Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
On isompi akku. Kontin lattia nousee tasan reunan kanssa. Samoin sähkömoottori on tehokkaampi.Olikos niissä 2-litraisissa hybridicorollissa myös isompi hybridiakku? Mitä tässä olen nyt pari viikkoa 1.8-litraisella ajellut niin aika nopeasti se alkaa lataamaan akkua polttomoottorilla jos ei pääse rullaamaan tai jarruttamaan virtaa sisään. Kulutuksen saa kyllä sopivalla ajoprofiililla ja reitillä melko alas, 4.5 l/100 km on nyt tullut työmatka-ajoilla, ennen lähtöä pääosin 30-45 minuuttia piuhassa. Matkaa on noin 15 kilsaa suuntaansa ja sisältää sekalaista ajoa välillä 40-60 km/h ja jonkun verran mäkiä. Vakkari on käytössä aina kun mahdollista.
Kannattaa melkein kokeilla koeajaa 2.0 koneella oleva versio. Tuo 1.8 ilmeisesti huutaa vähemmästäkin kaasunpainalluksesta kuin vanha warre, mutta kaksilitrainen jaksaa mennä paremmin.
Autona muuten toki ehkä "hieman" väritön mutta Toyotan osalta se lienee odotettuakin.
Mulla oli nyt hiljattain vuokrattuna tuollainen facelift-malli. Kyllä se selvästi mukavammalta tuntui kuin vanha malli, josta ajokokemukset olivat viime kesältä.Oli tuollainen 1.8 Corolla vm. -21 autovuokraamosta ajossa ja voimalinja muistutti huonosti viritettyä moposkootteria; hirveä vonkuminen, mutta mitään ei tapahdu.
Sisämelu myös aivan hirveä. Tulpat korviin tai kuten automyyjä sanoi; niihin on saatavissa lisä-äänieristyksiä. Ei kai?
Edit. 2023 tuli päivitetty 1.8, jossa ongelma kuulemma helpottanut. Tarkkana saa olla myynti-ilmoituksissa, myyvät 2023-malleina sekä vanhaa 1.8, että uutta. Teholukeman perusteella ne pitäisi erottaa, mutta ilmoituksissa ristiin-rastiin, esim. vanhaa mallia ilmoitetaan uuden tehoilla, joka ei pidä paikkaansa.
2.0 "liikahtaa" jo tarpeeksi. Ei se ohjus ole, mutta sillä pärjää. Kierrokset saa nousemaan, mutta ne eivät ole samantien tapissa kun hipaiset kaasua, vaan auto tuntuu enemmän öööö... "normaalilta" vs esim variaattorilla oleva skootteri joka huutaa heti kun hipaiset kaasuun. About niitä parhaita ominaisuuksia "omassa" 2021 Corolla 2.0 Hybrid HB:ssä. Ei se kyllä pienellä mene jos keskinopeus nousee yhtään. Oma keskikulutus on loppukesästä tähän päivään 5.8l/100km. TOSIN se on sanottava että oma keskinopeus esim kahdelta viime kuulta on 65kmh+, mikä ei ole todellakaan optimi moiselle hybridille. Eli maantietä tulee suhattua perus nurkkasuhailun lisäksi. Se on sanottava että kylmälä liikkeelle lähtö syö saatanasti bensaa vs mitä voisi olettaa. Keskikulutus nousee pahimmillaan jopa monta litraa per satku 30km matkalla jos lähdet pakkasella vs plussalla.
Mitä tuota nyt on katsonut spritmonitorista, niin kyllä se useimmilla vitosen pintaan menee kulutus, mikä on tuon kokoiselle itselataavalle hybridille mielestäni ihan ok lukema. 1.8 menee nähtävästi hieman pienemmällä, mutta varmaan ajoprofiili vaikuttaa myös kuinka lähellä toisiaan nuo on.
Joskus aikoinaan koeajoin tuon uudistuneen Corollan 1.8 hybridikoneella ja ihan asiallinen käyttöautohan se muuten on, mutta kyllä se voimalinja oli aika aneeminen kun joko kiihtyvyys oli kuin vanhalla vapari-dieselillä tai sitten se kone alkoi huutamaan kuin vietävä jos halusi tehoja irti esim. motarin rampilla.
Vanha vapari-diesel 20s 0-100, 1.8 Hybrid alle 10s ja mukamas aneeminen? Hieman laitat "lapinlisää" näihin juttuihin.
Monella on se asenne että koska hybridi tai EV niin lähtökohtaisesti sen pitää olla paska verrattuna bensakoneisiin.
Ymmärrän että Toyotan voimansiirto voi tuntua erillaiselta, mutta kyllä se lähtee huomattavasti reippaammin liikennevaloista kuin normaalit bensakoneet. Normaalisti tällä ei nyt hirveästi ole merkitystä mutta täälläpäin jos pitää vaihtaa kaistaa tai kääntyä nopeasti liikennevirtaan niin hybridin nopea ja varma liikkeellelähtö on sellainen asia josta olisi vaikea enää luopua. Kun vuokra-autoksi sattui perinteinen automaatti niin hetki meni ihmetellessä miksi tämä ei liiku rivakasti lähdöstä, no kun siinä ei ole sähkömoottoria avustamassa...
Tuo on kyllä totta että eCVT tuntui itsellekin alussa todella oudolta koska kierrokset nousee, ne jää sinne ylös kunnes nopeus on saavutettu ja nostat jalkaa kaasulta. Vastakohtana perinteinen automaatti mikä pumppaa kierroksia ylös alas vaihteiden vaihdon mukaan, toki yhtälailla se normaali automaatti pitää kierrokset ylhäällä kaasupohjassa kiihdytyksissä ja jokainen vaihto on nykäisy.
Luotettavuudesta on sitten turha edes puhua tai vertailla.
Onhan sitä noita 2.0 koneisia kippoja ollut 90-luvun alun laitteista ihan 2006 vuotiseen. Isoin ongelma on luvatut vs toteutuvat kulutukset. Ja miksi esim se kulutus ei hyppää noin rajusti muissa omistani autoissa kun on kylmä ilma. Molemmissa polttis kuitenkin on käytössä alkuajan.Mitä voisi olettaa, 2l kone on 2l kone, se syö bensaa ja kylmänä vielä enemmän!? Aikanaan kun oli näitä vapaasti hengittäviä bensakoneita niin tuollainen 2l kone söi kaupungissa sen 12l/100km, talvella vielä enemmän ja motarilla meni +8l/100km.
Tuollaiseen verrattuna Toyota hybrid menee todella vähällä, mutta ei sekään voi fysiikan lakeja muuttaa. Ihmisillä menee vähän puurot ja vellit sekaisin ja oletetaan että Hybrid pystyy ihmeisiin.
@BNo1 pakko kysyä miten paljon on autolla mittarissa jos olet kahdesti vaihtanut sulat kaikkien näiden vuosien aikana (olettan että ostit uutena)?
Onhan sitä noita 2.0 koneisia kippoja ollut 90-luvun alun laitteista ihan 2006 vuotiseen. Isoin ongelma on luvatut vs toteutuvat kulutukset. Ja miksi esim se kulutus ei hyppää noin rajusti muissa omistani autoissa kun on kylmä ilma. Molemmissa polttis kuitenkin on käytössä alkuajan.
Ja 2.0 vaparit ovat kyllä kehittyneet myös varsin paljon noista 2.0 120hp 90-00-luvun kipoissa olleista. Lisänä Toyotassa Atkinson cycle. Tehot nousseet, kulutukset pudonneet. Myös tehon myötä kulkupuolen olettaisi nousseen. Vajaa 11s tuo 1.8 taitaa ottaa 0-100kmh. Uusimmassa vuosimallissa sitten alle 10s.
Mitä asenteisiin koskien hybrid, plugari tai EV. Kaikille on paikkansa. Olen bensalenkkarina omistanut vapari polttiksia niin ei teho kuin tehomalleina, turbo polttiksia niin normi kuin tehomallina niin bensana kuin dieselinä, hybridin kuin EV:nkin. EV oli noista uudemmista tekniikoista aivan mahtava. Tuo Toyotan hybrid toteutus nyt ei vain iske itseen yhtään ja muita en ole kokeillut tuommoista Fordin hyvin etäisesti hybridiksi kutsuttavaa Pumaa.
eCVT:stä on tosiaan se sanottava, jos pitoa on niin irtoaa varsin nätisti paikaltaan jos ei mennä tehomalleihin joissa enemmän tehoa, lukko ja kunnon renkaat.
Mutta siksi täällä keskustellaankin, jotta löytyy jokaiselle se oikea auto. Ei kaikkia tosiaan miellytä kaikki tai kaikkia ei palvele kaikki autot.
@BNo1 pakko kysyä miten paljon on autolla mittarissa jos olet kahdesti vaihtanut sulat kaikkien näiden vuosien aikana (olettan että ostit uutena)?
Juu itsellä oli tuo 1.8 115hp Zetec Escortissa ja 2.0 Zetec pohjainen 170hp versiona Focus ST:ssä. Kyllä nuo imivät bensaa, etenkin kun kierroksia ei säästellytMuistelen omaa -00 2.0 mondeota 145hv ja se vei aivan järkyttävät määrät bensaa verrattuna Hybridi Corollaan samankokoisella moottorilla, joten kehitystä on tapahtunut valtavasti. En minä myöskään huomaa kylmäkäynnistyksessä mitään ihmeellistä piikkiä, auto lämpenee nopeasti eikä moottoriin tule korroosiota kun sitä käytetään aktiivisesti, itseä kiinnostaa enemmän se lopullinen kulutus tankillisella, ei niinkään mikään hetkellinen.
Näin YLEISESTI sanottuna kyllä. Ellei ole joku tietty herkkä tekniikkakombo tms ja se sattuisi vahingossa kuulumaan tuon lisävakuutuksen alle.Onko muuten porukalla kokemusta noista autoliikkeiden lisäturva palveluista? Wetteri tuollaista 12kk lisäturvaa tyrkyttää rahoituksen yhteydessä, mutta onko tuo aiva hukkaan heitettyä rahaa?
No näin vähän ajattelin. Oli myyjä ovelasti laittanut pyytämättä/kysymättä rahoitustarjoukseen tuollaisen lisäturvan ja ihmettelin, että miksi kk-erä ei täsmää sen kanssa mitä olin itse heidän laskurillaan pyöritellyt.Näin YLEISESTI sanottuna kyllä. Ellei ole joku tietty herkkä tekniikkakombo tms ja se sattuisi vahingossa kuulumaan tuon lisävakuutuksen alle.
Samaa tekevät huolloissa lisäpalveluilla. Tekevät hyvää tiliä noilla niin myynnissä kuin huollon puolella. Itse mainitsen aina huoltoon viedessä ettei lisäpalveluita ja huoltokaveri oli viimeksikin ihan ihmeissään etten halua edes pissapoikaa täyttää tai uusia sulkia merkkihuollon hinnoillaNo näin vähän ajattelin. Oli myyjä ovelasti laittanut pyytämättä/kysymättä rahoitustarjoukseen tuollaisen lisäturvan ja ihmettelin, että miksi kk-erä ei täsmää sen kanssa mitä olin itse heidän laskurillaan pyöritellyt.
Mutta eiköhän tähän riitä tämä Corolla vs muu maailma vääntö. Tai sitten käännytään johonkin muuhun ketjuun. Kuitenkin tullut jo aika monta mielipidettä Corollasta joten ei ehkä palvele ketjun tarkoitusta.
Itsellä on ollut pari vikaa. Ajovalot oli suunnattu todella alas, ovipaneeli rämisee ilman että musa soi tms, pyyhkijät jäivät jumiin yläasentoon kesken kaatosateen motarilla ja mediajärjestelmä kirjautuu jatkuvasti ulos tililtä itsestään. Nuo muut ovat sitten ilmeisesti ominaisuuksia (takalasin lämppäri ei jaksa sulattaa lasia ja että auto lasit vetää huuruun todella herkästi ja että vakkari ei pidä vakio nopeutta).Ketjun aiheeseen liittyen onko joku onnistunut hankkimaan uudehkon hybridi Corollan joka olisi ollut kauhea pommi (kaikki rikki kokoajan ja mikään ei toimi)? Itse olen ollut jopa hämmentynyt vikojen vähyydestä, oletin että takuuseen saa pari kertaa käydä valittamassa mutta ei sitäkään.
Näenkö jostain myynti-ilmoituksessa että onko kyseessä J vai K? Vai onko näin että jos VM on -15 niin kyseessä on aina K-malli?Nuo on Astra J:n ongelmia, K-malleissa on eri kone ja loota.
Ihan eri näköinen auto kyseessä. Astra KNäenkö jostain myynti-ilmoituksessa että onko kyseessä J vai K? Vai onko näin että jos VM on -15 niin kyseessä on aina K-malli?
Vasta muutama tuhat km takana, mutta Executive LSS+ paketilla, ei F Sport. Auriksesta vaihdoin tähän niin olihan siinä aika iso ero. Olen tykännyt autosta, joitakin miinuksia tulee mieleen:Lexus aika vahvoilla. Onkoha kellää kokemusta tommosesta Lexus IS300h F sportista? Vaikuttaa aika hyvältä peliltä. Mukavuutta, pähee ulkonäkö omasta mielestä ja ilmeisesti vähän sporttisuutta.
Juuri sama kokemus siis kuin oli itsellä siinä koeajossa. Eilen näin tarjouksen Hyundai ionic hybridistä 1.6 koneella vm21. Oli ihan toinen maailma, hiljainen, pehmeä alusta ja itselle passeli kiihtyvyys. Tehdastakuu myös voimassa ja kilometrit 30 000km. Kulutus samaa luokkaa Corollan kanssa. Lisäksi sain 1500eur paremman hyvityksen nykyisestä autosta. Maanantaina vaihtuu täten perheenjäsen.Oli tuollainen 1.8 Corolla vm. -21 autovuokraamosta ajossa ja voimalinja muistutti huonosti viritettyä moposkootteria; hirveä vonkuminen, mutta mitään ei tapahdu.
Sisämelu myös aivan hirveä. Tulpat korviin tai kuten automyyjä sanoi; niihin on saatavissa lisä-äänieristyksiä. Ei kai?
Edit. 2023 tuli päivitetty 1.8, jossa ongelma kuulemma helpottanut. Tarkkana saa olla myynti-ilmoituksissa, myyvät 2023-malleina sekä vanhaa 1.8, että uutta. Teholukeman perusteella ne pitäisi erottaa, mutta ilmoituksissa ristiin-rastiin, esim. vanhaa mallia ilmoitetaan uuden tehoilla, joka ei pidä paikkaansa.
Ihan kattavahan tuo on, kiitos. Kuvittelin paljon suppeammaksi.Täällä toimii lista:
Toyota Relax kohteet - O.K. Auto Oy
Suomen suosituin uusien autojen mallisto sekä tarkastetut ja kunnostetut vaihtoautot. Meiltä myös lisävarusteet, huolto ja varaosat sekä rahoitus.www.okauto.fi
Avasin varoiksi kolme kohtaa seitsemästätoista, eli moottori, hybridi ja sähköjärjestelmät.
Turvan voi aktivoida viimeisen kerran päivää ennen 10 vuotta/184999 km kohdalla, jolloin turva tulee vielä 12 kk/15000 km ajaksi voimaan, joten se loppuu ihan viimeistään 11 v/200 tkm kohdalla.
Edit. Olen vienyt perhepiiriin kuuluvan Yariksen valtuutettuun korjaamoon ääntävän pyöränlaakerin takia. Vaihtoivat ilman mutinoita uuden laakerin Relaxin piikkiin täysin maksutta. Ihan mukavaa palvelua 160 tkm ajetulle autolle.
Mimmoinen pikku bmw 118i olis käyttöpelinä? 2017vm ja ajettu 85tkm , kone 1,5 bensa
Mimmoinen pikku bmw 118i olis käyttöpelinä? 2017vm ja ajettu 85tkm , kone 1,5 bensa
Mites tälläinen mannelavetti? No kohtuu kilsoilla, kaksi omistajaa, nelikko nostaa hintaa varmaankin. Mutta -07 niin haistan ruosteen jos ei nyt niin hyvin pian. Webasto on, mutta ei toimi. Eka omistaja joku nokian pamppu, seuraavalla ollut pidemmän aikaa. Mutta että 10ke tuollaisesta kuulostaa paksulta.
Mersu(nuori)mies ostamassa, en minä...
Valikot ainakin englanniksi, ja oon tuollaisilla ajanut mutten omistanut joten en ole sen enempää mitään valikoita käynyt läpi tms. Ja suomiauto kuitenkin.
Sen mitä luin netistä ennen ostopäätöstä niin ei tullut negatiivista palautetta Hyndaista. Tojotalla on taas perinteinen hyvä maine.Miten luotettavia noi hyundain hybridit on verrattuna esim. toyotaan?
Takapuskuri aivan täynnä kolhuja, navin näytössä häikkää, takakaarissa ruosteen alkua, vanteissa hapettumaa, maali lähtenyt helmasta vänkärin puolelta eturenkaan takaa, herjaa vikakoodia tyhjästä renkaasta, nuo siis vain huomioita pelkästään kuvia katsomalla.
Onhan tuo kutoskone + tomaatti + nelikko älyttömän mukava ajaa, mutta hinta on kyllä mielestäni pahasti pielessä. Eikä mikään halvin auto ylläpitää.
Tarkista laahaako jarrut tai onko jotain muuta vastaavaa, mulla ei viiden vuoden ajon aikana kulutus ollut käytännössä missään tilanteessa yli 5l/100km. Kesällä mentiin n.4,2l/100km ja talvella puoli litraa enemmän.Vajaan viikon ajoa vm2021 Hyundai ionic hybrid- autolla. En voisi tyytyväisempi olla.
Autossa on mukavasti herkkuja, hiljainen ajaa ja sopivan kokoinen. Ei iso mutta ei mikään riisikuppi kuitenkaan.
Kulutus myös ok sekalaisella kaupunki-maantie-moottoritieajolla 5,6l/100km.
Kesällä voi mennä vielä hieman tuon alle.
Ostohetkellä mittarissa oli 32 000km ja auto oli seissyt liikkeessä tammikuusta. Ei ole ollut havaittavissa laahaamista eikä muutenkaan mitään outoja ääniä näillä kilometreillä.Tarkista laahaako jarrut tai onko jotain muuta vastaavaa, mulla ei viiden vuoden ajon aikana kulutus ollut käytännössä missään tilanteessa yli 5l/100km. Kesällä mentiin n.4,2l/100km ja talvella puoli litraa enemmän.
Ostohetkellä mittarissa oli 32 000km ja auto oli seissyt liikkeessä tammikuusta. Ei ole ollut havaittavissa laahaamista eikä muutenkaan mitään outoja ääniä näillä kilometreillä.
Ensi viikolla kesätassut alle ja vielä pehmeämpää ajoa.

Ei kai siinä jos voi valita milloin ajaa/milloin ei. On tuon MX:n kaivaminen ollut välillä jo mielessä, mutta olen malttanut. Ja näkee noita prätkiä jo satunnaisesti PK-seudulla.Nyt jo kesärenkaat alle![]()
Täällä pk- seudulla ei tarvi pidempään talvirenkailla ajella kun ennusteet näyttää +5 - +10 asteen lämpöjä pääsiäisen jälkeen.Nyt jo kesärenkaat alle![]()
Täällä pk- seudulla ei tarvi pidempään talvirenkailla ajella kun ennusteet näyttää +5 - +10 asteen lämpöjä pääsiäisen jälkeen.
No eipä ole ajoa aamuisin eikä muutenkaan lyhyessä kaupunkiajossa ole tarvetta nastoille tähän aikaan vuodesta. Mennään kelien ja sääennusteiden mukaan.Aamuisin vain saattaa olla jopa pakkasta tai tiet muuten jäässä, mutta mikäs siinä lipsutellessa kesärenkailla.
En ole ikinä ymmärtänyt miten joillakin on niin jäätävä kiire saada kesärenkaat alle.
Onhan se huomattavasti mukavampi painaa kesärenkailla jos optio siihen on. Jos ei olisi tarvetta ajella pitkin suomea ties mihin aikoihin, voisin itsekin harkita kesänakkeja jo nyt. Joutuu todnäk sietämään yhden takatalven, mutta olisi se sen arvoista.Aamuisin vain saattaa olla jopa pakkasta tai tiet muuten jäässä, mutta mikäs siinä lipsutellessa kesärenkailla. En tosin asu pk-seudulla.
En ole ikinä ymmärtänyt miten joillakin on niin jäätävä kiire saada kesärenkaat alle.
Onhan se huomattavasti mukavampi painaa kesärenkailla jos optio siihen on. Jos ei olisi tarvetta ajella pitkin suomea ties mihin aikoihin, voisin itsekin harkita kesänakkeja jo nyt. Joutuu todnäk sietämään yhden takatalven, mutta olisi se sen arvoista.
Ei prkl... nyt tekee mieli hakea harraste ajoon ja ajella sillä kun ei ole tarvetta lähteä pidemmälle... Tosin työsuhdeautossa ei bensan hinta tunnu vs harrasteessa joka imee 98:a... Plus suola ei ole hyvä asia 90-luvun japsille.
Pakkasta on ollut joskus myös juhannuksena, en silti aja nastoilla kesäkuussa vaikka itä-Suomessa asunkin.Aamuisin vain saattaa olla jopa pakkasta tai tiet muuten jäässä, mutta mikäs siinä lipsutellessa kesärenkailla. En tosin asu pk-seudulla.
En ole ikinä ymmärtänyt miten joillakin on niin jäätävä kiire saada kesärenkaat alle.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.