- Liittynyt
- 10.12.2016
- Viestejä
- 451
Itse ostin muutama vuosi sitten (tarkistin eli melkein 4v sitten) uuden Xerox Phaser 6510 varilaserin Saksan Amazonista kun ns. "halvalla" sai.
Noh, tulostin tarve on vähäinen ja kone oli ensin käyttämättä monta kuukautta avaamattomana paketissa. Sitten otin laitteen käyttöön ja suurinpiirtein ensimmäisestä tulostuksesta asti A4 arkki taittuu tulostuksessa yläkulmastaan kun se menee tulostimen läpi ja tulostus jää siitä osasta pois.
Ensin tätä tapahtui jos teki kaks-kolme tulostusta peräkkäin, ja muutaman KYMMENEN tulostuskerran jälkeen tilanne paheni ja nykyään paperi rypistyy jää jumiin jo koneiston sisään eikä edes ensimmäistäkään paperia tulostu.
Sitten oma tyhmyys oli se, että aikailin takuun perään kyselyn kanssa (aina oli olevinaan kiire itselläni ja ajattelin että ehtii sen myöhemminkin...), noh vähän ennen 2v takuun umpeutumista aloin soittelee Xeroxin suomen tukeen. Puhelin hemmo oli kyllä tavallaan auttavainen mutta joka
kerta ensimmäinen kysymys oli oletko rekisteröinyt tulostimen heidän puhelinautomaattiinsa, "-En, -Okay tee se ja soita uudelleen". Ja kun koitin rekisteröidä serial numberii niin joka ainut kerta automaatti valitti että ei tunnisteta sarjanumeroa tai se väärin. Tätä tuki & puhelinautomaatti reggaus rumbaa koitin kolme kertaa ja joka ainut kerta sama.... Puhelin tuki oli täysin hyödytön, jos ei saanut ensin heidän automaattinsa kautta rekisteröityä tulostinta, uskomanta paskaa. Tässäkin olisi pitänyt olla itse tiukka jo kolmannella kerralla, että "vittu kun teidän automaattinne ei kerran kelpuuta sarjanumeroa laitteen tyyppikilvestä!" Ihan oma moka kun olin liian lepsu puhelimessa. Sitten kesälomien ja omien reissujen takia takuuajatkin umpeutui ja koko homma jäi hoitamatta.
Ja tullaan tähän päivään, eli kone on tuossa huoneen nurkassa tyyliin SER:nä kaikki värikasetit about uudet ja täynnä mutta laite itsessään ei toimi. Onko jollain vinkkejä mitä voisi tehdä tai koittaa? Onko joku tulostinhuolto (vaikka Hki-Turku alueelta) sen arvoinen että kannattaisi koittaa korjausta vai maksaako enemmän kuin laitteen arvo uutena (noin 180e)? Ehdotuksia? Tai voisin myydä poiskin jos joku tarvitsee ja luulee saavansa kuntoon tai kaipaa värikasetteja ym.
Noh, tulostin tarve on vähäinen ja kone oli ensin käyttämättä monta kuukautta avaamattomana paketissa. Sitten otin laitteen käyttöön ja suurinpiirtein ensimmäisestä tulostuksesta asti A4 arkki taittuu tulostuksessa yläkulmastaan kun se menee tulostimen läpi ja tulostus jää siitä osasta pois.
Ensin tätä tapahtui jos teki kaks-kolme tulostusta peräkkäin, ja muutaman KYMMENEN tulostuskerran jälkeen tilanne paheni ja nykyään paperi rypistyy jää jumiin jo koneiston sisään eikä edes ensimmäistäkään paperia tulostu.
Sitten oma tyhmyys oli se, että aikailin takuun perään kyselyn kanssa (aina oli olevinaan kiire itselläni ja ajattelin että ehtii sen myöhemminkin...), noh vähän ennen 2v takuun umpeutumista aloin soittelee Xeroxin suomen tukeen. Puhelin hemmo oli kyllä tavallaan auttavainen mutta joka
kerta ensimmäinen kysymys oli oletko rekisteröinyt tulostimen heidän puhelinautomaattiinsa, "-En, -Okay tee se ja soita uudelleen". Ja kun koitin rekisteröidä serial numberii niin joka ainut kerta automaatti valitti että ei tunnisteta sarjanumeroa tai se väärin. Tätä tuki & puhelinautomaatti reggaus rumbaa koitin kolme kertaa ja joka ainut kerta sama.... Puhelin tuki oli täysin hyödytön, jos ei saanut ensin heidän automaattinsa kautta rekisteröityä tulostinta, uskomanta paskaa. Tässäkin olisi pitänyt olla itse tiukka jo kolmannella kerralla, että "vittu kun teidän automaattinne ei kerran kelpuuta sarjanumeroa laitteen tyyppikilvestä!" Ihan oma moka kun olin liian lepsu puhelimessa. Sitten kesälomien ja omien reissujen takia takuuajatkin umpeutui ja koko homma jäi hoitamatta.
Ja tullaan tähän päivään, eli kone on tuossa huoneen nurkassa tyyliin SER:nä kaikki värikasetit about uudet ja täynnä mutta laite itsessään ei toimi. Onko jollain vinkkejä mitä voisi tehdä tai koittaa? Onko joku tulostinhuolto (vaikka Hki-Turku alueelta) sen arvoinen että kannattaisi koittaa korjausta vai maksaako enemmän kuin laitteen arvo uutena (noin 180e)? Ehdotuksia? Tai voisin myydä poiskin jos joku tarvitsee ja luulee saavansa kuntoon tai kaipaa värikasetteja ym.