Kyllä se nykyään toimii hyvin. Alkuun kun uutena tuli siinä oli läjä kaikenmaailman bugeja ja oli hidas. Ei se kyllä mikää umpisurkea ole, mutta ei täydellinenkään. Mutta mobiilikäyttäjien ehdoilla tehty niin siit tulee tollasta.
Jossain vaiheessa tais olla kauhea nounou että desktop ja mobiili sivu oli erillään, esim mobiili m.nettisivu.com ja nettisivu.com, kunnes sitten bootstrapin yms. tekniikoiden käyttö yleisty ja lopulta tuntuu että ne työpöytäkäyttäjät unohdettiin kokonaan. Ennen tehtiin sivut yhteensopiviksi mobiililaitteille, nyt tuntuu että ne tehdään yhteensopiviksi työpöytäkäyttöön...
Ei se kyllä toimi, mutta ehkä toisilla sitten on pidempi pinna ja jaksavat odotella sivujen latautumista. Maailma on muuttumassa, kun muutama vuosi sitten yli 2s kestävät sivulataukset aiheuttivat käytännössä sen ettei koko palvelua käyttänyt kukaan ja nyt se odottelu tuntuu olevan täysin normaalia, vaikka kehityksen pitäisi mennä juuri toiseen suuntaan. Sen verran voin tulla vastaan, että kieltämättä sivusto toimii paremmin kuin betan aikana, mutta se ei hirveästi auta kun silloin ne olivat täysin käyttökelvottomat ja tilanne on mielestäni kehno edelleen.
Juuri tuossa äsken kirjauduin ja huomasin että minulle on tullut yksi uusi viesti. Klikkasin viestilinkkiä ja selaimen devityökalujen mukaan kesti 4,48s ennen kuin sivu aukesi. Käytännössä jokainen klikkaus kestää 3-5s ja joka ikisellä klikkauksella ladataan koko sivu uusiksi, eli ovat vissiin päättäneet että staattinen sivurakenne on ihan ok vuonna 2018. Ainoa edes etäisesti dynaaminen ominaisuus on se vasemman reunan pudotusvalikko, joka on sekin sössitty niin että valikko tulee näkyviin vain siitä tekstin perässä olevasta nuolesta ja itse teksti on taas yhden täyden latauksen käynnistävä linkki erilliselle sivulle. Niin ja nykyään myös asetusten päävalikko aukeaa ilman täyttä latausta. Kiva juttu, paitsi että siinä on edelleen sellainen vika, että kun sieltä valikkorakenteesta valitsee jotain, ladataan taas koko sivu uudestaan ja jos ei kerrasta osu oikeaan paikkaan, pitää aloittaa kokonaan alusta.
Ja miksi ihmeessä sinne OP:n sivuille ei pääse halutessaan näkemään edes saldotietoja ilman tunnuslukulistan käyttämistä? Mobiilisovelluksessa se kuitenkin onnistuu.
Aaarrgh! Niin monella tasolla ärsyttävä "sivusto-uudistus", että pää hajoaa. Onneksi tuota webbisivua ei tarvitse käyttää kovinkaan usein.
Edit.
Tällainenkin tuli vastaan kun yritin käydä korottamassa kortin luottorajaa lomareissua varten -->
Ja kun täytin tiedot alusta lähtien uudestaan, niin seuraavalla kerralla "lähetä hakemus" -painikkeen klikkaamisen jälkeen oli tällainen:
Ei tämä ole enää todellista. Kyseessä on kuitenkin iso kotimainen pankkiketju, eikä mikään kiinalainen halpahalli.
Edit2.
Chattasin tästä asiakaspalvelun kanssa ja siinäkin vaiheessa huomasin sellaisen vekkulin ominaisuuden, että se chat-ikkuna on ankkuroitu kiinteästi sivun alareunaan, eikä sitä voi siis siirtää. Pikkujuttu, mutta kuvastaa sivuston muuta laatua sekin osaltaan.
Chatissa eivät saaneet asiaa korjattua, vaan edellyttivät erillistä soittoa, jonka kautta tuo varsinainen asia hoitui sitten lopulta kätevästi.