Sattuipa sopivasti, että täällä ollaan juuri asiani hermolla, kun tulen apua kyselemään. Uusi luuri siis hakusessa, kun vanha Samsung Galaxy J5(2016) kapsahti viimein katukiveen ja soi itsensä irti. Siihen asti hoiti hommansa mallikkasti ja pienen puukotuksen jälkeen toimi verkkopankkikin, vaikka S-Pankki koitti kampittaakkin. Siinä oli kolmas akku menossa ja minulle mieleinen OLED näyttö. Koko komeus maksoin uutena 150€. Tallennustilakin riitti, kun välillä poisti turhaa tauhkaa whatsappista. Kamera ajoi asiansa, koska omistan kunnon järkkärin, otan kuvani päösääntoisesti sillä.
Uudelle puhelimelle olisi tärkeää pitkä tuki, jotta ei heti muutaman vuoden jälkeen tarvitse olla puukottamassa verkkopankkia toimimaan ja edullinen hinta. Nöyrryn siihen, että OLED:n ja vaihdettavan akun voin unohtaa, mutta en tarvitse mitää IP99 suojauksikaan. Itsetunto kestää ostaa sitten uuden, jos möhellän luurini virtsaan tai wiskilasiin ja en saa sitä itse purettua ja putsattua.
Mitään useita satasia ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa, kun edessä on väkisinkin pitkä sairausloma ja elinajan ennusteestakaan ei ole vielä 100% varmuutta. Alkanut vaan täällä sairaalapedillä tosissaan nyppimään tuo nykyinen Xiaomi 4C, kun joka toinen painallus on mitä sattuu, akku pitää ladata useita kertoja päivässä ja puhelin hidastelee muutenkin.
Tietty voisi olla ihan viisasta katsastaa blackfriday ja kituutella sinne asti, jos olisi jotain hyviä tarjouksia tyrkyllä. Kyttäystä toki helpottaisi, jos vähän saisi vinkkejä, mitä kytätä. Jotenkin tuntuu, että etenkin tuo puhelinten päivitystuki pidetään tietoisesti piilossa tai minä en ainakaan tunnu niistä kunnon tietoa löytävän.