Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Tullut taas aktivoiduttua myymään nurkkiin kertynyttä tavaraa, lähinnä täällä ja Torissa. Aina sitä jotenkin toivoisi pääsevänsä tavarasta helposti eroon jos vain hinnoittelee fiksusti. Mutta melkein aina sitten päätyykin siihen, että alkaa pohtia pitäisikö vaan itse alkaa minimalistiksi ettei jatkossa tarvitsisi myydä tavaraa pois niin paljoa.

Tässä taas tällä myyntikierroksella vastaan tulleita ihmisroskatyyppejä (sieltä Torista):
-Oman elämänsä huutokauppakeisarit. Tarjoaa aina puolta pyynnistä, ihan sama mitä myy, vaikka olisi valmiiksi Torin halvin vastaava.
-Vaihtokauppaveijarit. Mihin vaan voi ilmeisesti tarjota vaihdossa vm89 Nissanin kojelautaa, ilman takeita että se toimii. Tai jotain muuta vastaavaa varmasti kaikille hyödyllistä rojua.
-Renkaanpotkijat. Kamalasti olisi kaikkea kysyttävää tuotteesta ja ties mistä muustakin. Ja vaikka kaikki sitten olisikin kysymystenkin jälkeen täydellisessä kunnossa, niin silti ei kaupanteko kiinnosta. Miksi pitää haaskata molempien aikaa jos se tuote ei lähtökohtaisesti kiinnosta?
-Känniostajat. Yöllä pilkun jälkeen tulee tarjouksia, tai suora ilmoitus että ostaa tuotteen. Yleenstä näistä ei sitten kuulu mitään jälkeenpäin.
-Varailijat. Ensi palkka/tuki/muu tulee ihan just 2 viikon päästä. Ilmeisen toiveikkaita tuntuvat olevan että seuraavassa kuussa ei sitten oltaisi ihan samaan tapaan perse auki. Minkään varausmaksun maksaminen ei tietenkään tule kyseeseen.
-Tyypit joiden kanssa on mahdotonta sopia kauppatapahtumaa. Hintaneuvottelut on käyty ja kova hinku on ostaa. Mutta eivät tiedä omista aikatauluistaan, eivätkä halua postikauppaa. Paras veijari itse ehdotti (kysyttyäni) aikaa, mutta sitten totesi heti perään että katsoo sitten ehtiikö. Siinähän katsoo, mutta saattaapi olla ettei kukaan täysjärkinen ole paikalla päivystämässä sitä ehtiikö vai ei.

Onneksi sitten tuon suon seasta löytyy myös niitä joille kaupankäyntiprosessin tarkoitus on saada hankittua se tuote mitä olen myymässä, ja koko homma on parhaimmillaan parissa minuutissa taputeltu.
Tosi hyvä tiivistelmä. Pitää iha talteen laittaa ja lähettää tietyille ostajille, ku vastaan tulee.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 159
Tullut taas aktivoiduttua myymään nurkkiin kertynyttä tavaraa, lähinnä täällä ja Torissa. Aina sitä jotenkin toivoisi pääsevänsä tavarasta helposti eroon jos vain hinnoittelee fiksusti. Mutta melkein aina sitten päätyykin siihen, että alkaa pohtia pitäisikö vaan itse alkaa minimalistiksi ettei jatkossa tarvitsisi myydä tavaraa pois niin paljoa.

Tässä taas tällä myyntikierroksella vastaan tulleita ihmisroskatyyppejä (sieltä Torista):
-Oman elämänsä huutokauppakeisarit. Tarjoaa aina puolta pyynnistä, ihan sama mitä myy, vaikka olisi valmiiksi Torin halvin vastaava.
-Vaihtokauppaveijarit. Mihin vaan voi ilmeisesti tarjota vaihdossa vm89 Nissanin kojelautaa, ilman takeita että se toimii. Tai jotain muuta vastaavaa varmasti kaikille hyödyllistä rojua.
-Renkaanpotkijat. Kamalasti olisi kaikkea kysyttävää tuotteesta ja ties mistä muustakin. Ja vaikka kaikki sitten olisikin kysymystenkin jälkeen täydellisessä kunnossa, niin silti ei kaupanteko kiinnosta. Miksi pitää haaskata molempien aikaa jos se tuote ei lähtökohtaisesti kiinnosta?
-Känniostajat. Yöllä pilkun jälkeen tulee tarjouksia, tai suora ilmoitus että ostaa tuotteen. Yleenstä näistä ei sitten kuulu mitään jälkeenpäin.
-Varailijat. Ensi palkka/tuki/muu tulee ihan just 2 viikon päästä. Ilmeisen toiveikkaita tuntuvat olevan että seuraavassa kuussa ei sitten oltaisi ihan samaan tapaan perse auki. Minkään varausmaksun maksaminen ei tietenkään tule kyseeseen.
-Tyypit joiden kanssa on mahdotonta sopia kauppatapahtumaa. Hintaneuvottelut on käyty ja kova hinku on ostaa. Mutta eivät tiedä omista aikatauluistaan, eivätkä halua postikauppaa. Paras veijari itse ehdotti (kysyttyäni) aikaa, mutta sitten totesi heti perään että katsoo sitten ehtiikö. Siinähän katsoo, mutta saattaapi olla ettei kukaan täysjärkinen ole paikalla päivystämässä sitä ehtiikö vai ei.

Onneksi sitten tuon suon seasta löytyy myös niitä joille kaupankäyntiprosessin tarkoitus on saada hankittua se tuote mitä olen myymässä, ja koko homma on parhaimmillaan parissa minuutissa taputeltu.
Tuo riippuu varmaan paljon mitä myy. Viimeksikin kun myin tekniikkaa niin yhteydenotoista n. 50% meni heti ignoreen juuri jonkun "maksan 50% pyynnistä" avauksen takia. Äskettäin taas myin pari huonekalua (joista oletin etten pääse millään eroon) - asiallisia "kiinnostaa tulen hakemaan" yhteydenottoja useampia joka kohteesee ja kaikki katosi alle viikossa.

Oikeastaan tuo tekniikka on ollut ainoa kategoria, jossa itsellä vuosien varrella on ollut ongelmaostajia. Ja itse asiassa kaikki on lopulta mennyt pyyntihintaan tai nimellisellä alella eli hinnoittelu on kohdallaan ollut.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 412
Nettiautoissa myin vanhaa paskaa romua ja ajatus oli, että annan vaikka ilmaiseksi mutta sen verran hintaa, ettei ole mustalaiset nurkissa pyörimässä. Niin jumalauta mikä chätti palvelu se nettiauto onkaan. Ihmisillä ihan selkeästi kaverin puutetta, kun täytyy alkaa antamaan korjaus vinkkejä ja huolto-ohjeita autoon. Kaiken lisäksi luulevat että saavat olla töikeitä koska ovat "asiakkaita".
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
350
Nettiautoissa myin vanhaa paskaa romua ja ajatus oli, että annan vaikka ilmaiseksi mutta sen verran hintaa, ettei ole mustalaiset nurkissa pyörimässä. Niin jumalauta mikä chätti palvelu se nettiauto onkaan. Ihmisillä ihan selkeästi kaverin puutetta, kun täytyy alkaa antamaan korjaus vinkkejä ja huolto-ohjeita autoon. Kaiken lisäksi luulevat että saavat olla töikeitä koska ovat "asiakkaita".
Autoja ja moottoripyöriä myydessä tuntuu kyllä välistä siltä että porukka soittaa ihan vaan yksinäisyyttään, lätistään ensin 30min käytännössä ilmaisesta laitoksesta ja kysellään että mitä kaikkea siinä on vialla.. Loppuun todetaan että lähteekö satasella ja sitten suututaan kun ei lähdekkään.
Toinen on huonekalut, pitäisi varmaan jättää ne tarkat mitat pois ilmoituksesta kun porukka silti soittaa puoli kaksi aamuyöllä niitä kysyäkseen
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
30
Kyllä. Se mobilepay on sidottu pankkitiliin. Poliisihan ei yksittäisestä pienestä petoksesta tee vielä yhtään mitään, mutta kun samalle tekijälle alkaa kertymään uhreja niin sitten ne tekevät.
Vähän reilu viikko sitten tein tosiaan rikosilmoituksen kyseisestä kaiffarista, ja saman viikon sunnuntaina tuli poliisilta tutkintailmoitus asianimikkeellä lievä petos. Heidän tietojensa mukaan kyseisen herran puhelinumero on juurikin tämä sama numero, jota hän käyttää MobilePayssa. Eli todisteet ovat suhteellisen vahvat, mutta saa nähdä tapahtuuko asian suhteen ikinä mitään tai saisko sitä joskus ehkä rahat takaisin. :rolleyes:
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
68
Nettiautoissa myin vanhaa paskaa romua ja ajatus oli, että annan vaikka ilmaiseksi mutta sen verran hintaa, ettei ole mustalaiset nurkissa pyörimässä. Niin jumalauta mikä chätti palvelu se nettiauto onkaan. Ihmisillä ihan selkeästi kaverin puutetta, kun täytyy alkaa antamaan korjaus vinkkejä ja huolto-ohjeita autoon. Kaiken lisäksi luulevat että saavat olla töikeitä koska ovat "asiakkaita".

Joo viime syksynä myin nettiautossa isän vanhaa autoa, katsastettu ja kaikinpuolin ikäisekseen ehjä kauppakassi. Muutama ruostepaikka helmoissa jotka kuka tahansa migiä kädessä pitävä osaa hitsata jos tulee katsastuksessa sanomista ja tämä oli myös mainittu ilmoituksessa. Pyyntihinta oli valmiiksi jo halpa verrattuna muihin samanikäisiin ja samanlaisiin autoihin mutta siitäkin olisi vielä pitänyt saada puolet pois ja auto olisi pitänyt toimittaa parin sadan kilometrin päähän... "kun siinä on sitä ruostetta", "voitko laittaa ne ruosteet kuntoon niin sitten ostan sen..." Ihan kuin 23-vuotta vanhan, muutaman satasen auton pitäisi vastata uutta. Tuli jo mieleen että taidan soittaa Kuusakoskelle että vie auton kierrätykseen. Oliko sitten joku kymmenes kyselijä joka ilmoitti että tarvii autoa halpaa työmatkoihin että tulee katsomaan autoa. Oli ensimmäinen ns. tosiostaja ja sinne se kauppakassi sitten lähti melkein pyyntihinnalla.

Tulee mieleen että eikö ihmisillä oikeasti ole muuta tekemistä kuin selata nettiauton ilmoituksia ja soitella myyjille jonka kanssa voi sitten höpistä turhanpäiväisyyksiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 031
Myyjätkin osaa. Toriin oli ilmoitettu viime maanantaina aamupäivällä yksi laite myyntiin. Mä laitoin illalla viestiä, että haluaisin ostaa sen. Myyjä ei reagoinut pariin päivään joten keskiviikkona kyselin uudelleen onko myymässä vekotinta vai ei. Edelleenkään ei ole kuulunut mitään. Ilmoituksessa ei siis ollut puhelinnumeroa mainittuna.

Pitäköön tunkkinsa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Myyjätkin osaa. Toriin oli ilmoitettu viime maanantaina aamupäivällä yksi laite myyntiin. Mä laitoin illalla viestiä, että haluaisin ostaa sen. Myyjä ei reagoinut pariin päivään joten keskiviikkona kyselin uudelleen onko myymässä vekotinta vai ei. Edelleenkään ei ole kuulunut mitään. Ilmoituksessa ei siis ollut puhelinnumeroa mainittuna.

Pitäköön tunkkinsa.
Tori ei enää nykyään näytä puhelinnumeroa ilmoituksissa, vaikka ilmoitusta luotaessa valitsisi että sitä ei piiloteta.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
965
Joo mulla kans ollu vähän ongelma myymisessä, kun viestintä onnistuu vaan torin viestien kautta. Se on aika hidasta, varsinkin jos ostaja ei ajan sopimiseksi anna heti numeroaan.

Sekään ei ole kivaa, kun myy 350 eurolla laadukasta työtuolia, niin joku tarjoaa siitä 130 euroa. Tai kun myy 1 500 euron autoa, niin siitä kysellään ummet ja lammet yli 20 minuutin puhelun aikana. Ja sitten tarjotaan 800 euroa, koska autossa ei tule mukana uudet talvirenkaat.

Useista jotka tuosta autosta ovat soittaneet, tullut vaikutelma että ovat vain yksinäisiä tai on tylsää ja haluavat jutella jonkun kanssa. Kuten edellä mainittu. Todella surullista.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 234
Minä myin aikanaan Nettimotossa perikunnan nimiin moottoripyörää hintapyynnillä 2700. Samanlainen vuosimallia ja ajokilsoja myöten oli pyynnillä 4700 ja tuo minun ilmoitukseni oli siis kaikkein halvin kyseistä pyörämallia. Eräs ostaja tarjosi puolet pyynnistä sillä perustelulla, että kun vie merkkiliikkeeseen huoltoon ja uusituttaa huollossa samalla kulutusosat, niin lasku on ainakin 2000. Jep jep...

Onneksi tuli tosi ostaja ensimmäisenä paikalle, tinki satasen ja ajoi pyörän pois.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 281
Noi puolen tarjoajat on selkeesti huutokauppakeisaria telkusta katsoneet (vuosia) ja aatelleet, että noin sitä kauppaa tehdään (eikä varmasti ole sriptattua). "Hulluhan sitä on, jos ei puolta tarjoa" vai mite se meni :rolleyes: Oikeassa elämässä on yleensä ääliö ja vittuilee myyjälle, jos sen tekee. Olettaen siis, että tuote on iha hyvin hinnoiteltu.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 412
Enomiehen tarina peräkärrystä, jota myi mielestään halpaan hintaa. Naapuri tuli tinkaamaan niin eno suutahti kun oikean hintaisesta pitäisi vielä alennusta antaa ja nosti hintaa. Naapuri sitten viikonpäästä kysymään, että josko saisi sen alkuperäiseen hintaan niin eno vaati edelleen korotettua hintaa eikä kauppoja tullut. Naapuri haki sitten viikon päästä korotettuun hintaan pois.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
490
Pitkästä aikaa koetin myydä Huutonetissä osta heti -myyntinä eli suoralla kaupalla, kyse oli useasta tavarasta ja yhteishintaa muutama kymppi. Ajatuksena oli päästä näistä mahdollisimman helposti eroon. Yksi kiinnostunut kyselijä näki ilmoituksen ja alkoi pommittaa. Ensin kysyttiin myynkö vain osan tavaroista, kerroin myyväni vain kaikki yhdessä. Sitten kysyttiin hinnasta ja pyydettiin lisäkuvia, laitoin ilmoitukseen lisää kuvia ja kerroin että hinta löytyy ilmoituksesta. Tämän jälkeen tuli jotain vihjailua siitä, että juuri nyt ei ole rahaa, mutta ehkä myöhemmin. Sitten tuli kysymyksessä hintatarjous, ilmoitin että tarjous on ok ja pyysin laittamaan sen ilmoituksen "ehdota hintaa" -napilla. Seuraavana tuli viesti, että palataan ehkä viikonloppuna asiaan. Ja vähän tämän jälkeen kyselijä oli poistanut kaikki aiemmat kysymyksensä, ja lisännyt pyynnön laittaa yhteystietoni suoraan, että voidaan sopia kaupat. Tässä kohtaa totesin, että tämä leikki riittää minulle ja suljin ilmoituksen myymättä.

Muuten tämä nyt oli vielä aika lievää, mutta tuo kysymysten poiston ja yhteystietojen kanssa kikkailu vaikuttaa siltä, että tyyppi ei halua jättää tekemisistään historiaa näkyviin, mikä on jo sinällään mulle riittävä syy jättää kaupat väliin. Hänellä oli kuitenkin parisataa palautetta ja 100% positiivisia, eli huutonetin toimintamalli lienee hyvinkin tuttu.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 234
Minä aikani (> 1 kk) hain yhtä tavaraa netin kauppapaikoista mutta eipä niitä juuri ilmoituksissa näkynyt. Sitten laitoin ostoilmoituksen ja samana päivänä tuli kaksi yhteydenottoa. Soitin ensimmäiseen numeroon ja myyjä kysyi, paljonko tarjoan? Heitin hinnan, myyjä sanoi OK ja läksin heti hakemaan tavaraa kun oli ihan lähellä. Illalla vielä sovittiin toisen myyjän kanssa kaupat toisesta vastaavasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Onkohan nää tori huijarit miten 60iq idiootteja? Liian halpa hinta ja kuvat löytyy sekunnissa googlesta, myyjä on vain vähän rajannut omaansa :D

10min sun postauksen jälkeen tori ilmoitus merkattu myydyksi. Jotta jos et haukkunut suoraan myyjää huijariksi niin ainakin tämä sivu on huijareilla seurannassa.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
779
10min sun postauksen jälkeen tori ilmoitus merkattu myydyksi. Jotta jos et haukkunut suoraan myyjää huijariksi niin ainakin tämä sivu on huijareilla seurannassa.
ilmoannoin tuon ilmoituksen tori.fi, ettei kukaan tuohon haksahda. Voi olla että tori posti, tai sitten myyjä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 031
Myyjätkin osaa. Toriin oli ilmoitettu viime maanantaina aamupäivällä yksi laite myyntiin. Mä laitoin illalla viestiä, että haluaisin ostaa sen. Myyjä ei reagoinut pariin päivään joten keskiviikkona kyselin uudelleen onko myymässä vekotinta vai ei. Edelleenkään ei ole kuulunut mitään. Ilmoituksessa ei siis ollut puhelinnumeroa mainittuna.

Pitäköön tunkkinsa.
Tämä selvisi eikä ollut myyjän syy. Tori ei ollut välittänyt viestejä eteenpäin ja niitä oli eilen pamahtanut hänelle useita kymmeniä kerralla :beye:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Onkohan tori.fi mahdollista laittaa automaatti joka uudistaa ilmoituksen jatkuvasti? Tai varmasti onnistuu helpostikin tehdä itse tuollainen mutta tarjotaanko tuollaista maksullista palvelua? Yritin hakea tori/Google mutta nopeasti en löytänyt.

Seurailen muutamia juttuja hakuvahdeilla ja olen muutamaan otteeseen huomannut että joku ilmoitus tulee uudelleen ja uudelleen myyntiin. Esim joku firma myy Ipadia ja 2päivän välein ilmoitus on tullut nyt 10 kertaa tuonne. Ei kai noita kukaan käsin jaksa laittaa 2 päivän välein uudelleen myyntiin? Tuollaiset automaatit nostaa entisestään valtavaa ilmoitusmassaa..toki hakuvahdeilla tuota tuleekin pääasiassa käytettyä.

Torihan muutti ilmoituskäytäntöjä niin että täsmälleen samaa ilmoitusta ei voi heti laittaa uudelleen vaan kuvissa ja teksteissä pitää olla jotain muutosta tai eroa jos uudelleen saman tuotteen laitat myyntiin.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
671
Onkohan tori.fi mahdollista laittaa automaatti joka uudistaa ilmoituksen jatkuvasti? Tai varmasti onnistuu helpostikin tehdä itse tuollainen mutta tarjotaanko tuollaista maksullista palvelua? Yritin hakea tori/Google mutta nopeasti en löytänyt.

Seurailen muutamia juttuja hakuvahdeilla ja olen muutamaan otteeseen huomannut että joku ilmoitus tulee uudelleen ja uudelleen myyntiin. Esim joku firma myy Ipadia ja 2päivän välein ilmoitus on tullut nyt 10 kertaa tuonne. Ei kai noita kukaan käsin jaksa laittaa 2 päivän välein uudelleen myyntiin? Tuollaiset automaatit nostaa entisestään valtavaa ilmoitusmassaa..toki hakuvahdeilla tuota tuleekin pääasiassa käytettyä.

Torihan muutti ilmoituskäytäntöjä niin että täsmälleen samaa ilmoitusta ei voi heti laittaa uudelleen vaan kuvissa ja teksteissä pitää olla jotain muutosta tai eroa jos uudelleen saman tuotteen laitat myyntiin.
On siellä tämä mahdollisuus ainakin:
Näyttökuva 2023-03-27 090911.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
53
Yrityskäyttäjille on se jäätävän hintainen Tori-kauppa jossa on myös näitä erilaisia ilmoituksen uusintamahdollisuuksia.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Aa..okei, selvisi, kiitos @totallynotrobot . En ole ajatellut tuota valintaa jonka laitoit mutta näemmä tuolla on tuollainen. Itse harvakseltaan ilmoituksia laitan niin on mennyt ohi että siellä oli tuollainenkin vaihtoehto.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Onpas tori huono diilaamaan sähköpostiosoitteita. Ne poistaa automaattisesti +osuuden osoitteesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
En ole tori.fi hetkeen käyttäny, mutta onko siellä esim. mahdollisuutta hakea tuotetta ja kriteerinä "vain tunnistauneet käyttäjät"?
 
Liittynyt
02.11.2020
Viestejä
800
En ole tori.fi hetkeen käyttäny, mutta onko siellä esim. mahdollisuutta hakea tuotetta ja kriteerinä "vain tunnistauneet käyttäjät"?
En ainakaan itse huomannut että tuollaista valintaa olisi että näyttää vain tunnistaneet, kaikki eivät ole vielä tunnistanut kun vasta lisätty ominaisuus.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
53
Torissa on näköjään tullut taas mahdolliseksi laittaa puhelinnumero ilmoitukseen. En ole kyllä itse laittamassa, mutta varmasti monien kaipaama ominaisuus.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
53
Eikö se ole ollut aina mahdollista?
Oli se usemman kuukauden pois käytöstä mielestäni. Eli numeroa ei näytetty ilmoituksissa siinä viestipainikkeen yhteydessä (yksityisyyteen vedoten tms.) Toki siihen ilmoituksen tekstikenttään on voinut numeron kirjoittaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 961
Oli se usemman kuukauden pois käytöstä mielestäni. Eli numeroa ei näytetty ilmoituksissa siinä viestipainikkeen yhteydessä (yksityisyyteen vedoten tms.) Toki siihen ilmoituksen tekstikenttään on voinut numeron kirjoittaa.
Jaa vaikka kun teki ilmoitusta saa valita, että näytetäänkö vai ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Aah, eli juuri nyt muuttunut. Kun viikko sitten tuo vielä oli.
Ei kyllä ne numerot on olleet piilossa ilmoituksista jo pitkään, vaikka olisitkin valinnut ilmoitusta luotaessa että näytä numero. En nyt tiedä milloin tuo tarkalleen muuttui, mutta vähintään nyt kuukausia ollut noin.
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 618
Joku saakeli meni huijaamaan mua Torissa kun olisin ollut ostamassa SER-luokan komponentteja. Uskomatonta, että joku vedättää porukkaa jopa tuollaisen vanhemman, melko arvottoman sälän kanssa... sillä oli listattuna esim. pari HDD:tä, pari näytönohjainta (joista toisen ilmoitti olevan rikki, eli jossain määrin rehellinenkin), joku vanha emolevy Intelin kannalla ja pari vanhaa Intelin prosessoria.

Ei kyllä hälytyskellot soineet tuon jampan kohdalla ja kuvatkin olivat itseotettuja. Ajattelin postituskauppoja helpompana, ettei olisi tarvinut autolla lähteä hakemaan, vaikka olisinkin päässyt myös noutamaankin.

Hänestä ei ole kuulunut mitään moneen päivään, eikä lue viestejäkään ja on myös poistanut kaikki myynti-ilmoituksensa. Onneksi ei mennyt paljoa rahaa hukkaan, mutta jonkin nistin tai muun velallisen tukeminen ottaa kyllä aina päähän vaikka summa olisikin alhainen jos se perustuu huijaukseen.

Tietoa kun ei saa paljoa jakaa, niin etunimi Lasse, sijainti Tuusula, sukunimessä 7 kirjainta muodossa: S*****a. En tiedä onko mikään näistä tiedoista oikea.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Itsellä samantyyppinen keissi, tosin vähän eri tavarasta kyse. Kuvat olivat joko itse otettuja tai muokattu sen verran, ettei käänteisellä kuvahaulla löytynyt. Paikkakuntakaan ei ollut mikään Enontekiö. Tyyppi puhui suomea täysjärkisen aikuisen tavoin ja oli varsin asiallinen. Maksoin 55€ Mobilepaylla eikä ole sen jälkeen kaverista kuulunut pariin viikkoon. Noh, rikosilmoitus tehty, toivottavasti joskus joutuu käräjille.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
547
Ite joskus yritin torista ostaa vanhaa prossuu 10€:lla. Raha lähti mut sen jälkee ei kuulunu mitää. On jollain huvit
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Huijauksia tai pikavippejä. 10v sitten meni murossa 20€ virtalähteestä. Sen jälkeen ymmärsin ettei näemmä osalle kansasta ole niin pientä summaa miksei kusettaisi. Kait tolla saa Jallu pullon + pähkinä pussin niin selviää huomiseen ja kun murhetta ei ole lähinnä kuin siitä huomisesta niin mikäs siinä...
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
212
En muuten yhtään ihmettele, vaikka kusettaminen olisi yleisempää pikkusummilla. Moni varmaan meneekin siihen helpommin, kun ajatellaan, että ei kukaan nyt noin pienellä summalla viitsi huijata. Lisäksi kiinnijäämisriski pienenee, kun on tiedossa, että harva jaksaa nähdä vaivaa rikosilmoituksen tekemiseen pienen summan takia. Ja rahaahan kusettaja saa pienistäkin summista, kun vaan jaksaa tehdä tarpeeksi monta ilmoitusta. Pienistä puroista ja niin edelleen...
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
547
En muuten yhtään ihmettele, vaikka kusettaminen olisi yleisempää pikkusummilla. Moni varmaan meneekin siihen helpommin, kun ajatellaan, että ei kukaan nyt noin pienellä summalla viitsi huijata. Lisäksi kiinnijäämisriski pienenee, kun on tiedossa, että harva jaksaa nähdä vaivaa rikosilmoituksen tekemiseen pienen summan takia. Ja rahaahan kusettaja saa pienistäkin summista, kun vaan jaksaa tehdä tarpeeksi monta ilmoitusta. Pienistä puroista ja niin edelleen...
Tätä varkaan ajatusmaailmaa en pysty käsittämään. Miksi nähdä hirveä vaiva siinä että saat jonkun kympin sieltä ja toisen täältä? Miks ei kerralla väärennä kuittia ja hae 100000-200000€ traktoria kaupasta ja jatka sillä matkaa vihellellen, näitä tapauksia joskus lukenut lehdestä. Tässä en ymmärrä, jos on varas niin varastais kerralla isosti eikä väärentele jotain kolmen euron pullokuitteja. En hyväksy varkaita millään mittarilla, myös itse en kuseta missään torissa tai forumeil. Kerrotaan rehellisesti miten asiat on, sovitaan summat ja tehdään kaupat. Jos tulee jotain vikaa heti tuotteeseen kun sil on 2h näpytelly, sit yhessä sovitaan jatkosta.
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 618
Jep ja sitten vielä se, että tämä yksi sankari oli "myymässä" yli 10 vuotta vanhoja komponentteja. Yleensä ne yrittää vedättää tuoreemmalla tavaralla. En tiedä mikä jälkeenjäänyt yksilö tämäkin oli.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 873
Tässä tarjolla potentiaalisesti päivän naurut halukkaille, ketkä jaksaa lukea. Minulla siis myynnissä Torissa hienot ja harvinaiset Adidaksen kengät 70€ pyyntihintaan, josta ostaja laittoi viestiä:

ostajan käyttämä nimimerkki "David"
  • Tänään, 1:22
    Moi 20€
  • Tänään, 13:17
    40€
  • Tänään, 13:17
    Sopiko ?☺
  • Tänään, 15:44
    Moi. Voin myydä 50 €. terv. *nimeni pois*
    nähty
  • Tänään, 16:13
    Oke
  • Tänään, 16:13
    Kengät noudettavissa *osoitteeni pois* kadulta.
    nähty
  • Tänään, 16:15
    Laita postissa
  • Tänään, 16:15
    Minun osoita
  • Tänään, 16:16
    *osoite pois* ‪+358 44 ******** Rasuli
  • Tänään, 16:19
    Tarkistan postikulut.
    nähty
  • Tänään, 16:20
    Kyllä
  • Tänään, 16:22
    Postikulut on 6,90€, eli 56,90 € posteineen. Tehdäänkö kaupat?
    nähty
  • Tänään, 16:23
    Oke
  • Tänään, 16:24
    Maksamme käteisellä k-supermarket Punkalaidun
  • Tänään, 16:24
  • Tänään, 16:24
    Voit maksa Mobilepaylla tai Pivolla numerooni 045 **** *Oma Nimi*, tai S-Pankin tililleni FI05 ******, *Oma Nimi*. Laitan paketin postiin 2 päivän sisällä maksun saapumisesta.
    nähty
  • Tänään, 16:28
    Laitan paketin postiin sisällä Makstan
  • Tänään, 16:28
    Sopiko ?
  • Tänään, 16:28
    You can also write in English, so we understand 100 % each other. :)
    nähty
  • Tänään, 16:29
    I didn't quite understand what you meant with your last message?
    nähty
  • Tänään, 16:30
    Laitan paketin postiin sisällä Makstan
  • Tänään, 16:31
    Sorry, I dont' understand.
    nähty
  • Tänään, 16:32
    When I receive your payment, I will ship the package.
    nähty
  • Tänään, 16:32
    Lähetä kengät minulle, niin maksan tässä supermarketissa
  • Tänään, 16:32
    I won't do that. Sorry.
    nähty
  • Tänään, 16:32
    Only first payment, then shipping.
    nähty
  • Tänään, 16:33
    No, minä maksan
  • Tänään, 16:35
    Good. I will wait for your payment, then I will ship. Thanks, but I got to attend other matters.
    nähty
  • Tänään, 16:45
    Milloin postaat?
  • Tänään, 16:45
    ?
  • Tänään, 16:46
    Kun maksu näkyy tililläni.
    nähty
  • Tänään, 16:48
    Jumalani
  • Tänään, 16:48
    Minulla on käteistä raha
  • Tänään, 16:49
    Ok. Voit tule tuomaan sen minulle.
    nähty
*BÄN*
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Jos mulla on 70e mietityllä pyynnillä jotain ja joku tarjoaa 20e, niin mä blokkaan sen käyttäjän siihen.

Torissa on kyllä vähän hölmö juttu että sä et näe niitä blokattuja käyttäjiä mistään. Viestitkin ilmeisesti vanhenee ajallaan.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Pitkästä aikaa toriin kamaa. Hinnat mietitty kohdalleen ja tuloksena sen sata "maksan kympin ja haen heti" viestiä. + nää oudoilla nimillä ostajat, joille nouto onkin yhtäkkiä hankalaa, kun ei tilisiirto käy maksuksi.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 833
Pitkästä aikaa toriin kamaa. Hinnat mietitty kohdalleen ja tuloksena sen sata "maksan kympin ja haen heti" viestiä. + nää oudoilla nimillä ostajat, joille nouto onkin yhtäkkiä hankalaa, kun ei tilisiirto käy maksuksi.
Mikä ongelma siinä tilisiirrossa on jos tavara vaihtaa omistajaa vasta sen jälkeen kun tilisiirtona maksetut rahat näkyvät myyjän tilillä?

Niillehän voi nauraa päin naamaa, jotka ehdottaa jotain tökeröä tilisiirtokuittivedätystä tai jotain Danske Bankin verkkopankin testitunnuksilla pelleilyä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 380
Viestejä
4 200 049
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom