En lähtis kyllä suolassa ja paskassa vielä uittamaan omaani...
Kilometrikisa on vakava asia Itse en lähtisi/lähde itseäni tuhoamaan näillä keleillä&lämmöillä. Katsotaan sitten 2kk päästä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En lähtis kyllä suolassa ja paskassa vielä uittamaan omaani...
Contin TKC80 tais olla se mitä itte käytin. Jos on tarkoitus ajella enemmän asfalttia, niin sitten saataa olla vähän huono valinta. Ehkä TKC70 Rocks. Toi on vain niin että pehmeellä olis hyvä olla kohtuudella karkeeta kuviota ja siitä tulee väkisin vähän huono ajettava ja äänekäs sileellä...Tere! Tuli eilen hommattua tuollainen KTM 690 smr ja uusien renkaiden osto mielessä. Hakusessa olis all-round tyyliset renkaat joilla vois poiketa myös hiekkateille. Kokemuksia tälläisistä renkaista ja ehdotuksia voisi myös laitella?
TKC80 on ihan hyvä sekalaiseen ajoon ja sillä pärjää myös kevyemmässä metsä- ja maastoajossa. 70-30 painotuksella taas Pirelli Scorpion Rally STR on ollut hyvä valinta ja niillä pärjää hyvin sorateillä, maastossa ja mudalla taas eivät ole mikään paras vaihtoehto.Tere! Tuli eilen hommattua tuollainen KTM 690 smr ja uusien renkaiden osto mielessä. Hakusessa olis all-round tyyliset renkaat joilla vois poiketa myös hiekkateille. Kokemuksia tälläisistä renkaista ja ehdotuksia voisi myös laitella?
Ajoitko vai vain kuva?
Kausi avattu!
Ajelin joo, 10km tallilta tuohon taitaa olla matkaa. Päätiet ja keskusta on sulia, muualla jäätä enemmän tai vähemmän.Ajoitko vai vain kuva?
Oliko pitoa riittävästi?Ajelin joo, 10km tallilta tuohon taitaa olla matkaa. Päätiet ja keskusta on sulia, muualla jäätä enemmän tai vähemmän.
Varovasti kun menee niin joo. Koko ajan pitää varoa jäätä ja muita liukkauksia.Oliko pitoa riittävästi?
Valitettavasti ainakin yksi foorumi kuivui kasaan kun lärvikirja yleistyi. Harmi, kun foorumille on melkoisesti jo kertynyt tietoa. Ratapäivätkin loppui kuin seinään.Kaveri julkaisee posin kuvan kauden korkkaamisesta ja porukka heti huutelemassa, että "väärin harrastettu" ja ties mistä kilometrikisoista. Siihen on syynsä, miksi porukka tuntuu viihtyvän ulkomaalaisilla foorumeilla tämänkin harrastuksen osalta paremmin..
Kaveri julkaisee posin kuvan kauden korkkaamisesta ja porukka heti huutelemassa, että "väärin harrastettu" ja ties mistä kilometrikisoista. Siihen on syynsä, miksi porukka tuntuu viihtyvän ulkomaalaisilla foorumeilla tämänkin harrastuksen osalta paremmin..
Jos sä osaat jäähdytinnesteet vaihtaa niin kyllä välysten tarkistuskin meneeOnko suositella jotain pajaa Äänekoski-Jyväskylä alueella -99 600cc honda hornetin venttiilinvälysten tarkistukseen/mahdollisesti säätöön? Ei mitään käryä ennen omaa omistusta mitä tuohon kapineeseen on tehty, ja nyt sillä on ajettu 46tkm. Samalla voisi vaihdattaa teräspunosjarruletkut kun ovat alkuperäiset. Jäähdytinnesteen vaihto on niin simppeli homma että sen saan kyllä varmaan itsekkin ropellettua...
Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta taustan tietäen uskaltaisin viedä tänne oman moponi huoltoon:Onko suositella jotain pajaa Äänekoski-Jyväskylä alueella -99 600cc honda hornetin venttiilinvälysten tarkistukseen/mahdollisesti säätöön? Ei mitään käryä ennen omaa omistusta mitä tuohon kapineeseen on tehty, ja nyt sillä on ajettu 46tkm. Samalla voisi vaihdattaa teräspunosjarruletkut kun ovat alkuperäiset. Jäähdytinnesteen vaihto on niin simppeli homma että sen saan kyllä varmaan itsekkin ropellettua...
Kauden avausta odotellessa Tänä talvena modisteluiksi jäi avaimeton käynnistys RFID-tagilla + virtalukon poisto, vähän lisää titaania ja billet-alumiinia, tallin oven avausnappula stongaan ja Brembo .484 -etujarrusatulat.
Tällainen setti: All Motorcycles - Digital Guard DawgMillainen systeemi tuo avaimeton käynnistys on?
Aika herkku peli, ja siististi totetutettu modi!Tällainen setti: All Motorcycles - Digital Guard Dawg
Musta mötikkä korvaa virtalukon, tein sille hiilikuitulevystä kiinnikkeen vasemman sivukatteen sisään. Vaatii jonkun verran johtojumppaa (myös katkaisinyksikköön) ja ajoneston kytkemisen pois päältä. EVOssa ei tuo viimeisin onnistu eli piti turvautua "muihin keinoihin" Sitten vaan lätkä ajotakin taskuun, tappokatkaisijasta virrat päälle ja menoksi.
999:ssä oli tuo setti käytössä neljä kesää, yhden kesän ehdin HM:llä ajella virtalukon kanssa ja se tuntui niiiin paluulta kivikauteen
Tällainen setti: All Motorcycles - Digital Guard Dawg
Musta mötikkä korvaa virtalukon, tein sille hiilikuitulevystä kiinnikkeen vasemman sivukatteen sisään. Vaatii jonkun verran johtojumppaa (myös katkaisinyksikköön) ja ajoneston kytkemisen pois päältä. EVOssa ei tuo viimeisin onnistu eli piti turvautua "muihin keinoihin" Sitten vaan lätkä ajotakin taskuun, tappokatkaisijasta virrat päälle ja menoksi.
999:ssä oli tuo setti käytössä neljä kesää, yhden kesän ehdin HM:llä ajella virtalukon kanssa ja se tuntui niiiin paluulta kivikauteen
Mulla on hieman vanhempi malli erilaisella tagilla (pienempi pyöreä lätkä), silloin ei tainnut olla edes saatavilla GPS:ää. Tankinkorkki on lukoton TWM:n valmiste, pyörä on harvemmin parkissa missään niin etteikö olisi näkösälläIhan siisti systeemi. Otitko GPS:llä vai ilman? Ja mites tankikorkin lukko sitten vai onko sulla aina pyörä vartioinnin alla?
Eikö tuon olisi voinut sitten toteuttaa ihan piilossa olevalla kytkimellä? Olisi tullut halvemmaksikin?Tällainen setti: All Motorcycles - Digital Guard Dawg
Musta mötikkä korvaa virtalukon, tein sille hiilikuitulevystä kiinnikkeen vasemman sivukatteen sisään. Vaatii jonkun verran johtojumppaa (myös katkaisinyksikköön) ja ajoneston kytkemisen pois päältä. EVOssa ei tuo viimeisin onnistu eli piti turvautua "muihin keinoihin" Sitten vaan lätkä ajotakin taskuun, tappokatkaisijasta virrat päälle ja menoksi.
999:ssä oli tuo setti käytössä neljä kesää, yhden kesän ehdin HM:llä ajella virtalukon kanssa ja se tuntui niiiin paluulta kivikauteen
Toki, mutta tuolloin pyörässä ei olisi minkään sortin ajonestoa jos joku sattuisi kytkimen löytämään.Eikö tuon olisi voinut sitten toteuttaa ihan piilossa olevalla kytkimellä? Olisi tullut halvemmaksikin?
Kauden avausta odotellessa Tänä talvena modisteluiksi jäi avaimeton käynnistys RFID-tagilla + virtalukon poisto, vähän lisää titaania ja billet-alumiinia, tallin oven avausnappula stongaan ja Brembo .484 -etujarrusatulat.
Jos sulla on uudempi iphone jossa on optinen kuvanvakain niin kannattaa ottaa se telineen ja tangon väliin tuleva tärinänvaimennin samalla. Prätkäkäytössä menny noita kuvanvakaimia jotenkin paskaksi jolloin kuvista tulee epätarkkoja.iPhonelle ajattelin tilata stongaan sellaisen QuadLock
Joo 2x kyllä, eli katsoin pakettiin sitä anti vibra lisäosaa ja luurina on iPhone 13pro.Jos sulla on uudempi iphone jossa on optinen kuvanvakain niin kannattaa ottaa se telineen ja tangon väliin tuleva tärinänvaimennin samalla. Prätkäkäytössä menny noita kuvanvakaimia jotenkin paskaksi jolloin kuvista tulee epätarkkoja.
Exposure to vibrations, like those generated by high-powered motorcycle engines, might impact iPhone cameras - Apple Support
Exposing your iPhone to high amplitude vibrations within certain frequency ranges, specifically those generated by high-power motorcycle engines, can degrade the performance of the camera system.support.apple.com
Eikö myyjän kanssa onnistu sopia myöhempää noutoa? Jos varmasti ostat, niin laitat vaikka käsirahaa tms. etukäteen varausmaksuksi.Voi prkl sentään.... Muksulle oisi rätkä varattu vkl ajan Tampereella. Eipä vaan täältä 800km päästä pääse hakemaan. Ei kellään rätkä henkisiä tekkiläisiä ole tampereella? Joka hakisi kevarin säilöön ja hakisin sen ite ens viikolla.? Tai tosi harrastaja joka toisi rätkän tampere-hirvensalmi ni maksasin rahtia 200e vaikka.
Näyttäis ensimmäiset olevankin jo
Näyttäis ensimmäiset olevankin jo
Joo. Ainakin tuo oma tie on vielä lakaisematta, että aika tarkkana ja hiljaakin täytyy ajaa.
Aurinko paistoi sen verran että pakko oli käydä muutama lenkki pyörimässä kaupungilla. Hiekkojakin jo ihan kiitettävästi siivoiltu kadulta pois mutta kyllä sai melkolailla tossu maassa mutkat mennä.
Kenelläkään kokemusta näistä turvatyynyistä? Varsinkin helite turtle 2, vaikuttaa videoiden perusteella ihan toimivalta kapineelta.
Helitestä ei ole kokemuksia, mutta Alpinestarsin Tech-Air 5 tuli ostettua viime keväänä. Vielä ei onneksi ole käytännön törmäyskokemuksia, mutta ihan positiiviset fiilikset ensimmäiseltä kesältä. Vähän erilainen tuote toki kyseessä, tech-air taitaa olla jonkin verran kalliimpi ja vaatii uudelleentäytön valmistajan toimesta onnettomuuden jälkeen. Lisäksi tämä tulee ajotakin alle, eli vaatii hieman "ylimääräistä" tilaa takin sisältä. Ainakin omien takkien kanssa meni ihan ok eikä tarvinnut lähteä ostamaan isompaa kokoa. Ylimääräinen kerros takin alla tietysti lisää hikoilua, mutta viime kesän helteilläkin meni ihan mukavasti jopa työmatka-ajossa, kun käytti päällä kevyempää ajotakkia.
Lisäksi tech-airissa pitää latailla akkua ajoittain, mutta tästäkin ledit kertovat hyvissä ajoin kun akku alkaa tyhjentyä. Ainoastaan kerran kävi niin, että akku oli tyhjä kun piti lähteä ajamaan, ja tämäkin tapahtui lokakuussa kun pyörä oli seisonut ajamatta jo hyvän aikaa.
FortNine teki näistä videon reilu vuosi sitten, mistä sain oman sysäyksen kokeilla käytännössä:
Helitestä ei ole kokemuksia, mutta Alpinestarsin Tech-Air 5 tuli ostettua viime keväänä. Vielä ei onneksi ole käytännön törmäyskokemuksia, mutta ihan positiiviset fiilikset ensimmäiseltä kesältä. Vähän erilainen tuote toki kyseessä, tech-air taitaa olla jonkin verran kalliimpi ja vaatii uudelleentäytön valmistajan toimesta onnettomuuden jälkeen. Lisäksi tämä tulee ajotakin alle, eli vaatii hieman "ylimääräistä" tilaa takin sisältä. Ainakin omien takkien kanssa meni ihan ok eikä tarvinnut lähteä ostamaan isompaa kokoa. Ylimääräinen kerros takin alla tietysti lisää hikoilua, mutta viime kesän helteilläkin meni ihan mukavasti jopa työmatka-ajossa, kun käytti päällä kevyempää ajotakkia.
Lisäksi tech-airissa pitää latailla akkua ajoittain, mutta tästäkin ledit kertovat hyvissä ajoin kun akku alkaa tyhjentyä. Ainoastaan kerran kävi niin, että akku oli tyhjä kun piti lähteä ajamaan, ja tämäkin tapahtui lokakuussa kun pyörä oli seisonut ajamatta jo hyvän aikaa.
FortNine teki näistä videon reilu vuosi sitten, mistä sain oman sysäyksen kokeilla käytännössä:
En usko, että on vikaa. Kyllä ne on laiskoja.Joko tässä on jotain vikaa vai onkone tosiaan näin laiskoja nykyiset 4tahti 125cc mopot?
Laiton Bridgestone S21:t tilaukseen. Taisi olla 120/70R17 ja 190/55R17. Alkaa takarengas olla loppu, mutta samalla vaihtaisi uudehkon Michelin Pilot Road 1 eturenkaan tilalle toisen. Olisi sitten samaa paria. Takarenkaita tilasin varalta kaksi.Voin myös suositella Bridgestonen S21 (ja S22). Videon cebarissa S21 alla ja on kyllä oikein hyvä kumi. S22 tuosta uudempi ja parempi malli, mutta sitä ei toistaiseksi ole itsellä ollut.
Tälläisellä tzr r 125 tuli ajeltua junnuna, huiput melkein 200 kun oli vähän 2tahtia kutiteltu.Kausi korkattu paremmin muksun 125cc yzfr. Reilu 300km kävin ajelemassa. Perse taas ekan ajopäivän jälkeen on hellä. Joo ei kyllä jatkossa tule lähdettyä kevarilla >100km suuntaan reissuja.
Joko aika kultaa muistot tai sitten se vaan oli aikoinaan täystehonen yamaha tzr 125 2tahti niin paljon paljon äkäsempi mitä tuo 4tahtinen. Sillä jopa helposti ajeli 120km/h motari vauhteja ja tämän huiput juuri siellä 120km/h. Tällä vasta tuuleen kotimatka niin jos halusi 100km/h ajella niin kaasupohjassa ja 100km/h vauhdissa jo kierrokset n.8500rpm mikä on kovin epämiellyttävää. Suosiolla sai ajella sitä 90km/h osan matkasta.
Joko tässä on jotain vikaa vai onkone tosiaan näin laiskoja nykyiset 4tahti 125cc mopot? Mopoon on laitettu gianellin putkisto, k&n suodatin ja malossin force master 2 moottorin ohjaus. Edellisen omistajan mukaan se säädetty penkissä tosin siitä en mitään lappuja saanut onko näin. Voi tietenkin olla että ruiskun säädöt on niin pielessä..?
Noh enimmät 2pyöräisen himot tuolla sai ajeltua pois ja eiköhän omakin 600cc yamahan villikissa tule liikenteeseen muutaman viikon sisällä.
Tuo 38hp lähentelee jo 375cc moottorin tehoja. Koeajoin vuosi sitten 390 Adventuren ja vaikutti ihan kivalta pyörältä. Itse aloitin pyöräilyn 112hv Kawasakilla. Silloin sai heti täystehoisen ajokortin taskuun.Mulla oli joskus 90-luvun alussa -89 mallin tzr, 27hp. Olisko jossain Gilerassa ollut samoihin aikoihin 38hp.