Zigh
Tittelitön
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 830
Juuri tällaisten pätkien vuoksi pitäisi olla se vapaus valita kumpaa tien osaa käyttää - tietysti edellyttäen, että sitä käyttää johdonmukaisesti pitkän matkaa eikä vaihda paikka 50m välein.No otetaanpa vaikka tälläinen pätkä esimerkiksi.
Tässä on ihan suht uusi tie kyseessä ja suuremmat tiet löytyy molemmin puolin, joten vähäinen autoliikenne tässä on pihoihin ajoa ja pyörätie voitaisiin tässä ihan hyvin poistaa, jolloin pyörät kulkisivat ajoradalla.
Tuota kun skrollaa eteenpäin noin puoli kilometriä niin voi mielessään laskea montako täysin pimeetä erilaista liittymää löytyy puskien, aitojen, roskakatosten takaa ja kyseessä on vielä kerrostaloja, joiden pihasta ihan kohtuu suurellakin todennäköisyydellä joku lapsi voi pöllähtää eteen ilman että mitään ehtii tehdä vaikka vauhti olisi 15km/t. Ja kun vieressä on täysin sopiva ajorata niin miksi taluttaisin puoli kilometriä.
Lisänä vielä pysäköityjen autojen ovet aukeaa suoraan kelville eikä ole leveydellä pilattu kelvi muutenkaan.
(HUOM! puskat ovat Googlen vierailun jälkeen kasvaneet.)Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com
Äkkiä laskien tuossa on puolen kilsan matkalla 24 enemmän tai vähemmän huonolla näkyvyydellä olevaa erilaista liittymää kelville. Miksi kukaan pyöräilisi tuossa kun vieressä melkein tyhjä ajorata?
30km/h polkevat ajoradalle ja mummopyöräilijät kelville.
Vielä älyttömämpi esimerkki Espoosta: Google Maps
Kyllähän tuo nyt herran jumala on ihan pelkkä jalkakäytävä tuossa vasemmalla eikä mikään KLV
Mutta Espoo nyt on tunnettu siitä, että mopotkin tungetaan aina mahdollisuuksien mukaan kelville vaikka vastoin Liikenneviraston suunnitteluohjeita.