- Liittynyt
- 03.05.2018
- Viestejä
- 72
Joo, sain sanottua ja vastattua jokaiseen vastaukseen.
Minulla ainakin näkyy niin kuin pitääkin en sitten tiedä miten sinulla.
Minulla ainakin näkyy niin kuin pitääkin en sitten tiedä miten sinulla.
Eiköhän se näy ihan samalla tavalla kaikille. Laitoin privana kuvakaappauksen mistä on kyse, kun turha näitä on täällä vatvoa. Virheitä sattuu, ei siinä mitään. Tärkeintä on oppia niistä.Minulla ainakin näkyy niin kuin pitääkin en sitten tiedä miten sinulla.
Näin dokumenttien ja true crimen sarjakuluttajana Netfix painii kyllä ihan omassa sarjassaan. Kohta vuoden ollut ja edelleen löytyy hyviä dokkareita mitä katsoa ja normisarjojakin toistakymmentä katselujonossa.Netflix on vain yksi palvelu muiden joukossa, jonka kautta voi katsoa kaikenlaista sarja- ja elokuvatuotantoa. Osa on parempaa ja osa huonompaa, riippumatta siitä onko sisältö Netflixin rahoittamaa vai peräisin jostakin muualta, mutta ei kai nyt kukaan ihan sokkona ole ennenkään lätkäissyt vaan jotain random-leffaa tulille ja sitten kahden tunnin päästä todennut että olipas paskaa.
Pointti oli, että jos malttaa käyttää pari minuuttia googlaukseen tai edes imdb-arvioiden lukemiseen ennen kuin aloittaa katselun, voi säästää loppupeleissä melkoisesti aikaa ja hermoja. Netflixin suositukset varsinkin ovat huonoja, eikä niihin kannata hairahtaa sellaisenaan.
Meillä on käytännössä kaikki suurimmat striimauspalvelut aktiivisena (vain Disney+ puuttuu tällä hetkellä), mutta Netflix on ainoa, jonka lopettamista ei ole tullut liiemmin edes ajateltua.
Pysyn kyllä sanoissani että Youtuben tarjonta bylsii fucklickin 10-0, Tosin molemmista pitää osata etsiä ja helpoimmin se käy youtubesta.
No eikös tässä ole sitten se ongelma, että et itse ole antanut yläpeukkua tuotannolle josta pidit ja alapeukkua jos et pitänyt? Aika hyvin ne ehdotukset osuu kohdilleen jos vain itse on jaksanut peukuttaa suuntaan tai toiseen.Pointti oli, että jos malttaa käyttää pari minuuttia googlaukseen tai edes imdb-arvioiden lukemiseen ennen kuin aloittaa katselun, voi säästää loppupeleissä melkoisesti aikaa ja hermoja. Netflixin suositukset varsinkin ovat huonoja, eikä niihin kannata hairahtaa sellaisenaan.
Tuo lainaamasi oli minun kommentti, jonka Jylppy esitti omassa viestissä omanaan. Juuri näiden sekaannusten vuoksi pyysin Jylppyä laittamaan quotet kohdalleen, tai poistamaan virheellisen lainauksen kokonaan, mutta ei nyt oikein tunnu onnistuvan.No eikös tässä ole sitten se ongelma, että et itse ole antanut yläpeukkua tuotannolle josta pidit ja alapeukkua jos et pitänyt? Aika hyvin ne ehdotukset osuu kohdilleen jos vain itse on jaksanut peukuttaa suuntaan tai toiseen.
Katsos niimpä olikin. Noh joka tapauksessa itselläni on nuo suositukset alkanut osua aika hyvin kohdilleen kun on jaksanut tunnollisesti peukuttaa aina kun on kolahtanut. Toki pidin siitä vanhasta prosenttilukemasta enemmän kuin tästä.Tuo lainaamasi oli minun kommentti, jonka Jylppy esitti omassa viestissä omanaan. Juuri näiden sekaannusten vuoksi pyysin Jylppyä laittamaan quotet kohdalleen, tai poistamaan virheellisen lainauksen kokonaan, mutta ei nyt oikein tunnu onnistuvan.
Itsekkin annoin tähtiä melko tunnollisesti, kun se oli vielä mahdollista ja suositukset osui suhteellisen hyvin kohdilleen. Kun tuo peukkusysteemi tuli, niin käytännössä lopetin arvioimisen. Jos ohjelma todellakin kolahtaa, eli vanhalla systeemillä viisi tähteä niin olen peukun antanut. Suositukset kyllä jossain määrin edelleen toimii, mutta väitän että toimisi paremmin jos olisi vanha malli käytössä. Alapeukkua ei ole tarvinnut käyttää, sillä aika hyvin ihan paskan kaman tunnistaa jo etukäteen ja eipä niitä paljoa omilla suosituslistoilla olekkaan. Jotain ehkä olen luullut huonoksi ja skipannut pidemmän aikaa, mutta joko täältä tai jotain muuta kautta saanut positiivisia palautteita, niin on tullut sitten positiivisesti yllätyttyä.Katsos niimpä olikin. Noh joka tapauksessa itselläni on nuo suositukset alkanut osua aika hyvin kohdilleen kun on jaksanut tunnollisesti peukuttaa aina kun on kolahtanut. Toki pidin siitä vanhasta prosenttilukemasta enemmän kuin tästä.
Minä olen antanut niitä alapeukkuja ihan vain siksi, kun olen toivonut että vastaavat jäisivät kokonaan pois suosituksista ja tilalle tulisi jotain parempaa. Siitä huolimatta siellä on välillä jotain "Mall Cop" -tason paskaa ja muuta tauhkaa.Alapeukkua ei ole tarvinnut käyttää, sillä aika hyvin ihan paskan kaman tunnistaa jo etukäteen ja eipä niitä paljoa omilla suosituslistoilla olekkaan.
Samaa mieltä. Tähän saisi olla jokin asetus. Veikkaan että aiemmin katsottuja suositellaan sen vuoksi että porukka oikeasti katsoo samoja sarjoja/leffoja useamman kerran..Ja se mikä vielä enemmän ärsyttää, on se että palvelu suosittelee jatkuvasti leffoja ja sarjoja jotka on jo aiemmin katsonut ja/tai arvioinut. Ei luulisi olevan vaikeaa lisätä algoritmiin asetusta, ettei se suosittele sellaisia lainkaan, mutta ei vaan onnistu, vaikka tästä(kin) on vuosien ajan annettu palautetta Netflixille. Veikkaan, että joku lisenssisopimus vaatii heitä näyttämään tiettyjä titteleitä suosituksissa riippumatta käyttäjän tekemisistä.
Itse en ole koskaan tajunnut, mitä virkaa koko peukkusysteemillä on. Suosittelut ovat esimerkiksi olleet aina täysin arvottomia, ja olen vain ajoittain käynyt kaikki listat läpi.Minä olen antanut niitä alapeukkuja ihan vain siksi, kun olen toivonut että vastaavat jäisivät kokonaan pois suosituksista ja tilalle tulisi jotain parempaa. Siitä huolimatta siellä on välillä jotain "Mall Cop" -tason paskaa ja muuta tauhkaa.
Ja se mikä vielä enemmän ärsyttää, on se että palvelu suosittelee jatkuvasti leffoja ja sarjoja jotka on jo aiemmin katsonut ja/tai arvioinut. Ei luulisi olevan vaikeaa lisätä algoritmiin asetusta, ettei se suosittele sellaisia lainkaan, mutta ei vaan onnistu, vaikka tästä(kin) on vuosien ajan annettu palautetta Netflixille. Veikkaan, että joku lisenssisopimus vaatii heitä näyttämään tiettyjä titteleitä suosituksissa riippumatta käyttäjän tekemisistä.
Enkä nyt tarkoita edes sitä "Watch it again" -listausta, vaan näitä arvioituja/katsottuja titteleitä on jokaisessa kategoriassa.
Sitä ei toteuteta siksi, että palvelun sisällön vähyys tulisi tuolloin liian "silmille". Näin varsinkin laatusisällön osalta.Minä olen antanut niitä alapeukkuja ihan vain siksi, kun olen toivonut että vastaavat jäisivät kokonaan pois suosituksista ja tilalle tulisi jotain parempaa. Siitä huolimatta siellä on välillä jotain "Mall Cop" -tason paskaa ja muuta tauhkaa.
Ja se mikä vielä enemmän ärsyttää, on se että palvelu suosittelee jatkuvasti leffoja ja sarjoja jotka on jo aiemmin katsonut ja/tai arvioinut. Ei luulisi olevan vaikeaa lisätä algoritmiin asetusta, ettei se suosittele sellaisia lainkaan, mutta ei vaan onnistu, vaikka tästä(kin) on vuosien ajan annettu palautetta Netflixille. Veikkaan, että joku lisenssisopimus vaatii heitä näyttämään tiettyjä titteleitä suosituksissa riippumatta käyttäjän tekemisistä.
Enkä nyt tarkoita edes sitä "Watch it again" -listausta, vaan näitä arvioituja/katsottuja titteleitä on jokaisessa kategoriassa.
Ei se piilota mitään mistään, mutta suosittelulista elää jossakin määrin sen mukaan. Alla olevassa artikkelissa sitä on selvennetty. Tiivistetysti käyttäjät olivat tutkimusten mukaan niin tyhmiä, että Netflixin aiempi viisiportainen arviointijärjestelmä oli liian vaikea käyttää ja ymmärtää. Lopputuloksena muuttivat sen tähän nykyiseen ylös/alas -sekoiluun, jonka perusteella näytetään joissakin titteleissä niitä "osumaprosentteja" ja tarjotaan suositteluita.Itse en ole koskaan tajunnut, mitä virkaa koko peukkusysteemillä on. Suosittelut ovat esimerkiksi olleet aina täysin arvottomia, ja olen vain ajoittain käynyt kaikki listat läpi.
Eihän tuolla Suomi-sivulla kovin paljoa kamaa muutenkaan ole kerralla tarjolla.
Jättääkö se sivusto jotakin näyttämättä minulle kaikilta listoilta noiden peukkujen perusteella, vai päteekö tuo tosiaan vain siihen totaalisen turhaan "Suosittelulistaan"?
Netflix’s star ratings were personalized, and had been from the start. That means when you saw a movie on Netflix rated 4 stars, that didn’t mean the average of all ratings was 4 stars. Instead, it meant that Netflix thought you’d rate the movie 4 stars, based on your habits (and other people's ratings). But many people didn’t get that.
“That’s not the way people are used to using star ratings on e-commerce ratings” Johnson said. Take Amazon, for instance. “In those contexts, those star ratings are an average.” People assumed Netflix was the same.
This was a problem because people weren’t as motivated to rate titles when they thought they were just a drop in the bucket of all Netflix reviews. They didn’t understand that the more they rated, the better the system would be at understanding their tastes. “People don't intuitively think about it that way,” Johnson said.
So when looking for a replacement, Netflix wanted to make sure that was clear. That’s why Netflix settled on “thumbs up/down," which is widely understood to imply that you are training an algorithm to know what you like, Johnson said.
Ookoo. Eli tarkoituksena on tosiaan vain siis harhauttaa katsojaa katsomaan paskaa "suosittelun" perusteella. Rehellinen systeemihän toteuttaisi arvostelut joko palvelun sisäisesti joka elokuvan kohdalla tai ottaisi ne vaikka IMDB:stä, kuten teen HTPC:ni KODI-ohjelmassa. Jopa ViaPlayssä, joka muuten ihan paska, on tämä toteutettu rehellisesti.Ei se piilota mitään mistään, mutta suosittelulista elää jossakin määrin sen mukaan. Alla olevassa artikkelissa sitä on selvennetty. Tiivistetysti käyttäjät olivat tutkimusten mukaan niin tyhmiä, että Netflixin aiempi viisiportainen arviointijärjestelmä oli liian vaikea käyttää ja ymmärtää. Lopputuloksena muuttivat sen tähän nykyiseen ylös/alas -sekoiluun, jonka perusteella näytetään joissakin titteleissä niitä "osumaprosentteja" ja tarjotaan suositteluita.
The exec who replaced Netflix's 5-star rating system with 'thumbs up, thumbs down' explains why
Netflix replaced its 5-star rating system with a combination of 'thumbs up, thumbs down' and a 'percent match.'www.businessinsider.com
No ei nyt sentään ihan niinkään, eli kyllä se yrittää tarjota sieltä sellaistakin materiaalia mikä voisi osua käyttäjän makutottumuksiin niiden annettujen arviointien perusteella. Ikävä kyllä se algoritmi tuntuu olevan aika huono siinä.Ookoo. Eli tarkoituksena on tosiaan vain siis harhauttaa katsojaa katsomaan paskaa "suosittelun" perusteella. Rehellinen systeemihän toteuttaisi arvostelut joko palvelun sisäisesti joka elokuvan kohdalla tai ottaisi ne vaikka IMDB:stä, kuten teen HTPC:ni KODI-ohjelmassa. Jopa ViaPlayssä, joka muuten ihan paska, on tämä toteutettu rehellisesti.
Sovelluksesta voi castata myös netflix sovellukseen. Olikohan nyt valittu se kohteena eikä chromecast?Tytär poikkesi käymään ja aikoi katsoa netflixistä omalla tunnuksellaan jotain castaamalla sen meidän tv:n sisäiseen chromecastiin. Juu ei. Netflix vaatii, että myös tv:ssä tarttis kirjautua netflixiin. Siis oikeesti? Miten kukaan voi pilata castaamisen noin? Ihan järjetöntä.
Hyvin pienimuotoista toki Netflixin tuotantoon verrattuna ja aika ruotsikeskeistä, mutta ei voi sanoa ettei tuottaisi mitään (ja IMDB-pisteet näkyy näissäkin):Tietysti Viaplay voi näyttää pisteet täysin avoimesti, koska nehän ei tuota itse mitään. Netflixiltä ei onnistu, koska silloin täytyisi myöntää että on tullut tuotettua 95% kuraa.
No enpä nähnyt tyttären ruudulle. Isoilla foorumeilla sanottiin, että netflix tukee android-tv:n suuntaan vain tuota sovellusvaihtoehtoa castauksessa, ja vaatii vielä että tv:ssä ja puhelimessa on kirjauduttu samoilla tunnuksilla. Ja ilmeisesti sama ongelma on uudessa Chromecast with Google TV:ssä. Ihan ei ole netflixillä ymmärretty castauksen perusjuttuja näemmä.Sovelluksesta voi castata myös netflix sovellukseen. Olikohan nyt valittu se kohteena eikä chromecast?
Miksi kukaan castaisi, jos kerran tv sisältää myös Netflix-sovelluksen? Ihan järjetöntä.Tytär poikkesi käymään ja aikoi katsoa netflixistä omalla tunnuksellaan jotain castaamalla sen meidän tv:n sisäiseen chromecastiin. Juu ei. Netflix vaatii, että myös tv:ssä tarttis kirjautua netflixiin. Siis oikeesti? Miten kukaan voi pilata castaamisen noin? Ihan järjetöntä.
Kyllä minä monesti castaan jos sattuu puhelimessa olevan valmiina jo auki joku mielenkiintoinen video, paljon helpompaa ja nopeampaa kuin alkaa käynnistää sovellusta televisiosta ja hakea se käyttöliittymän kautta uudestaan. Kuulostaa kyllä todella huonolta viritelmältä Netflixin puolelta jos ei voi normaalisti castata.Miksi kukaan castaisi, jos kerran tv sisältää myös Netflix-sovelluksen? Ihan järjetöntä.
Jos vaikka joku muu kuin töllön omistaja haluaisi helposti ja nopeasti castata jotain isoon ruutuun kirjautumatta ensin omilla tunnuksillaan television Netflixiin sisään..?Miksi kukaan castaisi, jos kerran tv sisältää myös Netflix-sovelluksen? Ihan järjetöntä.
Tuon vanhan tähtijärjestelmän käyttö oli mielestäni ihan selkeästi selitetty ja mielestäni parempi kuin joku IMBD-arvosana. Vaikka ne oli arvauksia, niin omalla kohdalla niissä harvemmin oli niin suurta hajontaa. Olen melko varma että IMDB:stä löytyy lukuisia nimikkeitä jotka on saanut hyvän arvosanan, mutta ei voisi itseäni vähempää kiinnostaa. Netflix olisi antanut näille arvauksena keskiarvoa huonomman arvosanan. Toki se ei vastaa koko maailman mielipidettä, mutta muilla se olisi tietysti ollut korkeampi.Ei se piilota mitään mistään, mutta suosittelulista elää jossakin määrin sen mukaan. Alla olevassa artikkelissa sitä on selvennetty. Tiivistetysti käyttäjät olivat tutkimusten mukaan niin tyhmiä, että Netflixin aiempi viisiportainen arviointijärjestelmä oli liian vaikea käyttää ja ymmärtää. Lopputuloksena muuttivat sen tähän nykyiseen ylös/alas -sekoiluun, jonka perusteella näytetään joissakin titteleissä niitä "osumaprosentteja" ja tarjotaan suositteluita.
The exec who replaced Netflix's 5-star rating system with 'thumbs up, thumbs down' explains why
Netflix replaced its 5-star rating system with a combination of 'thumbs up, thumbs down' and a 'percent match.'www.businessinsider.com
Aina castaan kaiken televisioon, puolet helpompaa selata valikoimaa puhelimella kun telkan kaukosäätimellä. YouTubesta puhumattakaan, kun haulla hakee ja saa läiskittyä videoita jonoon helposti.Miksi kukaan castaisi, jos kerran tv sisältää myös Netflix-sovelluksen? Ihan järjetöntä.
Ihan sama täällä, mutta olen ajatellut että kyseessä on ominaisuus eikä bugi.Onkos muilla esiintynyt bugia Netflixin LG:n tv-appiksessa, että jos on laittanut videon pauselle ja tv:n näytönsäästäjä on aktivoitunut, niin heti kun kosket kaukosäätimeen ja tv:n näyttö taas aktivoituu niin video lähtee itsestään pyörimään. Todella ärsyttävää jos on pysäyttänyt videon ja vahingossa pikkusenkaan koskee kakeen tai heittää vaikka paidan sohvalle niin video lähtee heti pyörimään. Vai onko tämä joku ääliömäinen ominaisuus jota Netflix tykkää aina välillä viljellä milloin mihinkin?
Niin voi olla. Minusta kyllä aivan älytön idea ja pitäisi ainakin saada kytkettyä pois päältä.Ihan sama täällä, mutta olen ajatellut että kyseessä on ominaisuus eikä bugi.
Liittyen jotenkin siihen kun kaukosäätimessä on peräti erikseen Netflix nappi, niin Netflix käytöstä on tehty muutenkin virtaviivaisempaa.
Huomasin tämän saman. Piti sitten kirjautua ulos TV:sta ja mennä omilla tunnareilla. Se oli sitten aivan sama katsoa sen TVn kautta suoraan.Tytär poikkesi käymään ja aikoi katsoa netflixistä omalla tunnuksellaan jotain castaamalla sen meidän tv:n sisäiseen chromecastiin. Juu ei. Netflix vaatii, että myös tv:ssä tarttis kirjautua netflixiin. Siis oikeesti? Miten kukaan voi pilata castaamisen noin? Ihan järjetöntä.
Aikas moni taitaa selailla kännykällä ja sit siitä pistää telkkariin pyörimään, mutta kuitenkin on taas hölmösti UI päivitetty...Onpas muuttunut typeräksi Netflixin käyttöliittymä tabletissa. Jos klikkaa jotain sarjaa/leffaa, niin sen tiedot aukeavat näkymään, jossa on 2/3 osaa tyhjää reunoilla ja tietoja vain keskimmäisessä kolmanneksessa. Mitähän kohderyhmää tämä muutos palvelee? Vissiin niitä 30 henkilöä, jotka käyttävät tablettia pystyssä?
Selatkoon kukin millä haluaa, mutta kyllähän se olisi helppo tunnistaa, että onko käyttäjällä näyttö mihin suuntaan kädessä ja sen mukaan voisi sitten vaihtaa sitä leiskaa. Näin toimivat kaikki muutkin palvelut ja webbisivut, mutta Netflix veti laiskana sieltä missä aita on matalin.Aikas moni taitaa selailla kännykällä ja sit siitä pistää telkkariin pyörimään, mutta kuitenkin on taas hölmösti UI päivitetty...
Voi hyvin olla, mutta idea molemmissa sama.Eikö robot wars ollut brittiläinen kun tuo battlebots on jenkki.
Battlebots iski myös itselle ja oli mukava katsoa molemmat kaudet putkeen. Ihan hyvin olisivat voineet jokaisenkin matsin näyttää kun ensimmäisessä kaudessa ei edes kovin montaa jaksoa ollut. 2-kausi olikin sitten mielenkiintoisempi kun osanottajiakin oli huomattavasti enemmän.Mä en seuraa mitään urheilulajeja, kilpailuja tai visailuja.
Mutta yhtä seuraan: Battlebots.
Eli tuli joskun suomen telkustakin nimi oli silloin Robotwars.
Eli ihmisten rakentamat robotit kisailee keskenään. Oon kyllä koukuttunu tohon ihan täysillä. Mielenkiintoista nähdä mitä kaikkia virityksiä ihmiset keksii vihollisen lyömiseks ja kuinka ennakkosusikkikin saattaa mokata tai jotain hajota.