- Liittynyt
- 14.07.2018
- Viestejä
- 887
Itseasiassa AINAKIN MK3-3.5 Focukset omaavat tuon surullisen kuuluisan Powershiftin. Hyvä aski toimiessaan. Itsellä kesti viritykset yms Focus ST:ssä mutta en olisi kyllä halunnut pitää autoa takuuajan ulkopuolella. Mitä uudempiin tulee, olin rehellisesti yllättynyt miten tökkivä ja kankea tuo uusimman Focuksen tomaatti oli vs aiempi tomaatti. Nämä kokemukset 2019-2020 Focuksista parilla eri koneella koeajojen perusteella.
Kyllä, ja siksi mainitsinkin nimenomaan nelossukupolven. Powershit kannattaa unohtaa suosiolla.
Mutta kieltämättä noista GM:n kanssa yhteistyössä tehdyistä 8F:istä on niistäkin kuulunut kaikenlaista. Jenkeissä NHTSA on tiedottanut niistä ikävissä merkeissä. Jollakin on Suomessakin vaihdettu melkein uuteen autoon laatikko. Eikä suunnittelu ilmeisesti mennyt ihan putkeen...
Fordclubilta:
Hauska yksityiskohta tuosta ST automaatista, nimitys 7F40. Arvaukseni taisi osua oikeaan - vaikuttaa että kyse on mm 2L dieselin kanssa olevasta 8F40 laatikosta mistä on vain pudotettu yksi pykälä pois. Välitykset ovat muuten samat mutta 8F40 ihmeellisyys eli lähekkäin olevat 2 ja 3 on korvattu 7F40 :ssä näköjään kakkosella mikä on hieman 8vaihteisen kolmosta pidempi. Näin myöskin 8vaihteisen ammottava aukko 3ja 4 välillä on kurottu tasaisemmaksi. Näin vaihdevälitykset ovat lineaarisemmat.