Mosquito magnet -keskustelu ja kokemukset (kaikki mallit)

MM Pioneer kyseessä,kolmatta kesää käytössä,tänä kesänä vaihdettu uusi kaasusuutinyksikkö ja kaasupullon painesäädin,toimi normaalisti reilun viikon kunnes kaasu loppui.Kaasupullon vaihdon jälkeen pysyi käynnissä puolisen tuntia,sen jälkeen vaati kymmeniä yrityksiä kunnes pysyi käynnissä n.7 tuntia. Missä vika kun lähtee nätisti käyntiin(polttokenno kuumenee)mutta ei pysy käynnissä?
 
Mosqito Magnet ei käynnisty
Tuo laite on niipokas käynnistymään ainakin vanhemmiten. Mulla lopetti noin 10v kuluttua. Purin koko vehkeen osiin, huomasin että kaasu ei yksinkertaisesti syty. Laitoin kaasusuuttimen ja polttoputken välin JAPP 20 alumiiniputken, nyt pelittää taas mainiosti ja lähtee ekalla käyntiin.

Tervehdys kaikilla! Uusi käyttäjä foorumille Mosquito Magnetin ongelmien saattelemana. Käyttäjällä Vjh tuntuu olleen samanlainen ongelma kuin minulla. Toki muillakin on varmaan ollut, joten kaikki neuvot ja vinkit kelpaavat. Täytyy kyllä sanoa, että näin yksinkertaiseksi laitteeksi tähän on saatu kyllä todella paljon ongelmia.

Eli ongelma on samankaltainen kuin Vjh:lla lainauksessa. Solenoidi/venttiili toimii ja kaasua tulee kaasusuuttimessa. Hehku toimii (menee punahehkuiseksi) ja termistori toimii. Eli ongelma on kaasun syttymisessä tai tuossa polttoputkessa. Kaasu ei myöskään syty, vaikka toholla yrittää sytyttää hehkun reijästä. Seuraavana on tarkoitus avata tuo palokammio ja katsoa miltä tuo polttoputki näyttää. Kaasusuuttimen reijästä katsottuna ei tuossa mitään ongelmaa tai paskaa näy.

Olisiko Vjh:lla tarkempaa ohjeistusta tai jopa kuvaa tuosta alumiiniputken asentamisesta? Olettaisin että putkii tulee liitteenä olevan kuvanmukaiseen siniseen kohtaan? Kuvasta toki puuttuu kaasusuutin.

Näyttökuva 2.png
 
tuon polttokammion sisältö on hentoista keraamista ainetta, että älä ainakaan kopsauttele tai puhalla paineilmaa tuonne.
 
No voi pärse, tuotapa en tiennyt. Tietysti kerkesin suhauttaa tuolta kaasusuuttimen reijästä paineilmaa samalla ku muutenki putsailin. Toivottavasti ei mennyt sitten lopullisesti siinä sököksi...
 
no sen näkee aika helposti, laita taskulamppu kennoston taakse ja näytät valoa naamasi kohti, siellä näkee aika hyvin jos jotain on säpäleinä.
 
Palaan vielä tähän asiaan. Näyttää siltä, että Vjh:n ohjeilla homma ratkesi. Eli alumiiniputken pätkä kaasusuuttimen ja polttoputken väliin. En oikein tiedä mihin tuo korjaus perustuu, liekö vain ohjaa paremmin kaasun polttoputkeen eikä kaasu pääse korvausilman kanssa maailmalle? Mutta mikäli Pioneer reistailee ja kaikki näyttää muuten toimivan, niin tätä viritystä kannattaa kokeilla. Kiitos vielä ratkaisusta Vjh:lle! :thumbsup:

Näyttökuva 2024.png
 
Jos kesä menee ongelmitta niin lyödään linkki ekaan postaukseen ns yleiset viat-osioon. Nakkaa viestiä tänne miten sitten kävi? :-)
 
Palaan vielä tähän asiaan. Näyttää siltä, että Vjh:n ohjeilla homma ratkesi. Eli alumiiniputken pätkä kaasusuuttimen ja polttoputken väliin. En oikein tiedä mihin tuo korjaus perustuu, liekö vain ohjaa paremmin kaasun polttoputkeen eikä kaasu pääse korvausilman kanssa maailmalle? Mutta mikäli Pioneer reistailee ja kaikki näyttää muuten toimivan, niin tätä viritystä kannattaa kokeilla. Kiitos vielä ratkaisusta Vjh:lle! :thumbsup:

Näyttökuva 2024.png

Liian alhainen kaasun määrä on yleensä syy em. vikaan. Tällöin polttimeen tulee liikaa ilmaa suhteessa kaasuun, ja se puhaltaa palopesän hehkun (ei hehkusytytintä) sammuksiin kun flekti kerää kierrokset sytytyksen jälkeen. Tukkeutunut suodatin säätimessä ja/tai suuttimessa, sateeseen jäänyt säädin tai muuten liian pientä ulostulopainetta antava säädin ovat yleisimmät syyt. Kuvan polttimen pakopuoli kaipaa taas kipeästi messinki tai rst-harjaa.
 
Liian alhainen kaasun määrä on yleensä syy em. vikaan. Tällöin polttimeen tulee liikaa ilmaa suhteessa kaasuun, ja se puhaltaa palopesän hehkun (ei hehkusytytintä) sammuksiin kun flekti kerää kierrokset sytytyksen jälkeen. Tukkeutunut suodatin säätimessä ja/tai suuttimessa, sateeseen jäänyt säädin tai muuten liian pientä ulostulopainetta antava säädin ovat yleisimmät syyt. Kuvan polttimen pakopuoli kaipaa taas kipeästi messinki tai rst-harjaa.

Joo, näin päissäni tuon päättelin, että kaasu/ilma-suhde on väärä. Paineensäädin on uusittu ja suuttimen suodatin putsattu, mutta tässä tapauksessa niistä ei ollut apua. Polttimen pakopuoli sai harjaa ennen kasausta.
 
Tuli ostettua Sulo Vileninä naapurista vanha rikkinäinen Mosquito Magnet Patriot kun halvalla sain. Sisuksiltaanhan tuo näyttää olevan sama kuin Pioneer. Hieman vain mekaniikoita päivitetty.

Sellainen pikkuvika laitteessa, että laite on täysin mykkä. Sen verran tuota mittailin, että jännite tulee piirikortille asti, mutta mitään ei tapahdu. Eli oletettavasti piirikortti on joltain osin sökönä. Onko tuossa jotain tiettyä komponenttia joka kortilta hajoaa?

Jos jollain sattuu olemaan edullista korttia kaupan, niin ostan pois ja koitan josko tuo vielä heräisi toimimaan.
 
Nyt on ollut viime päivänä sen verran hyttystä pihassa, että pitänee kaivella tämä kötöstys tallin perältä esille. Sen verran vähäinen määrä hyttysiä omassa pihassa ollut viime vuosina, että on saanut levätä rauhassa muutaman kesän. Onneksi täällä on ollut paljon korjausvinkkejä ja vian diagnosoimista, josko tuo ei tuosa halua herätä henkiin normaalisti.
 
Tuli ostettua Sulo Vileninä naapurista vanha rikkinäinen Mosquito Magnet Patriot kun halvalla sain. Sisuksiltaanhan tuo näyttää olevan sama kuin Pioneer. Hieman vain mekaniikoita päivitetty.

Sellainen pikkuvika laitteessa, että laite on täysin mykkä. Sen verran tuota mittailin, että jännite tulee piirikortille asti, mutta mitään ei tapahdu. Eli oletettavasti piirikortti on joltain osin sökönä. Onko tuossa jotain tiettyä komponenttia joka kortilta hajoaa?

Jos jollain sattuu olemaan edullista korttia kaupan, niin ostan pois ja koitan josko tuo vielä heräisi toimimaan.
Ainakin joihinkin malleihin löytyy skemaa jne. netistä jos on harrastuneisuutta.
Taisi johonkin löytyä harrastelijaprojektina toteutettua korttiakin korvikkeeksi...
 
Onko kukaan täällä ostanut tuota ruotsalaista Predator Dynamic ?

Vaikuttaisi markkinoiden parhaalta laitteelta, lisätietoja: PDF

Lyhyt käyttäjävideo:


Mosquito Magnet Executive oli viime kesänä pari viikkoa testissä, mutta siinä oli ilmeisesti viallinen paineensäädin kun sammui aina itsestään muutaman tunnin jälkeen joten lähti palautukseen.
Sammuilu voi johtua myös komposiittikaasupullosta, jolle MM on ilmeisesti nirso.
 
Viimeksi muokattu:
Palaan vielä tähän asiaan. Näyttää siltä, että Vjh:n ohjeilla homma ratkesi. Eli alumiiniputken pätkä kaasusuuttimen ja polttoputken väliin. En oikein tiedä mihin tuo korjaus perustuu, liekö vain ohjaa paremmin kaasun polttoputkeen eikä kaasu pääse korvausilman kanssa maailmalle? Mutta mikäli Pioneer reistailee ja kaikki näyttää muuten toimivan, niin tätä viritystä kannattaa kokeilla. Kiitos vielä ratkaisusta Vjh:lle! :thumbsup:

Näyttökuva 2024.png

Millä kiinnitit tuon putken? Samalla tiivisteliimalla/kuuman kestävällä silikonilla, jolla kasasit palopesän? Ei tästä nyt ainakaan haittaa olisi itselläkään kokeilla...

Vanha Patriot temppuilee joka vuosi ja tänä vuonna ei sitten enää ole suostunut jäämään käyntiin ollenkaan. Purin kokonaan osiksi ja suoritin testin verstaan puolella. Osat näyttää silmämääräisesti toimivilta. Hehkukin kirkastui kun oli sytytyksen aika, solenoidi naksahti ja suuttimesta alkoi sihisemään kaasua. Säädin ja letku on tosin alkuperäinen, ~10v tjsp. vanha. Termistorin toiminnasta ei ole varmuutta, mitenkäs sitä testaisi..? Sytkärillä kuumentaa sitä ja katsoo sammuuko hehku? Jossain toisessa keskustelussa netin syövereissä löysin väittämän, jonka mukaan jos se nailonruuvi on korvattu metallisella, lämpö johtuu liiaksi termistoriin aiheuttaen sammumisen. Ratkaisuksi joko uusi nailonruuvi, tai metallisen eristäminen jotenkin... Kuulostaa hieman hazardilta, pitänee tilata se ruuvi. Mutta voiko tuo metalliruuvi oikeasti aiheuttaa ongelmia?
 
Viimeksi muokattu:
Joka kevät tämän patriootin kanssa saa tapella. Tällä kertaa vehkeen saa pysymään käynnissä kun antaa sen käynnistyä ilman sitä suojaa/ koppaa missä hyttysverkkokin on kiinni. Sitten vain koppa takaisin ja pyydystelee taas.
 
On kyllä onneton värkki,kolme kesää vanha ja taas hirveä tappelu että suostuu jäämään päälle.Nyt on toiminut 1.5 tuntia kun lämmitin hehkutulpan reiästä sisukset punahehkuun pienellä kaasutoholla.
Edit:On tuo näköjään pysynyt yön yli päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos on mosquito magnet pioneer mallista kyse, niin samanlaisen ja saman ikäisen kanssa tappelin viime vuonna ihan riittävästi. Putsasin laitteen useampaan kertaan sisältä ja testasin että suuttimeeen saa syttymään liekin, mutta silti laite ei vain toiminut kun käynnisti normaalisti. Lopulta kun olin lukenut, että näissä on ollut ongelmia kaasusäätimien kanssa, kävin vanhasta grillistä repimässä irti kaasusäätimen ja poikkaisin letkun alkuperäisestä säätimestä ja liitin tuon 20 vuotta vanhan säätimen siihen. Kuinka ollakkaan laite kertalaakista käymään. Samalla huomasin, kun aikaisemmin tuo oli houkuttanut hyttysiä myös huonosti ja nyt laite myös lämpeni ihan eri tavalla ja niin rupesi hyttysiä kerääntymään. Viikko sitten kun otin käyttöön, niin tuo käynnistyi taas ensimmäisellä kerralla. Toisin sanoen tuon laitteen alkuperäinen kaasusäädin on laadultaan aivan kuraa!
 
Jos on mosquito magnet pioneer mallista kyse, niin samanlaisen ja saman ikäisen kanssa tappelin viime vuonna ihan riittävästi. Putsasin laitteen useampaan kertaan sisältä ja testasin että suuttimeeen saa syttymään liekin, mutta silti laite ei vain toiminut kun käynnisti normaalisti. Lopulta kun olin lukenut, että näissä on ollut ongelmia kaasusäätimien kanssa, kävin vanhasta grillistä repimässä irti kaasusäätimen ja poikkaisin letkun alkuperäisestä säätimestä ja liitin tuon 20 vuotta vanhan säätimen siihen. Kuinka ollakkaan laite kertalaakista käymään. Samalla huomasin, kun aikaisemmin tuo oli houkuttanut hyttysiä myös huonosti ja nyt laite myös lämpeni ihan eri tavalla ja niin rupesi hyttysiä kerääntymään. Viikko sitten kun otin käyttöön, niin tuo käynnistyi taas ensimmäisellä kerralla. Toisin sanoen tuon laitteen alkuperäinen kaasusäädin on laadultaan aivan kuraa!

Eli normi 30mbar säädin? Kapasiteetilla tuskin on väliä, luulisi minkä tahansa riittävän tuohon 11kg/30 pv tahtiin...
 
Eli normi 30mbar säädin? Kapasiteetilla tuskin on väliä, luulisi minkä tahansa riittävän tuohon 11kg/30 pv tahtiin...

Grillisäätimellä (30 mbar ±5 mbar) on mahdollista saada pihalle reippaasti häkää puhkuva, mutta toki helposti käynnistyvä, hyttyskarkoitin.
 
Tänään laitoin patriotin päälle ekan kerran tänä kesänä ja hyvin lähti kerrasta. Säätimen olen vaihtanut pari vuotta sitten käyntiinlähtö ongelmien takia. Vaihdon jälkeen on pelannut aina.
 
Perusteellisen putsauksen ja tuossa aikaisemmin mainitus aluputki-tuunauksen jälkeen laite kasaan ja testiä. Noin 10min käy ja sammuu. Koppa auki kuulee kuinka kaasu leimahtelee, kuuluu "tusauksia" noin sekunnin välein, liekö normaalia? Yksi selkeä ongelma on, termistorin pinnien päästä piirikortilla ei saa mitään vastusta luettua. Termistorin kanta kuumenee, niin ettei sormea kärsi pitää kiinni. Tuo ainakin lienee syytä vaihtaa...

Itse polttokammio ei lämpene paljoa, koppa auki sen verran, että kädellä huomaa joten kuten. Koppa kiinni, useamman käynnistysyrityksen jälkeen oli selkeästi lämmin, ei kuuma kuitenkaan.
 
Juu, oli normi 30mbar säädin. Alkuperäinen on 29mbar. Alkuperäisen hinta on todella suolainen ja jos laatu on tuollaista kuraa. Tuollainen löytyy myös vaihtoehdoksi, oli kaupoista loppu silloin kun oli tilanne päällä.

Miksi tuo paineensäädin ei kävisi grilliin? Itse ostin muutama vuosi sitten ihan grillin säätimen, niin on ainakin pysynyt käynnissä.

Eilen pistin tulille, niin punainen valo alkoi vilkkumaan, oli kyllä vain 7c lämmintä, että johtuiko siitä sitten. Pitää tänään tutkailla enemmän.
 
Koitin laittaa 20mm JAPP putkea halkaistuun polttokammioon mutta en saanut mahtumaan kaasusuuttimen nokkaa sen sisälle. Jätin laittamatta, ehkä ensi kerralla.
 
Miksi tuo paineensäädin ei kävisi grilliin? Itse ostin muutama vuosi sitten ihan grillin säätimen, niin on ainakin pysynyt käynnissä.

Eilen pistin tulille, niin punainen valo alkoi vilkkumaan, oli kyllä vain 7c lämmintä, että johtuiko siitä sitten. Pitää tänään tutkailla enemmän.

Pertana ei vaan starttaa, mä oon ostanu tuon käytettyn joku 5v sitten. Silloin piti vaihtaa tuo säädin ja lähti workkimaan. Nyt kyllä lähtee päälle, mutta tosiaan punainen valo alkaa vilkkumaan jonkun ajan päästä nopeasti.

Pitääpä hakea tokmannilta tämä säädin, pitäisi kai tämän toimia: Matalapainesäädinsetti nestekaasulaitteisiin

Liitteenä kuva säätimestä, millä on ollut vekotin käynnissä muutaman vuoden. Ainut vaan, että mielestäni mennyt samalla kaasupullolla yli kuukauden jota olen kyllä kieltämättä hiema ihmetellyt?
mosquito.jpeg
 
Jos on mosquito magnet pioneer mallista kyse, niin samanlaisen ja saman ikäisen kanssa tappelin viime vuonna ihan riittävästi. Putsasin laitteen useampaan kertaan sisältä ja testasin että suuttimeeen saa syttymään liekin, mutta silti laite ei vain toiminut kun käynnisti normaalisti. Lopulta kun olin lukenut, että näissä on ollut ongelmia kaasusäätimien kanssa, kävin vanhasta grillistä repimässä irti kaasusäätimen ja poikkaisin letkun alkuperäisestä säätimestä ja liitin tuon 20 vuotta vanhan säätimen siihen. Kuinka ollakkaan laite kertalaakista käymään. Samalla huomasin, kun aikaisemmin tuo oli houkuttanut hyttysiä myös huonosti ja nyt laite myös lämpeni ihan eri tavalla ja niin rupesi hyttysiä kerääntymään. Viikko sitten kun otin käyttöön, niin tuo käynnistyi taas ensimmäisellä kerralla. Toisin sanoen tuon laitteen alkuperäinen kaasusäädin on laadultaan aivan kuraa!
Kiitokset vinkistä. Meillä kans noin 3v vanha laite ja katsottu/tarkistettu kaikki mahdollinen lukuunottamatta paineensäädintä. Kävin hakemassa tämän Matalapainesäädinsetti nestekaasulaitteisiin ja nyt laite lähti käyntiin ensimmäisellä yrittämällä.
 
Itekki tuon tokmannin matalapainesäätimen kävin hakee, mutta ei vaan starttaa. Lämpiää ja sit jossai vaiheessa puhallin sammuu ja vilkuttaa nopeasti punaista valoa.

Pitää melkein käyttää se suutin auki ja kokeilla meneekö kaasua läpi suuttimesta.
 
Eivät kovin huolettomilta laitteilta nämä magneetit vaikuta, vai onko jollain ollut huoletonta tai lähes huoletonta käyttöä useampi vuosi takana?

Ei tunnu olevan merkistystä laitteen iälläkään, jos tuoreimpiin olisi parannuksia tehty.
 
Koitin laittaa 20mm JAPP putkea halkaistuun polttokammioon mutta en saanut mahtumaan kaasusuuttimen nokkaa sen sisälle. Jätin laittamatta, ehkä ensi kerralla.

Ei mahdu suoraan. Koitin itse venyttää kuumentamalla ja sopivan profiilin omaavalla hylsyllä paukuttaen, muttei venynyt tarpeeksi. Loppujen lopuksi leikkasin peltisaksilla kolme "viiltoa" ja sitten venytin hylsyllä. Viillot jää siuttimen taakse, joten niistä tuskin kaasu ohjautuu.
 
Itekki tuon tokmannin matalapainesäätimen kävin hakee, mutta ei vaan starttaa. Lämpiää ja sit jossai vaiheessa puhallin sammuu ja vilkuttaa nopeasti punaista valoa.

Pitää melkein käyttää se suutin auki ja kokeilla meneekö kaasua läpi suuttimesta.

Mulla oli viime kesänä vastaava vika, se korjaantui vaihtamalla hehkusytytin, tuossa edellisellä sivulla tarkemmin. Näissä toki voi olla muitakin vikoja jotka oireilee samalla tavalla, mutta tuo hehku on helppo testata.

Mulla ei pari kesää käytössä ollut Pioneer jäänyt päälle, eli jonkin aikaa yritettyään jäi vilkuttamaan punaista valoa nopeasti.
Syyllinen oli rikkinäinen hehkusytytin, löytyi paikallisesta huollosta hyllystä tilalle, tuollainen:

Tästä videosta oli apua tutkintaan, 7min kohdalla näkyy kuinka hehkun pitäisi toimia, mulla siinä ei tapahtunut mitään, pysyi kylmänä ja mustana. Yleismittarilla hehkun liittimestä selvisi että muutaman minuutin käynnissäolon jälkeen jännite hehkulle kyllä kytkeytyi. Samalla pystyi hajun perusteella toteamaan että kaasua kyllä alkoi virtaamaan kun avasi venttiilin hetkeksi ja tuo hehku ei ollut paikoillaan.

Toinen mahdollinen vikapaikka lienee tuo videon tapauksen termistori, mullakin se oli aika törkyisen ja hapettuneen näköinen, mutta näyttää se toimivan. Kolmas mahdollinen lienee paineventtiili, eri pullot ja venttiilit tuppaa reistailemaan toisinaan.

 
Joo itellä ollu tämä laite noin 5v ja ostin käytettynä, vähän ollut säätöä kyl melkein joka kesä.

Omituinen vika, otin kaasusuuttimen esille sen kammiosta ja kokeilin sytkärillä ni sain tulen suuttimen päähän. Käytin myös hehkun irti, niin sekin palaa kun mosquito yrittää itseään sytyttää. Mutta ei vain starttaa.

No kokeilin vielä niin ,että hehku oli irti ja tohotin tulta hehkun reijästä ni ei syty starttaa siltikään. Omituinen homma.

Tulee mieleen että voisiko olla magneettiventtiilin piuhat niin huonot että ei avaa venttiiliä kaasulle kun sen on paikoillaan. Joskus oli tuulettimen piuhojen kanssa vähä samalaista vikaa, että piti piuhoja heilutella että tuuletin lähti pyörimään..
 
Mulla oli viime kesänä vastaava vika, se korjaantui vaihtamalla hehkusytytin, tuossa edellisellä sivulla tarkemmin. Näissä toki voi olla muitakin vikoja jotka oireilee samalla tavalla, mutta tuo hehku on helppo testata.
Vastasinkin näköjään samoihin aikoihin sun kanssa ketjuun, niin vastaan vielä erikseen näin. Eli en saa kaasua syttymään vaikka painan hehkun reijästä tulta kammioon. Myös hehku on punainen kun moskiitto yrittää startata.
 
Näyttää kuvasta arvuuttelemalla olevan 10mm letkua tuossa setissä. Miten sait MM:n letkun joka on 6mm tuohon säätimeen?
Lämmitin letkua hiukan, että tuli notkeammaksi ja sitten vaan raakaa voimaa käyttäen sai laitettua paikoilleen.
 
Tuli paikalliseen Etran liikkeeseen pioneer malli myyntiin -50% ni kävin hakemassa sen. Pitänee tutkia tuota vanhaa laitetta ajan kanssa, miksei syty.

Saa nähä meneekö kuinka kauan tämä uusi, ennen ku joutuu tappelemaan. Tuohon 600€ en ois ostanu, mut tällä 300e just ja just kehtasi.

Tässä uudessa mallissa on kans tuo auton venttiili, mutta tässä ei puhdistusta tarvita? Mulla tuo oma on niin vanha, että siinä pitää käyttää sitä co2 patruunaa puhdistukseen.
 
onko kellään sattumalta kuvaa pioneerista, että missä siinä on se pala alumiiniteippiä?

En saa omaa käynnistymään en niin millään taas, vaikka se kävi kivasti pari viikkoa jo aiemmin. Tietenkin nyt kun tuli sääskiä, se lakkasi toimimasta. Pitää mennä pihalle avaamaan koppa että tuleeko kaasua...
 
Pitää mennä pihalle avaamaan koppa että tuleeko kaasua...

Joo ei solenoidi vedä. Ei hemmetti.
edit: EVO syynä, liitin oli kortilta jäänyt irti ed. avaamisen jäljiltä :D hups! Kaasua tuli silti ohuelti, onko menossa paineensäädin.

Nämä ovat kyllä hintaansa nähden varmasti yksiä paskimmista laitteista mitä olen ikinä nähnyt. Hyvänä kakkosena tulevat dysonin imurit korjattavuutensa perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin käynnistysongelmia, ei syty ollenkaan punainen valo eikä lähde tuuletin pyörimään kun yrittää laittaa päälle. Pitäisikö laitteeseen syttyä punainen valo / tuuletin pyöriä vaikkei saisikaan kaasua? Jos nämä pelaa vaikkei saisi kaasua heti, niin osaa arvioida sitten, että piirilevyssä vika. Mitatessa liittimen päästä niin näyttää n. 11v ac, mutta kun mittaan piirilevystä suoraan mihin johdot tulevat, niin näyttää n. 3v ac. Onko tämä myös normaalia?

TLDR: Syttyykö punainen valo vaikkei saa kaasua?
Löysikö joku korvaavaa piirilevyä korvaamaan vanhaa?
 
Mulla näytti virtalähteen liittimen päistä 0.5Vac vaikka johtimesta tuli about 12Vac, liittimeen puristetut pari karvaa olivat miltei kaikki poikki... Joutuu vaihtamaan / korjaamaan liittimen?
 
Aika paskoja vehkeitä vaikuttaa olevan nämä.
Voin kyllä ostaa rikkinäisiä edullisesti jos ette osaa itse korjata ;)
 
Itselläkin käynnistysongelmia, ei syty ollenkaan punainen valo eikä lähde tuuletin pyörimään kun yrittää laittaa päälle. Pitäisikö laitteeseen syttyä punainen valo / tuuletin pyöriä vaikkei saisikaan kaasua? Jos nämä pelaa vaikkei saisi kaasua heti, niin osaa arvioida sitten, että piirilevyssä vika. Mitatessa liittimen päästä niin näyttää n. 11v ac, mutta kun mittaan piirilevystä suoraan mihin johdot tulevat, niin näyttää n. 3v ac. Onko tämä myös normaalia?

TLDR: Syttyykö punainen valo vaikkei saa kaasua?
Löysikö joku korvaavaa piirilevyä korvaamaan vanhaa?
Kun virtakytkimestä laitat päälle alkaa valo vilkkumaan ja tuuletin pyörimään. Myöhemmin alkuvaiheen jälkeen, kun siirtyy sytytykseen, tuuletin pudottaa kierrokset pienelle ja magneettiventtiili avaa kaasun tulon. Kun on sytytetty, nostaa puhallin taas kierrokset. Valon toiminnasta "käynnissä" ei ole muistikuvaa viime vuodelta, olisko jatkuvasti päällä tai rauhallinen vilkutus? Tänä vuonna ei ole vielä käynyt ja tilattua varaosaakin odotellut kohta viikon...

Toki, jos noin alhainen jännite, voinee vaikuttaa toimintaan.

Edit: Patriot kyseessä, muista en tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Kun virtakytkimestä laitat päälle alkaa valo vilkkumaan ja tuuletin pyörimään. Myöhemmin alkuvaiheen jälkeen, kun siirtyy sytytykseen, tuuletin pudottaa kierrokset pienelle ja magneettiventtiili avaa kaasun tulon. Kun on sytytetty, nostaa puhallin taas kierrokset. Valon toiminnasta "käynnissä" ei ole muistikuvaa viime vuodelta, olisko jatkuvasti päällä tai rauhallinen vilkutus? Tänä vuonna ei ole vielä käynyt ja tilattua varaosaakin odotellut kohta viikon...

Edit: Patriot kyseessä, muista en tiedä.
Toiminnassa olevassa koneessa palaa valo koko ajan. MM4000 Light Codes | Mosquito Magnet® Support
 
Joo eilen sääskien syötävänä avasin koneen..
Solenoidi siis vetää ja kaasua tulee, tulee itse asiassa sen verran paljon että tohosytkärillä kaasu ei syty vaan puhaltaa sytkärin liekkiä --> pitikö sen olla näin, tuleekohan tästä nyt liikaa kaasua? Hehkutulppa ei lämpene solenoidin avatessa...tässä on nyt ilmeisesti hehkutulpassa jokin vika. Pystyikö hehkutulppaa testaamaan jollain ulkopuolisella virtalähteellä?
 
Kokeile sitä hehkua vielä irrallaan vaikka auton akusta tai akkulaturista, toimii 12v jännitteellä. Hehkulle tulee virtaa vasta kun kuuluu sen kaasusolenoidin napsahdus ja puhaltimen kierrokset laskee, mittaa sillä hetkellä piirilevyltä tuleeko mitään.

Viikko sitten korjasin omasta vastaavan vian ja hehku oli mykkä, saman ikäinen laite.

Kokeilitko itse 12V virtalähteestä, tai siis akusta tätä hehkun toimintaa? Omassa varmaan menossa tuo tulppa tai piirilevy.

Uusi tulppa 60€ -- täysin naurettava hinta. Nyt internetin joukkoäly, kaivetaanpa vastaavan kokoinen hehkutulppa jostain aliexpressistä, tuon kauluksen voinee vanhasta siirtää uuteen!
 
Tuli paikalliseen Etran liikkeeseen pioneer malli myyntiin -50% ni kävin hakemassa sen. Pitänee tutkia tuota vanhaa laitetta ajan kanssa, miksei syty.

Saa nähä meneekö kuinka kauan tämä uusi, ennen ku joutuu tappelemaan. Tuohon 600€ en ois ostanu, mut tällä 300e just ja just kehtasi.

Tässä uudessa mallissa on kans tuo auton venttiili, mutta tässä ei puhdistusta tarvita? Mulla tuo oma on niin vanha, että siinä pitää käyttää sitä co2 patruunaa puhdistukseen.

Mahtaako olla vielä näitä tuohon rahaan? Missä päin. Kiitos jo etukäteen.
 
Itsellä ei kanssa syty vehkeet. Uusittu matalapaineensäädin. Kun kierrokset laskee niin hehku kyllä menee punahehkuun mutta ei syty ees tohottimella kun antas hehkun reijästä.. Koitin magneettiventtiilin irroittaa ja antaa suuttimeen liekkiä sytkärillä niin tulee kyllä liekkiä vähän mutta kun sytkärin sammuttaa niin sammuu myös liekki suuttimen päästä. Pitääkö ollakkin näin? Mitähän seuraavaks koittas ?
 
On kyllä hintaisekseen täysiä paskoja nämä laitteet. Oma Pioneer ostettu n.4 vuotta sitten.
Ensimmäisen kesän kävi ilman ongelmia ja sen jälkeen on uusittu painesäädin, hehkutulppa ja termistori.
Tänä vuonna kävi yhden päivän normaalisti ennenkuin sammui punaiseen vilkutukseen.
Sain pari kertaa käyntiin antamalla tohoa hehkun reijästä kammioon käynnistyksen aikana.
Lopulta sekään ei enää toiminut.
Päätin että kokeilen tuota japp-putki fiksausta palokammioon ja jos laite siihen hajoaa niin aivan sama.
Homma olikin melko simppeli ja tempun jälkeen kone on pysynyt jo 2 viikkoa päällä ja lähtenyt heti käyntiin jos on pitänyt välissä sammuttaa.
Hyvin on pyydystänyt mäkäräiset ja hyttyset pois pilaamasta ilmapiiriä.
Todella huonolaatuisia vehkeitä mutta helppoja korjata jos omaa yhtään osaamista sähkö/elektroniikan saralla.
 
Itselläni MM pyörinyt kolmatta vuotta, valo palaa ja kaikki tuntuu toimivan, mutta hyttysiä ei juurikaan kerää. Tein juuri kesän ekan kaasupullon vaihdoin ja säiliössä jotain kymmeniä hyttysiä pohjalla, tyyliin vähän ravistelemalla huomaa että joitakin täällä on
"Tyhjennys kun säiliö puolillaan" tarkoittaa minulle vuosikymmenen projektia, saakohan edes pohjaa peittoon kesän aikana...

Octinol käytössä, hyttysiä tänä vuonna ihan perkeleesti ja niitä kyllä pörrää koneen ympärillä urakalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 691
Viestejä
4 496 063
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom