Mopokuumetta

Mikä rantu tuossa renkaassa on hieman keskilinjan vas.puolen, tai mikä sen tarkoitus?

Kuvahaulla näytti oleva muissakin samanlaisissa kumeissa.

Collage_20250606_163044.jpg
 
Saisiko vielä kuvaa tuosta, kun käyttö päällä ja kartat? Noita hieman katsellut, mutta onko tuon kuvasuhde jotenkin huono kun niin leveä.

Edit. Laitoin tämän tilaukseen 7" näytöllä.


Ei tästä kuvasta varmaan hirveitä selvää saa, mutta tässä Google Maps päällä:

IMG20250606173547~2.jpg


Varmasti selkeämpi tuollainen, jossa näytön korkeutta enemmän, mutta omassa käyttötapauksessa sellaista ei olisi ehkä saanut järkevästi asennettua, ilman että peittää mittaristoa.
 
Moottoripyöriä yleisesti on hyvin myynnissä Suomessa. Mitä nopeasti katsonut niin isoja sähkömopoja sitten käytännössä ei ole melkein ollenkaan myynnissä? Eli oikeastaan ne on sitten uusia.

Livewire One myös sellainen, että käytettynä 0kpl. Pois lukien yksi erä Motoseinöjoen maahantuomia (ehkä 5kpl) ja toinen erä, joka on 8kpl.

Se muuten tuosta, että sähkömoottoripyöristä täytyy maksaa autovero, kun tuo sen maahan. Sen suuruutta en tiedä. Kun taas sähköautoissa sitä autoveroa ei ole (jos on uudehko auto kyseessä).

Livewire One:n hankkiminen juuri nyt myös siksi vähän kiinnostelisi, kun niitä ei tuohon 16900€ hintaan ehkä kohta saa. Vaikka kallishan tuokin varmasti on? Jos siis saavat joskus tuon 8kpl erän myytyä.

Edit:
Mobile.de Livewire One 2023, 20k€. Tuo oli ainut myynnissä.

Vanhempaa HD nimistä samaa pyörää löytyy muutama. Alkaen 16500€, mutta jo 2020 otettu käyttöön.

Akkutakuu on vain 5 vuotta, eli tuostakin on jo takuu ohi.

E2:
Sinisiä ei ollut yhtään myynnissä. Eli senkin puolesta hyvä väri olisi :)
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
 
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Joo. Saa nähdä miten nuo menee kaupaksi tuohon hintaan ja onko hyvä pyörä? Noin 1tkm ilmeisesti mittarissa ja siis 8kpl vm2023 pyöriä.

Screenshot_2025-06-07-06-04-13-54_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg
 
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Tuossa linkki. Kysyin liikkeestä ajomäärät (noin).

Harmaa 1300km
Sininen 1300km
Musta 2400km


Eli ei käytännössä mitään eroa. Toki koeajopyöriä, mutta silläkään ei niin väliä, jos pysytty pystyssä :)

Kun ehtii, niin varmaan tulee käytyä ainakin katsomassa niitä. Nyt olen saattanut vain ohimennen nähdä, tai sitten en jos olen sekoittanut johonkin toiseen LiveWire pyörään.
 
Tuossa linkki. Kysyin liikkeestä ajomäärät (noin).

Harmaa 1300km
Sininen 1300km
Musta 2400km


Eli ei käytännössä mitään eroa. Toki koeajopyöriä, mutta silläkään ei niin väliä, jos pysytty pystyssä :)

Kun ehtii, niin varmaan tulee käytyä ainakin katsomassa niitä. Nyt olen saattanut vain ohimennen nähdä, tai sitten en jos olen sekoittanut johonkin toiseen LiveWire pyörään.
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
 
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
Tuo tosiaan totta. Sähkömoottori kyllä kestää mitä vaan. Eikä nyt 2 vuodessa akkukaan ole niin pahasti ehtinyt kulua, vaikka olisi ollut aina 100% ladattuna. Mutta toki kapasiteetti siinä vähän kärsii.

Taisi olla joku Kawaskin myyjä, joka kertoi että olisi suositeltua käyttää maks jotain tiettyä maksimi kierroslukua, mutta eihän siitä koeajosta mitään oikein kunnolla tulisi, jos ei punarajaakin kokeilisi. Toki ehkä riippuen pyörästä vain 1 vaihtelle asti.
 
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
Ei se aina noin ole. Parempi että ajettu kuiin ettei ajettu. Itse ostin Hondan demopyörän/koeajopyörän ja sain täyden uuden pyörän takuun jne. Mikään ei tapa laitetta kuin se ettei sillä ajeta. Okei, toki Hondalla on se että sisäänajavat koneet jo tehtaalta... Mutta en pelkäisi koeajopyöriä. Itse katselin renkaat yms ja vinkkejä että olisiko paiskottu oikein kunnolla. Renkaat hyvillä pinnoilla, vain kiihdyttelin/jarruttelun jälkiä renkaissa vs että olisi kulutuspinta ollut käytössä aivan koko alueelta jatkuvasti, jarrut normaalin näköiset jne jne.

Toki sanottava että riippuu pyörästä miten niitä koeajetaan, mutta parempi tilanne prätkien demopyörissä on mielestäni kuin autoissa joita uskaltaa paiskoa ihan kylmiltään miten sattuu vs prätkä johon pitää hiukan totutella.
 
Ei se aina noin ole. Parempi että ajettu kuiin ettei ajettu. Itse ostin Hondan demopyörän/koeajopyörän ja sain täyden uuden pyörän takuun jne. Mikään ei tapa laitetta kuin se ettei sillä ajeta. Okei, toki Hondalla on se että sisäänajavat koneet jo tehtaalta... Mutta en pelkäisi koeajopyöriä. Itse katselin renkaat yms ja vinkkejä että olisiko paiskottu oikein kunnolla. Renkaat hyvillä pinnoilla, vain kiihdyttelin/jarruttelun jälkiä renkaissa vs että olisi kulutuspinta ollut käytössä aivan koko alueelta jatkuvasti, jarrut normaalin näköiset jne jne.

Toki sanottava että riippuu pyörästä miten niitä koeajetaan, mutta parempi tilanne prätkien demopyörissä on mielestäni kuin autoissa joita uskaltaa paiskoa ihan kylmiltään miten sattuu vs prätkä johon pitää hiukan totutella.
Missäs tämmöstä on maininta, että Honda ajaa pyörät sisään tehtaalla? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Oman Hondan ohjeessa kyllä on sisäänajosta puhetta.
5 vuotta pyöräliikkeessä olin töissä opiskelujen ohella, niin kyllä ne koeajopyörät saavat runtua kun kylmänä lähdetään vedättää, vaikka niitä pyritään hieman pitää käynnissä ennen koeajoa. Harva kunnioittaa tuommoista koeajopyörää ja ajelee nätisti. Lisäksi joskus jäävät niiden huollot hieman vähälle. Jotkuthan eivät usko sisäänajoon, mutta tiedä siitä.
 
Missäs tämmöstä on maininta, että Honda ajaa pyörät sisään tehtaalla? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Oman Hondan ohjeessa kyllä on sisäänajosta puhetta.
5 vuotta pyöräliikkeessä olin töissä opiskelujen ohella, niin kyllä ne koeajopyörät saavat runtua kun kylmänä lähdetään vedättää, vaikka niitä pyritään hieman pitää käynnissä ennen koeajoa. Harva kunnioittaa tuommoista koeajopyörää ja ajelee nätisti. Lisäksi joskus jäävät niiden huollot hieman vähälle. Jotkuthan eivät usko sisäänajoon, mutta tiedä siitä.
En muista mistä luin, oliko manuaali vai myyjä vai molemmat. Mutta kuulema sisäänajavat koneet tehtaalla, ainakin johon pisteeseen. Ja juu, koeajopyörä saa runttua, mutta mielestäni parempi kuin ei saisi. Juu kylmänä kiekat tappiin on mitä on, mutta... Itse olen aina ollut niin että uusi auto tai mikä tahansa, öljyt lämpimäksi ja sen jälkeen saa antaa runttua miten paljon haluaa. Avainsanana öljyt lämpimät, ei vain vedet lämpimät.
 
En muista mistä luin, oliko manuaali vai myyjä vai molemmat. Mutta kuulema sisäänajavat koneet tehtaalla, ainakin johon pisteeseen. Ja juu, koeajopyörä saa runttua, mutta mielestäni parempi kuin ei saisi. Juu kylmänä kiekat tappiin on mitä on, mutta... Itse olen aina ollut niin että uusi auto tai mikä tahansa, öljyt lämpimäksi ja sen jälkeen saa antaa runttua miten paljon haluaa. Avainsanana öljyt lämpimät, ei vain vedet lämpimät.
Ettei vaan olisi myyjän myyntipuheita tuommoinen... Juuri tuotahan noille koeajopyörille tehdään, että liikkeen pihasta ja motarin rampille testaa kiihytystä kylmällä koneella. Ei voi olla kovin hyvästä. Sen verta tuota todistanut tapahtuvan :D
 
Ettei vaan olisi myyjän myyntipuheita tuommoinen... Juuri tuotahan noille koeajopyörille tehdään, että liikkeen pihasta ja motarin rampille testaa kiihytystä kylmällä koneella. Ei voi olla kovin hyvästä. Sen verta tuota todistanut tapahtuvan :D
Oi muistan kyllä autoajoilta. Mekaanikkona niitä poljettiin ihan enemmän kuin tarpeeksi. Nimimerkillä entinen usean eri merkkiliikkeen mekaanikko.
 
Onko kenelläkään kokemusta "haalistuneen" muovin fiksaamisesta?
Moottoripyörän tuulilasi on ilmeisesti sävyltään smoke, mutta on melko pahasti päässyt haalistumaan, muuten koko pyörä näyttää hyvältä ja kiiltävältä, mutta tämä pistää erityisesti silmään.
Onkohan tälle mitään tehtävissä vai olisiko syytä ostaa vain uusi, mikäli haluaa tuota käyttää?
Toisaalta myös pärjäisin luultavasti ilman tuulilasiakin mutta toistaiseksi haluaisin tämän säilyttää.

Koitin etsiä YouTubesta videoita, miten muut ovat näitä ehostaneet, mutta tuloksetta. Melkein kaikki videot koskivat vain kirkkaan tuulilasin kiillottamista.


20250609_193450.jpg
 
Onko kenelläkään kokemusta "haalistuneen" muovin fiksaamisesta?
Moottoripyörän tuulilasi on ilmeisesti sävyltään smoke, mutta on melko pahasti päässyt haalistumaan, muuten koko pyörä näyttää hyvältä ja kiiltävältä, mutta tämä pistää erityisesti silmään.
Onkohan tälle mitään tehtävissä vai olisiko syytä ostaa vain uusi, mikäli haluaa tuota käyttää?
Toisaalta myös pärjäisin luultavasti ilman tuulilasiakin mutta toistaiseksi haluaisin tämän säilyttää.

Koitin etsiä YouTubesta videoita, miten muut ovat näitä ehostaneet, mutta tuloksetta. Melkein kaikki videot koskivat vain kirkkaan tuulilasin kiillottamista.


20250609_193450.jpg
Miten olisi vaikka se uusi, pääsee paljon helpommalla?
 
Onko kenelläkään kokemusta "haalistuneen" muovin fiksaamisesta?
Moottoripyörän tuulilasi on ilmeisesti sävyltään smoke, mutta on melko pahasti päässyt haalistumaan, muuten koko pyörä näyttää hyvältä ja kiiltävältä, mutta tämä pistää erityisesti silmään.
Onkohan tälle mitään tehtävissä vai olisiko syytä ostaa vain uusi, mikäli haluaa tuota käyttää?
Toisaalta myös pärjäisin luultavasti ilman tuulilasiakin mutta toistaiseksi haluaisin tämän säilyttää.

Koitin etsiä YouTubesta videoita, miten muut ovat näitä ehostaneet, mutta tuloksetta. Melkein kaikki videot koskivat vain kirkkaan tuulilasin kiillottamista.


20250609_193450.jpg
Varovasti kokeile kuumailmapuhaltimella lämmittää... Ainakin musta muovi palautuu aika hyvin entiselleen.
 
Onko kenelläkään kokemusta "haalistuneen" muovin fiksaamisesta?
Moottoripyörän tuulilasi on ilmeisesti sävyltään smoke, mutta on melko pahasti päässyt haalistumaan, muuten koko pyörä näyttää hyvältä ja kiiltävältä, mutta tämä pistää erityisesti silmään.
Onkohan tälle mitään tehtävissä vai olisiko syytä ostaa vain uusi, mikäli haluaa tuota käyttää?
Toisaalta myös pärjäisin luultavasti ilman tuulilasiakin mutta toistaiseksi haluaisin tämän säilyttää.

Koitin etsiä YouTubesta videoita, miten muut ovat näitä ehostaneet, mutta tuloksetta. Melkein kaikki videot koskivat vain kirkkaan tuulilasin kiillottamista.


20250609_193450.jpg
Just sunnuntaina laitoin kokeiluun Autoglymin Bumper & Trim Gel litkun. Monsterissa on mustat jäähyttimen ympärillä olevat muovit vähän kulahtaneet niin nappasin uteliaisuuttani kaupasta tuota mukaan. Palanen irti, pesu, litku pintaan ja näyttää ihan erilaiselta. Sit vaan jännitetään pitkäänkö vaikutus kestää.
Kunhan nyt keksin miten saan ahtaassa paikassa olevan, pyöreäksi tuhotun kuuskulmapultin irti niin saan loputki tosta muovihässäkästä käsiteltyä... Pitää viikonloppuna koittaa keksiä jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään kokemusta "haalistuneen" muovin fiksaamisesta?
Moottoripyörän tuulilasi on ilmeisesti sävyltään smoke, mutta on melko pahasti päässyt haalistumaan, muuten koko pyörä näyttää hyvältä ja kiiltävältä, mutta tämä pistää erityisesti silmään.
Onkohan tälle mitään tehtävissä vai olisiko syytä ostaa vain uusi, mikäli haluaa tuota käyttää?
Toisaalta myös pärjäisin luultavasti ilman tuulilasiakin mutta toistaiseksi haluaisin tämän säilyttää.

Koitin etsiä YouTubesta videoita, miten muut ovat näitä ehostaneet, mutta tuloksetta. Melkein kaikki videot koskivat vain kirkkaan tuulilasin kiillottamista.
Itellä '21 pyörässä myös melko ikävästi haalistunut. Aattelin kokeilla ihan perinteistä myllyttämistä tässä lähiaikoina, tarvittaessa kevyesti kuumailmapuhallinta perään (mahtaa tosin olla vääränlaista muovia 🤷). Jos ei onnaa, niin uutta tilalle. Zetassa ei ajamiseen juurikaan vaikutusta, mut näyttää vaan ikävältä 😢
 
Itellä '21 pyörässä myös melko ikävästi haalistunut. Aattelin kokeilla ihan perinteistä myllyttämistä tässä lähiaikoina, tarvittaessa kevyesti kuumailmapuhallinta perään (mahtaa tosin olla vääränlaista muovia 🤷). Jos ei onnaa, niin uutta tilalle. Zetassa ei ajamiseen juurikaan vaikutusta, mut näyttää vaan ikävältä 😢
Myllyttämällä kuntoon. Ei tähän hätään ollut monia tahnoja käyttää, mutta ulkonäön saa noista hyvin kiillottamalla ehostettua 👌

IMG20250612181621.jpg


IMG20250612165419.jpg
 
Eilen oli Moto Seinäjoen järjestämä "moottorimarssi" Kauhavan suunnalle. Pääosin näytti olevan HD pyöriä, mutta oli siellä toki muutama muukin.

Screenshot_2025-06-15-08-32-27-17_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Ajokeli oikein hyvä ja niin näyttää olevan ainakin tänään myös :)
 
Tänään liikenteestä bongattua: Vespa peräkärryllä :rofl:
Pari kertaa piti vilkasta että hahmotin aluksi mitä näin. Jos oisin autolla ollu liikkeellä nii oisin koittanu näpätä kuvan vaan prätkällä olin itekki kulkemassa. Onpa ollu mukava keli.
 
Kautta vähän käyntiin ja pyörän huolto. Vaihteet vähän hukassa mutta löytyy kierroksilla paremmin... Kytkin remontti tehty muutama vuoai sitten, viime kesänä uusin eturenkaan jolla ei ole ajettu metriäkään. Z1000 onko muilla kawa omistajilla ollut vaihteiden tai kytkimen kanssa ongelmia? Yamaha oli 6 vuotta eikä kulutus osaa kummempaa mennyt.
 
Kautta vähän käyntiin ja pyörän huolto. Vaihteet vähän hukassa mutta löytyy kierroksilla paremmin... Kytkin remontti tehty muutama vuoai sitten, viime kesänä uusin eturenkaan jolla ei ole ajettu metriäkään. Z1000 onko muilla kawa omistajilla ollut vaihteiden tai kytkimen kanssa ongelmia? Yamaha oli 6 vuotta eikä kulutus osaa kummempaa mennyt.
Jos poltettu kumia tms. rällätty enemmälti niin voipi olla hakkautunut kytkinkruunuun massalevyistä kolot, jolloin ei meinaa irrottaa. Samassa puuhassa on monesti kytkin ottanut lämpöä ja metalliset välilevyt voineet vääntyä, jolloin myöskin irroitusongelmia.

Jos edellämainittua ei ole harrastettu ja se kytkin pitää myöskin tuppi nurin kiihdytellessä, niin silloin ajelisin sillä muutaman sata kilometriä. Mahdollinen liimakytkin saattaa ajamalla ja lämmettyään korjaantua. Jos se luistaa yhtään, niin sit kytkinlevyt pöydälle syyniin.
 
Jos poltettu kumia tms. rällätty enemmälti niin voipi olla hakkautunut kytkinkruunuun massalevyistä kolot, jolloin ei meinaa irrottaa. Samassa puuhassa on monesti kytkin ottanut lämpöä ja metalliset välilevyt voineet vääntyä, jolloin myöskin irroitusongelmia.

Jos edellämainittua ei ole harrastettu ja se kytkin pitää myöskin tuppi nurin kiihdytellessä, niin silloin ajelisin sillä muutaman sata kilometriä. Mahdollinen liimakytkin saattaa ajamalla ja lämmettyään korjaantua. Jos se luistaa yhtään, niin sit kytkinlevyt pöydälle syyniin.
Kumen polttoa en harrasta mutta nupit kaakossa tulee joitakin kertoja kiihdytettyä kesän aikana. Edellinen omistaja oli rällännyt varmasti kovin, koeajolla en revitellyt tai ajanut oikein kun ruuhka aikaan testasin - tottakai ensimmäinen täys kiihdytys paljasti että kytkin luistaa, luisti aikansa ja vaihteet katosi kokonaan. Nyt vähän samaa vaivaa, vaihteet löytyy paremmin kun on +5-7k kierrosta. 2-3 ylöspäin löytyy ihan hyvin ja parilla kertaa 1-vapaa-2 löytyi ja toisinaan ei taas. Myös kun kytkimen painaa pohjaan pyörän käyntiääni paranee mutta kun vapauttaa niin jokin ylimääräinen ääni nousee pintaan. Viime kesänä jäi ajot 5km kun rengas hajosi ja vaihteet alkoi lievästi vittuilemaan. Kytkin pitää eikä luista vaihteet vain hukassa.

Ensihoitona voisi kokeilla käydä nakkaamassa kunnon lenkin juhannuksena. vaiva paheni juuri seisonnan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Kumen polttoa en harrasta mutta nupit kaakossa tulee joitakin kertoja kiihdytettyä kesän aikana. Edellinen omistaja oli rällännyt varmasti kovin, koeajolla en revitellyt tai ajanut oikein kun ruuhka aikaan testasin - tottakai ensimmäinen täys kiihdytys paljasti että kytkin luistaa, luisti aikansa ja vaihteet katosi kokonaan. Nyt vähän samaa vaivaa, vaihteet löytyy paremmin kun on +5-7k kierrosta. 2-3 ylöspäin löytyy ihan hyvin ja parilla kertaa 1-vapaa-2 löytyi ja toisinaan ei taas. Myös kun kytkimen painaa pohjaan pyörän käyntiääni paranee mutta kun vapauttaa niin jokin ylimääräinen ääni nousee pintaan. Viime kesänä jäi ajot 5km kun rengas hajosi ja vaihteet alkoi lievästi vittuilemaan. Kytkin pitää eikä luista vaihteet vain hukassa.

Ensihoitona voisi kokeilla käydä nakkaamassa kunnon lenkin juhannuksena. vaiva paheni juuri seisonnan jälkeen.
Tuliko vaihdettua massalevyjen lisäksi myös teräksiset välilevyt kytkinpakkaan?
 
Tuliko vaihdettua massalevyjen lisäksi myös teräksiset välilevyt kytkinpakkaan?
Nyt ei sata varmuudella pysty sanoa mutta 50/50 että on ei muista enään. 🤭Jos vain kelit piisaa niin jussina antaa pitempää lenkkiä tai sitten soittaa kunnon korjaamo tekemään tuo remontti ja näkee onko jotain muuta mennyt.
 
KTM 790 Duke tuli hankittua :) 2018 ja 21tkm. Tuohon on sähköinen huoltokirja, mutta täytyy joskus perehtyä, että mitä numeroita täytyy syöttää, että sinne huoltokirjaan pääsee. Toki paperitkin on tehdyistä vuosihuolloista.

Matkustajan kahvan jo ruuvailin pois, kun sille ei ole oikein käyttöä. Tulee vaan yksin ajettua. Matkustajan jalkatapit lähtee myös jossain vaiheessa hieman myöhemmin. Ja täytyy vaihtaa takapenkin tilalle se muovinen osa. Minusta omaan korvaan äänet oli "liian hiljaiset" jostain syystä, niin db-killeri lähti. mielestäni siis riittävän maltilliset äänet nytkin.

KTM on saanut tuosta 800cc moottorista hyvän. 105hv jo ihan riittävä teho omaan käyttöön ainakin. Äänet voisi kuulosta V2 moottorilta, vaikka onkin vaan rivi 2. Alustasta tuntuu uudelta, mutta noissahan on ihan perus alusta vaan.

IMG20250620151612.jpg


Pienenä puutteena rekisterikilpeä voisi taivuttaa hieman viistompaan? Tai tarkemmin tuota kilpitelineen kulmaa, joka ei ole säädettävä. On vaan sen verran paksua rautaa, että ei taivu tuosta vaan. Eli kilpiteline pitäisi ensin irrottaa ja vääntää jollain työkaluilla varmaankin?

Toki sen kilven voisi kai noinkin "hassusti" pitää, jos siihen on joku sääntö olemassa?

IMG20250620151324~3.jpg


Pirelli Diablo Rosso 4 takarengas alkaa olla melko kulunut, niin täytyy siihen ostaa uusi. Eteen mulla olisi jo uusi Bridgestone S21.

Tuo rengas olisi yksi vaihtoehto, 164€.

Tai sitten samaa sarjaa joskus alle tulevan eturenkaan kanssa, 137€.


Tuohon on joku tarrasarja laitettu, eli hieman massasta poikkeava. Tuossa ilmeisesti se alkuperäinen ilman teippejä.

2-KTM.jpg


Kaasu tuossa on melko herkkä ja Sport tilassa vähän vielä herkempi ilmeisesti. Ohjausiskari löytyy. Ja Track asetus, jota en vielä kyllä yhden ajon jälkeen kunnolla osaa käyttää. Pyörä on myös kevyt.
 
Nyt ei sata varmuudella pysty sanoa mutta 50/50 että on ei muista enään. 🤭Jos vain kelit piisaa niin jussina antaa pitempää lenkkiä tai sitten soittaa kunnon korjaamo tekemään tuo remontti ja näkee onko jotain muuta mennyt.

Vaihteet alkoi löytymään ihan normaalisti, vielä yksi pieni koeajo ja voi ottaa liikennekäyttöön ja kunnolla ajoon. Nyt kyllä taas vilkuttaa FI = fuel indicator? Ei vaikuta käyntiin tai mihinkään muistaakseni tätä myös vilkutti joskus vuosia sitten, johtuuko "vanoksesta" vai mistälie.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 273
Viestejä
4 823 659
Jäsenet
78 052
Uusin jäsen
JL90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom