Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kenelläkään 4. sukupolven rav4 hybridiä (2013 - 2018)? Pitäisi tietää mahtuuko takakonttiin 78cm leveä, 54cm syvä ja 61cm korkea häkki. Monesti takaluukun kaltevuus syö tilan.
Onko kenelläkään 4. sukupolven rav4 hybridiä (2013 - 2018)? Pitäisi tietää mahtuuko takakonttiin 78cm leveä, 54cm syvä ja 61cm korkea häkki. Monesti takaluukun kaltevuus syö tilan.
Yläosasta ottaa, jos ottaa, penkit käytössä. Taidan kuitenkin kallistua farmariin, saa modernimman samaan hintaan. Raveissa vaan hinta tuntuu säilyvän.Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Mitähän max ~4ke neliveto autoa ajoon kun 50km siivu työmatka? Kulutus ois hyvä pysyä selvästi alle 7:n. joku 6 maantiekulutus ois ok.
Mikä pakettiauto olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvä?
Vähintään Transporter kokoinen, myös isompi käy. 4-veto plussaa, muttei pakollinen.
Hintahaarukka 5000-15000€.
Tuntuu että kaikissa jotain tyyppivikoja, moottoreita menee joka mallissa. Ei saisi olla herkkä ruosteelle.
Ranskalaiset ei ruostu kovin pahasti, Renault Trafic yms. Ovat myös hieman halvempia ostaa.Mikä pakettiauto olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvä?
Vähintään Transporter kokoinen, myös isompi käy. 4-veto plussaa, muttei pakollinen.
Hintahaarukka 5000-15000€.
Tuntuu että kaikissa jotain tyyppivikoja, moottoreita menee joka mallissa. Ei saisi olla herkkä ruosteelle.
Mikä pakettiauto olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvä?
Vähintään Transporter kokoinen, myös isompi käy. 4-veto plussaa, muttei pakollinen.
Hintahaarukka 5000-15000€.
Tuntuu että kaikissa jotain tyyppivikoja, moottoreita menee joka mallissa. Ei saisi olla herkkä ruosteelle.
V70 tulee ekana mieleen, saatavilla hyvin nelivetonsa ja kohtuullisesti varusteltuna, tilava kontti ja perusluotettava. Kulutus toki nousee Focuksesta, mutta ei dieselinä ihan kohtuuton.Tässä koetettu pähkäillä vähän, mikä voisi olla kokonaiskustannuksissa taloudellisin korvaaja nykyiselle autolle (Ford Focus mk 2.5 2009 1.6 TDCi manuaali, keskikulutus ~4.5 l / 100 km), jossa alkaa hiljalleen olla 400 tkm mittarissa.
Kilometrejä tulee vuodessa noin 35-40 tkm. Melko paljon hiekkateitä ja kehnosti aurattuja teitä kuljetaan, joten neliveto tavallaan kiinnostaisi, mutta ei toki oikein kulje käsi kädessä taloudellisuuden kanssa. Toisaalta Focuksellakin on pysytty tiellä, ehkä max. kerran vuodessa jääty jumiin auraamattomalla tiellä.
Vaatimuksina oikeastaan se, että isohko koira mahtuu matkustamaan takakontissa. Vakkari toki oltava. Mukavuudet (lämmitettävä tuulilasi, eber) olleet nykyisessä plussaa. Budjetti mielellään alle 10 ke.
Tässä koetettu pähkäillä vähän, mikä voisi olla kokonaiskustannuksissa taloudellisin korvaaja nykyiselle autolle (Ford Focus mk 2.5 2009 1.6 TDCi manuaali, keskikulutus ~4.5 l / 100 km), jossa alkaa hiljalleen olla 400 tkm mittarissa.
Kilometrejä tulee vuodessa noin 35-40 tkm. Melko paljon hiekkateitä ja kehnosti aurattuja teitä kuljetaan, joten neliveto tavallaan kiinnostaisi, mutta ei toki oikein kulje käsi kädessä taloudellisuuden kanssa. Toisaalta Focuksellakin on pysytty tiellä, ehkä max. kerran vuodessa jääty jumiin auraamattomalla tiellä.
Vaatimuksina oikeastaan se, että isohko koira mahtuu matkustamaan takakontissa. Vakkari toki oltava. Mukavuudet (lämmitettävä tuulilasi, eber) olleet nykyisessä plussaa. Budjetti mielellään alle 10 ke.
Here is our 43 kgs GSD in ID.3 boot. The variable floor is on the lower position. We did Southampton to Isle of Skye trip with him with no issues at all.
![]()
Ehkä lähempänä kolmea tonnia, mutta kyllä, merkittävä summa rahaa menee polttoaineeseen vuodessa. Focus on ollut yllättävän halpa ylläpidettävä. Huollot ja jarrurempat olen tehnyt toki itse. Tähän mennessä vuositasolla ei ole päästy vielä lähellekään tonnia, mutta tälle vuodelle olisi osumassa jakopääremppa, jonka avulla mennään varmaan tonnin yli.Käytät yksinomaan polttoaineeseen 4000€ vuodessa? Plus vanhan ruoskan huoltoihin/korjauksiin saa noilla kilometreillä varmaan uppoamaan vähintään touhutonnin vuoteen ja parhaana kaksi?
Tiedät varmasti itsekin vastauksen, eli osta sähköauto. Menee yli budjetista ja rahoitusyhtiötä joutuu ehkä lähestymään hattu kourassa, mutta kokonaiskustannuksiahan kysyit...
Lähinnä neliveto ja koira ovat tässä kysymysmerkkejä (Labradori vai Leonbergi? matkustaako häkissä? voiko siirtyä matkustamaan valjaisiin takapenkille?). Jos esim. ID.3 riittäisi, niin 20 tonnilla pääsisi vähänajettuun kiinni ja sen jälkeen saisi ajaa puoli-ilmaiseksi seuraavat parisataa tuhatta kilometriä. Neliveto muuttaa kuvioita ja pakottaa katselemaan esim. ID.4:ää, XC40 Rechargea tai Model Y:tä sieltä 35-40 tonnin hujakoilta.
Ehkä lähempänä kolmea tonnia, mutta kyllä, merkittävä summa rahaa menee polttoaineeseen vuodessa. Focus on ollut yllättävän halpa ylläpidettävä. Huollot ja jarrurempat olen tehnyt toki itse. Tähän mennessä vuositasolla ei ole päästy vielä lähellekään tonnia, mutta tälle vuodelle olisi osumassa jakopääremppa, jonka avulla mennään varmaan tonnin yli.
Koira on kooltaan lähempänä labradorin kuin leonbergin kokoluokkaa. Matkustaa nyt takakontissa ilman häkkiä. Takapenkillä matkustaminen ei ole vaihtoehto. Koira tuppaa tunkemaan syliin vaikka kuinka olisi valjaisiin köytettynä. Tuo ID3:n kontti voisi periaatteessa riittää kokonsa puolesta, kontissa tosin näyttäisi olevan korkoa aika paljon, joka voi olla haastava hyppy vanhalle koirarouvalle.
Sähköautoissa (hinnan lisäksi) toki mietityttää arvonalenema. Focus on ostettu aikanaan kahdella tonnilla, joten arvonalenemaa ei liiemmin ole tarvinnut murehtia. Vuotuisella ajomäärällä saa aika äkkiä autoon kilometrejä, jotka nyt ei parin tonnin ruoskassa hirveästi vaikuta, mutta sähköautolle +200 tkm voisi jo kuvitella syövän arvoa aikalailla?
https://classic-m.nettiauto.com/citroen/c5/14482987?vifAdCount=10&vifNav=Y
Sähköautot hyvä ehdotus, mutta en itse keksi AP:lle lähellekään soveltuvaa budjettiraameissa.
Ehkä lähempänä kolmea tonnia, mutta kyllä, merkittävä summa rahaa menee polttoaineeseen vuodessa. Focus on ollut yllättävän halpa ylläpidettävä. Huollot ja jarrurempat olen tehnyt toki itse. Tähän mennessä vuositasolla ei ole päästy vielä lähellekään tonnia, mutta tälle vuodelle olisi osumassa jakopääremppa, jonka avulla mennään varmaan tonnin yli.
Koira on kooltaan lähempänä labradorin kuin leonbergin kokoluokkaa. Matkustaa nyt takakontissa ilman häkkiä. Takapenkillä matkustaminen ei ole vaihtoehto. Koira tuppaa tunkemaan syliin vaikka kuinka olisi valjaisiin köytettynä. Tuo ID3:n kontti voisi periaatteessa riittää kokonsa puolesta, kontissa tosin näyttäisi olevan korkoa aika paljon, joka voi olla haastava hyppy vanhalle koirarouvalle.
Sähköautoissa (hinnan lisäksi) toki mietityttää arvonalenema. Focus on ostettu aikanaan kahdella tonnilla, joten arvonalenemaa ei liiemmin ole tarvinnut murehtia. Vuotuisella ajomäärällä saa aika äkkiä autoon kilometrejä, jotka nyt ei parin tonnin ruoskassa hirveästi vaikuta, mutta sähköautolle +200 tkm voisi jo kuvitella syövän arvoa aikalailla?
Ei pidä hätäillä jakopään huollosta, on pieni summa suuressa kuvassa. 10k€ ei näyttäisi saavan juuri mitään, joten ehkä kannattaa jatkaa vanhalla, jos tiedossa ei ole mitään muuta
suurempaa huoltotarvetta.![]()
Mulla oli joskus C5:ia 3kpl, ei kyllä ikävä ole.
Kokeilit kolmesti ennen kuin uskoit?![]()
Mainittakoon näin jälkikäteen, että kärsin kroonisesta hylkimisreaktiosta ranskaisia ajoneuvoja kohtaan.https://classic-m.nettiauto.com/citroen/c5/14482987?vifAdCount=10&vifNav=Y
Sähköautot hyvä ehdotus, mutta en itse keksi AP:lle lähellekään soveltuvaa budjettiraameissa.
Hyvää pohdintaa ja ihan jopa mielenkiintokin kyllä heräsi. En jotenkin ole osannut aikaisemmin miettiä sähköautoa edes teoreettisella tasolla. Pitääpä tässä joku ilta vähän excelöidä kustannuksia ja miettiä josko tässä olisi oikeasti potentiaalia. Pitää myös tietty selvittää, miten tuollaisen latausaseman saa asennettua nykyiseen taloon. Sen toki voi nähdä sijoituksena taloon ja laskea pois kustannuksista, sikäli mikäli nyt pärjää ilman sähkökeskuksen uusimista.Sähköautoista on pulaa halvassa päässä. Nettiautossa roikkuu ~vuosikymmenen vanhoja ~200 tkm ajettuja Nissan Leafeja ~10k€ pyynnillä. Ne ovat sähköautoja, joita monikaan ei halua, koska Leafeissä on akun jäähdytyksen kanssa ongelmia ja koska pikalataus on harvinaistuvaa Chademo-standardia.
Että jos nyt hypoteettisesti osto osuisi ID.3:een, joka on mielestäni hieman aliarvostettu auto, niin pahin skenaario lienee arvon romahtaminen tuonne kymppitonnin luokkaan. Kuitenkin siinä on enemmän tehoa ja tilaa, CCS-standardin pikalataus ja se on sentään saksalainen auto, joten odottaisin arvonaleneman olevan maltillisempaa. Toki se on muovinen ja halpuutettu, mutta köyhällä ei ole varaa valita. Esim. tuollainen 58 kWh akullinen, 3v/22tkm ajettu ja pyynti karvan alle 25 k€.
Heitin rahoituslaskuriin oletuksen, että auto ostetaan 25k€:lla eikä laiteta senttiäkään käsirahaa ja maksuaika on 60 kk 10 k€ jämärillä. Koroksi arvoin 4% ja todelliseksi vuosikoroksi muodostui 5,26%. Kuukausieräksi tulee noilla oletuksilla 331,74€.
Että suunnilleen nyt palavan dieselin kustannuksella maksaisi sähköauton arvonaleneman pahimmassa skenaariossa. Sähkökin maksaa jotakin ja vakuutukset on kalliimmat, mutta käyttövoimaverosta, korjauksista ja huolloista säästyy rahaa, joten kokonaisuus mennee tuollaisella 5 vuoden tähtäimellä nykytilan paikkeille. Tai halvemmaksikin, jos ja kun dieselin litrahinta nousee useammalla kymmenellä sentillä lähivuosien aikana.
Toki omia tarpeita pitää ja kannattaa miettiä rahan ohella. Kuopissa ja jäätyneessä hangessa ajelemalla saa pahimmillaan aikaan kolhun akkukoteloon ja katsastusmiehen hylyn sekä kymppitonnin korjaamolaskun. Eikä takavetoiset MEB-pohjalevyn autot ole tunnettuja parhaista liukkaan kelin ominaisuuksista, vaan yliagressiivinen vetoluistonesto on kuulemma välillä hyydyttänyt liikkellelähdön kaltevalla ja jäisellä kotipihallakin.
Jos ostaa jonkin suositumman auton nelivetona (Model Y? ID4? XC40? Polestar 2?), niin sellainen on tietysti sitten ainakin kymppitonnin kalliimpi. Mutta käyttöominaisuudet voi olla itselle paremmat ja se voi säilyttää arvonsa paremmin, joten euromääräinen ero kokonaiskustannuksissa ei välttämättä ole hirmu kova.
Tämäkin totta. Koskaan ei teidä minkälaisen pommin sitä sattuu ostamaan. Dieseltekniikankin osalta nykyinen Focus valikoitui aikanaan tietoisesti lajinsa viimeisenä, ilman DPF:ää olevaa mallia.Ja vaikka olisikin tiedossa, niin siitä huolimatta "uusi" alle 10k€ auto on epävarma ratkaisu. Toki jos molemmat rengassarjat on loppu, jakopää remontin tarpeessa ja katsastuskehotuksia olisi korjattavana parin tonnin edestä, niin sitten voi jo alkaa miettiä. Mutta tässä tapauksessa oman haasteensa muodostaa suuri kilometrimäärä ja "tarve" dieselautolle, jotka on lähtökohtaisesti joko uusia ja monimutkaista tekniikkaa tai vanhoja ja paljon ajettuja. Tuossa hintaluokassa ostaa muutenkin usein jonkun toisen ongelmat ja virhevastuu on lähinnä perävalotakuu.
Eiks toi satatonnia ole litraselle koneelle jo paljon vai joko ne on kestävämpiä? En sitten tiedä kuinka ”Enjoy” tuollainen on.
Niin. Aika normaali ajomäärä tuo vielä olisi 2018 autolle. 17,3 tkm vuosi (104tkm).Eiks toi satatonnia ole litraselle koneelle jo paljon vai joko ne on kestävämpiä?
Fordissa on se öljyssä uiva jakohihna, joka murenee. Sen ainakin tiedän. Kallis se jakohihnan vaihto kanssa on.Riippuu niin moottorista, mutta kyllä noilla 200tkm pääsee perus huolloilla, ellei ole jotain fataalia suunnittelu mokaa kuten Ford tai VAG.
Tuo lähemmäs 300tkm on kyllä jo hyvä. Eipä sen tarvitsisi sen paremmin kestääkäänItse lukenut noista K-Astroista, että olisi laadukkaasti tehty, eikä tyyppivikoja pahemmin ole. Myös litrainen motti on saanut kehuja ja jotkut on ajanut lähemmäs 300tkm ongelmitta. Tuollainen voisi olla farkkuna ja 1.4 litraisella koneella potentiaalinen itsellekin. Myös Insignia houkuttaa erityisesti ulkonäöllään.
Niin. Aika normaali ajomäärä tuo vielä olisi 2018 autolle. 17,3 tkm vuosi (104tkm).
En nyt ole kuullut, että Opelin 1.0 turbo olisi mitenkään tyyppivikainen tai että hajoaisi ennen aikojaan.
176tkm olisi eniten ajettu vastaava.
Yksi noista erottuu hinnaltaan, 7590€. On yksityisellä, niin ehkä hinta olisi siksi hieman liikkeen hintoja halvempi.
Fordissa on se öljyssä uiva jakohihna, joka murenee. Sen ainakin tiedän. Kallis se jakohihnan vaihto kanssa on.
Tuo lähemmäs 300tkm on kyllä jo hyvä. Eipä sen tarvitsisi sen paremmin kestääkään105hv 1.0 turbo, niin ei kumminkaan liian korkeaviritteinen moottori ole. Ihan hyvältä perus autolta tuo Astra ajossa vaikutti. Takapenkin tilat on suuret jo Astrassa. Ja farmarin takakontti on tosi iso. Ingigniaa en ole tainnut koskaan ajaakaan vielä, vaikka joskus sekin on ollut harkinnassa.
Volvo V60 (2.4 bensa) akku rikkoontuu ja yritin toisen akun ja pienen akkulaturin kanssa antaa sille apuvirtaa. Ei silti käynnistynyt. Tämän jälkeen hain isältä mun vara-akun takaisin ja laitoin sen Volvoon. Eli starttasi kyllä, mutta ei käynnistynyt. Sulakkeet ja releet menin kaikki läpi (myös bensapumpun rele).Mikäs sulla Volvoon tuli?
Volvo V60 (2.4 bensa) akku rikkoontuu ja yritin toisen akun ja pienen akkulaturin kanssa antaa sille apuvirtaa. Ei silti käynnistynyt. Tämän jälkeen hain isältä mun vara-akun takaisin ja laitoin sen Volvoon. Eli starttasi kyllä, mutta ei käynnistynyt. Sulakkeet ja releet menin kaikki läpi (myös bensapumpun rele).
Volvo olisi täytynyt myös katsastaa. Auto maksoi 500€ ja romuttaja haki auton pihasta ja maksoi 150€. Eli 350€ tuli maksamaan tuo Volvoilu onneksi vaan, kun ei ollut sen kalliimpi auto ostaa.
Ei oikein netistä löytyvät ohjeetkaan auttaneet siinä vian haussa. Toki olisi sitä voinut enemmänkin purkaa ja testailla, mutta melkein helpommalla pääsi myymällä romuttamolle. Olisi melko varmasti ollut jotain korjattavaa katsastukseen, kun 23 vuotta vanha auto jo.
Aivan. Joo se on Volvo V60 myös. Mutta se on ihan toimiva (vielä)Ai, mä luulin että se hybridi hajosi?
Riippuu niin moottorista, mutta kyllä noilla 200tkm pääsee perus huolloilla, ellei ole jotain fataalia suunnittelu mokaa kuten Ford tai VAG.
Mikähän noissa Vw-konsernin litrasissa pikkuturboissa on se fataali suunnittelumoka? Noihan ovat tähän mennessä kestävämpiä ja vähävikaisimpia litrasia mitä on tarjolla.
1.0tsi manuaalina on varmaan aika luotettava valinta tosiaan. Ei ole ainakaan riskiä dsg:n vikaantumisesta. Vaikka ne dsg ongelmatkin tulee melko varmasti vasta, kun autolla on jo ajettu paljon.Olet oikeassa että tuossa litrasessa ei juuri fataaleja ongelmia ole, koskee ehkä enemmän noita vanhempia 1.2 ja 1.4 tsi koneita. Toki moottorin kuin moottorin saa rikki väärällä öljyllä ja liian pitkillä vaihtoväleillä.
Paljon haukuttu Fordin Duratec, ei itsellä syönyt koskaan öljyä vaikka autolla ajoin yli 300tkm.
Toki VAG konserni on kuuluisa myös siitä että jos jotain pitää korjata niin se voi olla kallista koska työtä on paljon, vaikka itse vika on yksinkertainen ja halpa.
Ihan hyvää pohdintaa ja aika samoja autoja itsekin pyöritellyt. Ei kannata mitenkään mahdottomasti antaa arvoa kuitenkaan tuolle akun esilämmitykselle ja teoreettisesti hitaammalle latausnopeudelle. Olen reilun 2 vuotta ajellut ID3:lla ja lapsiperheen käytössä tuolla latausnopeudella ei käytännössä ole mitään merkitystä sillä stoppi kestää aina syömisineen/vessakäynteineen pidempään kuin lataus. ID sarjan suurin heikkous on toki se että päivityksiä on aika turha haikailla ja mitään teslan kaltaisia uusia ominaisuuksia ei ole tulossa vanhempiin autoihin. Nuo on kuitenkin pääasiassa ihan toimivia ja suhteellisen vähävikaisia…kop,kop… ja harvoin on mitään tielle jättävää vikaa. Alkupään GTX versio ID4:stä menisi vielä budjettiin ihan mukavasti.Isäpuolella on id4 ja se on jotenkin vähän kolho, joten Enyaq kiinnostaisi ehkä vähän enemmän, mutta olikos nyt niin että näissä vanhemmissa ei ole akun esilämmitystä ja latausnopeudet jättää muutenkin toivomisen varaa?
Onko jäänyt joku automalli kokonaan pois laskuista, uutena tahi käytettynä? Suht tiukat hintaraamit olisi 55/40 k€ uusi/käytetty.
Onko jäänyt joku automalli kokonaan pois laskuista, uutena tahi käytettynä? Suht tiukat hintaraamit olisi 55/40 k€ uusi/käytetty.
Tärkeimmät speksit on:
<clip>
Vetokoukku - pihassa tosiaan kalastuspaaddi trailerilla, joka liikkuu suunnilleen kerran viikossa koko avovesikauden ajan. Olen ollut siinä käsityksessä, että sähkiksiin ja muutenkin uudempiin autoihin jälkiasenteiset koukut ovat välillä vähän perseestä?
Sitten on varmaan syytä ehdottaa jotain parempia vaihtoehtoja.On kyllä jokainen ihan järkyttäviä laitteita, millä ihmeen kriteereillä olet saanut nuo kolme viimeisiksi kilpakumppaneiksi? Itse varmaan noista ottaisin KIA:n, mutta en sitäkään mielelläni.
Itellä oli tuollainen reilut kaksi vuotta/45tkm, 2017 mallia. Ei ollut yhtään teknistä vikaa sillä ajalla. Keskikulutus oli 5,3l/100km, työmatka-ajoa moottoritiellä pääsääntöisesti. En keksi autosta haukuttavaa paitsi että alkoi ruoste vaivaamaan, kun entinen omistaja tai autokaupan fixari oli korjannut päin persettä niin sit toki alkoi kukkaa tulemaan vanhojen alta. Tarkista siis maalipinnat jos menet katsomaan. Noita saa 10k ja siitä ylöspäin. Katso myös että powershift vaihteistoöljyt on vaihdettu 60tkm välein.Mites tuo 1.5TDCI Focus automaatti, ilmeisesti on ilman AdBlueta johonkin 2020 asti, onko muuten millainen vehje? Diesel työmatkakulkine jollain 30k kilsoilla pohdinnassa, toimen suurempi auto on jo taloudessa eli kokoa ei tarvita. V40 toinen kärkipään vaihtari (tai S60), sellainen on jo aiemmin taloudessa ollut. Ei ole ihan vielä ajankohtainen niin lähinnä etsitään mitä katsella, ei vielä yksilöä. Budjetti jossain kympin ja kahden välillä, ja pieniruokainen ja maantiellä kelvollinen ajatteva. Webasto pitäisi löytyä, mikä on toki viimekädessä yksilökysymys, mutta toisissa huomattavasti helpompi löytää kuin toisissa.
A-Mersu voisi kanssa olla ihan mielenkiintoinen, mutta siitä ei mitään käryä millainen on ja koska tuli AdBlue.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.