• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

MV-media (MV-lehti ja Ilja Janitskin)

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Ai tuo Bätmännin pellekin on syytettynä. Ketä se on vainonnut ym?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
436
Ai tuo Bätmännin pellekin on syytettynä. Ketä se on vainonnut ym?
Käsittääkseni Aroa se on ollut mukana vainoamassa, mv on julkaissut n. 40kpl "artikkeleita" vuosien saatossa Arosta ja loppua ei näy. Tämä alkoi kun Aro paljasti mv:n Venäjä kytkökset.
 

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Käsittääkseni Aroa se on ollut mukana vainoamassa, mv on julkaissut n. 40kpl "artikkeleita" vuosien saatossa Arosta ja loppua ei näy. Tämä alkoi kun Aro paljasti mv:n Venäjä kytkökset.
Siis se on ollut mukana MV:n toiminnassa? Jos näin niin se vähäinenkin arvostus julkaisua kohtaan on loppu slut.
 

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Onhan se ollut toiminnassa mukana jo monta vuotta.
No justiinsa. Käy sitten paremmin järkeen kaikki puheet ruplarahoituksesta ym. Puheet MV:n ympärillä on ollut niin maanista kauhistelua ettei ole jaksanut asiaan perehtyä. Janitskin oli jossain syöpineen syytettä paossa on kaikki mikä on asiasta tarttunut tajuntaan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Hänet yhdistettiin samaan syytteeseen mv:n kanssa Aroa koskevissa asioissa. Poliisilla on mv:n sähköpostiliikenne hallussaan, ehkä näistä selvisi yhdistävä tekijä?

Tuossa esim. yksi esimerkki yhteystyöstä:
Bäckman luennoi Pietarissa MV-lehden ja Ilja Janitskinin kokemasta vainosta
Meni sitten täydestä kuin väärä raha! Arvelinkin, että tuon oikeudenkäynnin takia Bäckman, Janitskin ja MV-lehti tullaan yhdistämään ja sehän se näiden juttujen yhdistämisen tarkoitus varmaan olikin. Lopullisesti viestin nuijii perille media mainitsemalla asiasta jokaikisessä mahdollisessa välissä. Yritin itsekin etsiä yhteyttä Bäckmanin ja MV-lehden yhteydestä, mutta mitään ei ihan heti paljastunut.

Mainitaan nyt siltä varalta, ettei joku hätähousu pidä tätä MV-lehden puolustuspuheena, että en yhtään tykkää MV-lehdestä tai Iljasta enkä niiden tyylistä. Pitääkö muuten paikkansa, että Janitskin on ollut jo melkein vuoden vangittuna? Aika kova tuomio pikkurikkeistä, kun vakaviin rikoksiin syyllistyneet kävelevät samaan aikaan vapaana ehdonalaisessa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Aha. Oli niin tyhjentävä vastaus, että piti itse ottaa selvää. "Janitskin otettiin kiinni Andorrassa 4. elokuuta 2017." Tuosta osa kotiarestissa. Eli juu. Melkein vuoden ollut vankina.

Pitäisikö tämän nyt sitten todistaa ettei tälläistä kytköstä voi olla?
Ei, mutta todistustaakka on väitteen tekijällä. Olematonta kun ei voi todistaa olemattomaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Kannattaa ny huomioida, että siellä on ollu pieni "siivous" käynnissä. Aika monia juttuja mitä siellä on ollu, ei sieltä enää löydä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos nyt paljastuu oikeudenkäynnin kuluessa selkeä yhteys Bäckmanin ja Janitskinin väliltä (en sano, että näin automaattisesti olisi) niin jokohan se olisi faneillekin siinä? Sen verran sitkeästi sitä kytköstä on kiistetty että olisihan se nyt hassua jos sillä ei lopulta olisikaan väliä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Jos nyt paljastuu oikeudenkäynnin kuluessa selkeä yhteys Bäckmanin ja Janitskinin väliltä (en sano, että näin automaattisesti olisi) niin jokohan se olisi faneillekin siinä? Sen verran sitkeästi sitä kytköstä on kiistetty että olisihan se nyt hassua jos sillä ei lopulta olisikaan väliä.
Ihan rehellisesti minulle olisi ainakin aivan sama, vaikka Putin itse olisi henkilökohtaisesti kirjoittanut kaikki MV-lehden jutut, mutta en olekaan fani. Siitä huolimatta kiinnostaa tietää onko näiden väitteiden tueksi jotain näyttöäkin. Hassusti asia tuntuu olevan miltei kiveen hakattu vaikka asiasta vasta esitetty yksi katteeton väite, jonka esittäjäkin on jo lähestulkoon tunnustanut olevansa asiasta täysin tietämätön. Kukaan täällä ei ole mielestäni kiistänyt kyseistä kytköstä. Pari on kysellyt näytön perään ja kiistänyt itse olevansa tietoinen asiasta. Vasemmisto ja sen valheet, loputon suo...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ihan rehellisesti minulle olisi ainakin aivan sama, vaikka Putin itse olisi henkilökohtaisesti kirjoittanut kaikki MV-lehden jutut, mutta en olekaan fani. Siitä huolimatta kiinnostaa tietää onko näiden väitteiden tueksi jotain näyttöäkin. Hassusti asia tuntuu olevan miltei kiveen hakattu vaikka asiasta vasta esitetty yksi katteeton väite, jonka esittäjäkin on jo lähestulkoon tunnustanut olevansa asiasta täysin tietämätön. Kukaan täällä ei ole mielestäni kiistänyt kyseistä kytköstä. Pari on kysellyt näytön perään ja kiistänyt itse olevansa tietoinen asiasta. Vasemmisto ja sen valheet, loputon suo...
Onko tuo nyt sitten sitä asiallista keskustelua huutaa kaikissa aiheissa vasemmisto sitä ja tätä? Luuletko, että MV-lehti, Bäckman jne. ovat oikeiston keskuudessa kovin suosittuja ilmiöitä? Vai onko tämä taas joku yleinen pilkkatermi sinulle, kuten kulttuurimarxisti tai SJW, jolla lyödään kaikkia eri mieltä tai peräti "väärässä" olijoita?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Onko tuo nyt sitten sitä asiallista keskustelua huutaa kaikissa aiheissa vasemmisto sitä ja tätä? Luuletko, että MV-lehti, Bäckman jne. ovat oikeiston keskuudessa kovin suosittuja ilmiöitä? Vai onko tämä taas joku yleinen pilkkatermi sinulle, kuten kulttuurimarxisti tai SJW, jolla lyödään kaikkia eri mieltä tai peräti "väärässä" olijoita?
Yritä pysytellä totuudessa niin minä vuorostani yritän saada järkevää keskustelua aikaiseksi kanssasi. Bäckman ei ole suosittu yhtään missään. MV-lehdestä en osaa sanoa, enkä niin edes välitä. Se on mitä on ja sitä lukee ne ketkä lukevat. En välitä Voimastakaan tai sen suosiosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Enemmän minä ihmettelisin, jos oikeudenkäynnissä selviäisi ettei Bäckman olisikaan ollut tiiviissä yhteistyössä MV-lehden kanssa.

Bäckman kun kuitenkin on Suomessa ns. "pää-putinisti" ja MV-lehti sitten taas on se "terävin" keihäänkärki kun venäjävastaisia toimittajia vainotaan (esim. Jessikka Aro).

Ja mitä tulee vangittuna pitämiseen, niin aika perkuleen nopeastihan oikeudenkäyntiajat sun muut saatiin kun venkula vihdoin Suomeen saatiin.

Ja taparikolliset, joilla on suuri vaara maasta karkaamiseen nyt muutenkin pidettäisiin kiinni oikeudenkäyntiin saakka. Tämä Janitskin venkula sitten ehti karata maasta jo ennakoivasti.

Ja Janitskinin seuraajillehan ei takuulla ole mitään väliä onko joku Bäckman ollut kuinka tiiviisti MV-Lehden kanssa tekemisissä. Kannatus vaan vahvistuu takuulla sitä mukaa kun oikeudenkäynti etenee ja tietoa tihkuu.

Jokainen rivi Janitskinin jo entuudestaan pitkässä rikosrekisterissä tulee vain vahvistamaan seuraajien uskoa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
594
Ryssä on ryssä. Mutta J. Aro on omatoiminen Natotrolli, jonka jutuissa totuus loistaa poissaolollaan.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
492
Ryssä on ryssä. Mutta J. Aro on omatoiminen Natotrolli, jonka jutuissa totuus loistaa poissaolollaan.
Jostain syystä kyseinen julkaisu ei vain voinut todeta samalla tavalla ja antanut koirien haukkua. Sen sijaan taktiikaksi valittiin Suomessa kohtuullisen harvinainen lokakampanja, joka kuitenkin ryssittiin (hah) ja se päinvastoin vain auttoi Aroa pysymään parrasvaloissa ja antamaan vahvistusta epäilyille, että väitteet MV:n venäjäsidoksista ovat totta.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
549
Se ny on ihan ja sama vaikuttaako ryssät mveen takana tai ei, vaan se mitä kirjoitetaan suomen matu -tehtailusta. Muut mediat kun ei noista asioista mehustele!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
436
MV:n ja Bäckmanin yhteistyö jatkuu huomenna torstaina yhteisen video-striimin muodossa. Mahdollisesti lähetyksessä käsitellään myös reformi puoluehanketta, jonka ehdokkaina on mm. Ilja, nykyinen mv: päätoimittaja Korhonen sekä Bäckman.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 131
Sieltähän tuo putler yhteys tuli. Kiitos turbo. MV :n "toimittajiin" kuuluu myös Juha Molari, joka on tunnettu putinisti. Hän on lausunut mm. seuraavasti: "En äänestä EU vaaleissa, koska Putin ei ole ehdokkaana".
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
138
Tässä "isänmaalliset" ovat kusseet omiin muroihin, "tietämättä". Tämä asia on ollut melko hyvin esillä, mutta ihminen näkee minkä haluaa nähdä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 165
Sieltähän tuo putler yhteys tuli. Kiitos turbo. MV :n "toimittajiin" kuuluu myös Juha Molari, joka on tunnettu putinisti. Hän on lausunut mm. seuraavasti: "En äänestä EU vaaleissa, koska Putin ei ole ehdokkaana".
Kysehän ei ole ollut Putin-yhteydestä, vaan Bäckmanin työskentelystä MV-lehdessä. Ei viitsi alkaa tuollaista roskaa katsomaan pelkästään yhden tiedonmurun vuoksi, joten edes summittainen ajankohta olisi mainio missä asiaa kommentoidaan.

Jo videon otsikkokin on hieman oudossa muodossa siinä, että sen mukaan Bäckman on vieraana. Harvemmin omia toimittajia kutsutaan vieraiksi. Toisaalta täällä on keskusteltu siitä mikä Bäckmanin suhde MV:hen on ollut, eikä siitä mikä se nyt on. Ehkä hänet yksinkertaisesti potkittiin pois toimittajakaartista jossain vaiheessa. Tai ehkä kyse on vahvistusharharhasta ja toistosta. Kun jotain asiaa toistetaan riittävästi muodostuu siitä käsitys asian todenperäisyydestä ilman, että sen tueksi on esitetty ensimmäistäkään tosiasiaa.

Yleisemmin tästä asiasta on todettava, että todella tyhmää ja harkitsematonta olla millään tavalla yhteydessä tähän halveksittavaan henkilöön, mutta hyödyllistä siinä jos se valottaa Janitskinin tarkoitusperiä. Aivan oikeutetusti ihmiset vetävät johtopäätöksiä Putin-yhteyksistä. Tälläisen tempauksen jälkeen tuskin yksikään järkevä lukija kannattaa enää MV-lehteä ja Iljaa. Olipa syy esiintymiseen mikä hyvänsä, niin yhteistyö Suomelle vihamielisten toimijoiden kanssa ei saa jäädä vaille huomiota.

Näyttää innokkaimmat antaneen Iljalle 20 euroa ja vähän rupliakin. Kannattajia löytyy edelleen ainakin yhden käden sormilla laskettava määrä. Toisaalta voivat olla keksittyjäkin. Molemmissa tapauksissa :facepalm:.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
138
Ei se mikään salaisuus ole, että äärioikeistolla on yhteyksiä itärajan taakse "samanmielisten" suuntaan. Ja jos vähänkään tutkii Iljan taustoja, ja ajatuksella tarkistaa poliitikan, huomaa kyllä mihin suuntaan aate vetää. Eikä sekään ole salaisuus, että trollitehtailla on nyörejä vähän joka suuntaan, jolla hämmennetään eri tavoin. Kansan kahtijakoa valemedioiden avulla on yksi tapa hämmentää. Tästäkin löytyy ihan kirjoituksia ja tutkimuksia. Haters hate, and believers believe, hankalaa se on avata sokean silmiä.

Edit: Muokataan nyt, ettei fanijoukoilla mee palkokasvit väärään sieraimeen. On ollut havaittavissa, että MV-faneista ovat tulleet mieleensäpahoittajia, ja tehtailevat rikosilmoituksia ja tutkintailmoituksia kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Eikä sekään ole salaisuus, että trollitehtailla on nyörejä vähän joka suuntaan, jolla hämmennetään eri tavoin. Kansan kahtijakoa valemedioiden avulla on yksi tapa hämmentää. Tästäkin löytyy ihan kirjoituksia ja tutkimuksia.
Sekään ei ole salaisuus, että valemedioilla ja trollitehtailla ei olisi mitään menestymisen mahdollisuuksia ellei perinteinen media olisi keksinyt, että sen tehtävä ei ole välittää uutisia, vaan sen tehtävä on valistaa kansaa ja pimittää sellaisia rikoksia joita kansan heikko psyyke ei kestä.

Valemediahan pärjää juuri sillä, että se julkaisee ihan oikeita skuuppeja silloin tällöin, jotka oikea media pimittää. Tällöin tyhmimmät ajattelevat, että onkohan se loppukin skeida totta. Itsehän toki osaan erottaa nämä toisistaan.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
138
Valemedia pärjää sillä, että sitä ei sido normeja, hyviä tapoja tai edes totuus. Ja lisäksi sillä, että kannattajien medialukutaito, lähdekritiikki jne ovat sillä tasolla mitä on. Ja koska ihmiset haluavat lukea sitä, mihin itse uskovat.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Valemedia pärjää sillä, että sitä ei sido normeja, hyviä tapoja tai edes totuus. Ja lisäksi sillä, että kannattajien medialukutaito, lähdekritiikki jne ovat sillä tasolla mitä on. Ja koska ihmiset haluavat lukea sitä, mihin itse uskovat.
No, mitäs sanot tästä jutusta? Valemedia ainakin on niin vakuuttava, että ainoa tapa jolla Yle tästä voisi säilyttää uskottavuutensa, niin todistaa etteivät valemedian "oikeudenkäyntipöytäkirjat" ole aitoja ja haastatella vaikka suomalaista vaimoa, joka kertoo ettei pidä paikkaansa.
Tässä ensin Ylen nyyhkyjuttu:
Suomi karkotti Afganistaniin taksikuskin, jolla oli lapsi, opiskelupaikka ja työ – yhä pienemmät rikkeet kelpaavat karkottamisen perusteeksi

Tässä sitten se, minkä Yle jätti kertomatta:
Ylen Eero Mäntymaa keksii taas tuhannen ja yhden yön satuja

Mikäli ei tuollaisilla jutuilla menetä uskottavuutta, niin ei sitten millään. Se toki hidastaa asiaa, että suurin osa ihmisistä ei suostu lukemaan valemediaa, koska uskovat virallista propagandaa.
Minulle ainakin tulee tällaisten paljastusten jälkeen sellainen fiilis, että pystyykö vaikkapa Ylen ainoaankaan uutiseen luottamaan, ellei itse pysty sitä jostain varmistamaan?
Sama asenne minulla on vaikkapa näihin Tajukankaan juttuihin, mutta toisin kuin Yle, niin se laittaa mukaan lähteet.
Halukkaat voivat tarkistaa oikeuden asiakirjat ja koska Yle ei näitä kumoa, niin oletan ettei se pysty. Tottakai ne väittävät ettei niiden tarvitse älyttömiä valheita kumota, mutta sitten voivat todeta, että minä uskon ennemmin valemediaa kuin Yleä. Valemedian juttu on paljon vakuuttavampi ja sitten vielä toi tyttären facebookkirjoitus on aika vakuuttava.

Mikäli Ylen juttu on muka totta ja valemedian valhetta, niin ei ihme jos valemedia pärjää. Se kirjoittaa paljon uskottavammin kuin oikea media ja tarjoaa niin paljon lähteitä, että minä ainakin olen varma, että eivät kai ne noin tekisi, jos sieltä paljastuisi ettei juttu pidäkään paikkaansa.
Eli ihan hyvä, että mokoma mulkendaali on karkoitettu enkä todellakaan ymmärrä niitä, jotka mokomaa sontaläjää puolusteleva ja yrittävät saada sen Suomeen. Varmastikin erittäin turvallinen taksikuski yksinäisille humalaisille naisille, jotka iltamyöhään haluavat turvallisen kyydin kotiin.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Onko ylen juttua muokattu vai eikö siinä puhuta pahoinpitelystä jo ingressissä ja lähestymiskieltokin mainitaan?

Mitä nopeasti silmäilin niin kyse ei ollut niinkään yksittäisestä taksikuskista vaan tätä käytettiin esimerkkinä tuomitusta mamusta, joita karkoitetaan. Graafinen mukaan nämä ovat kuitenkin vähemmistö karkoitettavista
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
138
No, mitäs sanot tästä jutusta? Valemedia ainakin on niin vakuuttava, että ainoa tapa jolla Yle tästä voisi säilyttää uskottavuutensa, niin todistaa etteivät valemedian "oikeudenkäyntipöytäkirjat" ole aitoja ja haastatella vaikka suomalaista vaimoa, joka kertoo ettei pidä paikkaansa.
Tässä ensin Ylen nyyhkyjuttu:
Suomi karkotti Afganistaniin taksikuskin, jolla oli lapsi, opiskelupaikka ja työ – yhä pienemmät rikkeet kelpaavat karkottamisen perusteeksi

Tässä sitten se, minkä Yle jätti kertomatta:
Ylen Eero Mäntymaa keksii taas tuhannen ja yhden yön satuja

Mikäli ei tuollaisilla jutuilla menetä uskottavuutta, niin ei sitten millään. Se toki hidastaa asiaa, että suurin osa ihmisistä ei suostu lukemaan valemediaa, koska uskovat virallista propagandaa.
Minulle ainakin tulee tällaisten paljastusten jälkeen sellainen fiilis, että pystyykö vaikkapa Ylen ainoaankaan uutiseen luottamaan, ellei itse pysty sitä jostain varmistamaan?
Sama asenne minulla on vaikkapa näihin Tajukankaan juttuihin, mutta toisin kuin Yle, niin se laittaa mukaan lähteet.
Halukkaat voivat tarkistaa oikeuden asiakirjat ja koska Yle ei näitä kumoa, niin oletan ettei se pysty. Tottakai ne väittävät ettei niiden tarvitse älyttömiä valheita kumota, mutta sitten voivat todeta, että minä uskon ennemmin valemediaa kuin Yleä. Valemedian juttu on paljon vakuuttavampi ja sitten vielä toi tyttären facebookkirjoitus on aika vakuuttava.

Mikäli Ylen juttu on muka totta ja valemedian valhetta, niin ei ihme jos valemedia pärjää. Se kirjoittaa paljon uskottavammin kuin oikea media ja tarjoaa niin paljon lähteitä, että minä ainakin olen varma, että eivät kai ne noin tekisi, jos sieltä paljastuisi ettei juttu pidäkään paikkaansa.
Eli ihan hyvä, että mokoma mulkendaali on karkoitettu enkä todellakaan ymmärrä niitä, jotka mokomaa sontaläjää puolusteleva ja yrittävät saada sen Suomeen. Varmastikin erittäin turvallinen taksikuski yksinäisille humalaisille naisille, jotka iltamyöhään haluavat turvallisen kyydin kotiin.

Olen mielestäni sanonut, että täysin subjektiivista mediaa ei kovin helpolla löydy, valitettavasti. Tottakai valemediat lokaavat varsinaisia toimittajia, joskus syystä, joskus ei. En minä toisaalta missään näe, että Ylen toimittaja olisi kieltänyt, etteikö karkoitettu olisi syyllistynyt rikokseen. Mielestäni juttu kertoo enemmän siitä, että henkilöitä karkoitetaan yhä kevyemmillä perusteilla. Mutta, taas kerran, ihminen monesti näkee sen, minkä hän haluaa nähdä.

Sekin kertoo jotain, että puolustat yhtä "mediaa" sanomalla että "muutkin tekevät niin". Sekö on muka puolustus? Jumankekka mikä höpöhöpöä.
Valemediakin kertovat totuuksia, kukaan ei ole sanonut että KAIKKI mitä kertovat olisivat valheita. Mutta jos aletaan vertailemaan Ylen julkaisemia reportaaseja ja joku "MV-lehti/MV-media" tms skeidaa, niin löisin vetoa että Yle voittaisi sen rehellisyyskilpailun, ylivoimaisesti.

Edit: En minä näe Ylen jutussa mitään mainintaa "mitättömästä pikkurikoksesta" tai "vähäpätöinen läppäisy", vaan se on taas "lähteen" omia sanaväännelmiä (lisätään tähän, että tyypillinen tapa valemedialle, tai paskamedialle, mitenpäin vaan). Edelleen, näkee mitä haluaa nähdä, kuulee mitä haluaa kuulla, ja saada vahvistuksia omille mielipiteille. Medialukutaito, se katoava luonnonvara.

Pienellä ajattelulla huomaat Lallijuoppo, että kumosit vaan omia väitteitäsi tolla postauksella.
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Onko ylen juttua muokattu vai eikö siinä puhuta pahoinpitelystä jo ingressissä ja lähestymiskieltokin mainitaan?

Mitä nopeasti silmäilin niin kyse ei ollut niinkään yksittäisestä taksikuskista vaan tätä käytettiin esimerkkinä tuomitusta mamusta, joita karkoitetaan. Graafinen mukaan nämä ovat kuitenkin vähemmistö karkoitettavista
Ylen jutusta jätetään mainitsematta, että tytär eikä hänen suomalainen perheensä todellakaan halua miestä Suomeen ja eikä siinä sanota mitenkään, että nimenomaan perhettään se vainoaa. On siinäkin puolustelu, pitää voida jäädä Suomeen, koska hänellä on Suomessa perhe, jota vainoaa. Entä perheen oikeus turvaan?
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Edit: En minä näe Ylen jutussa mitään mainintaa "mitättömästä pikkurikoksesta" tai "vähäpätöinen läppäisy", vaan se on taas "lähteen" omia sanaväännelmiä (lisätään tähän, että tyypillinen tapa valemedialle, tai paskamedialle, mitenpäin vaan). Edelleen, näkee mitä haluaa nähdä, kuulee mitä haluaa kuulla, ja saada vahvistuksia omille mielipiteille. Medialukutaito, se katoava luonnonvara.

Pienellä ajattelulla huomaat Lallijuoppo, että kumosit vaan omia väitteitäsi tolla postauksella.
Minä kyllä luen itsekin tuota Ylen juttua vähättelynä. Oma asenteeni on paljon lähempänä valemedian asennetta, joten ei ihme että sen käyttävät sanat ovat lähempänä sydäntäni. Se nimenomaan on aika törkeätä, että perhettä käytetään perusteena turvapaikkaan, vaikka se perhe toivoo miehen karkoittamista.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
MV-lehden ryssittelijät sivuuttavat koko lehden näkyvyyden ja ajojahdin motiivit. Minulle on henkilökohtaisesti se ja sama vaikka Putin henkilökohtaisesti Janitskin polvellaan istuen sanelisi sen sisällön. Se ei muuta miksikään sitä, että killinkimedia itse luo tarpeen vaihtoehtomedialle. Se on se osapuoli, jonka pitäisi noudattaa journalisisia periaatteita ja puhdistaa omaa pesäänsä. Sen pitäisi osoittaa omilla toimillaan tilivelvollisuutensa ja sääntöjen noudattamisen.

Siitä on pohjimmiltaan kysymys MV:n seinälle naulaamisesta, että media ei tee näin, vaan yrittää sivuuttaa oman mädännäisyteensä syntipukilla. Yritetään saada esimerkkiä, että "katsokaas nyt kuinka paha asia tämä uutisointi on jos me, joilla on sponsorit ja historia ja ravintoterapeutit kolumnisteina, emme tee sitä". MVL:stä yritetään tehdä esimerkki, jolla teilata koko vaihtoehtoisen uutisoinnin idea.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
En nyt oikein tajunnut. Oliko tarkoitus osoittaa, että jos Suomen vankila on lepokoti (joka tuskin oli kenellekään uutinen), sillä pitäisi olla jotain merkitystä Janitskinin vankina pitämisen perusteisin ja kestoon?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 131
Niin makaa kuin petaa. Jos iljetys ei olisi pakoillut haastetta niin ei olisi myöskään vankilassa odottamassa oikeudenkäyntiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
436
En nyt oikein tajunnut. Oliko tarkoitus osoittaa, että jos Suomen vankila on lepokoti (joka tuskin oli kenellekään uutinen), sillä pitäisi olla jotain merkitystä Janitskinin vankina pitämisen perusteisin ja kestoon?
Varmaankin vastauksella naureskeltiin MV:n Iljan kidutus ym. -väitteille, tosiasiassa Ilja vetää linnassa kiljua ja katselee salkkareita.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Onko ylen juttua muokattu vai eikö siinä puhuta pahoinpitelystä jo ingressissä ja lähestymiskieltokin mainitaan?
Sitä on muuten muokattu jälkikäteen, Mäntymää myöntää asian twitterissä. Tarkoituksena on ollut myös muka suojella uhreja. Miltä, totuudelta? Ovat tulleet itse julkisuuteen oikaisemaan Mäntymään väitteitä.

Edit:
Tässä Persujen läpyskässä on tarkemmin, että mitä on jätetty sanomatta.
Yle julkaisi nyyhkytarinan karkotetusta afgaanista - jätti kertomatta pahoinpitelytuomion syyn - Suomen Uutiset

Lisäksi kuulemma tämän tyypin suomalainen perhe olisi halunnut kertoa oman näkökulmansa, mutta Yle ei siihen suostunut. Tästä mulla ei ole kuin jonkun Twitterviesti enkä jaksanut alkaa kaivaa nettiä saadakseni tälle vahvistusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
138
Sitä on muuten muokattu jälkikäteen, Mäntymää myöntää asian twitterissä. Tarkoituksena on ollut myös muka suojella uhreja. Miltä, totuudelta? Ovat tulleet itse julkisuuteen oikaisemaan Mäntymään väitteitä.
Jos edes lukisit sen ylen jutun, huomaisit että Yle on itsekkin lisännyt muokkaukset jutun loppuun (kuten hyviin tapoihin kuuluu).
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
138
Minä kyllä luen itsekin tuota Ylen juttua vähättelynä. Oma asenteeni on paljon lähempänä valemedian asennetta, joten ei ihme että sen käyttävät sanat ovat lähempänä sydäntäni. Se nimenomaan on aika törkeätä, että perhettä käytetään perusteena turvapaikkaan, vaikka se perhe toivoo miehen karkoittamista.
Ymmärrään pointtisi, mutta jos ajatuksella luet sen Ylen jutun, huomaat varmaankin, että siinä ei vähätellä mitään. Niiden haastateltujen asianajajien hommaan taas kuuluu lässyttää ja pahoittaa mielensä asioista, nehän sillä hommalla rahaa takoo. Ja en näe tuossa Ylen jutussa missään, vähättelisi perheen kärsimyksiä tai kokemuksia asioista. Siinä jutussa sanotaan että mies on tuomittu pahoinpitelystä, karkoitettu, ja sillä sipuli. Jos kokeilisit vielä objektiivisilla lasilla lukea sen jutun, ymmärtäisit pointin. Mutta yksi tämän päivän ongelmista on se, että pointti ei mene jakeluun, ellei siirrytä liiallisuuksiin. Siinä valemedia on vahvoilla, käytetään vahvoja provosoivia sanoja, jolla korostetaan haluttua teemaa. Ei vaadi lukijalta paljon. Neutraalisemmalla sävyllä kirjoitettuja artikkeleita vaatii taas lukijalta enemmän. Siksi kai ihmiset helpommin samaistuu valemedian vahvoille sävyille.
Toistetaan, Ylen jutussa ei mielestäni millään tavalla väheksytty perheen kokemuksia, tai karkoitukseen johtaneita asioita. Todettiin että pahoinpitely on sattunut, siitä on tuomittu, ja samoin lähestymiskiellon rikkomisen suhteen, ja tämä on johtanut karkoittamiseen. Asianajajat taas tuovat mielipiteitään esille hieman eri tavalla.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Toistetaan, Ylen jutussa ei mielestäni millään tavalla väheksytty perheen kokemuksia, tai karkoitukseen johtaneita asioita. Todettiin että pahoinpitely on sattunut, siitä on tuomittu, ja samoin lähestymiskiellon rikkomisen suhteen, ja tämä on johtanut karkoittamiseen. Asianajajat taas tuovat mielipiteitään esille hieman eri tavalla.
Kyllä se Ylen alkuperäinen juttu taisi olla aika lailla sitä itseään. Nyt kun sitä on korjailtu vaikka kuinka paljon, niin se alkaa olla jo sellainen, että sitä voi sanoa suunnilleen totuudenmukaiseksi. Edelleen on jätetty jostain syystä asioita pois.
Tässä Persujen juttu, jonka kanssa olen samaa mieltä.
Yle julkaisi nyyhkytarinan karkotetusta afgaanista - jätti kertomatta pahoinpitelytuomion syyn - Suomen Uutiset

Kyllähän sen jutun perussävy oli ehdottamasti se, että miksi taksikuski karkoitettiin, perhe ja lapsi Suomessa. Jos olet todellakin eri mieltä tuosta, niin meidän medialukutaidoissa todella on eroa ja jompikumpi on pihalla. En ole nyt uudestaan tuota juttua tavaamassa, mutta käsittääkseni sieltä puuttuu edelleen, että vaimo oli pahoinpidelty ja vainon kohde oli nimenomaan sen perhe, joka oli hakenut lähestymiskieltoa. Omasta mielestäni tuo on aika pirun oleellinen tieto ja kertoo aika paljon toimittajan agendasta, jos jättää tuon pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 131
Eikös ilje karannut Espanjasta Andorraan ilman Espanjan viranomaisten lupaa ollessaan kotiarestissa?
Kuinka tyhmä ilje saa olla?
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Iljahan lupasi hoitaa kuulustelut Espanjasta käsin, joka ei suomen pollareille kelvannut, joka jo todisti, ettei reilua kohtelua tule Suomessa saamaan, joka on nyt tullut odistettua.
Just pari sivua ja viikkoa sitten oli terveiset että hyvin on kohdeltu ja lääkintä hoidettu
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
138
Iljahan lupasi hoitaa kuulustelut Espanjasta käsin, joka ei suomen pollareille kelvannut, joka jo todisti, ettei reilua kohtelua tule Suomessa saamaan, joka on nyt tullut odistettua.
Olisitko ystävällinen, ja kertoisitko millä tavalla Iljan kohtelu ei ole Suomessa ollut "reilua"?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 007
Viestejä
4 210 014
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom