Onhan sitä noita 2.0 koneisia kippoja ollut 90-luvun alun laitteista ihan 2006 vuotiseen. Isoin ongelma on luvatut vs toteutuvat kulutukset. Ja miksi esim se kulutus ei hyppää noin rajusti muissa omistani autoissa kun on kylmä ilma. Molemmissa polttis kuitenkin on käytössä alkuajan.
Ja 2.0 vaparit ovat kyllä kehittyneet myös varsin paljon noista 2.0 120hp 90-00-luvun kipoissa olleista. Lisänä Toyotassa Atkinson cycle. Tehot nousseet, kulutukset pudonneet. Myös tehon myötä kulkupuolen olettaisi nousseen. Vajaa 11s tuo 1.8 taitaa ottaa 0-100kmh. Uusimmassa vuosimallissa sitten alle 10s.
Mitä asenteisiin koskien hybrid, plugari tai EV. Kaikille on paikkansa. Olen bensalenkkarina omistanut vapari polttiksia niin ei teho kuin tehomalleina, turbo polttiksia niin normi kuin tehomallina niin bensana kuin dieselinä, hybridin kuin EV:nkin. EV oli noista uudemmista tekniikoista aivan mahtava. Tuo Toyotan hybrid toteutus nyt ei vain iske itseen yhtään ja muita en ole kokeillut tuommoista Fordin hyvin etäisesti hybridiksi kutsuttavaa Pumaa.
eCVT:stä on tosiaan se sanottava, jos pitoa on niin irtoaa varsin nätisti paikaltaan jos ei mennä tehomalleihin joissa enemmän tehoa, lukko ja kunnon renkaat.
Mutta siksi täällä keskustellaankin, jotta löytyy jokaiselle se oikea auto. Ei kaikkia tosiaan miellytä kaikki tai kaikkia ei palvele kaikki autot.
@BNo1 pakko kysyä miten paljon on autolla mittarissa jos olet kahdesti vaihtanut sulat kaikkien näiden vuosien aikana (olettan että ostit uutena)?