Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Ai tuo Bätmännin pellekin on syytettynä. Ketä se on vainonnut ym?
Ai tuo Bätmännin pellekin on syytettynä. Ketä se on vainonnut ym?
Siis se on ollut mukana MV:n toiminnassa? Jos näin niin se vähäinenkin arvostus julkaisua kohtaan on loppu slut.Käsittääkseni Aroa se on ollut mukana vainoamassa, mv on julkaissut n. 40kpl "artikkeleita" vuosien saatossa Arosta ja loppua ei näy. Tämä alkoi kun Aro paljasti mv:n Venäjä kytkökset.
Siis se on ollut mukana MV:n toiminnassa? Jos näin niin se vähäinenkin arvostus julkaisua kohtaan on loppu slut.
No justiinsa. Käy sitten paremmin järkeen kaikki puheet ruplarahoituksesta ym. Puheet MV:n ympärillä on ollut niin maanista kauhistelua ettei ole jaksanut asiaan perehtyä. Janitskin oli jossain syöpineen syytettä paossa on kaikki mikä on asiasta tarttunut tajuntaan.Onhan se ollut toiminnassa mukana jo monta vuotta.
Ei Aro ole mitään paljastanut, vaan esittänyt naurettavia väitteitä MV:n olevan ryssien propagandaväline, jolle ei ole löytynyt mitään todisteita.
Desantti ei tietääkseni ole ollut MV:n palveluksessa.
Mihin tämä väite perustuu?
Hänet yhdistettiin samaan syytteeseen mv:n kanssa Aroa koskevissa asioissa. Poliisilla on mv:n sähköpostiliikenne hallussaan, ehkä näistä selvisi yhdistävä tekijä?
Tuossa esim. yksi esimerkki yhteystyöstä:
Bäckman luennoi Pietarissa MV-lehden ja Ilja Janitskinin kokemasta vainosta
EiPitääkö muuten paikkansa, että Janitskin on ollut jo melkein vuoden vangittuna? Aika kova tuomio pikkurikkeistä, kun vakaviin rikoksiin syyllistyneet kävelevät samaan aikaan vapaana ehdonalaisessa.
Pitäisikö tämän nyt sitten todistaa ettei tälläistä kytköstä ole?Yritin itsekin etsiä yhteyttä Bäckmanin ja MV-lehden yhteydestä, mutta mitään ei ihan heti paljastunut.
Pitäisikö tämän nyt sitten todistaa ettei tälläistä kytköstä voi olla?
Jos nyt paljastuu oikeudenkäynnin kuluessa selkeä yhteys Bäckmanin ja Janitskinin väliltä (en sano, että näin automaattisesti olisi) niin jokohan se olisi faneillekin siinä? Sen verran sitkeästi sitä kytköstä on kiistetty että olisihan se nyt hassua jos sillä ei lopulta olisikaan väliä.
Ihan rehellisesti minulle olisi ainakin aivan sama, vaikka Putin itse olisi henkilökohtaisesti kirjoittanut kaikki MV-lehden jutut, mutta en olekaan fani. Siitä huolimatta kiinnostaa tietää onko näiden väitteiden tueksi jotain näyttöäkin. Hassusti asia tuntuu olevan miltei kiveen hakattu vaikka asiasta vasta esitetty yksi katteeton väite, jonka esittäjäkin on jo lähestulkoon tunnustanut olevansa asiasta täysin tietämätön. Kukaan täällä ei ole mielestäni kiistänyt kyseistä kytköstä. Pari on kysellyt näytön perään ja kiistänyt itse olevansa tietoinen asiasta. Vasemmisto ja sen valheet, loputon suo...
Onko tuo nyt sitten sitä asiallista keskustelua huutaa kaikissa aiheissa vasemmisto sitä ja tätä? Luuletko, että MV-lehti, Bäckman jne. ovat oikeiston keskuudessa kovin suosittuja ilmiöitä? Vai onko tämä taas joku yleinen pilkkatermi sinulle, kuten kulttuurimarxisti tai SJW, jolla lyödään kaikkia eri mieltä tai peräti "väärässä" olijoita?
Jostain syystä kyseinen julkaisu ei vain voinut todeta samalla tavalla ja antanut koirien haukkua. Sen sijaan taktiikaksi valittiin Suomessa kohtuullisen harvinainen lokakampanja, joka kuitenkin ryssittiin (hah) ja se päinvastoin vain auttoi Aroa pysymään parrasvaloissa ja antamaan vahvistusta epäilyille, että väitteet MV:n venäjäsidoksista ovat totta.Ryssä on ryssä. Mutta J. Aro on omatoiminen Natotrolli, jonka jutuissa totuus loistaa poissaolollaan.
Sieltähän tuo putler yhteys tuli. Kiitos turbo. MV :n "toimittajiin" kuuluu myös Juha Molari, joka on tunnettu putinisti. Hän on lausunut mm. seuraavasti: "En äänestä EU vaaleissa, koska Putin ei ole ehdokkaana".
Eikä sekään ole salaisuus, että trollitehtailla on nyörejä vähän joka suuntaan, jolla hämmennetään eri tavoin. Kansan kahtijakoa valemedioiden avulla on yksi tapa hämmentää. Tästäkin löytyy ihan kirjoituksia ja tutkimuksia.
Valemedia pärjää sillä, että sitä ei sido normeja, hyviä tapoja tai edes totuus. Ja lisäksi sillä, että kannattajien medialukutaito, lähdekritiikki jne ovat sillä tasolla mitä on. Ja koska ihmiset haluavat lukea sitä, mihin itse uskovat.
No, mitäs sanot tästä jutusta? Valemedia ainakin on niin vakuuttava, että ainoa tapa jolla Yle tästä voisi säilyttää uskottavuutensa, niin todistaa etteivät valemedian "oikeudenkäyntipöytäkirjat" ole aitoja ja haastatella vaikka suomalaista vaimoa, joka kertoo ettei pidä paikkaansa.
Tässä ensin Ylen nyyhkyjuttu:
Suomi karkotti Afganistaniin taksikuskin, jolla oli lapsi, opiskelupaikka ja työ – yhä pienemmät rikkeet kelpaavat karkottamisen perusteeksi
Tässä sitten se, minkä Yle jätti kertomatta:
Ylen Eero Mäntymaa keksii taas tuhannen ja yhden yön satuja
Mikäli ei tuollaisilla jutuilla menetä uskottavuutta, niin ei sitten millään. Se toki hidastaa asiaa, että suurin osa ihmisistä ei suostu lukemaan valemediaa, koska uskovat virallista propagandaa.
Minulle ainakin tulee tällaisten paljastusten jälkeen sellainen fiilis, että pystyykö vaikkapa Ylen ainoaankaan uutiseen luottamaan, ellei itse pysty sitä jostain varmistamaan?
Sama asenne minulla on vaikkapa näihin Tajukankaan juttuihin, mutta toisin kuin Yle, niin se laittaa mukaan lähteet.
Halukkaat voivat tarkistaa oikeuden asiakirjat ja koska Yle ei näitä kumoa, niin oletan ettei se pysty. Tottakai ne väittävät ettei niiden tarvitse älyttömiä valheita kumota, mutta sitten voivat todeta, että minä uskon ennemmin valemediaa kuin Yleä. Valemedian juttu on paljon vakuuttavampi ja sitten vielä toi tyttären facebookkirjoitus on aika vakuuttava.
Mikäli Ylen juttu on muka totta ja valemedian valhetta, niin ei ihme jos valemedia pärjää. Se kirjoittaa paljon uskottavammin kuin oikea media ja tarjoaa niin paljon lähteitä, että minä ainakin olen varma, että eivät kai ne noin tekisi, jos sieltä paljastuisi ettei juttu pidäkään paikkaansa.
Eli ihan hyvä, että mokoma mulkendaali on karkoitettu enkä todellakaan ymmärrä niitä, jotka mokomaa sontaläjää puolusteleva ja yrittävät saada sen Suomeen. Varmastikin erittäin turvallinen taksikuski yksinäisille humalaisille naisille, jotka iltamyöhään haluavat turvallisen kyydin kotiin.
Onko ylen juttua muokattu vai eikö siinä puhuta pahoinpitelystä jo ingressissä ja lähestymiskieltokin mainitaan?
Mitä nopeasti silmäilin niin kyse ei ollut niinkään yksittäisestä taksikuskista vaan tätä käytettiin esimerkkinä tuomitusta mamusta, joita karkoitetaan. Graafinen mukaan nämä ovat kuitenkin vähemmistö karkoitettavista
Edit: En minä näe Ylen jutussa mitään mainintaa "mitättömästä pikkurikoksesta" tai "vähäpätöinen läppäisy", vaan se on taas "lähteen" omia sanaväännelmiä (lisätään tähän, että tyypillinen tapa valemedialle, tai paskamedialle, mitenpäin vaan). Edelleen, näkee mitä haluaa nähdä, kuulee mitä haluaa kuulla, ja saada vahvistuksia omille mielipiteille. Medialukutaito, se katoava luonnonvara.
Pienellä ajattelulla huomaat Lallijuoppo, että kumosit vaan omia väitteitäsi tolla postauksella.
En nyt oikein tajunnut. Oliko tarkoitus osoittaa, että jos Suomen vankila on lepokoti (joka tuskin oli kenellekään uutinen), sillä pitäisi olla jotain merkitystä Janitskinin vankina pitämisen perusteisin ja kestoon?
Sitä on muuten muokattu jälkikäteen, Mäntymää myöntää asian twitterissä. Tarkoituksena on ollut myös muka suojella uhreja. Miltä, totuudelta? Ovat tulleet itse julkisuuteen oikaisemaan Mäntymään väitteitä.Onko ylen juttua muokattu vai eikö siinä puhuta pahoinpitelystä jo ingressissä ja lähestymiskieltokin mainitaan?
Sitä on muuten muokattu jälkikäteen, Mäntymää myöntää asian twitterissä. Tarkoituksena on ollut myös muka suojella uhreja. Miltä, totuudelta? Ovat tulleet itse julkisuuteen oikaisemaan Mäntymään väitteitä.
Minä kyllä luen itsekin tuota Ylen juttua vähättelynä. Oma asenteeni on paljon lähempänä valemedian asennetta, joten ei ihme että sen käyttävät sanat ovat lähempänä sydäntäni. Se nimenomaan on aika törkeätä, että perhettä käytetään perusteena turvapaikkaan, vaikka se perhe toivoo miehen karkoittamista.
Toistetaan, Ylen jutussa ei mielestäni millään tavalla väheksytty perheen kokemuksia, tai karkoitukseen johtaneita asioita. Todettiin että pahoinpitely on sattunut, siitä on tuomittu, ja samoin lähestymiskiellon rikkomisen suhteen, ja tämä on johtanut karkoittamiseen. Asianajajat taas tuovat mielipiteitään esille hieman eri tavalla.
Jos vaikka joku epäilisi Iljaa rehelliseksi ja sanansa mukaiseksi silloin?
Miten asia olisi yhtään erilaisempi?
Mieti sitä loppupäivä, ehkä tajuat. Liittyy syy -seuraus suhteeseen näin vinkkinä.
Miten asia olisi yhtään erilaisempi?
Just pari sivua ja viikkoa sitten oli terveiset että hyvin on kohdeltu ja lääkintä hoidettuIljahan lupasi hoitaa kuulustelut Espanjasta käsin, joka ei suomen pollareille kelvannut, joka jo todisti, ettei reilua kohtelua tule Suomessa saamaan, joka on nyt tullut odistettua.
Iljahan lupasi hoitaa kuulustelut Espanjasta käsin, joka ei suomen pollareille kelvannut, joka jo todisti, ettei reilua kohtelua tule Suomessa saamaan, joka on nyt tullut odistettua.