Mopokuumetta

Mikä rantu tuossa renkaassa on hieman keskilinjan vas.puolen, tai mikä sen tarkoitus?

Kuvahaulla näytti oleva muissakin samanlaisissa kumeissa.

Collage_20250606_163044.jpg
 
Saisiko vielä kuvaa tuosta, kun käyttö päällä ja kartat? Noita hieman katsellut, mutta onko tuon kuvasuhde jotenkin huono kun niin leveä.

Edit. Laitoin tämän tilaukseen 7" näytöllä.


Ei tästä kuvasta varmaan hirveitä selvää saa, mutta tässä Google Maps päällä:

IMG20250606173547~2.jpg


Varmasti selkeämpi tuollainen, jossa näytön korkeutta enemmän, mutta omassa käyttötapauksessa sellaista ei olisi ehkä saanut järkevästi asennettua, ilman että peittää mittaristoa.
 
Moottoripyöriä yleisesti on hyvin myynnissä Suomessa. Mitä nopeasti katsonut niin isoja sähkömopoja sitten käytännössä ei ole melkein ollenkaan myynnissä? Eli oikeastaan ne on sitten uusia.

Livewire One myös sellainen, että käytettynä 0kpl. Pois lukien yksi erä Motoseinöjoen maahantuomia (ehkä 5kpl) ja toinen erä, joka on 8kpl.

Se muuten tuosta, että sähkömoottoripyöristä täytyy maksaa autovero, kun tuo sen maahan. Sen suuruutta en tiedä. Kun taas sähköautoissa sitä autoveroa ei ole (jos on uudehko auto kyseessä).

Livewire One:n hankkiminen juuri nyt myös siksi vähän kiinnostelisi, kun niitä ei tuohon 16900€ hintaan ehkä kohta saa. Vaikka kallishan tuokin varmasti on? Jos siis saavat joskus tuon 8kpl erän myytyä.

Edit:
Mobile.de Livewire One 2023, 20k€. Tuo oli ainut myynnissä.

Vanhempaa HD nimistä samaa pyörää löytyy muutama. Alkaen 16500€, mutta jo 2020 otettu käyttöön.

Akkutakuu on vain 5 vuotta, eli tuostakin on jo takuu ohi.

E2:
Sinisiä ei ollut yhtään myynnissä. Eli senkin puolesta hyvä väri olisi :)
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
 
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Joo. Saa nähdä miten nuo menee kaupaksi tuohon hintaan ja onko hyvä pyörä? Noin 1tkm ilmeisesti mittarissa ja siis 8kpl vm2023 pyöriä.

Screenshot_2025-06-07-06-04-13-54_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg
 
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Tuossa linkki. Kysyin liikkeestä ajomäärät (noin).

Harmaa 1300km
Sininen 1300km
Musta 2400km


Eli ei käytännössä mitään eroa. Toki koeajopyöriä, mutta silläkään ei niin väliä, jos pysytty pystyssä :)

Kun ehtii, niin varmaan tulee käytyä ainakin katsomassa niitä. Nyt olen saattanut vain ohimennen nähdä, tai sitten en jos olen sekoittanut johonkin toiseen LiveWire pyörään.
 
Tuossa linkki. Kysyin liikkeestä ajomäärät (noin).

Harmaa 1300km
Sininen 1300km
Musta 2400km


Eli ei käytännössä mitään eroa. Toki koeajopyöriä, mutta silläkään ei niin väliä, jos pysytty pystyssä :)

Kun ehtii, niin varmaan tulee käytyä ainakin katsomassa niitä. Nyt olen saattanut vain ohimennen nähdä, tai sitten en jos olen sekoittanut johonkin toiseen LiveWire pyörään.
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
 
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
Tuo tosiaan totta. Sähkömoottori kyllä kestää mitä vaan. Eikä nyt 2 vuodessa akkukaan ole niin pahasti ehtinyt kulua, vaikka olisi ollut aina 100% ladattuna. Mutta toki kapasiteetti siinä vähän kärsii.

Taisi olla joku Kawaskin myyjä, joka kertoi että olisi suositeltua käyttää maks jotain tiettyä maksimi kierroslukua, mutta eihän siitä koeajosta mitään oikein kunnolla tulisi, jos ei punarajaakin kokeilisi. Toki ehkä riippuen pyörästä vain 1 vaihtelle asti.
 
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
Ei se aina noin ole. Parempi että ajettu kuiin ettei ajettu. Itse ostin Hondan demopyörän/koeajopyörän ja sain täyden uuden pyörän takuun jne. Mikään ei tapa laitetta kuin se ettei sillä ajeta. Okei, toki Hondalla on se että sisäänajavat koneet jo tehtaalta... Mutta en pelkäisi koeajopyöriä. Itse katselin renkaat yms ja vinkkejä että olisiko paiskottu oikein kunnolla. Renkaat hyvillä pinnoilla, vain kiihdyttelin/jarruttelun jälkiä renkaissa vs että olisi kulutuspinta ollut käytössä aivan koko alueelta jatkuvasti, jarrut normaalin näköiset jne jne.

Toki sanottava että riippuu pyörästä miten niitä koeajetaan, mutta parempi tilanne prätkien demopyörissä on mielestäni kuin autoissa joita uskaltaa paiskoa ihan kylmiltään miten sattuu vs prätkä johon pitää hiukan totutella.
 
Ei se aina noin ole. Parempi että ajettu kuiin ettei ajettu. Itse ostin Hondan demopyörän/koeajopyörän ja sain täyden uuden pyörän takuun jne. Mikään ei tapa laitetta kuin se ettei sillä ajeta. Okei, toki Hondalla on se että sisäänajavat koneet jo tehtaalta... Mutta en pelkäisi koeajopyöriä. Itse katselin renkaat yms ja vinkkejä että olisiko paiskottu oikein kunnolla. Renkaat hyvillä pinnoilla, vain kiihdyttelin/jarruttelun jälkiä renkaissa vs että olisi kulutuspinta ollut käytössä aivan koko alueelta jatkuvasti, jarrut normaalin näköiset jne jne.

Toki sanottava että riippuu pyörästä miten niitä koeajetaan, mutta parempi tilanne prätkien demopyörissä on mielestäni kuin autoissa joita uskaltaa paiskoa ihan kylmiltään miten sattuu vs prätkä johon pitää hiukan totutella.
Missäs tämmöstä on maininta, että Honda ajaa pyörät sisään tehtaalla? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Oman Hondan ohjeessa kyllä on sisäänajosta puhetta.
5 vuotta pyöräliikkeessä olin töissä opiskelujen ohella, niin kyllä ne koeajopyörät saavat runtua kun kylmänä lähdetään vedättää, vaikka niitä pyritään hieman pitää käynnissä ennen koeajoa. Harva kunnioittaa tuommoista koeajopyörää ja ajelee nätisti. Lisäksi joskus jäävät niiden huollot hieman vähälle. Jotkuthan eivät usko sisäänajoon, mutta tiedä siitä.
 
Missäs tämmöstä on maininta, että Honda ajaa pyörät sisään tehtaalla? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Oman Hondan ohjeessa kyllä on sisäänajosta puhetta.
5 vuotta pyöräliikkeessä olin töissä opiskelujen ohella, niin kyllä ne koeajopyörät saavat runtua kun kylmänä lähdetään vedättää, vaikka niitä pyritään hieman pitää käynnissä ennen koeajoa. Harva kunnioittaa tuommoista koeajopyörää ja ajelee nätisti. Lisäksi joskus jäävät niiden huollot hieman vähälle. Jotkuthan eivät usko sisäänajoon, mutta tiedä siitä.
En muista mistä luin, oliko manuaali vai myyjä vai molemmat. Mutta kuulema sisäänajavat koneet tehtaalla, ainakin johon pisteeseen. Ja juu, koeajopyörä saa runttua, mutta mielestäni parempi kuin ei saisi. Juu kylmänä kiekat tappiin on mitä on, mutta... Itse olen aina ollut niin että uusi auto tai mikä tahansa, öljyt lämpimäksi ja sen jälkeen saa antaa runttua miten paljon haluaa. Avainsanana öljyt lämpimät, ei vain vedet lämpimät.
 
En muista mistä luin, oliko manuaali vai myyjä vai molemmat. Mutta kuulema sisäänajavat koneet tehtaalla, ainakin johon pisteeseen. Ja juu, koeajopyörä saa runttua, mutta mielestäni parempi kuin ei saisi. Juu kylmänä kiekat tappiin on mitä on, mutta... Itse olen aina ollut niin että uusi auto tai mikä tahansa, öljyt lämpimäksi ja sen jälkeen saa antaa runttua miten paljon haluaa. Avainsanana öljyt lämpimät, ei vain vedet lämpimät.
Ettei vaan olisi myyjän myyntipuheita tuommoinen... Juuri tuotahan noille koeajopyörille tehdään, että liikkeen pihasta ja motarin rampille testaa kiihytystä kylmällä koneella. Ei voi olla kovin hyvästä. Sen verta tuota todistanut tapahtuvan :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 418
Viestejä
4 808 908
Jäsenet
77 917
Uusin jäsen
$oolo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom