Jatkot johonkin lehdistöketjuun, mutta tällainen toimintamalli vituttaa itseäni aivan helvetisti. Asiatekstejä ei jakseta lukea ja ketjuihin saatetaan linkkailla jotain klikkiotsikoita, joiden sisältö onkin aivan jotain muuta, kuin mitä otsikko antaa ymmärtää ja niitäkään ei lueta kunnolla. EN osaa sanoa mikä tähän voisi olla syynä, mutta murobbsän aikoina tällaista tapahtui mielestäni vähemmän, olisiko syynä jatkuva nykypäivän sometykitys ja liiallinen informaatio, klikkejä ja vastakkainasetteluja tuollaisista otsikoista saa toki pirusti, sen myönnän ja rahaa sataa lehdille. Itse en edes avaa iltalehti/sanomien artikkeleja juuri tuon toimintamallin takia, vaan luen uutiseni järkevistä medioista. EIkö uutisen tarve ole välittää asioita ja tietoa, ei kohauttaa ja saada jengi klikkaamaan sokeasti lisää ja lisää virheellistä paskaa.Monet lukee vain klikkitsikoita jättäen ne jutut lukematta, joiden otsikko ei kiihota mieltä. Päänsisäiset palkintomekanismit ei palkitse asiatekstien lukemisesta. Parhaat kiksit tulee YouTuben puhuvia päitä kuuntelemalla, joiden puheetkin on täynnä huutomerkkejä.
Tämän vaikutuksen huomaa myös keskustelupalstoille linkatuissa uutisissa. Klikkiotsikoita suositaan, jätetään itse juttu lukematta ja tullaan kommentoimaan sitä vastaan, mitä kuvitellaan jutussa lukevan. Tyypillisesti vielä tätä käytetään tukemaan jotain omaa vahvistusharhaa.
Siksi huomenna ja ylihuomenna ilta-lehtisanomissa tulee taas olemaan joku mieltä kiihottava otsikko, luultavasti aiheesta turkki ja nato, koska aihe on varsin vastakkainasetteleva. Itse juttua ei ole vielä välttämättä kirjoitettu mutta otsikko on jo luultavasti valittu ja julkaisun jälkeen se tullaan linkkaamaan tänne. Sinänsä kaikki saa mitä haluaa.