Mopokuumetta

Kyllä akkukin on vaihdettu litium akkuun ja omapaino 75kg ei myöskään aiheuta huolta. :facepalm:

Mutta koitappa ottaa siitä vespasta yli 15% omapainosta pois, niin saatat yllättyä.

Trumppa painoi vakiona +230kg tankki täynnä ja nyt se painaa tankki täynnä 195kg.
En koita, siinä on aina varmaan 10kg muutenkin tavaraa mukana, renkaantäyttöspraystä ja takalaatikosta lähtien. Tankkikin usein täynnä. Kulkee ihan tarpeeksi vaimokin takana, tosin jarrutusmatkat silloin pitenee. Eikös kevennys aloiteta piuhaspaghetin poistolla? ;-)
 
Mikäs olisi hyvä ja järkevän hintainen ketjuöljy jota saisi perus varaosapuodeista. Oli itsellä pyörä pihassa tovin pidempään ja ketjuissa pintaruostetta vaikka alle 200km aiemmin rasvattu.
 
Halvinta 5-40W. Tai käy muutkin viskositeetit.
Jaa meinaatko? Itse kun olen käyttänyt mönkkärissä ja mopoissa jotain bilteman peruspaskaa. Mutta prätkässä haluaisin että ketjut kestäisivätkin jotain koska tuossa ei ole keskitukea niin rasvaaminen vaatii pyörän liikuttelua edes takaisin jos haluaa tehdä kunnolla.

EDIT: Mietin että jos hakisi jotain tämmöistä:
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs olisi hyvä ja järkevän hintainen ketjuöljy jota saisi perus varaosapuodeista. Oli itsellä pyörä pihassa tovin pidempään ja ketjuissa pintaruostetta vaikka alle 200km aiemmin rasvattu.

Tähän on varmaan monia mielipiteitä, mutta itsehän olin pitkään vannoutunut ketjurasvari paukkupulloin, kunnes piruuttani kokeilin tuollaista cobrra nemo 2:sta. Kyseessä siis jousitoiminen ketjurasvari. Öljynä ollut jotain 80w-90 vaihteistoöljyä ja ainakin itse olen tyytyväinen(ei edes haise kovin pahalle). Säiliö on melko pieni, mutta eipä sitä tavaraa kauheasti sieltä käytön aikana tulekaan. Taisin kerran täyttää sen Puolan reissun aikana(reilut 3500km). Näppärä kääntää 1/4 kierros korkkia ajossa pari minuuttia ennen stoppia / sateen jälkeen ja ketju saa voitelua tipoittain 2-3min ajan. Ei ainakaan toistaiseksi ole pahaa sanottavaa, eikä ole paskonut vannetta jne.
 
Tähän on varmaan monia mielipiteitä, mutta itsehän olin pitkään vannoutunut ketjurasvari paukkupulloin, kunnes piruuttani kokeilin tuollaista cobrra nemo 2:sta. Kyseessä siis jousitoiminen ketjurasvari. Öljynä ollut jotain 80w-90 vaihteistoöljyä ja ainakin itse olen tyytyväinen(ei edes haise kovin pahalle). Säiliö on melko pieni, mutta eipä sitä tavaraa kauheasti sieltä käytön aikana tulekaan. Taisin kerran täyttää sen Puolan reissun aikana(reilut 3500km). Näppärä kääntää 1/4 kierros korkkia ajossa pari minuuttia ennen stoppia / sateen jälkeen ja ketju saa voitelua tipoittain 2-3min ajan. Ei ainakaan toistaiseksi ole pahaa sanottavaa, eikä ole paskonut vannetta jne.
Kiitos vinkistä. Taidan lähteä saman tien hakemaan tuollaisen storm motorsista.
 
Noh, ehkä haen nyt tuon setin minkä linkkasin, tuleepahan samalla puhdistuskamat. En ole kuin lisäillyt öljyä tähän mennessä.
 
Jaa meinaatko? Itse kun olen käyttänyt mönkkärissä ja mopoissa jotain bilteman peruspaskaa. Mutta prätkässä haluaisin että ketjut kestäisivätkin jotain koska tuossa ei ole keskitukea niin rasvaaminen vaatii pyörän liikuttelua edes takaisin jos haluaa tehdä kunnolla.

EDIT: Mietin että jos hakisi jotain tämmöistä:
Onnistuu se liikuttelematta pienellä avustuksella. Joko apuri kallistaa mopedia seisontatuelle, tai tunkkaa mopedin seisontatukea vasten. Molemmissa tapauksissa siis riittää että takarengas on ilmassa.
Itse kyllä suosin lankarullia+huoltopukkia.

Ja jos ei ketjuja nyt ihan kuiviksi päästä ja ajele niillä sitten +5tkm, niin hyvin ne kestää. Toki isommissa vehkeissä tuppaavat venymään, jos kauheasti tykkää vedätellä.
 
Onnistuu se liikuttelematta pienellä avustuksella. Joko apuri kallistaa mopedia seisontatuelle, tai tunkkaa mopedin seisontatukea vasten. Molemmissa tapauksissa siis riittää että takarengas on ilmassa.
Minulla on takaboksissa aina mukana tällainen, tuolla saa takapyörän tarpeeksi ilmaan rasvausta varten eikä se vie paljon tilaa. Aiemmin noita sai myös motonetistä (omani ostin jo vuosia sitten), en tiedä mistä nykyään. Saman homman hoitaa toki jopa oikeanmittainen puuklapi jonka laittaa nojaamaan takahaarukkaa vastaan, nostaa pyörää vasemmalta puolelta sivutuen varassa just niin paljon että takarengas nousee ilmaan ja klapi pääsee sopivasti alle.

 
Minulla on takaboksissa aina mukana tällainen, tuolla saa takapyörän tarpeeksi ilmaan rasvausta varten eikä se vie paljon tilaa. Aiemmin noita sai myös motonetistä (omani ostin jo vuosia sitten), en tiedä mistä nykyään. Saman homman hoitaa toki jopa oikeanmittainen puuklapi jonka laittaa nojaamaan takahaarukkaa vastaan, nostaa pyörää vasemmalta puolelta sivutuen varassa just niin paljon että takarengas nousee ilmaan ja klapi pääsee sopivasti alle.

Ai niin tuollainenkin apuväline oli. :thumbsup:
Joskus muistelen nähneeni jossain tuollaisen ja miettineeni että tarviiko tuollaista. Totesin että huoltopukilla mennään.
 
Ai niin tuollainenkin apuväline oli. :thumbsup:
Joskus muistelen nähneeni jossain tuollaisen ja miettineeni että tarviiko tuollaista. Totesin että huoltopukilla mennään.
Juu toki huoltopukilla himassa, mutta jos olet yksin reissun päällä jossakin Ylä-kihniön ja Ougadougoun välissä ja pyörässä ei ole keskitukea niin tuo toimii mainiosti. Ja sillä voi myös kalauttaa kriminaaleja päähän jos tarvetta tulisi :).
 
Onnistuu se liikuttelematta pienellä avustuksella. Joko apuri kallistaa mopedia seisontatuelle, tai tunkkaa mopedin seisontatukea vasten. Molemmissa tapauksissa siis riittää että takarengas on ilmassa.
Itse kyllä suosin lankarullia+huoltopukkia.

Ja jos ei ketjuja nyt ihan kuiviksi päästä ja ajele niillä sitten +5tkm, niin hyvin ne kestää. Toki isommissa vehkeissä tuppaavat venymään, jos kauheasti tykkää vedätellä.
200km öljyämisestä ja 1kk seisontaan ulkona=pintaruoste vaikka rasvaa on. Noh, tein taktiset ja ostin cittarista ihan vain jotain moottoriöljyä, liikuttelemalla pyörää hinkkasin öljyn paksulla paperilla ketjuun, ajoin hiljaa 100m ja jätin kuivumaan. On se parempi kun ei mitään
 
Motulin tököteillä olen itse hoidellut ketjuni jo 18-vuotta. Cleanerillä, rätillä ja hammasharjalla hinkkaan puhtaaksi keväthuollon yhteydessä ja sitte vain kilikalipullosta suihkin öljyt n.500km välein. Ymmärrän toki, että näin on väärin huollettu ketjut :smile:
 
Motulin tököteillä olen itse hoidellut ketjuni jo 18-vuotta. Cleanerillä, rätillä ja hammasharjalla hinkkaan puhtaaksi keväthuollon yhteydessä ja sitte vain kilikalipullosta suihkin öljyt n.500km välein. Ymmärrän toki, että näin on väärin huollettu ketjut :smile:
Meinasin että ostan tuon huolto setin myöhemmin. Tai jopa öljyrin. Mutta piti saada pyörä ajoon täksi viikonlopuksi.

Ai saakeli miten sitä unohtaa tuon repimisen. Yrittää nostaa keulaa vielä kolmosella sopivassa tilanteessa pelkällä kaasulla. Ja vihdoin pääsee kanttaamaan kunnolla kun saa renkaisiin lämpöä. Ja en ole koskaan ollut kummoinen keulija tms... Mutta jostain syystä ei pelota vaikka mutkan ulostulossa yrittää nostaa keulaa. Jotenkin tuo Hornet on jotenkin itseluottamusta herättävä. Varoittaa että voi pistää, mutta jos kunnioitat rajoja, se on mukana. Ainoa miinus ajettavuudesta on tähän mennessä hiukan liikaa jarrulla sukeltava keula.
 

Tuollainen on varastossa, mutta en ole koskaan kokeillut. Letkun pää on yksiosainen ja öljyä tippuu vain toisen puolen rullille. Joku patentti pitäisi keksiä, että olisi täysin käyttökelpoinen.
Tähtäät keskelle ja ajon aikana tippuva öljy leviää koko ketjuun?
 

Tuollainen on varastossa, mutta en ole koskaan kokeillut. Letkun pää on yksiosainen ja öljyä tippuu vain toisen puolen rullille. Joku patentti pitäisi keksiä, että olisi täysin käyttökelpoinen.
Edellisellä sivulla vinkkasin näitä Pro-Oilerin y-haaroja takarattaalle mikä itsellä käytössä.
 
Edellisellä sivulla vinkkasin näitä Pro-Oilerin y-haaroja takarattaalle mikä itsellä käytössä.

3D-tulostettaviakin olisi. Ei puutu kuin tulostin
 

3D-tulostettaviakin olisi. Ei puutu kuin tulostin
Voin ehkä autella jos on tarve, riippuen materiaalista.
 
Nyt on blackbirdiin huollettu iskarit.
Onnistuu kyllä ihan kotityökaluilla, 10mm hylsy, 14mm lenkki ja hylsy, 22mm avain, 24mm avain ja olisko 5 ja 6 kuusiokolot.

Vaikein osuus on hakata uusi putken liukuholkki paikalleen, on aika tiukka sovite.

Sisä mäntää piti pumpata noin 30 kertaa ennen kuin sai kaikki öljyt pihalle.

Uutta öljyä menee hondan ohjeen mukaan 485ml +-2ml. Laitoin Motul 10W Medium.
Nyt ei enää keula niiaa vaihteita vaihtaessa ja muutenkin tasaantui tosi paljon.

Edellinen omistaja ilmeisesti vaihtoi vain oikean stefan + öljyt koska vasemman putken öljy oli pikimustaa…
 
Öljy menee kapilaari-ilmiöllä suljetussa kotelossa seiniä ylöspäin, aivan varmasti se leviää koko ketjuun osuessaan keskelle.
 
Hondaltakin tullut sähköpyörä Honda E-VO


1748759814066.jpeg


Kelpaisi, mutta nähtävästi tulee nyt vain Kiinaan/Aasiaan ja Kiinassa myös tehdään.

Katsotaan jos joskus tulisi euro-versio, mutta eiköhän siinä vähintään pari vuotta mene...
 
Nyt on blackbirdiin huollettu iskarit.
Onnistuu kyllä ihan kotityökaluilla, 10mm hylsy, 14mm lenkki ja hylsy, 22mm avain, 24mm avain ja olisko 5 ja 6 kuusiokolot.

Vaikein osuus on hakata uusi putken liukuholkki paikalleen, on aika tiukka sovite.

Sisä mäntää piti pumpata noin 30 kertaa ennen kuin sai kaikki öljyt pihalle.

Uutta öljyä menee hondan ohjeen mukaan 485ml +-2ml. Laitoin Motul 10W Medium.
Nyt ei enää keula niiaa vaihteita vaihtaessa ja muutenkin tasaantui tosi paljon.

Edellinen omistaja ilmeisesti vaihtoi vain oikean stefan + öljyt koska vasemman putken öljy oli pikimustaa…
Puhut nyt varmaan etupumpuista?

Puritko ihan muttereiksi asti?

Keväällä bläkkärin keulan tein, niin tuntiin teki yhen kepin purkaen aivan atomeiksi, bräkiksellä kaikkien osien pesu ja kasaus. Tuo liukuholkki ja stefa menee nätisti paikalleen kun öljyää ja 50mm uponalin pätkällä ja kuminuijalla koputtelee paikalleen. Samalla työkalulla menee stefakin.
 
Vaikein osuus on hakata uusi putken liukuholkki paikalleen, on aika tiukka sovite.
Tuo tosiaan hieman työläs. Vaatii näpertelyä.
Puhut nyt varmaan etupumpuista?

Puritko ihan muttereiksi asti?

Keväällä bläkkärin keulan tein, niin tuntiin teki yhen kepin purkaen aivan atomeiksi, bräkiksellä kaikkien osien pesu ja kasaus. Tuo liukuholkki ja stefa menee nätisti paikalleen kun öljyää ja 50mm uponalin pätkällä ja kuminuijalla koputtelee paikalleen. Samalla työkalulla menee stefakin.
En tajunnut öljytä liukuholkkia, niin se varmaan oli syynä, että vaati pikkasen aikaa. Lisäksi olisi voinut lukea tai katsoa lisää ohjeita siihen. Vanha liukuholkki oli jo selkeästi vähän kulunutkin, eli se pinta taisi olla eri väriä.

HD v-rodissa stefa ja se ylempi "pölysuoja" oli muistaakseni helppo laitta.

Selkeästi eniten voimaa vaati ylämutterin kiinnitys. Joltain voimakkaammalta henkilöltä voisi olla helppokin juttu. Ilmeisesti aika raskas pyörä, niin jousi aika jäykkä.
 
Puhut nyt varmaan etupumpuista?

Puritko ihan muttereiksi asti?

Keväällä bläkkärin keulan tein, niin tuntiin teki yhen kepin purkaen aivan atomeiksi, bräkiksellä kaikkien osien pesu ja kasaus. Tuo liukuholkki ja stefa menee nätisti paikalleen kun öljyää ja 50mm uponalin pätkällä ja kuminuijalla koputtelee paikalleen. Samalla työkalulla menee stefakin.
Joo, etupumput.
Toinen meni helpommin kun muisti rasvata.

Tunnin homma, plus tunti putsailuun ja hinkkaamiseen paikoista mihin ei normaalisti pääse pesemään.
 
Täällä kun on keulan huollosta puhuttu, niin motonetistä pätevän näköinen keulastefan asennustyökalu tarjouksessa 41mm keulaputkelle. Tilasin jemmaan. Motion Pro keulastefan asennustyökalu eri kokoisia | Motonet Oy
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tuli tilattua ja asennettua Android Auto -näyttö:

PSX_20250604_193924~2.jpg


Jopa yllättävän positiivinen vaikutelma tästä noin kuudenkympin hankinnasta. Jämerä kiinnitys RAM-mountilla, nopea käynnistyminen, eikä kirkkaudessakaan valittamista. Mukana tuli rengaspaineanturit, "kaukosäädin" ja kaksi kameraa, joista jälkimmäisiä tuskin asennan. Tämän mallin bemareissa on virtapistoke navia varten tuossa tankin etuosassa akun vieressä, johon tulee 12v kun pyörässä virrat päällä, joten sen suhteen ei tarvinut sen erikoisempia värkkäillä.

Omasta ajovalosta oli murtunut polttimon pitojousen kiinnike jo vuosia sitten. Sen seurauksena jousta ei saanut kunnolla kiinni, polttimo pääsi tärisemään ja siten rikkoutumaan toistuvasti. Jatkuvaan polttimonvaihtoon kyllästyneenä vaihdoin lampun tällaiseen Kiinan ihmeeseen keväällä ja hyvin on sekin pelannut, ilman mittariston herjoja:

PSX_20250604_194109~2.jpg


Alkuperäinen lamppu käytettynä olisi maksanut tuplat ja tuohan tuo ehkä vähän tuoreempaa ilmettä tälle.
 
Tuli tilattua ja asennettua Android Auto -näyttö:

Jopa yllättävän positiivinen vaikutelma tästä noin kuudenkympin hankinnasta. Jämerä kiinnitys RAM-mountilla, nopea käynnistyminen, eikä kirkkaudessakaan valittamista. Mukana tuli rengaspaineanturit, "kaukosäädin" ja kaksi kameraa, joista jälkimmäisiä tuskin asennan. Tämän mallin bemareissa on virtapistoke navia varten tuossa tankin etuosassa akun vieressä, johon tulee 12v kun pyörässä virrat päällä, joten sen suhteen ei tarvinut sen erikoisempia värkkäillä.
Kerro nyt ihmeessä merkki ja malli? Itse tilasin 82€:lla Spedal CL871, mutta on vielä matkalla.
 
Saisiko vielä kuvaa tuosta, kun käyttö päällä ja kartat? Noita hieman katsellut, mutta onko tuon kuvasuhde jotenkin huono kun niin leveä.

Edit. Laitoin tämän tilaukseen 7" näytöllä.

 
Viimeksi muokattu:
Mää oon tälle antanu kyytiä ehkä sen 1000 kilsaa


En vieläkään tiiä onko tuosta mulle mitään iloa. En oo jaksanu ottaa vielä poiskaan. Näytön kirkkaus toimii hyvin ilman mitään häikäsysuojaa. Kamerat jätin pois.

Pitäs keksiä joku Android autoa tukeva maastokartta sovellus kun iso osa ajoista näkyy olevan tietöntå taivalta kun ei Waze eikå Maps tunne jälkiä.
 
Mikä rantu tuossa renkaassa on hieman keskilinjan vas.puolen, tai mikä sen tarkoitus?

Kuvahaulla näytti oleva muissakin samanlaisissa kumeissa.

Collage_20250606_163044.jpg
 
Saisiko vielä kuvaa tuosta, kun käyttö päällä ja kartat? Noita hieman katsellut, mutta onko tuon kuvasuhde jotenkin huono kun niin leveä.

Edit. Laitoin tämän tilaukseen 7" näytöllä.


Ei tästä kuvasta varmaan hirveitä selvää saa, mutta tässä Google Maps päällä:

IMG20250606173547~2.jpg


Varmasti selkeämpi tuollainen, jossa näytön korkeutta enemmän, mutta omassa käyttötapauksessa sellaista ei olisi ehkä saanut järkevästi asennettua, ilman että peittää mittaristoa.
 
Moottoripyöriä yleisesti on hyvin myynnissä Suomessa. Mitä nopeasti katsonut niin isoja sähkömopoja sitten käytännössä ei ole melkein ollenkaan myynnissä? Eli oikeastaan ne on sitten uusia.

Livewire One myös sellainen, että käytettynä 0kpl. Pois lukien yksi erä Motoseinöjoen maahantuomia (ehkä 5kpl) ja toinen erä, joka on 8kpl.

Se muuten tuosta, että sähkömoottoripyöristä täytyy maksaa autovero, kun tuo sen maahan. Sen suuruutta en tiedä. Kun taas sähköautoissa sitä autoveroa ei ole (jos on uudehko auto kyseessä).

Livewire One:n hankkiminen juuri nyt myös siksi vähän kiinnostelisi, kun niitä ei tuohon 16900€ hintaan ehkä kohta saa. Vaikka kallishan tuokin varmasti on? Jos siis saavat joskus tuon 8kpl erän myytyä.

Edit:
Mobile.de Livewire One 2023, 20k€. Tuo oli ainut myynnissä.

Vanhempaa HD nimistä samaa pyörää löytyy muutama. Alkaen 16500€, mutta jo 2020 otettu käyttöön.

Akkutakuu on vain 5 vuotta, eli tuostakin on jo takuu ohi.

E2:
Sinisiä ei ollut yhtään myynnissä. Eli senkin puolesta hyvä väri olisi :)
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
 
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Joo. Saa nähdä miten nuo menee kaupaksi tuohon hintaan ja onko hyvä pyörä? Noin 1tkm ilmeisesti mittarissa ja siis 8kpl vm2023 pyöriä.

Screenshot_2025-06-07-06-04-13-54_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg
 
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Some mainosteli just Moto-Seinäjoelle tulevan Euroopan koeajopyörät 16900€/kpl, osa myymättä vielä.
Tuossa linkki. Kysyin liikkeestä ajomäärät (noin).

Harmaa 1300km
Sininen 1300km
Musta 2400km


Eli ei käytännössä mitään eroa. Toki koeajopyöriä, mutta silläkään ei niin väliä, jos pysytty pystyssä :)

Kun ehtii, niin varmaan tulee käytyä ainakin katsomassa niitä. Nyt olen saattanut vain ohimennen nähdä, tai sitten en jos olen sekoittanut johonkin toiseen LiveWire pyörään.
 
Tuossa linkki. Kysyin liikkeestä ajomäärät (noin).

Harmaa 1300km
Sininen 1300km
Musta 2400km


Eli ei käytännössä mitään eroa. Toki koeajopyöriä, mutta silläkään ei niin väliä, jos pysytty pystyssä :)

Kun ehtii, niin varmaan tulee käytyä ainakin katsomassa niitä. Nyt olen saattanut vain ohimennen nähdä, tai sitten en jos olen sekoittanut johonkin toiseen LiveWire pyörään.
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
 
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
Tuo tosiaan totta. Sähkömoottori kyllä kestää mitä vaan. Eikä nyt 2 vuodessa akkukaan ole niin pahasti ehtinyt kulua, vaikka olisi ollut aina 100% ladattuna. Mutta toki kapasiteetti siinä vähän kärsii.

Taisi olla joku Kawaskin myyjä, joka kertoi että olisi suositeltua käyttää maks jotain tiettyä maksimi kierroslukua, mutta eihän siitä koeajosta mitään oikein kunnolla tulisi, jos ei punarajaakin kokeilisi. Toki ehkä riippuen pyörästä vain 1 vaihtelle asti.
 
Niin, tässä tapauksessa ei mitään merkitystä koeajopyörän statuksella. Itse en "uutena" ostaisi polttomoottorilaitetta mitä on koeajettu sisäänajamattomana ja varmasti piiskattu kuin vierasta sikaa.

Mopoiluun liittyen näin eilen niin törkeän ylinopeuden tre-hml motarilla etten ole vielä aiemmin suomessa nähnytkään. Ajoin peräkärry perässä 90kmh kun WAAAM ohi _pamahti_ jokin nelimukinen pärrä. Vauhtia oli ennemmin 3 kuin 2 sataa, se pysyi näköpiirissä ehkä puolitoista sekuntia. Saakeli että pelästyin.
Ei se aina noin ole. Parempi että ajettu kuiin ettei ajettu. Itse ostin Hondan demopyörän/koeajopyörän ja sain täyden uuden pyörän takuun jne. Mikään ei tapa laitetta kuin se ettei sillä ajeta. Okei, toki Hondalla on se että sisäänajavat koneet jo tehtaalta... Mutta en pelkäisi koeajopyöriä. Itse katselin renkaat yms ja vinkkejä että olisiko paiskottu oikein kunnolla. Renkaat hyvillä pinnoilla, vain kiihdyttelin/jarruttelun jälkiä renkaissa vs että olisi kulutuspinta ollut käytössä aivan koko alueelta jatkuvasti, jarrut normaalin näköiset jne jne.

Toki sanottava että riippuu pyörästä miten niitä koeajetaan, mutta parempi tilanne prätkien demopyörissä on mielestäni kuin autoissa joita uskaltaa paiskoa ihan kylmiltään miten sattuu vs prätkä johon pitää hiukan totutella.
 
Ei se aina noin ole. Parempi että ajettu kuiin ettei ajettu. Itse ostin Hondan demopyörän/koeajopyörän ja sain täyden uuden pyörän takuun jne. Mikään ei tapa laitetta kuin se ettei sillä ajeta. Okei, toki Hondalla on se että sisäänajavat koneet jo tehtaalta... Mutta en pelkäisi koeajopyöriä. Itse katselin renkaat yms ja vinkkejä että olisiko paiskottu oikein kunnolla. Renkaat hyvillä pinnoilla, vain kiihdyttelin/jarruttelun jälkiä renkaissa vs että olisi kulutuspinta ollut käytössä aivan koko alueelta jatkuvasti, jarrut normaalin näköiset jne jne.

Toki sanottava että riippuu pyörästä miten niitä koeajetaan, mutta parempi tilanne prätkien demopyörissä on mielestäni kuin autoissa joita uskaltaa paiskoa ihan kylmiltään miten sattuu vs prätkä johon pitää hiukan totutella.
Missäs tämmöstä on maininta, että Honda ajaa pyörät sisään tehtaalla? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Oman Hondan ohjeessa kyllä on sisäänajosta puhetta.
5 vuotta pyöräliikkeessä olin töissä opiskelujen ohella, niin kyllä ne koeajopyörät saavat runtua kun kylmänä lähdetään vedättää, vaikka niitä pyritään hieman pitää käynnissä ennen koeajoa. Harva kunnioittaa tuommoista koeajopyörää ja ajelee nätisti. Lisäksi joskus jäävät niiden huollot hieman vähälle. Jotkuthan eivät usko sisäänajoon, mutta tiedä siitä.
 
Missäs tämmöstä on maininta, että Honda ajaa pyörät sisään tehtaalla? Enpä ole koskaan kuullutkaan. Oman Hondan ohjeessa kyllä on sisäänajosta puhetta.
5 vuotta pyöräliikkeessä olin töissä opiskelujen ohella, niin kyllä ne koeajopyörät saavat runtua kun kylmänä lähdetään vedättää, vaikka niitä pyritään hieman pitää käynnissä ennen koeajoa. Harva kunnioittaa tuommoista koeajopyörää ja ajelee nätisti. Lisäksi joskus jäävät niiden huollot hieman vähälle. Jotkuthan eivät usko sisäänajoon, mutta tiedä siitä.
En muista mistä luin, oliko manuaali vai myyjä vai molemmat. Mutta kuulema sisäänajavat koneet tehtaalla, ainakin johon pisteeseen. Ja juu, koeajopyörä saa runttua, mutta mielestäni parempi kuin ei saisi. Juu kylmänä kiekat tappiin on mitä on, mutta... Itse olen aina ollut niin että uusi auto tai mikä tahansa, öljyt lämpimäksi ja sen jälkeen saa antaa runttua miten paljon haluaa. Avainsanana öljyt lämpimät, ei vain vedet lämpimät.
 
En muista mistä luin, oliko manuaali vai myyjä vai molemmat. Mutta kuulema sisäänajavat koneet tehtaalla, ainakin johon pisteeseen. Ja juu, koeajopyörä saa runttua, mutta mielestäni parempi kuin ei saisi. Juu kylmänä kiekat tappiin on mitä on, mutta... Itse olen aina ollut niin että uusi auto tai mikä tahansa, öljyt lämpimäksi ja sen jälkeen saa antaa runttua miten paljon haluaa. Avainsanana öljyt lämpimät, ei vain vedet lämpimät.
Ettei vaan olisi myyjän myyntipuheita tuommoinen... Juuri tuotahan noille koeajopyörille tehdään, että liikkeen pihasta ja motarin rampille testaa kiihytystä kylmällä koneella. Ei voi olla kovin hyvästä. Sen verta tuota todistanut tapahtuvan :D
 
Ettei vaan olisi myyjän myyntipuheita tuommoinen... Juuri tuotahan noille koeajopyörille tehdään, että liikkeen pihasta ja motarin rampille testaa kiihytystä kylmällä koneella. Ei voi olla kovin hyvästä. Sen verta tuota todistanut tapahtuvan :D
Oi muistan kyllä autoajoilta. Mekaanikkona niitä poljettiin ihan enemmän kuin tarpeeksi. Nimimerkillä entinen usean eri merkkiliikkeen mekaanikko.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 885
Viestejä
5 054 857
Jäsenet
80 996
Uusin jäsen
Anto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom