emagdnim
Tukijäsen
Tosi hyvä tiivistelmä. Pitää iha talteen laittaa ja lähettää tietyille ostajille, ku vastaan tulee.Tullut taas aktivoiduttua myymään nurkkiin kertynyttä tavaraa, lähinnä täällä ja Torissa. Aina sitä jotenkin toivoisi pääsevänsä tavarasta helposti eroon jos vain hinnoittelee fiksusti. Mutta melkein aina sitten päätyykin siihen, että alkaa pohtia pitäisikö vaan itse alkaa minimalistiksi ettei jatkossa tarvitsisi myydä tavaraa pois niin paljoa.
Tässä taas tällä myyntikierroksella vastaan tulleita ihmisroskatyyppejä (sieltä Torista):
-Oman elämänsä huutokauppakeisarit. Tarjoaa aina puolta pyynnistä, ihan sama mitä myy, vaikka olisi valmiiksi Torin halvin vastaava.
-Vaihtokauppaveijarit. Mihin vaan voi ilmeisesti tarjota vaihdossa vm89 Nissanin kojelautaa, ilman takeita että se toimii. Tai jotain muuta vastaavaa varmasti kaikille hyödyllistä rojua.
-Renkaanpotkijat. Kamalasti olisi kaikkea kysyttävää tuotteesta ja ties mistä muustakin. Ja vaikka kaikki sitten olisikin kysymystenkin jälkeen täydellisessä kunnossa, niin silti ei kaupanteko kiinnosta. Miksi pitää haaskata molempien aikaa jos se tuote ei lähtökohtaisesti kiinnosta?
-Känniostajat. Yöllä pilkun jälkeen tulee tarjouksia, tai suora ilmoitus että ostaa tuotteen. Yleenstä näistä ei sitten kuulu mitään jälkeenpäin.
-Varailijat. Ensi palkka/tuki/muu tulee ihan just 2 viikon päästä. Ilmeisen toiveikkaita tuntuvat olevan että seuraavassa kuussa ei sitten oltaisi ihan samaan tapaan perse auki. Minkään varausmaksun maksaminen ei tietenkään tule kyseeseen.
-Tyypit joiden kanssa on mahdotonta sopia kauppatapahtumaa. Hintaneuvottelut on käyty ja kova hinku on ostaa. Mutta eivät tiedä omista aikatauluistaan, eivätkä halua postikauppaa. Paras veijari itse ehdotti (kysyttyäni) aikaa, mutta sitten totesi heti perään että katsoo sitten ehtiikö. Siinähän katsoo, mutta saattaapi olla ettei kukaan täysjärkinen ole paikalla päivystämässä sitä ehtiikö vai ei.
Onneksi sitten tuon suon seasta löytyy myös niitä joille kaupankäyntiprosessin tarkoitus on saada hankittua se tuote mitä olen myymässä, ja koko homma on parhaimmillaan parissa minuutissa taputeltu.