Kannattaa muistaa että yleinen mielipide oli aiemmin NATO:a vastaan.
Politiikot noudattivat kansan tahtoa. Olen itse kannattanut NATO:a mutta tuon perusteella niiden jotka eivät kannattaneet ei tarvitse hävetä, he olivat enemmistönä erilaisessa maailmantilanteessa.
Vuonna 2015 puolueiden kanta vaalikoneessa jossa enemmistö Kokoomuslaisista kannatti ja RKP:stäkin valtaosa. RKP typistetään kielipuolueeksi mutta oikeasti se on hyvä puolue arvoiltaan.
Ylen kysely: Vain viidennes kannattaa Nato-jäsenyyttä – puolet ei haluaisi sotilasliittoon edes Ruotsin perässä
Kannastaan epävarmojen osuus on korkea ja lähentelee kolmeakymmentä prosenttia.
yle.fi
Politiikot noudattivat kansan tahtoa. Olen itse kannattanut NATO:a mutta tuon perusteella niiden jotka eivät kannattaneet ei tarvitse hävetä, he olivat enemmistönä erilaisessa maailmantilanteessa.
Kokoomuslaiset ovat olleet selkeiten NATO:n puolesta ja he ovat muutenkin liputtaneet globaaleja verkostoja.Puoluekantansa ilmoittaneiden joukossa suopeimmin Nato-jäsenyyteen suhtaudutaan kokoomuksessa, jossa jäsenyyttä kannattaa 41 prosenttia ja vastustaa 28 prosenttia.
– Mielenkiintoista on se, että yhdenkään puolueen kannattajien keskuudessa enemmistö ei kannata Nato-jäsenyyttä, valtio-opin professori Tapio Raunio sanoo.
Vuonna 2015 puolueiden kanta vaalikoneessa jossa enemmistö Kokoomuslaisista kannatti ja RKP:stäkin valtaosa. RKP typistetään kielipuolueeksi mutta oikeasti se on hyvä puolue arvoiltaan.
Enemmistö eduskuntavaaliehdokkaista vastustaa Natoa
Yli puolet Ilta-Sanomien vaalikoneeseen vastanneista ehdokkaista vastustaa tiukasti Nato-jäsenyyttä.
www.is.fi