Mopokuumetta

Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.

Se on melkeenpä ihan sama millä nakulla ajaa nii 120 tuntuu ikävältä
 
Alkukesästä tuli moposkootteria ropattua ja ajeltua, siitä sit jostain eksyin kattelemaan moottoripyörävideoita youtubesta. Kuume iski. Kawasakin z900 iski silmään; hieman liikaa tehoja tällaiselle mopoilijalle, jolla ei minkään maan kokemusta mopoa isommasta pyörästä, ja vaihdemopolla tullut ajettua joskus 25vuotta sitten.

Sen verta kovaksi kuume nousi, että piti A-korttia lähteä suorittamaan. Maanantaina oli 1,5 ajotuntia, tiistaina 2 ja eilen 1,5 ja heti perään käsittelykoe ja inssi. Sieltä lipetti kouraan ja kortti tulee postissa .

Ja sit kun oli siihen Z900 silmänsä iskenyt, niin sellainen piti käydä eilen hakemassa, kaverin avustamana, kun ei itsellä vielä ajokamoja ollut, eikä oikein tietämystäkään. Tänään sit kypärää, kenkää, hanskaa ja ajoasua ostamaan, pahimman sateen loputtua kamat niskaan ja pyörä tulille.

Rain-mode tietenkin päälle, joka tiputtaa tehot 55%:iin ja kaikki avustimet täysille, ja tällä aion jatkaa vaikkei sataisikaan. Neljänkympin kriisi kun on päällä, niin osaa jo ajella harkiten, eikä enää ole tarvetta ylettömälle hurjastelullekaan, nyt on aikaa ja kärsivällisyyttä opetella.

Z900 tuntui heti kättelyssä helpommalta käsiteltävältä kuin MT-07, ja miellyttävämpi ajettavakin paremman väännön vuoksi. Ensipuraisulta pyörä on hyvin pitkälti sitä mitä odotinkin, ja tarvittaessa paljon enemmänkin. Ihan sopivasti tuntui kiskovan vajaatehoisenakin .

Ei muuta kuin rohkeasti korttia taskuun ja pyörää alle, kesä aikaa oppia ajelemaan paremmin .

IMG-20230607-WA0025.jpg

Edit. Ei näköjään hymiöitä näytä tänne tunnistavan...
 
Alkukesästä tuli moposkootteria ropattua ja ajeltua, siitä sit jostain eksyin kattelemaan moottoripyörävideoita youtubesta. Kuume iski. Kawasakin z900 iski silmään; hieman liikaa tehoja tällaiselle mopoilijalle, jolla ei minkään maan kokemusta mopoa isommasta pyörästä, ja vaihdemopolla tullut ajettua joskus 25vuotta sitten.

Sen verta kovaksi kuume nousi, että piti A-korttia lähteä suorittamaan. Maanantaina oli 1,5 ajotuntia, tiistaina 2 ja eilen 1,5 ja heti perään käsittelykoe ja inssi. Sieltä lipetti kouraan ja kortti tulee postissa .

Ja sit kun oli siihen Z900 silmänsä iskenyt, niin sellainen piti käydä eilen hakemassa, kaverin avustamana, kun ei itsellä vielä ajokamoja ollut, eikä oikein tietämystäkään. Tänään sit kypärää, kenkää, hanskaa ja ajoasua ostamaan, pahimman sateen loputtua kamat niskaan ja pyörä tulille.

Rain-mode tietenkin päälle, joka tiputtaa tehot 55%:iin ja kaikki avustimet täysille, ja tällä aion jatkaa vaikkei sataisikaan. Neljänkympin kriisi kun on päällä, niin osaa jo ajella harkiten, eikä enää ole tarvetta ylettömälle hurjastelullekaan, nyt on aikaa ja kärsivällisyyttä opetella.

Z900 tuntui heti kättelyssä helpommalta käsiteltävältä kuin MT-07, ja miellyttävämpi ajettavakin paremman väännön vuoksi. Ensipuraisulta pyörä on hyvin pitkälti sitä mitä odotinkin, ja tarvittaessa paljon enemmänkin. Ihan sopivasti tuntui kiskovan vajaatehoisenakin .

Ei muuta kuin rohkeasti korttia taskuun ja pyörää alle, kesä aikaa oppia ajelemaan paremmin .

IMG-20230607-WA0025.jpg

Edit. Ei näköjään hymiöitä näytä tänne tunnistavan...

Kesän lopussa on jo rain-modet unohdettu ja painellaa täystehosella onnesta soikeena :D hymiöistä sen verran, että ne löytyy tosta tekstikentän yläreunasta.
 
Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.

Tahtoo olla nakulla kuin nakulla se +100km/h jälkeen vähän jarruvarjona olemista :D Ainakin niillä mitä olen ajanut. Yksilöllistä, pyöräkohtaista ja näissä usein on myös pohjanmaan-lisää ("ei vaan omassa haittaa"). Jos haluaa tai on pakotettu ajamaan paljon motaria niin kyllä katetut on silloin parempia, mutta jos ei ole pakko niin valitsee vaan leppoisammat reitit. Motarit on muutenkin tylsiä ja paljon enemmän nähtävää löytyy niiltä pienemmiltä teiltä. En tosin tiedä miten ne "tuuliohjaimet" auttaa kun yhdessäkään ei ole sellaista ollut, mutta en odottaisi ihmeitä.

Pitää muistaa, että kaikki muut harrastaa aina väärin, mutta jos pyörä muuten miellyttää niin en jättäisi väliin vain motari-ajettavuuden takia. Itse olen tykästynyt nakuihin ja tuskin enää koskaan tulee katettua ostettua. Vältän motareita jo pelkästään sen takia ettei siellä ole mitään nähtävää. Jos päiväreissu venähtää niin silloin voi käyttää motaria paluuseen tai jos muuten iskee kiire takaisin. Kyllä sen silloin jaksaa kun ei päivittäin tarvitse ajaa.
 
Saihan siitä italodiscosta pappamallin kun oikein yritti...

20230606_185317-01.jpeg


Tilasin nyt tuon mölytoosan tilalle matka-ajoa ajatellen Arrowin sliparin kun en muutakaan keksinyt. Pitäisi melkein desibelimittarilla kokeilla ennen/jälkeen :lol:
 
Alkukesästä tuli moposkootteria ropattua ja ajeltua, siitä sit jostain eksyin kattelemaan moottoripyörävideoita youtubesta. Kuume iski. Kawasakin z900 iski silmään; hieman liikaa tehoja tällaiselle mopoilijalle, jolla ei minkään maan kokemusta mopoa isommasta pyörästä, ja vaihdemopolla tullut ajettua joskus 25vuotta sitten.

Sen verta kovaksi kuume nousi, että piti A-korttia lähteä suorittamaan. Maanantaina oli 1,5 ajotuntia, tiistaina 2 ja eilen 1,5 ja heti perään käsittelykoe ja inssi. Sieltä lipetti kouraan ja kortti tulee postissa .

Ja sit kun oli siihen Z900 silmänsä iskenyt, niin sellainen piti käydä eilen hakemassa, kaverin avustamana, kun ei itsellä vielä ajokamoja ollut, eikä oikein tietämystäkään. Tänään sit kypärää, kenkää, hanskaa ja ajoasua ostamaan, pahimman sateen loputtua kamat niskaan ja pyörä tulille.

Rain-mode tietenkin päälle, joka tiputtaa tehot 55%:iin ja kaikki avustimet täysille, ja tällä aion jatkaa vaikkei sataisikaan. Neljänkympin kriisi kun on päällä, niin osaa jo ajella harkiten, eikä enää ole tarvetta ylettömälle hurjastelullekaan, nyt on aikaa ja kärsivällisyyttä opetella.

Z900 tuntui heti kättelyssä helpommalta käsiteltävältä kuin MT-07, ja miellyttävämpi ajettavakin paremman väännön vuoksi. Ensipuraisulta pyörä on hyvin pitkälti sitä mitä odotinkin, ja tarvittaessa paljon enemmänkin. Ihan sopivasti tuntui kiskovan vajaatehoisenakin .

Ei muuta kuin rohkeasti korttia taskuun ja pyörää alle, kesä aikaa oppia ajelemaan paremmin .

IMG-20230607-WA0025.jpg

Edit. Ei näköjään hymiöitä näytä tänne tunnistavan...

Harvinaisen oikea asenne Kaikkeen turtuu, oli kyse sitten hepoista tai milligrammoista.
 
Niin minäkin luulin aluksi, kun street triple rs:n ostin. Aluksi vähän jännitti. Sitten lähti rainmodet hiiteen ja lopulta alla oli bemarin s1000rr niin alkoi olla riittävästi voimaa käytössä. Tässä vielä ollaan :lol: Turvallisia kilsoja sinne!
Viime kesänä 600RR, jossa 117hp. Tuntui ohjukselta, mutta tottui ja tälle kesälle onkin Busa alla. Nyt jo tuntuu ettei sekään kulje, vaikka mittari muuta väittää. :rofl:
 
Suosittelen menemään radalle ajamaan niin voi tulla yllätyksenä että vaikka suoralla vauhtia riittää niin mutkissa puolet pienemmät pyörät tulee heittämällä ohi vasemmalta ja oikealta.
 
Ja tieliikenteessä ei paljon ole mahdollisuuksia sitä tehoa edes käyttää. Kusiaisellakin viimeistään 2. vaihteella tulee lailliset nopeusrajoitukset vastaan. Valitettavan lyhyiksi jää kiihdytykset esimerkiksi motarin rampeilta. Paljon hauskempaa on kurvailla mutkapätkää siinä päiväsakkorajalla.
 
Mites HD vrod?
Ulkonäkö miellyttää silmää, etenkin hieman yksilöitynä.

Tuleeko Harrikkamiehiltä vittuilua ja normikansa alkaa naljailemaan helvetin enkeliksi? Sekä liekö miten vikaherkkiä?
Varmaan kiviäkin kiinnostaa mutta tälläinen tuli omaan pihaan ostettua toukokuun alussa. Toinen "oikea" pyörä. Eipä ole tullut vittuiluja, lähinnä kehuja kun on jotain massasta poikkeavaa (vaikkei varmasti kaikkia ulkonäöllisesti miellytäkään).
 
Suosittelen menemään radalle ajamaan niin voi tulla yllätyksenä että vaikka suoralla vauhtia riittää niin mutkissa puolet pienemmät pyörät tulee heittämällä ohi vasemmalta ja oikealta.
Mikäli oli mulle osoitettu niin ei ole mitään tarvetta mennä. Riittää kun ohittaessa ei tarvitse hakea pienempää vaihdetta.
 
Tuli vaihdettua tuossa kytkinsetti, mutta yksi pulteista katkesi kytkinkeskiöön. Laitoin 4/5 pultilla kiinni, toimi hetken ok, mutta jokin leikkasi kiinni muutaman kilometrin päästä. Nyt kun on uudet öljyt sisällä niin voiko tuota kytkinkoppaa avata ilman, että valuttaa öljyjä pois ensin? Esim. hieman kallistaen? Tekisi mieli vain kurkistaa mikä siellä on vikana ennen kuin alkaa säätämään.
 
Tuli vaihdettua tuossa kytkinsetti, mutta yksi pulteista katkesi kytkinkeskiöön. Laitoin 4/5 pultilla kiinni, toimi hetken ok, mutta jokin leikkasi kiinni muutaman kilometrin päästä. Nyt kun on uudet öljyt sisällä niin voiko tuota kytkinkoppaa avata ilman, että valuttaa öljyjä pois ensin? Esim. hieman kallistaen? Tekisi mieli vain kurkistaa mikä siellä on vikana ennen kuin alkaa säätämään.
Omissa Hondissa ainakin pystyy kytkinkopan ottaa pois ihan sivujalalla eikä valuta öljyä pois. Kytkinpaketissa varmaan kyllä kaikki pultit ovat tarpeen.
 
Niinhän siinä sitten kävi, että torstaina kävin hakemassa Kawan pihaan. Ja eilen tuli heitettyä vajaan tunnin pienet kruisailut. Hieno peli! Ajoasento on miellyttävämpi kuin GSX750F:ssä. Tällä kelpaa kyl heittää vähän pidempääkin siivua. Kiitos vielä kerran vinkeistä!
 

Liitteet

  • IMG_0378.jpeg
    IMG_0378.jpeg
    649,2 KB · Luettu: 200
Just sama käyttötarkotus olis itellä. Pk-seudun sisällä, vähän mutkateitä ja käydä siellä Ahvenanmaalla.

Millä vauhdilla ite oot liikkunut motarilla? Ite kävin koeajamassa Suzuki SV650, ja tykkäsin siitä kyllä, mutta kun kävin kokeilemassa 120kmh vauhteja motarilla niin kyllä se vähän semmosta hallitsematonta roikkumista tuntu olevan. 100kmh ja 110kmh meni vielä kohtuullisesti. Ja tosiaan, tuollaiset nopeudet ei oikeen tuu olemaan se käyttötarkoitus itsellä, mutta onhan se kiva jos pyörä sattuisi menettelemään sellaisessakin.

Nyt tosiaan mietinkin jo Suzuki SV650, Kawasaki Z650 ja Yamaha MT-07 välillä. Kaadetun SV650 saisi edullisesti, mutta en tiedä onko tämä uhka. Jälkien perusteella jossain parkkipaikalla kaadettu. Tai ehkä sitten vain odottelee ja katselee diilejen perään.

Tuo SV:n kone on ainakin mukavan väännökäs. Parkkipaikkakaadoista en olisi huolissaan, eikä pikkunaarmuilla ole muuta kuin hintaa alentava vaikutus.
 
Niinhän siinä sitten kävi, että torstaina kävin hakemassa Kawan pihaan. Ja eilen tuli heitettyä vajaan tunnin pienet kruisailut. Hieno peli! Ajoasento on miellyttävämpi kuin GSX750F:ssä. Tällä kelpaa kyl heittää vähän pidempääkin siivua. Kiitos vielä kerran vinkeistä!
Hieno peli. Jostain syystä Kawan r4 on japseisa parraan kuulonen. Vähä karkeMpi käynti niin ei kuulosta vakionakaan ompelukoneelta.
 
Eka käydään läpi nämä kuussataset, s1000r yms. Lopulta päädytään enduroon missä sitä taitoa tarvitaan oikeasti
 
Se on melkeenpä ihan sama millä nakulla ajaa nii 120 tuntuu ikävältä
Minulla oli Ducati Streetfighter 1098, nin se alkoi oikeastaan vasta toimia 120 vauhdista. Hieno peli, mutta omasta mielestä ehkä vähän liian race normiajoon.
 
Eka käydään läpi nämä kuussataset, s1000r yms. Lopulta päädytään enduroon missä sitä taitoa tarvitaan oikeasti
Viestisi on lyhyt mutta monellakin tapaa invaliidi.
Haluatko pitkätkin perustelut jotta ymmärrät mikä kaikki viestissäsi osoittaa suurta kokemattomuutta aiheesta? Onnistuu tarvittaessa.
Sano nyt vielä että tarkoitat enduropyörällä jotain GS bemaria, africa twiniä tai tenereä...
 
Viestisi on lyhyt mutta monellakin tapaa invaliidi.
Haluatko pitkätkin perustelut jotta ymmärrät mikä kaikki viestissäsi osoittaa suurta kokemattomuutta aiheesta? Onnistuu tarvittaessa.
Sano nyt vielä että tarkoitat enduropyörällä jotain GS bemaria, africa twiniä tai tenereä...
No ei se toki ihan pielessä ole. Ei tietenkään päde kaikkiin ihmisiin, mutta myyntilastoa viimesen kymmenen vuoden ajalta kun katsoo niin kyllähän trendiä tuon adventuurin suuntaan on aika kovasti.

Toivottavasti jotain muuta tulee pian muotiin taas. Tympiä kun tulee porukkaa vastaan tuola misä sai ennen liikkua yksin.
 
Jotenkin tälle kesällä alkoi taas kuumottamaan moottoripyöräily, niin piti hakea tuollainen Bemari ajokiksi kun läheltä löytyi:

bemari.jpg


Ensimmäisten satojen kilometrien kokemuksella just sitä mitä hainkin. Oikein leppoisa vehje katsella maisemia, eikä pidemmätkään maantiepätkät irvistyttäneet. Näin keski-ikäistyvänä tykkää pystystä ajoasennosta, halvoista ylläpitokuluista, eikä niille varsinaisille huipputehoillekaan ole enää niin tarvetta. Kyseessä siis BMW R1150R -01. Omat sivulaukut ja tarviketakaboksi tuli mukana, takaboksikaan ei kuvasta poiketen arkiajossa toki perässä ole. Etulokasuoja näissä on jokseenkin karsean näköinen, pitää katsella onko näihin jotain sirompaa olemassa tuon verikauhan tilalle.
 
Onnea uudelle pyörälle. Näyttää löytyvän sirompaa lokaria: Front fender BMW R 1150R
Tuolla keulasta tulee inhimillisen näköinen.

Joo, tuohon jo törmännytkin, pitää vain katsella vielä vähän laajemmin kun tuo on takaosastaan niin lyhyt. Vaihtoehtona myös Rockster-mallin suoja, joka ei toisaalta kovin kaunis ole sekään. Enkä ole ottanut selvää, meneekö se heittämällä paikalleen.
 
En löytänyt muutakaan ketjua niin kysyn täällä. Onko kokemuksia Alpinestarsin nahkatakeista? Kengät olisi siltä merkiltä ja ovat 5/5.
 
En löytänyt muutakaan ketjua niin kysyn täällä. Onko kokemuksia Alpinestarsin nahkatakeista? Kengät olisi siltä merkiltä ja ovat 5/5.
Osta pois, jos hyvin istuvan mallin löydät! Hyviä nahkatakkeja ovat ja itse ainakin rankkaan sinne kärkikastiin valmistajista. Itsellä kuudetta vuotta Alpinestars GP Plus R -nahkatakki eikä ole mennyt miksikään, kun satulasaippualla olen välillä pessyt ja valjasrasvalla tarvittaessa käsitellyt. Toinen takki taisi olla Faster-malli, mutta se niin vähällä käytöllä ollut, etten osaa itse mallia kehua tai haukkua.
 
En löytänyt muutakaan ketjua niin kysyn täällä. Onko kokemuksia Alpinestarsin nahkatakeista? Kengät olisi siltä merkiltä ja ovat 5/5.

Hyvä takki on. Keväällä rasvaan aina nahkiksella, niin pysyy vetreänä vuodesta toiseen. Omani täytti tänä vuonna 12.v eikä ole edes vetoketjua hajonnut vuosien saatossa :thumbsup:
 
Tuohon telineeseen kannattaa ruuvata esim. alumiinista kilvelle taustalevy, vaikkapa 3mm paksu ja muutaman millin pienempi kuin mitä itse kilpi on. Toimii ja kestää toi telinekin sen jälkeen.

Toimiskohan tuossa tarkoituksessa myös joku "vaimennusmatto" kilven taakse liimattuna ?
 
Kai se on uskottava että melkein järjestään tuolla huutokaupat.com myynnissä olevissa on jotain vilunkia, tai sitten myyjä haluaa vaan kokeilla kepillä jäätä ja menisikö mihin hintaan.
Eniten näissä harmittaa kun omaa aikaa käyttää ja ensin kaivaa vin-numeron ja sillä sitten koittaa etsiä. Tästä sentään löyty ilman, että tartte maksaa mitään. Kirjoittais reilusti ilmoon minkälainen peli kyseessä ja vaikka yhden kuvan, kyllä niille ostaja löytyy, kunhan hinta vastaa mitä ollaan myymässä eikä taustalla ole mielikuva ehjästä, esim. harrastuksen ilosta rakennetusta pelistä. Tokihan US-tuonti ja Baltian tuonti lisää varuilla oloa 200%, mutta tuodaan molemmista ihan kuranttia tavaraakin.


1687668070377.jpeg
MGE5NWZjZWZiYTk.jpeg
 
Kai se on uskottava että melkein järjestään tuolla huutokaupat.com myynnissä olevissa on jotain vilunkia, tai sitten myyjä haluaa vaan kokeilla kepillä jäätä ja menisikö mihin hintaan.
Eniten näissä harmittaa kun omaa aikaa käyttää ja ensin kaivaa vin-numeron ja sillä sitten koittaa etsiä. Tästä sentään löyty ilman, että tartte maksaa mitään. Kirjoittais reilusti ilmoon minkälainen peli kyseessä ja vaikka yhden kuvan, kyllä niille ostaja löytyy, kunhan hinta vastaa mitä ollaan myymässä eikä taustalla ole mielikuva ehjästä, esim. harrastuksen ilosta rakennetusta pelistä. Tokihan US-tuonti ja Baltian tuonti lisää varuilla oloa 200%, mutta tuodaan molemmista ihan kuranttia tavaraakin.


1687668070377.jpeg
MGE5NWZjZWZiYTk.jpeg
Itse joskus pohdiskelin että tuonne tulee myyntiin yksityisiltä ne laitetut vehkeet joidenka myyntihintaa koetellaan, tai sitten liikkeiltä ne joissa on joku koukku josta suoralla myynnillä saattaisi jäädä taloudelliseen vastuuseen.
Kolarivehkeet yms, lauantai illaksi kun laittaa päättymään niin saa varmasti paremman hinnan ilman takuumurheita kuin suoraan kertomalla että mopo on kiivennyt mäntyyn
 
Itse joskus pohdiskelin että tuonne tulee myyntiin yksityisiltä ne laitetut vehkeet joidenka myyntihintaa koetellaan, tai sitten liikkeiltä ne joissa on joku koukku josta suoralla myynnillä saattaisi jäädä taloudelliseen vastuuseen.
Kolarivehkeet yms, lauantai illaksi kun laittaa päättymään niin saa varmasti paremman hinnan ilman takuumurheita kuin suoraan kertomalla että mopo on kiivennyt mäntyyn
Juu, mutta tuo huutokaupan idea menee siihen, kun krapulasta selviää, niin voi perua huutonsa.

Huutokauppa toimisi hyvin ja hinnat olisi huokeampia, jos A) tuotteelle ei olisi mahdollista laittaa hintavarausta ja myydään jos tulee yksikin tarjous (lähtöhinta toki haluamansa) ja B) haaveiluhintoja karsisi saman tuotteen myyntiyritysten rajoitus tai ekan kerran jälkeen "provisio"/kulut kasvaisi. Sekä C) tärkein, että ostaja ei voi perua huutoaan (vaikka ulosottoon/luottotiedot menee sitten, tai muu peloke).
Loppuisi nuo hupihuudot ja myyjien veivaukset.
Toki mällipelit, tms paska edelleen, mutta jääköön ostajan vastuulle selvittää taustat ja harkita riskinsä. Toki ostajalla mahdollisuus kysyä lisätietoja, yms.
 
  • Tykkää
Reactions: Ed!
Tuossa jonkun aikaan sitten kyselinkin tässä ketjussa pyöristä ja ajokortista. Noh, nyt on molemmat hankittu tuossa kolme viikkoa sitten. Ajokortti pelkällä mopotaustalla oli kyllä yllättävän kevyt kokemus, kun kortin hommaamiseen meni kokonaisuudessaan noin pari viikkoa. Minimeillä siis mentiin, mutta inssi sekä käsittelykoe meni heittämällä läpi.

Kuukauden nettimoton ja foorumeiden selaamisen jälkeen viimeisinä vaihtoehtoina ensipyöräksi olivat Street triple, CB600 Hornetti, GSR600, Z750 ja FZ-6N. Näistä Street triple ja Z750 vähän kalliimpia vaihtoehtoja, mutta budjetissa jos sattuu sopiva löytymään. Työkaverilta sitten löytyikin tallista 2008 Triumph Street Triple ja homma oli selvä heti ensimmäisen koeajon jälkeen :D Ulkonäkö miellyttää itseä ja kolmipyttysen äänet laittaa bokserit vaihtoon joka ajelulla. Onhan se vähän riski pyörä ensimmäiseksi, mutta kun pyörään suhtautuu kunnioituksella niin ei tässä mitään ongelmaa ole.

IMG_1288.jpg



IMG_1289.jpg
Itellä sama projekti juuri alkamassa. Ensi viikon perjantaina ensimmäinen ajotunti mopo taustalta.
Siskon vanhaa noin 10v navetassa ollutta kawasaki er-5:sta laittelen ajokuntoon. Saa nähdä kumpi valmistuu ensin kortti vai pyörä.
Lisättyä:
Ja tuo ryökäle on vielä alipaineluisteilla kuristettu 25 kw.... Vinkkejä miten poistan kuristukset kun tosiaan ihan oikean A kortin kuitenkin ajan.

Lisää lisättyä:
Tai siis mistä löydän keihin kaasuttimiin vakio luisti?
 
Viimeksi muokattu:
Noin kuukausi eteenpäin ja gixeri myyty ja uusi pyörä alla. Ei voi ku olla tyytyväinen tähän uuteen pyörään. HD Dyna Super Glide Custom 1600cc -09.
IMG_2825.jpeg

Ja taas noin kuukausi eteenpäin ja pyörää pienesti rakenneltu oman maun mukaiseksi. Huolto tehty ja renkaat vaihdettu myös. Nyt lompakko kiinni ja nautitaan kesästä. Jokainen saa olla omaa mieltä tyylistä tai tyylittömyydestä.
ff4f735a-0e07-4830-9dda-aec1f33dcb97.jpeg
 
Itellä sama projekti juuri alkamassa. Ensi viikon perjantaina ensimmäinen ajotunti mopo taustalta.
Siskon vanhaa noin 10v navetassa ollutta kawasaki er-5:sta laittelen ajokuntoon. Saa nähdä kumpi valmistuu ensin kortti vai pyörä.
Lisättyä:
Ja tuo ryökäle on vielä alipaineluisteilla kuristettu 25 kw.... Vinkkejä miten poistan kuristukset kun tosiaan ihan oikean A kortin kuitenkin ajan.

Lisää lisättyä:
Tai siis mistä löydän keihin kaasuttimiin vakio luisti?
Mitenkähän lienee toteutettu. Vaikea uskoa että ne ois eri osat kuin täystehoisessa. Joskus on tullu vastaan semminen luistiin liittyvä kuristus että luistin päällä on ollu jotku putkenpalat ettei luisti pääse npuseen ylös. Missä se on tehty ja muhin aikaan maailmasta se kuristus.
 
Itellä sama projekti juuri alkamassa. Ensi viikon perjantaina ensimmäinen ajotunti mopo taustalta.
Siskon vanhaa noin 10v navetassa ollutta kawasaki er-5:sta laittelen ajokuntoon. Saa nähdä kumpi valmistuu ensin kortti vai pyörä.
Lisättyä:
Ja tuo ryökäle on vielä alipaineluisteilla kuristettu 25 kw.... Vinkkejä miten poistan kuristukset kun tosiaan ihan oikean A kortin kuitenkin ajan.

Lisää lisättyä:
Tai siis mistä löydän keihin kaasuttimiin vakio luisti?
Tuolla er-5:lla ei isoa korttia voi ymmärtääkseni ajaa, vaatimukset tässä:

A-luokassa kaksipyöräinen sivuvaunuton moottoripyörä, jonka kuormittamaton massa on yli 175 kg ja teho vähintään 50 kW, sekä moottorin sylinteritilavuus vähintään 595 cm3, jos siinä on polttomoottori tai teho/painosuhde vähintään 0,25 kW/kg, jos siinä on sähkömoottori;
 
Tuolla er-5:lla ei isoa korttia voi ymmärtääkseni ajaa, vaatimukset tässä:

A-luokassa kaksipyöräinen sivuvaunuton moottoripyörä, jonka kuormittamaton massa on yli 175 kg ja teho vähintään 50 kW, sekä moottorin sylinteritilavuus vähintään 595 cm3, jos siinä on polttomoottori tai teho/painosuhde vähintään 0,25 kW/kg, jos siinä on sähkömoottori;
:D
Ei kai kirjoittaja ollut korottamassa pikku A:ta omalla pyörällään. Vaan ajamassa pyöräkorttia jonka luokka on A ja saa ajaa kaikkia pyöriä ilman rajoituksia. Kirjoitti, että mopotaustalta, huom. ei edes mopokorttia maininnut, niin ikää voi sen verran että mopoa sai ajaa ilman korttia. Näin minä ymmärsin. Oisko ollut 80-luvun puolivälin paikkeilla syntyneet kun joutui mopokortin suorittamaan, mulla (-81) ei ole ollut mopokorttia ja emännällä on (-86).
Kun ikää on yli 24v ei tartte ajaa mitään A2 korttia välissä, vaan pääsee suoraan A luokkaan. Eli jo ennen 7/1999 syntyneet saa suoraan ison A:n kun nyt ajaa pyöräkortin. Nykyään aikaisintaan 20v vanhana pääsee ajamaan täystehoisilla, jos on A2 kortti ollut kaksi vuotta.
Kirjoittaja varmaan tarkoitti, että poistaa kuristukset pyörästä, kun saa ajaa sellaisella tulevalla kortilla.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri näin. Siis autokoulun isolla pyörällä ajan suoraan ison a kortin ja tuollainen kuristettu pyörä nyt sattui olemaan helposti ja halvalla saatavilla millä alan sitten ajamaan.
 
Ja taas noin kuukausi eteenpäin ja pyörää pienesti rakenneltu oman maun mukaiseksi. Huolto tehty ja renkaat vaihdettu myös. Nyt lompakko kiinni ja nautitaan kesästä. Jokainen saa olla omaa mieltä tyylistä tai tyylittömyydestä.
ff4f735a-0e07-4830-9dda-aec1f33dcb97.jpeg

Millainen on ollut tuo SDC sitsi istua? Itellä tuli juuri 2016 Low rider S pihaan ja nopeasti totesin, että en kyllä tätä kautta pidempään tuolla vakio nahkaläpyskällä aio istua. Mietinnässä kahlekuninkaalta juurikin tuo SDC mielessä tai sitten Lucky Daves:in vastaava. Tuo SDC siinä mielessä kiinnostelee, kun olen lyhyehkö kuski niin toisi hieman eteenpäin ja ilmeisesti n. tuuman verran toisi istumakorkeuttakin lisää.
 
Millainen on ollut tuo SDC sitsi istua? Itellä tuli juuri 2016 Low rider S pihaan ja nopeasti totesin, että en kyllä tätä kautta pidempään tuolla vakio nahkaläpyskällä aio istua. Mietinnässä kahlekuninkaalta juurikin tuo SDC mielessä tai sitten Lucky Daves:in vastaava. Tuo SDC siinä mielessä kiinnostelee, kun olen lyhyehkö kuski niin toisi hieman eteenpäin ja ilmeisesti n. tuuman verran toisi istumakorkeuttakin lisää.

Joo istumakorkeus nousee hieman ja tuo hieman eteenpäin tuon paksumman alaseläntuen vuoksi. Aluksi satula on aika tiukkaa tavaraa, mutta oma alkanut jo hieman pehmentyä n. 500km ajolla. Kaveri jostain luki, että 1000 mailin sisäänajon jälkeen satula on ”valmis”. Alkuperäsellä satulalla välillä hieman kolotti alaselästä, mutta tuossa hieman parempi alaseläntuki. Onhan toi omasta mielestä tyylikkäämpi ja mukavampi, mutta onko tuon rahan arvoinen, en osaa vielä sanoa. Kahlekuninkaalta tilasin ja heiltä ottaa sen 5 päivää lähettää se. Sama oli myös kaverilla. Tulee ilmeisesti tilaustavarana.
 
Tänään oli teoriakoe. Läpi meni enkä sitä kyllä edes epäillyt etteikö menisi. Viisi virhettä yhteensä mutta hölmöä ettei kerrottu mitkä ne oli. Tai sitten en vaan osannut katsoa siltä tabletilta.
Lisätty:
Niin ja ei ihan pelkällä mopo taustalla (syntynyt -79). Nykyinen kortti kuitenkin BECE. Linja-autokorttia tuskin tulen tarvitsemaan. Ehkä :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Aika monta virhettä saa olla? Mulla itellä oli vaan yksi. Vittuti jälkeen päin kun se oli niin itensä selvä näin jälkeenpäin.
 
Juu riippuu missä on virheitä. Kysymyksetkin oli jaettu eri osiin ja eri määrä sai olla väärin eri osissa. Aika ihmeellinen pisteytys. Mutta oisin kyllä halunnut tietää ne väärin menneet ihan selityksen kanssa miksi ei ollutkaan niin kuin luulin. Mutta läpi mikä läpi. Ihmettelen itseasiassa miten nää kamelikuskit saa kortteja?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 801
Viestejä
5 051 890
Jäsenet
80 983
Uusin jäsen
actualv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom