Mikä auto minulle?

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
Kiitokset vinkeistä! Pitänee tutustua näihin ranskalaisiin ja T-crossiin.

Hinta tietenkin tulee heti specsien jälkeen määräävänän tekijänä. Fiestan sai lisävarusteilla 25k hintaan. Fordilla nollakorkoa ja muuta alennusta nyt tarjolla.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Pari sivua keskustelua siitä millä vaihteella pitäisi ajella yms. Melkoista.
Tähän liittyen kysymys, että miksihän Suomessa suositaan yhä manuaalivaihteita? Itse en ostaisi enää koskaan manuaalivaihteista autoa. Jos yhtään tarttee kaupungissa ajella, niin on automaatti vaan niin paljon mukavampi ja vaivattomampi. Ja samaa on sanonut ihan jokainen tuttu, joka on yhden automaattivaihteisen valinnut. Ei ole kukaan manuaaliin enää palannut.

Sitten sellainen juttu auton hankinnassa, josta vähemmän puhutaan eli yleinen laatuvaikutelma. Keskustelu tuntuu keskittyvän pääosin moottoreihin, vaihteihtoihin jne. Meillä vaihtui Volvo Toyotaan ja kyllä tuossa yleisessä laadussa tuli takapakkia, vaikka autoilla on ikäeroa 10 vuotta. Kaikki kytkimet, kahvat, penkit jne. tuntuu Toyotassa todella rimpuloille Volvoon verrattuna. Eli tällaistakin kannattaa miettiä, jos asialla on yhtään merkitystä. Ihan tyytyväinen olen autoon ollut, mutta jos vastaava malli olisi löytynyt vaikka Volvolta ja hinnassa ei olisi ollut ihan valtavaa eroa, niin tuskin olisi Toyotaa tullut taloon.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Ite kun koeajoin fiestan niin aika meluisa vaikutelma jäi verrattuna poloon. Sisältä polo myös siistimpi imo, joskin kaikkia mainitsemiasi varusteita siihen ei saa. Disclaimerina fiesta oli ST line 17 tuumaisilla vanteilla
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Tähän liittyen kysymys, että miksihän Suomessa suositaan yhä manuaalivaihteita? Itse en ostaisi enää koskaan manuaalivaihteista autoa. Jos yhtään tarttee kaupungissa ajella, niin on automaatti vaan niin paljon mukavampi ja vaivattomampi. Ja samaa on sanonut ihan jokainen tuttu, joka on yhden automaattivaihteisen valinnut. Ei ole kukaan manuaaliin enää palannut.
Olisiko syynä hinta?

Itse ajan yksivaihteisella autolla tällä hetkellä mutta välillä tulee fiilis että olisi kiva manuaaliaskiakin hämmentää. Tulevaisuudessa saa olla tyytyväinen jos pääsee edes ohjaamaan kun kuljettajista tulee matkustajia.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Korjauskustannukset ja kestävyys. Kun autolla on ikää 10 vuotta ja mittarissa 500tkm ja aika myydä se eteenpäin, kiertäisin itse ostajana tomaattilaatikoilla varustetut kaukaa, mutta vastaavan manuaalin ostamista en epäröisi hetkeäkään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Täällä pohditaan Teslaa taloon, S-malleja käytettynä suht paljon tarjolla nykyään.

Nykyisessä Bemarissa (X-drive 520Diesel -14) 170th lasissa ja kiertoon pitäs laita enne 200th saavutusta.

Rouva innostunut myös nyt ajatuksesta, vielä ku sais koeajettua. (Ei Kuusamon talousalueella oikein ole teslaa tarjolla liikkeissä, syrjäseutujen ongelma)

Tuleekohan tuo halvemmaksi ajaa?
vero on ainakin pienempi , 40th tulee vuodessa helposti. Bmw on ollut melko kallis huoltaa ja 4 vedon rempat on maksanu kivasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Täällä pohditaan Teslaa taloon, S-malleja käytettynä suht paljon tarjolla nykyään.

Nykyisessä Bemarissa (X-drive 520Diesel -14) 170th lasissa ja kiertoon pitäs laita enne 200th saavutusta.

Rouva innostunut myös nyt ajatuksesta, vielä ku sais koeajettua. (Ei Kuusamon talousalueella oikein ole teslaa tarjolla liikkeissä, syrjäseutujen ongelma)

Tuleekohan tuo halvemmaksi ajaa?
vero on ainakin pienempi , 40th tulee vuodessa helposti. Bmw on ollut melko kallis huoltaa ja 4 vedon rempat on maksanu kivasti.
Käykää koeajamassa myös Model 3. Voi sitten verrata että onko 3 vai S parempi. Itse en ole noita ajanut.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
455
Model 3 menee yli budjetin. (ei ole viel käytettyä tarjolla)

50th kohdalla alkaa olla kipuraja.
Mikä on tämä "th"-lyhenne? On vaikea suositella, kun kilometrejä tulee nykyisin vuodessa 40th, aiemmalla on kilometrejä 170th, 50th on kipuraja johonkin (?)
Onko nyt niin, että haluat sähköauton alle 50 t€, jolla ajetaan 40 tkm/vuosi? Jos näin, eikö kannattaisi harkita kuitenkin hybridiä?
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Tuossa esimerkiksi 1.8 litraisen Opelin vääntökäyrä. Huomattavasti huonommin tuo vapari vääntää heti tyhjäkäynniltä, jo 1300rpm/min ero on selkeä turbon hyväksi. Ainakin manuaalivaihteisella on aina tuon verran kierroksia kun lähdetään liikkeelle, mutta ilmeisesti tämä ei jostain syystä kongretisoidu helppona liikkeellelähtönä Fordin tapauksessa.
Eiköhän maksimiväännöt (=kaasu pohjassa) riitä liikkeellelähtöön millä tahansa koneella, oli turboviivettä tai ei. Eli enennemmin väittäisin tuon liittyvän moottorinohjaukseen.

Mutulla esim. jos sytysennakko on optimoitu mahdollisiman alhaiselle kulutuksella tyhjäkäynnillä (ja tyhjäkäyntikierroksetkin on matalat), niin eikös se saa juurikin aikaan sen, että tehon tarpeen muutoksiin ei pystytä reagoimaan yhtä herkästi. Joku paremmin asiasta perillä oleva voinee korjata tai vahvistaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Eiköhän maksimiväännöt (=kaasu pohjassa) riitä liikkeellelähtöön millä tahansa koneella, oli turboviivettä tai ei. Eli enennemmin väittäisin tuon liittyvän moottorinohjaukseen.

Mutulla esim. jos sytysennakko on optimoitu mahdollisiman alhaiselle kulutuksella tyhjäkäynnillä (ja tyhjäkäyntikierroksetkin on matalat), niin eikös se saa juurikin aikaan sen, että tehon tarpeen muutoksiin ei pystytä reagoimaan yhtä herkästi. Joku paremmin asiasta perillä oleva voinee korjata tai vahvistaa.
Liian monta muuttujaa. Onko rajusti ahdettu, onko monta pyttyä, onko ahtimia yksi vai enemmän, eko vai teho ajatuksena jne jne.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Mikä on tämä "th"-lyhenne? On vaikea suositella, kun kilometrejä tulee nykyisin vuodessa 40th, aiemmalla on kilometrejä 170th, 50th on kipuraja johonkin (?)
Onko nyt niin, että haluat sähköauton alle 50 t€, jolla ajetaan 40 tkm/vuosi? Jos näin, eikö kannattaisi harkita kuitenkin hybridiä?
50 tuhatta euroa. Ei ole tonnin parin päälle mutta noin hinta.

Käytettyjä S malleja katseltu, näkys olevan 50-60 välissä ihan mielenkiintoisia vermeitä.

Uusi 3malli on kuiten nelivetona yli 60 tuhatta euroa :O
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Moi!
Tällä hetkellä käytössä -05 Kia Cerato, kaikin puolin toimiva peli ei mitään valittamista, mutta alkoi pieni auto kuume iskeä. Eri auto merkkejä/malleja selaillut laidasta laitaan ja vastaan tuli omaan silmään miellyttävä Skoda Fabia Combi. Näyttäisi kuvien perusteella tarpeeksi tilavalta autolta juuri tämän hetkisen elämän tilanteen kannalta, sekä tulevaa ajatellen. Skodan sivulla oli todella selkeä ja helppo ”rakenna oma” auto josta saa valita varustepaketin, metallivärin (vihreän tietysti) sekä erikoisvanteet sun muuta kivaa. Joten varmaan kääntyisin suoraan tuohon aivan uuden auton rakentamiseen että saa mieleisen.

Itse asiaan. Onko kellään kokemuksia Skoda:sta näin yleisesti? :)
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Skoda on nykyään liian hyvä, syö myyntiä pois volkkarilta ja Audilta. Moottoreita ja vaihteistoja toki löytynee jota kannattaa vältellä, mutta yleinen laatuvaikutelma on ihan ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Moi!
Tällä hetkellä käytössä -05 Kia Cerato, kaikin puolin toimiva peli ei mitään valittamista, mutta alkoi pieni auto kuume iskeä. Eri auto merkkejä/malleja selaillut laidasta laitaan ja vastaan tuli omaan silmään miellyttävä Skoda Fabia Combi. Näyttäisi kuvien perusteella tarpeeksi tilavalta autolta juuri tämän hetkisen elämän tilanteen kannalta, sekä tulevaa ajatellen. Skodan sivulla oli todella selkeä ja helppo ”rakenna oma” auto josta saa valita varustepaketin, metallivärin (vihreän tietysti) sekä erikoisvanteet sun muuta kivaa. Joten varmaan kääntyisin suoraan tuohon aivan uuden auton rakentamiseen että saa mieleisen.

Itse asiaan. Onko kellään kokemuksia Skoda:sta näin yleisesti? :)
Jos nyt on -05 Kia, niin kuinka pitkään ajattelin Skodalla ajaa? Näistä kun ei uusista tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

https://bbs.io-tech.fi/threads/vag-autojen-monet-ongelmat.56517/unread

Tuossa vähän lähihistoriaa kuitenkin.

Varmaan kannattaa ottaa kaikki lisätakuut mitä löytyy, ja sitten jos vielä päädyt tuon ostamaan, niin seurailemaan mitä rintamalla tapahtuu.
Deltan hinnoitteluun ja asenteeseen jos olet jo tottunut, niin tarvittaessa Helkama-auto on aivan yhtä takakireä maahantuojana. Olihan tuossa lirpakkeessa joku uudehko skoda mistä maalit lähteneet kynnyksen puolelta ja maahantuoja kanta oli kai käyttäjän virhe. Ja tietty takavuosien öljynsyönnit, jakoketjut, porsiva DSG ja tietenkin sähköviat pikkuvikoina päälle.

Sitten jos kakka osuu tuulettimeen ja alkaa tyyppivikoja ilmestyä, niin käytetystähän ei sitten pääse eroon muuten kun vaihtamalla saman merkkiseen kun ei muualle kelpaa. Kristallipalloa ei ole, mutta hieman varauksella.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Jos nyt on -05 Kia, niin kuinka pitkään ajattelin Skodalla ajaa? Näistä kun ei uusista tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

https://bbs.io-tech.fi/threads/vag-autojen-monet-ongelmat.56517/unread

Tuossa vähän lähihistoriaa kuitenkin.

Varmaan kannattaa ottaa kaikki lisätakuut mitä löytyy, ja sitten jos vielä päädyt tuon ostamaan, niin seurailemaan mitä rintamalla tapahtuu.
Deltan hinnoitteluun ja asenteeseen jos olet jo tottunut, niin tarvittaessa Helkama-auto on aivan yhtä takakireä maahantuojana. Olihan tuossa lirpakkeessa joku uudehko skoda mistä maalit lähteneet kynnyksen puolelta ja maahantuoja kanta oli kai käyttäjän virhe. Ja tietty takavuosien öljynsyönnit, jakoketjut, porsiva DSG ja tietenkin sähköviat pikkuvikoina päälle.

Sitten jos kakka osuu tuulettimeen ja alkaa tyyppivikoja ilmestyä, niin käytetystähän ei sitten pääse eroon muuten kun vaihtamalla saman merkkiseen kun ei muualle kelpaa. Kristallipalloa ei ole, mutta hieman varauksella.
Alustavasti ainakin se 3-5vuotta. Riippuu siitä kuinka hyvin se pelaa. Aikaisemmat autot on olleet näitä kolaroituja joista saanut halvalla meno pelin, perhe piirissä kun on automekaanikko. Totuus on se että kaikissa autoissa on omat vikansa ja niin tulee aina olemaan. Ei ole toistaiseksi tarvinnut ikinää käyttää autoa missään liikkeessä huollossa, mutta kyllähän tuo uusi auto helpottaisi entisestään kun olisi takuullinen, ja vuosi huollot hoitaisi ihan merkkiliikkeessä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Alustavasti ainakin se 3-5vuotta. Riippuu siitä kuinka hyvin se pelaa. Aikaisemmat autot on olleet näitä kolaroituja joista saanut halvalla meno pelin, perhe piirissä kun on automekaanikko. Totuus on se että kaikissa autoissa on omat vikansa ja niin tulee aina olemaan. Ei ole toistaiseksi tarvinnut ikinää käyttää autoa missään liikkeessä huollossa, mutta kyllähän tuo uusi auto helpottaisi entisestään kun olisi takuullinen, ja vuosi huollot hoitaisi ihan merkkiliikkeessä. :)
Mahtuu takuuseen, Skodaan ulkomuistista saa viiden vuoden takuun. Yks kaveri osti joku aika sitten jonkun uuden skodan jonkun mukamaasturin. Oli kai unohtanut entisen octaviansa missä ei muuta ollutkaan kun vikaa...

Mitenkä Kia Ceed wagon, jos siis wagon on se tarve? Siinä parinkympin luokassa skodan kanssa tai vähän yli, pidempi takuu ja onhan se nyt vähän parempi:) Tai jos pienemmällä pärjää niin Rio, tai Hyundai i20, tai miksei i30 - mitkä nyt on sukulaismalleja.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Mahtuu takuuseen, Skodaan ulkomuistista saa viiden vuoden takuun. Yks kaveri osti joku aika sitten jonkun uuden skodan jonkun mukamaasturin. Oli kai unohtanut entisen octaviansa missä ei muuta ollutkaan kun vikaa...

Mitenkä Kia Ceed wagon, jos siis wagon on se tarve? Siinä parinkympin luokassa skodan kanssa tai vähän yli, pidempi takuu ja onhan se nyt vähän parempi:) Tai jos pienemmällä pärjää niin Rio, tai Hyundai i20, tai miksei i30 - mitkä nyt on sukulaismalleja.
Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D
skoda.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Kia ceed sw kannattaa käydä testaamassa,itsellä on ollut vuodesta 07 ja on ylivoimaisesti vähävikaisin ja halvin kaikista mitä on ollut minulla ja lähipiirissä käytössä.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Kia ceed sw kannattaa käydä testaamassa,itsellä on ollut vuodesta 07 ja on ylivoimaisesti vähävikaisin ja halvin kaikista mitä on ollut minulla ja lähipiirissä käytössä.
Perheestä löytyy yksi -16 Ceed, ei kyllä sw. Mutta pitää noita autoja käydä ihan paikan päällä katsomassa ja koe ajamassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D
Hyundai näköjään antaa 7 vuoden takuun ilman kilsarajaa i30 malleihin. Harmillisesti huomasin että vihreää ei saa Kiaan eikä Hyundain noihin malleihin, jos on niin tarkalleen että vihreä pitää olla:darra::rofl:

Kannattaa kuitenkin näihin tutustua kuten toveri @j1m2 tuossa jo totesi. Ajaa varmasti pidemmälle vaikka takuukin ehtisi loppua.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Hyundai näköjään antaa 7 vuoden takuun ilman kilsarajaa i30 malleihin. Harmillisesti huomasin että vihreää ei saa Kiaan eikä Hyundain noihin malleihin, jos on niin tarkalleen että vihreä pitää olla:darra::rofl:

Kannattaa kuitenkin näihin tutustua kuten toveri @j1m2 tuossa jo totesi. Ajaa varmasti pidemmälle vaikka takuukin ehtisi loppua.
En välttämättä vihreetä haluaisikaan jos joku muu auto olisi kyseessä, ei ole mikään lempi väri tms. Jostain syystä vaan tuo vihreä sopii tollaiseen Skeidaan kuin nenä päähän. :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
En välttämättä vihreetä haluaisikaan jos joku muu auto olisi kyseessä, ei ole mikään lempi väri tms. Jostain syystä vaan tuo vihreä sopii tollaiseen Skeidaan kuin nenä päähän. :rofl:
Väristä voidaan olla samaa mieltä, se vaan jotenkin sopii siihen, joitain vihreitä ocuja näkyy täälläpäin, niin on ihan hyvän näköisiä. Itsehän menisin jollain tylsällä harmaalla/hopealla, tai mieluiten mustalla:cool: Makuasioita...
Mutta kannattaa toki käydä vaihtoehdot läpi.

Niin tosiaan, olihan mullakin skoda, -97 favorit tikkukoneella, just leimattu ja 300€ maksoi. Mitään ongelmia ei ollut vanhuksessa, kun VAG ei ollut pahemmin siihen vielä ehtinyt puuttua:vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Moi!
Tällä hetkellä käytössä -05 Kia Cerato, kaikin puolin toimiva peli ei mitään valittamista, mutta alkoi pieni auto kuume iskeä. Eri auto merkkejä/malleja selaillut laidasta laitaan ja vastaan tuli omaan silmään miellyttävä Skoda Fabia Combi. Näyttäisi kuvien perusteella tarpeeksi tilavalta autolta juuri tämän hetkisen elämän tilanteen kannalta, sekä tulevaa ajatellen. Skodan sivulla oli todella selkeä ja helppo ”rakenna oma” auto josta saa valita varustepaketin, metallivärin (vihreän tietysti) sekä erikoisvanteet sun muuta kivaa. Joten varmaan kääntyisin suoraan tuohon aivan uuden auton rakentamiseen että saa mieleisen.

Itse asiaan. Onko kellään kokemuksia Skoda:sta näin yleisesti? :)
Tuo Skoda Fabia taitaa olla jo vähän vanhaa mallia?

Jossain autogaalassa oli kaksi vähän uudenpaa Skodaa. Skoda Kamiq ja Skoda Scala. Tuo Kamiq on ilmeisesti aivan uusi peli. Scalaa olen käynyt koeajamassa. Ootko noita jo testannut? Scala alk 19 000€. Kamiq alk 20 100€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
154
Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D
itse pari viikkoa sitten tilasin kamiqin..

tälle hetkellä vielä 18 vuoden farmari fabia alla 1.0tsi 115hp.. noin 50tkm mittarissa. kaikki toiminut todella hyvin vaikka kuivakytkin 7-dsg ei se maailman parahin laatikko olekaan. mikään vikavalo ei ole palanut koko tänä aikana.
edellinen oli myös samanlainen fabia tosin vm 17. sekin oli hyvä mutta varusteita kaipasi lisää, joten vaihdoin.
todennäköisesti 20 vuoden alkupuolella tulisi tuo kamiq/scala medialaitteisto myös fabiaan. nykysellään aika vanhahtava.

takuu on 2 vuotta skodassa ja kertaakaan en näiden yksilöiden kanssa ole sitä joutunut käyttämään.
kaikilla tosin ei näin hyvin ole kooralla mennyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Kokeilin Kamiqin "rakenna auto"-hässäkkää nettisivulla mutta en onnistunut laittamaan samaan kyhäelmään lämmitettäviä takasivuistuimia ja lämmitettävää tuulilasia, kummallista. Loppuukohan laturin teho vai mistä lie kyse?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
62
Mikähän se ois mahdollisimman halpa kulkine työmatkoihin? Edestakainen matka n.230 km päivittäin pääosin 100/80 rajoituksilla ja muutamat viimeiset metrit taajamaa.
Nykyisellä kipolla pääsee matka-ajossa 7l/100km kulutuksiin, joten jokin pienempiruokainen ois hakusessa.
Joko alkaa olemaan dieseli kannattava vai meneekö plugin hybridit vielä edullisemmin?
Onko mitään järkeä lähteä etsimään jotain pari vuotta vanhaa ja alta 50tkm ajettua jonka laittaa vaihtoon parin vuoden päästä 150tkm ajettuna?

Käyttövoimaan sen verran rajausta, että täyssähkö on täysin pois suljettu latausmahdollisuuksien puuttuessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Mikähän se ois mahdollisimman halpa kulkine työmatkoihin? Edestakainen matka n.230 km päivittäin pääosin 100/80 rajoituksilla ja muutamat viimeiset metrit taajamaa.
Nykyisellä kipolla pääsee matka-ajossa 7l/100km kulutuksiin, joten jokin pienempiruokainen ois hakusessa.
Joko alkaa olemaan dieseli kannattava vai meneekö plugin hybridit vielä edullisemmin?
Onko mitään järkeä lähteä etsimään jotain pari vuotta vanhaa ja alta 50tkm ajettua jonka laittaa vaihtoon parin vuoden päästä 150tkm ajettuna?

Käyttövoimaan sen verran rajausta, että täyssähkö on täysin pois suljettu latausmahdollisuuksien puuttuessa.
Tuollainen 14tkm/v on just siinä rajalla kannattaako diesel vai hybridi. Tuollaisella maantieajo-profiililla pääsisi pikkudieselillä 4.5 litran kulutukseen ja hybridillä 5 litraan. Jää vaan lähinnä makuasiaksi mikä auto miellyttää enemmän tuolla voimalinja-rajauksella. Pikkuautoista esimerkiksi Golf vs Auris/Prius/Corolla
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Mikähän se ois mahdollisimman halpa kulkine työmatkoihin? Edestakainen matka n.230 km päivittäin pääosin 100/80 rajoituksilla ja muutamat viimeiset metrit taajamaa.
Nykyisellä kipolla pääsee matka-ajossa 7l/100km kulutuksiin, joten jokin pienempiruokainen ois hakusessa.
Joko alkaa olemaan dieseli kannattava vai meneekö plugin hybridit vielä edullisemmin?
Onko mitään järkeä lähteä etsimään jotain pari vuotta vanhaa ja alta 50tkm ajettua jonka laittaa vaihtoon parin vuoden päästä 150tkm ajettuna?

Käyttövoimaan sen verran rajausta, että täyssähkö on täysin pois suljettu latausmahdollisuuksien puuttuessa.
Kuinka isoa autoa haet? Onko ykköskriteeri se pienin mahdollinen kulutus?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
62
Kuinka isoa autoa haet? Onko ykköskriteeri se pienin mahdollinen kulutus?
Jotain Golffin/A3:n kokoluokkaa minimissään, mutta todennäköisesti kallistutaan johonkin Octavian kokoluokkaan.
Ykköskriteeri on luotettavuus. Sen jälkeen alkaa sitten olemaan painoarvo kilometrikustannuksissa. Nähdäkseni noilla kilometreillä polttoaine on isoin siivu vaikka miten otetaan verot, huollot ja renkaat mukaan.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Kyl arvonalenema jos uudesta haaveillaan on kovempi, parin litran paperilla säästetyssä kulutuksessa vs nykyinen kulkineesi et säästä, autoliikkeeseen menee erotus.

Jos tarkoitus vähän käytettyä (tai uutta) niin diesel megane naputtelee aika pieniä lukemia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
62
Kyl arvonalenema jos uudesta haaveillaan on kovempi, parin litran paperilla säästetyssä kulutuksessa vs nykyinen kulkineesi et säästä, autoliikkeeseen menee erotus.

Jos tarkoitus vähän käytettyä (tai uutta) niin diesel megane naputtelee aika pieniä lukemia.
Sieppaa.JPG

Tuossa on jonkin aikaa sitten tehty kaavio, jossa arvonalenemaksi on ajateltu 10% ja pitoajaksi 3 vuotta. A3 ja prius muistaakseni noin. 20-23 k€ ja Minillä lähinnä käyttöarvo n.4k€. Huolto/korjaus/rengaskuluja tuossa ei ole huomioitu ollenkaan. Tuosta päättelin, että polttoainekulut on noilla kilometreillä se ratkaiseva asia loppupeleissä.
2,5 k€ jaettuna 36kk:n ajalle ei monta kymppiä kuukaudessa ole, mutta on kuitenkin jotain.
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223

Tuossa on jonkin aikaa sitten tehty kaavio, jossa arvonalenemaksi on ajateltu 10% ja pitoajaksi 3 vuotta. A3 ja prius muistaakseni noin. 20-23 k€ ja Minillä lähinnä käyttöarvo n.4k€. Huolto/korjaus/rengaskuluja tuossa ei ole huomioitu ollenkaan. Tuosta päättelin, että polttoainekulut on noilla kilometreillä se ratkaiseva asia loppupeleissä.
2,5 k€ jaettuna 36kk:n ajalle ei monta kymppiä kuukaudessa ole, mutta on kuitenkin jotain.
Pitkälle matkalle valitsisin noista kolmesta A3n ajettavuuden ja ajomukavuuden vuoksi. Yli 200km pelkkään työmatka-ajoon päivässä, niin varmasti mukavuutta ja ajettavuuttakin kannattaa jossain määrin arvottaa.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Kokemuksia w218 350cdi:nä?

Infotainment näyttää nyt niin paskalta, kun voi vain olla, mutta miten 7g tai AIRMATIC?
 

hazaski

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
Kokemuksia w218 350cdi:nä?

Infotainment näyttää nyt niin paskalta, kun voi vain olla, mutta miten 7g tai AIRMATIC?
Ei ole suoraan tuosta kamppeesta, mutta tuttavapiirissä on w212:ia (sama pohjarakenne kuin tuossa) on pari 7g-tronicilla ja Airmaticilla. Vaihteisto on kyllä erittäin sulava vaihtamaan, ainakin näin 5g-tronicilla ajelevan mielestä. Ja tuohon w212 on Airmaticin ilmapussien rakennetta vahvistettu niin pitiäisi kestää paremmin kuin w211:ssa. Muutenhan Airmatic, ja ilmajousitus yleensäkin, on ylivoimainen mukavuudeltaan rautajousiin verrattuna.

Näillä tuttavanpiirin autoilla on toki ajettu vasta 250 - 300 tkm, joten eipä niistä sen enempi tiedä vielä miten hyvin kestää. Vaihteistolla taisi tuollakin virallisen huoltoohjelman mukaan olla niin että öljyjä ei tarvitsisi vaihtaa, mutta ne ilman muuta pitää vaihtaa 60-80 tkm välein. Ne tuttavapiirin autot on 250CDI ja kun niissä on kyllä melko hyvin kulkupuolta niin voin vaan kuvitella miten paljon 350 CDI:ssä on.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Ainakin alkupään gtroniceissa oli aika paljonkin vikoja jo suht pienillä kilometreillä, en tiedä sitten tuoreemmista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Nykyiseen autoon (Fiat Linea) olen kyllä sinänsä tyytyväinen mutta sisämeteli on varsinkin motareilla aivan liian kova.
Mietin jos hävittäisi avokin pikkuauton ja hän voi ottaa tuon itselleen niin voisin katsella itselleni jotain uutta vähänkäytettyä.

Hakusessa olisi tilava sisältä hiljaisempi auto automaattivaihteilla ja kernaasti taka- tai nelivedolla mutta se ei ole ehdoton vaatimus. Mielellään joku vähän massasta erottuva merkki/malli.
Hintaluokka 15000-25000, 2015-> ja ajettu maks 150tkm. Ajelen vuodessa noin 20-25tkm, josta kehä3 töihin 25km suuntaansa ja muuten mökkiajoa ja pidempiä reissuja.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Vähän selailtuani iski silmään bemarin 3-sarjan GT:t. Noita löytyy muutamia noihin spekseihin ja muotoilu miellyttää ainakin omaa silmää. Onko noissa jotain ylläreitä vai älyttömät ylläpitokulut kun uuden hinnasta on kuitenkin 4-5 vuodessa sulanut halvimmissa noin puolet....

Esim.
BMW 320 Gran Turismo F34 Gran Turismo 320d A Advantage Edition **BI-XENON**VETOKOUKKU** Muu 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 320 Gran Turismo 320 GT X-drive, twinpower turbo, erittäin siisti, M-Sport-virityspaketti, automaattinen takaspoileri. Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Hintahaitari, ikätoive ja takaveto (=premium) eivät kohtaa, koitin katsoa kolmosbemaria ja Jaguar XE, mut ei lähde...
Jaguar XEtä osuisi alle 25kE alle 150tkm ajettuna 65kpl ja alle 26kE vielä 3kpl lisää. Vai menikö mulla nyt jotain ohi :btooth:
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Katselin lähinnä mobile.de ja Renun kans hyppäsin nettiautoon kun pyynnit meni germaaniassa paljon korkeammalla kuin täällä, XE en sitten enää huomannut peilata täältä. :sori:
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
642
Kertokaapas ehdotuksianne käyttöautosta, joka olisi hyväkin kulkupeli about 80tkm->200tkm välisenä aikana, manuaalisena tai automaattina.

Parin vuoden päästä eläköityvälle henkilölle mietinnässä vähemmänajettua ja uudempaa kulkinetta pidemmäksikin aikaa, mahdollisesti loppuelämäksi. Nyt alla on 2008 focus 1.6 bensalla ja 170tkm mittarissa (jossa kohta uusi puskuri, konepelti ja toisen nurkan valot peuran takia, yllättävää että vakuutus vielä korjaa eikä lunastanut autoa). Waggeja en edes mieti noilla vuosiluvuilla, ehkä jos tuliterää...

Se mitä alustavasti katsellut hintojen takia:
-13 auris 1.6 bensa
-13 ceed 1.6 bensa
-13 i30 1.6 bensa
-13 focus 1.6 bensa

Kuitenkin 10-14k:n haitarilla ja se ~80tkm olisi aika passeli, joissa varusteina ainakin perus cruise ja automaattinen ilmastointi. Kilsoja tulee hänellä about 20-25tkm/v. Ajamisesta ehkä 40% kaupunki ajoa, pääasiassa muuten valta/hiekkateitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Nykyiseen autoon (Fiat Linea) olen kyllä sinänsä tyytyväinen mutta sisämeteli on varsinkin motareilla aivan liian kova.
Mietin jos hävittäisi avokin pikkuauton ja hän voi ottaa tuon itselleen niin voisin katsella itselleni jotain uutta vähänkäytettyä.

Hakusessa olisi tilava sisältä hiljaisempi auto automaattivaihteilla ja kernaasti taka- tai nelivedolla mutta se ei ole ehdoton vaatimus. Mielellään joku vähän massasta erottuva merkki/malli.
Hintaluokka 15000-25000, 2015-> ja ajettu maks 150tkm. Ajelen vuodessa noin 20-25tkm, josta kehä3 töihin 25km suuntaansa ja muuten mökkiajoa ja pidempiä reissuja.
Pikkuisen menee hinta yli mutta on takaveto ja varmasti erottuu pakkipaikalta,esim täällä pohjois-savossa tulee Tesla usemmin vastaan kuin Alfa Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel 180hp AT8 Super *** 6kk kulutonta ja korotonta maksuaikaa, 1500€ minimihyvitys vaihtoauto Porrasperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Vähän selailtuani iski silmään bemarin 3-sarjan GT:t. Noita löytyy muutamia noihin spekseihin ja muotoilu miellyttää ainakin omaa silmää. Onko noissa jotain ylläreitä vai älyttömät ylläpitokulut kun uuden hinnasta on kuitenkin 4-5 vuodessa sulanut halvimmissa noin puolet....

Esim.
BMW 320 Gran Turismo F34 Gran Turismo 320d A Advantage Edition **BI-XENON**VETOKOUKKU** Muu 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 320 Gran Turismo 320 GT X-drive, twinpower turbo, erittäin siisti, M-Sport-virityspaketti, automaattinen takaspoileri. Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kannattaa panostaa B alkuiseen moottorikoodiin joka tuli 2015/2016 vaihteessa N alkuisen helpommin jakopäästään vikaantuvan moottorin sijaan. Lisää hieman todennäköisyyttä saada toimivampi kone.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom