Neliveto, takaveto vai etuveto?

Jos on pinkka kunnossa, niin neliveto, jos taas ei niin sitten joku hyundai i20.
 
Mitkä on ne todelliset hyödyt 4x4 verrattuna 4x2?

Talvi ja sen aiheuttamat haastavuudet lakkaavat olemasta. Sua ei enää vituta, ajoitpa missä tahansa, koska tahansa. Huomaat pohtivasi ääneen, "Voiko se olla ollut näin yksinkertaista?" Et vain ole sitä ennemmin valinnoillasi suonut itsellesi.
 
Etelässä, kun ajeli kesällä vuokra etuvedolla, niin alkoi se parissa viikossa vituttaan. Heti sutii, jos kaasua painaa enempi ja luistonesto vilkkuu jatkuvasti.
 
On.

Nää on niitä pikku asioita, mitä tulee silloin tällöin vastaan. Kuten:
Eka netistä ladattu 1080p leffa niiden aikaisempien 320p/480p jälkeen.
Eka FHD 50-60" plasmatelkkari kuvaputkitelkkarin jälkeen.
Eka neliveto talvella pari mutkaa autokaupan portista poistuttua.

Joka kerta voi vaan mielessän todeta että kalliiksi tuli jatkoa ajatellen, kun rima nousi just. :D
 
Itellä on molempia ja voin sanoa että se etuveto rupeaa vituttamaan heti ekassa risteyksessä talvikelillä.
 
Vähän pidemmällä juoksulla nelikko maksaa itseään takaisin jo kun joka toinen talvi ei tarvi uusia etu-/takarenkaita kun on nastat hävinneet risteyksissä ruopimiseen :)
 
Itellä on molempia ja voin sanoa että se etuveto rupeaa vituttamaan heti ekassa risteyksessä talvikelillä.

no ei kyllä iteeäni nuo etuvedot (kaikki autoni olleet) ole talvella sen kummemmin vituttanut.

toki on tilanteita että on miettinyt et oispa nelikko ja oishan se parempi mut ei rahat riitä semmoiseen mikä muuten miellyttäisi
 
no ei kyllä iteeäni nuo etuvedot (kaikki autoni olleet) ole talvella sen kummemmin vituttanut.

toki on tilanteita että on miettinyt et oispa nelikko ja oishan se parempi mut ei rahat riitä semmoiseen mikä muuten miellyttäisi

Ei muakaan vituttanut ennenkuin ostin sen ekan nelikon.

Tottakai sillä vajaavedollakin pääsee ja pärjää, en minä sillä. Se taas pointtina, että miksi tyytyä vähempään.
 
Tottakai sillä vajaavedollakin pääsee ja pärjää, en minä sillä. Se taas pointtina, että miksi tyytyä vähempään.
Vaikka jos yrittää vähentää pästöjään. Siihen kuulu se että risteyksistä ei ole aina pakko päästä ensimmäisenä. Kehitys kehittyy ja osan on pakko tulla vähän jäljessä:tup:
 
Ota äkkiä viisumi Venäjälle ja mee sammuttaan metsäpaloja. :beye: Ihmiset stressaa olemattomista asioista arjessaan vaikka Intiallakin on piikki auki pitkälle tulevaisuuteen polttaa sunkin säästämät bensalitrat paljon alkeellisimmissa romuissa.

Mut hei; Doing your part, eikö? :facepalm:
 
Vaikka jos yrittää vähentää pästöjään. Siihen kuulu se että risteyksistä ei ole aina pakko päästä ensimmäisenä. Kehitys kehittyy ja osan on pakko tulla vähän jäljessä:tup:

En mä mitään "quattrokaistailuja" tarkoita vaan ihan sitä että pääsee vaivattomasti liikkeelle risteyksissä kääntyessään, ei tartte miettiä onko joku tie/parkkis jo aurattu jne. Siinä ei paljon kehitys auta :tup:
 
Ota äkkiä viisumi Venäjälle ja mee sammuttaan metsäpaloja. :beye: Ihmiset stressaa olemattomista asioista arjessaan vaikka Intiallakin on piikki auki pitkälle tulevaisuuteen polttaa sunkin säästämät bensalitrat paljon alkeellisimmissa romuissa.

Mut hei; Doing your part, eikö? :facepalm:
Enpä muullaista kommentia odotanutkaan 4x4 ketjussa...
 
Enpä muullaista kommentia odotanutkaan 4x4 ketjussa...

Hei, mulle ainakin kelpais heti vaikka sähköllä toimiva karvalakki 4x4 kun olisivat järkihinnassa (joku 20-30ke?) vaikka ihan autoharrastaja olenkin eikä harrastepeleissä päästöt kiinnosta. Toki infrakin sais olla kunnossa sitä ennen ja vaikka muutama olkiluoto lisää. Toki jos joku tulis ja rakentas metron tohon kodin ja työpaikan välille niin sekin kelpais heti, mukavahan sillä oli ennen ajella kun se vielä mahdollista oli.
 
En mä mitään "quattrokaistailuja" tarkoita vaan ihan sitä että pääsee vaivattomasti liikkeelle risteyksissä kääntyessään, ei tartte miettiä onko joku tie/parkkis jo aurattu jne. Siinä ei paljon kehitys auta :tup:

Niin ja kun se kehitys näyttää olevan sitä, että entistä huonommin ja myöhemmin aurataan kaikki sivukadut (jollaisella nyt sattuu asumaan) niin kulkemisen helppouden puolesta, quattro! :D
 
Niin ja kun se kehitys näyttää olevan sitä, että entistä huonommin ja myöhemmin aurataan kaikki sivukadut (jollaisella nyt sattuu asumaan) niin kulkemisen helppouden puolesta, quattro! :D
Quattro jää pohjasta kiinni. Lada Nivaa alle niin pääsee. Eikä ole edes TSI/DSG huolia.
 
Quattro jää pohjasta kiinni. Lada Nivaa alle niin pääsee. Eikä ole edes TSI/DSG huolia.

2,0 TDI quattro == 7 vaihteinen DSG MÄRILLÄ KYTKIMILLÄ.

ja olet kuullut monenko olevan rikki? (varmaan kaikissa on maanataikappaleita mutta näissä ei mitään joukkotuhoa kuten niissä 250 Nm väännölle suunnitelluissa moponlaatikoissa).

Maavaran toki myönnän saisi olla enemmän kun on usein aurattu sellainen 30 cm valli läheiseen tienristeykseen, pitää hieman katsella kulmia ettei etupään muovit jää valliin.
 
Hei, mulle ainakin kelpais heti vaikka sähköllä toimiva karvalakki 4x4 kun olisivat järkihinnassa (joku 20-30ke?) vaikka ihan autoharrastaja olenkin eikä harrastepeleissä päästöt kiinnosta.
Käytetyn Outlanderinhan saa plug-in-hybridinä ja nelivedolla juuri tuohon hintahaarukkaan. Kiinnostaisi jos oma budjetti ei olisi 10% tuosta.
 
Jätetääs nämä nollapostaukset pois. Kiitos.

No omalla kohdalla raha on ainoa kriteeri on ollut omista etuvetoautojaa opiskeluaikoina yms. Opiskeluiden jäätyä taakse on menty nelivedolla. Mitään muuta syytä etuvetoon en keksi palata, kuin se että massit loppuvat. Takavetoa tuli harkittua nykyistä autoa ostaessa pitkään, kun bmw dumppasi ulos kovan alen kera viimeiset 330e:t uuden mallin tieltä ja väliraha olisi ollut enemmän, kuin kohdallaan, mutta ei sitä kuitenkaan uskaltanut nelikosta silti luopua. Hyvä sinänsä, sillä tuo vanhaksi jäänyt 300-sarja on kyllä todella vanhan näköinen uusien rinnalla.
 
Mulla on kylla talvikokemusta neli, etu ja takavetoisista autoista, ja pääseehän sillä nelivedolla ihan selkeästi paremmin, mutta se ylimääräinen 10k€ joka nelivedosta olisi pitänyt maksaa teki päästöksestä hyvin helpon. Jos hintaero olisi luokkaa 3-7% niin ainakin harkitsisin sitä nelivetoa.

Mitään kummempaa nastakatoa en ole huomannut, ehkä kaksi tai kolme nastaa lähtee vetopyörästä talvessa, muttta toisaalta en nyt ehdointahdoin niitä nastoja yritä ruovitella irtikään - tosin tuossa on isoja autokohtaisia eroja, joissan (ei neloveto) autoissa on selkeästi huonompi se luonnollinen vetopito, jolloin se myös sutii paljon herkemmin.
 
Viimeksi muokattu:
No itse en kyllä maksanut 10k€ nelivedosta vaan n5k mutta hintavaihtelut ovat automerkkien ja mallien väliltä aika suuri kuin usen nelivedon saa ainostaan kalliimpien varustetason omavissa tai suuremmalla moottorin yhteydessä.
Itsellä viimeiset 3 autoa ovat olleet nelivetoisia ja en kyllä vaihtaisi se pois ominaisuuslistasta jos ostaisin uuden auton.
Nastojen katkeamiset ovat aika luonnolliset etu ja takavetoisten autojen kohdalla erityisesti tulee töissä käytetty paljon eri merkkisiä pakettiautoja ja siinä kyllä huomaa erot kuinka hyvä ja huono voimansiirron toteutus on tehty.
 
Itseasiassa kun katsoin tuota hinnastoa, niin nelivetoisena ei edes saisi täsmälleen tuota mun autoa, hintaero oli 10k vastaavien autojen välillä (ellei sitten nelivedon mukana tule automaattisesti jotain joka ei suoraan mallista ilmene).

erityisesti tulee töissä käytetty paljon eri merkkisiä pakettiautoja ja siinä kyllä huomaa erot kuinka hyvä ja huono voimansiirron toteutus on tehty.

Sellaisella perskohtaisella mututuntumalla sanoisin että pakettiautomallit joita myydään sekä etu- että takavetoisena ovat heikompia tuossa vetopidossa. Kenties siinä alusta- tai korirakenteessa joudutaan tekemään jotain kompromisseja, jotka tulevat sitten esiin jossain maailmanlaajuisesti melko marginaalisessa olosuhteessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 522
Viestejä
4 539 186
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom