Kiitos vinkistä, siirtoalustalla paketti kulki hyvin alaovelta suoraan olohuoneeseen.
Nyt olen päivän testaillut Ulissea, ja saa nähdä pystyykö tuota pitämään käytössä jatkuvasti, sen verran ulkoyksikkö pitää meteliä. Kuulostaa vähän samantyyliseltä naputukselta kuin pesukone linkoaisi pyykkiä (nopeammat kierrokset) tai kuorma-auto seisoisi tyhjäkäynnillä pihassa (hitaammat kierrokset). Tuntuu että se lavoille päätyvä kondenssivesi häiritsee jotenkin sitä pyörimistä ja epätasapainoinen pyöriminen aiheuttaa sitten ääntä.
Softa ja kaukosäädin ovat toivottomia, arviolta ehkä 70% kaukosäätimen muutoksista päivittyy sisäyksikölle asti vaikka etäisyyttä olisi alle metri. Sisäyksiköstä myös pimenee välillä näyttö kokonaan, ja jos painan kaukosäätimestä mitä tahansa nappia niin kuuluu piippauksia kyllä mutta mitään ei tapahdu (ei edes on/off- tai light-napeista). Webapp on sekin käyttökelvoton koska se repii jostain tuohon nykyiseksi lämpötilaksi 18 astetta eikä sitä pääse muuttamaan mistään. Sisäyksikkö ei siis operoi jos pyynti ei ole alle 18 astetta. Olen kyllä yrittänyt disabloida ifeel-toimintoa, mutta sillä ei ole vaikutusta muuhun kuin kaukosäätimellä tapahtuvaan käyttöön.
e: nyt laite sammutti itsensä, näyttö meni aivan pimeäksi ja lämpötila asunnossa nousee. Näytön napin painamisesta kuuluu piippaus mutta mitään ei tapahdu. Jos johdon ottaa seinästä hetkeksi ja laittaa takaisin niin näytössä vilahtaa kaksi viivaa ja sen jälkeen ollaan taas pimeänä.
Itselläni tuo muuten sama vehje mutta edellistä versiota missä ei ole wifiä.
Ulkoyksiköstä kuuluu pelkkää tuulettimen hurinaa kompressorin käydessä.
Hieman se toimiessaan "tutisee", mutta tosiaan mitään naputusta ei kuulu.
Nostin sen ulkoyksikön vielä Biltemasta hommatulle kentätelineelle jotta sain kondensioveden suoraan ämpäriin.
Se kondensiovesi aiheutti tosiaan litinää/ loisketta kun tuuletin sitä kirnusi.
Vettä tulee muuten n. 10-20l vuorokaudessa...
Sisäyksikkö huristelee kaukosäätimen pyynnin mukaan, itse pidän sitä lämpötilaa +22c ja kompressori ja puhallin omaan tahtiinsa säätelevät nopeuksiaan.
Pidän Ifeel asetusta päällä jolloin se mittaa lämpötilan kaukosäätimessä olevasta anturista.
Jonkinlainen viive on tuossa kaukosäätimen komennoissa, yksikkö piippaa kyllä että komennot menivät läpi mutta hetkeen ei tapahdu mitään.
Pieni viive tosiaan on jos vaikka säätää lämpötilapyyntiä viileämmälle tai lämpimämmälle.
Alussa kone meni jostain syystä pari kertaa "tilttiin" eikä kompressori lähtenyt pyörimään vaikka lämpötilan pyynti oli kuinka alhainen hyvänsä.
Ohjetta selaamalla selvisi että pistotulpan irroittaminen n. 30 s resetoi tuon masiinan ja lähti taas pelittämään.
Erittäin tyytyväinen olen kyllä ollut tuohon härveliin, olisi vaan pitänyt aikaisemmin sijoittaa ja ostaa.