Galaxy
Team H2O
- Liittynyt
- 09.11.2016
- Viestejä
- 1 182
Niin mikä auto siis kyseessä?
Varmaan Toyota Hilux.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin mikä auto siis kyseessä?
Joo, eli taisi olla Selec-Trac. Lukitsee niin, että yksi etunen ja yksi takanen vetää jatkuvasti. Eli ei ole lukkoja akseleilla, mitä noissa harvemmin oli.KJ mallin cherokee. En nyt muista jakolaatikon mallia, mutta se, jossa takaveto, part time 4wd, full time 4wd ja hidas
Joo siis jakolaatikosta viskon sai lukittua jolloin kardaanit pyöri yhtä kovin. Takana tasauspyörästössä oli kitkalukko.Joo, eli taisi olla Selec-Trac. Lukitsee niin, että yksi etunen ja yksi takanen vetää jatkuvasti. Eli ei ole lukkoja akseleilla, mitä noissa harvemmin oli.
Aika useinhan tuo taitaa olla niin, että harvemmin se neliveto lukossakaan on ihan täysi neliveto siten että kaikki neljä pyörää vetää just saman verran, oli pito mikä tahansa eri pyörien alla. Omassa autossa tuommoinen vaihtoehto on, mutta eipä sitä koskaan ole tarvinnut.
Nykyään joo, mutta vanhemmissa nelivedoissa siinä ei ollut keskellä kuin holkkikytkentä, joka mahdollisti vain täysin vapaan tai 100% kiinteän kytkennän.Aika useinhan tuo taitaa olla niin, että harvemmin se neliveto lukossakaan on ihan täysi neliveto siten että kaikki neljä pyörää vetää just saman verran, oli pito mikä tahansa eri pyörien alla. Omassa autossa tuommoinen vaihtoehto on, mutta eipä sitä koskaan ole tarvinnut.
2000-luvun alussa Jeepissä oli vielä WJ-korimallissa. Tietenkin akseleilla oli kitkalukot, jotka ei nyt ihan parhaat mahdolliset ole, mutta on kuitenkin.Nykyään ei enää taida olla tuollaisia 100% on-off nelivetoja missään.. ellei sitten jossain kuorma-autoissa.
Mun mielestä tuossa on kyllä keskitasauspyörästö.. Mielestäni jo siinä kantikkaassakin oli jo.2000-luvun alussa Jeepissä oli vielä WJ-korimallissa. Tietenkin akseleilla oli kitkalukot, jotka ei nyt ihan parhaat mahdolliset ole, mutta on kuitenkin.
Seuraavasta korimallista en sitten enää tiedä kun tuo Quadra-Drive päivittyi kakkosversioksi. Ja että onko siinä enää edes jäykät akselit edessä ja takana.