Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
865
Ainoastaan ruuhka-aikaan. Muuten siellä kyllä katsotaan peileihin jatkuvasti ja siirrytään syrjään hyvissä ajoin ennen kuin nopeampi on kohdalla.
Tämäkään ei varmaan tarkoita kuitenkaan sitä, että 200km/h ajavan pitää lyödä jarrut lukkoon ja siirtyä 120km/h ajavaan jonoon, kun joku tulee takaa 250km/h.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
Jonon perimmäinen pystyy lähtemään ensimmäisenä ohittamaan vain siinä tapauksessa, että jonossa aiemmin olevat eivät ole heti ohituskaistan alkaessa lähteneet ohittamaan. Koska se ohituskaista sattuu alkamaan niille edellä menijöille aiemmalla ajanhetkellä.

Kuinka kauan siinä mielestäsi pitäisi arpoa ja miettiä, että "aikookohan joku muu ohittaa"?
Kyllä itse lähden ohi heti jos olen ohittamassa. Siellä näkyy aika usein sellaista kärkkymistä, että muut ei uskalla kääntää rattia tai takaa tullaan päälle. Ja se viestin pointti oli se että kun ohi on päästy jäädään ajelemaan sen jonon kärkeen yhtä hiljaa/kovaa kuin mitä se meni muutenkin ennen ohituskaistaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jonon perimmäinen pystyy lähtemään ensimmäisenä ohittamaan vain siinä tapauksessa, että jonossa aiemmin olevat eivät ole heti ohituskaistan alkaessa lähteneet ohittamaan. Koska se ohituskaista sattuu alkamaan niille edellä menijöille aiemmalla ajanhetkellä.

Kuinka kauan siinä mielestäsi pitäisi arpoa ja miettiä, että "aikookohan joku muu ohittaa"?
Tämä, jos mun edeltä ei mennä heti siihen ohituskaistalle, en anna enää tilaa kun itse siinä olen, vaan mene ohi kaikista niin nopeasti kuin vain mahdollista.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 913
Juttu alkaa mennä sivuraiteille: Kukaan ei ole sanonut, että ei pidä antaa tilaa muille tai että saa roikkua vasemmalla kaistalla ilman tarvetta. Tuon nyt kieltää lakikin.

Kyse oli siitä tarvitseeko minun luopua aikeistani ohittaa ja pussittaa itseni johonkin rekan taakse, että joku Maanteiden Kuningas pääsee pari sekuntia nopeammin ohi. Eli onko näillä kavereille luontainen etuajo-oikeus kaikkiin muihin tienkäyttäjiin nähden.

Ei se vasemman kaistan jono ole yhtään sen vaikeampi osata käytäytyä paikka kuin vaikka paikallisen marketin jono: On ihan ok huomauttaa edellä menevälle, että hei menes nyt eteenpäin jos tämä jää seisomaan paikalleen muissa maailmoissa jonon edettyä (eli esim. räpytellä valoja sille vasemmalle unohtuneelle kun oikealla on tyhjää). Sen sijaan ei ole ok mennä jonon perään ja alkaa räyhätä ja töniä edellä olevia, että antakaa nyt hitto minulle tilaa kun minä haluan tehdä ostoksia nopeammin, ja minulla on oikeus mennä ennen teitä muita (eli hiostaa puskuria ja räpytellä valoja, vaikka varsin hyvin näet että siinä on jono edessä.
Perinteinen "ajan jo 125, ei muiden tarvitse päästä ohi" - asenne. Tollaset kuskit ärsyttää. Itse ajan motarilla mieluiten 150 ja silti jos joku haluaa takaa ohi teen tilaa niinkun kuuluu.
Lues nyt uudestaan se viesti mitä kommentoit. Siinä sanottiin jos on jonoa. Jos jono etenee 125 km/h ja olet itse siinä jonossa ohittamassa muita, niin sinun ei tarvitse siirtyä sinne hitaampien kaistalle ajelemaan 90 km/h, jotta se takana tuleva valojenvilkuttelija saisi ajaa 125 km/h sinun edessäsi.

Eli tosin sanoen, se että et pidä turvaväliä ja räpytät valoja ei tee sinusta maailman napaa, jolle kaikkien muiden pitää tehdä tietä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Mites Saksan puolella, jotenkin en usko, että siellä vingutaan paikallisella foorumilla, kun joku ajoi vain 250km/h, olisi pitänyt päästä 350km/h. Seuraava vittuuntuu, kun ei voinut ajaa 400km/h ja hillokeisari sitten lopuksi olisi halunnut vielä ajaa yli 450km/h, mutta koska BMW töhöili... Siltähän tuo alkaa kohta täällä vaikuttaa, kun joku haluaisi vain ajaa kovempaa niin eihän se mikään mulkku voi olla. Menkää radalle kaahaamaan! Itse kasaatte aina sen vitutuksen, hitaampi löytyy eestä, takaa ja sivulta.
Totta helkutissa siellä valitetaan ja on syytäkin, jos nyt tosiaan autobaanoista puhutaan. Hitaampi väistää oikealle. Ja oikealta ei ohiteta (paitsi hätätilanteessa, kuten videossa, jossa joku sokea nyssäkkä raahaa kotteronsa nopeamman eteen).



Osaatko ajaa turvallisesti 200 km/h? Vinkit Saksan moottoriteille
Monesti suomalaisilla moottoriteillä kohtaa kuljettajia, jotka ”opettavat” ohituskaistaa ajaville liikennemerkkien sallimaa ajonopeutta tukkimalla vasemmanpuoleisen kaistan. Saksalaisille ei kannata lähteä harjoittamaan kyseistä toimintaa, mikäli oma henki on millään tasolla kallis.
Näitä "opettajia" tuntuu riittävän tälläkin foorumilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 801
Eipä ne "opettajatkaan" tien päällä mitään "näe" ;)

e: Käytöstavat pitää löytyä puolin ja toisin. Jos jatkuvasti on ongelmia kanssakulkijoiden kanssa, niin tämä kertoo enemmän omasta kuin muiden tekemisestä. Kuten joskus aiemminkin totesin, niin ensimmäisenä kaikki itse keksityt "säännöt" romukoppaan ja reagoidaan sen mukaan mikä on tilanne. Esim. järjestys jonossa ei nyt pitäisi kiinnostaa erityisesti ketään ellei sitten puhuta herkästä hetkestä miesporukassa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
En ole nähnyt vielä yhtäkään, antaisitko yhden esimerkin?
Lukaiset vaan aiemmat viestit, niin kyllä sieltä sitä ajatusmaailmaa löytyy.

Niitä "opettajia" on liikenteessä monenlaisia ... myös sellaisia, jotka roikkuvat takapuskurissa kiinni ohituksen ajan, vaikka vauhtia olisi jo yli rajoituksen.
Joo, ei sitä ole kukaan kiistänytkään. Kaikki tällainen roadragea lähestyvä käyttäytyminen on suomalaisissa niin syvälle pinttynyt ominaisuus, että välistä oikein hävettää.

Suomalainen vässykkä ei osaa näyttää tunteitaan missään muualla kuin ratin takana ja sielläkin lähinnä pelkkää vihaa, kateutta ja pahaa oloa.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
865
Kyllä se menee just noin, paitsi lukkojarrutus.
Tosiaanko vaihtoehdot on joko ajaa nopeiten tai sitten tyytyä keskimmäisen kaistan vauhtiin ja ohitella missä sattuu pystymään?

Eli jos nyt 200m päässä jono menee 120km/h keskikaistaa ja sä ajat vasemmalla 200km/h, niin jos taustapeilissä joku lähestyy 250km/h niin sun pitää hidastaa ja siirtyä hitaampien perään niin, ettei toiset vaan joudu hidastamaan vasemmalla kaistalla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 594
Tosiaanko vaihtoehdot on joko ajaa nopeiten tai sitten tyytyä keskimmäisen kaistan vauhtiin ja ohitella missä sattuu pystymään?

Eli jos nyt 200m päässä jono menee 120km/h keskikaistaa ja sä ajat vasemmalla 200km/h, niin jos taustapeilissä joku lähestyy 250km/h niin sun pitää hidastaa ja siirtyä hitaampien perään niin, ettei toiset vaan joudu hidastamaan vasemmalla kaistalla?
Kyllä. Ei sieltä niin usein tule joku 250... Ja keskikaistalla yleensä vauhti on yli 120. Eli vasemmalla kaistalla pystyy kyllä ajamaan helposti, vaikka välillä pitää väistellä. Käy kokeilemassa, avautuu jotain uutta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Joo, ei sitä ole kukaan kiistänytkään. Kaikki tällainen roadragea lähestyvä käyttäytyminen on suomalaisissa niin syvälle pinttynyt ominaisuus, että välistä oikein hävettää.

Suomalainen vässykkä ei osaa näyttää tunteitaan missään muualla kuin ratin takana ja sielläkin lähinnä pelkkää vihaa, kateutta ja pahaa oloa.
Suomalainen tieraivo on just tälläistä, kunhan ei tarvi nousta autosta selittelemään tekojaan :D

 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Saksassa nopeammat huomioidaan aina ja vasemmalla kaistalla muiden hidastaminen on sakon arvoista. Siihen jopa puututaan.
En tässä nyt muutamaan vuoteen ole päässyt ajelemaan vapaan nopeuden tietä, mutta kyllä siellä piti tarkkana olla. Tai oikeastaan ihan helvetin tarkkana. Hazardi nopealle kaistalle tökkääjä ei ollut yleensä saksan kilvissä, tai jos oli niin puoliseniili eläkeläinen tai lippisjonnehan siellä niska jäykkänä veti.

Kun ajoi vasemmaisinta kaistaa, oli ihan hemmetin kätevä, kun se nopeampi väläytteli pitkiä jo hyvissä ajoin, eikä tultuaan vasta lähituntumalle. Jotenkin oppi katselemaan peilejä ihan eri tavalla. Samoin arvostamaan hyvin, hyvin pitkiä bensisten liittymiä ja piha-alueita. 120 on aika kova vauhti pumpulle mentäessä, liittynee vauhtisokeuteen.

Ranskan puolella taas jos vasemmalla kaistalla perseeseen tulija vilkutti kokoajan vasemmalle, se tarkoitti että väistä. Aina ei ollut edes ohitusaikeita. Ransuilla on toisaalta hyvä merkkijärjestelmä esim. risteyksessä, vilauttaa pitkiä, että mene vaan. Tosin pitää varoa niitä muita järjenköyhiä siinä risteyksessä, kun nopein pääsee ekana
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
En tässä nyt muutamaan vuoteen ole päässyt ajelemaan vapaan nopeuden tietä, mutta kyllä siellä piti tarkkana olla. Tai oikeastaan ihan helvetin tarkkana. Hazardi nopealle kaistalle tökkääjä ei ollut yleensä saksan kilvissä, tai jos oli niin puoliseniili eläkeläinen tai lippisjonnehan siellä niska jäykkänä veti.

Kun ajoi vasemmaisinta kaistaa, oli ihan hemmetin kätevä, kun se nopeampi väläytteli pitkiä jo hyvissä ajoin, eikä tultuaan vasta lähituntumalle. Jotenkin oppi katselemaan peilejä ihan eri tavalla. Samoin arvostamaan hyvin, hyvin pitkiä bensisten liittymiä ja piha-alueita. 120 on aika kova vauhti pumpulle mentäessä, liittynee vauhtisokeuteen.

Ranskan puolella taas jos vasemmalla kaistalla perseeseen tulija vilkutti kokoajan vasemmalle, se tarkoitti että väistä. Aina ei ollut edes ohitusaikeita. Ransuilla on toisaalta hyvä merkkijärjestelmä esim. risteyksessä, vilauttaa pitkiä, että mene vaan. Tosin pitää varoa niitä muita järjenköyhiä siinä risteyksessä, kun nopein pääsee ekana
Isossa maassa juuri pitkien väläyttely otetaan hienosti huomioon ja kaistaa vaihdetaan heti. Suomessa se otetaan vittuiluna ja aletaan polkemaan jarrua ja "opettamaan" :facepalm:
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Isossa maassa juuri pitkien väläyttely otetaan hienosti huomioon ja kaistaa vaihdetaan heti. Suomessa se otetaan vittuiluna ja aletaan polkemaan jarrua ja "opettamaan" :facepalm:
niin noh, jos ite päästelee sen huimat 150-170 ja tietää että joku uraohjus tulee melkein tuplat takana, niin ei siinä viiti alkaa "kouluttamaan". Lapasta ylös ikkunasta, jos joutui hidastamaan tai tekemään nopean sneikkauksen oikealle. Kaikkien matka jatkui, ja suurinpiirtein turvassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 138
Suomalainen tieraivo on just tälläistä, kunhan ei tarvi nousta autosta selittelemään tekojaan :D

Mä olen muutaman kerran noussut ja 3/4 kerrasta keskustelu on käyty hyvässä yhteisymmärryksestä, viimeistään sitten kun oli kummallekin selvää mitä toinen tarkoitti.

Yllättävää mutta näin se tuppaa menemään heti kun peltikuori ei peitä ajattelukykyä.

Tuo 1/4 oli joku avohoitotapaus, jolla meni pasmat aivan sekaisin kun menin keltaisen sulkuviivan tietyöalueella ohi. Tämän tarinan konteksti on sellainen, että tuo kys. tapaus tykkäsi keräillä rakennusvaiheessa olevalla kirkkonummen motarilla letkaa 20 km/h, ja tietysti vain sulkuviivojen alueella. Jo tästä asettelusta olisi pitänyt olla selvää, ettei siihen päähän mahdu yhtään enempää järkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Vaatii toki pelisilmää jos noin vauhdilla ajelee, vaatisi tosin myös siltä rekkaa lähestyvältä peiliin katsomista, kyllä sieltä näkee tullaanko kovempaa kuin oma nopeus ja jos tullaan, ei pitäisi lähteä häiritsemään jo alkanutta ohitusta, eikös vain? Ymmärrän, etten voi varauksetta päästellä 150 kokoajan, mutta aika monesti esim kesäloma-aikoihin päiväsaikaan pääsee tuollaista vauhtia ongelmitta ajelemaan.
Nojoo, mutta kaikki eivät osaa ennakoida ja ajaavat silti 150, mistä tulee sitten edellä mainitun kaltaisia "ongelmia".

Mutta miten mun sitten kuuluisi ajaa jos ajan vaikka vakkarilla sen 110kmh ja pari rekkaa on siinä ohitettavana, ja näen että joku tulee sieltä 150kmh takapuskuriin? En ainakaan ala vauhtia lisäämään, 150 @100 tai 120 alkaa olemaan lukema johon maijakin voi puuttua. Toisekseen, ei hirveästi kiinnosta myöskään mennä ajamaan 90kmh rekan taakse siksi, että joku takana haluaa ajaa ylinopeutta. Mun käsittääkseni sen ylinopeuden ajajan on tehtävä joustaa ja odotella, kunhan siellä edessä on ohitettavaa ja vauhti on väh. rajoituksen mukainen, ja ohitukset sujuvat kohtuu tahdilla.

Ja tilan tekemisestä ahtaaseen rakoon olen luopunut jo, pussituksen mahdollisuus on nykysuomessa 90% luokkaa, kun puolet porukasta joko ohittaa helvetin hitaasti tai jää killumaan takakontin kohdalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Tuli tänään ajettua Vantaa-Ruka sessio ja pakko myöntää, että kaikki liikenteessä toimi. Kerrankin.

Ei niin minkäänsortin ongelmia koko matkan aikana. Toki itse vedin aika rauhallisesti boksi katolla ja auto täynnä tavaraa + perhe.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 168
Mutta miten mun sitten kuuluisi ajaa jos ajan vaikka vakkarilla sen 110kmh ja pari rekkaa on siinä ohitettavana, ja näen että joku tulee sieltä 150kmh takapuskuriin?
Niin kauan kuin sulla on vähintään suurin sallittu mittarissa, niin menet rekkojen ohi ja palaat sitten takasin oikealle. Ei voi edes dynaamisten kuskien kohteliaisuussäännösten perusteella odottaa taulun mukaista nopeutta (oikeasti) ajavan väistävän jos kyseessä on "ohitustilanne".

Mun mielestä kunhan vasemmalla ei aja yhtään hitaampaa kuin rajoituksen sallima maksimi, niin sieltä ei tarvitse väistää jos olet suorittamassa ohitusta ja palaat sen jälkeen takaisin. Se ylinopeutta ajava jaksaa sen aikaa odottaa. Tämä siis motarilla. Ja kunhan et nyt suoraan puskurin eteen vaihda kaistaa sieltä rekkojen takaa että joutuu tekemään jarruharjoituksia. Sitten jos sinne jää asumaan ja keräämään jonoa taakseen niin vois miettiä miksi sitä jonoa on siellä takana ja siirtyä hetkeks takaisin oikealle ja päästää nopeammat ohi.

Jos kyseessä on ohituskaista maantiellä ja edessä pari rekkaa, niin toivoisin ripeää kiihdytystä pieneen ylinopeuteen jos siellä on muitakin tulossa ohi jotta kaikki kerkeää rekkojen ohi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
Mutta miten mun sitten kuuluisi ajaa jos ajan vaikka vakkarilla sen 110kmh ja pari rekkaa on siinä ohitettavana, ja näen että joku tulee sieltä 150kmh takapuskuriin? En ainakaan ala vauhtia lisäämään, 150 @100 tai 120 alkaa olemaan lukema johon maijakin voi puuttua.
No alkuperäisessä viestissäsi sähän just aloit lisäämään vauhtia, ettei se bemmikuski pääse oikealta ohi? Sulla on "periaatteita", mut silti mieli muuttuu jo parin viestin jälkeen.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Turhaa välkytellä valoja jos motarin vasemmalla kaistalla on jonoa, ja jono menee yli rajoituksen vauhtia.
Ne on niitä dynaamisia kuskeja, joiden aika ja kiire on paljon paljon tärkeämpää kuin kenenkään muun. Maantiellä ohituskaistaosuudella jonossa ei saisi kukaan muu kiihdyttää tai yrittää ohittaa jonoa, että nämä supertärkeät dynaamikan mestarit pääsisi Bemareineen sieltä jonon perältä yksinoikeudella ohi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 035
Mietin vähän aikaa postaanko tämän mutta menköön nyt:
Tähän on muuten tullut aika hyvä kommentti :rofl:

Tämä on tosin poistettu mutta mailistahan se edelleen löytyi:
Antti z

Hienosti tahallaan estetty transitin kaistanvaihto, oikein hidastit ja varmistit rinnalla että kaistanvaihdosta tulee mahdollisimman vaikeaa. Ei vittu tällästä porukkaa ei löydy edes virosta.
Mitä ilmeisimmin kommentoija ei ole tajunnut, että mulla oli koko episodin ajan vakkari päällä vaikka sen kuvaukseen kirjoitin ja että kyseessä on moottoritie. Toisaalta motari ei sinänsä asiaan vaikuttanut, mähän kuvittelin tuossa hepun jatkavan rampista ylös kohti lentoasemaa aina siihen asti, kunnes lähti tulemaan sulkuviivan yli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 411
Kuvailin tuota tilannetta jo aiemmin. Jokainen kenellä on ohituskaistalla pyrkimys ajaa edelläajaviaan kovempaa voi vaikka vilauttaa valoja sen merkiksi, että haluaa tietä. Tämän toimenpiteen voi tehdä se jonon toinen, kolmas, neljäs jne. Kun näin ei 5 ensimmäistä tee ja kaikki tyytyvät ajamaan jonossa vain koska jonossa "kuuluu" ajaa niin onko se sen kuudennen vika, että hän haluaa ajaa muita kovempaa?
Mielestäni tuo välkyttely on turhaa jonossa. Oikealla tuskin on tilaa väistää jos vasemmallakin on jo jonoa, ja riskinä on joutua pussitetuksi.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Kun toinen on lähdössä pakittaan parkkiruudusta. Itse etsimässä ruutua. On niin mukavaa kun joskus ruudussa seisova ottaa pakin pois, tietää että näki sinut, eikä peruuta kylkeesi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 035
Mikähän vittu siinä on, että kun esim. motarilla menet jonkun ohi pakulla (vakkari päällä, rajoitus +9km/h) niin hetken päästä tullaan takaa ohi, vaihdetaan eteen ja taas vauhti hyytyy alle sen mitä itse ajat.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Mikähän vittu siinä on, että kun esim. motarilla menet jonkun ohi pakulla (vakkari päällä, rajoitus +9km/h) niin hetken päästä tullaan takaa ohi, vaihdetaan eteen ja taas vauhti hyytyy alle sen mitä itse ajat.
Siihen tuskin on mitään yhtä tiettyä syytä ja sattuuhan tuota henkilöautollakin joskus.joskus.

Eivät käytä vakkaria, pelkäävät irtokiviä, eivät välitä vesituiskusta ajaessaan perässä, haluavat paremman näkyvyyden, ovat ajattelemattomia ääliöitä jne. Onhan näitä vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 359
Mikähän vittu siinä on, että kun esim. motarilla menet jonkun ohi pakulla (vakkari päällä, rajoitus +9km/h) niin hetken päästä tullaan takaa ohi, vaihdetaan eteen ja taas vauhti hyytyy alle sen mitä itse ajat.
Ehkäpä niitä on joku dynaaminen vasemmankaistan omistava ohjus painostanut ajamaan kovempaa ilman sopivaa rakoa oikealla :rofl:
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Turhaa välkytellä valoja jos motarin vasemmalla kaistalla on jonoa, ja jono menee yli rajoituksen vauhtia.

Oman auton perässä suurin idiootti on vilkutellut valoja kun autojono on ollut ohittamassa muutamaa peräkkäin ajavaa rekkaa. En tiedä mikä oli idiksenä, olisiko pitänyt väistää sinne rekan perävaunun alle vaiko edelläajavan peräkonttiin. Mutta kun alla on BMW ja sumarit päällä normaalikelillä (sama kuin heiluttaisi lippuja, jossa lukee ”minä olen täydellinen typerys”) niin ei tietysti kovin suurta ajattelukykyä voi vaatia.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Mikähän vittu siinä on, että kun esim. motarilla menet jonkun ohi pakulla (vakkari päällä, rajoitus +9km/h) niin hetken päästä tullaan takaa ohi, vaihdetaan eteen ja taas vauhti hyytyy alle sen mitä itse ajat.
Itse olen aina ajatellut että näillä pässeillä ei ego kestä kun "huonommalla" mennään ohi tai wnb-miliisihalut iskee päälle. Töikseen kun ajoi aikoinaan pulla-auto mallista pakua niin näitä löytyi, parhaimmat soitti pomolle auton logojen nroon ja valitti, että täällä teidän kuski vaan pommittaa rekalla satasta...:rolleyes:

Samaan liittyen, ei sinänsä ärsytä mutta huvittaa kun motarilla ajelee vakkarilla vasuria hiljaiseen aikaan ja yleensä aina osuu pari ohitettavaa joista ei kummallisesti enää takakulman kohdalla pääsekään ohi, vaikka juuri itse olit hetkessä horisontista ko. auton saavuttanut. Yleensä minuutin päästä se ohitettava sitten vilahtaakin hetkessä taustapeilin puolelle...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Mikähän vittu siinä on, että kun esim. motarilla menet jonkun ohi pakulla (vakkari päällä, rajoitus +9km/h) niin hetken päästä tullaan takaa ohi, vaihdetaan eteen ja taas vauhti hyytyy alle sen mitä itse ajat.
Näitä tulee ihan tolla ruotsalaisellakin ajellessa vastaan.

Parhaat saa ohittaa 3 kertaa... eikai se femmankaan antiikkinen vakkari kuitenkaan niin paska ole, että itsekseen kiihdyttelisi...

Ehkäpä niitä on joku dynaaminen vasemmankaistan omistava ohjus painostanut ajamaan kovempaa ilman sopivaa rakoa oikealla :rofl:
Niinpä. Ja sitten kun vakkarissa olisi 110 kmh vauhtia, mutta takana mulkunjatke puristaa perseessä niin ohitetaan kaikki jonossa ajavat 150kmh, tän jälkeen palataan ajamaan omalle kaistalle 110 kmh ja kaikki 120 ajaneet ohitetut ihmettelee mitä vittua tuo ensin ohitti kauhealla tahdilla. :dead:

Näin se liikenteen sujuvuus paranee...

Mutta muistakaa nyt jumalauta, että aina päästetään ekana se valoja vilkutteleva premium vehje takaa ohi, vaikka oikealla ei olisi tilaa. Kiilataan vaikka joku pusikkoon siitä oikealta, että sinne pääsee, niin maanteiden valtias pääsee taas ajamaan tyytyväisenä seuraavat 100 metriä, kunnes sama toistuu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 111
Eikös täällä juuri joku taas ehdottanut että ohituksen aikana pitäisi saada ajaa rajoitus +20? Kai osa niistä jotka tuota haluaa tekee jo niin ja antaa muiden ihmetellä jojoilua.

Parasta olisi että voisi lähteä perheen kanssa kahdella autolla mökille ja sitten voistaisiin ohitella toisiamme uudestaan ja uudestaan +20km/h :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Eikös täällä juuri joku taas ehdottanut että ohituksen aikana pitäisi saada ajaa rajoitus +20? Kai osa niistä jotka tuota haluaa tekee jo niin ja antaa muiden ihmetellä jojoilua.

Parasta olisi että voisi lähteä perheen kanssa kahdella autolla mökille ja sitten voistaisiin ohitella toisiamme uudestaan ja uudestaan +20km/h :D
Mutta oliko tossa enempi pointtina, että esim. maantiellä ohitat 80 rajoitusalueella 78kmh ajavan 100kmh sen sijaan että ohitat 86kmh ja ohitus kestää puolet pidempään.

Motarillahan tälle ei tietenkään ole mitään perustelua.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 769
Ylivarovaisuus. Tänä aamuna taas joku nainen ajeli edessä 10-20km/h alle rajoituksen. Kaupunkinopeuksissa siis. Ja bussipysäkillä olevan bussin kohdalla piti toki pysähtyä kokonaan varmuuden vuoksi, jos se nyt sieltä sattuukin lähtemään. Elehdin hetkittäin ratin takana kuin paraskin Italialainen, kun turhautti, että matkaan meni lähes tupla-aika tämän naikkosen takia.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tämä ramppi on kyllä sellainen mikä oikein vetää idiootteja puoleensa, lähes päivittäin tuossa seisoo joku paikallaan kun odottaa että tulee isompi rako tai sitten se on jäännyt tonne kaistan päähän!?:facepalm:

Mä saan meidän 130hv transitin paskalla tuohon 90km/h helposti vauhtia niin on se nyt kumma ettei siihen toyotaan saada vauhtia?

asf.JPG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 411
Ylivarovaisuus. Tänä aamuna taas joku nainen ajeli edessä 10-20km/h alle rajoituksen. Kaupunkinopeuksissa siis. Ja bussipysäkillä olevan bussin kohdalla piti toki pysähtyä kokonaan varmuuden vuoksi, jos se nyt sieltä sattuukin lähtemään. Elehdin hetkittäin ratin takana kuin paraskin Italialainen, kun turhautti, että matkaan meni lähes tupla-aika tämän naikkosen takia.
Nämä saisivat mennä julkisilla. Eilen joku ajeli pitkää ramppia 40km/h, ilmeisesti koska mutka oli niin jännittävä :facepalm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Poliisit.

Monta kertaa oon kääntyny niiden perään vaikka 80 alueella. Sit hetken kun niiden perässä ajaa (kunnon turvavälin kanssa ofc) ne alkaa pudottaa vauhtia ja kohta mennään kuuttakymppiä.

Sit ei viitti ohikaan mennä, ettei vahingossakaan riko mitään sääntöjä. :lol:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 138
Poliisit.

Monta kertaa oon kääntyny niiden perään vaikka 80 alueella. Sit hetken kun niiden perässä ajaa (kunnon turvavälin kanssa ofc) ne alkaa pudottaa vauhtia ja kohta mennään kuuttakymppiä.

Sit ei viitti ohikaan mennä, ettei vahingossakaan riko mitään sääntöjä. :lol:
Miksei viitti?

Omat ajotottumukset on ihan samat oli poliiseja ympärillä tai ei. Ohittaa voi ihan normaalisti. Ärsyttää kun monilla menee toiminnot sekasin kun joku vilkkuvalo välähtää jossain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Miksei viitti?

Omat ajotottumukset on ihan samat oli poliiseja ympärillä tai ei. Ohittaa voi ihan normaalisti. Ärsyttää kun monilla menee toiminnot sekasin kun joku vilkkuvalo välähtää jossain.
"ettei vahingossakaan riko mitään sääntöjä".

Toki eilen, kun viimeks näin kävi, niin olin muutenkin kääntymässä kohta pois, niin ei viittiny lähtee ohi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 156
Poliisit.

Monta kertaa oon kääntyny niiden perään vaikka 80 alueella. Sit hetken kun niiden perässä ajaa (kunnon turvavälin kanssa ofc) ne alkaa pudottaa vauhtia ja kohta mennään kuuttakymppiä.

Sit ei viitti ohikaan mennä, ettei vahingossakaan riko mitään sääntöjä. :lol:
Tämä on kyllä hyvin yleinen ongelma ihmisillä kun poliisien perässä ajavat. Itse menen kyllä ohi ihan normaalisti.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Miksei viitti?

Omat ajotottumukset on ihan samat oli poliiseja ympärillä tai ei. Ohittaa voi ihan normaalisti. Ärsyttää kun monilla menee toiminnot sekasin kun joku vilkkuvalo välähtää jossain.
Riippuu paikkakunnasta, mutta monesti liikennettä on niin paljon että kun viimein se suora löytyy, niin aina sieltä on joku horisontista lähestymässä vastaan, eli ei ehdi turvallisesti ohi ilman pientä ylinopeutta, tai sitten posliinit voi antaa sakot ihan vaan "riskiohituksesta" kun ohitti vaikka tultiin vastaan.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Totta helkutissa siellä valitetaan ja on syytäkin, jos nyt tosiaan autobaanoista puhutaan. Hitaampi väistää oikealle. Ja oikealta ei ohiteta (paitsi hätätilanteessa, kuten videossa, jossa joku sokea nyssäkkä raahaa kotteronsa nopeamman eteen).



Osaatko ajaa turvallisesti 200 km/h? Vinkit Saksan moottoriteille

Näitä "opettajia" tuntuu riittävän tälläkin foorumilla.
Huh huh oli kyllä lähellä ja vielä tuossa kiirreessäkin oli pakko vilkutella valoja. Eiköhän se kaistanvaihtaja tajunnut ilmankin miten lähellä oli hengestään päästä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 838
Viestejä
4 210 332
Jäsenet
70 968
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom