" tai "Hyväkuntoinen" tai "Siisti" kun voi tarkoittaa niin monta asiaa, kenen silmillä katsotaan.

Itse en ainakaan välttämättä etsi mitään aktiivista myyjää tai ammattitrokaria, koska heillä homman tarkoituksena on tienata kaupankäynnillä rahaa, ei päästä ylimääräisestä romusta eroon.
Niin no toki satunnaisilta myyjiltä voi saada halvemmalla, mutta itse en oikeastaan koskaan etsi sitä halvinta vaihtoehtoa vaan hyväkuntoisia tai toisaalta sopivasti viallisia tuotteita, ja olen ihan OK sen kanssa jos joku siitä hieman saa profittia mikäli hinta itselleni kuitenkin passaa. Suurin osa ostamistani tuotteista on lähtökohtaisesti niin halpoja, että reaaliarvoisena en niitä itse jaksaisi edes kaupitella vaan pistäisin tarpeettomat kierrätykseen tai tarvitseville.

Sitten on tietysti kaikenlaiset divarit jotka myyvät sitä sillä hinnalla kuin kivijalassa myyminen vaatii, ja pitävät vaan ilmoitusta rinnalla netissä. Ja toki täysin hintatiedottomat pässit jotka kuvittelee jostain esineestä liikoja tai ovat vaan ahneita. Usein tulee ensivaikutelma että onko ilmoitus vaan vitsinä laitettu. Siis jotain tän tyylisiä ilmoja: Harvinainen vanha musta kuvaputki tv Philips matkaversio?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
Sitten on tietysti kaikenlaiset divarit jotka myyvät sitä sillä hinnalla kuin kivijalassa myyminen vaatii, ja pitävät vaan ilmoitusta rinnalla netissä. Ja toki täysin hintatiedottomat pässit jotka kuvittelee jostain esineestä liikoja tai ovat vaan ahneita. Usein tulee ensivaikutelma että onko ilmoitus vaan vitsinä laitettu. Siis jotain tän tyylisiä ilmoja: Harvinainen vanha musta kuvaputki tv Philips matkaversio?
Eihän tuo vielä mitään. Joku myy 4000 euron hintaa neuvostoliittolaista putkiradiota:


Käypä hinta lienee noin pari nollaa vähemmän.

"Hauskoja" on myös ne ilmoitukset, joissa myyvät noin 5-10 vuotta vanhoja kuluneita vaatteita tuplaten kalliimmalla hinnalla mitä uudet käyttämättömät kaupassa maksavat. Eikä kyse tosiaan ole mistään naisten alusvaatteista pervopettereille vaan jotain "college-paitaa" ja dresmannin farkut. En sitten tiedä onko ne myynti-ilmoitukset suunnattu idiooteille vai onko kohderyhmänä kenties joku niche segmentti, tyyliin herlinit ja erkon suvun miljonäärit, joiden pitäisi esiintyä proletariaatin parissa kansanmiehinä sen sijaan että siellä pyörivät räätälin käsin kashmirvillaisesta kankaasta ompelemassa räätälinpuvussa.
 
Liittynyt
12.01.2023
Viestejä
34
Torin kuvien resoluutio muuttuu aina kun ne lisää ilmoitukseen. Vaikka myyjä ottaisi hyvät/tarkat kuvat, niin Tori itse huonontaa ne. Jos vielä selaa kännykällä, niin ei ole edes sitä "näytä isot kuvat" -mahdollisuutta, mikä tietokoneselaimessa, missä kuvat on hieman parempia kuin kännyn ruudulla.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Moottorisahat hieno esimerkki siitä miten torikaan ei ole sen kummoisempi. Torissa moottorisahat näyttää eksyneen kahdelle eri osastolle. Kumpikaan ei ole oikea, mistä syystä siis ovat jakautuneet kahdelle väärällä. Toinen on traktorit ja raskaskaluston alla oleva metsäkoneet, toinen on piha ja puutarha alla Leikkurit ja koneet. Rakkaudesta lajiin saa sitten kai selailla kumpaakin. Jaa kappas löytyy sieltä vielä kolmaskin, Rakennustarvikkeet ja työkalut
Työkalut, tikkaat ja laitteet. Ja kuvittelisin että Suomessa moottorisahat on kohtuu yleinen kaupan kohde, että miksei ole yksiselittäistä oikeaa osastoa.

Mutta joo, myyjät ja ostajat ovat pitkälti menneet toriin. Mutta valitettavasti Torilla ei näytä olevan mitään intresssiä parantaa systeemiään kunnolla, esim. palautteiden suhteen.

Mä en tiedä tarkalleen miksi huutonet feidasi. Mun mielestä se ei kuitenkaan ole "kiinan krääsä" mistä on paljon puhuttu, enemmän veikkaisin että ihmiset ovat tässä 5+ vuoden aikana pitkälti siirtyneet käyttämään nettiä kännykällä, ja ehkä huutonetin sivut olivat huonot kännykässä. Vaikea kuvitella kovin montaa juttua mitä kannattaisi yrittää myydä huutonetissä, ehkä jotain keräilykamaa joka menee hitaasti kaupaksi. Huutonetissä pystyy ilmoituksia uusimaan helposti ja siellä näkee onko se kohde myynnissä vai ei.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 611
Viestejä
4 206 355
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom