Mopokuumetta

Tere! Tuli eilen hommattua tuollainen KTM 690 smr ja uusien renkaiden osto mielessä. Hakusessa olis all-round tyyliset renkaat joilla vois poiketa myös hiekkateille. Kokemuksia tälläisistä renkaista ja ehdotuksia voisi myös laitella?
 
Tere! Tuli eilen hommattua tuollainen KTM 690 smr ja uusien renkaiden osto mielessä. Hakusessa olis all-round tyyliset renkaat joilla vois poiketa myös hiekkateille. Kokemuksia tälläisistä renkaista ja ehdotuksia voisi myös laitella?
Contin TKC80 tais olla se mitä itte käytin. Jos on tarkoitus ajella enemmän asfalttia, niin sitten saataa olla vähän huono valinta. Ehkä TKC70 Rocks. Toi on vain niin että pehmeellä olis hyvä olla kohtuudella karkeeta kuviota ja siitä tulee väkisin vähän huono ajettava ja äänekäs sileellä...
 
Tere! Tuli eilen hommattua tuollainen KTM 690 smr ja uusien renkaiden osto mielessä. Hakusessa olis all-round tyyliset renkaat joilla vois poiketa myös hiekkateille. Kokemuksia tälläisistä renkaista ja ehdotuksia voisi myös laitella?
TKC80 on ihan hyvä sekalaiseen ajoon ja sillä pärjää myös kevyemmässä metsä- ja maastoajossa. 70-30 painotuksella taas Pirelli Scorpion Rally STR on ollut hyvä valinta ja niillä pärjää hyvin sorateillä, maastossa ja mudalla taas eivät ole mikään paras vaihtoehto.
 
IMG_20220312_154228.jpg

Kausi avattu!
Ajoitko vai vain kuva?
 
Kaveri julkaisee posin kuvan kauden korkkaamisesta ja porukka heti huutelemassa, että "väärin harrastettu" ja ties mistä kilometrikisoista. Siihen on syynsä, miksi porukka tuntuu viihtyvän ulkomaalaisilla foorumeilla tämänkin harrastuksen osalta paremmin..
 
Kaveri julkaisee posin kuvan kauden korkkaamisesta ja porukka heti huutelemassa, että "väärin harrastettu" ja ties mistä kilometrikisoista. Siihen on syynsä, miksi porukka tuntuu viihtyvän ulkomaalaisilla foorumeilla tämänkin harrastuksen osalta paremmin..
Valitettavasti ainakin yksi foorumi kuivui kasaan kun lärvikirja yleistyi. Harmi, kun foorumille on melkoisesti jo kertynyt tietoa. Ratapäivätkin loppui kuin seinään.
Toki tosiharrastajat jo silloin viihtyivät myös ulkomaalaisilla foorumeilla, mutta mitään vastakkain asettelua ei ollut.
 
Kaveri julkaisee posin kuvan kauden korkkaamisesta ja porukka heti huutelemassa, että "väärin harrastettu" ja ties mistä kilometrikisoista. Siihen on syynsä, miksi porukka tuntuu viihtyvän ulkomaalaisilla foorumeilla tämänkin harrastuksen osalta paremmin..

Suomessa varmaan pääosa harrastajista on vähän iäkkäämpää porukkaa ja kausi on lyhyt (joo kestää 12kk...). Aikaa on sitten vanhempana enemmän. Foorumeiden siirtyminen FB:hen on kyllä huono juttu kun se "keskustelun" taso siellä on lähinnä selffieitä. Kyllä ainakin itseäni korpesi kun gubbet floodaa selfieitä ja maisemakuvia kilometrien kera ryhmiin joissa oli tarkoitus jakaa hienoja maisemareittejä, mutkapätkiä jne. mutta mitään paikkatietoa jne ei ollut. Kyllä sieltäkin sitten pari ihan hyvää ryhmää löytyi kun jaksoi käydä niitä läpi.

Mutta jokainen tosiaan harrastaa eri tavalla ja muiden mielestä väärin. Itse olen hyvin mukavuudenhaluinen eikä kylmillä keleillä tai sateella minnekään :D Tietysti talvienskailu ja pitkä touringi olisi hauskaa, mutta ei aika riitä + käyttötunteihin nähden olisi aika hinnakas panostus.
 
Onko suositella jotain pajaa Äänekoski-Jyväskylä alueella -99 600cc honda hornetin venttiilinvälysten tarkistukseen/mahdollisesti säätöön? Ei mitään käryä ennen omaa omistusta mitä tuohon kapineeseen on tehty, ja nyt sillä on ajettu 46tkm. Samalla voisi vaihdattaa teräspunosjarruletkut kun ovat alkuperäiset. Jäähdytinnesteen vaihto on niin simppeli homma että sen saan kyllä varmaan itsekkin ropellettua...
 
Onko suositella jotain pajaa Äänekoski-Jyväskylä alueella -99 600cc honda hornetin venttiilinvälysten tarkistukseen/mahdollisesti säätöön? Ei mitään käryä ennen omaa omistusta mitä tuohon kapineeseen on tehty, ja nyt sillä on ajettu 46tkm. Samalla voisi vaihdattaa teräspunosjarruletkut kun ovat alkuperäiset. Jäähdytinnesteen vaihto on niin simppeli homma että sen saan kyllä varmaan itsekkin ropellettua...
Jos sä osaat jäähdytinnesteet vaihtaa niin kyllä välysten tarkistuskin menee :tup:

Letkujen vaihdossakaan mitään ihmeellistä ole
 
Onko suositella jotain pajaa Äänekoski-Jyväskylä alueella -99 600cc honda hornetin venttiilinvälysten tarkistukseen/mahdollisesti säätöön? Ei mitään käryä ennen omaa omistusta mitä tuohon kapineeseen on tehty, ja nyt sillä on ajettu 46tkm. Samalla voisi vaihdattaa teräspunosjarruletkut kun ovat alkuperäiset. Jäähdytinnesteen vaihto on niin simppeli homma että sen saan kyllä varmaan itsekkin ropellettua...
Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta taustan tietäen uskaltaisin viedä tänne oman moponi huoltoon:
Etusivu
 
15043042.jpg


Kauden avausta odotellessa :) Tänä talvena modisteluiksi jäi avaimeton käynnistys RFID-tagilla + virtalukon poisto, vähän lisää titaania ja billet-alumiinia, tallin oven avausnappula stongaan ja Brembo .484 -etujarrusatulat.
 
15043042.jpg


Kauden avausta odotellessa :) Tänä talvena modisteluiksi jäi avaimeton käynnistys RFID-tagilla + virtalukon poisto, vähän lisää titaania ja billet-alumiinia, tallin oven avausnappula stongaan ja Brembo .484 -etujarrusatulat.

Millainen systeemi tuo avaimeton käynnistys on?
 
Millainen systeemi tuo avaimeton käynnistys on?
Tällainen setti: All Motorcycles - Digital Guard Dawg

Musta mötikkä korvaa virtalukon, tein sille hiilikuitulevystä kiinnikkeen vasemman sivukatteen sisään. Vaatii jonkun verran johtojumppaa (myös katkaisinyksikköön) ja ajoneston kytkemisen pois päältä. EVOssa ei tuo viimeisin onnistu eli piti turvautua "muihin keinoihin" :) Sitten vaan lätkä ajotakin taskuun, tappokatkaisijasta virrat päälle ja menoksi.

999:ssä oli tuo setti käytössä neljä kesää, yhden kesän ehdin HM:llä ajella virtalukon kanssa ja se tuntui niiiin paluulta kivikauteen :D


20220116_155643.jpg


20220122_160931.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tällainen setti: All Motorcycles - Digital Guard Dawg

Musta mötikkä korvaa virtalukon, tein sille hiilikuitulevystä kiinnikkeen vasemman sivukatteen sisään. Vaatii jonkun verran johtojumppaa (myös katkaisinyksikköön) ja ajoneston kytkemisen pois päältä. EVOssa ei tuo viimeisin onnistu eli piti turvautua "muihin keinoihin" :) Sitten vaan lätkä ajotakin taskuun, tappokatkaisijasta virrat päälle ja menoksi.

999:ssä oli tuo setti käytössä neljä kesää, yhden kesän ehdin HM:llä ajella virtalukon kanssa ja se tuntui niiiin paluulta kivikauteen :D


20220116_155643.jpg


20220122_160931.jpg
Aika herkku peli, ja siististi totetutettu modi!
 
Tällainen setti: All Motorcycles - Digital Guard Dawg

Musta mötikkä korvaa virtalukon, tein sille hiilikuitulevystä kiinnikkeen vasemman sivukatteen sisään. Vaatii jonkun verran johtojumppaa (myös katkaisinyksikköön) ja ajoneston kytkemisen pois päältä. EVOssa ei tuo viimeisin onnistu eli piti turvautua "muihin keinoihin" :) Sitten vaan lätkä ajotakin taskuun, tappokatkaisijasta virrat päälle ja menoksi.

999:ssä oli tuo setti käytössä neljä kesää, yhden kesän ehdin HM:llä ajella virtalukon kanssa ja se tuntui niiiin paluulta kivikauteen :D


20220116_155643.jpg


20220122_160931.jpg

Ihan siisti systeemi. Otitko GPS:llä vai ilman? Ja mites tankikorkin lukko sitten vai onko sulla aina pyörä vartioinnin alla?
 
Ihan siisti systeemi. Otitko GPS:llä vai ilman? Ja mites tankikorkin lukko sitten vai onko sulla aina pyörä vartioinnin alla?
Mulla on hieman vanhempi malli erilaisella tagilla (pienempi pyöreä lätkä), silloin ei tainnut olla edes saatavilla GPS:ää. Tankinkorkki on lukoton TWM:n valmiste, pyörä on harvemmin parkissa missään niin etteikö olisi näkösällä :)
 
Tällainen setti: All Motorcycles - Digital Guard Dawg

Musta mötikkä korvaa virtalukon, tein sille hiilikuitulevystä kiinnikkeen vasemman sivukatteen sisään. Vaatii jonkun verran johtojumppaa (myös katkaisinyksikköön) ja ajoneston kytkemisen pois päältä. EVOssa ei tuo viimeisin onnistu eli piti turvautua "muihin keinoihin" :) Sitten vaan lätkä ajotakin taskuun, tappokatkaisijasta virrat päälle ja menoksi.

999:ssä oli tuo setti käytössä neljä kesää, yhden kesän ehdin HM:llä ajella virtalukon kanssa ja se tuntui niiiin paluulta kivikauteen :D
Eikö tuon olisi voinut sitten toteuttaa ihan piilossa olevalla kytkimellä? Olisi tullut halvemmaksikin?
 
Kauden avausta odotellessa :) Tänä talvena modisteluiksi jäi avaimeton käynnistys RFID-tagilla + virtalukon poisto, vähän lisää titaania ja billet-alumiinia, tallin oven avausnappula stongaan ja Brembo .484 -etujarrusatulat.

Aisss. Nätti peli.

Viime kesän sinnittelin ilman mopoa mutta kevätaurinko ja kavereiden painostus oli liikaa tälle vuotta. Ensimmäinen italodisco tuli itsekin hommattua aiemmin hyvin jaappanialaisen otannan jälkeen. Melko hyvät höpinät tuolla SC Projectin putkella :vihellys:

IMG20220318124427-01.jpeg
 
Mikä hyvä BT-nappikuuloke & mikki setti mopoiluun? Ajattelin aloittaa kauden tuolla Oneplussan tekeleellä, mutta parempaakin saa suositella jos kokemusta.
iPhonelle ajattelin tilata stongaan sellaisen QuadLock telineen. Tähän asti vuodesta 2008 ajeltu niin että kuulokkeen korvissa ja johdonpäässä puhelin taskussa.

Ja yritän siis pärjätä ilman mitään senaa tai cardoa
 
iPhonelle ajattelin tilata stongaan sellaisen QuadLock
Jos sulla on uudempi iphone jossa on optinen kuvanvakain niin kannattaa ottaa se telineen ja tangon väliin tuleva tärinänvaimennin samalla. Prätkäkäytössä menny noita kuvanvakaimia jotenkin paskaksi jolloin kuvista tulee epätarkkoja.

 
Jos sulla on uudempi iphone jossa on optinen kuvanvakain niin kannattaa ottaa se telineen ja tangon väliin tuleva tärinänvaimennin samalla. Prätkäkäytössä menny noita kuvanvakaimia jotenkin paskaksi jolloin kuvista tulee epätarkkoja.

Joo 2x kyllä, eli katsoin pakettiin sitä anti vibra lisäosaa ja luurina on iPhone 13pro.

Todennäköisesti en saa aikaiseksi muutosta ja povarissa matkustaa luuri edelleen :rofl:
 
Voi prkl sentään.... Muksulle oisi rätkä varattu vkl ajan Tampereella. Eipä vaan täältä 800km päästä pääse hakemaan. Ei kellään rätkä henkisiä tekkiläisiä ole tampereella? Joka hakisi kevarin säilöön ja hakisin sen ite ens viikolla.? Tai tosi harrastaja joka toisi rätkän tampere-hirvensalmi ni maksasin rahtia 200e vaikka.
 
Voi prkl sentään.... Muksulle oisi rätkä varattu vkl ajan Tampereella. Eipä vaan täältä 800km päästä pääse hakemaan. Ei kellään rätkä henkisiä tekkiläisiä ole tampereella? Joka hakisi kevarin säilöön ja hakisin sen ite ens viikolla.? Tai tosi harrastaja joka toisi rätkän tampere-hirvensalmi ni maksasin rahtia 200e vaikka.
Eikö myyjän kanssa onnistu sopia myöhempää noutoa? Jos varmasti ostat, niin laitat vaikka käsirahaa tms. etukäteen varausmaksuksi.
 
Huomenna se pitää tuota muksulle tulevaa pärrää testata. Onse sittenkin yllättävän korkea joten en usko sittenkään, että tyttö sillä kunnolla yltää ajamaan. Pitänee varmasti madalluspala hommata jotta se laskee. -4cm paloihin asti siihen olisi saatavilla. Nyt satanut vettä niin tiet uudelleen alkanut sulamaan. Nyt vielä niin vetisiä niin josko ne huomenna vähä kuivaa.

Pyörän ostin näkemättä, kuriirin palvelut vain huoletti aluksi aivan hitosti. Maksoin ennakkoon helpdor kuriirin palveluista ja kuljetus viivästy ja viivästy. Sitte googletin niin aika paskaa palautetta saanu. Onneksi sattuin minulle ihan kunnon kuljettaja sitten ja ehjänä perille ja sovittuna aikana heti kun pääsin kuriirin kanssa puhelimeen ja sovittiin aika. 413€ tampere-hirvensalmi 59€/h laskutus helpdor.

Äkkiseltään mitä yhtiön varastossa testaillut niin kaikki toimii ja näyttää hyvältä miten pitikin. Oma isompi saa olla vielä seisonnassa kauan aikaa. Pääsee tuon vielä testaamaan, että kaikki on kunnossa niinkuin pitää ennenkuin menee lumien sulettua tytölle.


yammu.jpeg
 
Houkuttelee jo ottamaan KTM Super Duken tallista, kun kelit alkaa näyttää paremmilta. Ja täytyy varmaan vaihtaa ympärivuotinen vakuutus päälle IF:stä. Katsoin että Botniaringille pääsisi myös ajamaan jo lyhyelle radalle. Mukavahan sinne varmaan olisikin jo päästä.
 
IMG20220418144304-01.jpeg


Aurinko paistoi sen verran että pakko oli käydä muutama lenkki pyörimässä kaupungilla. Hiekkojakin jo ihan kiitettävästi siivoiltu kadulta pois mutta kyllä sai melkolailla tossu maassa mutkat mennä.
 
justiisa alko tänää hiekkojen siivous täällä Kuopiossa, joten maltetaa viel viikko sitte ajoon.
 



Kenelläkään kokemusta näistä turvatyynyistä? Varsinkin helite turtle 2, vaikuttaa videoiden perusteella ihan toimivalta kapineelta.
 
Viimeksi muokattu:


Näyttäis ensimmäiset olevankin jo

SD R:llä kävinkin eilen ajamassa Botniaringillä. Nyt tuntuu olevankin ainakin kädet kipeät ajelusta :) Sää oli minusta oikein kiva, eikä ollut liian kylmä.

Syksyllä kävin tuolla super dukella kerran ajamassa ja nyt oli toinen kerta. Ihan ok pystyi ajaa Pilot Road eturenkaalla ja takana joku Metzelerin vastaava "kova" rengas. Muut meni kyllä (tietysti) kovempaa, mutta mukavaa oli, kun pääsi jo radallakin käymään, eikä haavereita sattunut.
 
IMG20220418144304-01.jpeg


Aurinko paistoi sen verran että pakko oli käydä muutama lenkki pyörimässä kaupungilla. Hiekkojakin jo ihan kiitettävästi siivoiltu kadulta pois mutta kyllä sai melkolailla tossu maassa mutkat mennä.
Joo. Ainakin tuo oma tie on vielä lakaisematta, että aika tarkkana ja hiljaakin täytyy ajaa.

Screenshot_2022-04-19-09-20-47-80_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Tällaisellä tämä kesä. Pitihän se tänään lähteä vähän ajelemaan kun alkaa lämpötilat olla inhimilliset. Hommasin myös Pirelli mt60 RS renkaat tuohon, niin pääsee myös sorateille ajelemaan. Ne alle sitten kun metsät kuivuu
 

Liitteet

  • IMG_20220419_145432.jpg
    IMG_20220419_145432.jpg
    8,6 MB · Luettu: 92



Kenelläkään kokemusta näistä turvatyynyistä? Varsinkin helite turtle 2, vaikuttaa videoiden perusteella ihan toimivalta kapineelta.

Helitestä ei ole kokemuksia, mutta Alpinestarsin Tech-Air 5 tuli ostettua viime keväänä. Vielä ei onneksi ole käytännön törmäyskokemuksia, mutta ihan positiiviset fiilikset ensimmäiseltä kesältä. Vähän erilainen tuote toki kyseessä, tech-air taitaa olla jonkin verran kalliimpi ja vaatii uudelleentäytön valmistajan toimesta onnettomuuden jälkeen. Lisäksi tämä tulee ajotakin alle, eli vaatii hieman "ylimääräistä" tilaa takin sisältä. Ainakin omien takkien kanssa meni ihan ok eikä tarvinnut lähteä ostamaan isompaa kokoa. Ylimääräinen kerros takin alla tietysti lisää hikoilua, mutta viime kesän helteilläkin meni ihan mukavasti jopa työmatka-ajossa, kun käytti päällä kevyempää ajotakkia.

Lisäksi tech-airissa pitää latailla akkua ajoittain, mutta tästäkin ledit kertovat hyvissä ajoin kun akku alkaa tyhjentyä. Ainoastaan kerran kävi niin, että akku oli tyhjä kun piti lähteä ajamaan, ja tämäkin tapahtui lokakuussa kun pyörä oli seisonut ajamatta jo hyvän aikaa.

FortNine teki näistä videon reilu vuosi sitten, mistä sain oman sysäyksen kokeilla käytännössä:
 
Helitestä ei ole kokemuksia, mutta Alpinestarsin Tech-Air 5 tuli ostettua viime keväänä. Vielä ei onneksi ole käytännön törmäyskokemuksia, mutta ihan positiiviset fiilikset ensimmäiseltä kesältä. Vähän erilainen tuote toki kyseessä, tech-air taitaa olla jonkin verran kalliimpi ja vaatii uudelleentäytön valmistajan toimesta onnettomuuden jälkeen. Lisäksi tämä tulee ajotakin alle, eli vaatii hieman "ylimääräistä" tilaa takin sisältä. Ainakin omien takkien kanssa meni ihan ok eikä tarvinnut lähteä ostamaan isompaa kokoa. Ylimääräinen kerros takin alla tietysti lisää hikoilua, mutta viime kesän helteilläkin meni ihan mukavasti jopa työmatka-ajossa, kun käytti päällä kevyempää ajotakkia.

Lisäksi tech-airissa pitää latailla akkua ajoittain, mutta tästäkin ledit kertovat hyvissä ajoin kun akku alkaa tyhjentyä. Ainoastaan kerran kävi niin, että akku oli tyhjä kun piti lähteä ajamaan, ja tämäkin tapahtui lokakuussa kun pyörä oli seisonut ajamatta jo hyvän aikaa.

FortNine teki näistä videon reilu vuosi sitten, mistä sain oman sysäyksen kokeilla käytännössä:

Tuli itsekin katsottua toi fortininen video ja siitä idea lähti. Varsinkin tuo Helite vaikuttaa melko pomminvarmalta systeemiltä ja n. 500e panostus omaan turvallisuuteen ei vaikuta kohtuuttomalta.
 
Helitestä ei ole kokemuksia, mutta Alpinestarsin Tech-Air 5 tuli ostettua viime keväänä. Vielä ei onneksi ole käytännön törmäyskokemuksia, mutta ihan positiiviset fiilikset ensimmäiseltä kesältä. Vähän erilainen tuote toki kyseessä, tech-air taitaa olla jonkin verran kalliimpi ja vaatii uudelleentäytön valmistajan toimesta onnettomuuden jälkeen. Lisäksi tämä tulee ajotakin alle, eli vaatii hieman "ylimääräistä" tilaa takin sisältä. Ainakin omien takkien kanssa meni ihan ok eikä tarvinnut lähteä ostamaan isompaa kokoa. Ylimääräinen kerros takin alla tietysti lisää hikoilua, mutta viime kesän helteilläkin meni ihan mukavasti jopa työmatka-ajossa, kun käytti päällä kevyempää ajotakkia.

Lisäksi tech-airissa pitää latailla akkua ajoittain, mutta tästäkin ledit kertovat hyvissä ajoin kun akku alkaa tyhjentyä. Ainoastaan kerran kävi niin, että akku oli tyhjä kun piti lähteä ajamaan, ja tämäkin tapahtui lokakuussa kun pyörä oli seisonut ajamatta jo hyvän aikaa.

FortNine teki näistä videon reilu vuosi sitten, mistä sain oman sysäyksen kokeilla käytännössä:


Tuo Alpinestars kiinnostaisi juuri huomaamattomuuden ja helppouden vuoksi, mutta vähän epäilyttää paljon sitä löysää pitäisi takissa olla. Vaikka nahkatakin alla sinänsä tilaa on (onhan siellä nytkin olkapää ja selkäsuoja) ja istuvuuden pystyy testaamaan, niin riittääkö tyhjä tila jos "räjähtää" (?)

Helteet ei sinänsä pelota kun ainahan tässä hommassa on joko kylmä tai kuuma :D En tosiaan omista kuin yhden ajotakin ja se on nahkaa. Tekstiilitakki ilmeisesti voisi helpottaa kuuma/kylmä tilannetta, mutta varusteita on tullut kokeiltua läpi aika monet (ei tosin takkeja kuin kaksi) ja aina ne lupaukset on jääneet täyttämättä.
 
Kausi korkattu paremmin muksun 125cc yzfr. Reilu 300km kävin ajelemassa. Perse taas ekan ajopäivän jälkeen on hellä. Joo ei kyllä jatkossa tule lähdettyä kevarilla >100km suuntaan reissuja.

Joko aika kultaa muistot tai sitten se vaan oli aikoinaan täystehonen yamaha tzr 125 2tahti niin paljon paljon äkäsempi mitä tuo 4tahtinen. Sillä jopa helposti ajeli 120km/h motari vauhteja ja tämän huiput juuri siellä 120km/h. Tällä vasta tuuleen kotimatka niin jos halusi 100km/h ajella niin kaasupohjassa ja 100km/h vauhdissa jo kierrokset n.8500rpm mikä on kovin epämiellyttävää. Suosiolla sai ajella sitä 90km/h osan matkasta.

Joko tässä on jotain vikaa vai onkone tosiaan näin laiskoja nykyiset 4tahti 125cc mopot? Mopoon on laitettu gianellin putkisto, k&n suodatin ja malossin force master 2 moottorin ohjaus. Edellisen omistajan mukaan se säädetty penkissä tosin siitä en mitään lappuja saanut onko näin. Voi tietenkin olla että ruiskun säädöt on niin pielessä..?

Noh enimmät 2pyöräisen himot tuolla sai ajeltua pois ja eiköhän omakin 600cc yamahan villikissa tule liikenteeseen muutaman viikon sisällä.
kontiomäkikevarilla.jpeg
 
Joko porukka on ostellut renkaita tälle kesää? Voi nimittäin olla toimitusvaikeuksia renkaista ja onhan nytkin jo hinnat vähän nousseet. Liikkeessä ainakin neuvoivat ostamaan renkaat jo varastoon, jos aikoo ne renkaat varmasti saada.

Voin myös suositella Bridgestonen S21 (ja S22). Videon cebarissa S21 alla ja on kyllä oikein hyvä kumi. S22 tuosta uudempi ja parempi malli, mutta sitä ei toistaiseksi ole itsellä ollut.
Laiton Bridgestone S21:t tilaukseen. Taisi olla 120/70R17 ja 190/55R17. Alkaa takarengas olla loppu, mutta samalla vaihtaisi uudehkon Michelin Pilot Road 1 eturenkaan tilalle toisen. Olisi sitten samaa paria. Takarenkaita tilasin varalta kaksi.

Toivotaan että tilaus meni läpi gp503.de paikasta.

Screenshot_2022-04-23-12-36-02-45_0311c9f6806a66343c45622522faa000.jpg

Sain kanssa öljyt vaihdettua tuohon kotarin 1290 superduke r:ään.
 
Vstrommi(DL1000) tuli myytyä ja uusi omistaja haki sen eilen pois, vikan 18kk aikana tuli ajeltua just alle 6000km.

Tämä oli täällä uutisissa tänää

 
Kausi korkattu paremmin muksun 125cc yzfr. Reilu 300km kävin ajelemassa. Perse taas ekan ajopäivän jälkeen on hellä. Joo ei kyllä jatkossa tule lähdettyä kevarilla >100km suuntaan reissuja.

Joko aika kultaa muistot tai sitten se vaan oli aikoinaan täystehonen yamaha tzr 125 2tahti niin paljon paljon äkäsempi mitä tuo 4tahtinen. Sillä jopa helposti ajeli 120km/h motari vauhteja ja tämän huiput juuri siellä 120km/h. Tällä vasta tuuleen kotimatka niin jos halusi 100km/h ajella niin kaasupohjassa ja 100km/h vauhdissa jo kierrokset n.8500rpm mikä on kovin epämiellyttävää. Suosiolla sai ajella sitä 90km/h osan matkasta.

Joko tässä on jotain vikaa vai onkone tosiaan näin laiskoja nykyiset 4tahti 125cc mopot? Mopoon on laitettu gianellin putkisto, k&n suodatin ja malossin force master 2 moottorin ohjaus. Edellisen omistajan mukaan se säädetty penkissä tosin siitä en mitään lappuja saanut onko näin. Voi tietenkin olla että ruiskun säädöt on niin pielessä..?

Noh enimmät 2pyöräisen himot tuolla sai ajeltua pois ja eiköhän omakin 600cc yamahan villikissa tule liikenteeseen muutaman viikon sisällä.
kontiomäkikevarilla.jpeg
Tälläisellä tzr r 125 tuli ajeltua junnuna, huiput melkein 200 kun oli vähän 2tahtia kutiteltu.

2bf04c7b5c20b35b-medium.jpg


Toki kannattaa huomioida että tuollainen 16v junnu painaa sen 50kg, nykyään sama jamppa ajokamojen kanssa 90kg...
 
Mulla oli joskus 90-luvun alussa -89 mallin tzr, 27hp. Olisko jossain Gilerassa ollut samoihin aikoihin 38hp.
 
Mulla oli joskus 90-luvun alussa -89 mallin tzr, 27hp. Olisko jossain Gilerassa ollut samoihin aikoihin 38hp.
Tuo 38hp lähentelee jo 375cc moottorin tehoja. Koeajoin vuosi sitten 390 Adventuren ja vaikutti ihan kivalta pyörältä. Itse aloitin pyöräilyn 112hv Kawasakilla. Silloin sai heti täystehoisen ajokortin taskuun.

"KTM 390 Duke on loistava A2-luokkaan, mutta se on niin kevyt, että teho on vain 44 hevosvoimaa, jotta teho/painosuhde ei ylittäisi lakisääteistä 0,2 kW/kg:n rajaa."
 
No joo nyt ku miettii itekki ajoin kemmu kortin honda varaderolla 4tahti niin oli se ero ku yö ja päivä tuohon kotona odottavaan tzr 2tahtiin. Noh pieni ruokainen ja jostain se muksullaki lähdettävä liikkeelle. Saa opetella mopon jälkeen tuolla. Riittävä varmasti vakio monkayn jälkeen tytölle.

Madalluspala tuohon pitäs hommata. Kellään kokemuksia juurikin kevarin madaltamisesta? Tyttö on 160cm ja tuo on sille niin hilkulla etten uskalla tuossa vakio korkeudessa sitä sille ajoon antaa muutenkaan.

edit. 160cm / 40kg niin yhen jalan yltäminen maahan on riskaa peliä. Siinä hilkulla vakiona että yltäs edes molempian jalkojen kärjet maahan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 645
Viestejä
4 511 643
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom