Miten kämppä viileämmäksi?

Tuommonen split tyylinen jäähdytin kiinnostaisi, jos ulkoyksikön laittaisi parvekkeelle. Mutta etäisyyttä parvekkeelta makuuhuoneeseen olisi varmaan yli 10m, ei varmaan missään mallissa out-of-box noin pitkää letkua ole ja menisi varmaan aika askarteluksi jos itse lähtee tekemään.

Tuommonen split tyylinen jäähdytin kiinnostaisi, jos ulkoyksikön laittaisi parvekkeelle. Mutta etäisyyttä parvekkeelta makuuhuoneeseen olisi varmaan yli 10m, ei varmaan missään mallissa out-of-box noin pitkää letkua ole ja menisi varmaan aika askarteluksi jos itse lähtee tekemään.
Ei sitä sisäyksikköä ole tarkoitus makuuhuoneeseen laittaa, ei ilpiäkään asenneta huoneeseen, vaan avoimeen tilaan mistä puhalluksen avulla ilma siirretään muualle.

Huoneeseen asennettuna, siitä huoneesta tulee jääkaappi kun muissa tiloissa on normaali lämpötila.

Viimeksi muokattu:
Ei sitä sisäyksikköä ole tarkoitus makuuhuoneeseen laittaa, ei ilpiäkään asenneta huoneeseen, vaan avoimeen tilaan mistä puhalluksen avulla ilma kohdettaan muualle.

Huoneeseen asennettuna, siitä huoneesta tulee jääkaappi kun muissa tiloissa on normaali lämpötila.
Tosiaan itse haluaisin täysin priorisoida makuuhuoneen lämpötilan, että pystyy nukkua kunnolla. Toki jos tuommosesta laitteesta riittäisi tehoa koko asunnon viilentämiseen niin se olisi jees, mutta se vähän epäilyttää.

Tosiaan itse haluaisin täysin priorisoida makuuhuoneen lämpötilan, että pystyy nukkua kunnolla. Toki jos tuommosesta laitteesta riittäisi tehoa koko asunnon viilentämiseen niin se olisi jees, mutta se vähän epäilyttää.
Noi splitit on yleensä kyllä ihan eri maata kuin pingut ja jaksaa kyllä usein jäähdyttää isonkin alueen.

Se on joka tapauksessa äänitasoltaan semmoinen että sen kanssa sitä voi pitää 24/7 päällä ja nukkua jos nyt ei pistä makuuhuoneeseen ja ole herkkäuninen
Onko televisionkatselu samassa huoneessa sisäyksikön kanssa mahdollista eli ei erityisemmin häiritse sitä? Silloin se minun nähdäkseni on tarpeeksi hiljainen.

Esim. omalla pingulla ei tulisi mieleenkään yrittää katsella telkkaria samassa huoneessa (olen kokeillut, en saanut puheesta mitään selvää vaikka laitoin telkkarin volaa paljon kovemmaksi), tai ehkä edes viereisessä huoneessa jos väliovi on auki. Saati sitten nukkua ilman korvatulppia.

Pingviinin melun voisi tietenkin ulkoistaa naapureille laittamalla koko laitteen parvekkeelle jyrryttämään, ja askartelee jonkun putken johdattamaan ainoastaan viileä kuiva ilma sisään. Käsittääkseni toimisi samalla periaatteella ja ehkä yhtä "tehokkaasti" kuin kahden putken väsäilyt? Ehkä?

Kiva jos noissa halvemmissa mailleissa on kompressori ulkoyksikössä mutta saattavat osoittautua alitehoisiksi, ja niissä tuo välikaapeli taitaa olla kovin lyhyt? Jossain videossa näkyii että PortaSplitin kaapelilla on ainakin pituutta kun joku oli ikkunan yläkautta laittanut sen menemään?

Onko televisionkatselu samassa huoneessa sisäyksikön kanssa mahdollista eli ei erityisemmin häiritse sitä? Silloin se minun nähdäkseni on tarpeeksi hiljainen.

Esim. omalla pingulla ei tulisi mieleenkään yrittää katsella telkkaria samassa huoneessa (olen kokeillut, en saanut puheesta mitään selvää vaikka laitoin telkkarin volaa paljon kovemmaksi), tai ehkä edes viereisessä huoneessa jos väliovi on auki. Saati sitten nukkua ilman korvatulppia.

Pingviinin melun voisi tietenkin ulkoistaa naapureille laittamalla koko laitteen parvekkeelle jyrryttämään, ja askartelee jonkun putken johdattamaan ainoastaan viileä kuiva ilma sisään. Käsittääkseni toimisi samalla periaatteella ja ehkä yhtä "tehokkaasti" kuin kahden putken väsäilyt? Ehkä?

Kiva jos noissa halvemmissa mailleissa on kompressori ulkoyksikössä mutta saattavat osoittautua alitehoisiksi, ja niissä tuo välikaapeli taitaa olla kovin lyhyt? Jossain videossa näkyii että PortaSplitin kaapelilla on ainakin pituutta kun joku oli ikkunan yläkautta laittanut sen menemään?
Noh nämä minkä kukin kokee häiritseväksi on toki kovin henkilökohtaista mutta itse pystyn ainakin katsomaan telkkaria vaikka oma Argo Ulisse on käytännössä metrin päässä televisiosta. Ei se äänetön ole mutta ehkä vastaa jotain mikron päällä oloa äänitasoltaan jos hakee jotain verrokkia muista laitteista. Uskoisin että toi Portasplit on Ulissea hiljaisempi etenkin tossa silent moodissa. Telkkarin huudattaminen oli itselle yksi pingussa ärsyttänyt asia ja Ulissen kanssa pääsin siitä suhteellisen normaaleille volyymeille.

Portasplissä on sivujen mukaan 2m kylmäkaapelit. Noi karavaanarimallit on tosiaan suunniteltu muutaman sentin paksuiseen karavaanarin seinään/ikkunaan, jonka seurauksena niissä on puolen metrin välikaapeleita jotka voivat olla vähän haastavia asuntokäytössä.

Tein modauksen mun pigviiniin, kun oli pahvilaatikkoja nurkissa. Kysyin neuvoja tekoälyltä ja erityisesti Copilot neuvoi hyvin. Mielenkiintoisesti mulla oli 4 eri ritilää, joihin kaikkiin paperi tarttui, kun testasin. Jotein tein laatikon joka peittää ne kaikki neljä ja putkelle sitten reijän. Kyllä tuntuu heti tehostuvan jäähdytys ja melutaso pieneni hieman. Ajan nyt yhden tunnin testin, että miten käy. Mutta niin ruma se on, että tekisi mieli miettiä jotain pysyvämpiä ratkaisuja kuin pahvilaatikkoa.

Minkä kokoinen/mallinen asunto vaikuttaa ehkä eniten, mutta noihan on käytännössä kuin ilpi, joka kierrättää sisäilmaa samalla jäähdyttäen sitä, jolloin kuumaa korvausilmaa ei tarvitse niin paljoa imeä sisään.

Ok eli tonnin laite ja painoa yhteensä 55kg, mutta kai se sitten ainakin on tehokas.

Tässä videossa ikkunaan asennus näyttää kyllä kätevältä mutta ei taitaisi mennä suomalaisissa kerrostaloyhtiöissä (ja kunnissa) läpi, ulkonäköhaitta ja tippumisvaara. Tuosta tosin sai kuvan että letku on niin litteä ettei ikkuna kovinkaan paljoa jäisi raolleen joten viitsisikö tuollaisen sittenkin virittää parvekkeen ovelle? Vitsit nyt alkoi kiinnostaa...

450e alv0 onnisella ja 775e oli makkosen kaupassa alvillinen hinta.

Ehkä pitää vielä askarella uutta versiota tästä modauksesta. Pitäisi sitten vaan tietää, että mikä noista neljästä ritilästä olisi laatikon sisäpuolella. Laite on Suntec Wellness 12617 Klimatronic Impuls 2.6+.

Siis että mitä, missä splitissä muka on kompura sisäyksikössä? Eihän siinä olisi mitään järkeä.

Tilasin huumorilla Ultimatemarketista tuon parinsadan ilpin pari viikkoa sitten. Saa nähdä tuleeko ikinä...

Noin mutuna sanoisin että yksiputkisen pingun btu:m saa jakaa kolmella, jolllin se vastaa splittiä.

Siis 12000btu pingu = 4000btu splitti

Ehkä pitää vielä askarella uutta versiota tästä modauksesta. Pitäisi sitten vaan tietää, että mikä noista neljästä ritilästä olisi laatikon sisäpuolella. Laite on Suntec Wellness 12617 Klimatronic Impuls 2.6+.
Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että ne ritilät jotka ovat poistoputken yläreunan alapuolella kuuluu laatikon sisään.

funktion_1200px@2x.webp
Ei tietenkään ole

Mihis se none pitäs sijottaa?
Mahdollisimman lähelle ikkunaa/ovea/tuuletusluukkua jos ajaa yksiputkisena ja haluaa mahdollisimman vähän mahdollisesti kuumempaa ilmaa sisälle korvausilmana ilman viemärin- tai muuten naapurista tulevia katkuja.

E: Äh omakotilossa ne hajut tulee omista viemäireistä tai jostain koloista. Mistä puheen olleen, kovin moni tuskin haluaa hengitellä ilmaa joka tulee esim. lasivillan läpi..

Otanpa sen verran takaisin että löysin kyllä sellaisenkin mallin missä se on sisäyksikössä. Mikä on aika hullua koska se kantava ajatushan on saada ne ääntä pitävät romut sinne ulkoyksikköön/ulos asuintiloista.

Otanpa sen verran takaisin että löysin kyllä sellaisenkin mallin missä se on sisäyksikössä. Mikä on aika hullua koska se kantava ajatushan on saada ne ääntä pitävät romut sinne ulkoyksikköön/ulos asuintiloista.
Nyt jäi kiinnostamaan, että mikä Ulissen malli on sellainen, missä kompura on ulkoyksikössä ?
En ole ikinä törmännyt.

Eiköhän näissä siirrettävissä spliteissä ole päätavoitteena saada se eniten ääntä pitävä lauhduttimen jäähdytyspuhallin pihalle. Ei se kompura nyt _niin_ äänekäs ole, että sekin pitäisi ulos saada. Lisäksi se kompura on kohtalaisen iso ja painava mötikkä, turvallisempi niin, että vain lauhdutin on pihalle nostettavassa osassa.

Mittailtiin vähän oman virityksen desibelejä.

Nyt annettiin koneen jyrnyttää 3h ennen mittausta ja letkupois koneesta niin että haihduttaa kondessiovedet pihalle.

23c laitteessa pyyntinä. Niin 46 desibeliä lähti ääntä eli kaksiputki modista pahvilaatikolla tosissaan on hyötyä. Sekä laite ei enää itsessään lämpene niin paljoa.

Ja samalla huomasin että tuolla pyynnillä saa koko kämpän lämpötilan 24.6c ja 7000BTU tehoa.

En tiedä raaskiiko tässä edes luopua tästä sotaratsusta enää toki ikää laitteella alkaa olla että en tiedä kauan tällaiset jaksaa porskuttaa kun huolettu ja säilötty hyvin.

Ennen modausta ääntä lähti 64 desibeliä ja laite kuumeni huomattavasti ja 23c pyynillä ei saanut kuin pienen alueen viileeksi.

Eli toimenpiteet mitä tehty: Poistoputki eristetty täysin. Lisätty toinen putki 150mm voisi olla ilmeisesti isompi. Ja lisätty pahvilaatikko viritys niin tiiviiksi kun mahdollista, ikkunaan finfoam ja oransilla teipillä tiiviiksi.

Moni ei jaksa tällaisia viritellä mutta itseltä suositus tälle.

Myös vertasin sähkön kulutusta niin modauksella sähkönkulutus tippunut ja täysin identiset laitteet ollut päällä ennen modausta että modauksen jälkeen.

Heinäkuun sähkölasku kulutuksen osalta 20.27€ sen kun jaksa 31 päivälle tulee päivän hinnaksi 0.65€ laite kuitenkin ollut päällä välillä 24/7 ja välillä ollut 12h pois kun oltu töissä.

Hyvin pystyy nukkumaan kun laite sängyn vieressä melkein ja televisiota voi katsoa ongelmitta.

Vaikka alkuun itse olin skeptinen niin kyllä tää ihan mukavaa puuhaa ollut.

Toki nyt vaan pohdinassa haluaako sitä päivittää masiinaa paremmaksi?

Ja miten suojata ensi kesäksi parvekkeelta ikkunat tai parveke lasit niin ettei helle porota täysillä.

Ei, vaan ajatus on se, että ulkoyksikkö on helposti siirreltävissä ja painavat rojut pysyvät paikallaan.

Eiköhän näissä siirrettävissä spliteissä ole päätavoitteena saada se eniten ääntä pitävä lauhduttimen jäähdytyspuhallin pihalle. Ei se kompura nyt _niin_ äänekäs ole, että sekin pitäisi ulos saada. Lisäksi se kompura on kohtalaisen iso ja painava mötikkä, turvallisempi niin, että vain lauhdutin on pihalle nostettavassa osassa.
En osaa ottaa kantaa mikä on äänekkäin osa, luulin että mölisevässä pingussani se olisi kompura vaikkakin on myönnettävä että on se melko kovaääninen vaikka laittaisi pelkkään puhallusmoodiin.

Mutta, missä kompura on normaalisti kiinteästi asennetuissa ILP:eissä, ja mistä syystä? Oletan että suunnilleen samat lainalaisuudet ja syyt pätisivät niin kiinteisiin ILP:eihin että näihin siirreltäviin splitteihin... ehkä sillä erolla että ehkä spliteissä on hiukan enemmän halua tehdä ulkoyksiköstä pienempi ja kevyempi jos ja kun joku alkaa asetella sitä ikkunalaudalle kehikkoon, kuten PortaSplitin mainosvideossa minkä linkitin?

Mutta, missä kompura on normaalisti kiinteästi asennetuissa ILP:eissä, ja mistä syystä?
Ulkoyksikössä ja nimenomaan sen äänekkyyden vuoksi. Kompressori on äänekkäin (ja painavin) osa ilmalämpöpumpussa ja sama se on myös siirrettävissä sellaisissa. Siirrettävissä kompressori on kuitenkin yleensä sisäyksikössä juuri siksi, että ulkoyksikköä olisi helpompi liikutella, jos ja kun se on tarpeen. Myös siinä usein täälläkin mainitussa Argo Ulisse 13:ssa kompressori on sisäyksikössä kohtuullisen hyvin vaimennettuna. Ulkoyksikössä on vain lauhdutin ja tuuletin.

Tein nyt versiot 2 ja 3 mun pingviinimodauksesta, mutta on vaikea varmistaa, että nyt on se oikea ritilä peitettynä (laatikon sisään). Ensin oli kaikki neljä, sitten kaksi ja nyt pelkästään poistoputken alla oleva ritilä. Kylmää piisaa ja poistoputki poistaa ilmaa ja aivan pieni veto tuntuu siinä toisessa putkessa. Onko tämä nyt se oikea tie vai pitäisikö putkessa nro 2 tuntua ollenkaan virtausta?

Joo, siis kompurahan sitä (äänieristysmielessä) hankalaa ääntä ilmalämpöpumpussa pitää, periaatteessa muutenhan kyse on vain tuulettimista, jotka periaatteessa saadaan aika hiljaisiksi niin haluttaessa, niin kuin esim. ilppien sisäyksiköt on saatu.

Tein nyt versiot 2 ja 3 mun pingviinimodauksesta, mutta on vaikea varmistaa, että nyt on se oikea ritilä peitettynä (laatikon sisään). Ensin oli kaikki neljä, sitten kaksi ja nyt pelkästään poistoputken alla oleva ritilä. Kylmää piisaa ja poistoputki poistaa ilmaa ja aivan pieni veto tuntuu siinä toisessa putkessa. Onko tämä nyt se oikea tie vai pitäisikö putkessa nro 2 tuntua ollenkaan virtausta?
Kuva ois kiva. Karkeasti ottaen kaikki puolivälin alapuolella olevat ritilät pitää peittää ja niille tuoda ilma ulkoa, jotta kaksiputkimodi on onnistunut.

Kompressori on äänekkäin (ja painavin) osa ilmalämpöpumpussa
En sitten tiedä onko omassa kuulokäyrässä kuoppa kompressorin taajuuksien kohdalla, mutta omien kokemusten mukaan se ulkoyksikön puhallin on äänekkäin osa. Toki asiaan vaikuttanee jonkin verran sekin, että pääosin olen kuunnellut jäähdytyskäytössä olevia ulkoyksikköjä, jolloin invertteri ajaa kompuraa suurimman osan ajasta reippaalla osateholla. Pingua en ole omistanut 15 vuoteen, mutta kyllä siinäkin suurimman (ja häirtsevimmän) metelin tuotti ulos puhaltava puhallin.

Kyllähän siitä lisätystä ottoputkesta pitäisi ilmaa virrata likimain saman verran kuin poistoputkestakin. Hävisikö kämpästä kuitenkin alipaine modauksen ansiosta ?

En sitten tiedä onko omassa kuulokäyrässä kuoppa kompressorin taajuuksien kohdalla, mutta omien kokemusten mukaan se ulkoyksikön puhallin on äänekkäin osa. Toki asiaan vaikuttanee jonkin verran sekin, että pääosin olen kuunnellut jäähdytyskäytössä olevia ulkoyksikköjä, jolloin invertteri ajaa kompuraa suurimman osan ajasta reippaalla osateholla. Pingua en ole omistanut 15 vuoteen, mutta kyllä siinäkin suurimman (ja häirtsevimmän) metelin tuotti ulos puhaltava puhallin.
Normaalin ilmalämpöpumpun sisäyksikkö ei pidä kuin matalaa huminaa, kun ei siellä ole puhaltimen lisäksi juuri mitään ääntä tuottavia komponentteja. Ulkoyksikkö sen sijaan huutaa ja pärisee pahimmillaan melko kovaakin, koska siellä on tuulettimen lisäksi myös juuri se se kompura. Argo Ulissessa kompura on sisäyksikössä, mutta se on tosiaan siinä vaimennettu melko tehokkaasti.

Pingut ovat sitten ihan oma juttunsa, niitä ei hiljaisia ole olemassakaan.

Pingut ovat sitten ihan oma juttunsa, niitä ei hiljaisia ole olemassakaan.

2-4 vuotta ja niihin tottuu. Nyt olen hyväksynyt sen, että täällä ei ole hiljaista kesällä. Eikä unet keskeydy, kun kompura laittaa TRRRNNNN yht'äkkiä. Huonommin nukun, jos lämpötila on yli 25C.

Siksi tämä keskustelu hiljaisuudesta .. minulle ei mitään väliä - olisi kuitenkin hiljaisempi, kuin omat pingviinit.

2-4 vuotta ja niihin tottuu. Nyt olen hyväksynyt sen, että täällä ei ole hiljaista kesällä. Eikä unet keskeydy, kun kompura laittaa TRRRNNNN yht'äkkiä. Huonommin nukun, jos lämpötila on yli 25C.

Siksi tämä keskustelu hiljaisuudesta .. minulle ei mitään väliä - olisi kuitenkin hiljaisempi, kuin omat pingviinit.

Itse en taas tottunut meteliin vaan pömpeli siirtyi varaston nurkkaan pölyttymään.

Itse en taas tottunut meteliin vaan pömpeli siirtyi varaston nurkkaan pölyttymään.
Vähän sama itsellä. Kaikkein kuumimmilla keleillä saatan ottaa pingun esille ihan vain testatakseni onko siitä mitään apua, mutta melko pian ymmärrän etten oikein voi tehdä mitään järkevää samassa tilassa missä se mölisee. Sama efekti jos pitäisin vanhaa pölynimuriani koko ajan vieressäni huutamassa, tai pyykinpesukonetta linkoamassa vieressäni tauotta.

Viimeksi vein pinguni vuokra-asuntonäyttelyä (se yksiö) varten jotta näkisin auttaako se siellä ollenkaan kun jonain esittelypäivinä ulkonakin oli +30. Vähemmän hiostavaksi se asunnon teki ainakin jos meni sen eteen seisomaan mutta en voinut kuvitella pitäväni esittelyä se päällä, olisin joutunut huutamaan potentiaalisille vuokralaisille esitellessäni asuntoa.

Laitoin sen lopulta kokonaan kiinni ja kaikki ikkunat vaan auki ja pöytätuuletin pöhisemään sopivasta suunnasta, se auttoi tarpeeksi ja muut jopa kuulivat ääneni. Löysin sopivan vuokralaisen, jee. Muutti pari päivää sitten asuntoon, onneksi alkoi nyt viileämmät kelit, ei pitäisi enää paistua sisälle.

Minä en tottunut. Myin omani muuton yhteydessä pois, vaikka omani olikin vielä olevinaan joku silence-malli.

Nyt näköjään just alle 25c pitkästä aikaa menee kämppä kun sade ja viileempi.

Huomenna Posti tuo kotiin Wilfa Chill 12 -laitteen. Kaksiputkiseksi aion sen jossain välissä tuunata, mutta ulommaisen tuuletusikkunan korvaan 16 mm:n läpinäkyvällä kennolevyllä. Jotenkin Finnfoam-viritelmä on minun silmiini vähän liian kotikutoisen näköinen :cool:

Itsellä tuollainen parvekkeelle johtava kerrostalon tuuletusikkuna, jonka leveys sisältä 28cm mutta ulkoa vain 24cm mikä johtuu siitä että siellä on metalliset, varmaan jotain alumiinia olevat liuskat ulkona. Siksi Midea portasplitin 26 cm ulkoyksikkö ei menisi läpi. Ulkona on jossain alumiinikourussa jotain torx-ruuveja joten en tiedä pystyskö sitten purkamaan metallilistoja pois.

Toki ei kai se suuri ongelma olisi jättää parvekkeen ovi raolleen letkuja varten vai olisiko?

Vai riittäskö ainakin liikuteltavuudeltaan paljon pienempi Caramax 5000 splitti tämmöiseen yksiöön 26 m2?

Itsellä tuollainen parvekkeelle johtava kerrostalon tuuletusikkuna, jonka leveys sisältä 28cm mutta ulkoa vain 24cm mikä johtuu siitä että siellä on metalliset, varmaan jotain alumiinia olevat liuskat ulkona. Siksi Midea portasplitin 26 cm ulkoyksikkö ei menisi läpi. Ulkona on jossain alumiinikourussa jotain torx-ruuveja joten en tiedä pystyskö sitten purkamaan metallilistoja pois.

Toki ei kai se suuri ongelma olisi jättää parvekkeen ovi raolleen letkuja varten vai olisiko?

Vai riittäskö ainakin liikuteltavuudeltaan paljon pienempi Caramax 5000 splitti tämmöiseen yksiöön 26 m2?

Eikös siinä ole myös isompi ikkuna vasemmalla? Siitä parvekkeelle ja ikkuna raolleen. Letku on ihan muutaman sentin paksuinen ja mukana tulee myös ihan näppärä ikkunasarja sekä kaikenmaailman tiivisteitä.

Eiköhän näissä siirrettävissä spliteissä ole päätavoitteena saada se eniten ääntä pitävä lauhduttimen jäähdytyspuhallin pihalle.
Tai sitten ihan yksinkertaisesti saada yksi kenno sisälle ja toinen ulos, jotta ei tarvitse käyttää typeriä norsunkärsä-ilmahormeja ja sotkea ilmanvaihtoa enemmän tai vähemmän. Saadaan siis helppona turavirityksenä tai tilapäisjärjestelynä aikaan astetta paria vähemmän huono ratkaisu kuin pingu tai yksilaatikkoinen "window unit", parhaimmillaan jokseenkin kiinteän halpis-ilpin veroinen.

Toki sitten länsimaalaisemmin ajatellen tuo kompressorin sijoittaminen ulos olisi myös aika oleellista. Jos olisin sellaisessa pakkoraossa että splittiä miettisin ostavani, vaatimus olisi täysin kategorinen. Enkä tietenkään edes suunnittelisi ulkoyksikköä mihinkään roikkumaan asettavani vaan ratkaisu olisi mahdollinen vain parvekkeen tai terassin kanssa.

E: Tai no, otetaan sen verran takaisin että pohjaratkaisusta riippuen esimerkiksi olohuoneen ja parvekkeen ollessa eri päässä asuntoa kuin makuuhuone, voisin mahdollisesti sietää kompressorin sisätiloissa, kunhan se käyttäytyy kunnolla.

Viimeksi muokattu:
Tässä olis kuvat. Aika räpistelyversio vielä mutta kyllähän tuosta voisi rakentaa siistinkin aika helposti. Tämä on se kolmas versio. Ylempi putki on alkuperäinen poistoputki. Ja ei ole ollut ongelmia tässä kaksiossa ollenkaan alipaineen kanssa. Yksiössä oli aikaisemmin, kun ei meinannut parvekkeen ovea saada auki. En ole kyllä kovinkaan hyvin tiivistänyt tuota ulosputkea. Minulla on siihen sellainen pressutyyppinen ratkaisu (ikkunaan), mutta ei se taida kauhean tiivis olla.

20250805_213444_resized.jpg

20250805_213508_resized.jpg

Tässä olis kuvat. Aika räpistelyversio vielä mutta kyllähän tuosta voisi rakentaa siistinkin aika helposti. Tämä on se kolmas versio. Ylempi putki on alkuperäinen poistoputki. Ja ei ole ollut ongelmia tässä kaksiossa ollenkaan alipaineen kanssa. Yksiössä oli aikaisemmin, kun ei meinannut parvekkeen ovea saada auki. En ole kyllä kovinkaan hyvin tiivistänyt tuota ulosputkea. Minulla on siihen sellainen pressutyyppinen ratkaisu (ikkunaan), mutta ei se taida kauhean tiivis olla.

20250805_213444_resized.jpg

20250805_213508_resized.jpg
Ei tuota poistoputken osaa tartte pahvilootaan laittaa. Ja sulla on edelleen sivusta alin kylki auki jos tuo lauhditin näkyy siitä läpi niinkuin omassa laitteessa tuo modaus ei paljoa hyödyä. Siistin tapa on vain tunkea koko laite kokonaiseen pahvilaatikkoon ja sit tiivistellä ja askarella.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom