Mosquito magnet -keskustelu ja kokemukset (kaikki mallit)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
MM Pioneer kyseessä,kolmatta kesää käytössä,tänä kesänä vaihdettu uusi kaasusuutinyksikkö ja kaasupullon painesäädin,toimi normaalisti reilun viikon kunnes kaasu loppui.Kaasupullon vaihdon jälkeen pysyi käynnissä puolisen tuntia,sen jälkeen vaati kymmeniä yrityksiä kunnes pysyi käynnissä n.7 tuntia. Missä vika kun lähtee nätisti käyntiin(polttokenno kuumenee)mutta ei pysy käynnissä?
 
Liittynyt
21.02.2024
Viestejä
5
Mosqito Magnet ei käynnisty
Tuo laite on niipokas käynnistymään ainakin vanhemmiten. Mulla lopetti noin 10v kuluttua. Purin koko vehkeen osiin, huomasin että kaasu ei yksinkertaisesti syty. Laitoin kaasusuuttimen ja polttoputken välin JAPP 20 alumiiniputken, nyt pelittää taas mainiosti ja lähtee ekalla käyntiin.
Tervehdys kaikilla! Uusi käyttäjä foorumille Mosquito Magnetin ongelmien saattelemana. Käyttäjällä Vjh tuntuu olleen samanlainen ongelma kuin minulla. Toki muillakin on varmaan ollut, joten kaikki neuvot ja vinkit kelpaavat. Täytyy kyllä sanoa, että näin yksinkertaiseksi laitteeksi tähän on saatu kyllä todella paljon ongelmia.

Eli ongelma on samankaltainen kuin Vjh:lla lainauksessa. Solenoidi/venttiili toimii ja kaasua tulee kaasusuuttimessa. Hehku toimii (menee punahehkuiseksi) ja termistori toimii. Eli ongelma on kaasun syttymisessä tai tuossa polttoputkessa. Kaasu ei myöskään syty, vaikka toholla yrittää sytyttää hehkun reijästä. Seuraavana on tarkoitus avata tuo palokammio ja katsoa miltä tuo polttoputki näyttää. Kaasusuuttimen reijästä katsottuna ei tuossa mitään ongelmaa tai paskaa näy.

Olisiko Vjh:lla tarkempaa ohjeistusta tai jopa kuvaa tuosta alumiiniputken asentamisesta? Olettaisin että putkii tulee liitteenä olevan kuvanmukaiseen siniseen kohtaan? Kuvasta toki puuttuu kaasusuutin.

Näyttökuva 2.png
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
468
tuon polttokammion sisältö on hentoista keraamista ainetta, että älä ainakaan kopsauttele tai puhalla paineilmaa tuonne.
 
Liittynyt
21.02.2024
Viestejä
5
No voi pärse, tuotapa en tiennyt. Tietysti kerkesin suhauttaa tuolta kaasusuuttimen reijästä paineilmaa samalla ku muutenki putsailin. Toivottavasti ei mennyt sitten lopullisesti siinä sököksi...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
468
no sen näkee aika helposti, laita taskulamppu kennoston taakse ja näytät valoa naamasi kohti, siellä näkee aika hyvin jos jotain on säpäleinä.
 
Liittynyt
21.02.2024
Viestejä
5
Palaan vielä tähän asiaan. Näyttää siltä, että Vjh:n ohjeilla homma ratkesi. Eli alumiiniputken pätkä kaasusuuttimen ja polttoputken väliin. En oikein tiedä mihin tuo korjaus perustuu, liekö vain ohjaa paremmin kaasun polttoputkeen eikä kaasu pääse korvausilman kanssa maailmalle? Mutta mikäli Pioneer reistailee ja kaikki näyttää muuten toimivan, niin tätä viritystä kannattaa kokeilla. Kiitos vielä ratkaisusta Vjh:lle! :thumbsup:

Näyttökuva 2024.png
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
468
Jos kesä menee ongelmitta niin lyödään linkki ekaan postaukseen ns yleiset viat-osioon. Nakkaa viestiä tänne miten sitten kävi? :)
 
Liittynyt
20.05.2022
Viestejä
11
Palaan vielä tähän asiaan. Näyttää siltä, että Vjh:n ohjeilla homma ratkesi. Eli alumiiniputken pätkä kaasusuuttimen ja polttoputken väliin. En oikein tiedä mihin tuo korjaus perustuu, liekö vain ohjaa paremmin kaasun polttoputkeen eikä kaasu pääse korvausilman kanssa maailmalle? Mutta mikäli Pioneer reistailee ja kaikki näyttää muuten toimivan, niin tätä viritystä kannattaa kokeilla. Kiitos vielä ratkaisusta Vjh:lle! :thumbsup:

Liian alhainen kaasun määrä on yleensä syy em. vikaan. Tällöin polttimeen tulee liikaa ilmaa suhteessa kaasuun, ja se puhaltaa palopesän hehkun (ei hehkusytytintä) sammuksiin kun flekti kerää kierrokset sytytyksen jälkeen. Tukkeutunut suodatin säätimessä ja/tai suuttimessa, sateeseen jäänyt säädin tai muuten liian pientä ulostulopainetta antava säädin ovat yleisimmät syyt. Kuvan polttimen pakopuoli kaipaa taas kipeästi messinki tai rst-harjaa.
 
Liittynyt
21.02.2024
Viestejä
5
Liian alhainen kaasun määrä on yleensä syy em. vikaan. Tällöin polttimeen tulee liikaa ilmaa suhteessa kaasuun, ja se puhaltaa palopesän hehkun (ei hehkusytytintä) sammuksiin kun flekti kerää kierrokset sytytyksen jälkeen. Tukkeutunut suodatin säätimessä ja/tai suuttimessa, sateeseen jäänyt säädin tai muuten liian pientä ulostulopainetta antava säädin ovat yleisimmät syyt. Kuvan polttimen pakopuoli kaipaa taas kipeästi messinki tai rst-harjaa.
Joo, näin päissäni tuon päättelin, että kaasu/ilma-suhde on väärä. Paineensäädin on uusittu ja suuttimen suodatin putsattu, mutta tässä tapauksessa niistä ei ollut apua. Polttimen pakopuoli sai harjaa ennen kasausta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 476
Viestejä
4 200 836
Jäsenet
70 912
Uusin jäsen
Bjarne Allvarsson

Hinta.fi

Ylös Bottom