- Liittynyt
- 15.09.2018
- Viestejä
- 1 370
Lisäyksenä edelliseen, moottorikoodin näkee rekisteritunnuksella vaikkapa bilteman sivuilta.
Tuli 2014. Noita ännäläisiä nyt on aika paljon maailmalla ja ehkä nyt turhaa vouhotusta sen suhteen.Kannattaa panostaa B alkuiseen moottorikoodiin joka tuli 2015/2016 vaihteessa N alkuisen helpommin jakopäästään vikaantuvan moottorin sijaan. Lisää hieman todennäköisyyttä saada toimivampi kone.
Suuntaisin katseet suoraan XF:ään. Hintaero on pieni ja kokoluokka taas aivan toista.Katselin lähinnä mobile.de ja Renun kans hyppäsin nettiautoon kun pyynnit meni germaaniassa paljon korkeammalla kuin täällä, XE en sitten enää huomannut peilata täältä.
Ite kattelin tätä Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Super 180hv Aut Porrasperä 2017 - Vaihtoauto mutta myöhässä liikkeellä ja oli sitten mennyt. Olis ollu upea peli noilla värityksilläPikkuisen menee hinta yli mutta on takaveto ja varmasti erottuu pakkipaikalta,esim täällä pohjois-savossa tulee Tesla usemmin vastaan kuin Alfa Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel 180hp AT8 Super *** 6kk kulutonta ja korotonta maksuaikaa, 1500€ minimihyvitys vaihtoauto Porrasperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Eniten mikä tossa tökkii on, ettei muistaakseni saa luistonestoa lainkaan pois. Pitää kikkailla sulakkeilla mikä on hanurista.Saksasta noita saa, ei Alfoja täältä löydy kuin hajanumeroita. Sääli sinänsä.
Tämä on itselle suuri no-go. Onhan tuolla jotain purkkeja, jotka maksaa sen 400e ja menetät ilmeisesti abs:t samalla.Ei saa juu kuin QV:stä. Ihmetellä tarvii. .
Itsellä ei kokemusta liukovella varustetuista tila-autoista mutta ainakin pakettiautoissa nuo liukuovet toimivat hyvin.Perheen lisäystä tulossa ja mietin tuossa että joku liukuovella varustettu tila-auto olisi käytännöllinen ahtailla parkkipaikoilla lapsen kanssa kulkiessa.
Pelaako liukuovet talvikelissä vai temppuileeko lukot? Mitä käytännön kokemuksia tilakopperoista teiltä löytyy?
Missä autossa on tuollaisia ongelmia?On noissa uudehkoissakin pakuissa ongelmaa välillä jäätymisen kanssa. Firman parissakin eri pakussa on niin paha ettei pakkasella mennä sivuovesta sisään eikä sitä avata jos haluat että auto ei valita että ovi on auki sen jälkeen.
Opelissa eniten ollut. Mikä tuo niiden paku nyt olikaan. Toyotalla ollut välillä ja Volkkareissa myös. Vuosimallit mallia pari vuotta vanhoja ja vanhimmat viimeisiä Hiaceja. Uudemmissa on tuntunut olevan melkein eniten.Missä autossa on tuollaisia ongelmia?
Meillä on Fordin, Toyotan, Renaultin ja Opelin pakuja, vuosimallit väliltä 2005-2016. Ainakin noissa 20 yksilössä liukuovet toimii?
Tutkin tuota leasing-vaihtoehtoakin, mutta rajasin sen pois. Päädyin siihen ratkaisuun, että ostan auton itselle. Syyt ovat monet - osa huonoja, osa ihan hyviä.
Kävisikö Ford Fiesta? Ei taida käydä ainakaan tuo uusin malli, kun hintaa on vähän liikaa.Moro!
Oisko arvon palstalaisilla antaa tipsejä, että minkälaisen auton sitä hommaisi. Ajoa n. 10000-15000km vuodessa - lähinnä kaupungissa. Ei tarvitse olla tehokkain laite maanpäällä, mutta ehkä ne pienemmät kopperot voisi jättää pois laskuista. Budjetti max ~10k - saa olla allekkin.
Olen noita Audin A3 (vm. 2010-2012/ajettu n.150-180tkm) malleja muutamaa katsellut (TFSI 1.4 / 92 kW / 125 Hv versioita), mutta ilmeisesti niissä on jotain älyttömiä vikoja, minkä vuoksi turvallisinta jättää Audit kauppaan? Nuissa kuitenkin ulkonäkö miellyttää silmää ja ajettavuuskin ok.
edit. Niin joo ja bensalla käyvä kapistus hakusessa (mahdollinen etanolipäivitys tiedossa).
Asiasta enempää tietämättä eikö nuo 1.4 TSI ole niitä pahempia jakoketjun-venyttäjiä joihin ei kannata koskea ollenkaan.Ei kellään ole tuohon Audi A3:een mielipidettä. Ilmeisesti kukaan ei ainakaan tunnusta omistavansa?
Sellainen muistikuva itselläkin on. Myöhemmin tuli sitten moottori jakohihnalla.Asiasta enempää tietämättä eikö nuo 1.4 TSI ole niitä pahempia jakoketjun-venyttäjiä joihin ei kannata koskea ollenkaan.
Leikitelläänpä ajatuksella ostaa likimain taloudellinen, erittäin luetettava ja tilava premium auto 10 - 15 000 eurolla tai ainakin alle 20 ke.
Samalla voitaisiin minimoida arvonalenema, eli pitäisi sen takia olla vähän ajettu (alle 200 tkm?) ja mahdollisimman uutta mallisarjaa.
Varusteilla ei niin väliä, kunhan vakkari ja aux löytyy. Ajoa tulee 10 000 km/a, enimmäkseen taajamassa ja valtatiellä/motarilla. Polttoaineella ei väliä.
Vaatimukset:
-Alle kympin kulutus sekalaisessa ajossa.
-Takapenkille pitää mahtua kaksi lastenistuinta
-Mieluiten farmari
-Vakkari
-AUX tai bluetooth
Itsellä tulee mieleen Audi A6 vm 2012 (uusi malli C7) 2,0 diesel manuaalina (luettavuusvaade rajaa pois dsg:t ja multitronikit). Muita vaihtoehtoja?
Jos ajatellaan mahdollisimman pientä arvonalenemaa, niin Audi A6 C6 3.0 TDiQ hyvillä varusteilla alle 250 tkm ajettuna järkihintaan hankittuna pudottaa todennäköisesti arvoansa kaikkien vähiten vuosien aikana ja noille on aina kysyntää, vaikka ei tuollainen vanha isolla koneella oleva Audi kaikkien autonostajien suosikki olekkaan.Leikitelläänpä ajatuksella ostaa likimain taloudellinen, erittäin luetettava ja tilava premium auto 10 - 15 000 eurolla tai ainakin alle 20 ke.
Samalla voitaisiin minimoida arvonalenema, eli pitäisi sen takia olla vähän ajettu (alle 200 tkm?) ja mahdollisimman uutta mallisarjaa.
Varusteilla ei niin väliä, kunhan vakkari ja aux löytyy. Ajoa tulee 10 000 km/a, enimmäkseen taajamassa ja valtatiellä/motarilla. Polttoaineella ei väliä.
Vaatimukset:
-Alle kympin kulutus sekalaisessa ajossa.
-Takapenkille pitää mahtua kaksi lastenistuinta
-Mieluiten farmari
-Vakkari
-AUX tai bluetooth
Itsellä tulee mieleen Audi A6 vm 2012 (uusi malli C7) 2,0 diesel manuaalina (luettavuusvaade rajaa pois dsg:t ja multitronikit). Muita vaihtoehtoja?
Kannattaa kokeilla c5 aircrossi,tietty nelipyttyisellä koneella. Itse kävin kattomassa opelia myös (grandland x),vaikutti ihan laadukkaalta sisältä. Vahinko kun eivät halunneet likkeessä myydä mitään. Kävin sitten ostamassa citikan.Nyt on porukoille auto hakusessa ja koeajo varattu skodan kamiq, kriteerinä helppo pääsy autoon ja automaatti. Opelilta olis x crossland ja foortiltakin olis joku mihin helppo päästä istuun ja pois, kodka selkä sökönä kummaltakin. Tuo kamiq näytti aikas mukavalta ja se koe ajoon tuleekin, kun auto vapautuu. Kovia nuo 1l konwwt kun reilua 120hv otetaan pihalle, ainakin fordin koneista, kuinkahan kestää. Tosin leasingilla meinaavat ottaa auton, kun ikää jo paljon.
Hyvin kestää. Fordilla on ollut noita jo vuodesta 2013 lähtien ja ei niissä ole suurempia ongelmia ollut. Ford on tosin parempi manuaalivaihteisena. Automaatti on aika epätaloudellinen. VAG-konsernin litraisestakaan ei ole kuulunut huonoa.Nyt on porukoille auto hakusessa ja koeajo varattu skodan kamiq, kriteerinä helppo pääsy autoon ja automaatti. Opelilta olis x crossland ja foortiltakin olis joku mihin helppo päästä istuun ja pois, kodka selkä sökönä kummaltakin. Tuo kamiq näytti aikas mukavalta ja se koe ajoon tuleekin, kun auto vapautuu. Kovia nuo 1l konwwt kun reilua 120hv otetaan pihalle, ainakin fordin koneista, kuinkahan kestää. Tosin leasingilla meinaavat ottaa auton, kun ikää jo paljon.
Mulla oli 3 vuotta focus automaatilla. Kylmänä lyhyessä ajossa vie aika paljon,matka-ajossa aika vähän. Arvonsa piti kuitenkin hyvin.Hyvin kestää. Fordilla on ollut noita jo vuodesta 2013 lähtien ja ei niissä ole suurempia ongelmia ollut. Ford on tosin parempi manuaalivaihteisena. Automaatti on aika epätaloudellinen. VAG-konsernin litraisestakaan ei ole kuulunut huonoa.
Tässä on kyse vissiin siitä, että dpf pöntön poltto ei ehdi tapahtua pätkäajossa? Ja tukkeutuvasta EGR:stä? Vai liittyykö tähän vielä jotain muuta?En suosittele yhtään Euro 5 ja uudempaa dieseliä pätkäajoon vaikka kuinka halvalla sais käytettynä.
Mulla on 06 A3 Sportback, koneena tosin puhditon 1.6 bensa. Ajettu 205tkm josta 12tkm itse. Auto ollut mulla vuoden kakkosautona. Ajo lähinnä työmatka-ajoa pk-seudun kehillä ja sisääntuloväylillä ruuhka-aikaan. Koppa on sama kuin vm10 A3ssa ja kuvien perusteella sisältäkin samanlainen. Uusi korimalli tais tulla 2011.Ei kellään ole tuohon Audi A3:een mielipidettä. Ilmeisesti kukaan ei ainakaan tunnusta omistavansa?
Mulla on 06 A3 Sportback, koneena tosin puhditon 1.6 bensa. Ajettu 205tkm josta 12tkm itse. Auto ollut mulla vuoden kakkosautona. Ajo lähinnä työmatka-ajoa pk-seudun kehillä ja sisääntuloväylillä ruuhka-aikaan. Koppa on sama kuin vm10 A3ssa ja kuvien perusteella sisältäkin samanlainen. Uusi korimalli tais tulla 2011.
Huomioita:
-Ruostuu. Ainakin helmat, kaaret ja pohja katsottava läpi kaupoilla
-1.6 on janoinen (omassa ajossa 7,5l/100km) ja hidas
+Yllättävän tilava. Keskikoko+ koira menee konttiin hyvin. Penkit nurin ja kyytiin saa polkupyörän pyöriä irrottamatta.
+Hyvä ajaa
+Kelvollinen äänentoisto
+Hyvät penkit
Sain edullisesti, ostetaessa korjattiin liikkeen piikkiin ruostevaurio etukaaresta. Toiminut hyvin. Mulla ollessa hajonnut takapyyhkimen moottori (hajoaa näistä kaikista) ja vaimon kertoman mukaan jotain putosi etuosasta tielle syksyllä (en löytänyt tienposkesta mitään, alustan osat paikoillaan, ajoltaan normaali, epäilen pohjamuovia).
Eikai -06 vielä ole ledejä edessä? Taisi tulla A3 vuoden 2009 malleihin. Muuttaa mielestäni aika lailla auton ulkonäköäMulla on 06 A3 Sportback, koneena tosin puhditon 1.6 bensa. Ajettu 205tkm josta 12tkm itse. Auto ollut mulla vuoden kakkosautona. Ajo lähinnä työmatka-ajoa pk-seudun kehillä ja sisääntuloväylillä ruuhka-aikaan. Koppa on sama kuin vm10 A3ssa ja kuvien perusteella sisältäkin samanlainen. Uusi korimalli tais tulla 2011.
Juuri näin. Ulkonäkö muuttuu huomattavasti tuoreemmaksi, vaikka kori on muuten sama. Sisustuksessa ei ainakaan kansanmalleissa suurta muutosta tapahtunut.Eikai -06 vielä ole ledejä edessä? Taisi tulla A3 vuoden 2009 malleihin. Muuttaa mielestäni aika lailla auton ulkonäköä
e: "Vuonna 2008 Audi A3 koki kasvojenkohotuksen, jossa se sai uuden etusäleikön ja -puskurin sekä LED-päiväajovalot."
Kyllä, juurikin tämä. Euro 6 mukana tulee vielä Adblue, joka ei tykkää seisottamisista ja pätkästä senkään vertaa.Tässä on kyse vissiin siitä, että dpf pöntön poltto ei ehdi tapahtua pätkäajossa? Ja tukkeutuvasta EGR:stä? Vai liittyykö tähän vielä jotain muuta?
Vieläkö nämä molemmat pystyy poistamaan jäämättä katsastuksessa kiinni?
Tänään oli koeajossa crossland x 19vm ja 22tkm mittarissa, mitä ite sitä ajoin siirtymän porukoille, niin yllätti tuo 1.2koneen pirteys taajamavauhdeissa ja autokin oli kyllä laadukkaan oloinen.Kannattaa kokeilla c5 aircrossi,tietty nelipyttyisellä koneella. Itse kävin kattomassa opelia myös (grandland x),vaikutti ihan laadukkaalta sisältä. Vahinko kun eivät halunneet likkeessä myydä mitään. Kävin sitten ostamassa citikan.
Eihän se ole typistetty, vaan se on sekä pitempi että korkeampi kuin normaali viistoperäinen Ceed.Mites tuo kia xceed, onko se vaan typistetty normi ceed vai onko se myös korkeampi?
Tänään sitte ajeltiin xceedilla ja ainakin rengasmelu oli aikas kamala, muuten oli kyllä ihan soiva peli, nyt odotellaan että kamiq saadaan vielä ajoon. Mutta tuo opelin crossland x on hintasekseen kyllä mukava peli.Eihän se ole typistetty, vaan se on sekä pitempi että korkeampi kuin normaali viistoperäinen Ceed.