Starglazer
Tukijäsen
Kiitos, pitää tilata testiin! Nyt käytössä on Alpine Motosafe Tourit mutta nämä painavat korvissa jonkin verran. Eipä jää parille paljon hintaa kun tilaa isomman satsin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos, pitää tilata testiin! Nyt käytössä on Alpine Motosafe Tourit mutta nämä painavat korvissa jonkin verran. Eipä jää parille paljon hintaa kun tilaa isomman satsin.
Nojuuh harmittaahan tuo nähdä Honda kumossaKuvat olisi voinut laittaa Spoileri-namiskan taakse.

Ja mä en ole koskaan prätkällä kaatunut, mopolla sitäkin enemmän ja tuon ihmeellisempää mitä kuvassa ei mullekkaan ole käynnyt, tarvii jotain isompaa selvästi että uskon.Itellä 90% havereista vuosien varrella on sattunut alle kilometrin päässä kotoa. Piikillä kun tulin vikoilta autokoulun teoriautunneilta niin soratiellä niin ilmeisesti jarrutin tyhmästi etujarrulla ja joku helvetinmoinen monttu niin kumoonhan siinä meni. Terävä sora veti ikävästi polven auki.
Tuon jälkeen olen aina käyttänyt asiallisia ajovarusteita, vaikka kävisinkin vain lähikaupassa pyörähtämässä. Ajovarusteita on kuitenkin saatavilla niin kylmiin kuin lämpimiinkin keleihin ja riittää kun kerran investoi niihin. Eikä viitsi lihoakaan sitten ettei jää kamat pieneksi.
Spoilereissa Honda ojassa ja polvi veressä
Tottahan se on, että tällaisessa ajossa mukavia kamoja ei näillä helteillä olekaan. Toisaalta itse en myöskään lähde kaupunkiajohommiin mopolla, siitä kun ei saa itse mitään irti. Elämässä pitää olla mutkia.Tänään heitin 20km 100% kaupunkiajoa liikennevaloista liikennevaloihin ja en tosiaan ala 30c helteessä pukemaan ajokamoja päälle, tyhmää? Ehkä, mutta itse tiedostan riskit ja ymmärrän mitä siinä käy jos kaatuu ja ei se siitä muuksi muutu. Omalla käytöksellä voin paljon vaikuttaa, loppu on sit muiden käsissä ja jos nyt niin huonosti käy että jonkun syyn takia kaadun, sitten kaadun ja sitten on nahka rullalla.
Toisaalta siinä shortsit+T-paita ja täysinahkapuku+saappaat välissä on aika paljonkin vaihtoehtoja. Nykyään kun myydään ihan normaalien farkkujen, paitojen tai huppareiden näköisiä vehkeitä, en oikeen itse näe syytä jättää näitä päälle laittamatta.Kaikissa harrastuksissa on ihmisiä mitkä on päästä varpaisiin suojattu ja sitten on ihmisiä kenellä pelkkä kypärä.
Se on vähän millainen pyörä, ymmärrän ettei millään kilokyykyllä jaksa valoista valoihin, mutta tuollainen caferacer on vähän niinku tarkoitettu siihenTottahan se on, että tällaisessa ajossa mukavia kamoja ei näillä helteillä olekaan. Toisaalta itse en myöskään lähde kaupunkiajohommiin mopolla, siitä kun ei saa itse mitään irti. Elämässä pitää olla mutkia.
Toisaalta siinä shortsit+T-paita ja täysinahkapuku+saappaat välissä on aika paljonkin vaihtoehtoja. Nykyään kun myydään ihan normaalien farkkujen, paitojen tai huppareiden näköisiä vehkeitä, en oikeen itse näe syytä jättää näitä päälle laittamatta.
Itse aloitin mopedilla ajelun taas tänä vuonna ja kelistä riippumatta päältä löytyy kaksiosainen nahkapuku, sidin korkeet kengät, kunnon hanskat ja tietty umpipotta. Helvetin hikeä puskee päälle mutta ajattelen asian niin että pienestä hiestä kyllä selviää uimalla tai kylmällä suihkulla mutta uutta nahkaa en halua alkaa kasvattamaan.
Kun kamoihin on niin tottunut nyt niin jopa mopon siirto shortseilla parkkiksella aiheutti epämiellyttävän olon. Jokainen tietty juur niinkun haluaa.
Älä ota vittuiluna, mutta jos olo on noin epävarma niin suosittelen pikaisesti ajoharjoittelua radalla. Esim. Motorg AT2 niin saa vähän hajua käsittelystä suljetuissa olosuhteissa.Itse aloitin mopedilla ajelun taas tänä vuonna ja kelistä riippumatta päältä löytyy kaksiosainen nahkapuku, sidin korkeet kengät, kunnon hanskat ja tietty umpipotta. Helvetin hikeä puskee päälle mutta ajattelen asian niin että pienestä hiestä kyllä selviää uimalla tai kylmällä suihkulla mutta uutta nahkaa en halua alkaa kasvattamaan.
Kun kamoihin on niin tottunut nyt niin jopa mopon siirto shortseilla parkkiksella aiheutti epämiellyttävän olon. Jokainen tietty juur niinkun haluaa.

Kurssi on käytynä ja allekirjoitan täysin että pienikin matka tuntuu epämiellyttävältä ilman kamoja. Tuskin kiinni hallinnan puutteesta vaikken mikään Rossi olekaan.Älä ota vittuiluna, mutta jos olo on noin epävarma niin suosittelen pikaisesti ajoharjoittelua radalla. Esim. Motorg AT2 niin saa vähän hajua käsittelystä suljetuissa olosuhteissa.
Kyllähän moottoripyörällä pitää olla kunnon ajovarusteet päällä kun ajetaan ns. Kunnolla.Sulaako Rukan nahat kans vai koskeeko tixtexiä vaan.
Ihme kiimalla jaksetaan tuota nakuna spedeilyä puolustaa![]()

Heh, tonnarilla Kemoran suorakin on semmosta masentavan hidasta vauhdin keräilyä 200 jälkeen, niin voin vain kuvitella sen fiiliksen kusiaisen selässä oikeasti pitkällä suorallaKymi? Paras millä oon ajanu. Täydellinen rata kuussatkulle. Saa vedettyä pääsuoralla kaiken mitä vehje kulkee ja sit on kuitenkin sopivasti tekninen + älyttömästi korkeuseroja. Paljon enempi tykkäsin tuosta kuin esim. Valenciasta missä talvella kävin samalla pyörällä.
Ei pidå, mutta jos ei tunnu oikealta ajaa alasti niin ei se tarkota sitä että ois epävarma/pätevä/väärän harrastuksen parisa.Kyllähän moottoripyörällä pitää olla kunnon ajovarusteet päällä kun ajetaan ns. Kunnolla.
Mutta pitääkö parin kilsan kauppareissulle tai parkkipaikalla siirtäessä olla?![]()
Riippuu ihan täysin ECU:n valmistajasta. Jos välissä ei ole Power commanderia tai muuta laatikkoa, niin vaatii valimistajakohtaiset laitteet ja osaamisen.Tietääkö kukaan itä-suomen alueella osaavaa ECU säätääjää? Parin vk päästä uuden pyörän ja putkiston haku..
Eli heinäkuu aikaa. Elokuusahan sielä ei tapahu mitään.Tulipa tehtyä vähän heräteostoksia taas. Eli pikkukawaan kokoputkisto ja näille hellekeleille parempi rintapanssari ja crossipaita. Aiempi suojapaita istui todella huonosti mun päällä niin sitä ei tullut sitten käytettyä kuin pari kertaa.
Nyt pitää vaan toivoa että Luigi saa putken tehtyä tässä kesän aikana ja postitettua sen suomeen. Kesällä italiasta minkään paketin saapuminen tuntuu olevan ihan arpapeliä aikataulujen osalta.
Jep, toimitusta lupailtiin heinäkuun lopulle eli se ehkä tulee sieltä täksi kesäksi.Eli heinäkuu aikaa. Elokuusahan sielä ei tapahu mitään.
No ei tarvitse, mutta jos haluaa pukea niin antaa mennä vain, ei ole multa pois, toki ei ole minunkaan shortseissa ajaminen muilta pois ja siitähän tämä lähti kun ilmoitin että ajan shortsit jalassa.Kyllähän moottoripyörällä pitää olla kunnon ajovarusteet päällä kun ajetaan ns. Kunnolla.
Mutta pitääkö parin kilsan kauppareissulle tai parkkipaikalla siirtäessä olla?![]()
Joo jokainen tavallaan. Vähän olin vain havaitsevinani jeesustelua tässä ketjussa tähän liittyenNo ei tarvitse, mutta jos haluaa pukea niin antaa mennä vain, ei ole multa pois, toki ei ole minunkaan shortseissa ajaminen muilta pois.

Ohhoh, huomasin pihalla ajelun jälkeen, että takakumi ihan sukea ja kankaat paistaa. Näköjään pitää tilata uusi rengas ennen seuraavia ajoja. Mitä rengasta suosittelisitte vai tilaisko vaan samanlaisen mikä tuossa aikaisemmin oli? Edessä vielä saman kuvion rengas mitä tuossa takana ollut. Saa pyörä olla parkissa ennen uutta rengasta.
Continental ContiMotion 160/60 ZR17 69W
![]()
yamaha yzf 600 thundercat ja sekalaista ajoa. Ei tuu radalla käytyä. Ihan vaan matkaa ja kaupunkia. Eka "iso" pyörä tämä ja eka uuden renkaan osto.Mikä pyörä ja millaista ajoa? Osaa paremmin jotain suositella.
yamaha yzf 600 thundercat ja sekalaista ajoa. Ei tuu radalla käytyä. Ihan vaan matkaa ja kaupunkia. Eka "iso" pyörä tämä ja eka uuden renkaan osto.
Ohhoh, huomasin pihalla ajelun jälkeen, että takakumi ihan sukea ja kankaat paistaa. Näköjään pitää tilata uusi rengas ennen seuraavia ajoja. Mitä rengasta suosittelisitte vai tilaisko vaan samanlaisen mikä tuossa aikaisemmin oli? Edessä vielä saman kuvion rengas mitä tuossa takana ollut. Saa pyörä olla parkissa ennen uutta rengasta.
![]()
Pilot Roadiin oon ollut kanssa tyytyväinen. Eka tuli 2 taakse ja vähän myöhemmin 3 eteen. Hyvin toimii vielä "vanhanakin". Kawa zx6r -00, 112hv.Misukan pilot roadia itse ehdotan. 2ct seoksella keskellä kulutuskestävyyttä mutta reunoilla pitoa mutka ajoonkin. Kaikki versiot (2, 3, 4, 5) ihan ok kumeja mutta ilmeisesti pieniä parannuksia aina eteenpäin mentäessä ja hinta tietysti hieman koko ajan kasvaa.
Rengas kuin rengas niin itse ainakin yllätyn joka kerta kuin hyvä se pallomainen uusi on ajaa. Sen tietää ja silti yllättyy.Ohhoh, huomasin pihalla ajelun jälkeen, että takakumi ihan sukea ja kankaat paistaa. Näköjään pitää tilata uusi rengas ennen seuraavia ajoja. Mitä rengasta suosittelisitte vai tilaisko vaan samanlaisen mikä tuossa aikaisemmin oli? Edessä vielä saman kuvion rengas mitä tuossa takana ollut. Saa pyörä olla parkissa ennen uutta rengasta.
![]()
Mikä pyörä ja millaista ajoa? Osaa paremmin jotain suositella.

Road 5 on kyllä äärimmäisen upea rengas. Jyrkkäreunainen profiili, 2 seos rakenne ja se, että rengas on reunoilta käytännössä sliksi mahdollistavat erittäin hyvät ajo-ominaisuudet. "Erikoisen" kuvioinnin ansiosta se on yksi parhaista vesikelin renkaista ja ominaisuudet säilyvät lähes loppuun asti. Yksi Road 5 tärkeimmistä ominaisuuksista on tietenkin myös hyvä kulutuskestävyys, tässä esimerkiksi oma tällä hetkellä 12 tkm ajettu eturengas
![]()
Luitko viestiä ollenkaanEikö tuo ole eturengas?

Niin, että kyllä mullakin kestää mikä tahansa eturengas vaikka 20tkm, mutta takarengas ei niinkään.Luitko viestiä ollenkaan![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.