Moottorin ohjelmointi

Millainenkohan tuo Racechip on ja miten tuo pelittää?

Pieni tehonlisäys omaan VW Passattiin ei ole pahitteeksi ja olisi kyllä edullista. Tuo halvin 129€ riittäisi itselle hyvin ja tulisi selvästi edullisemmaksi kuin 500€ ohjelmointi. Mitään en halua kyllä rikkoa ja vähän arveluttaa noin halpa lastu.

nimetön.png
 
Viimeksi muokattu:
Googlasin racechipin ja täytyy kyllä sanoa, että hakutuloksista voi vetää mielipiteitä suuntaan & toiseen, suorasta kus_ttamisestakin syytettiin. Omaa kokemusta ei ole.
 
Googlasin racechipin ja täytyy kyllä sanoa, että hakutuloksista voi vetää mielipiteitä suuntaan & toiseen, suorasta kus_ttamisestakin syytettiin. Omaa kokemusta ei ole.
Jep. Samaa googlailin. Osa kehuu ja osa haukkuu tuota ja tuntuu olevan autokohtaista, miten toimii. Ainakin teoriassa tuo maltillisempi lastu voisi olla turvallisempi kuin äärimmilleen virittävä kalliimpi, jossa on otettu kaikki tehot irti.

Vanhemmissa TDI-koneissa moni tehnyt EVRY-modeja, mutta ei taida oikein toimia uudemmissa Common Rail -moottoreissa. DPF tuo myös ongelman, jos menee tukkoon virityksestä. 500€ ohjelmointi vain kirpaisee, kun ei nyt kuitenkaan mitään maksimivirityksiä olla hakemassa :asif:
 
Itse en ehkä uskaltaisi noita kokeilla. Lupaa omaan autoon toi halvinkin vaihtoehto enemmä tehoa, mitä "oikeilla" bulkki softilla.
 
Unohda nuo "tuhoboxit" jotka nostaa vaan syöttöjä ja huijaa ecua, suosiolla vaan oikea ohjelmointi.
 
Joo, tuohon päädyin itsekin. Kytkimen kunto myös mietityttää ohjelmoinnin kohdalla. Ei oikein saa selvää, onko kytkin kulunut vai jotenkin likainen. Jos oikein lämpenee pitkään ruuhkassa ajaessa, niin alkaa täristämään. Pienesti luistattamalla tärinä häviää. Itse mietin, että kytkinlevyllä on jotain likaa, jonka kitka muuttuu kuumetessa ja alkaa täristämään sen takia. Pitäisi melkein kokeilla luistattaa kerralla oikein kunnolla käryt, jos sillä helpottaisi. Jokin aika sitten jouduin kyllä peruuttamaan todella jyrkkää ja ahdasta metsätietä ja kytkin sai kunnolla kyytiä ja sen jälkeen ollut tasaista menoa taas.

Jos taas kytkinlevy on aivan lopussa, niin tulee kalliiksi, jos ohjelmoinnin lisäämän väännön takia alkaa heti luistamaan. Tuossa on yllättäen kiinteä vauhtipyörä, niin sen osalta sentään pääsee halvemmalla :think:
 
Joo, tuohon päädyin itsekin. Kytkimen kunto myös mietityttää ohjelmoinnin kohdalla. Ei oikein saa selvää, onko kytkin kulunut vai jotenkin likainen. Jos oikein lämpenee pitkään ruuhkassa ajaessa, niin alkaa täristämään. Pienesti luistattamalla tärinä häviää. Itse mietin, että kytkinlevyllä on jotain likaa, jonka kitka muuttuu kuumetessa ja alkaa täristämään sen takia. Pitäisi melkein kokeilla luistattaa kerralla oikein kunnolla käryt, jos sillä helpottaisi. Jokin aika sitten jouduin kyllä peruuttamaan todella jyrkkää ja ahdasta metsätietä ja kytkin sai kunnolla kyytiä ja sen jälkeen ollut tasaista menoa taas.

Jos taas kytkinlevy on aivan lopussa, niin tulee kalliiksi, jos ohjelmoinnin lisäämän väännön takia alkaa heti luistamaan. Tuossa on yllättäen kiinteä vauhtipyörä, niin sen osalta sentään pääsee halvemmalla :think:
Kunnon ohjelmoija ottaa huomioon ja saa toivomansa vääntökäyrän.
 
Millainenkohan tuo Racechip on ja miten tuo pelittää?

Pieni tehonlisäys omaan VW Passattiin ei ole pahitteeksi ja olisi kyllä edullista. Tuo halvin 129€ riittäisi itselle hyvin ja tulisi selvästi edullisemmaksi kuin 500€ ohjelmointi. Mitään en halua kyllä rikkoa ja vähän arveluttaa noin halpa lastu.
Ei kannata nuita tehobokseja laittaa kun ne vain huijaavat ecun anturitietoja.

Ohjelmoinnin saa kyllä paljon halvemmallakin kuin 500€ ja kunnon ohjelmoija tekee softan autokohtaisesti.
 
Miten nuo ohjelmoinnit nyt oikeasti menee laillisuuden kanssa? Jos mietitään jotain 50hp lisäystä, käykö jengi ne muutoskatsastamassa, huomaako inssit yms.? Kuluuko moottori jne. nopeammin ja mitkä ne realistiset riskit on?
 
Miten nuo ohjelmoinnit nyt oikeasti menee laillisuuden kanssa? Jos mietitään jotain 50hp lisäystä, käykö jengi ne muutoskatsastamassa, huomaako inssit yms.? Kuluuko moottori jne. nopeammin ja mitkä ne realistiset riskit on?
Mitä suurempi rasitus, sitä nopeammin moottori sekä voimansiirto kuluu, mutta pelkällä ohjelmoinnilla ero vakioon verrattuna on niin pieni, ettei eroa käytännössä huomaa. Suurinosa liikenteessä ajetusta ajosta on kuitenkin moottorin käyttöasteelta vähäistä.
 
Miten käy katsastuksen, vakuutusten ja takuun?

Viritetty moottori rinnastetaan lainsäädännössä uuteen moottoriin, joten autolle pitäisi tehdä muutoskatsastus. Katsastukset maksavat keskimäärin noin sata euroa.

– Muutokset vaikuttavat vakuutusten hintaan ja huoltotakuut menevät uusiksi. Monissa autoliikkeissä katsotaan, että virhevastuu raukeaa, jos autoa on viritetty, Lahti kertoo.

Viritysliikkeet jättävät muutoskatsastuksen useimmiten autonhaltijan vastuulle.

Näin kirjoitetaan viritysliike Voimaa.comin verkkosivuilla: "Suomen laki velvoittaa muutoskatsastukseen aina, kun ohjelmaa muutetaan. Käytännössä viranomaisten resurssit tämän valvomiseen ovat riittämättömät".

Katsastuksessa autolta vaaditaan uudet päästötiedot, joiden hankkiminen testillä maksaisi autoilijalle jopa tuhansia euroja. Kun tulos voi vielä olla se, ettei autolla saisi ajaa, testejä ei käytännössä tehdä.

Talous-sanomat
 
Eikö tuo ohjelmistoviritys pahimmillaan tee autosta tieliikenteeseen kelpaamattoman, jolloin esim kolarin jälkeen jos selviää autossa olleen virisofta, voi vakuutusyhtiö pestä kätensä korvauksista?
 
Ei. Tuo on yleinen harhaluulo että autoon tehdyt muutoskatsastamattomat muutokset poistaa vakuutukset. Pitäis ensin olla yhteyttä onnettomuuden syntyyn. Toki joku vittupää vakuutusyhtiö ensin kokeilee jäätä ja huutelee ettei makseta mitn. Toki jostain kaskosta en tiedä miten käyttäytyy mutta normiliikennevakuutuksella näin.
 
Saman legendan mukaan vakuutus ei korvaa jos ajaa katsastamattomalla autolla. Molempiin pätee varmaan sama että jos onnettomuus selvästi johtuu kasvaneista tehoista tai vaikka katsastuksessa hylsyn saavista jarruista niin ehkä näin voi käydä. Mutta ei se mikään oletus ole. Lisäksi ne kerrat kun olen ollut kolareissa niin ei siinä se kolaritarkastaja ole alkanut mitään OBD porttia etsimään vaan katsonut vahinkoja. (ennenkuin joku alkaa itkemään niin olen kaksi kertaa ollut syyttömänä osapuolena kolarissa)
 
Toki tuli mieleen lisätä nyt että toki jos meet jonku rälläkkämadalluksen tai elämää suuremman turbon tai muun helposti huomattavan muutoksen tekemään ja ei sitten sen takia pysy raato käsissä niin vaara siihen että vakuutusyhtiötä kiinnostaa kasvaa huomattavasti. Mutta ei ne mitään ecun karttoja ala syynäämään.

Edit: Ja toki silloinkin niiden pitäis vielä pystyä perustelemaan että sillä muutoksella on ollut vaikutusta onnettomuuden syntyyn.
 
Kuinkahan monesti joku katsuri on todennut että tämähän tuntuu ohjelmoidulta. Onko välineet tarkastaa asiaa?
 
Kuinkahan monesti joku katsuri on todennut että tämähän tuntuu ohjelmoidulta. Onko välineet tarkastaa asiaa?

Tuskin ne ecua kykenee lukemaan mutta periaatteessa vissiin voivat tehomittauksiin passittaa? Välijäähyistä ynnä muista "helposti" nähtävistä muutoksista noiden kanssa on ainakin painittu.

Toki ei se katsuri sitä oikein mistään voi huomata jos pelkkä softa on sisässä, ei ne sillä kiihdyttelemässä käy tai logittele ilmamassoja
 
Kuulemma silloin kun obd tarkastus tuli osaksi katsastusta, joitain lastutettuja autoja tökkäsi, kun virisofta jätti vikakoodeja sisään, mutta piti sitkeästi vikavalon poissa päältä.
 
Kannattaako DPF poistattaa myös mekaanisesti kokonaan ohjelmoinnin yhteydessä? Jossain ei suositeltu kuin ohjelmallista poistamista ja vasta sitten mekaanista, kun suodatin vikaantuu tai tukkeutuu.
 
Kannattaako DPF poistattaa myös mekaanisesti kokonaan ohjelmoinnin yhteydessä? Jossain ei suositeltu kuin ohjelmallista poistamista ja vasta sitten mekaanista, kun suodatin vikaantuu tai tukkeutuu.

Jos sen ohjelmallisesti poistaa ja jättää sinne niin miten sen huomaa että on täyttymässä tai täynnä muutenkuin että meno loppuu siihen? Ohjelmallisesti poistettu niin ei taida mittaristoon syttyä mitään varotuksia.
Eikö kannattaisi poistaa sit mekaanisesti ja ohjelmallisesti samalla kertaa :hmm:
 
Jos sen ohjelmallisesti poistaa ja jättää sinne niin miten sen huomaa että on täyttymässä tai täynnä muutenkuin että meno loppuu siihen? Ohjelmallisesti poistettu niin ei taida mittaristoon syttyä mitään varotuksia.
Eikö kannattaisi poistaa sit mekaanisesti ja ohjelmallisesti samalla kertaa :hmm:
Näin sitä vähän itsekkin ajattelin. Sanoin vähän epäselvästi, mutta tuollaisen ehdotuksen sain kun kysyin tarjouksia ohjelmoinnista ja egr+dpf poistosta.
 

Darkside developments päätti testata muutaman viritysboksin. Herättää toivottavasti ajatuksia kellä tuollaiset mielessä.
 

Darkside developments päätti testata muutaman viritysboksin. Herättää toivottavasti ajatuksia kellä tuollaiset mielessä.

Olisiko mitään referoida 20 minuutin videon sisältö edes parilla lauseella, ettei jokaisen lukijan tarvitse katsoa sitä itse läpi.
 
Omasta mielestä ei ole järkeä poistella niitä hiukkassuodattimia, niiden seuranta tulee ihan varmasti "pian" kun raskaalla puolella jo ratsataan tien päällä ne samoin Adblue. Ohjelmoin F11 ja jätin filtterin paikoilleen. DPF:än saa myös pestyä jos se tukkeutuu, siihen taas mielipiteeni on seuraava;

Hiukkassuodatin ei tukkeudu ellei autossa ole jotain vikaa. Kävin putsauttamassa vajaa vuosi ohjelmoinnin jälkeen Bemarin imusarjan/EGR:än kun aloin nuuskimaan, että auto tekee polttoja ns. vähän väliä. Joten ajattelin, että pestään samalla hiukkassuodatin, autolla ikää yli 5v ja kilometrejä yli 300.000 tovin matkaa.
Tihentyneiden polttojen syyksi imusarjaa pois otettaessa paljastui imuvuoto läppäakselin juuresta. Viis vuotta oli väljistyttänyt akselin sisäänmenon muovisessa imusarjassa ja tämä vuoto sai ecun oireilemaan, huom ei vikakoodeja. Vain tarkka nenä ja tuntuma työkaluun. Läppämoottori ja EGR ohjelmoitiin pois samana iltana (läpät poistettiin) ja suoritettiin moottorin kemiallinen pesu pa-laitteiston osalta, BMW osaa kertoa diagnostiikalla paljonko DPF:ssä on tavaraa grammalleen ja mikä on suodattimen kunto ylipäätään.

Tässä TL;DR

Koska huomasin imuilman vuodon ajoissa ja se korjattiin, ei ole mitään syytä rikkoa suodatinta ym kikkailua. 300tkm oli saanut aikaan vain 4g(!) tuhkaa BMW:n tähänastisen taipaleen varrella, huoltomiehen mukaan tällä tyylillä mennään 700tkm ennenkuin tarvitsee vaihtaa.
Joten; jos teillä on hiukkassuodatin tukossa, tai menossa tukkoon, se on oire. Ei itse syy. Oman apuni sain hetken netissä pyörimällä ja parista huoltopaikasta kyselemällä suuntaviitan osoittaessa Kauhajoelle AKA-CREW nimiselle korjaamolle, pojat liikkuvat huoltoautolla ympäri Suomen tarvittaessa.

Hiukkassuodatin kestää melkein koko auton eliniän ellei se jonkun piilossa olevan hyvinkin huomaamattoman vian takia seurauksena tukkeudu. Itse tekniikkana se on hyvinkin toimiva ja huoltovapaa.

e: Autooni tehtiin siis Morepower ohjelmointi pienin versio, puhdistuksen jälkeen ohjelmoitiin EGR sammuksiin ja imusarjan läppämoottori offline. Adblue ja DPF edelleen toiminnassa. Käytös muuttui miellyttävämmäksi, vedättää väännöllä enemmän, mutta kulutuksessa en eroa huomaa. Koska BMW:n voi ohjelmoida obd portin kautta, jatkossa jos uuden vielä ostaisi ottaisin heti stage 1 virin ja EGR pois, en muuta. Läpät sitten myöhemmin tai jos tarkoitus pitää "koko käyttöiän."
 
Viimeksi muokattu:
Moralisoi? Ei kai, lähinnä vaan arpoo että jos noita joku katsuri kohta alkaa raidailemaan niin jää autot katsastamatta. Vähän niinkuin väliaikainen autoverokin on jo ollut poistumassa "ihan kohta" viimeiset 63 vuotta...
 
Onhan noita dpf ratsauksia ollu uutisissa jo jostai 2015 lähtien vaan ei vielä ole näkyny. Ihan yhtälailla sen hylyn voisi egr: toimimattomuudesta antaa.
 
Mitä **tun väliä sillä on kokonaisuuteen, että EGR lähti? Imusarja ja EGR itsessään ei paskaannu enää, NOX määrä todennäköisesti kasvaa, mutta urea hoitaa sen. Katsastus meni läpi kuten ennenkin. Ainoa huomattavissa oleva muutos, että talvella lämpenee hitaammin, varsinkin kaupunkinopeuksissa. Ei tällä raudalla edelleenkään pysty mihinkään "rolling coal" juttuihin, mutta toimivuus läpi järkevän käytön eliniän on nyt taattu, ellei adblue laitteet ala nikottelemaan.
 
Yhtälaillahan se egr modaaminen on päästölaitteiden modaamista kuin dpf:nkin poisto. Eli kun lähtään jeesustelemaan niin siitäkin voisi katsastuksessa hyvinkin hylsyn antaa. Ettei sinulla olisi egr koodattu auki asentoon kun lämpenee hitaammin niinkuin yleensä käy.
 
Kerropa miten katsuri sen huomaa kun pakoputken päästä ei sitä selville saa.
:sangel:

Jos EGR olis auki niin mitä ideaa ohjelmoinnissa sen osalta siinä olisi ollut, pakokaasu kulkisi takaisin imusarjaan kuten ennenkin? Hitaampi lämpeneminen EGR suljettuna johtuu juuri siitä, että venttiili on vesijäähdytteinen ja sen kautta imeytyy pakokaasujen lämpöenergiaa jäähdytyskiertoon kun moottori sekoittaa pakokaasua imuilmaan > suljettuna näin ei käy, joten lämpöä menee hukkaan enemmän pakoputken kautta.
 
Samalla tavalla varmaan kuin DPF:n puuttumisenkin, eli ei millään tavalla. Vai meinaatko että katsuri alkaa tunkemaan sormea pakoputkeen ja päättelemään hanskan väristä/paskaisuudesta hattuvakiolla että onkohan autossa DFP vaiko eikö?
 
EGR on ihan silkkaa nopeutettua hajoamista palveleva huoltovälin tihentäjä. Ken muuta uskoo, saa uskoa ihan rauhassa. Ei ole minun Siwalta pois.
DFP oikeasti putsaa pakokaasua. Kuten katalysaattoritkin puhdistavat.

EGR tulppaus vs DFP poisto, kaksi ihan täysin eri kategorian toimenpidettä.
 
Jultsu, suodattimen poisto voidaan havaita mittalaitteilla (ei katsastusasemilla vielä) tai ihan vasaralla kopauttamalla.
 
Jultsu, suodattimen poisto voidaan havaita mittalaitteilla (ei katsastusasemilla vielä) tai ihan vasaralla kopauttamalla.

Meinaat että katsastusinssit alkaa repimään pohjan muoveja pois jokaikisestä autosta jotta pääsevät pönttöön käsiksi?
Pienhiukkasten määrän mittaus pakokaasuista paljastaa kyllä koijarit, mutta kaikki info mitä tähän asti netistä on luettu on käsitellyt obd-portin kautta readiness-testien läpäisyn havainnointia, ja ne pystyy kyllä ohjelmallisesti koodaamaan näyttämään aina ok:ta samalla kun se dpf-poltto otetaan kartoista pois.
 
Niin no, en tiedä millaisella vehkeellä rullaat, mutta yhdenkään mun omistaman auton joissa on ollut hiukkassuodatin since -08 ei ole ollut suojana pohjamuovia sen ympärillä, paremminkin alumiininen lämpökilpi sen yläpuolella, koska se DPF tuppaa kuumenemaan aika paljon ja ne on hyvin esillä sitä "satunnaista" ruuvarilla kopauttamista varten, joka nostaa katsastusinssin mielenkiinnon ihan uudelle tasolle jos se kolahtaa kovin ontolla äänellä.
 
Kyllähän sen pakokaasuanalysaattorilla näkee onko siellä se pönttö vai ei, mutta ne varsinaiset raja-arvothan ovat niin korkeat että niisä nyt menee läpi 80 luvun vaparidieselikin, jos on vaan muuten tikissä.
 
Kyllähän sen pakokaasuanalysaattorilla näkee onko siellä se pönttö vai ei, mutta ne varsinaiset raja-arvothan ovat niin korkeat että niisä nyt menee läpi 80 luvun vaparidieselikin, jos on vaan muuten tikissä.

Meinaat siis sitä savutusarvoa, mikä nykyisellään mitataan ryntäyttämällä? Kyseisellä mittauksella ei kyllä saa selville mitään muuta kuin savutusarvon, ei sitä, että toimiiko katalysaattori, eikä sen kummemmin, että toimiiko/onko dpf käytössä/paikallaan.
 
Meinaat siis sitä savutusarvoa, mikä nykyisellään mitataan ryntäyttämällä? Kyseisellä mittauksella ei kyllä saa selville mitään muuta kuin savutusarvon, ei sitä, että toimiiko katalysaattori, eikä sen kummemmin, että toimiiko/onko dpf käytössä/paikallaan.

Kyllä sen ihan nykyisellä k- arvon mittauksellakin käytännössä selville saa suurimmassa osassa tapauksia. Jos tulos on mitä tahansa muuta kuin puhdas 0 niin jossain on vikaa tai pönttö tyhjätty. Siitä huolimatta hylkyä ei tule kunhan k- arvot on valmistajan tyyppikilven rajoissa eikä mitään ylimääräisä vikavaloja pala. Se on ihan sama vaikka k- arvo olisi vähän koholla ja inssi kuinka pönttöä koputtelisi, niin hylkyä ei niillä perustein pysty antamaan. Varmaan on jo 10 vuotta peloteltu, että kohta tulee katsastukseen uudet mittalaitteet jolla nuo tyhjäykset saadaan vedenpitävasti kiinni. Todellisuus kuitenkin vaan taitaa olla se, että sellaisia laitteita ei ole olemassakaan mitkä soveltuisivat määräaikaiskatsastukseen ja olisivat hinnoiltaan edes jotenkuten kohtuullisia.
 
Meinaat siis sitä savutusarvoa, mikä nykyisellään mitataan ryntäyttämällä? Kyseisellä mittauksella ei kyllä saa selville mitään muuta kuin savutusarvon, ei sitä, että toimiiko katalysaattori, eikä sen kummemmin, että toimiiko/onko dpf käytössä/paikallaan.
Siis kyllähän sillä nimenomaan saa selville sen onko se hiukkassuodatin siellä kunnossa vai ei, mutta ei sillä tosiaan mitään käytännön merkitystä ole, kun ei se ole mikään hylkäsyperuste.

Katalysaattorin kunnosta tuo ryntäystesti ei kyllä kerro mitään.
 
Siis kyllähän sillä nimenomaan saa selville sen onko se hiukkassuodatin siellä kunnossa vai ei, mutta ei sillä tosiaan mitään käytännön merkitystä ole, kun ei se ole mikään hylkäsyperuste.

Katalysaattorin kunnosta tuo ryntäystesti ei kyllä kerro mitään.

Ei ainakaan noissa omissa dpf-tyhjätyissä rotteloissa ole ollut eroja vuosien välillä. Sen mitä noita vanhoja katsastuslappuja olen vertaillut, niin ei niistä kyllä saa irti yhtään mitään ja ratkaisevasti et näe milloin tyhjätty. Tuohon pelkkään k-arvoon vaikuttaa niin moni asia ihan ilmanputsarista suuttimien kuntoon. Tämä nykyinen kulkine on softattu ja egr+dpf toiminnassa ja kilometrejä pian 400tkm(orkkis osilla) ja softauksen jälkeen on ehkä aavistuksen k-arvo tippunut, mutta ei ole nollassa, eikä ole ollut koko auton historiassa edes ensimmäisessä katsastuksessa.

Ja softauksissa ei ole ulosmitattu autosta kaikkea mitä irti saa, toki nekin on kokeiltu, mutta jätetty ns. savuttomaan maksimiin, mitä suurin osa pajoistakin tarjoaa.

Oikeastaan parikin asiaa, miksi edes mainitsin tuon katalysaattorin on se, että hyvin monessa kat+dpf on samaa pakettia ja kun toisen poistat, niin yleensä toinen lähtee myös, mutta myös sen takia, että myös dieselissä sen toimintaa olisi mahdollista mitata, joka kertoisi yleiskunnosta enemmän kuin k-arvo. Katalysaattori itsessään ei tosiaankaan vaikuta savutuksiin ja k-arvoon.
 
Kyllä sen ihan nykyisellä k- arvon mittauksellakin käytännössä selville saa suurimmassa osassa tapauksia. Jos tulos on mitä tahansa muuta kuin puhdas 0 niin jossain on vikaa tai pönttö tyhjätty. Siitä huolimatta hylkyä ei tule kunhan k- arvot on valmistajan tyyppikilven rajoissa eikä mitään ylimääräisä vikavaloja pala. Se on ihan sama vaikka k- arvo olisi vähän koholla ja inssi kuinka pönttöä koputtelisi, niin hylkyä ei niillä perustein pysty antamaan. Varmaan on jo 10 vuotta peloteltu, että kohta tulee katsastukseen uudet mittalaitteet jolla nuo tyhjäykset saadaan vedenpitävasti kiinni. Todellisuus kuitenkin vaan taitaa olla se, että sellaisia laitteita ei ole olemassakaan mitkä soveltuisivat määräaikaiskatsastukseen ja olisivat hinnoiltaan edes jotenkuten kohtuullisia.



Tiedä sitten, onko tuo Trafin lappu kuinka tuore.
 
Tulipahan käytettyä omaa Taxi-spec Eemeliä Tuikulla ohjelmoitavana. Kyllähän tuo meno melkolailla keveni kun teho nousi 122hv -> 190 hv ja vääntö 270 Nm -> 400 Nm. Pitkään tuli mietittyä ja nyt kyllä harmittaa että vasta nyt käytti Tuikulla...
 
Mitä läpistä, sulla on yli vuoskymmenen vanha auto jossa on ollut koko ajan EGR toiminnassa. Iso osa ohjelmoinnin hyödystä jäi käyttämättä kun imusarjan tilavuudesta on jäljellä ehkä pahimmillaan alle 40%.
 
IMG_20200107_092417.jpgIMG_20200107_092107.jpgIMG_20200107_092020.jpg

Täs oli viisvuotiaan BMW:n puhdistus, EGR:än kuva on kadonnut, mutta tuo paska paperissa on pelkästään sen mekaanisesta puhdistuksesta.

Seuraavassa huollossa teetä lisätyönä imusarja pois ja peseminen.
 
Viimeksi muokattu:
IMG_20200107_092417.jpgIMG_20200107_092107.jpgIMG_20200107_092020.jpg

Täs oli viisvuotiaan BMW:n puhdistus, EGR:än kuva on kadonnut, mutta tuo paska paperissa on pelkästään sen mekaanisesta puhdistuksesta.

Seuraavassa huollossa teetä lisätyönä imusarja pois ja peseminen.
Itse minä autoni huollan, pitää jossai vaiheessa irrotella ja puhdistaa
 
Kai on vaihteistoöljyjäkin vaihdeltu toivottavasti jossain kohtaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 817
Viestejä
4 540 086
Jäsenet
74 881
Uusin jäsen
joop

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom