- Liittynyt
- 04.11.2017
- Viestejä
- 968
Ekasta ratapäivästä selvitty. En kuollu ja pyöräkin pysyi ehjänä.
Missäs kävit ajamassa? Kyllä niistä hengissä selviää, kun muistaa pari juttua ja omat taitonsa. Ensi viikon alussa itsellä suunta taas Alastaroon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ekasta ratapäivästä selvitty. En kuollu ja pyöräkin pysyi ehjänä.
Missäs kävit ajamassa? Kyllä niistä hengissä selviää, kun muistaa pari juttua ja omat taitonsa. Ensi viikon alussa itsellä suunta taas Alastaroon.
Myös Kallio racing järjestää ajokoulutuksia.
Itse ajattelin vielä elokuussa mennä ottamaan Vesalta oppia, vaikka kokemusta onkin jo useampi vuosi keskinopeasta. Josko pääsisi nopeaan sen jälkeen![]()

Kesäharrasteauto vaihtui 07 kilogixxeriin.
Powercommanderin ja kokoputkiston myötä koneteho varmaankin noin 200 nurkilla. Lyhyiden välitysten takia iha tolkuttomasti voimaa. Aikaisemmin tehokkain ollut vanha zxr 750, jonka jälkeen tämä on aivan tajuton vehje näin aloittelijalle![]()
Keventää keulaa. Todella hyödyllinen ominaisuus aloittelijalle...Mitäs järkeä tuossa takarattaassa on?
Mitäs järkeä tuossa takarattaassa on?
Mitäs järkeä tuossa takarattaassa on?
Minulla on OEM comfort seat, ja se oli minulle todella suuri parannus vakioon verrattuna. Vakiolla alkoi puolen tunnin ajon jälkeen takapuolta särkemään. Laitatko Yamahan oman sportscreenin? Olen miettinyt sen hankintaa. Kerrohan kokemuksia kun on paikallaan. En ole uskaltanut vielä screeniä ostaa, kun edellisessä pyörässä kaikki kokeilemani screenit aiheuttivat hirvittävää melua ja buffetingia.
![]()
Nyt on tuulisuoja paikallaan ja täytyy sanoa että aika hyvin kyllä istuu pyörään. Myyjä kauhisteli että ei oo myynyt yhtäkään noita vielä tähän mennessä ja on kuulemma todella erikoisen näköinen
Eron huomasi kyllä selkeästi, tuuli tulee itsellä(178cm) hartioiden/kypärän alaosan seudulle. Huminaa siis lisää jonkin verran mutta ajelen tulpat päässä yleensä niin ei kyllä itseä haittaa. Sharkin spartan ei liiemmin alkanut myöskään vatkailemaan![]()
Helpompi kikkailla kun ei mene ykkösellä 120km/h. Eli joku antanut tuolle pyörälle sikaa oikein urakalla, mutta kukapa ei antaisi kilokyykylle sikaa.
Aivan vitusti vaikeampihan tuolla on ajaa niinkuin pyörällä on tarkoitettu ajettavan. Pelkkää vaihteen vaihtamista ja huonompi kiihtyvyys. Stunt pyörissä ymmärrän, mutta kuvan perusteella tämä ei sellainen ollut.
Pitkään ykköseen on muuten syynsä, usko tai älä.
Voitko avata hiukan?...huonompi kiihtyvyys...
Voitko avata hiukan?

Meinasin päästä tästä kesästä ilman että ostan pyörän mutta nettimotosta löytyi projektiksi Aprilia AF1 125
Pyörä on maalattu uusiksi mutta onneksi se on tehty ihan kohtuullisen siististi. Etuvalojen ympärillä oleva kate on vaihdettu uudemman mallisesta koska alkuperäinen oli huonossa kunnossa. Etujarru ei toimi ja moottorista on ainakin yläkerta jumissa. Myös yleiselle siistimiselle olisi tarvetta.
![]()
Lauantaina tuli säädettyä Yamahan takaiskarin esijännitystä. Ei ollut oikein selvää miten tuo säätö ihan käytännössä tehdään.
On se näiden mopojen rappailu eri mukavaa kuin autojen. Otin takaiskarin kokonaan irti kun ajattelin katsoa onko se kuinka ruosteessa. Ei kai koko hommassa mennyt tuntia kauempaa. Mopo keskiseisontatuelle, penkki irti, tankki irti ja iskari irti.
Eipä tuo ihme ollut että tuntui vähän korkealta ja kovalta kun säätö oli jäykimmässä asennossa eli seiskassa. Tiputin kolmoseen, ei tuo ainakaan huonompi ollut noin 60 km testilenkillä. Ehkä pykälällä voisi vielä kiristää testiksi.
![]()
690 SMC-r:llä päässyt pari kertaa ajamaan, mukava peli.Onkos täällä kellään kokemuksia ktm 690 tai 660 supermoto kuume vain kasvaa![]()
640 supermotosta on kokemusta. Ehdottomasti hauskin pyörä noista kolmesta mitä mulla on. Tuolla onnistuu myös helposti metsä- ja soratieajotkin jos tykkää niillä ajaa. Vakavampaa maastoajoa varten tuohon saa helposti sovitettua endurovanteet.Onkos täällä kellään kokemuksia ktm 690 tai 660 supermoto kuume vain kasvaa![]()
Exc:t on noita lyhyellä huoltovälillä olevia. LC4 koneissa on pidemmät. En tiedä noista uusimmista mutta noissa 2003-2006 koneissa öljynvaihto on suunnilleen 3tkm - 5tkm välein mallista riippuen. Muut huollot sitten hieman harvemmin.Minkäslaiset huoltovälit ktm.ssä nykyään on? Joskus oli 250 2 tahti suht tiuhaan sai huoltaa.
Exc:t on noita lyhyellä huoltovälillä olevia. LC4 koneissa on pidemmät. En tiedä noista uusimmista mutta noissa 2003-2006 koneissa öljynvaihto on suunnilleen 3tkm - 5tkm välein mallista riippuen. Muut huollot sitten hieman harvemmin.
640:llä ajanut varmaan jokusen tuhat kilsaa ja en oikein tykännyt laitteesta. Tehoa on kohtalaisesti, mutta melkoiset tärinät tulevat ohjaustankoon ja tuntui vanhentuneelta kamppeelta(luonnollisesti). 690 Enduro tuli omistettua usean vuoden ajan ja motoilla ajelin aika paljon. Todella toimiva kokonaisuus ja paljon vähemmän tärinöitä ohjaustangossa ja tehoa mukavasti enempi 640 verrattuna. Tuolla pystyi jopa hieman matkaakin ajella ja luotettavuus oli ihan kohtuullinen. Alusta toimii vakiona hyvin ja tuo 140kg märkäpaino meni hyvin makkaraenskassa ja kadulla.Onkos täällä kellään kokemuksia ktm 690 tai 660 supermoto kuume vain kasvaa![]()
640:llä ajanut varmaan jokusen tuhat kilsaa ja en oikein tykännyt laitteesta. Tehoa on kohtalaisesti, mutta melkoiset tärinät tulevat ohjaustankoon ja tuntui vanhentuneelta kamppeelta(luonnollisesti). 690 Enduro tuli omistettua usean vuoden ajan ja motoilla ajelin aika paljon. Todella toimiva kokonaisuus ja paljon vähemmän tärinöitä ohjaustangossa ja tehoa mukavasti enempi 640 verrattuna. Tuolla pystyi jopa hieman matkaakin ajella ja luotettavuus oli ihan kohtuullinen. Alusta toimii vakiona hyvin ja tuo 140kg märkäpaino meni hyvin makkaraenskassa ja kadulla.
Vanhempiin 690 malleihin saa helposti viripalikoita kiinni ja itse voi ecua säädellä mieleisekseen. Alkuperäisenä ruisku on vähän tökkivä
On ainoa pyörä joka jättänyt tielle, kun moottorin poski lensi vauhdista ja kerran hajosi kaatumissensori niin kaasu pätkäs 3s välein. Ajoin pyörällä joku 15tkm ja öljyt vaihdoin noin 3000km välein. Suhteellisen huoltovapaa laite, mutta tuo tehtaan ilmoittama 15tkm huoltoväli on ihan naurettava. Ilman suurempi huoltoja tuolla pyörällä kyllä ajelee sinne 24tkm asti.![]()
Kesäharrasteauto vaihtui 07 kilogixxeriin.
Powercommanderin ja kokoputkiston myötä koneteho varmaankin noin 200 nurkilla.
Tuo n.3tkm riittäisi itselle vallan mainiosti ennen oli 5h ja öljyn vaihto15h nurkilla männänrenkaat yms yms.
MotoGP-testit alkaa huomenna Kymiringillä!
Tottakai pääsee..!Rata itsessään näyttää hyvältä ja toivottavasti pääsee joskus kiertämään sitä itsekkin.
Tottakai pääsee..!
Niin ajattelinkin.Joo siis oli vaan tämmönen ”ajattelen ääneen” komentti itselle, että toivottavasti pääsen / saan aikaseksi henk.koht käydä kiertämässä rataa.

Huh huh viimeinkin löyty sopivan läheltä ihan mieleinen ensi pyörä. Ekat 100km tuossa kävin ajelemassa ja on lystiä. Tuntuu vaan äkkiseltään että yläkroppa väsyy ja perse puutuu jo tuossa 100km ajeluissakinPitkään ollut mietinnässä pyörä ja tuttu päätti luopua omastaan ja pitihän se ostaa pois. Yamaha yfz 600 ja tuntuu ihan passelille ekaksi pyöräksi itelle. Viimeksi ajanut kevarilla +10vuotta sitten. Heti tuntuu niin mukavalle että saa ihmetellä miksi ihmeessä en jo aikaisemmin ole ostanut prätkää...
Sitten pitäs rueta ajovarusteet ostamaan.
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.