Mikä auto minulle?

Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
546
Itseasiassa AINAKIN MK3-3.5 Focukset omaavat tuon surullisen kuuluisan Powershiftin. Hyvä aski toimiessaan. Itsellä kesti viritykset yms Focus ST:ssä mutta en olisi kyllä halunnut pitää autoa takuuajan ulkopuolella. Mitä uudempiin tulee, olin rehellisesti yllättynyt miten tökkivä ja kankea tuo uusimman Focuksen tomaatti oli vs aiempi tomaatti. Nämä kokemukset 2019-2020 Focuksista parilla eri koneella koeajojen perusteella.
Kyllä, ja siksi mainitsinkin nimenomaan nelossukupolven. Powershit kannattaa unohtaa suosiolla.

Mutta kieltämättä noista GM:n kanssa yhteistyössä tehdyistä 8F:istä on niistäkin kuulunut kaikenlaista. Jenkeissä NHTSA on tiedottanut niistä ikävissä merkeissä. Jollakin on Suomessakin vaihdettu melkein uuteen autoon laatikko. Eikä suunnittelu ilmeisesti mennyt ihan putkeen...

Fordclubilta:

Hauska yksityiskohta tuosta ST automaatista, nimitys 7F40. Arvaukseni taisi osua oikeaan - vaikuttaa että kyse on mm 2L dieselin kanssa olevasta 8F40 laatikosta mistä on vain pudotettu yksi pykälä pois. Välitykset ovat muuten samat mutta 8F40 ihmeellisyys eli lähekkäin olevat 2 ja 3 on korvattu 7F40 :ssä näköjään kakkosella mikä on hieman 8vaihteisen kolmosta pidempi. Näin myöskin 8vaihteisen ammottava aukko 3ja 4 välillä on kurottu tasaisemmaksi. Näin vaihdevälitykset ovat lineaarisemmat.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 472
Itsellä on tuo 2.0 kone ja isompi sähkömoottori joten kierrokset eivät kipua samantien kun hipaiset kaasua MUTTA... Se perkeleen viive kun painat kaasua vs DCT tai normi automaatin viive. Joutuu ennakoimaan niin paljon että pääset kiihdyttämään johonkin sopivaan väliin, etenkin Kehällä yms missä välit ovat ahtaita ja kuskit mulkkuja (jopa mulkumpia kuin itse, eikun). Läpysköjä joutuu käyttämään jos haluaa oikeasti "välitöntä" reagointia. Mutta ihan eri maailma kuin manuaali tai hyvin tehty DCT tai momentinmuunnin. Mikään näistä ei ehkä ole nopeampi vaihtamaan, mutta tuntuvat loogisemmalta ja helpommalta ennakoida mitä aski tekee koska välitysten, moottorin kierrosten ja kiihtyvyyden arviointi on helpompaa. Corolla on nopeampi kuin MX-5, mutta MX-5:llä tiedän täysin mihin väliin ehdin ja mihin en vs Toyota missä on aina mukana pientä arvailua.
Mun mielestä taas esim. DSG tuntuu huomattavasti hitaammalta reagoimaan kuin tuo portaaton. Ehkä nämä on tottumiskysymyksiä myöskin. Sport-mode, läpsyttimellä pykälään että kierrokset on valmiina korkealla eikä kaasua tarvitse edes paljoa antaa niin lähtee kyllä välittömästi. Jos taas esim. ECO-modilla lyöt kickdownin, siinä sitä viivettä taas tulee pahimmillaan vajaa sekunti ennenkuin auto ampaisee liikkeelle.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
76
Auton vaihto alkaisi olla näppäimillä, nykyinen Toyota C-HR tarpeeksi kilsoja kerännyt ja vähän turhan pieni kontti

Hybridi on ollut hyvä, samoin korkea maavara. Tulevaisuudessa kaksi koiraa pitäisi mahduttaa kyytiin. Nykyinen yksi matkustanut takapenkillä, mutta tulevaisuudessa tahtoisin konttiin.
Toyota RAV4 ja Corolla Cross olleet katselmuksen alla, hinta vain vähän turhan kova
Kia ja Mitsubishi kiinnostaa myös, mutta miten näiden hybridit ja huollot? Tykännyt nykyisen suht edullisista huolloista.
Ajoa vuodessa varmaan35-40tkm. Työpiste vaihtelee, nyt päivässä 100km yhteensä ajoa esim.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 734
Millainen asuminen, onko kotilataus järjestettävissä? Uutta vai käytettyä etsimässä, budjettiraami?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
369
Läpysköjä joutuu käyttämään jos haluaa oikeasti "välitöntä" reagointia. Mutta ihan eri maailma kuin manuaali tai hyvin tehty DCT tai momentinmuunnin. Mikään näistä ei ehkä ole nopeampi vaihtamaan, mutta tuntuvat loogisemmalta ja helpommalta ennakoida mitä aski tekee koska välitysten, moottorin kierrosten ja kiihtyvyyden arviointi on helpompaa. Corolla on nopeampi kuin MX-5, mutta MX-5:llä tiedän täysin mihin väliin ehdin ja mihin en vs Toyota missä on aina mukana pientä arvailua.
Sport-mode, läpsyttimellä pykälään että kierrokset on valmiina korkealla eikä kaasua tarvitse edes paljoa antaa niin lähtee kyllä välittömästi. Jos taas esim. ECO-modilla lyöt kickdownin, siinä sitä viivettä taas tulee pahimmillaan vajaa sekunti ennenkuin auto ampaisee liikkeelle.
Minä olen käsittänyt, että ne läpyskävaihteet vaikuttavat vain siihen, millaiset keinotekoiset moottoriäänet auton sisälle tuupataan kaiuttimista (ASC). Mulla äänet on aina pois päältä, joten en ole läpysköjä kertaakaan käyttänyt. Corollasta ei kyllä ole kokemusta kun itselläni on IS.

Ainoa käyttökohde, mitä niille läpysköille olen netistä löytänyt, on moottorijarrutuksen tehostaminen jos on ajelemassa vaikka vuoristossa alas pitkiä alamäkiä. Vanhemissa hybrideissä oleva B-vaihde näistä läpyskällisistä kyllä puuttuu, joten tuo voi olla jopa totta. Onko teillä sitten tapana käyttää tätä ominaisuutta toiseen suuntaan ja saada hybridijärjestelmä nostamaan moottorin kierroksia ennen ohitusta tms.? Voisihan tuota joskus huvikseen testata, vaikka minä olen kyllä aina ehtinyt perille ilman läpysköiden läpsyttelyä :)
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 701
Minä olen käsittänyt, että ne läpyskävaihteet vaikuttavat vain siihen, millaiset keinotekoiset moottoriäänet auton sisälle tuupataan kaiuttimista (ASC). Mulla äänet on aina pois päältä, joten en ole läpysköjä kertaakaan käyttänyt. Corollasta ei kyllä ole kokemusta kun itselläni on IS.

Ainoa käyttökohde, mitä niille läpysköille olen netistä löytänyt, on moottorijarrutuksen tehostaminen jos on ajelemassa vaikka vuoristossa alas pitkiä alamäkiä. Vanhemissa hybrideissä oleva B-vaihde näistä läpyskällisistä kyllä puuttuu, joten tuo voi olla jopa totta. Onko teillä sitten tapana käyttää tätä ominaisuutta toiseen suuntaan ja saada hybridijärjestelmä nostamaan moottorin kierroksia ennen ohitusta tms.? Voisihan tuota joskus huvikseen testata, vaikka minä olen kyllä aina ehtinyt perille ilman läpysköiden läpsyttelyä :)
Toyotan ratkaisussa nostaa kierroksia ja lyhentää välityksiä esiasetettuun "vaihteeseen" jos se on nopeuden puolesta mahdollista. Tuo ecvt:n toimintatapa yllätti ainakin itseni. Ei olekaan perus sähkömoottori askin kyljessä tai starttimoottorin paikalla. En ala edes yrittämään selittämistä vaan helpompi googlata.

Ja joskus tiukassa ruuhkaliittymässä käytän läpysköjä että osun väliin mihin haluan koska en joudu arvailemaan viivettä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 472
Minä olen käsittänyt, että ne läpyskävaihteet vaikuttavat vain siihen, millaiset keinotekoiset moottoriäänet auton sisälle tuupataan kaiuttimista (ASC). Mulla äänet on aina pois päältä, joten en ole läpysköjä kertaakaan käyttänyt. Corollasta ei kyllä ole kokemusta kun itselläni on IS.

Ainoa käyttökohde, mitä niille läpysköille olen netistä löytänyt, on moottorijarrutuksen tehostaminen jos on ajelemassa vaikka vuoristossa alas pitkiä alamäkiä. Vanhemissa hybrideissä oleva B-vaihde näistä läpyskällisistä kyllä puuttuu, joten tuo voi olla jopa totta. Onko teillä sitten tapana käyttää tätä ominaisuutta toiseen suuntaan ja saada hybridijärjestelmä nostamaan moottorin kierroksia ennen ohitusta tms.? Voisihan tuota joskus huvikseen testata, vaikka minä olen kyllä aina ehtinyt perille ilman läpysköiden läpsyttelyä :)
Ne läpsyttimet vaikuttaa suoraan "välityksiin"., eli toimii kuten konventionaalinen aski -> pienempi vaihe ->kierrokset nousee -> optimaalinen tehoalue heti käytettävissä. Eli esim. just ohitettaessa ruukaan läpsyttää sopivasti pienempää niin se välityksen arpominen jää kokonaan pois ja viive on käytännössä 0. Normaalistihan se etsii hetken sitä välitystä kun lyöt polkimen suoraan kickdowniin, ja tästä tulee se (e)CVT:n kuminauhaefekti jota monet vihaavat. IS:llä saa esim. 0-100 sprintissä yli 0,5s nopeampia aikoja sopivasti manuaalimodea käyttäessä. Ylöspäin vaihtaminen taas ei käytännössä tee muuta kuin pienentää kaasuvastetta. Toki IS:n sporttimode on aika reagoiva muutenkin, ei tarvitse pohjaan lyödä niin reagoi kyllä. Toyotalla olen kokeillut sitä vaan 1.8l mallissa ja se on muutenkin niin nuhainen että totesin siinä täysin turhaksi.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
76
Millainen asuminen, onko kotilataus järjestettävissä? Uutta vai käytettyä etsimässä, budjettiraami?
No siis tällä hetkellä ei ole lataus asemaa kotona mutta tarvittaessa semmoinen olisi mahdollista hankkia. Töiden päässä ei ole lataus mahdollisuutta
Käytetty
Budjetti varmaan 20-25t, tai sanotaan että jos 350€/kk saa rahoituksen niin se olis katto
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 996
A6 allroad himottaisi edelleen, vaikka nykyään aika alkaa olla jo ajanut ohi isoista dieselmoottoreista.
Audi A6 Allroad vaihtoautot - Nettiauto
esim. kiinnostaisi vm. 2016 ja hinnaltaan 20 k€ molemmin puolin olevat

Onko järkeä? Onko mitään isompia vikoja? V6-koneen ketjuviat ja ilmapussit?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
546
A6 allroad himottaisi edelleen, vaikka nykyään aika alkaa olla jo ajanut ohi isoista dieselmoottoreista.
Audi A6 Allroad vaihtoautot - Nettiauto
esim. kiinnostaisi vm. 2016 ja hinnaltaan 20 k€ molemmin puolin olevat

Onko järkeä? Onko mitään isompia vikoja? V6-koneen ketjuviat ja ilmapussit?
Valikoi hyvin varustellun ja pidetyn yksilön, ja pitää itsekin huolta, niin eiköhän se jollekulle kelpaa jatkossakin Herrain Autoksi hirvimetsälle ja venekerholle.

 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
136
Varauksetta en kyllä itse ainakaan suosittelisi tuota tojo/lexus hybridiä jos välittää yhtään "ajamisesta." Ne läpyskät on minusta korkeintaan koomiset (oikeissa alamäet toki ymmärrän) ja "sport"moodissakin on aikamoinen kuminauha++ viiveineen. Ja sen brake-by-wire katiskan tuntuma on mitä on. Pari kummallakin merkillä varustettua ajanut. Ilmeisen toimintavarma ja bensapihi toki on, jos ei kiinnosta roikan kanssa hosua, siinä mielessä hyviä virityksiä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 701
Varauksetta en kyllä itse ainakaan suosittelisi tuota tojo/lexus hybridiä jos välittää yhtään "ajamisesta." Ne läpyskät on minusta korkeintaan koomiset (oikeissa alamäet toki ymmärrän) ja "sport"moodissakin on aikamoinen kuminauha++ viiveineen. Ja sen brake-by-wire katiskan tuntuma on mitä on. Pari kummallakin merkillä varustettua ajanut. Ilmeisen toimintavarma ja bensapihi toki on, jos ei kiinnosta roikan kanssa hosua, siinä mielessä hyviä virityksiä.
No ei se pienellä mene jos maantietä ja motaria ajelee. Toyotan ohjelma näyttää Joensuu-Helsinki välin kulutuksen olevan 6.5l/100km. 80kmh tiet ja siitä alle niin päästään sitten alemmas. Itsellä aika hyvä sekoitus noita 80kmh asfalttiteitä, motaria ja jonkin verran taajama-ajoa ja keskikulutus 35tkm ajalta taitaa olla auton ilmoittaman mukaan 5.8l/100km. Tämä sisältää about 50/50 kesää ja talvea (kesällä oli 5.7 ja nousi talven aikana 5.8:aan missä on nyt pysynyt).
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
198
No ei se pienellä mene jos maantietä ja motaria ajelee. Toyotan ohjelma näyttää Joensuu-Helsinki välin kulutuksen olevan 6.5l/100km. 80kmh tiet ja siitä alle niin päästään sitten alemmas. Itsellä aika hyvä sekoitus noita 80kmh asfalttiteitä, motaria ja jonkin verran taajama-ajoa ja keskikulutus 35tkm ajalta taitaa olla auton ilmoittaman mukaan 5.8l/100km. Tämä sisältää about 50/50 kesää ja talvea (kesällä oli 5.7 ja nousi talven aikana 5.8:aan missä on nyt pysynyt).
Mökille vetelin motaria 2.5 L koneella ja vitonen tais olla keskikulutus. Sinun talvi vs kesälukemista voisi päätellä, että auto seisoo tallissa lämpimässä? Itsellä talvi lisää kulutusta päälle litran (auto seisoo pakkasessa).
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 701
Mökille vetelin motaria 2.5 L koneella ja vitonen tais olla keskikulutus. Sinun talvi vs kesälukemista voisi päätellä, että auto seisoo tallissa lämpimässä? Itsellä talvi lisää kulutusta päälle litran (auto seisoo pakkasessa).
Nope. Pihalla auto kylmänä käyntiin, ikkunat puhtaaksi ja ajoon. Ajoprofiili kai sopii tuohon ettei tarvitse hissutella moottori tyhjäkäynnillä vaan joutuu samantien 80kmh+ nopeuksiin niin moottori saa lämmöt nopeasti. Plus en tiedä miten paljon hybridi vaikuttaa tuohon kulutuksen nousuun. Plus otanta on sen verran pitkä että tuossa vaatii jo töitä nostaa tai laskea desillä. Tammikuun keskikulutus oli Toyotan mukaan 6.6l/100km ja viime toukokuun oli 5.5l/100km. Tämän vuoden kulutuslukemia sotkee myös runsas harrasteella ajeli myös työmatkoilla yms. heti kun loskat sulivat ja Toyota seisoi parkissa pisimmillään 3viikkoa kerrallaan.

EDIT: Katsoin huvikseen, helmikuun ja maaliskuun kulutukset olivat 5.9l/100km ja 6.0l/100km.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
198
Nope. Pihalla auto kylmänä käyntiin, ikkunat puhtaaksi ja ajoon. Ajoprofiili kai sopii tuohon ettei tarvitse hissutella moottori tyhjäkäynnillä vaan joutuu samantien 80kmh+ nopeuksiin niin moottori saa lämmöt nopeasti. Plus en tiedä miten paljon hybridi vaikuttaa tuohon kulutuksen nousuun. Plus otanta on sen verran pitkä että tuossa vaatii jo töitä nostaa tai laskea desillä. Tammikuun keskikulutus oli Toyotan mukaan 6.6l/100km ja viime toukokuun oli 5.5l/100km. Tämän vuoden kulutuslukemia sotkee myös runsas harrasteella ajeli myös työmatkoilla yms. heti kun loskat sulivat ja Toyota seisoi parkissa pisimmillään 3viikkoa kerrallaan.

EDIT: Katsoin huvikseen, helmikuun ja maaliskuun kulutukset olivat 5.9l/100km ja 6.0l/100km.
Itsellä menee ajojen alussa aina tuota kaupunkiajoa niin ehkä siinä ero talvella. Meillä kaikillahan on hieman erilaiset ajoreitit ja matkat niin ne kyllä tuntuu vaikuttavan Toyota hybridissä. Eroa on kanssa koneiden välillä ja miten ne käyttäytyy kunkin henkilön ajoreiteillä ja kaasun painamisella. Itsellä Toyota hybridit on aina syönyt huomattavasti vähemmän kuin perus bensaversiot.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 701
Itsellä menee ajojen alussa aina tuota kaupunkiajoa niin ehkä siinä ero talvella. Meillä kaikillahan on hieman erilaiset ajoreitit ja matkat niin ne kyllä tuntuu vaikuttavan Toyota hybridissä. Eroa on kanssa koneiden välillä ja miten ne käyttäytyy kunkin henkilön ajoreiteillä ja kaasun painamisella. Itsellä Toyota hybridit on aina syönyt huomattavasti vähemmän kuin perus bensaversiot.
Itsellä alhaisimmat kulutukset kiltisti ajaessa tulevat tehokkailla turbo bensoilla tai dieseleillä. Tosin tämä muuttuisi heti jos ajoprofiili muuttuisi enemmän kaupunkiajoon.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
76
Kyllä ainakin nykyisellä itselataavalla olen ihan tyytyväinen ollut tuohon bensapiheyteen. Talvella vähän kovempaa toki, mutta silti siedettävämpi kuin vanhassa golfissa. Plugari olisi seuraava askel, koska ilmeisesti isommissa kieseissä kulutus pomppaa paljonkin tuosta itselataavan tekniikasta huolimatta.
Ja oma ajo on pitkälti motaria, sitten pikkutiet ja kaupunki ajo.
Ajomukavuus, tila ja kulutus on itselle ne kolme tärkeintä pointtia kun kilsoja kertyy
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
73
Palailen Toyotan läpyskäkeskusteluun. Norjassa pääsin kokeilemaan niitä ala- ja ylämäissä. Vähän oli epäselvää miten ne eroavat D-modessa ja S-modessa, kummassakin kun niitä voi läiskiä 2.0 litrasessa Corollassa.

D-modella käyttö alamäessä oli tökkivää, jos laitoit D2 päälle ja jouduit antamaan kaasua välillä "vaihde" hyppäsi D, koska halusi kierrokset alas. Taas piti läpsyttää jos halusi moottorijarrutuksen.

S-modella läpyskät sallivat kierrokset korkealla, jos laittoi esim S2 ylämäessä ja kaasu pohjaan, varmaan huudatti kierrokset 6000 ennen kuin vaihtoi S3 automaattisesti.

Eniten taisin lopulta ajaa alamäet adaptiivinen vakkari päällä. Auto sitten hidasti joko moottorilla, jarrulla tai regeneroimalla, en tiedä miten. S-modea käytin ylämäissä missä oli tilaa ajaa "dynaamisesti".

Edit. lisäys. Kulutuksesta, 3300 km Norjassa ja Ruotsissa. Kokonaiskulutus 4.0 l/100 km. 2023-vuoden 2.0 Corolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
714
Onko nyt kyse mistä toyota ja lexuksen laatikosta? Lexusta ollaan pidetty myös vaihtiksena mutta kuulostaa ikävältä ajaa. :hmm:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 701
Edit. lisäys. Kulutuksesta, 3300 km Norjassa ja Ruotsissa. Kokonaiskulutus 4.0 l/100 km. 2023-vuoden 2.0 Corolla.
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli ajotyyli ja minkälaista ajoa? Oma on 2021 2.0 Corolla ja noin iso ero kulutuksessa. Olen saanut 4l/100kmh kulutuksen vain rekan perään jäisessä mutta lumettomassa talvikelissä mutkaisella 80kmh tiellä jumittuessa (eli hidastaa ylämäet, kiihdyttää alamäet) sekä jostain ihmeen syystä työmatkalla 3.9l/100km (en tiedä sattuivatko ruuhkan nopeudet olemaan juuri optimaaliset ja tasaiset). Ja oliko auton ilmoittama vai mittarilta?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 572
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli ajotyyli ja minkälaista ajoa? Oma on 2021 2.0 Corolla ja noin iso ero kulutuksessa. Olen saanut 4l/100kmh kulutuksen vain rekan perään jäisessä mutta lumettomassa talvikelissä mutkaisella 80kmh tiellä jumittuessa (eli hidastaa ylämäet, kiihdyttää alamäet) sekä jostain ihmeen syystä työmatkalla 3.9l/100km (en tiedä sattuivatko ruuhkan nopeudet olemaan juuri optimaaliset ja tasaiset). Ja oliko auton ilmoittama vai mittarilta?
Loppupeleissä jos kuljettaja ei ole mikään teini amispuntti niin tuo ajotyyli on varmaan aika merkityksetön kulutuksia vertaillessa. Ihan jo se et toinen rullailee 16" ja toinen 18" tai jopa 19" renkailla Corollalla tehnee jo huomattavan eron.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
379
Loppupeleissä jos kuljettaja ei ole mikään teini amispuntti niin tuo ajotyyli on varmaan aika merkityksetön kulutuksia vertaillessa. Ihan jo se et toinen rullailee 16" ja toinen 18" tai jopa 19" renkailla Corollalla tehnee jo huomattavan eron.
Ei ole merkityksetön itsellä ed. polttis vaimon ajossa kulutus 0,5-0,7l enemmän vaikka itse ajan kovempaa. "Ainut ero" on se, että itse ennakoin risteykset ym. rullaamalla ja jarruttamalla moottorilla. Täyssähkössäkin eroa hieman einiin merkittävä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
304
Sähköön siirtymistä tullut pähkäiltyä. Tällä hetkellä Skoda Superb -16 L&K neliveto diesel, joka on palvellut täydellisesti pari vuotta. Mittarissa kuitenkin jo 325tkm joka painaa mieltä, vaihtoarvoa olisi varmaan vielä 10k€ tietämillä, mutta jos jokin isompi kallis vika iskee, kalliiksi tulee ja mahdollisesti "kannattamatonta" korjata. Vaihtoehtoja rajaa kun pitää kaksi isoa turvaistuinta mahduttaa jotka ovat selkä menosuuntaan, tätä luvassa vielä nelisen vuotta. Mistä löytyy takapenkkitilaa? Aavistuksen vähemmän riittää mitä nykyisessä, samoin tavaratilan koosta voi tinkiä. ID4 ja Enyaq ehkäpä? 30k€ hintaluokka voisi olla sopiva, lataus hoituu omalla pihalla ja ajot ovat enimmäkseen alle 100km päivässä, 20tkm vuodessa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
379
Bz4X ja Solterra saa hyvilla rahoitustarjouksilla uusina, tilaa kyllä on takapenkillä.

Model Y tietysti yks mittatikku.
Nuo tojotat ja subbet niin onnettomia lataamaan tienpäällä 265% latausrajoineen, että pysyttelisin käytetyssä Vagissa.. sinänsä auto varmaan ok. Omaan ID4 tulossa turvakaukalo kahden istuimen rinnalle. Edit. Lähde:

 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 628
Nuo tojotat ja subbet niin onnettomia lataamaan tienpäällä 265% latausrajoineen, että pysyttelisin käytetyssä Vagissa.. sinänsä auto varmaan ok.
Eiks noi rajat jo poistettu tai lievennetty softapäivityksillä? Pitäisi normaaliajoon jo riittää muttei ehkä yhtä putkea etelestä Lappiin ja takas.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
904
Nuo tojotat ja subbet niin onnettomia lataamaan tienpäällä 265% latausrajoineen, että pysyttelisin käytetyssä Vagissa.. sinänsä auto varmaan ok. Omaan ID4 tulossa turvakaukalo kahden istuimen rinnalle. Edit. Lähde:
Jos kysyjä lataa pääasiassa kotona ja ajosuorite on 100km luokkaa päivässä, niin pienemmillä murheilla pääse Toyotan tai Subarun kanssa. Jos kesälomareissulla joutuu muutaman kerran odottamaan latauksen kanssa, niin sen ei luulisi maailmaa kaatavan.
Tosin Tojon ja Subarun hinta uutena menee reippaasti yli ilmoitetun budjetin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
73
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli ajotyyli ja minkälaista ajoa? Oma on 2021 2.0 Corolla ja noin iso ero kulutuksessa. Olen saanut 4l/100kmh kulutuksen vain rekan perään jäisessä mutta lumettomassa talvikelissä mutkaisella 80kmh tiellä jumittuessa (eli hidastaa ylämäet, kiihdyttää alamäet) sekä jostain ihmeen syystä työmatkalla 3.9l/100km (en tiedä sattuivatko ruuhkan nopeudet olemaan juuri optimaaliset ja tasaiset). Ja oliko auton ilmoittama vai mittarilta?
Auto on facelifft 2.0, joka on jopa taloudellisempi kuin 1.8. Itsellä 16" renkaat jolloin WLTP on 4.4 l/100km. Tesla-Björnin specseillä vauhtini oli "sunday driving". Ruotsin läpi maakuntateitä max 90 km/h ja Norjassa liikenteen mukana. Päiväkulutukset menivät 3.7-4.9 l/100km. Auton ilmoittana ja tankkauksista mitattu kumulatiivinen kulutus (7000 km matkalla) ovat käytännössä samat. Matkamittarivirhe on 0.5 %.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 734
- Kysyjän ajosuorite ei kaipaa uskomatonta pikalataustehoa mannertenväliseen liikennöintiin.
- Suben alle 1,5% tvk rahoitus saattaa houkutella ostamaan uuden, koska pääomaa ei tarvitse 'syödä' vaihtokaupassa.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
198
Auto on facelifft 2.0, joka on jopa taloudellisempi kuin 1.8. Itsellä 16" renkaat jolloin WLTP on 4.4 l/100km. Tesla-Björnin specseillä vauhtini oli "sunday driving". Ruotsin läpi maakuntateitä max 90 km/h ja Norjassa liikenteen mukana. Päiväkulutukset menivät 3.7-4.9 l/100km. Auton ilmoittana ja tankkauksista mitattu kumulatiivinen kulutus (7000 km matkalla) ovat käytännössä samat. Matkamittarivirhe on 0.5 %.
Minulla on 2.5 L koneella talven kulutus n. 6 ja nyt kesän 4.8.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 304
Viestejä
4 309 926
Jäsenet
72 015
Uusin jäsen
Jaglando

Hinta.fi

Ylös Bottom