Mopokuumetta

Liian moni (KTM) on tehnyt totaali räjähdyksen vaikka huollettu säntillisesti.

shsh.PNG

Trumppakin saa rajoitinta joka ajokerralla ja öljyt parhammillaan +120c ja 50tkm jälkeen, toimii kuin uusi. Mitä nyt kytkin alkanut taas luistamaan. :whistling:
Ehjä peli, niin se vaan tykkää "rääkkäyksestä". Toki sitten kulutusosat kuten renkaat ja tuo kytkin vähän kuluu käytössä :)

Itse olen ktm 790 tai 890 pyöriä katsellut silloin tällöin, että mitä löytyy myynnistä. Eikä pitänyt toista pyörää ostaa. Hyvä pyörä niin kauan kun sattuu toimimaan :D Ja täytyy myös varautua remppoihin tarvittaessa.

Se konerempattu 690 ja 990 oli kyllä täysin toimivia. 690 sopivan tehoinen tavallaan, kun ei 790 tehoja oikein pysty hyödyntämään (105hv).

Nytkin kulutus oli vain laskenut 3.5 -> 3.4L/100km. Kun siis pyrin ajamaan vähän pienemmällä vaihteella, mutta samaa vauhtia. Keskinopeuskin oli vähän noussut, mutta se oli silti vähän alle 70km/h.

Pirelli Angel ST näyttää olevan eturenkaana Kotarissa. Tuo rengas näyttää kestävän melko hyvin kilometrejä. Ainakin jos vertaa Pirelli Diablo Rosso 4 takarenkaaseen, joka on jo kertaalleen vaihdettu.

Kiitti! Tuo perus 180/55R17 on kyllä edullinen koko. Halusin kumminkin sport renkaan itse ja Continental sattui olemaan myös halvin. Conti ei pitäisi olla kovin vanhaa paistoa hinnasta huolimatta. Toki kestävämpiä renkaita olisi löytynyt myös.

Omassa varastossa eteen olisi Bridgestone S21. Mutta eturenkaassa vielä on hieman pintaa. Takarengas hupenee/kuluu taas melkein silmissä :D

HD V-Rodiin ehdin jo kiireessä tilaamaan takarenkaan. Nyt ei kyllä ole tullut tuolla mopolla ajettuakaan. KTM 790 on sen verran näppärä. V-Rodin takarengas oli 248€.

Nyt halvin vanhaa paistoa oleva olisi 165€. Sekä samoin Metseler 170€.
Screenshot_2025-06-23-09-36-33-51_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg

KTM on rivi 2 niin öljyäkin on aavistus enemmän. 2.8 litraa. Suositeltu olisi Motorex ja 10W50.

Mutta öljyä on tuossakin hyvin vähän, niin hyvä hieman ennakoida öljynvaihtoja. Puolitettu 7500km voisi olla tuohon oikein paikallaan ja ei yhtään kilometriä sen yli ainakaan.

Jos itse saa vaihdettua, niin ei ole iso kustannus.
No eihän 990 öljy tilavuus ole kuin 3 litraa siinäkään. Uuden R2 LC8 longlife on varmasti juuri vaan asiakkaiden iloksi että harvemmin tarvii vaihtaa. 7500km on suosituski tuosa oikeassa LC8.

95tkm pyörähti mittariin eilen. Mukavasti antaa kyyytiä vielä.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 268
Jäsenet
78 079
Uusin jäsen
Mika V

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom