Mopokuumetta

Suomi on pitkä maa ja ei ainakaan itä-suomessa vielä tarkene kovin kevyessä varustuksessa ajella, varsinkaan katteettomalla pyörällä
No se on tietysti totta. Itse enimmäkseen länsi-suomessa ajelen ja n. 5 astetta plussan puolella ja kuivia teitä olen pitänyt rajana ajelulle.
 
5 astetta on kyllä ihan ehdoton minimi... Nakupyörällä alkaa maantiellä noissa lämpötiloissa pää jäätyä, vaikka on kypärästä luukut kiinni ja kypärämyssy alla. Siihen ei oikein mikään auta, kun alle ei mahdu enempää eristettä.
 
Ihan samat ajokamat itsellä on ainakin ollut päällä mitä kesälläkin. Nyt vaan nuo vetoketjukiinnitteiset lämpövuoret vielä kiinni. Näpit välillä vähän tuppaa jäätymään kun ei ole oikein sopivia hanskoja näille keleille. Talviajamiseen ei silti itselläkään into riittäisi vaikka olisi minkämoiset varusteet tahansa.

Kuuntelen mielelläni millaiset ajokamat käy +5 ja +25 lämpöihin eikä muka tule kylmä tai kuuma?


En koe tuota mitenkään miellyttäväksi harrastukseksi jos joutuu toppaamaan itsensä Michelin-ukon näköiseksi että tarkenee ajella. Mutta en kyllä lue itseäni muutenkaan tosi motoristiksi. Hyvä kesäharrastus. Jos pieninkään sateen uhka niin menen mieluummin autolla.

Joo katotaan parin viikon päästä uusiksi :D Ei ole tarvetta saada 50tkm/vuosi ja sen takia topata niin ettei niska taivu.
Suomessa on kyllä huonoa yö/päivälämpöjen erot. Aamulla lähdet niin tulee kylmä, päivällä samoilla kamoilla kuuma ja yöllä taas kylmä :D Merinoilla pystyy vähän tasaamaan, muttei nekään ihmeitä tee.
 
Kuuntelen mielelläni millaiset ajokamat käy +5 ja +25 lämpöihin eikä muka tule kylmä tai kuuma?
Väittikö joku, että kesällä ei tulisi kuuma? Eikö se nyt ole aika itsestään selvää, että kesällä on ajovarusteet päällä hiukan kuuma, jos ei sitten ole sitä porukkaa joka ajelee shortseilla ja t-paidalla.
 
Kuuntelen mielelläni millaiset ajokamat käy +5 ja +25 lämpöihin eikä muka tule kylmä tai kuuma?




Joo katotaan parin viikon päästä uusiksi :D Ei ole tarvetta saada 50tkm/vuosi ja sen takia topata niin ettei niska taivu.
Suomessa on kyllä huonoa yö/päivälämpöjen erot. Aamulla lähdet niin tulee kylmä, päivällä samoilla kamoilla kuuma ja yöllä taas kylmä :D Merinoilla pystyy vähän tasaamaan, muttei nekään ihmeitä tee.

Kaytossa Klim Badlands Pro setti, joilla on ajettu +2 - +37 asteen keleissa.

Hyvin kuoritakkimainen, alle mahtuu sullomaan helposti pitkahihaisen T-paidan, merinon ja paksun college paidan kylmalla kelilla.
Hellekeleilla riittavasti vetoketjuja etta alle 30 asteen keleissa viela miellyttava kunhan pysytaan vain liikkeessa.

EDIT: Tarkemmin ajatellen kuumilla keleilla ongelmana on olleet ajohanskat. Noissa keleissa pitaisi vaihtaa kunnollisiin lyhyempiin hanskoihin, jotka sallivat hihansuusta enemman ilmavirtaa sisaan.
 
Väittikö joku, että kesällä ei tulisi kuuma? Eikö se nyt ole aika itsestään selvää, että kesällä on ajovarusteet päällä hiukan kuuma, jos ei sitten ole sitä porukkaa joka ajelee shortseilla ja t-paidalla.

Itseasiassa ei, antoi vain ymmärtää että samoilla menee ongelmitta keli kuin keli. Tuo lämpötilan vaihtelu mielestäni on se suurin ongelma. Riippuu tietty reiteistä. Joku 20km@60km/h meneekin eri tavalla kuin 200km lenkki ja tietty myös mopolla on vaikutusta asiaan.
Ruskovillan luomusilkkikamoja tekisi mieli koittaa, ainakin mainospuheet on kohdillaan.

Kaytossa Klim Badlands Pro setti, joilla on ajettu +2 - +37 asteen keleissa.

Hyvin kuoritakkimainen, alle mahtuu sullomaan helposti pitkahihaisen T-paidan, merinon ja paksun college paidan kylmalla kelilla.
Hellekeleilla riittavasti vetoketjuja etta alle 30 asteen keleissa viela miellyttava kunhan pysytaan vain liikkeessa.

EDIT: Tarkemmin ajatellen kuumilla keleilla ongelmana on olleet ajohanskat. Noissa keleissa pitaisi vaihtaa kunnollisiin lyhyempiin hanskoihin, jotka sallivat hihansuusta enemman ilmavirtaa sisaan.

Tuollainen touring-takki voisi kyllä olla kokeilemisen arvoinen. Toisaalta ei kylmyys nytkään ylävartaloon iske vaan sormet + reidet yleensä ekana jäätyy. Nahkatakki tuntuu pitävän nimenomaan tuulta hyvin, ajofarkut ei sitten niinkään. Takissa ehkä kunnon kauluksen uupuminen on suurin miinus, mutta sen sai kohtalaisen hyvin paikattua erillisellä kaulurilla.

Mulla on lyhyt vartiset nahkahanskat. Ainoat joilla tuntuma oli luonnollinen, mutta niissä on käytännössä vain se nahka ja suojat, ei vuorta. Kesällä sitten taas lyömättömät. Ostin myös jotkut paksummat, mutta mielestäni ne eivät olleet lämmön kannalta juurikaan paremmat + tuntuivat kömpelöltä.
 
Itseasiassa ei, antoi vain ymmärtää että samoilla menee ongelmitta keli kuin keli. Tuo lämpötilan vaihtelu mielestäni on se suurin ongelma. Riippuu tietty reiteistä. Joku 20km@60km/h meneekin eri tavalla kuin 200km lenkki ja tietty myös mopolla on vaikutusta asiaan.
Ruskovillan luomusilkkikamoja tekisi mieli koittaa, ainakin mainospuheet on kohdillaan.



Tuollainen touring-takki voisi kyllä olla kokeilemisen arvoinen. Toisaalta ei kylmyys nytkään ylävartaloon iske vaan sormet + reidet yleensä ekana jäätyy. Nahkatakki tuntuu pitävän nimenomaan tuulta hyvin, ajofarkut ei sitten niinkään. Takissa ehkä kunnon kauluksen uupuminen on suurin miinus, mutta sen sai kohtalaisen hyvin paikattua erillisellä kaulurilla.

Mulla on lyhyt vartiset nahkahanskat. Ainoat joilla tuntuma oli luonnollinen, mutta niissä on käytännössä vain se nahka ja suojat, ei vuorta. Kesällä sitten taas lyömättömät. Ostin myös jotkut paksummat, mutta mielestäni ne eivät olleet lämmön kannalta juurikaan paremmat + tuntuivat kömpelöltä.
Ohuet nahkahanskat ja lämpökahvat paras kombo.
 
Itseasiassa ei, antoi vain ymmärtää että samoilla menee ongelmitta keli kuin keli. Tuo lämpötilan vaihtelu mielestäni on se suurin ongelma. Riippuu tietty reiteistä. Joku 20km@60km/h meneekin eri tavalla kuin 200km lenkki ja tietty myös mopolla on vaikutusta asiaan.
Ruskovillan luomusilkkikamoja tekisi mieli koittaa, ainakin mainospuheet on kohdillaan.



Tuollainen touring-takki voisi kyllä olla kokeilemisen arvoinen. Toisaalta ei kylmyys nytkään ylävartaloon iske vaan sormet + reidet yleensä ekana jäätyy. Nahkatakki tuntuu pitävän nimenomaan tuulta hyvin, ajofarkut ei sitten niinkään. Takissa ehkä kunnon kauluksen uupuminen on suurin miinus, mutta sen sai kohtalaisen hyvin paikattua erillisellä kaulurilla.

Mulla on lyhyt vartiset nahkahanskat. Ainoat joilla tuntuma oli luonnollinen, mutta niissä on käytännössä vain se nahka ja suojat, ei vuorta. Kesällä sitten taas lyömättömät. Ostin myös jotkut paksummat, mutta mielestäni ne eivät olleet lämmön kannalta juurikaan paremmat + tuntuivat kömpelöltä.

Tuli hommattua pari viikkoa sitten uusi Tenere ja ensimmaista kertaa mopo, jossa on kahvalampparit.
Auttavat kylla kylmalla kelilla aivan tolkuttomasti. Jalkoja ei kylla palella, ajohousujen alle mahtuu tarvittaessa paksut verkkarit heittamalla.
Hellekeleille on taas koko reiden mittainen vetskari ja ja pienempi reiden takaosassa tuulettamaan koipia.

Kunnon ajokamoilla kylla Suomenkin ajokausi jatkuu kummasti.
 
Lämpökahvat vaan usein on sen näköisiä virityksiä (jälkiasenteiset), että oksat pois :D KOSO merkillä oli kuitenkin jotain ihan asiallisen näköisiä. Ehkä projektia ensi talveksi.
Nojoo itellä Oxfordit ja onhan ne hiukan paksummat kuin alkuperäset kahvat, mutta en kyllä vaihtaisi pois.

Alkuperäiset lisävarusteet ainakin uudemmissa pyörissä ei taida tuoda paksuutta paöjoa lisää, jos ollenkaan.
 
Nojoo itellä Oxfordit ja onhan ne hiukan paksummat kuin alkuperäset kahvat, mutta en kyllä vaihtaisi pois.

Alkuperäiset lisävarusteet ainakin uudemmissa pyörissä ei taida tuoda paksuutta paöjoa lisää, jos ollenkaan.
Mullaki oxfordit ja se on musta vaan mukavempi, kun on paksuutta.:tup:
 
Scottin endurotakki ja bilteman crossihousut irtosuojilla on olleet melkein joka kelille sopiva yhdistelmä. Noiden alle on saanut hyvin lisävaatetta tai vaatetta pois ja tuuletusaukkoja sopivasti auottua.
 
Kahvalämppäreinä käyttänyt tupin alle liimattavia kalvoja. esim: Kädensijanlämmitin 15W Oikein jos alkaa hifistelemään, niin kaasurullan päälle 15w ja toiseen 20w, niin saa tasaisemman lämmön. Nykyisessä pyörässä valmis 2-tehoinen sarja, kaasunpuoli lämpeää vähän enemmän, mutta ei ole häirinnyt. Tuppina noiden päällä käyttänyt Renthalin mediumeja.
 
250Km kruisailtu keväthuollon päälle, kromin kiillotus edessä ja kilven siirto takaa sivulle.
 
Tuli hommattua pari viikkoa sitten uusi Tenere ja ensimmaista kertaa mopo, jossa on kahvalampparit.
Auttavat kylla kylmalla kelilla aivan tolkuttomasti. Jalkoja ei kylla palella, ajohousujen alle mahtuu tarvittaessa paksut verkkarit heittamalla.
Hellekeleille on taas koko reiden mittainen vetskari ja ja pienempi reiden takaosassa tuulettamaan koipia.

Kunnon ajokamoilla kylla Suomenkin ajokausi jatkuu kummasti.

Mä olen tankannut sitten vaan lisäkerroksia merinoa sään mukaan. Tuuli vaan tuntuu tulevan läpi kaikesta muusta paitsi nahasta.
Yleensä yläkerrassa pitkähihainen merino, t-paita, huppari ja nahkatakki. Alhaalla pitkät merinot, merinosukat, säärystimet. Lisäksi tulee käytettyä ranteenlämmittimiä oikeastaan aina. Kaulurista tuli 100x parempi kun kumppani ompeli siihen päälle jotain kangasta mistä ei mene enää tuuli läpi.

Ei ole laukkuja ja pyrin matkustamaan ilman reppua niin pari kertaa on pitänyt kesken matkan nakella t-paita kierrätykseen :D
 
600km on tullut oulunseudulla pöristeltyä. Harmittavasti on vielä sorateillä osittain lunta niin asvaltilla on joutunut enimmäkseen pysyttelemään. Kahvalämmittimet on kyllä ehdoton varuste, vaikka aika paksut sormikkaat onkin kädessä. Takissa vuori paikoillaan ja housuista olen sen jo heittänyt pois niin hyvin on tarennut. Ei tosin mitään kovin pitkiä pätkiä ole tullut maanteillä ajeltua vaan enemmän semmosta nurkkapyöritystä. Saisi pikkuhiljaa tulla kiinasta osa, että saisi toisenkin peilin paikoilleen.
 

Liitteet

  • IMG_20200423_125133.jpg
    IMG_20200423_125133.jpg
    2,1 MB · Luettu: 126
Kilonen k6 gixxeri meni alku keväästä kaupaksi ja joku pikku kruisailupärpätin piti saada, jolla ei lähde henki taikka kortti. Nettimotosta bongasin hauskan näköisen rakennetun suzukin, nii pitihän se käydä hakemassa.
IMG_20200428_180609.jpg

Eli kyseessä siis isolohko Suzuki GN250.
Ei mitään ajo-ominaisuukisa, naurettavan hidas ja äänekäs, mutta onhan tuolla nyt hauska kruisailla.
 
Voih.. joka vitun kevät, asfaltilla on vielä sitä hiekkaa/ likaa talven jäljiltä. Ei auta varottelut ei muistuttelut ei edes se että joku oppisi muiden tekemistä virheistä.....

Xavy Cakes kuoli sairaalaan saatana.
Motorbike & Xavy Is No More....
 
Voih.. joka vitun kevät, asfaltilla on vielä sitä hiekkaa/ likaa talven jäljiltä. Ei auta varottelut ei muistuttelut ei edes se että joku oppisi muiden tekemistä virheistä.....

Xavy Cakes kuoli sairaalaan saatana.
Motorbike & Xavy Is No More....

On sitä liukasta muutoinkin kylmyyden vuoksi. Itse kävin ajamassa noin 10km ekan lenkin viime viikolla ja n. +5 asteinen asfaltti sai etupyörän melko pitkään luisuun 150kmh nopeudessa S-mutkassa. Oli muistissa että racetecit on melko lipoisat kylmänä, mutta saa kyllä ajot odotella lämpimäpiä kelejä nyt tuon sykkeen nousun jäljiltä:tongue:
 
Pitkään ollut, jo vähän kyllästystä tuohon mopoiluun, kun sama 600 Hornetti oli melkein 10v oli ja nyt myyty, ostajan ilmaantuessa yllättäen. Nyt kuitenkin samantein mopokuumetta pukkaa ja jokin kohtuu kevyt matkapyörä mielessä. Kriteereinä, että kohtuu kevyt, matala istuinkorkeus, hyvin viimalta suojaavat katteet ja ei nyt täys mopo, ettei nyt tolle ex. -00, 600 Hornetille häviäis ja olis mukavammalla vääntökäyrällä.

Honda VFR 800 tulee itellä ekana mieleen. Mitä muita samaan luokkaan (hinta/mukavuus) meneviä pyöriä on? Hondalla xx, mutta taitaa olla vähän turhan kyykky ajoasento ja ei niin mukava ajettava. Kohtuu pysty sais ajoasento olla.

Matkaenduronkin voisin kelpuuttaa muuten, mutta itselle ei tämmöisenä pätkänä sovi kuin joku 650 GS, joka ei matkakäyttöön oikein innosta ja onko noissa kunnon viimasuojaa kuskille vs. täyskatetut? Tossa entisessä nakupyörässä se viima alko oleen yks tekijä mikä vähensi ajoja, kun ei vaan enää oikeen tarjennut.

Mitään max. hintaa ja min. ikäluokkaa en varsinaisesti oo miettinyt, mutta pääasiassa muutaman tonnin, joku alta 5k€:n pyörät, koska itsellä ei tällä hetkellä säilytys-/huoltotiloja pyörälle . Pyörä tulis oleen taivasalla pääasiassa, niin ois sääli kovin hyvää pyörää hommata, kun siitä ei näin kerrostalo-oloissa voi kovin hyvää huolta pitää ja pesutkin jäis aika vähälle. Ei noita uojapeitettäkään kannata vissiin käyttää, jos ei pese pyörää joka kerta ennen sen laittoa? Miten porukka on kerrostalo-oloissa ratkaissut säilytys ja remppa tila ongelmat? Kimppatalli tjmv.? Itsellä lähimmät TI-hallit Tuusulassa 30km päässä, missä harvakseltaan ex. pyörää pessyt ja huoltanut.
 
Trumph Sprint ST 1050 pyörii halvimmillaan 5000€ luokassa. BMW K1200 vanhempana isommalla hintaskaalalla.
 
Tuli myytyä KTM pois ja nyt pitäisi katsella jotain muuta tilalle. Tällä hetkellä mielessä olisi jokin hieman miedompi enduropyörä. Ei KTM:ssä sinäänsä vikaa ollut mutta oma perse ei kestänyt sillä yli 70km ajoja ja suurimpana ongelmana tänä keväänä ei enää tullut mitään vau fiilistä kun sillä ajoin.

Tämä kevät tuntuu olevan todella huonoa aikaa pyörän ostolle. Valikoima on huono ja hinnat ovat katossa.
 
Honda VFR 800 tulee itellä ekana mieleen. Mitä muita samaan luokkaan (hinta/mukavuus) meneviä pyöriä on? Hondalla xx, mutta taitaa olla vähän turhan kyykky ajoasento ja ei niin mukava ajettava. Kohtuu pysty sais ajoasento olla.

BMW F800ST ja Ducatin ST2/3/4 tulee ainakin mieleen jo mainittujen lisäksi. Bemari on ainakin kevyt ja matalalla penkillä istuinkorkeus jää alle 80 cm, mutta moottori on aika tuhnu. 2-pyttysenä toki mukavampi vääntökäyrä arkiajoon vrt. 600 kuutionen rvivinelonen, mutta tehoissa jää jälkeen. Hieman sama homma tuon ST2 mallin kanssa joka on 2-venttilitekniikalla, myöhäisemmät iteraatiot päsevät jo yli sen 100 hp.

Noin yleisesti ottaen jos pyörä täyttää kriteerit niin ajoasentohan on muokattavissa, joten sen puolesta ei välttämättä kannata karsia muutoin mielekästä pyörää pois. Sekä ohjaustangoille että clip-on:lle saa "raisereita" jotka tuo tankoa ylöspäin/taaksepäin, vastaavasti löytyy jalkatappien siirtosarjoja jolla polvikulman saa tarvittaessa inhimilliseksi.
 
Onneksi kelit ovat vielä sen verran vilpoisia että ei haittaa vaikka Yamaha ei ole ajokunnossa. Onnistuin hajottamaan yhden kaasuttimen ruuvin kun vaihdoin siihen tiivisteitä :facepalm: Tilasin jo kaksi kappaletta motorcycle parts eu kaupasta mutta tuossa voi mennä pari kolme viikkoa kun näin eksoottisesta osasta on kyse. 9,20€ kappale, hyvä kilohinta :)
1588615630909.png
 
38km kerkesin tätä kautta ajaa kun viime kesänä vaihdetut keulastefat alkoivat vuotaa molemmin puolin. Toinen ilmeisesti halki kun vuotaa kuin harlikka.
Allballsit myivät merkkiliikkeestä viime vuonna. Kokeillaan nyt pyramid partsia kun ovat edulliset ja tulevat liukujen kanssa.
 
38km kerkesin tätä kautta ajaa kun viime kesänä vaihdetut keulastefat alkoivat vuotaa molemmin puolin. Toinen ilmeisesti halki kun vuotaa kuin harlikka.
Allballsit myivät merkkiliikkeestä viime vuonna. Kokeillaan nyt pyramid partsia kun ovat edulliset ja tulevat liukujen kanssa.
Ei siinä ainakaan laatu parane jos Allbalssit vaihtaa tuohon Pyramidiin.

Tuo kun niin tylsä homma ettei monesti vihti tehdä nikn ite kyllä tekisin alkuperäisillä.

Tietysti laitteesta riippuen löytyy niitä SKF stefoja ja pölysuojia. Ne kuuluu olevan laatusia.
 
Onneksi kelit ovat vielä sen verran vilpoisia että ei haittaa vaikka Yamaha ei ole ajokunnossa. Onnistuin hajottamaan yhden kaasuttimen ruuvin kun vaihdoin siihen tiivisteitä :facepalm: Tilasin jo kaksi kappaletta motorcycle parts eu kaupasta mutta tuossa voi mennä pari kolme viikkoa kun näin eksoottisesta osasta on kyse. 9,20€ kappale, hyvä kilohinta :)
1588615630909.png
Miksi ne sieltä asti piti tilata. Paikallinen diileri tilaa Yamahalta monta kertaa viikossa kamaa ja ei tuo nyt niin erikoiselle näytä ettei tuota löytys Yammun Euroopan varastolta.

Eikä nuo tuon kiskan hinnat ole edes sen halvemmat kun merkkiliike suomessa.
 
Ei siinä ainakaan laatu parane jos Allbalssit vaihtaa tuohon Pyramidiin.

Tuo kun niin tylsä homma ettei monesti vihti tehdä nikn ite kyllä tekisin alkuperäisillä.

Tietysti laitteesta riippuen löytyy niitä SKF stefoja ja pölysuojia. Ne kuuluu olevan laatusia.
Merkkiliike ei suositellut kawan alkuperäisiä vaan halusi myydä allballssit. Pyramidin sarjan, ölyineen sai yhden putken tiivistesarjan hinnalla vrt. SKF. Mielummin menen halvemmalla kun tämä näyttää olevan joka keväinen operaatio. Eikä tuo SKF:n laatu ole omiin korviin kantautunu ylitse muiden tarvikemerkkien, muuten kuin hinnalla joka on törkeä.
 
Miksi ne sieltä asti piti tilata. Paikallinen diileri tilaa Yamahalta monta kertaa viikossa kamaa ja ei tuo nyt niin erikoiselle näytä ettei tuota löytys Yammun Euroopan varastolta.

Eikä nuo tuon kiskan hinnat ole edes sen halvemmat kun merkkiliike suomessa.
Tässä kävi itse asiassa niin että tilasin tuon ruuvin suomesta. Tuolta tilasin alun perin yksinkertaisesti siitä syystä, että sieltä löytyi räjäytyskuva ja pystyi suoraan siitä tilaamaan tämän osan. Melko hankala alkaa puhelimessa selvittämään mistä osasta on kyse jos varaosanumeroa ei ole tiedossa :) Lähin Yamaha moottoripyörien jälleenmyyjä näyttäisi olevan noin 60 km päässä.
Kahteen paikkaan laitoin suomessa kyselyn sähköpostilla että saako tilattua ja millä toimitusajalla. Toisesta ei vastattu ja sieltä mistä vastattiin myös tilasin.
Mutta hinta oli sama ja rahti luonnollisesti pienempi.
Lisäksi kokeilussa on tehdä tuo itse M5 haponkestävästä pultista. Käsityökaluilla on vain kohtuullisen hankala porata kolo viiden millin pultin keskelle.
 
Tässä kävi itse asiassa niin että tilasin tuon ruuvin suomesta. Tuolta tilasin alun perin yksinkertaisesti siitä syystä, että sieltä löytyi räjäytyskuva ja pystyi suoraan siitä tilaamaan tämän osan. Melko hankala alkaa puhelimessa selvittämään mistä osasta on kyse jos varaosanumeroa ei ole tiedossa :) Lähin Yamaha moottoripyörien jälleenmyyjä näyttäisi olevan noin 60 km päässä.
Kahteen paikkaan laitoin suomessa kyselyn sähköpostilla että saako tilattua ja millä toimitusajalla. Toisesta ei vastattu ja sieltä mistä vastattiin myös tilasin.
Mutta hinta oli sama ja rahti luonnollisesti pienempi.
Lisäksi kokeilussa on tehdä tuo itse M5 haponkestävästä pultista. Käsityökaluilla on vain kohtuullisen hankala porata kolo viiden millin pultin keskelle.
Joo y
Merkkiliike ei suositellut kawan alkuperäisiä vaan halusi myydä allballssit. Pyramidin sarjan, ölyineen sai yhden putken tiivistesarjan hinnalla vrt. SKF. Mielummin menen halvemmalla kun tämä näyttää olevan joka keväinen operaatio. Eikä tuo SKF:n laatu ole omiin korviin kantautunu ylitse muiden tarvikemerkkien, muuten kuin hinnalla joka on törkeä.
Niin on joka vuotinen jos laittaa kakkaa siihen tiivistettä näytteleen. Erikoinen suositus kyllä. Toki Allbalssista saa rahaa ja ne löyty varmaan hyllystä.

SKF;t maksaa saman kun orkkikset. Tai vähä enemmän. Tarvikkeista mulla on ihan hyvä tuntuma Tourmaxin sarjoista.

Kaikkihan tehdään omalla tyylillä hommat. Kunhan keskustelen kun keskustelufoorumilla ollaan.
 

Löytyykö täältä keneltäkään kokemuksia?
Keskiseisontatukea kun ei löydy, niin ajattelin jos hommaisi tuommoisen mm. ketjujen rasvaamiseen sun muuhun.
 
Niin on joka vuotinen jos laittaa kakkaa siihen tiivistettä näytteleen. Erikoinen suositus kyllä. Toki Allbalssista saa rahaa ja ne löyty varmaan hyllystä.

SKF;t maksaa saman kun orkkikset. Tai vähä enemmän. Tarvikkeista mulla on ihan hyvä tuntuma Tourmaxin sarjoista.

Kaikkihan tehdään omalla tyylillä hommat. Kunhan keskustelen kun keskustelufoorumilla ollaan.
Kokeiluahan tämä pyramidi, jos kestää niin hyvä, jos ei niin eipähän menny toistasataa euroa hukkaan kuitenkaan.
 

Löytyykö täältä keneltäkään kokemuksia?
Keskiseisontatukea kun ei löydy, niin ajattelin jos hommaisi tuommoisen mm. ketjujen rasvaamiseen sun muuhun.
Itsellä on tuo, oli kawan takahaarukkaan liian kapea niin piti vähän nykästä leveämmäksi. Ostin lankarullanostimet tuon kaveriksi. Kyllä tuo asiansa ajaa mutta se etupukki on yhtä tyhjän kanssa. Mielummin laittaa parikymppiä enemmän ja hankkii emäputkesta nostavan version.
 

Löytyykö täältä keneltäkään kokemuksia?
Keskiseisontatukea kun ei löydy, niin ajattelin jos hommaisi tuommoisen mm. ketjujen rasvaamiseen sun muuhun.

Ihan hyvin toimii ja helppo käyttää itestäänkin, itselle ajautunut 2kpl bilteman versioita. Tuntuu tukevalle ainakin 600 hornetin alla.
 
Merkkiliike ei suositellut kawan alkuperäisiä vaan halusi myydä allballssit. Pyramidin sarjan, ölyineen sai yhden putken tiivistesarjan hinnalla vrt. SKF. Mielummin menen halvemmalla kun tämä näyttää olevan joka keväinen operaatio. Eikä tuo SKF:n laatu ole omiin korviin kantautunu ylitse muiden tarvikemerkkien, muuten kuin hinnalla joka on törkeä.
Japsien alkuperäis keulastefat on yleensä NOK:in valmistamat ja ainakin Prox:in paketeissa tulaa NOK:in stefat. Juuri talvella vaihdoin Suzuki RM:ään orkkis stefat ja seisoi noin 4-5kk ja kun olin ajamaan lähdössä molemmat stefat vuoti. Toisessa crossipyörässä yhden kesän ajetut SKF:t ja seisoi talven yhtälailla, eikä vuotoja. Lisäksi SKF:n stefoilla saa hiukan kitkaa pienennettyä ja siten keulan toimivuutta paremmaksi.
 

Löytyykö täältä keneltäkään kokemuksia?
Keskiseisontatukea kun ei löydy, niin ajattelin jos hommaisi tuommoisen mm. ketjujen rasvaamiseen sun muuhun.

Taitaa olla just tuollainen mikä itellä. Lankarulla-adaptereilla käytössä, kyllä sillä ainakin super duken perseen on ilmaan nostanut asfalttisella parkkipaikalla ilman ongelmia.
 
Japsien alkuperäis keulastefat on yleensä NOK:in valmistamat ja ainakin Prox:in paketeissa tulaa NOK:in stefat. Juuri talvella vaihdoin Suzuki RM:ään orkkis stefat ja seisoi noin 4-5kk ja kun olin ajamaan lähdössä molemmat stefat vuoti. Toisessa crossipyörässä yhden kesän ajetut SKF:t ja seisoi talven yhtälailla, eikä vuotoja. Lisäksi SKF:n stefoilla saa hiukan kitkaa pienennettyä ja siten keulan toimivuutta paremmaksi.

Jos nuo pyramidit ovat ihan paskoja niin laitetaan alkuperäiset, ovat hinnaltaankin edullisemmat kuin SKF. Pyramidit siksi koska 45e kotiovelle liukujen ja öljyn kanssa.
Ja jos ei alkuperäisilläkään pidä niin pitää laittaa joku tuoreempi keula tuohon 25v ikäiseen ninjaan.
 
Takarengas loppu, olisko vinkkejä mistä ja mitkä sport / sport touring renkaat koossa 180/55/17 ja 120/70/17? Halvimmat parhaat, kunhan ei maxxis, mitas, avon jne. Joku isoista valmistajista.

Ulkomailta ei tunnuta toimitettavan mistään suomeen vai löytyykö? 1001 renkaat tai yllättäen motonet taitaa olla edullisimmat jos michelin pilot power tai road 2.

Mistä haette renkaanne?:hammer:
 
Itsellä on tuo, oli kawan takahaarukkaan liian kapea niin piti vähän nykästä leveämmäksi. Ostin lankarullanostimet tuon kaveriksi. Kyllä tuo asiansa ajaa mutta se etupukki on yhtä tyhjän kanssa. Mielummin laittaa parikymppiä enemmän ja hankkii emäputkesta nostavan version.
Ihan hyvin toimii ja helppo käyttää itestäänkin, itselle ajautunut 2kpl bilteman versioita. Tuntuu tukevalle ainakin 600 hornetin alla.
Taitaa olla just tuollainen mikä itellä. Lankarulla-adaptereilla käytössä, kyllä sillä ainakin super duken perseen on ilmaan nostanut asfalttisella parkkipaikalla ilman ongelmia.

Kiitos vastauksista, eiköhän tässä uskalla itsekin moisen hakea.
 
Takarengas loppu, olisko vinkkejä mistä ja mitkä sport / sport touring renkaat koossa 180/55/17 ja 120/70/17? Halvimmat parhaat, kunhan ei maxxis, mitas, avon jne. Joku isoista valmistajista.

Ulkomailta ei tunnuta toimitettavan mistään suomeen vai löytyykö? 1001 renkaat tai yllättäen motonet taitaa olla edullisimmat jos michelin pilot power tai road 2.

Mistä haette renkaanne?:hammer:

1001renkaalta tullut tilattua neljä satsia putkeen nyt, alle 2vko kestänyt aina toimitus ja mitään vuosia vanhoja varastossa korppuuntuneita ei ole tullut.
Kurkkasin pikaisesti ja esim. contin halvemman pään sport touring rengasta näkyy löytyvän sieltä varsin mukavaan hintaan:
renkulax.PNG
 
Takarengas loppu, olisko vinkkejä mistä ja mitkä sport / sport touring renkaat koossa 180/55/17 ja 120/70/17? Halvimmat parhaat, kunhan ei maxxis, mitas, avon jne. Joku isoista valmistajista.

Ulkomailta ei tunnuta toimitettavan mistään suomeen vai löytyykö? 1001 renkaat tai yllättäen motonet taitaa olla edullisimmat jos michelin pilot power tai road 2.

Mistä haette renkaanne?:hammer:
Michelin Pilot Road 2:t on nyt tuossa Guzzissa alla toista kesää ja ovat vaikuttaneet ihan hyviltä.

Hintakaan ei ihan mahdoton ole tuolta 1001Renkaat.comista
michelin.JPG
 
Nuo Motionit kannattaa sivuttaa. Vähän liukkaat renkaat. Conteista sport tai road attack riippuen ajoista.

Onkohan minkälainen pyörä kyseessä? Se usein määrittelee renkaat sillä jos kevyt pyörä niin perus katurenkaat harvoin toimii ja eivät pääse kunnon lämpöihin sitten taas painavassa sportit sulaa alle.
 
Suht kevyt. Speed Triple 1050. Aika nopeasti ilmeisesti nuo sport touring renkaatkin lämpenevän ajolämpöön. Sulamisesta ei pelkoa kun kuski loppuu kesken paljon ennen rengasta ainakin noilla nykyisillä pilot power 2ct:llä.

On vaan tosiaan takaa jokseenkin loppu ja etusessa alkaa olla ikää ihan liikaa.
 
Saa olla aika radikaali ajotyyli, että renkaat alkavat pettää maantieajossa.
 
Saa olla aika radikaali ajotyyli, että renkaat alkavat pettää maantieajossa.

Juuri tulin pieneltä ajolenkiltä ja täytyy kyllä todeta, että ei nuo racetec rr puoliksi kuluneena oikein aovi tähän vuodenaikaan kadulle.. normaalissa vähän reippaammassa ajossa monta etu ja takapään luistoa, kuin jäällä menisi. Radalla ja lämpimällä kelillä toki loistavat.

Tämä siis huomiona että kyllä sillä renkaalla on väliä.
 
Juuri tulin pieneltä ajolenkiltä ja täytyy kyllä todeta, että ei nuo racetec rr puoliksi kuluneena oikein aovi tähän vuodenaikaan kadulle.. normaalissa vähän reippaammassa ajossa monta etu ja takapään luistoa, kuin jäällä menisi. Radalla ja lämpimällä kelillä toki loistavat.

Tämä siis huomiona että kyllä sillä renkaalla on väliä.
Just tän vuoksi ajattrlen että touring renkaat ehkä lämpenis jopa nopeampaa. Ei kyllä mitään valittamista noissa pilot sporteissa, ovat vaan kuluneet niin alkavat hakea sopivassa kulmassa. Mut tämä houkuttelis kokeilemaan "helvemman"pään pilot road 2. Bridgestonet houkuttelisi kans. Kaikki renkaat varmaan pitää lämpimänä suht hyvin mutta niillä monta (bang for a buck) mallia missä märkäpito kehuttua.

Hankalaa on saada renkaat kun kaikkia tekis mieli kokeilla kerralla ja valmiiksi hyväksi todettujakin olisi jo tiedossa.

Siksi hieman kyselyä täälläkin ostopaikoista ja kokemuksista
 
Just tän vuoksi ajattrlen että touring renkaat ehkä lämpenis jopa nopeampaa. Ei kyllä mitään valittamista noissa pilot sporteissa, ovat vaan kuluneet niin alkavat hakea sopivassa kulmassa. Mut tämä houkuttelis kokeilemaan "helvemman"pään pilot road 2. Bridgestonet houkuttelisi kans. Kaikki renkaat varmaan pitää lämpimänä suht hyvin mutta niillä monta (bang for a buck) mallia missä märkäpito kehuttua.

Hankalaa on saada renkaat kun kaikkia tekis mieli kokeilla kerralla ja valmiiksi hyväksi todettujakin olisi jo tiedossa.

Siksi hieman kyselyä täälläkin ostopaikoista ja kokemuksista

Mynetmoto hyväksi havaittu ja edullinen ostopaikka.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 811
Viestejä
4 512 454
Jäsenet
74 498
Uusin jäsen
hurtunen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom