Tervehdys!
Vuodesta 2010 on mökin pihalla Kemijokirannassa hurissut Independence. Jokunen huolto tehty, vaihdettu patterit akkuun, vaihdettu venttiili jne. Viime kesänä käytin huollossa, en muista mikä oli tarkkaan ottaen vika, valtuutetulla huolto-ukolla Keminmaassa. Aina on ollut vaikein ensimmäinen käynnistyskerta alkukesästä. Nyt on ollut todella vähän sääskiä ja yritin pistää tulille vasta tänään. Ei vain lähde...punaista vilkuttaa. Eka kertaa koskaan, en keksinyt itse vikaa ja turvauduin Googleen. Laitteessa on netin mukaan lämpötilantunnistin. Voiko olla niin, että mittarin näyttäessä vain yhdeksää astette ja tuuli vielä päälle, niin tämä estäisi käynnistymästä? Tähän en ole törmännyt ennen. Ei ole näin kylmällä sääskiäkään, mutta juhannukseksi tulee vieraita ulkomailta, joten yritän parhaani taata itikattoman juhannuskokemuksen napapiirin tuntumassa.
15 vuoden kokemuksella olen pikku murheista huolimatta erittäin tyytyväinen laitteeseen. Oikein sijoitettuna se on todella tehokas vehje. Vertaan sitä usein kolmesataa kiloiseen ukkoon, joka istuu munasillaan pusikossa. Silloin, kun MM on toiminnassa, meillä on täysin sääsketön mökkipiha. Alussa on aina vaikeaa, kuten tänäänkin. Toivon, että vika on tuossa lämmössä, muuten pitää taas viedä huoltoon. En ymmärrä tekniikasta sitä vertaa, että uskaltaisin lähteä purkamaan. Puhdistaa toki osaan, ja siitä ei nyt pitäisi olla kyse. Olen kokeillut kahdella eri pullolla, joka on ihan normi rutiini näiden kanssa.